Podobna sprawa jak z grafiką - czyli więcej dźwięków jednostek, będzie wkrótce do ściągnięcia. Na razie są przymiarki gdzie to umieścić.
Najprawdopodobniej ukaże się w dwóch wersjach (obie z automatycznym instalatorem): jedna - będzie tylko upgrade'm, czyli uzupełnieniem katalogu SFX o nowe dźwięki. Natomiast druga, to będzie pełny zestaw dźwięków jakie pojawiły się od początku istnienia gry, łacznie z tymi najnowszymi.
O konkretach - mam nadzieję - wkrótce.
No to rewelacja, bo mówiąc szczerze "tupiący" moździerz brytyjski na podwoziu universal carrier nieco mnie irytuje...
No nareszcie ! Mam rozumieć że Twoje dźwięki również się w nim znajdą ?
CytatNo to rewelacja, bo mówiąc szczerze "tupiący" moździerz brytyjski na podwoziu universal carrier nieco mnie irytuje...
Łojej! Toż trzeba było napisać wcześniej - to nie ma nic wspólnego z sondupem, tylko ze źle dobranym plikiem dźwiękowym. Soundup, to jest poszerzenie bazy o nowe dźwięki, ale ich przypisanie do konkretnych jednostek odbywa się na poziomie efila. Dźwięki jakie jednostka "wydaje" ustawia się tak jak wszystkie inne dane jednostki, czy ikonę. Wystarczyło dać mi znać. W obecnej bazie jest wystarczająco dużo dźwięków, żeby moździerz nie musiał "tupać".
Wzięło się to stąd, że po prostu sklonowałem moździerz pieszy zmieniając mu tylko obronę ikonę i punkty ruchu - a o dźwiękach zapomniałem.
CytatNo nareszcie ! Mam rozumieć że Twoje dźwięki również się w nim znajdą ?
Po ostrej selekcji wybrałem 20 ze swoich zbiorów i będą.
A u mnie nie słychać poruszania się czołgów: IS-1 i 2, T-34 Desant i większości KV. Czy to też coś z efilem?
CytatCzy to też coś z efilem?
Nie, sprawdziłem - wszystkie te jednostki mają przypisane odpowiednie dźwięki. Pytanie - czy Ty masz je w katalogu SFX.
Może po prostu masz nieaktualny zestaw dźwiękowy.
EDIT:
Dla ułatwienia - one posługują się plikiem dźwiękowym o numerze 1127. Zajrzyj do katalogu SFX i zobacz czy masz - bo chyba nie.
No nie miałem ;D Ale myślałem że w wersji ściąganej z Generals Guild będzie wszystko - a nie było niestety. Mam też inną wersję więc sobie dograłem brakujące dźwięki i wszystko działa. Dzięki
Tak jak napisałem na początku - jest już do pobrania od Adlera (u Steve'a tez powinien być) -= w dwóch wersjach: jedna - to pełny Soundup 2008, czyli wszystkie dźwięki jakie powstały od początku istnienia gry - po dziś dzień, a drugi - to upgrade istniejących dźwięków o nowe.
Osobiście polecam, zwłaszcza jeśli ktoś nie jest pewny kiedy i co uaktualniał - wyrzucić wszystko z katalogu "SFX", ściągnąć pełny (ten większy) zestaw dźwięków i zainstalować od początku.
Szukałem u Adlera i nie znalazłem u Steve'a mi link nie nie działa ??? , więc sprawdziłem na JP`s i znalazłem u Luisa ;) Przy okazji Wielkie Dzięki dla Gustlika za włożony trud :bow
Masz rację - nie powinienem pisać newsów o pierwszej w nocy... :nyet
U mnie jest coś nie tak z tym nowym saundupem.
Przy instalacji na końcu pojawia sie dziwny komunikat "nie mogę odnaleźć pliku"
ale nie wiem jakiego??
Po zainstalowaniu podczas grania pojawiają sie niekiedy dziwne dźwięki wydawane przez jednostki takie "trzaski".
Nie wiem czy jedno ma coś wspólnego z drugim???
Wcześniej tego nie miałem.
Wywal wszystko z katalogu SFX i ściagnij pełny zestaw dźwięków. Spróbuj rozpakować go do jakiegoś bocznego katalogu, a potem (jak już będziesz miał pliki .mel) przenieś je wszystkie ręcznie do katalogu SFX w grze. Być może za dużo "automatyzacji" im nie służy.
Witajcie w nowym (dla mnie) miejscu. Niedawno go odkryłem ;) po otrzymaniu maila o reaktywacji starego forum, ale tam już raczej nie będę zaglądał.
Mam problem z nowym soundup, zrobiłem wszystko jak Gustlik opisał i nie mam dzwięków. Wyrzuciłem nowe dźwięki, wgrałem stare i dźwięk jest. Soundup ściągnięty z Adlera. Czy ktoś może wie o co chodzi?
Spróbuj rozpakować nowe dźwięki gdzieś do bocznego katalogu - nie do katalogu SFX w grze i obejrzyj efekty. Zobacz, czy masz wyłacznie pliki typu .mel. Jeśli będą jakieś inne, to je wyrzuć Potem skopiuj zawartość do SFX pomijając te o których powie, że już są.
