Myślę, że znajdą się w naszej lidze gracze, którzy chcieliby tworzyć w PG2 coś nowego, ale nie wiedzą jak to robić.
Proponuję aby w tym wątku doświadczeni kreatorzy podzielili się informacjami z nowicjuszami.
Szarik
Witam,
Jeśli chodzi o tworzenie map...zapraszam na strone Lamy: http://republika.pl/warsite/ Lama krok po kroku w prostym POLSKIM :) języku wyjaśnij jak zrobic mape każdego miejsca na Ziemi. Zainteresowanym moge tez podać namiar do Gustlika - jedynego Polaka który tworzy nowe mapy do Panzera........kontakt na moje GG
Co do tworzenia scenariuszy - to jest to bardzo proste. Gorzej ze stworzeniem DOBREGO scenariusza. Polecam lekture różnych źródeł bitwy którą będziiemy konstruować, zapoznanie sie z możliwościami e-filu no i oczywiście w zaopatrzenie sie w narzędzia Luisa do scenariuszy (LG- suite który mozna pobrać http://www.telefonica.net/web2/lguzman49/). Jak będe po sesji to napisze po kolei jak zrobić dobry scenariusz :)...za pomoca tego cudownego programu
Jeśli chodzi o e-file.no to jest zdecydowanie najtrudniejsze i najbardziej czasochłonne. Tutaj należy byc aprawde znawca historii, ówczesnych mozliwosci sprzętu i taktyk dowódczych. Polecam cały czas nasze prace konfrontować z innymi e-filami, dużo patrzeć, zwracać uwage na każdy szczegół........no i oczywiście dokonywać ciągłych testów (najlpeiej zgadać sie z kilkoma osobami z zewnątrz którzy będa testować....). Tym również swego czasu zajmował sie Gustlik...więc kto chętny niech na moje GG pisze....Mówiąc o nowym e-filu niektórzy na pewno by się skusili robić swoje rodzaje ikonek!!! To najciekawsza praca i najtrudnijesza, ale na szczęście istnieją dobre programy do obróbki e-fili i ikonek, a nawet odgłóosów które odpowiadają każdej jednostce - wszystko na stronie Luisa Guzmana http://www.telefonica.net/web2/lguzman49/. O tym może też napisze później pare słów - w lipcu :)
Wszystkie takie operacje można dokonywać za pomocą narzędzi Luisa na Panzer General II i People's General..........warto zajrzeć na strone - polecam każdym konstruktorom
pozdr
Depet
Ten wątek ma służyć dyskusji na temat powstawania, adaptacji, scenariuszy do rozgrywania w lidze.
Mam przygotowane 2 adaptacje scenariuszy z kampanii Adlera "Za Waszą Wolność i Naszą"
Bzura Breakout i Narvik, czy są zainteresowani?
Witam,
czy ktoś jest w posiadaniu mapy taktycznej działań frontu ukraińskiego na Dolnym Śląsku?W szczególności onteresuje mnie walka o Festung Breslau. Chcę popracowac nad tym scenariuszem
Steelfox - w Twoja bzure gralem i jest niezła, ten drugi chetnie bym zobaczył ciekawe czym sie rozni od Narvika Ridersów :)
ok, podeślę. Jest mocniej zaznaczony udział polaków i tradycyjnie są jednostki do rozlokowania samodzielnego, pozwalające na nieprzewidywalne rozgrywki.
Steel wrzuć na jakiś serwer i daj linki do tych swoich dzieł....tez chętnie bym zobaczył...
Mistrzostwa zaczna sie najprawdopodobniej w styczniu - jeda z głównych zmian jakie zaproponowali sami gracze jest żeby cześć scenariuszy była całkowicie NOWA, NIGDY NIE PUBLIKOWANA...ma to stworzyc więsze poczucie sprawiedlwości, uatrakcyjnić rozgrywke itd. Według mojej oceny jesteśmy w stanie przeznaczyć do puli scenariuszy na MP 2007 co najmniej 1/3 scenariuszy nowych-własnych....skąd takie informacje ?
Kilka scenariuszy przygotuje Marder - tym razem mu wierze bo jako że w MP nie wystąpi powienien znaleźć czas żeby sceny przygotować. Jako że Marder jest dokonałym znawcą techniki wojennej i historii II WŚ możemy mieć pewność że scenariusze będą najwyższej klasy.
SteelFox rónież pracuje nad scenariuszem - z tego co mi wiadomo będzie to chyba bitwa Falaise ale ręki sobie uciąć nie dam.
Ostatnio doszły mnie również wieści że rónież Gustlik chce nas czymś pozytywnym zakoczyć....jednak brak mi bliższych informacji
Na szarym końcu kilka słów o MOIM dziele które jest na razie w powijakach ale do startu MP chyba zdąrze. Zamierzam zrobić porządną monografie Bitwy na Łuku Kurskim składającą sie z 3 scenariuszy specjalnie przystosowanych do gry PBEM. Póki co pracuje nad pierwszym scenariuszem obrazującym bitwe w rejonie Orzeł-Briańsk...dlaczego ? Ponieważ jeszcze NIGDY taki scenariusz nie powstał ani PBEM ani kampanijny (chyba)....jest to o tyle dziwne że ta bitwa odbyła się na tyłach Zitadelle i wzięło niej udział całkiem dporo sprzętu pancernego.....zapowiada się więc dobry scenariusz....ale to nie wszystko ....Z braku potrzebnej mapy postanowaiłem zrobić WŁASNĄ (prawie) - tak dokoładnie rysuje ją w paint shopie !!! (tutaj podziękowania dla Gustlika za pomoc) - mapa będzie więc NIKOMU nie znana !!! Nawet Rommlowi.... :) Nowa mapa, nowe rozstawienia wojsk, nowe możliwości...scenariusz będzie przygotwany z myślą o e-filu RSF...ale mysle też o konwersji na e-file Bolesty - jeśli ma to byc nasz przyszłościowy e-file do gry w Lidze...
Testami zajmie się mam nadzieje Szarik i Marder - bo są to chyba jedyne osoby które w MP udziału wziąć nie zamierzają....
Według planu scenariusz powienien byc ukończony do końca grudnia, wetdy zajme się następnym - prawdopodobnie bitwą Charków-Belogrod bo tutaj tez sie nikt dobrym scenenem nie popisał - w PBEM mamy tylko Charków w marcu 43.....duże pole do popisu więc dla mnie....
Tak więc na start MP oddam ze swojej strony 2 scenariusze PBEM - Rada Ligi zadecyduje czy je w ogóle włączyć do puli...a jeśli tak to czy juz na start czy może specjalnie zostawić je na finały. Oczywiście później będzie mozna grać w nie również w lidze z czego będe niezmiernie szczęśliwy - a być może nawet Szarik pokusi sie o zrobienie porządnej strony DOWNLOAD (cos na wzór Rayydersów) i to będzie początek naszych własnych scenariuszy PBEM !! ::)
Falaise?,
zobaczymy, a w trakcie jest Festung Breslau (właśnie kończę mapę) natomiast gotowa jest Bzura
pzdr
Cytat: steelfox w Listopad 28, 2006, 01:58:33 PM
Falaise?,
zobaczymy, a w trakcie jest Festung Breslau (właśnie kończę mapę) natomiast gotowa jest Bzura
pzdr
a nie Falaise ? Cos mi utknęła ta nazwa w głowie.... ;) .... a ta Bzure trzymaj i nikomu jeszcze nie dawaj....w sam raz do Mistrzostw - tylko powiedz czy to jest taka Bzura jaka była w 1 scenariuszu kampanii "For Our Freedom and Yours" u Adlera ? Jeśli tak to zbyt wielkiego rozmachu tam nie ma :)
Nie,
to scenariusz w którym trzeba przebić się przez puszczę kampinoską
Orel's Offensive uważam za ukończony - testy "sam na sam" przeszedł całkiem nieźle...potrzeba teraz sprawdzić jak wygląda w normanelj grze PBEM - szukam więc osoby chętnej do testu - musi byc to osoba któa NIE ZAMIERZA BRAC UDZIAŁU W MP i prezentuje poziom co najmniej 3/6 - gra może być punktowana w lidze jeśli ktos chce....jeśli przez najbliżesz kilka dni taka osoba się nie znajdzie umieszcze scenariusz publicznie i zagram z kimś kto w MP zagra....nie ma innej rady - nie warto ryzykowac tym że w MP znajdzie się scenariusz zupełnie do takiej gry się nie nadający....
