Na stronie www.pg2.net.pl jest dostępna do ściągnięcia kampania autorstwa Bolesty przekonwertowana na efil Gustlika.
Kampanie umieszczono za zgodą autora.
Rewelacja- zatem co? Testujemy, czy tylko do grania? Kto konwertował?
A jak z mapami? Załączyłeś czy tylko spis?
Cytat: zsamot w Październik 10, 2009, 11:46:48 AM
Rewelacja- zatem co? Testujemy, czy tylko do grania? Kto konwertował?
Kiedyś zacząłem grać w tą kampanie na efilu Gustlika i okazało się, że w około 70 % jednostki pokrywają się ze sobą, więc pomyślałem czemu by tej reszty nie podmienić na właściwe.
Kilka wieczorów i gotowe.
Oczywiście, żeby kampania była grywalna pod nowym efilem, trzeba było czasami jednej ze stron coś dodać, jednej ując.
Więc jest sporo nowego wojska w porównaniu do do wersji pierwotnej.
Ale fabuła pozostała bez zmian.
Zaznaczam, że jest to kampania wielowątkowa.
Raz ją przetestowałem po zmianach, ale to na pewno za mało, żeby mieć pewność, że to już jest wersja finalna.
Cytat: zsamot w Październik 10, 2009, 11:50:41 AM
A jak z mapami? Załączyłeś czy tylko spis?
Z tego co zauważyłem są wykorzystane tylko oryginalne mapy.
Ja osobiście nic dodatkowo nie musiałem ściągać - każdy może indywidualnie zobaczyć pod SuitePG2 i jak coś będzie brakować to Suite mu pobierze ze strony.
Ok, zatem jak tylko skończę Żelazny krzyż i powalczę Marines, to wchodzę w tę kampanie;) Super, ze coś takiego znalazłeś,. Wielowątkowa? Czyli można mieć ścieżki wyboru?
Kiedyś ją grałem i było całkiem przyjemnie zatem zobaczę jak jest teraz :)
Śląsk Cieszyński - BV w ostatniej kolejce, oj ciężko było ale dałem radę. Pamiętać trzeba o zakupach w trakcie grania.
O co chodzi z tą Avia B71, atakowałem ją chyba z 10 razy przy dobrej pogodzie i nie mogłem jej strącić, fakt że kiepskie są te p11c ale ona też jakiś wybitnych parametrów nie ma i do tego 0 belek ???
Zacząłem Mławę i mam takie uwagi są jednostki niemieckie które mają po kilka belek ale małych punktów poniżej 100, można by to jednak dopasować do siebie
Cytat: majerek w Październik 11, 2009, 12:38:40 AM
Zacząłem Mławę i mam takie uwagi są jednostki niemieckie które mają po kilka belek ale małych punktów poniżej 100, można by to jednak dopasować do siebie
We wszystkich scenariuszach tak było.
Myślałem, że wszędzie poprawiłem - a jednak nie
Doszedłem o co chodzi z tą Avią - ma ustawione typ celu jako Soft a na ten typ p11 mają 1 ataku :D tak samo ma czeski Letov S328 a i AT 40 i 47mm mają dźwięk ruchu samolotów
Cytat: majerek w Październik 11, 2009, 06:43:46 PM
Doszedłem o co chodzi z tą Avią - ma ustawione typ celu jako Soft a na ten typ p11 mają 1 ataku :D tak samo ma czeski Letov S328 a i AT 40 i 47mm mają dźwięk ruchu samolotów
To musi być coś w e-filu.
Rzadko gramy Czechosłowacją :) więc nikt tego wcześniej nie wyczaił.
Przyjąłem.
Mława za mną BV-2. Początek ułożył mi się wręcz idealnie bo zneutralizowałem niemieckie lotnictwo które podleciało pod moje pelotki ;D , także moje Łosie mogły hasać bez przeszkód (prawie - 88 nadal czuwały). Komp grał tak chaotycznie, że nie było problemu z obroną choć trzeba się było trzymać poza zasięgiem dział. Na koniec trzeba było przystąpić do szturmu na te działa, ale tu zadziałał stary trik żeby podsunąć na zniszczenie AT w wozie przynajmniej 2-3 strzały przejmie ;) no i oczywiście swoją artylerią ostrzelać ile można.
Sztab niemiecki się nie ruszył z miejsca nie wiem czemu, tak samo zresztą jak kilka oddziałów piechoty i art po drugiej stronie rzeki.
Po takim scenariuszu tylko 1 lider :( - chyba muszę jakąś ofiarę złożyć bo nie mam coś szczęścia ;)
Może uznacie to za amatorszczyznę ale kto pyta nie błądzi. Otóż próbowałem zainstalować to e-filu Gustliuka v.5.0 i wygląda na to, że brakuje mi map. Na liście kampanii figuruje "Kampania Polska" ale przy probie odpalenia nic się nie dzieje. Jakie mapy są tu potrzebne a może trzeba zrobić coś innego? Zresztą sprawa dotyczy też innych kampanii z tej"www.pg2.net.pl" strony za wyjątkiem czterech, które są też na Gustlik Center.
Nie ma głupich pytań, ja sam mam często podobne. Masz dwa wyjścia- żmudne: sprawdzić w info kampanii listę map, ew. użyć bodajże Suity, użycie tej drugiej Gustlik tłumaczył na forum.
Problem polega na tym że do tej kampanii nie ma załączonej listy map, więc pozostaje chyba to drugie.
Już sobie poradziłem. Z pomocą PG Suite. Co prawda nie chciał mi automatycznie ściągnąć map (jakiś problem z FTP) ale podał mi listę i kampania śmiga.
Pozdro
Ja nigdy nie ściągam automatycznie, bo mam 3 instalki- limit kampanii to spowodował i dlatego wole tak ręcznie. Pozdrawiam, udanych podbojów. Z.
