Gory Świętokrzyskie
Pytam z ciekawości...
10 tura , zajmuje polakami vhex niemiecki - gra się nie kończy.
Przeciwnik ma jeszcze jakas piechote moze dwie na poludniu.
Mam je gonic przez nastepne 9 tur ?
O co w ogóle w tym scenie chodzi...
Mimo patriotyzmu to chyba tych polaczkow tam za wiele...
Można to obejrzec pod Suite, ale jeśli tam miał byc jakiś haczyk, a nie jest to błąd, to będzie to zdrada tajemnicy autora.
Widzę jedynie dwie możliwości:
a) - ukryty VHex
b) - celem gry jest zniszczenie wszystkich sił przeciwnika.
Jeśli nic z tych rzeczy - to tylko błąd w budowie scena wchodzi w grę.
Zniszczenie wszystkich jednostek niemieckich jest nie możliwe. Niemieckie lotnictwo jest nie do zniszczenia.
Ukryte hexy - po zajeciu wszystkich gra nadal się toczy.
Dodam jeszcze fakt że zarówno ja jak i przeciwnik ma problemy z replayami (po zrobieniu replaya nie mozna ruszyc jednostek) , a w jednej turze po zrobieniu replaya gra zwisla.
+ w pierwszej turze na replayu widzialem jak przeciwnik rusza wszystkimi polskimi jednostkami (faktynie bylo to bez znaczenia ale liczy sie fakt ze cos jest nie tak)
Wydaje mi się że autor nie wziąl pod uwage scenariusza ze polaczki z defensywy przejda do mocnej ofensywy.
Ps. Zeby autor nie pomyslal ze krytykuje scen, po prostu pytam na czym polega wygrana :)
(Wiadomo ze scen byl robiony na szybko i nie testoway zeby dla wszystkich byl nowy )
A możesz mi go podesłac? - amk64@gazeta.pl - Razem z efilem? Napisz tylko na jakiej mapie jest zbudowany.
PS - ukryty VHex polega na tym, że go nie zobaczysz, póki na niego nie wdepniesz. Chocbyś stał o heks od niego....
poszlo
Ja wprawdzie nie gram w tym turnieju, ale uważam że powinne być zawarte wszystkie informacje o scenie.
Jak bedziesz miał ochotę Giees to możemy go przetestować.
Dostałem, ale nie o to mi chodziło. Przyślij mi proszę, ten scen, i efila tak, jak je pobrałeś ze strony. Ja nie mogę - bo nie jestem zarejestrowany do gry. Poza tym tur nie jestem w stanie "rozebrac" przy pomocy LG Suite.
No i mapa! Numer i tytuł mapy!
Gustlik - jasne , tylko musisz wziąć poprawkę że w pg tylko gram i slowo efile nic mi nie mówi , ale jak np powiesz PANZER2.DAT to juz wiem o co chodzi :)
Roomel - chetnie , generalnie te wszystkie sceny wymagaja sprawdzenia. Co do gor swietokrzyskich natomiast mam najwiekszy dylemat ktora ze stron jest strona dominujaca. Defakto uda mi sie wygrac 2 stronami (choc niemcami moze byc to zbyt ciezkie biorąc pod uwage ile jest hexow). Nie ukrywa ze taka a nie inna sytuacja ktora wyniknela polakami spowodowana byla proba niemieckiego oskrzydlenia ktore sie zalamalo. Nie wiem jak by sie to potoczyo jakby przeciwnik zagral zupelnie inaczej.
OK juz to mam - jeden z heksów zwycięstwa dla Polaków jest źle wyznaczony i nie będzie działał. To jest lotnisko na wschodnim skraju mapy (współrzędne 42.10). Dlatego nie możesz tego scena wygrac - i nie wygrasz, chyba że zniszczysz wszystkie jednostki wroga.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 09, 2009, 01:29:37 AM
chyba że zniszczysz wszystkie jednostki wroga.
Ok. jak mojej piechocie wyrosną dziala AA to wygram :)
Dzieki za info.
Z czystej ciekawości sprawdziłem resztę scenariuszy, które mi przysłałeś i podobne błędy występują jeszcze w czterech innnych!
Cytat: giees w Wrzesień 09, 2009, 01:34:59 AM
Cytat: Gustlik w Wrzesień 09, 2009, 01:29:37 AM
chyba że zniszczysz wszystkie jednostki wroga.