A więc ukończyłem swój scenariusz....piersze testy wykazały drobne błędy więc przedstawiam Wam wersje 1.1. Wciąż czekam na komentarze Saygona i Mardera ale chyba się nie doczekam więc wystawiam swoje marne dzieło na widok publiczny...tak łatwiej będzie chyba zdobyc jakiejkowiek słowa konstruktywnej krytyki....
(http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/Orel_reklama2.gif) | (http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/taktyka.gif) |
Orel's Offensive v1.1
23 lipca 1943 - 16 sierpien 1943 roku
Autor: Mariusz Wysokinski alias "Depet"
Prestiz: 100/100
".....Niech kazdy probuje wyjsc z tej pulapki......"
feldmarszalek Otto Moritz Walther Model - dowodca 9 Armii w odezwie do zolnierzy niemieckich
Scenariusz jest na wpol - historyczna adaptacja bitwy na kierunku orlowskim znana rowniez pod nazwa "operacji Kutuzow". Mapa przedstawia tkz. przyczolek orlowski - szeroki u podstawy przebiegajacej przez Briansk na 190 -200 kilometrow, a gleboki - wzdluz linii kolejowej Briansk - Orzel - Jelec na 160 - 170 kilometrow. W ciagu dwoch lat przyczolek zostal przeksztalcony w swoisty oboz warowny z silnymi umocnieniami ziemnymi oraz licznymi polami minowymi. Organizacji obrony sprzyja teren - wokol Orla jest on ze wszystkich stron otwarty z duza iloscia rzeczek, strumieni, jarow i parowow.
Bedac po stronie rosyjskiej obejmujemy dowodztwo nad piecioma armiami Frontu Brianskiego (63 Armia na poludniowy wschod od Orla; 3 Armia i 3 Armia Pancerna Gwardii na wschod od Orla; 61 Armia i 4 Armia Pancerna Gwardii na polnocny wschod od Orla) - wspomagac je beda luzne formacje 11 Armii Pancernej i 4 Armii Pancernej Gwardii. Rownoczesnie gracz po stronie rosyjskiej dowodzi 11 Armia Pancerna Gwardii na polnocy wchodzacej w sklad Frontu Zachodniego. Celem tej przytlaczajacej sily jest wyparcie Niemcow z przyczolka orlowskiego jak rowniez zdobycie Brianska ktory bedzie stanowil baze wypadowa sowieckich sil pancernych......na zachod.
Obejmujac wojska niemieckie czeka nas dowddztwo nad znacznie mniejszymi formacjami bo liczacymi zaledwie piec korpusow (XXIII zajmujacy tereny wokol Orla na poludniu; XXXV na polnoc od Orla; LIII niedaleko Mcenska; LV i XVI wokol Brianska) wchodzace w sklad 9 i 2 Armi Pancernej. Wspomagac je beda osobne formacje Grupy Armii Centrum - 5 i 8 Dywizja Pancerna. Celem jest jak najdluzsze utrzymanie przyczolka a w stoswnej chwili kontratak w celu odbicia zajetego kilka dni wczesniej Mcenska.
Warunkiem zwyciestwa dla obu walczacych stron jest utrzymanie wlasnych VH i zdobycie VH przeciwnika. UWAGA: Rosjanie otrzymuja lotnictwo w postaci dwoch Armii dopiero w 2 turze ! Niemcy otrzymuja 1500 punktow prestizu w 16 turze - ma to odwzorowac historie - albo gracz po stronie radzieckiej wygra zgodnie z historia 15 sierpnia albo musi sie liczyc z kontrofensywa Niemcow.
Scenariusz jest stosunkowo trudny. Od gracza grajacego Rosjanami wymaga sie umiejetnosci walki bronia pancerna na rozleglym terenie, dlugofalowego planowania i stosowania oskrzydlen. General niemiecki musi umiec walczyc w okrazeniu, stosowac manewr taktycznego wycofania a takze umiejetnie wykorzystywac odwody.
Powodzenia ! Specjalne podziekowania kieruje do Gustlika ktory w znacznym stopniu przyczynil sie do powstania tego scenariusza. To głównie dzięki jego pomocy udało mi się wpierw narysowac mape przyczółka orłowskiego a następnie nanieść na niej siły obu stron.
Osobiście zadowolony ze scenariusza nie jestem....wiele z tego co zakładałem nie wyszło; także skala okzała się być źle wyważona...i wiele innych...sami sprawdzicie. Zastosowałem jednak w nim wiele interesujących z punktu widzenia gry PBEM - chwytów. Otóż:
1. Żadna ze stron nie dostaje podczas gry jakichkowiek posiłków (reinforce) - dzięki temu nie będzie akcji w stylu: zaatakowałem jednostki przeciwnika które pojawiły się w turze 5a - mimo iż mój przeciwnik będie miał okazje je rozdysponowac dopiero w turze 5b; nie będzie też historii że nie wiedziałem że coś jeszcze dojdzie; nie będzie histroii że nagle na naszych tyłach pojawia się wróg co ma miejsce np. w Gustav Line.
2. Rosjanie - którzy są tu nastawieni ofensywnie i ZACZYNAJĄ GRE JAKO PIERWSI dostają lotnictwo dopiero w 2a turze - ma to uniemożliwić takei akcje jak atak wrogich jednostek już w pierwszej turze bo przeciwnik znał ich położenie chociać ich nie widział. Gracz grający Niemcami będzie miał okazje zmienić położenie niektórych jednostek i takie akcje w 2 turze stracą na znaczeniu.
3. Victory ustwiłem na 24 tury - gra "zaczyna się" 23 lipca - podręczniki od historii uczą że Rosjanie zwycięzyli (wyparli wojska Niemiecki z przyczółka) 16 sierpnia - stąd 24 dni = 24 tur. UEAGA: w 18 turze Niemcy dostają 1500 punktów prestiżu i pozwala to graczowi skonstuwoac całkiem pokaźny korpus mogący odeprzeć wroga i wyprowadzić kontratak - to najciekawszy element powodujący że gra nabiera sensu po obu stronach - gracz zgrający Rosjanami stara się za wszelką cene wygrać w 16 tur; gracz grający Niemcami stara się za wszelkącene utzrymać wszystkie VH do 16 tury tymbardziej że wszystkie VH Niemców są jednocześnie zdefiniowane jako Supply - kontratak będzie można więc wyprowadzić z każdego dogodnego miejsca.
4. Jednostek jest prawie 100 po każdej stronie - myśle że to znacznie ograniczy oszukiwanie polegające na ponownym wgraniu tury - rozegranie jednej tury zabiera tutaj ponad 20-30 minut :).
Scenariusz można pobrać stąd:MAPA OREL: download (http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/438_Orel.zip) - plik zawiera spakowane pliki mapy. *.MAP i *.TXT należy wgrać do katalogu SCENARIO; *.SHP do katalogu MAP
SCENARIUSZ OREL'S OFFENSIVE: download (http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/Depets_OrelsOffensive_v1.1_RSF-2-.ZIP) - plik zawiera pliki scenariusza. Należy je rozpakowac wszystkie do katalogu USERSCEN
Można grać na e-filu RSF 2 lub na nowszym RSF 2.40EDIT1: poprawiłem stosunek dzień<->tura, prestiż; poprawiłem też błąd z supply hex. Nowa wersja do pobrania.
kocham Cie Depet... jak młodszego brata :)
ale nie moge zassac mapy...a juz takiego apetytu mi narobiles ta mega bitwa...ech
Cytat: grisha w Grudzień 28, 2006, 11:59:16 PM
kocham Cie Depet... jak młodszego brata :)
ba...wszyscy mnie kochają :)
wiec tak zagralem sobie wstepnie i...
1/wedlug mnie scenariusz jest dobry, ale nie bez wad
2/obie strony maja szanse na zwyciestwo i rzekl bym szczerze, ze niemcy duzo wieksze mimo obiegowej opinii, że nie ruzkie czolgi sa za slabe w jednej turze moja pantera zrobila overrunem z 5 puszek wroga
3/niepokoi mnei to ze ruscy maja tylko jeden VH i to bardzo blisko linii wroga...wiecie czym to moze skutkowac - szybka koncetracja i łubudubu...
4/z bledow zauwazylem jeszcze, ze nie ma gdzie wystawic ruskich zakupow lądowych mimo ze sa SH
acha chetnie bym to jutro zagral z kims wieczorem przez skype
Depet - ratunku!! Albo ja czegos nie rozumiem albo.... Od 20 lipca do 15 sierpnia, to nie jest 16 dni czyli 16 tur, tylko 26... isn't it?