A tak na przyszłośc - dla innych ściągających - oto lista:
soumussa.map(#1 ssi)
arract.map(#19 ssi)
seelow.map(#10 ssi)
kanev.map(#29 ssi)
prokhorv.map(#0 ssi)
kishinev.map(#20 ssi)
lenin.map(#8 ssi)
volokol.map(#11 ssi)
windsor.map(#7 ssi)
dessau.map(#17 ssi)
ciechano.map(#12 ssi)
klin.map(#4 ssi)
hel2.map(#910)
novgorod.map(#24 ssi)
konrad.map(#30 ssi)
viipuri.map(#23 ssi)
oakridge.map(#27 ssi)
madrid.map(#21 ssi)
chir.map(#28 ssi)
Slask Cieszynski.
Po wielu trudach i kilku podejściach, w końcu udało się.
Scenariusz jest trudny, bardzo trudny. Majerek napisał, żeby pamiętać o zakupach. Ale to tylko częściowo prawda. Bez kupienia (i to na początku) ze dwóch 105 mm wz. 29 nie wyobrażam sobie grania! Nie przypominam sobie inne kampanii, żeby w pierwszym scenariuszu nie było względnej równowagi sił!
Alternatywnie można kupić bombowce, ale pogoda nie jest sprzyjająca. Zdarza się nawet śnieg.
Muszę przyznać, że dawno nie miałem tak dobrze grającego komputera. Świetnie ustawiał artylerię, umiejętnie blokował i potrafił wyjść z kontrą. Do tego miałem momentami wrażenie, że gram w Championship Manager. Oddałem dziesięć celnych strzałów na bramkę przeciwnika i nic, przeciwnik raz celnie strzelił i bramka.
JC nie jest mały. Ale z powodu dużych zakupów, nie załapałem się na bonus za BV.
Trzeba też zwracać uwagę na kolory flag. Nie wszystkie duże flagi są wymagane do zwycięstwa.
Warto wykorzystać Ur-a do zajęcia obcego lotniska (tylko nie wiem, czy mieliśmy już wtedy odpowiednie samoloty).
Reasumując. Uważam, że dla przeciętnego gracza (np. dla mnie) scenariusz jest za trudny. Niezłym pomysłem byłaby zamiana części armat prawosławnych na zwykłą artylerię naziemną (ATY).
Pozdrawiam, Czata
PS. W drugim scenariusz jedna fortyfikacja nie jest 16. Polska, tylko 12. Poland.
Cytat: czata w Październik 19, 2009, 04:49:06 PM
Slask Cieszynski.
Reasumując. Uważam, że dla przeciętnego gracza (np. dla mnie) scenariusz jest za trudny.
W oryginale u Bolesty było jeszcze trudniej.
Jego kampanie generalnie sa bardzo trudne.
Nie chciałem za bardzo odchodzić od pierwowzoru, chociaż w późniejszych scenariuszach, trochę zmieniłem, żeby było łatwiej.
Cytat: czata w Październik 19, 2009, 04:49:06 PM
Po wielu trudach i kilku podejściach, w końcu udało się.
Scenariusz jest trudny, bardzo trudny. Majerek napisał, żeby pamiętać o zakupach. Ale to tylko częściowo prawda. Bez kupienia (i to na początku) ze dwóch 105 mm wz. 29 nie wyobrażam sobie grania! Nie przypominam sobie inne kampanii, żeby w pierwszym scenariuszu nie było względnej równowagi sił!
Dla mnie priorytetem było kupno Łosia i koszenie nim artylerii (ich long term suppression daje nam kolejkę spokoju) szczególnie tej 149mm bo ma SA=19. A później wystawiać na strzał auxowe jednostki najlepiej prawosławne w transporcie ;D . No i cały czas do przodu czym tylko można . Choć naprawdę to zupełnie inne kampania w porównaniu do Gustlikowych.
Panowie - właśnie odkryłem coś, co wymaga jeszcze wielu poprawek. Otóż ta kampania ma kompletnie porkręcone wartości kasy i poziom JC. Przykład - pierwszy z brzegu scenariusz:
"Startowe": 500pp + z heksów: 1560pp + z kolejek do BV: 750pp = 2810pp
JC dla drugiego scena 2200pp !!!
Jak z tego widac, sam prestiż wyniesiony ze scenariusza, przekracza JC - zatem o nagrodzie nie ma mowy.
Nagroda = 1000pp
Chyba, że w czasie bitwy wyda się 1610 na naprawy.
Bo: 2810pp - 1610pp = 1200pp, a tyle można miec maksymalnie na koniec, żeby 1000pp nagrody dostac.
Z drugiej strony, wydając żeby się zmieścic i dostając nagrodę mamy 2200pp. Natomiast olewając JC i nagrodę - z samych tylko heksów i kolejek mamy 2810....
Cytat: majerek w Październik 19, 2009, 07:56:18 PM
Dla mnie priorytetem było kupno Łosia i koszenie nim artylerii (ich long term suppression daje nam kolejkę spokoju) szczególnie tej 149mm bo ma SA=19. A później wystawiać na strzał auxowe jednostki najlepiej prawosławne w transporcie ;D . No i cały czas do przodu czym tylko można . Choć naprawdę to zupełnie inne kampania w porównaniu do Gustlikowych.
Ja też zaczynałem od Łosia (da się kupić w pierwszej turze). Jednak brzydka pogoda skutecznie mnie z tego wyleczyła.
Tak na marginesie. Czemu te czeskie haubice mają tak dużo amunicji - osiem i siedem? Analogiczne polskie sześć i pięć.
Cytat: Greg w Październik 19, 2009, 07:33:01 PM
W oryginale u Bolesty było jeszcze trudniej. Jego kampanie generalnie sa bardzo trudne.