Ok. jak mojej piechocie wyrosną dziala AA to wygram :)
Dzieki za info.
Nie możesz nic dokupić? Najlepiej ckm, bo uniwersalne..
Oni grają na innym efilu - tam nie ma ckmów. Poza tym, chyba nie chodzi o to, żeby ratowac się w ostatniej chwili jakimiś zakupami, bo jak będzie w tego scena grało dwóch żywych przeciwników i jednemu zostanie jakaś szybka jednostka, to może nią uciekac po całej mapie i zrobi się to nieco śmieszne.
Niestety - moim zdaniem - te błędy podważają sens całego turnieju - przynajmniej na tych mapach. Nie wiem jak będą zachowywały się replay'e i czy gra nie zamieni się w nieustający ciąg problemów.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 09, 2009, 09:12:48 AM
Niestety - moim zdaniem - te błędy podważają sens całego turnieju - przynajmniej na tych mapach. Nie wiem jak będą zachowywały się replay'e i czy gra nie zamieni się w nieustający ciąg problemów.
No i a propo replayów, również pojawił się problem.
Otóz rozpoczęłiśmy wczoraj grę z Jarosanem, również scenariusz G. Świetokrzyskie o ktorym pisał tutaj giees. I co się dzieje?? Replaye nie funkcjonują.
Tzn. gdy jarosan rozpoczął niemcami, po pierwszym jego ruchu gdy klikam replay nic sie nie dzieje. tzn replay'a brak. Ekran raz zamigał i tyle. Pobodnie było gdy Niemcami rozpocząłem ja a jarosan grał polakami.
Postanowilismy pojsc dalej. Tzn. ja zrobilem swoj ruch Niemcami, jarosan (pomimo niefunkcjonującego replay'a) Polakami, i gdy rozpoczynając swoj ruch kliknąłem replay turn to.... powtorzylo moj ruch z pierwszej rundy... pomijajac calkowicie ruch przeciwnika.
Jeśli chodzi o używane wersje gry. Za pierwszym Jarosan uzywal sciagneietej ze strony wersji Bolesty (140MB), ja na tomiast za pomocą LGSuite utworzylem swoj exe. Pomyslelismy ze to moze byc problem. Jednak i ja po chwili zanstalowalem wersję Bolesty posiadaną przez Jarosana i sytuacja z replayami się powtórzyla...
Jako że obaj jesteśmy względnie nowi pomysłow na przyczynę błędów oraz ewentualne rozwiązanie problemu zabrakło.
Problem bierze się stąd, że jest tam heks, który Polacy mają zdobyć, ale de facto nie ma on zdefiniowanej strony do której należy, zatem gra nie wie, co ma z nim zrobić (której stronie go przypisać). No i się wywraca.
witam
z tego co wiem wszystko poszło za szybko
ja nie miałem czasu na testy a Adam zrobił to niestety na kolanie.
>:D
proponuję takie rozwiązanie
zajmujesz wszystkie widoczne v-cheksy wygrywasz
z riplejem ponieważ nie działa po jednej i drugiej stronie nazwijmy to młgłą wojny ;D
dobra dość zartów
czy kolega Gustlik mógł by je poprawić o ile oczywiście nie był by to problem dla niego
i odesłać Szarkowi
ewentualnie napisał by mi gdzie tkwi błąd i w jakim scenie by go szybciej poprawić?
OK - dzisiaj się za to wezmę. Po południu powinno byc gotowe
Ooops - przesadziłem z optymizmem - wyłażą kolejne błedy. W tym niestety także związane z efilem. To może być najgorsze. Ale pracuję....
Super.
Skończyłem - wysyłam do Sir Dabana. Sami musicie zdecydowac co dalej z turniejem. Na 8 scenariuszy, 5 miało błędy w tym 2 poważne. Na tyle poważne, że nie wiem czy po korekcie zechcą działac. Niestety, poprawianie tego przypominało robienie operacji oka przy pomocy siekiery. Dotyczy to zwłaszcza scenariuszy: Kielce i Warszawa.
Wydaje mi się, że poprawiłem wszystko. Ponieważ jednak scenariusze zawierają dużo punktów zwycięstwa, a jeszcze więcej "małych flag" - mogło mi coś umknąc.
ZASTRZEŻENIE -ponieważ błedy polegały głownie na źle wyznaczonych punktach zwycięstwa (brak przypisania strony, która początkowo trzyma heks), musiałem je wyznaczyc od nowa, ale nie znam zamysłu Autora - nie wiem komu miał zamiar te heksy przypisac. Nie wiem też czy były to heksy do utrzymania, czy do zdobycia, czy były konieczne do zwycięstwa, czy nie.