Panowie dzięki dzięki...wszystko zostanie dziś poprawione....i wstaiwe kolejna wersje :)
Cytat: Gustlik w Grudzień 29, 2006, 09:24:55 AM
Depet - ratunku!! Albo ja czegos nie rozumiem albo.... Od 20 lipca do 15 sierpnia, to nie jest 16 dni czyli 16 tur, tylko 26... isn't it?
A więc po kolei....problem jest istotny - bo faktycznie jest to 26 tur - tyle że gdyby ustawić 26 tur do BV to oczywiście jest bez sensu....z kolei PG 2 nie umozliwia ustawienia 2 dni = 1 tura tylko na odwrót....zrobie inaczej skoro Mcensk zdobyty został dokładnie 20 lipca...a przez kolejne 3-4 trwał dalszy impas (żadna ze stron nic onkretnego nie zdobyła) przesune date natarcia na 24 lipiec...z kolei BV przesune o 3 dni w drugą strone bo w końcu gracz który zdobywa BV powienien okazać sie "lepszym" dowódca niż ten historyczny :) Mamy więc 20 tur i jest OK...skonsultuje to jeszcze z Grisha w ile tur udało mu się wygrać "sam ze sobą" bo każdej ze stron
Cytat: Grisha
2/obie strony maja szanse na zwyciestwo i rzekl bym szczerze, ze niemcy duzo wieksze mimo obiegowej opinii, że nie ruzkie czolgi sa za slabe w jednej turze moja pantera zrobila overrunem z 5 puszek wroga
Rozumiem akurat to nie żaden problem bo specjalnie uszczupliłem Ruskie dywizje z obawy że są dużo za silne....bałem się że to Niemcy będą dużo słabsi....mysle że najlepszym pomysłem będzie jak podwyższe stan liczebny Ruskich T-34 do 10/10 i powiedzmy dodam jeszcze z jedną dywizje ok będzie ? A propo tego że obie strony maja szanse na zwycięstwo - napisz mi w której turze.
A co do overrunu to...tak ma być chociaz nie aż 5 zestrzeleń za jedną tura...Ruscy musza grac powoli i uważnie i koniecznie zdobyć panowanie w powietrzu....ale fakt chyba są troszke za słabi to sie dziś skorguje
Cytat: Grisha
3/niepokoi mnei to ze ruscy maja tylko jeden VH i to bardzo blisko linii wroga...wiecie czym to moze skutkowac - szybka koncetracja i łubudubu...
To specjalnie jest tak zrobione....takie było moje zamierzenie - napisałem że Ruskimi trzeba grać niezwykle uważnie...jeśli ktoś sie nastawiał żę Ruskimi będzie rozjeżdżał Niemców to sie zdziwi i chwyt ala "Volokolamsk" czy "Zitadelle" to ciekawe urozmaicenie.
Cytat: Grisha
4/z bledow zauwazylem jeszcze, ze nie ma gdzie wystawic ruskich zakupow lądowych mimo ze sa SH
Problem naprawiony....wieczorem zajme się reszta poprawek i zagadam do Ciebie.......<misiu>
OK.....Orzeł możemy więc na razie potraktowac jak niewypał....ale to mój pierwszy scenariusz był....obiecałem jednak scenariusz do MP i słowa dotrzymam - przedstawiam Wam NOWY scenariusz Tikhvin Blockade obrazujący bitwe o ostani węzeł komunikacyjny oblęzonego Leningradu.....nie będe się wiele rozpisywał nad samym scenariuszem poniewaz wszystko znajdziecie w pliku README. Oczywiście jestem otwarty na jakiekowliek poprawki które zasugerujecie....Życze przyjemniej gry !
(http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/leningrad.jpg)
MAPA SHUSSEL: download (http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/158_Shussel.zip) - plik zawiera spakowane pliki mapy. *.MAP i *.TXT należy wgrać do katalogu SCENARIO; *.SHP do katalogu MAP
SCENARIUSZ TIKHVIN BLOCKADE II: download (http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/Depets_TikhvinBlockadeII_v1.1_RSF-2.40-.zip) - plik zawiera pliki scenariusza. Należy je rozpakowac wszystkie do katalogu USERSCEN
To ten Tikhvin jest w końcu grany na mapie "Tikhvin", czy "Shussel" ??? Bo na JP's widziałem screena z mapą Shussel, a plik scenariusza domaga się mapy "Tikhvin", Ściągnąlem mapę Tikhvin nr 342, a Ty proponujesz do śiciągnięcia "Tikhvin" z numerem 158 w dodatku jako link podajesz Shussel ????????? Czyżby były w sieci dwie mapy Tikhvin z różnymi numerami??
EDIT
Aha, chyba rozumiem - pliki shp, są od Shussel (158), a plik *.map nazywa sie Tikvin i odnosi się do shp'ów od Shussel, tylko nie wziąłeś pod uwagę, że w sieci jest już mapa Tikhvin z plikami shp o numerach 342 i plikiem .map do nich, który też nazywa się Tikhvin. To może spowodować ogólno-panzerowy zamęt. Zwłaszcza jeśli trafi na gracza, który MA już mapę Tikhvin (342) i plik Tikhvin.map - tak jak ja. Scenariusz zaskoczył, bo przeczytał MÓJ plik (Twojego nie ładowałem, bo sądziłem, że już tą mapę mam), ale oczywiście heksy wypadły dość dziwnie, ale z drugiej strony nie na tyle dziwnie (bo te mapy są podobne), żeby od razu mnie zaalarmować.
DLATEGO APELUJE O PRZEEDYTOWANIE SCENARIUSZA I ZMIANE NAZWY PLIKU *.MAP DODANEGO DO SCENA NA, NA PRZYKLAD "TIKHDEP.MAP" WTEDY BęDZIE WIADOMO, ZE TO NIE JEST TEN AM TIKHVIN, CO NA WZYSTKICH SERWERACH!!!
Gustlik troche sprawa się tutaj skomplikowała bo do tej mapy potzrebny jest ponad standardowy plik *.MAP...masz go w pliku rar: 158_Schussel razem z *.TXT i *.SHP....dalej wiesz co zrobić...SHP do MAP, TXT i MAP do SCENARIO...a pliki scenarusza wszystkie do USERSCEN...mapa jako elementy grafiki jest Schussel, ale mapa nazwijmy ją "geograficzną" jest TIKHVIN.map który masz w rarze
A powód tego zamieszania ? Chyba dlatego że nie ma mapy *.MAP do mapy 158_Schussel....ot co.
A tak w ogóle to czytać pliki README trzeba :P...nie po ślęczyłem pół nocy ze słownikiem w ręku..zeby teraz nikt nie czytał.... ::)
OK - ja edytowałem, a Ty pisałeś ;D ale:
po pierwsze - JEST plik Shussel.map
po drugie jeśli ktoś ma już mapę Tikhvin (342), to drugiego takiego pliku do katalogu scenario nie wrzuci - będzie musiał któryś skasować - o to mi chodzi
po trzecie LG Suite nie pokaże, że ma braki w plikach, bo rozpozna Tikhvin.map. ale nie Twój
Chodzi mi o zasadę - nie po to jest rezerwacja numerów map, żeby w sieci latały dwa pliki o tej samej nazwie. Nie Ty pierwszy dołączasz zmodyfikowany plik mapowy, ale nikt nie używa do tego tej samej nazwy, która nosi już inny plik!!!
Zawsze używa się nazwy z prefiksem - dlatego pisałem o: Tikhdep.map, albo Shusdep.map - będzie wiadomo, że to modyfikacja - i używana TYLKO do określonej gry - nie będzie bałaganu.
Fakt - nie przeczytałem readme (bum, bum, bum - walę się w piersi), ale nawet jakbym przeczytał, to uwagi miałbym takie same...
OK - jasne wyedytuje scenariusz. dzięki że zwróciłes na to uwagę...nyślałem że nie było pliku TIKHVIN.map.....
EDIT: I już jest wszystko naprawione....
Pojawił się nowy scenariusz PBEM - Operation Chariot autorstwa Gerry. Scenariusz (a raczej zastosowana mapa) jest wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju ponieważ obrazuje UWAGA akcję komandosów i to jeszcze w NOCY :).....spójrzcie na screeny:
(http://www.rayy.de/raiders/pages/MiniWin/Pix/Chariot.jpg)
(http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/Chariot.jpg)
Na uwagę zasługuje zwłaszcza mapa która jest INNA od dotychczasowych - jest to nic innego jak wycięte zdjęcie satelitarne przerobione na paletę monochromatyczną i co ważne całkiem nieźle pasuje do PG2...czyżby nastał czas scenariuszy obrazujących akcje kompanii zamiast dywizji !!??