Cytat: Gustlik w Październik 19, 2009, 09:16:04 PM
Chyba, że w czasie bitwy wyda się 1610 na naprawy.
No, właśnie. W tak trudnej kampanii jest gdzie wydawać nadwyżkowy prestiż.
Cytat: Gustlik w Październik 19, 2009, 09:16:04 PM
Z drugiej strony, wydając żeby się zmieścic i dostając nagrodę mamy 2200pp. Natomiast olewając JC i nagrodę - z samych tylko heksów i kolejek mamy 2810....
To prawda. Ale BV to zawsze szansa na prototyp. A to bezcenne ?
Pozdrawiam, Czata
PS. Nazewnictwo niektórych plików "gryzie się" z nazwami oryginalnej kampanii SSi.
Cholera, szczęśliwszy byłem, nie wiedząc, co to JC itp. Teraz walczyć będę chyba z kalkulatorem w ręku... ??? Szczerze mówiąc, liczę, że odpowiednio merytoryczne Persony (piję do Was : Gustlik, Greg, Rozprza itd..) coś z tym zrobicie... ułatwiając życie laikom...
ps. Gustlik, a nie masz tych map na dysku, do ex Bolesty kampanii, moja Mała jest chora i mam ograniczony kontakt z netem, a wolałbym pograć, niż kombinować z tymi mapami. Z góry dziękuję i przepraszam za kłopot.
Cytat: Gustlik w Październik 19, 2009, 09:16:04 PM
Panowie - właśnie odkryłem coś, co wymaga jeszcze wielu poprawek. Otóż ta kampania ma kompletnie porkręcone wartości kasy i poziom JC.
Zaczynam podejrzewać, że to wcale nie jest błąd, a działanie celowe. Zwróć uwagę na bonusy za inne zwycięstwa, niż BV. Są wyższe!
Jest sporo kasy na uzupełnienia (gdybym uzupełniał, łatwiej byłoby mi wygrać), a im dłużej grasz, tym masz jej więcej. To rekompensuje częściowo utratę szansy na prototyp.
Cytat: zsamot w Październik 20, 2009, 01:10:21 AM
Cholera, szczęśliwszy byłem, nie wiedząc, co to JC itp. Teraz walczyć będę chyba z kalkulatorem w ręku...
Nie ma potrzeby tutaj grać z kalkulatorem w ręku. Raz, że kasy jest dość dużo. Dwa, szybko się pogubisz, bo wartości kasy i poziom JC są lekko pokręcone. No i trzy, kampania nie jest liniowa i ma małe odnogi.
Kampania wręcz zmusza do uzupełniania podczas gry!
Pozdrawiam, Czata
CytatGustlik, a nie masz tych map na dysku, do ex Bolesty kampanii,
Mam - tylko to jest 60Mb musiałbym pchac pocztą w sześciu paczkach... Nie puszcza mi załączników większych niż 10Mb
Ale ściągnij sobie stąd: http://luis-guzman.com/links/PG2_MAP_folder.zip
To jest paczka z wszystkimi oryginalnymi mapami (ale tylko pliki SHP). Bolesta użył tylko oryginalnych map + Hel 910
Pliki "xxxx.map" do nich Ci przyślę - i ten Hel też.
OK, dziękuję, zatem pobieram i czekam na resztę. Pozdrawiam serdecznie. Z.
Dobra, odczepiam się od JC, ale dwie rzeczy na pewno są do poprawienia:
Current / Basic Strenght dla komputera - teraz jest 10/10 - jak leci, a niczego bardziej nie znoszę niż "reinkarnacji" pobitego przeciwnika. Wręcz zniechęca mnie to do grania
Druga sprawa - to komputer ma wręcz niewyobrażalną ilośc kasy. Ponieważ uzupełnienia go nic nie kosztują a do tego potrafi kumulowac kasę przez całą kampanię - grozi to wystawieniem w którymś scenie sześciu Tygrysów przy SHeksie... To nie jest śmieszne.... :o
I za to Cię Gustlik cenię- przewidywanie grywalności, mi np. te JC nic nie mówi, mogę pograć, ocenić i tyle. Zatem- myślę, że mówię również w imieniu innych, że powinieneś spojrzeć i coś rozsądnego zmienić. Serdecznie dziękuję za pomoc. Jakby co- walić też do mnie o te mapy, mam je w mailach od Gustlika;)
Cytat: Gustlik w Październik 20, 2009, 11:06:25 AM
Dobra, odczepiam się od JC, ale dwie rzeczy na pewno są do poprawienia:
Current / Basic Strenght dla komputera - teraz jest 10/10 - jak leci, a niczego bardziej nie znoszę niż "reinkarnacji" pobitego przeciwnika. Wręcz zniechęca mnie to do grania
Druga sprawa - to komputer ma wręcz niewyobrażalną ilośc kasy. Ponieważ uzupełnienia go nic nie kosztują a do tego potrafi kumulowac kasę przez całą kampanię - grozi to wystawieniem w którymś scenie sześciu Tygrysów przy SHeksie... To nie jest śmieszne.... :o
Gustlik, pełna zgoda.
Bitwa pod MlawaTym razem to ja jestem Czechem z poprzedniego scenariusza. Komputer mocno tu naciska, a ja tworzę punkty oporu, z których wychodzę jedynie w celu dobicia jednostek przeciwnika.
Około ósmej rundy napór przeciwnika słabnie i decyduję się wyjść z ofensywą. Już widzę BV, ale widok czterech ciężkich niemieckich artylerii, wspartych ppancem i pelotką, skutecznie mnie ostudza. Nic to, myślę sobie. Sam dokupię ciężką artylerię i po kłopocie. A tu nic z tego. Na planszy nie ma żadnego pola supply!
Rezygnuję z BV i gram do końca. I okazuje się to błędem! Przez to ominą mnie trzy scenariusze. Zacznę więc od początku.