Słowem - nie wiem: "co Autor chciał przez to powiedziec"- jak mawiano w szkole.
To wszystko sprawia, że niektóre scenariusze mogą teraz okazac się:
- bez sensu
- niemożliwe do wygrania.
- zbyt łatwe do wygrania.
Jedno jest pewne - jesli turniej ma się toczyc dalej - należy anulowac wszystkie dotychczasowe gry, sprawdzic scenariusze grajac je z obu stron i dopiero zatwierdzic do gry.
Kwestia efila, to osobna sprawa - te błedy jednostek które pojawiły się w tych scenariuszach - zostały usunięte, co może wyjsc w grze - tego nie jestem w stanie przewidziec.
rozmawiałem z Adamem
ma to poprawić jeszcze jutro go zatakuję w tej sprawie i napiszę o efektach ???
Cytat: Gustlik w Wrzesień 10, 2009, 06:03:57 PM
Jedno jest pewne - jesli turniej ma się toczyc dalej - należy anulowac wszystkie dotychczasowe gry
Mysle ze o tym to zadecyduje ktos inny. Bez urazy.
Sceny musza miec taka poprawke by dzialaly vhexy. Zwyciestwo jest uwarunkowane tez innymi czynnikami , nie wazne czy ktoras strona nie moze wygrac czy moze wygrac za latwo.
Ps. Podziekowania za szybka reakcje
CytatMysle ze o tym to zadecyduje ktos inny. Bez urazy.
Myślę, że wiem trochę o mechanice tej gry - scenariuszy z błędami NIE MOŻNA kontynuowac - bez urazy.
Bardzo dziękuję za pomoc, plik przesłałem do Szarika. Wydaje mi się że trzeba koniecznie dobrze przetestować te scenariusze. Niestety wyjeżdżam na weekend i nie będę miał możliwości testowania.
Czy ktoś chciałby się zgłosić na ochotnika i przetestować scenariusze? Przynajmniej pierwsze 3 potrzebne do rozgrywek w pierwszej fazie turnieju?
Cytat: Gustlik w Wrzesień 11, 2009, 01:36:42 AM
Myślę, że wiem trochę o mechanice tej gry - scenariuszy z błędami NIE MOŻNA kontynuowac - bez urazy.
Na większych "kaszankach" niz to odbywaly sie cale turnieje , przykladem jest Depet Kursk na Twoim efile - bez urazy.
Dobrze wyznaczone vhexy (ktore trzeba miec zdobyte w danej turze zeby gra miala koniec zarowno dla 1 jak i drugiej strony) + nie rwanie replaya. Jesli tak jest to GOOD JOB.
Daban - podeslij na maila.
Nie o to chodzi, żeby grac na kaszance. Pozwól, że coś wytłumaczę. Otóż w czasie save'owania, gra zapisuje w savie nie tylko ustawienia jednostek, ale także WSZYSTKIE PARAMETRY SCENARIUSZA. Później, właściwie nie korzysta już z samego scenariusza, tylko z tego, co ma zapisane w savie.
Stąd prosty wniosek- jeśli w pierwszej zapisanej kolejce, scenariusz zapisał się z błędami, to nawet podmiana pliku scenariusza - na poprawiony - nie wystarczy, bo gra już do niego nie "zajrzy". Będzie kontynuowała rozgrywkę z save'u, z błędami.
Żeby poprawki zadziałały - scenariusz musi byc rozpoczęty od nowa.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 11, 2009, 10:01:12 AM
Żeby poprawki zadziałały - scenariusz musi byc rozpoczęty od nowa.
Nie no to oczywiste - jak slońce. Źle się zrozumieliśmy.
Sprawdze je jak tylko będę mial dzisiaj czas.
Informacje turniejowe o poprawionych scenariuszach w wątku turniejowym:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/panzer-general-2/turniej-pg2-polskie-drogi/15/
No to jedziemy dalej:
KIELCE
Autor podal ze nalezy w 1 turze zakupic jednostki i je rozmiescic.
Mam rozumiec ze nie moge kupic 3 samolotow bo sa tylko 2 pola na lotnisku?
Moze inaczej: zanim rusze jakas jednostka musze miec zakupione i ustawione wszystkie ?