Scenariusz do pobrania na stronie DOWNLOAD....razem z Omaha Rayydera są to dwa scenariusze które znajdą się w wersji ligowej 1.4 która pojawi się zaraz po wypuszczeniu nowego RSF 2.60.
Z calym szacunkiem dla inciatywy i pomyslu na realizacje - moim zdaniem taka skala dzialan w pg2 to kompletny nie wypal.
Cytat: Revolutionary_pilot w Maj 29, 2007, 09:34:19 AM
Z calym szacunkiem dla inciatywy i pomyslu na realizacje - moim zdaniem taka skala dzialan w pg2 to kompletny nie wypal.
Zgadzam się - mnie tez to się nie podoba ale ogłosić trza było :) a nuż ktoś lubi takie "partyzanckie" scenariusze....aha no i czekamy z niecierpliwością na Twoje dzieło :P
Do wypusczenia gotowej wersji 1.0 mojego scena brakowalo mi tylko opisania jednostek i ogolnego opisu scenariusza. Po zamieszaniu z tymi efilami troche sie zniesmaczylem perspektywa przewalania calego scena na inny efil i zostawilem to na pozniej. Jednoczesnie wystapily u mnie problemy z pg\ a raczej z kompem. Wywalalo mnie do windy z pg z niewiadomych powodow. Przeinstalowywalem pg kilka razy ,ale nic -(kopiowalem pliki od mojego scena i savy do z jednego katalogu gry w drugi, po czym wyrzucalem stary katalog z gra). Przeinstalowalem winde ,ale dale to samo - juz balem sie ze nie bede mogl wcale grac PBE. Pomyslalem ze to dysk i perzerzucilem pg w inny - problem zniknal(narazie) , ale razem z tym przerzuceniem zniknely pliki od mojego scena, bo w tym calym zamieszaniu zapomnialem ich skopiowac i wykasowalem poprostu stary katalog z plikami tym razem :-\. Trodno.. Cala idee mam w glowie , ale nie mam ochoty tego wszytskiego tworzyc teraz pod inny efile.. Byc moze za jakis czas do tego powroce.
Teraz chcem sie skupic juz na efilu gustlika. I pod niego stworzyc scenariusz. Mam pewna idee w tym kierunku. Dosc spore przedsiewziecie(nie tyle gigantyczne historycznie \choc majace spora wage na froncie wschodnim\ co spore jak na moje limity czasowe) .jednak mysle ze warto. Mial by to byc scenariusz historyczny i trzeby by tu poswiecic wiecej czasu aby to wszytsko mialo rece i nogi. I wydaje mi sie ze nikt jeszcze nie podjal sie odwzorowania tego epizodu wojny (oczywiscie moge sie mylic). Wydaje mi sie tak z tego wzgledu ze nie doszukalem sie innej niz "vologrod" zimowej mapy Stalingradu i okolic. A vologrod moim zdaniem jest oddany w zly sposob do odwzorowania tego co ja chcialbym odwzorowac (jest w zbyt duzej skali).
Dlatego szukam innej zimowej mapy vologrodu\Stalingradu i uderzam do was z pytaniem: Czy jest takowa?
Szukasz mapy. Polecam ten serwis -> http://www.gilestiel.eu/MapFinder/index.html - jest tam galeria wszystkich map i specjalne filtry które pomogą znaleźć Ci upragniony skrawek ziemii :)
No tam est tylko jeden Stalingrad (volograd)- dobrze oddany,tyle ze letni :-\.. A mi potrzebny jest zimowy. Myslalem juz wczesniej o przerobieniu tej mapy na zimowa.. Ale tearz rozkminiac photoshopa :-\.. wklejanie itd. Z samym scenariuszem bedzie sporo roboty. Nie wiem czy to ma sens. Az dziw ze mapmakerzy nie zrobili zimowego vologradu w odpowiedniej skali.
Jest zimowy Volograd :0 tylko że nie wiem czy Ci pasuje...wejdź na tą stronkę i w tym lewym menu wybierz ostatnią zakładkę...tam zdefiniuj Kontynet: Europa; Państwo: Rosja; Teatr: zimowy i wyszukaj :)
dałbym linka ale tam wszystko jest na php do jednej strony indeksowane więc się nie da....
No to est wlasnie ten w malej skali. I to co chcem oddac w scenariuszu na tej mapie poprostu nie przejdzie.. Mimo ze nei jest to male przedswiewziecie.
Na dniach wyjdzie moj scenariusz PBE pod efil Gustlika.
"High Rise 44" (bo taki tytol nosi ten epizod) jest scenariuszem fikcyjnym. Hipotetyczna wersja wydarzen we Francjii w 44.
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ehlers_attack.jpg)
Po zdobyciu Marsylii i Paryza alianci kierowali juz swoje mysli w kierunku Holandii. Ale niemieccy generalowie mieli w zamiarze popsuc im te plany..
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/300px-Blaskowitz2C_Rommel2C_Rundste.jpg)
Scenariusz przedstawia wyjscie sporych sil Niemieckich w przod (w rejon Pikardii) i probe jaknajdluzszego przetrzymania postepow aliantow "wysoko". Do czasu gdy Wehrmacht bylby gotowy (silami przygotowanymi w orginale do ofensywy w Ardenach) rozpoczac Kontratak i jeszcze we Francji zatrzymac Aliantow(oczywiscie w smialych planach).
Reszte opisze tu (na forum) przy okazji brefiengu gdy wypuszcze scenariusz. Oto kropelka tego co bedzie mozna zobaczyc w scenariuszu.
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ScreenHunter_03Jul2117.56.gif) (zdecie z edytora w grze bo nie mialem jak zrobic screena taktyczbnej mapy z silami obu stron) scenariusz jest dosc spory jak widac :)
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ScreenHunter_09Jul2119.19.gif)
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ScreenHunter_08Jul2119.19.gif)(wojska w srodku na tym zdjeciu /ustawione tylem/ powinny byc w ciezarowkach, bo sa to oddzialy, araczej resztki oddzialow wycofujace sie /jednak z tymi cuiezarowkami mam problem wlasnie)
Przed wypusczeniem scenariusza powstrzymuja mnie dwie rzeczy:
1.Podpisanie jednostek (Dlatego pytalem o rozpis dyvizji walczacych na froncie zachodnim /bo a przyznam szczerze nie jestem tu obeznany na tyle by smialo podpisac/ a nie chce slyszec - "a co to za dywizja? takiej nie bylo"
2. To problem tych ciezarowek "na dziendobry"
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ScreenHunter_04Jul2118.00.gif)
Ciezarowki moglbym zostawic /tzn brak tych ciezarowek/)
ale dyvize wypadalo by podbpisac. Dlatego im wczesniej ktos da mi jakis namiar tym wczesniej wypuszcze scenariusz
hej
no co aliantów to średnio u mnie z tym ale jeżeli chodzi o niemców to mogę Ci troche pomóc. nie napisałeś na jaki dzień chcesz stany tych dywizji ale napisałeś że miały się szykować do operacji w ardenach a poza tym jest to scenariusz trochę hipotetyczny a więc przedstawie Ci stan niemieckich sił na Ardeny (koniec 1944 roku):
5 Armia Pancerna
7 Armia
15 Armia
oraz 6 Armia Pancerna SS (która miała tworzyć trzon ataku) w składzie:
I Korpus Pancerny SS
II Korpus Pancerny SS
LXVI Korpus Armijny
I Korpus Pancerny SS tworzyły:
1 Dywizja Pancerna SS "Leibstandarte SS Adolf Hitler"
12 Dywizja Pancerna SS "Hitlerjugend"
3 Dywizja Spadochronowa
12 Dywizja Grenadierów Ludowych
277 Dywizja Grenadierów Ludowych
II Korpus Pancerny SS tworzyły:
2 Dywizja Pancerna SS Das Reich
9 Dywizja Pancerna SS Hohenstaufen
LXVI Korpus Armijny tworzyły:
710 Dywizja Piechoty
346 Dywizja Piechoty
Resztki 331 344 Dywizji Piechoty oraz 17 Dywizji Polowej Luftwaffe
Jak byś potrzebował konkretnych danych dotyczących jakiś jednostek to pytaj albo tu masz stronę z duża ilością informacji o jednostkach niemieckich:
http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/inhaltsverzeichnis1.htm (http://www.lexikon-der-wehrmacht.de/inhaltsverzeichnis1.htm)
POZDRAWIAM!!!