Do testu dźwieku możesz użyć LG Suite, otwierając w nim efile, po lewej na dole masz trzy okienka do każdej grupy dźwięków dla wskazanej jednostki (ruch, strzał, zniszczenie) i obok przyciski "test".
Dobra - prościej. Ściągnij paczkę z nowymi dźwiękami STĄD: http://rapidshare.com/files/102863651/Sounds2008.ZIP.html
To jest zwykły zip, bez żadnych instalatorów, który zawiera nowe pliki .mel - rozpakuj tylko i wrzuć obok starych do SFX - musi działać!!!
i tu ciekawostka - pod LG Suite testowałem te dźwięki i jest OK, a w grze ich nie słychać!!!!!! stary SOUNDUP działa, mimo że w folderze SFX są także inne pliki niż .mel więc to nie jest chyba problem.
Aha - no to ściągnij to, co dałem na rapidshare, to są sprawdzone dźwięki skopiowane z działającego katalogu - gra je czyta.
niestety te dźwięki też nie działają. może wkleić cały katalog, a nie tylko kopiować pliki .mel, poza tym w SOUNDUP jest dużo więcej plików niż w tym folderze ściągniętym z rapidshare
Bo w tej mojej paczce jest tylko, to co nowe zostało dodane w ostatnim uaktualnieniu, żeby nie było za duże.
A masz jakąś inną instalację gry gdzieś zarchiwizowaną? Może rzeczywiście skopiuj sobie, to co było - czyli katalog w całości, a potem tylko spróbuj dodać te nowe.
Ewentualne - z tym, że uciążliwe - wyjście jest takie, że jesli nadal nie będzie działać, to wejść do LG Suite i ręcznie przypisać jednostkom te wersje dźwięków, o których wiesz, że działają. Tylko, że musiałbyś robić to za każdą aktualizacją efila. Bo po ściągnięciu nowej wersji wszystkie dźwięki wrócą do tych, które ja ustawiłem.
Hmmm... kłopot - wiem. Spróbuję jeszcze cos wymyslić.
Wiesz co - jeszcze mi przyszło do głowy - może spróbuj na PSFF skontaktować się z ls_wookie'm. Oni z bratem jak robili All-In-One patch, mieli też czasem zgłoszenia o problemach z dźwiękiem. Pamiętam, że chodziło o jakiś szczegół w nazwie katalogu gry, ale dokładnie nie powiem Ci o co. Oni są w tym chyba bardziej zaawansowani niż ja, bo mnie nigdy te problemy nie dotykały.
Z drugiej strony - jeśli możesz, to zrób jeszcze parę testów - a ja spróbuję też skontaktować się z Luisem, tylko do tego potrzebowałbym od Ciebie jeszcze kilku informacji, ale to już na maila.
już wiem skąd się bierze błąd, tylko nie wiem jak go zlikwidować. Otóż przy zmianie plików .mel gra i tak odwołuje się do starych plików, dlatego przy piechocie poszukuje np. pliku o nazwie 1001.mel, którego w nowym zestawie nie ma. jak zrobić żeby gra szukała nowych plików .mel?
Cytatprzy piechocie poszukuje np. pliku o nazwie 1001.mel,
Dobra - klika słów wykładu.
To, jakie jednostka ma dźwięki wydawać, podobnie jak to, jak ma wyglądać jej ikona, oraz to, ile ma kosztować, jakie ma wartości ataku, obrony i.t.d. - słowem - wszystkie jej cechy, jest zapisane w efilu. Stamtąd gra bierze wszystko co "wie" o jednostce. Więc można to zmienić jedynie zmieniając (edytując) efila. Problem polega na tym, że jeśli przyślę Ci nową weersję efila, to znów musiałbyś przypisać jednostce inne dźwięki i tak w kółko.
Natomiast jeśli nie masz dźwięku 1001.mel - to oznacza że masz niekompletny zestaw dżwięków.
Cytat1001.mel, którego w nowym zestawie nie ma
Nie ma go, bo nowy zestaw to są tylko dźwięki DODANE - należy go traktować jak dodatek, a nie zastępstwo. Czyli należy mieć stare plus nowe. Poprawny katalog SFX powinien zawierać 630 plików +/- 2
ale przecież ściągnąłem full opcję z Adlera, a nie tylko uzupełnienie, zatem powinienem mieć wszystkie. Zrobię tak zostawie stare pliki i dodam do nich to co ściągnąłem z rapidshare - czy twoja wersja efila wykorzystuje już nowe dźwięki, bo jakoś do tej pory grając na starym zestawie nie spotkałem się z brakiem dźwięku przy jednostce.
Cytatczy twoja wersja efila wykorzystuje już nowe dźwięki, bo jakoś do tej pory grając na starym zestawie nie spotkałem się z brakiem dźwięku przy jednostce.
Jeśli nawet, to niewiele - no ale przydało by się, żeby wszystkie działały, bo jak będę robił jakąś nową jednostkę, to może się zdarzyć życie nowego dźwięku.
CytatZrobię tak zostawie stare pliki i dodam do nich to co ściągnąłem z rapidshare
Tak zrób - a potem zobacz ile masz wszystkich plików
chyba wreszcie będzie dobrze, bo mam 631 plików, musze tylko zobaczyć, kto wykorzystuje te nowe pliki