Na szybko zrobiłem algorytm gry. Okazało się, że jest bardziej nieliniowa, niż mi się wydawało. Chcąc grać jak najdłużej, należy generalnie wygrywać BV, jedynie w scenariuszu ?Ofensywa w Prusach? wygrać V, a w ?Klin? nawet TV. W niektórych scenariuszach TV to porażka.
Greg. Lider dla sztabu jest interesującym pomysłem. Szkoda tylko, że musi być on losowy. Można trafić dyscypline fire :D.
Pozdrawiam, Czata
Cytat: czata w Październik 20, 2009, 12:49:23 PM
Greg. Lider dla sztabu jest interesującym pomysłem. Szkoda tylko, że musi być on losowy. Można trafić dyscypline fire :D.
Albo all weather combat :D Super, że jest kampania nielinowa, zatem tylko Okinawa i jestem z Tobą Czata;)
Już widzę, że kampania będzie wymagała sporo poprawek.
Tylko nie wiem czy autor nie będzie miał nic przeciwko temu.
Odnośnie nie liniowości to zrobię schemat wyboru dróg i umieszczę na forum.
Pomysł z liderem dla sztabu miał źródło w podkreśleniu stron, które uczestniczą w kampanii.
Zauważyłem, że kampania jest zrobiona na "drabince" dawnego Blitzkriegu - więc jak ktoś pamięta jak się tam chodziło, to tu jest tak samo.
Cytat: zsamot w Październik 20, 2009, 01:19:16 PM
zatem tylko Okinawa i jestem z Tobą Czata;)
Powodzenia. Tylko pamiętaj o uzupełnianiu jednostek w trakcie scenariusza.
Cytat: Greg w Październik 20, 2009, 05:30:26 PM
Już widzę, że kampania będzie wymagała sporo poprawek.
Nazewnictwo plików częściowo pokrywa się z oryginalną kampanią SSi. Po scenariuszu dostaję pochwały zaczynające się od słów "Herr General". Ale może tak jest tylko u mnie?
Cytat: Greg w Październik 20, 2009, 05:30:26 PM
Odnośnie nie liniowości to zrobię schemat wyboru dróg i umieszczę na forum.
Przygotuj się na niezłe wyzwanie. Sam próbowałem to zrobić, ale rysownik ze mnie kiepski.
Pozdrawiam, Czata
Trzy scenariusze za mną - poddaję się w czwartym - znudziło mnie dobijanie odradzających się batalionów.
Z tego powodu, po trzecim scenie miałem już osiem ciężkich dział - mniejsze niż 120mm w ogóle nie wchodzą w grę.
Pod Mławą przyleciało chyba całe niemieckie lotnictwo jakie mieli w kampanii - czuję się doceniony :) - musieli ściągnąc z innych odcinków frontu... Ale ja też nie od macochy - ostrzeżony o kłopotach grałem na 200%, więc miałem 4x75plot i piec myśliwców, tak że sobie nie polatali.
Nad Bzurą jakoś zniosłem zakup przez komputer armaty 210mm, ale w czwartym scenie, przez 10 kolejek, użerałem się z jednym SHexem, na którym kupił kolejno: 5x88mm + 1xPzIV + Spadochroniarzy. Jak już miałem go prawie wzięty, to postawił dwie 210-tki, czym zniechęcił mnie ostatecznie. Save pokazuje, że po tym wszystkim ma jeszcze prawie 1500pp w kasie !!! Dośc....
Nie chcę nawet myślec, co jeszcze może wystawic - ma tam jeszcze pięc SHexów.
Coraz bardziej jestem ciekaw tej kampanii, niestety utknąłem na Okinawie...
Cholera, niech żyje konsekwencja... Zacząłem wczoraj, no i do 4 niemal siedziałem, w efekcie padam na twarz, ale cóż...
Wypunktuje me refleksje, co by przejrzyściej...
1 scenariusz...
- nie można atakować inaczej niż kupując na początku działo na 6, najlepiej na północy i zdjęcie tej cholernej 149 (?),
- poza tym warto pozmiękczać ppanca, kawalerię i potem zajmując te heksy, ograniczyć widok komputerowi,
- dokupiłem plot- i mam MEGA ważne pytanie- nie chciała mi strzelać do jednego bombowca!!!,
- szkoda, ze te Boforsy 40mm są "naziemne dopiero później... ,
-ckm naprawdę skuteczny, podobnie jak rola sztabu- udowódczenie go to fajna cecha, ja mam niestety oszczędnego w amunicji... ech...
- w pierwszym na taktyku kończyłem, bo bałem się o oddziały, poza tym rzeczywiście- jak ma komp tyle kasy, to liczebność bazowa jednostek to jedyny klucz do zredukowania jego darmowego uzupełniania,
-dokupiłem jeszcze kolejne działo na 6 i 155, zauważyłem, że często osłabione lotnictwem, bądź pojedynczym trafieniem , komp wycofuje, więc jest szansa na przełamanie wtedy obrony...
Przed rozpoczęciem- ulepszyłem oba myśliwce (oba już mają liderów) do standardu Kobuza, wymieniłem 7TP na standardowego,no i podwyższyłem stany w artylerii. Do tego te nędzne 65mm na samobieżne i takowe drugie dokupiłem do tego ckm i do dzieła.
Drugi scen- Gustlik mnie nastraszył tym lotnictwem, tymczasem me 4 kobuzy-2 dokupiłem ( z czego jeden wkrótce stał się liderem), zmasakrowały wespół z plotkami- mam tylko 2 Boforsy- sa wg mnie lepsze od 75- mogą podążać za oddziałami. Jedynie popełniłem poważny błąd/ miałem pecha raczej, nie dobiłem BF-110C i mi poszatkował nowicjuszy na Kobuzach.