Ervin von Rommel
dzieki stary.. wlasnie o to mi chodzilo.
/teraz jescze ktos cos podobnego w kierunku Aliantow i bedzie luz
O żesz...scen wygląda zaje.... !! :) Chętnie go zagram jak wyjdzie finalna wersja. Co do ciężarówek to musiałbyś spytać Gustlika - szczerze mówiąc nie przypominam sobie scenariusza w którym już na starcie jednostki byłyby w transporcie....
Brief do HighRise44:
Berlin 3 Sierpien 1944..
Na rece Hitlera trafia propozycja w ktorej Johannes Blaskovitz wychodzi z alternatywnym planem "Obrony Rzeszy i proby wyparcia aliantow z terenow zachodniej Europy". Sprawa dotyczy poslania dodatkowych odzdialow w rejon Pikardii celem przetrzymania nacierajacych Aliantow przed wejsciem do Belgii, do czasu gdy to wojska Wehrmachtu byly by gotowe do przeprowadzenia kontrofensywy.. Plan uwzglednial szacunkowo postepy Aliantow na przestrzeni nadchodzacego miesiaca, skladal sie z kilku faz i uzalezniany byl od posilkow jakie Rzesza mogla by rzucic do walki w przeciagu kolejnych 2 miesiecy.. Uzyskujac wczesniej poparcie Romla i von Rundstedta, Blaskovitz przekonal Fuhrera do swojego planu.. My zajmiemy sie pierwsza faza planu..
W sztabie niemieckim rozpoczely sie prace nad dopracowaniem szczegolow przedswiewziecia. Wyliczono ze pierwsza faza rozpocznie sie pomiedzy 26-30 Sierpnia i potrwa mniejwiecej 20 dni. W zalozeniu ma ona powstrzymac pierwsza fale Alianckiego natarcia. Hitler obiecal do tego czasu wyslac do Pikardii kolejne spore odzialy, ktore to w nastepnej (poprzedzajacej ostatnia faze - kontrnatarcie) fazie mialy powstrzymac druga fale natarcia Alianckiego.
Gdy Wehrmacht wycofywal sie z glebokiej Francji Blaskovitz przygotowywal juz Pikardie.. Alianci dotarli do Paryza 25 sierpnia.Parada w Paryzu.. W tym czasie Wechracht juz czekal na nich za Peronne..
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ss05.jpg)
Na dzien 26 sierpnia rozklad sil niemieckich wygladal nastepujaco:
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ScreenHunter_03Jul2911.16-1.gif)
Wyznaczono 2 strefy obronne: 1 po lewej , druga po prawej stronie Sommy(rzeka planaca przez pikardie / dla nie wtajemniczonych/)
- na czarno pod kryptonimem "stoßstange"(z niem. zderzaki) wyznaczono geograficzne strefy nacisku i tam tez zgromadzono prawidlowe sily..
- na niebiesko jest zaznaczona ruchoma glowa obrony ("beweglich wahrung kopf") skladajaca sie z sil 182Div 15 Armi i 101. schwere-SS-Panzer-Abt Diwizji.. a takze Fällshrimjeagerow (spadochroniarzy faszystowskich)
- na fioletowo zaznaczone sa sily przypisane akoi sily w odwodzie gotowe do wykorzystanuia zawsze i wszedzie.
-na zolto sily z podazajace w strone "stoßstange´ow" ( z zalozenia mialy sie pojawic w transporcie, ale przez blad LG Suite nie pojawia sie w transporcie :-\ ) przenaczone dla tej grupy..
- na bialo wycowywujace sie jednostki 331 dyvizji, a raczej je resztki.. (bedziemy mieli mozliwosc uzupelnienia tych oddzialow w pozmniejszej fazie iw ykorzytsanie ich jezeli uda sie nam je ocalic)
W 1 strefie (prawa strona Sommy) bedziemy mieli do dyspozycji miedzyinnymi sily dyvizji SS Hitlerjugend (http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/CAS29RIJ.jpg)
a takze SSLAH czy SS Panzer-Lehr oprucz tego trzon obrony stanowia dyvizje 85, 710 i 190 dyvuizjon Lufwaffe..
W 2 strefie bedziemy mieli pod swoja batuta miedzyinnymi sily dyvizji SS "Das Reich" sprowadzonej niedawno z frontu wschodniego. 236 i 346 dywizje, Volksgrenadierow - swierzo formowanych.. a bunkrow wachtuja bataliony Pionierow Fortyfikacynych.. na wzgorzu obok lasu bedzie mozna spotkac tez male sily 3 div Grenadierow Paancernych SS..
Sytuacja w powietrzu po stronie niemieckiej jest nieciekawa.. Bedziemy mieli do dyspozycji tylko dwie eskadry na starcie (ME-109 F - z malo doswiadczonymi pilotami, i asow Luftwaffe na Fockewulfach 190F-2). Byl to jeden z warunkow dzieki ktorym Hitler przystal na realizace planu. Male obciazanie Luftwaffe w operacji - oczywiscie mial w glowie naloty na Niemcy.. No nic.. trzeba bedzie sobie jakos radzic.. W poznieszym okresie dostaniemy jeszcze eskadre Meserschmitty i "jakies" bombowce dlatego pochopne wykorzystanie lotnitctwa moze miec fatalne skutki..
prestiz dostepny nam bedzie niesystematycznie.. Oczywiscie Niemcy wliczali koniecznosc uzupelnien.. ale te przewidywania zostana zachwiane w pewnym okresie bitwy (skutkiem wydarzen na froncie wschodnim) i na jakis czas zostana przerwane dostawy. W 13 dniu otrzymamy spory prestiz. Wyobrazmy sobie to tak, ze przez caly czas trwania walk negocjujemy ze sztabem wzmocnienia, ktore mialy byc dostarczone mniejwiece w polowie trwania fazy 1 planu Blasovitza i ukoronowaniem tych negocjacji bedzie to co zakupimy za otrzymany prestiz.. Kazdy general najlepiej wie co najbardziej potrzebne mu na froncie..
Aliancib]
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/Photo663092.jpg)
No wiec Alianci mysla juz o Market Garden.. I nie zdaja sobei sprawy co dla nich przygotowali Niemieccy dowodcy.. Dowiedzieli sie wprawdzie o wzmozonej aktywnosci w tym rejonie, ale same przygotowania i rozmieszczenie jednostek odbylo sie tak szybko i tak sprawnie ze duzo udalo sie ukryc.. Wzmorzona dzialalnosc Luftwaffe oslaniala ten teren na czas przygotowan..
Alianckie wojska dotarly w ten teren w trzech grupach: z poludniowego zachodu, z poludnia i z poludniowego wchodu. Co prawda postanowiona zaniechac rozbijania sil na szerszy teren dlatego miasto na poludniu postanowiono wykorzystac jako punkt dowodzenia i baze dla lotnitcwa..
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ScreenHunter_02Jul2911.16.gif)
na czerwono Kanadyjczycy.. (pod flaga amerykanska rowniez) osobiscie dziwie sie ze nie ma flagi kanadyjskiej.. przeciez kanadyjczycy odegrali potezna role we francji.
na blekitno Amerykanie
i pozostali to Brytyjczycy..
W powietrzu przewaza RAF
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/battle_of_britain_hurricane_fighter.jpg)
Spitfajery Hurikajny i Moskity stanowia o sile RAFu w tym rejonie.. po stronie amerykanskiej miedzyinnymi P47D ,B25-J i ...Lancastery :) do tego dochodza jeszcze brytyjskie Halifaxy.. W sumie (uwzgledniajac kolejna eskadre Hirricanow ktora dotrze do nas w 3 niu bitwy) mamy do dyspozycji po stronie Alianckiej 9 eskadr.. Ale nie jest az tak kolorowo.. z zachodu sily powietrzne maja daleko do lotniska (a bombujace) maja u Gustlika tylko po 2 amunicji.. a wiec czeka nas walka z zaopatrzeniem.. Nie naleuzy lekcewarzyc tez Luftwaffe ktora dosc slaba to jednak "tamn jest"
Prestiz - symetrycznie do sytuacji.. Alianci szybko zostaja zaskoczeni sila niemieckiego oporu w tym miejscu i oczywiscie szybko planuja wzmocnienia.. Jednak nie zapominaja o Market garden i to na niej koncentruja przygotowania stad na woska(prestiz) bedziemy musieli poczekac do jakos9 tury. Na tej samej zasadzie jak z Niemcami - posilki opra sie na waszej glowie i na limicie prestizu , Alianci dostana "bust" wczesniej od niemcow.. maja tez staly prestiz wiekszy..