Przyznam ze tekst mozna zrozumiec dwuznacznie co znacznie zmienia postac rzeczy.
Po pierwsze PRAGNĘ PODZIĘKOWAĆ W IMIENIU ADAMA I SWOIM KOLEDZE GUSTLIKOWI ZA SZYBKIE POPRAWIENIE SCENARJUSZY. :)
kolega Giess musi kupić co trzeba i przesunąć samolociki z lotniska gdzie mu się zywnie podoba i rozstawić klejne .
czynność proszę powtarzać aż do wyczerpania zapasów ;D
co do powtarzania rozegranych gier moim zdaniem jak ktoś nie ma ochoty grać po raz drugi a wygrał scena wcześniej to ma wygraną i tyle.
czemu wygrywają Polacy bo sceny są tak zrobione by wygrywali . ;D
Wiec jeśli są stroną dominującą i tą dominację da się zamienić na zajęcie wszystkich vhexów to chyba powinni zaczynać jako atakujący. W każdym razie ja gram 2 scen z rzędu i strona która zaczyn a grę przechodzi do glębokiej defensywy. W kielcach nie bardzo Polaczki mogą zwyciężyć.
Żeby nie bylo ja nie neguje budowy scena , po prostu przyzwyczajony jestem ze strona broniąca sie zaczya druga... i pisze jako ciekawostka że tu jest inaczej :) Swoją drogą fajnie się zaczyna grę jako obrońca.
jest jeszcze Kock
z tego co wiem to możesz tam wygrać Niemiaszkami ,ale trzeba to uczynić do 7-8 tury lecz trzeba uważać bo jednak 2-3 tura to przewaga Polska w nim jest.
Mi się generalnie ten efile bolesty podoba ze względu na to że tak jak w orginale , można zrobic overun (z zostawieniem ruchu) + shot i odjechac na max zasiegu jednostki. W rsf'ach i gusliku zostalo to zmodyfikwane przez co gra sie juz zupelnie inaczej - bardziej "sucho" i strona atakująca zyskala na przewadze.
Sceny jak sceny , wiadomo ze byly robione na szybko. Da sie grac.
Nie, nie - kwestii overruna nie reguluje efil, tylko poprawka w samym pliku gry.
Dlatego nie bardzo rozumiem o co chodzi, bo jeśli grasz wszystkie efile na wersji gry 220.exe, to zasady overruna we wszystkich efilach będą takie same.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 23, 2009, 04:51:29 PM
Dlatego nie bardzo rozumiem o co chodzi, bo jeśli grasz wszystkie efile na wersji gry 220.exe, to zasady overruna we wszystkich efilach będą takie same.
Wersja 220 exe'ca panzera niestety nic mi nie mówi.
W pierwszym przypadku gram na www.panzergeneral2.com/online.htm <- wersja do gry online gdzie overuny dzialaja tak jak powinny - tj jak je "bóg stworzyl"
W drugim przypadku gram na http://www.bolesta.home.pl/pub/pg2_wrzesien39.exe <- sciągnąlem to zeby grac na scenach bolesty i zostalem milo zaskoczony bo tu overuny nadal dzialają jak w orginale
W kolenym przypadku to wersja ligowa - tu niestety nie dzialaja tak jak to autor sobie wymyślil.
Cytat: Gustlik w Wrzesień 23, 2009, 04:51:29 PM
Nie, nie - kwestii overruna nie reguluje efil, tylko poprawka w samym pliku gry.
W sumie to moglem się domyślić , bo jak chlopaki zrobili modyfikacje żeby nie bylo leaderów typu cs t trzeba bylo podmieniać pliki EXE. Modyfikacja o wdzięcznej nazwie NO_CS.exe heh
CytatW kolenym przypadku to wersja ligowa - tu niestety nie dzialaja tak jak to autor sobie wymyślil.
Czy chodzi o zjawisko, w którym po overrunie, czołg odzyskuje wszystkie punkty ruchu, niezależnie od tego ile przedtem zużył na dojazd?
Dokladnie. Z malą uwagą że nie dotyczy jednostek z specjalnością recon move.
Sir Dabanie przyszedł mi do głowy pomysł by w regulaminie rozgrywek wprowadzić zapis o tym by w pierwszej turce tam gdzie można dokonać wpisu gdy sejfuje się grę .
wpisywać datę oraz informację kto z kim gra unikniemy tym samym ponownego wysyłania tury do innego gracza ::)