1 tury zabrakło mi do brylantowego, tu przynajmniej widzę jego realnie osiągalnego..., ale doświadczyłem mocno oddziały, więc nie żałuję. nadal nie mam recona i posiadam zaledwie 1 czołg... Zobaczymy, co dalej.
Cytat: zsamot w Październik 22, 2009, 10:50:18 AM
mam MEGA ważne pytanie- nie chciała mi strzelać do jednego bombowca!!!,
Pisał już o tym Majerek. Ten bombowiec jest celem typu "soft". Polska plot na tym etapie nie ma jeszcze tej cechy.
Cytat: zsamot w Październik 22, 2009, 11:53:32 AM
nadal nie mam recona i posiadam zaledwie 1 czołg...
TK-3 jest jednostką typu "core" w pierwszym scenariuszu. Jeśli nie masz recona, to musiałeś stracić tę jednostkę.
Ja dostałem czołg jako prototyp. Za to mam tylko jedną piechotę (poza sztabem).
Moje drugie podejście do Mławy okazało się pełnym sukcesem. Dokupiłem między scenariuszami trochę ciężkiej artylerii (jak na razie, to podstawowa broń, szkoda tylko, że ta polska ma tak mało amunicji) i postarałem się, żeby niemiecka artyleria szybko została osamotniona. A samotna artyleria jest prawie ślepa. Nie bez znaczenia jest też zrzut Ura na tyły wroga.
Pozdrawiam, Czata
Racja, pisał, tylko byłem zaspany;) A recona core'owego mam, po prostu niedokładnie się wysłowiłem- własnego nie mam, a zwykle mam parę co najmniej... Ura wykorzystałem na polu walki, stąd nie mogłem go desantować.
Po BV w Ofensywa w Prusach jest jakiś skopany briefing ma tytuł Lenningrad i jest coś o zdobyciu Moskwy i datę 41 ??? . A jak się zaczyna grać scena to jest Królewiec 39. ale zgodnie z sugestią czaty poczekałem do V.
Czy moździerze 220 i 310 mm nie powinny mieć wyłączonego wsparcia?
Oczywiście, że powinny - i będą miały wyłaczony. Na razie możesz traktowac to jako rewanż za zakupowe szaleństwa komputera. :)
Teksty briefingów to osobna sprawa. Jest tam jeszcze kilka innych "kwiatków"
Mnie razi niekonsekwencja- w drugiej bitwie mamy mobilizację Luftwaffe, w 3-im- wręcz marazm...
Bitwa na Łuku i Warszawa za mną ;) I to na brylantach, co prawda gdybym w tym pierwszym od razu nakupił tyh Urów, to bym więcej zajął, ale trudno. Powiem szczerze- gdyby nie dwie dokupione Czaple nie poszłoby m itak lepiej- najlepszy środek do zlokalizowania artylerii i wstępnego- czasem nawet skutecznego na 3,4 punkty!- ataku. czwarty myśliwiec mi się udowódczył, na rec. mov. więc teraz 4 na 4 myśliwce mają liderów;) Wsparciem zająłem odległy VH, a francuskim lotnictwem zdjąłem w południowym krańcu te zgrupowanie artylerii.
- tu zasadniczym kluczem jest szybkie zdjęcie lotnictwa,
- następnie lokalizacja artylerii i za pomocą liderów w artylerii sojuszniczej- powolne zdejmowanie jej, przedtem recony,
- potem tylko konkretny atak na wybranym- ja wybrałem północny kraniec i oskrzydlenie reszty dział.
Nie wiem czemu komputer trzyma na rzeką i północnym krańcu siły, które nie mogą przekroczyć rzeki, może dodać im saperów z mostem?
Dostałem prezent- recona, czyli powoli me deficyty zostają uzupełniane, zwłaszcza że czołg sam sobie dokupiłem , a raczej musiałem, bo mój dostał konkretnie i szkoda mi było kasy na uzupełnianie.
No właśnie Warszawa... Me rady, a raczej spostrzeżenia:
- najpierw atakuję działami artylerię chronioną plotkami, następnie lokalizuję- Czaple!- niechronione i atakuję lotnictwem,
- właściwie na początku tylko staram się mieć 2 priorytety- zniszczyć artylerię/ odpierając ataki, obronić lotnisko, spychając z jego krańca wroga,co by mi nie utrudniał uzupełniania amunicji w lotnictwie,
- Chara, piechotę i Ura rzucam na lotnisko, te na wschodzie i prędko je zajmuję, teraz mogę atakować lotnictwem, niczym w nalotach wahadłowych ;)
- najdłużej front stoi w centrum, ale jak zacznę oczyszczać przedpola miasta, to resztą ruszam i tam,
- pomny, ze przeciwnik nie oszczędza, to przed każdym VH, SH, staję i nie atakuję, dopóki nie mam pewności, że zajmę go od razu, w czym pomaga mi świeżo zakupiony- dopiero... - Łoś,
- brylant i ponownie doceniam intuicje dowództwa- prezent w postaci czołgu to idealne rozwiązanie obecnych problemów- artylerie sam sobie dokupiłem ;)
Reasumując jest mi coraz łatwiej, bo chłopaki mają z kim walczyć, to i doświadczenie wzrasta, poza tym buduję szkielet armii oparty o me potrzeby, więc ruszam zmieniać historie, czas na Bzurę.
Hmm... Chyba się skuszę jak skończę kampanię japońską Steve'a. ;D
Bzura za mną, brylant ;) Pierwsze włamanie poczyniłem na zachodzie i w centrum, potem sukcesywnie polowałem na działa i zmiękczałem czołgi. największy problem, to irracjonalne zakupy u przeciwnika. Powoli działa mi się doświadczają, co ma efekt w normalniejszej obronie;) Nie muszę się obawiać każdego kontrataku. Przede mną Prusy.