Na starcie mamy tez dwie ekipy spadochroniarzy (w powietrzu) do dyspozycji..
Cele da Aliantow..:
Przedewszytskim wypchnac niemcow z tych terenow.. Kluczowym zadaniem jest zdobycie kompleksu bunkrow w ktorym niemcy osadzili swoja kwatere dowodzenia na tym odcinku i punkt krytyczny, ktory jezeli zostanie przekroczony , spowoduje odwolanie calej operacji. Alianci rozpoczna Market Garden i historia potoczy sie podobnie..
Cele strategiczne do wykonania misji kazdy okresli sobie sam (dodam tylko ze prestiz za hexy po prawe stronie Sommy zostal wylaczony) po lewej istnieje jedyne niemieckie lotnisko..
Cele dla Niemcow:
Wszytsko jasne.. utrzymac kwatere kwatere i doprowadzic do realizacji 2 fazy planu tymsamym zmieniajac bieg historii(na jaki. nie wiadomo) najblitzszym skutkiem jest odwolanie przez Aliantow operacji Market Garden..
have fun..
Aha..1 na mapie dodany zostanie jeszcze hex na lotnisku po prawej stronei Sommy..
2. Gry z komputerem wcale nie bralem pod uwage tworzac ten scen dlatego nie polecal bym.
3. Depet daj mi cynk ak wrzucic scenariusz..
4.Scen jest tylko pod efil Gustlika.
O stary scen jest boski... ;D - pliki wyślij mi na maila to zaraz wstawię je do downloadu razem z mapką sytuacyjną i jakimś krótkim opisem...
Mam pytanie czy scen nadaje się również do gry single - mam szaloną ochotę sobie go z kimś zagrać ale widzę że jest bardzo duży i duel mógłby pochłonąć mi zbyt dużo czasu.... ?? Jak single to możesz już czuć się "wyzwany do walki" :) - strona konfliktu obojętna.
I prośba do laddermastera - moim zdaniem należy się RP pokaźna gratyfikacja punktowa za wkład w ligę PG2...
Easy depet.. ja wiem ze ty jestes glodny ;).. Ale scen najszybciej jutro..
Do single: hmm.. no staralem sie zrobic tak zeby przy dobrym dowodzeniu bylo mozliwe wybronienie faszystkami.. zawsze mozna by prestiz niemca podwyzszyc przed gra. Wyzwanie?.. No ja juz z toba od popczatku mierze sie na gre (byles pierwszym ktorego zaatakowalem) sprawy potoczyly sie inaczej, zreszat sam wiesz jakl bylo.. A ostatnio ratig odezwal sie ze chcialby konczyc Charkow gdzie ja atakuje niemcami. Obiecalem mu ze bedzie mial ture jak wroci z urlopu - wraca na dniach a ja jeszcze ej nie rozegralem :-\ scheisse.. jak chcesz to czekaj..
Do tych punktow, to dzieki za rekomendacje (powaga) ale ja wbijam w punkty (juz gdzies to kiedys mowilem) zreszta jaki ja tam mam wklad.. gram malo.. cos tam mazne na forum- nawet abonamentu nie zaplacilem :P )chcialem 3 razy- raz nie odpowiedziales mi jak pytalem, drugim razem pin zgubilem do banku, a 3 jak juz wszystko mialo byc ok to okazalo sie ze nie podaliscie "SWIFTU" i nie moglem przelac zza granicy)to tak na marginesie :P, Ewentualnie mozesz gustlika przekrecic zeby zrobil flage Kanadyjska :P ^-^ ..
Co do scena jasne że poczekam bo widzę że warto...
Co do bonusów to oczywiście tylko "symbol" - po prostu to głównie dzięki fanom tej gry ta liga się kręci i nasz stary zwyczaj w GG jest taki że laddermaster przyznaje symboliczne punkty za jakikolwiek ważniejszy wkład w to aby społeczność mogła się bawić i rozrastać. Na PSFF są medale, u nas są punkciki....a medale za osiągnięcia :P.
Przy okazji może w końcu uda mi się namówić Gustlika na grę... :) - mógłby na bieżąco sprawdzać swój efile...
Chętnie przetestuję e-fajl Gustlika.
Oraz pobawię się w tworzenie scenarjuszy nie opierających się na realiach historycznch (brak czasu na nie).
Cytat: Janus w Sierpień 06, 2007, 01:58:52 AM
Chętnie przetestuję e-fajl Gustlika.
Oraz pobawię się w tworzenie scenarjuszy nie opierających się na realiach historycznch (brak czasu na nie).
Bardzo się cieszę że się przekonałeś - póki co jedynym scenariuszem do gry PBEM na e-filu Gustlika jest
High Rise 44 autorstwa Riv_P. Wpierw pobierz z download GAMESET (identyczny do tego jaki masz z Spanish Civil War tylko ten ma zaimplementowany Gustlik e-file) i rozpakuj do głównego katalogu z grą...później zainstaluj scen i możesz już testować.
Co do scenów - cieszę sie jeszcze bardziej że chcesz się podjąć stworzenia jakiegokolwiek, szkoda że nie opierającego się wiernie na historii 2WŚ ale zawsze....ja myślę że dobrym pomysłem byłoby przekonwertowanie prócz scenów RSF również kilku znaczących pozycji z kampanii Adama Bolesty na Gustlik e-file - jak sięgam pamięcią tam było wiele interesujących scenariuszy.
Jest chyba jakiś problem ze scenem High Rise albo z Gustlik e-file. Chciałem uzupełnić amunicję w moim Avro Lancaster (Level Bomber) i podleciałem na lotnisko polowe - nic z tego nie otrzymałem uzupełnień. Dowiedziałem się od Gustlika że trzeba korzystać z normalnych lotnisk - a więc tak zrobiłem ale teraz ze zdumieniem odkrywam że mój bombowiec nadal NIE MA amunicji !!! Co jest ??!! :o Poniżej screeny:
(http://img518.imageshack.us/img518/2507/levelb1yl8.jpg)
(http://img339.imageshack.us/img339/7330/levelb2ta0.jpg)
Nie wiem co się dzieje - sprawdziłem, zrobiłem inny scenariusz, na "firmowej mapie" SSI - też nie działa.
Mało tego - zrobiłem scenariusz na efilu Adlera - też nic.....
Nie mam pojęcia...
Cytat: Gustlik w Sierpień 13, 2007, 05:36:56 PM
Nie wiem co się dzieje - sprawdziłem, zrobiłem inny scenariusz, na "firmowej mapie" SSI - też nie działa.
Mało tego - zrobiłem scenariusz na efilu Adlera - też nic.....
Nie mam pojęcia...
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale zauważyłem w LG Suite że u Ciebie bombowce w klasie Level Bomber NIE MAJĄ zaznaczonej opcji "Special 1 b1"...a np w efilu Adlera ta opcja jest zaznaczona u wszystkich.
EDIT: a teraz dostrzegłem że Ty napisałeś że na efilu Adlera też nie działa...hmm trzeba by się na JP zapytać...
Już mam pewne podejrzenia.... a na JP's też napisałem, z tym, że ich "wiedza", jak się okazuje pozostawia sporo do życzenia. ;)
No rzeczywiscie.. tez teraz spawdzilem.. Mysle sobie - blad w LG Suite (bo po wykryciu ostatnich bledow - ustawianie apperence) takie myslenie jest uzasadnione.. Ale czy Lg Suite moze wypaczyc lotniska z map hmm.. plik map musial by sie zmienic..
p.s No to dawaj te poderzenia.. A nie - mam tasmy ,ale nie pokaze :P
Już nieistotne - myślałem, że chodzi o mapy robione przez ludzi. Bo na mapach SSI mi działało, a na user-made nie, ale potem wziąłem jeszcze jedną mapę, robioną przez ludzi i poszło - więc to nie ta zależność.
LUDZIEEEE !!!
Przecież to lotnisko w High Rise - na południu - nie ma flagi !!! Ono jest niczyje - to jak ma się na nim cokolwiek uzupełniać??
Nikt z nas tego nie zauważył.... :D
W moim testowym scenariuszu - na innej mapie - też jakimś cudem flaga z lotniska zniknęla... Bombowce są w porządku...
No tak to by faktycznie mogło być to :).
Jako że skype nie działa napiszę tutaj...Moje sugestie dotyczące scenariusza High Rise 44...Uważałem i nadal tak uważam że jest to jeden z najlepszych scenariuszy jakie miałem okazje zagrać bo zmusza gracza do wielowarstwowego i długofalowego planowania. Prócz tego rzadko występują błędy replaya, nie ma cwaniactwa (w stylu: znam sposób i nie masz szans) a i natychmiastowy atak w 1 turze jest mocno ograniczony. Moja lista poprawek jakie bym wprowadził:
Alianci:
- koniecznie dodać tę nieszczęsną flagę na lotnisku aliantów na południu,
- usunąć aliantom Tempesta którego dostają w 3 turze na zachodzie,
- usunąć lidera jednemu z 2 Hurricane IID,
- jako że w nowym efilu 3.0 zmienia się trochę specjalizacja jednostek, zmienić położenie kanadyjskiej brygady mostowców na wschodzie lub dać im jakiś środek transportu - teraz stoi w otoczeniu wzgórz i zanim się stamtąd wydostanie o własnych nogach reszta sił jest daleko z przodu...
- amerykańskie działko art. 4,5 inch M1 na zachodzie jest również źle ustawione w 1 turze - ciężarówka posiada typ ruchu Whelled i ciężko wydostać działo z tej gęstwiny lasów.
reszta moim zdaniem jest w jak najlepszym porządku.
Niemcy:
Tu jest tego znacznie więcej ale wszystko zmierza do tego aby Niemcom trochę ułatwić zadanie - tzn. żeby w scenariusz dało się grać single na prestiżu 100:100. Oczywiście nie chodzi o to aby graczowi ułatwić sytuację ale o to żeby miał możliwość przy odpowiedniej strategii wcielić plan Blaskovitz-a w życie.
- najważniejsza sprawa: (wiem że to trochę naginanie historii ale...) Pantherze D na hexie 26, 23 dałbym MOŻLIWOŚĆ ulepszenia jej w czasie gry do stanu 10/10 tzn. niech ma na starcie stan 5/10 ale gracz w kolejnych turach zbierając prestiż mógłby ją ulepszyć do 10/10 - reszta Panther niech ma 5/5 lub 6/6 bez możliwości ulepszeń; chodzi generalnie o to żeby gracz miał choć 1 jednostkę dostosowaną do overrunu,
- identycznie sprawa choć z 1 plotką samobieżną np. tą na hexie 27, 22,
- identycznie z 1 działem art. - obojętnie który ale powiedzmy o średniej sile, z niskim stanem i z supportem - proponuję to na hexie 32, 12
- plotki NIE samobieżne o stanie =< 4/4, 5/5 z air attack =< 9 podniósłbym stan o min. 1 punkcik - teraz jest tak ze alianckie lotnictwo może swobodnie bombardować bez strat, plotki muszą się odgryzać choćby 1 punktem...
- PaK 40 zastąpiłbym takimi działkami które MAJĄ możliwość ruchu o 1 hex i strzału...te które są teraz mimo iż diabelnie silne są bezużyteczne bo rzadko kiedy udaje się nimi strzelić,
- FW 190 z liderem podniósłbym stan początkowy ze 6/6 na powiedzmy 7/7 (to dyskusyjna sprawa bo można przedobrzyć a to przecież alianci mają panować w powietrzu),
- niemieckie bombowce niech pojawiają się o 2 tury wcześniej - teraz jest tura 8, niech będzie 6. Z gry z Rev_P widać że scen jest bardzo dynamiczny i właściwie 5-6 tura są decydujące...
I sprawa dotycząca obu stron - dorzuciłbym trochę "małych flag" - na mapie jest wiele niewykorzystanych miasteczek, dajmy trochę prestiżu do pozbierania - za "małe flagi" jest bodajże 40pp.
I tyle...w sumie najważniejsza jest kwestia tej Panthery D i samobieżnej plotki - reszta to kosmetyka ale też by się przydała. Czekam na szybka odpowiedź bo już mam od jednego gracza potwierdzenie chęci gry w ten scen i chciałbym go zagrać na FINALNEJ wersji :) !!! Thx.
Cytat- PaK 40 zastąpiłbym takimi działkami które MAJĄ możliwość ruchu o 1 hex i strzału...te które są teraz mimo iż diabelnie silne są bezużyteczne bo rzadko kiedy udaje się nimi strzelić,
A jakiego kalibru jest ten PaK 40? Bo może on jednak powinien mieć 1 heks?
Poza tym radziłbym spróbować raz jeszcze - teraz kiedy wszystkie AT mają Support Fire
Sorry..pomyłka chodziło o 8.8 PaK 43 ale skoro mają supporta to może faktycznie zostawić...
Fakt.. Pewne udoskonalenia nasowaja sie juz teraz.. Ale tak jak powiedzial Dolas, dobrze by bylo ugadac zmiany po poedynku graczy o wyzym pozniomie opanowania pg2.(Tu mam na mysli kogos w moje miejsce). Chodzi mi o ostateczna decyzje. Moge oczywiscie wyrazic zgode na modyfikacje (wprowadzenie zmian) na poczet tej potyczki ktora macie zamiar grac.. Tymczasowo, a pozniej sie zobaczy, dogada po.
Co do flag to bylo ich wiecej ,ale ostatecznie jest ich mniej - specjalnie - prestizpo prawej stronie Sommy jest wylaczony po to by zachecic gracza do ataku lewa mania..
Bombowce - zgadzam sie.
Czolgi.. hmm do dyskusji... Ale ak mowilem -po tej waszej grze - lepszych :P
A o przeciwlotniczych myslalem juz od dawien dawna, bilem sie z myslami przy tworzeniu scenariusza, ostatecznie kosztem ilosci wzmocnilem okopanie , chcialem oddac sytuacje w tamtych czasacch i nie wystarczajaca obrone przeciwlotnicza dla Faszystow.
Ogolnie dochodze do wniosku ze scenariusz w tym okresie powinien opiewac na duel - mimo ze go nie lubie , to sytuaca byla taka a nie inna w tamtym okresie. Nie ma co zabardzo niemca ulatwiac - Ale mowie dyskutujemy. ja tez lubie single - ba wielbie single, ale chyba nie tym razem. Szala musi byc Jankeska a plan Blaskovitza chyba paranoja..
Cytat: Revolutionary_pilot w Sierpień 17, 2007, 08:20:09 PM
Moge oczywiscie wyrazic zgode na modyfikacje (wprowadzenie zmian) na poczet tej potyczki ktora macie zamiar grac.. Tymczasowo, a pozniej sie zobaczy, dogada po.
OK - więc zróbmy tak ja wprowadzę te pare zmian do scena które moim zdaniem nieco wyrównają szanse (oczywiście nie już na starcie w 1 turze ale dopiero z biegiem czasu) i będę grał w tą ulepszoną wersję a w dziale download zostaje ta pierwotna publiczna wersja - ok ??
Po grze napiszę Ci czy zmiany się sprawdziły - fajnie by było gdyby mój przeciwnik wybrał aliantów...ale cóż on ma pierwszeństwo wyboru :)....
Cytat: Revolutionary_pilot w Sierpień 17, 2007, 08:20:09 PM
Co do flag to bylo ich wiecej ,ale ostatecznie jest ich mniej - specjalnie - prestizpo prawej stronie Sommy jest wylaczony po to by zachecic gracza do ataku lewa mania..
OK - to faktycznie lepiej zostawić tak jak jest.
Jeszcze przyszedł mi do głowy taki pomysł ale zastrzegam że to dość ryzykowne - teraz jest tak że alianci muszą zdobyć VH Niemców, z kolei Niemcy VH aliantów...swoich bronić nie trzeba. O ile w przypadku Niemców to zrozumiałe, o tyle w przypadku aliantów już nie bardzo...czy tak miałeś to zaplanowane czy błąd w sztuce ?
Fortess Frankfurt - nowy scenariusz PBEM pod e-file RSF 2.60 !!!