Królewiec zdobyty ;) Co prawda podchodzenie pod miasto było nieco żmudne, ale i pogoda denna, więc może i lepiej, bo bez strat, tylko musiałem nakupić reconów do zajmowania heksów. Wykorzystując aurę zająłem pozycje pod miastem i zacząłem zdejmować artylerie. Potem żmudny szturm, bo te "kołatki do drzwi" (ppanc. 37mm wspierały, uniemożliwiając mi ovverruny. W mieście nie ma, czyli dodałbym- sztab, 88-mki na przedpolach, bunkry. Ogólnie bardzo "zarobkowy" scen, mi tylko brakuje z 2-óch piechot... Po raz kolejny bez prezentu. Trudno. Udowódczyła mi się Czapla,- lider Comat Support >:D Będzie się działo ;)
Zacząłem powoli poprawiać błędy - jest ich sporo.
Ale muszę tutaj usprawiedliwić autora kampanii, gdyż jak czytamy na jego stronie http://www.bolesta.home.pl/pg2/strony/main.html widać, że była to jego jedna z pierwszych kampanii.
Jest też druga o tytule 1939B i ta jest już dopracowana w szczegółach.
Grałem i w tą, która zacząłem konwertować jak i w drugą - późniejszą.
Wybrałem pierwszą do konwertowania ze względu właśnie dlatego, że jest w niej więcej do poprawy i można włożyć więcej własnej inwencji.
Tak jak napisał Gustlik, jest zrobiona na szkielecie, którejś z pierwszych niemieckich kampanii jeszcze z SSI.
Za kilka dni umieszczę na stronie nową poprawioną wersję.
Będą zmienione wszystkie nazwy scenariuszy, dlatego nie będą działały prawdopodobnie dotychczasowe zapisy stanu gry dlatego trzeba będzie zaczynać od początku.
Gram teraz w Lwów- czyli plagiat Kiszyniowa- najsłabszy, bo powielony niemal dokładnie z SSI, powiem wprost- nadal nie ma obrony plot u Rosjan, mało zwiadu, bunkrów nic...
Greg- po prostu za..stą robotę robisz facet;) Z góry dziękuję, myślę, że nie tylko w swoim imieniu. Jestem ciekaw Twoich inwencji. Fajnie, jakby przeciwnika jednostki miały jakieś choćby numery.
Nowogród za mną- niestety ponownie powtórzę- brakuje mi nieco (choć tutaj przynajmniej VH-y mają obronę plot. Niemniej sztab, do tego uzupełnienia, poza tym brakuje wg mnie z dwóch jednostek saperów z przeprawami mostowymi dla jednostek rosyjskich, no i recony...
Skoro "silnikiem" jest Blitzkrieg SSI, to po klinie jest możliwość "wyboru???
Tak powiada LG Suite.
W razie BV i V po "Klinie" idziesz do "Stalingradu". Chyba, że nie grałeś "Drugiej Bitwy Warszawskiej". Wtedy idziesz do "Leningrad - pierwsza bitwa" (być może trzeba grać "Drugą Bitwę Warszawską" - mój angielski jest do niczego).
W tym wyborze szybko wygrywasz (zostają 2-3 scenariusze) i gra się kończy.
W przypadku zwycięstwa TV będziesz grał "Stalingrad - Rosyjski młot".
W tym wyborze przed Tobą jeszcze dużo scenariuszy (sześć).
Pozdrawiam, Czata
Tak myślałem, niestety w drugim scenie nie miałem brylanta, więc zgodnie z SSI ominął mnie jeden scen, tam to był fiński epizod, tu nie wiem ;( Na razie Klin jest po prosu zabójczy :D Super, nareszcie jatka;) Na szczęście moje są wspierane ładnie wycofuję na zaplecze, już dwa lidery- czołg i recon;) A to dopiero 4 tury- wracam wkrótce na front >:D Tylko Córka zaśnie...
Klin ostatecznie na zwykłym, ale nie winię chłopaków, po tych wertepach zabrakło po prostu czasu i benzyny, trudno. Zwyczajowo dokupiłem plotkę nad vh i po 3 turach zdobyła belkę... Ot, logika komputera ,by tam atakować ,zamiast bronić swego vh. Mam pytanie, czy nie można by dodać- zazwyczaj jestem za zmniejszeniem, ale tu wyjątkowo nie ;) - parę Po2? Poza tym może bunkier, zasieki . Na tym lotnisku na krańcu zachodnim też bym coś umieścił.
Scen po Klinie- zwykłe zwycięstwo- bodajże Stalingrad. Stanowczo za łatwo. Zwłaszcza w porównaniu po klinie... a wojska moje jeszcze mocniejsze, więc stanowczo bym tu powzmacniał przeciwnika. Brylant, bardzo szybko, bez nagrody...
Mam małe zastrzeżenie- to chyba pozostałość po SSI, ale już od Klina nie ma transportu powietrznego- uważam to za bezsens, po prostu skoro kampania idzie dobrze, t nie widzę uzasadnienia, dlaczego oddziały polskie są tego pozbawione....
Cytat: czata w Październik 27, 2009, 03:07:27 PM
Tak powiada LG Suite. W razie BV i V po "Klinie" idziesz do "Stalingradu". Chyba, że nie grałeś "Drugiej Bitwy Warszawskiej". Wtedy idziesz do "Leningrad - pierwsza bitwa" (być może trzeba grać "Drugą Bitwę Warszawską" - mój angielski jest do niczego).
W tym wyborze szybko wygrywasz (zostają 2-3 scenariusze) i gra się kończy.W przypadku zwycięstwa TV będziesz grał "Stalingrad - Rosyjski młot". W tym wyborze przed Tobą jeszcze dużo scenariuszy (sześć).Pozdrawiam, Czata
A mógłbyś to mi podesłać, ew. tutaj zamieścić? Jakoś sobie potłumaczę. Z góry dziękuję. Z.