Mapa strategiczna:
(http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/Fortess_Frankfurt.jpg)
Warunki zwycięstwa:
(http://www.mariuszwysokinski.neostrada.pl/FFO_Victory_Conditions.jpg)
Kolejny z serii super-gigantycznych i szczegółowych scenariuszy operacyjnych. Mapa przedstawia rejon Frankurta nad Odrą w kwietniu 1945 roku gdy Niemcy resztkami sił próbowali powstrzymać Sowietów w ich drodze na Berlin. Scenariusz jak i sama mapa jest autorstwa Clu który mieszka....właśnie w Frankfurcie nad Odrą :). Jak zapewnia autor: NIE JEST możliwe wygranie Niemcami ale przy odpowiedniej taktyce można Sowietów zatrzymać - a służyć temu ma bardzo niski próg ilości tur - max. 17 !!!
Od siebie mogę dodać że scenariusz jest doskonale dopracowany - bardzo dokładny i z serii operacyjnych (podobny do Stalingradu, Moskwy, Sevastopola itd.). Moim zdaniem zasługuje na wysoką ocenę.
Pliki można pobrać stąd:
Scenariusz: http://www.rayy.de/raiders/download/FestungFrankfurt_v1.2_RSF2.zip (rozpakować do katalogu USER_RSF; UWAGA: w paczce znajduje się plik fforsf.map - ten proszę skopiować do katalogu SCEN_RSF)
Mapa: http://www.rayy.de/raiders/download/1001_FFO.zip (rozpakować do katalogu MAP)
Zapraszam do gry !
Ja ustanowilem kilka poprawek w High Rise ktore maja rzutowac na jkosc gry..
Powietrze:
-Tempesty przydzielane na front w 3 kolejce dla Aliantow zostaly usuniete.
-Obrona przeciwlotnicza Niemcow zostala ulepszona- (w dwuch najbardziej wysunietych miastach za zachodnim brzegiem Sommy kosztem "okopania" tych dzial. (http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/qqqw.jpg) (http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/wedf.jpg) )
To nasowalo sie juz od poczatku i sprawi ze bombardowanie alianckie bedzie musialo byc troche bardziej przemyslane i ostrozne.. W koncu - duza wage (nie wyrabiajac z samolotami) Rzesza przywiazywali do produkcji dzial prtzeciwlotniczych w tym okresie.
-Dodatkowe sily bombardujace w postaci Ju 88A-4 i Ju 87G Stuka (http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ScreenHunter_06Sep2313.10.gif) bedace na wyposarzeniu Blaskovitza od 9 tury w orginale - teraz sa juz w 8 , co dodatkowo zameci niebo nad Perrone..
Ziemia:
-Obnizenie sily broni pancernej Aliantow (M10,M36/Amerykanskie na dole/, lekkie M24 i Easy Eighty na wschodzie(drugi screen) i Brytyjskie Cromwelle i Valentiny) bez zmian pozostaly Achillesy i MA41 76 /w armii Amerykanskiej(drugi screen)/ a takze M10 i Shermany M4A3 Kanadyjczykow (pierwszy), i brytyjskie Fireflyie)
(na niebiesko bez zmian, na bordowo obnizone)
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/ddd.jpg) (http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/dew.jpg)
Ma pomuc odwzorowac to co mialo byc osiagniete w zalozeniu scenariusza tego teatru ,czyli wieksze problemy Aliantow w walce z obrona Niemiecka.
-Jednostki Niemieckie, niektore - SS dostaly wiekszy "Basic strenght" i mozliwosc uzupelnienia ich wedle zyczenia i mozliwosci - co ma odwzorowywac jednak nie pelny stan jedostek w tym okresie. Ale nie bedzie to tak "hop siup" , bo prestizu nie mamy tyle zeby uzupelnic wszytskie i to co bedziemy tracili. Trzeba bedzie decydowac i ustalac pryiorytety. (http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/dh.jpg)
-Bardzo nieznaczy - zwiekszony stan -o 1 Gebrigsjeagerow(inz. most) na zachodzie ,ale kosztem obnizenia o 1 w srodku mapy-co ma spowodowac zbilansowanie stanu takich jednostek w silach niemeickich(po 5 w sile beda mialy)..
-Dziala Aliancie w glownym miescie - ktorych wartosc obnizona z 8 do 5.
(http://i180.photobucket.com/albums/x174/Revolutionary_pilot/dd.jpg)
-I ta nieszczesna flaga na lotnisku - juz jest.
-Rowniez nieznaczne -estetyczne - inne rozstawienie jednostek w srodku mapy
No i jeszcze apel:
Jezeli ktos bylby zainteresowany zrobieniem ziomowej mapy Stalingradu .(Na podstawie letniej Stalingradowskiej) albo calkiem nowej - lepszej - glebszej (w mniejszej skali) To gotow jestem za nia zaplacic.
Co do zmian to fajnie - właśnie o to chodziło...ale chyba nadal żaden z niemieckich czołgów nie ma możliwości uzupełnienia ?? - bez tego ciężko jest zatrzymać aliantów.
Co do mapy - wiem ze z Polaków tylko Gustlik, SteelFox i chyba STR zajmowali się "produkcją map"...może lepiej napisz tę prośbę na ogólnoświatowym największym forum PG 2 - JP's Panzers >> http://www.panzercentral.com/forum/index.php?c=5&sid=0f4d226962cfcdd20b619f9e0f018794 i Praetorians Oasis >> http://www.panzercentral.com/forum/index.php?c=5&sid=0f4d226962cfcdd20b619f9e0f018794
Wtedy jest duża szansa że ktoś się tego podejmie (za darmo :) ).
Cytatale chyba nadal żaden z niemieckich czołgów nie ma możliwości uzupełnienia ?? - bez tego ciężko jest zatrzymać aliantów.
Nie moge dac Niemca silniejszych grup pancernych nie na starcie.. poprostu nie moge. Probowalem, ale mycha mi sama zjezdza, a klawiatura sie blokuje kiedy chem ustawic Basic strenght Pantera ;).. sila wyzsza. Oni dopiero co po ciezkich walkach w glebszej Francji. I jezeli
wogole jakas wieksza sila pancerna to poznie, przy posilkach. Mysle ze obnizenie pancernych sil Alianckich i wzmocnienie obrony lotniczej powinno spelnic zadanie, a raczej utrudnic je dla Aliantow. Przy takim obnizeniu pancerne sily faszystowskie nie wygladaja wcale na duzo mniejsze.
I dzieki za linki, napewno napisze - jednak moja propozycja wciaz aktualna jak ktos by chcial.. stowe daje za taka mape
Ok - sprawdzi się w najbliższej grze :).
A co z mapą Stalingradu - napiszesz na tamtych forach ? Jestem prawie na 100% pewien ze ktoś się tego podejmie - akurat jeśli chodzi o "produkcję map" to społeczeństwo graczy PG2 ma się świetnie :P.
hej
Piszę w tym wątku bo tylko tutaj poruszano sprawę scenariusz High Rise. Chciałem go zagrać z generałem PanzerLehr ale wcześniej postanowiłem zagrać z kompem żeby ogólnie zapoznać się z mapą i rozstawieniem jednostek. I mam jeden problem.
Niemiecki myśliwiec, który powinien pojawić się w turze 9 nie pojawia się wcale. Z tego co widzę w PGSuite ma ustawiony hex do pojawienia (0,0) a takiego nie widać na mapie. Może dlatego... A może tylko mi się nie pojawia. Czekam na opinie.
POZDRAWIAM!!!
Ervin von Rommel
Heks (0,0) może sugerować, że myśliwiec ma się pojawić ale w panelu kwatery głównej. Nierozstawiony na mapie.
hej
Tam też szukałem i go nie znalazłem :)
Problem polega na tym, że Suite pozwala pracować także na heksach "niegrywalnych" - czyli na skrajnych rzędach, które gra potem ignoruje... Zdarzyło mi się pare razy umieścić jednostkę na takim heksie - efekt jednak był taki, że w grze ta jednostka mogła z tego heksa zjechać na "właściwą" planszę, ale potem już nie mogła tam wjechać.
No więc wygląda na to, że ten samolot powinien móc przylecieć na pole bitwy - chyba że heks (0,0) jest zupełnie ignorowany.
hej
No właśnie problem w tym że gra w ogóle go nie widzi. Łatwo sprawdzić odpalając sobie scenariusz dwiema stronami (sam ze sobą) i szybko dochodząc do tury 9-tej. Nie ma go też w menu zakupów ani "kwaterze głównej" :) Chyba trzeba po prostu zmienić scenariusz i przenieść samolot (najlepiej żeby pojawiał się razem z bombowcami turę wcześniej).
POZDRAWIAM!!!
Ervin von Rommel