Mam od razu prośbę, czy Osoba naprawiająca/ modernizująca te kampanię mogłaby napisać o ew. limitach w wydatkach, liczbie jednostek? Wszak to wiele ułatwi, a przynajmniej wytłumaczy laikom- jak mi- dlaczego nie ma nagród. ale wolę nie mieć premii rzeczowych, niż nie móc odeprzeć ataków przeciwnika.
Prestiż, który można zdobyć za flagi i za tury, znacznie przekracza JC w następnej rundzie. To oznacza, że bonusa już nie zdobędziesz.
Przykład dał Gustlik:
Cytat: Gustlik w Październik 19, 2009, 09:16:04 PM
Przykład - pierwszy z brzegu scenariusz:
"Startowe": 500pp + z heksów: 1560pp + z kolejek do BV: 750pp = 2810pp
JC dla drugiego scena 2200pp !!!
Jak z tego widac, sam prestiż wyniesiony ze scenariusza, przekracza JC - zatem o nagrodzie nie ma mowy.
Nagroda = 1000pp
Chyba, że w czasie bitwy wyda się 1610 na naprawy.
Bo: 2810pp - 1610pp = 1200pp, a tyle można miec maksymalnie na koniec, żeby 1000pp nagrody dostac.
W zamian za to, możesz dość bezkarnie wydawać kasę na uzupełnienia.
Zrobienie tabelki limitów wydatków jest trudne ze względu na nieliniowość tej kampanii. Musiałoby być kilka wersji takiej tabelki.
Wybór po "Klinie" wygląda tak (jest to w formie tabelki):
BV (V)
Next scen 19 (Stalingrad)
If not Played 9 (Królewiec)
Goto 18 (Leningrad - pierwsza bitwa)
W przypadku TV sprawa jest prosta. Przerzuca do 21 (Stalingrad - Rosyjski młot).
Pozdrawiam, Czata
A mógłbyś całość tej ścieżki podesłać? Hmm, trochę nagród otrzymałem, podczas walk staram się nie uzupełniać, bo mi potem na ulepszenia nie starcza. Zresztą mając do wyboru- zwłaszcza na początku, czy ulepszać czołg/ recon z niskim doświadczeniem, czy kupić nowy- to preferuję opcję drugą;)
No więc pogoniłem kota Ruskim i teraz krótkie (?) podsumowanie kampanii:
Widac, słychac i czuc, że jest to kampania zbudowana całe lata temu - dziś już nikt takich nie robi. Niestety - nie jest to komplement.
Kampania jest typowo "siłowa" według zasady - nie ma czegoś takiego jak: "za dużo artylerii".
W związku z powyższym żadne wysublimowane rozwiązania taktyczne nie wchodzą w grę. Ustawiamy się, przełamujemy i dobijamy.
Przeciwnik zawsze (albo prawie zawsze) ma najcięższe działa, najlepsze czołgi (gdyby Wehrmacht miał we wrześniu tyle PzIV...) i całe mnóstwo samolotów. Niestety autor nie zaplanował żadnych posiłków - zwłaszcza lotniczych - więc po pierwszych dwóch kolejkach i wyeliminowaniu lotnictwa nieprzyjaciela, latamy czym chcemy i jak chcemy.
Ponadto, tam gdzie komputer ma grac ofensywnie, wystarczy przetrzymac jego atak, żeby potem miec pewnosc, że w VHeksach zostało po jednej jednostce, z którą wystarczy się rozprawic. Żadnych niespodzianek - o ile VHeks nie jest równocześnie SHeksem.
Żadnych min, okopów, ataków z flanki...
Wiele scenariuszy rozgrywa się zimą, przy złej pogodzie, co wbrew pozorom jest zaletą, w sytuacji gdy polskie jednostki mają zasięg strzału 2 a rosyjskie do końca 1 (z wyj. KV-2)
Kampania wymaga ogromnej armii (swój AAR przedstawiam poniżej). Z tyloma jednostkami, ledwo byłem w stanie ustawic jaki-taki front pod Leningradem.
Przebieg bitew oparty jest na drabince "Blitzkriegu", niestety niektóre scenariusze są wręcz kopią odpowiednich scenariuszy "Blitzkriegu", z tym że niemieckie jednostki zastąpiono polskimi. Przeciwnik pozostał jak był ustawiony i rozstawiony.
O prestiżu już pisałem - nie będę sie powtarzał.
Ogólna ocena: 3+
Najważniejszą zaletą jest utrzymanie ducha Blitzkriegu - jeśli ktoś to lubi, ale nie dla wszystkich musi to byc zaleta.
Rozwiązanie - zostawic jak jest. Niech grają ci co lubią. Przystosowanie jej do współczesnych wymogów wymagałoby tylu poprawek, że praktycznie trzeba by ją napisac od nowa. Ewentualnie poprawic kilka oczywistych niestaranności jak np: flagi bez właściciela. Kilkakrotnie zdarzyło mi się, że zajmowałem lotnisko, a flaga się nie zmieniała. Okazało się, że wprawdzie flaga była, ale cecha "owner" (właściciel) była ustawiona na "none" (nikt). Jednak przy tej ilości małych flag, sprawdzenie wszystkich, to robota dla Kopciuszka.
Z tego wszystkiego podziękowania, tak naprawdę, to należą się Gregowi, za to że mu się chciało konwertowac kampanię, co przy tej ilości jednostek musiało byc mrówczą pracą, zachowując przy tym ducha kampanii.
Zwracam uwagę na wytłuszczony komunikat - coś jest nie tak z drabinką. Greg mówi, że nie ingerował w przebieg, więc to kolejny błąd Autora.
Played Scenarios:
(*) Sequence is wrong, some scenarios have been played more than once
01 Slask Cieszynski (#0), Victory
02 Bitwa pod Mlawa (#1), Brilliant Victory
03 Bitwa na luku Wkry (#2), Brilliant Victory
04 Obrona Warszawy (#3), Brilliant Victory
05 Bitwa nad Bzura (#4), Brilliant Victory
06 Ofensywa w Prusach (#7), Victory
07 Zdobycie Trojmiasta (#10), Victory
08 Wal Pomorski (#11), Victory
09 Odra (#12), Victory
10 Lwow (#13), Brilliant Victory
11 Novgorod (#15), Brilliant Victory
12 Volokolamsk (#16), Brilliant Victory
13 Klin (#17), Tactical Victory
14 Stalingrad - Rosyjski mlot (#21), Brilliant Victory
15 Bitwa na luku Kurskim (#22), Brilliant Victory
16 Bitwa pod Kaniowem (#23), Victory
17 Pskow (#24), Brilliant Victory
18 Leningrad - zdobyc miasto! (#25), Victory
Current scenario: Zdobycie Moskwy , VH prestige is 240 , All hex prestige is 1920
Army value including initial Core and Prototypes: 31695
Total Army Cost: 22770 , Current prestige is 30258
BV: Win , turn prestige: 6600
V : Win , turn prestige: 8400
TV: Win , turn prestige: 9600
Ls: Loss , turn prestige: 9600
Infantry
, Saperzy Szturmowi [E][PF 621L] , 5 bars , 576 exp , 10 base , 15 curr , 324 pp
, SAS [EPTC][Jeep [TW]] , 3 bars , 347 exp , 10 base , 11 curr , 567 pp
, Spadochroniarze [P][PF 508/518] , 1 bars , 131 exp , 10 base , 11 curr , 263 pp
* Sztab [AEC] DEF , Sztab [AEC][PF 508/518] , 3 bars , 303 exp , 10 base , 13 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 0 pp
* , Kawaleria Motorowa[PZInz 222 [W]] , 5 bars , 604 exp , 10 base , 14 curr , 0 pp
, Saperzy Szturmowi [E][PZInz 222 [W]] , 0 bars , 8 exp , 10 base , 10 curr , 324 pp
, Saperzy Szturmowi [E][PF 621L] , 5 bars , 586 exp , 10 base , 10 curr , 216 pp
, Kawaleria Motorowa[PZInz 222 [W]] , 2 bars , 209 exp , 10 base , 12 curr , 373 pp
, Kawaleria Motorowa[PZInz 222 [W]] , 4 bars , 444 exp , 10 base , 12 curr , 373 pp
Tank
, 23aTP wz42 , 1 bars , 122 exp , 10 base , 11 curr , 396 pp
* , 18TP wz 42 , 0 bars , 26 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp
, 14TP wz 41 , 5 bars , 960 exp , 10 base , 14 curr , 369 pp
* FIRST STRIKE , 14TP wz 41 , 5 bars , 1863 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if , 0 pp
, 14TP wz 41 , 3 bars , 307 exp , 10 base , 8 curr , 264 pp
, 14TP wz 41 , 5 bars , 635 exp , 10 base , 13 curr , 343 pp
, 14TP wz 41 , 5 bars , 1092 exp , 10 base , 13 curr , 343 pp
Recon
* SUP MAN , Daimler AC MkII , 5 bars , 906 exp , 10 base , 15 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 0 pp
Anti-tank
* , 202/wz39 bis [S , 5 bars , 889 exp , 10 base , 15 curr , 0 pp
* , 202/wz39 bis [S , 5 bars , 751 exp , 10 base , 13 curr , 0 pp
, 202/wz39 bis [S , 2 bars , 273 exp , 10 base , 11 curr , 382 pp
* , 202/wz39 bis [S , 5 bars , 778 exp , 10 base , 15 curr , 0 pp
FlaK
* , CKM wz.30 [FAS][PF 621L] , 4 bars , 482 exp , 10 base , 13 curr , 0 pp
* KILLER , CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 5 bars , 850 exp , 10 base , 14 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 0 pp
Artillery
DEV , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 1635 exp , 10 base , 15 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 882 pp
INFLU , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 576 exp , 10 base , 15 curr , Influence - Has prestige modifier f , 882 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 4 bars , 450 exp , 10 base , 14 curr , 822 pp
* , 155mm wz.40[C8P] , 1 bars , 152 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp
* INFIL , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 1024 exp , 10 base , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 0 pp
* DEF , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 895 exp , 10 base , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 0 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 704 exp , 10 base , 15 curr , 882 pp
SNIPER , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 994 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 882 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 759 exp , 10 base , 15 curr , 882 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 732 exp , 10 base , 15 curr , 882 pp
, C8P/St40kal120 , 1 bars , 144 exp , 10 base , 10 curr , 348 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 4 bars , 498 exp , 10 base , 14 curr , 822 pp
Air Defense
, wz37/75[PZInz152] , 0 bars , 78 exp , 10 base , 10 curr , 384 pp
, wz 36/40 [G][C2P] , 2 bars , 265 exp , 10 base , 12 curr , 330 pp
, wz37/75[PZInz152] , 0 bars , 76 exp , 10 base , 9 curr , 384 pp
, wz37/75/342 , 2 bars , 200 exp , 10 base , 12 curr , 403 pp
, wz 36/40 [G][C2P] , 3 bars , 388 exp , 10 base , 13 curr , 358 pp
, wz 36/40 [G][C2P] , 2 bars , 266 exp , 10 base , 12 curr , 330 pp
Fighter
, PZL 53 IIB , 5 bars , 1245 exp , 10 base , 14 curr , 840 pp
* , PZL 53 IIB , 1 bars , 183 exp , 10 base , 11 curr , 0 pp
* , PZL 53 IIB , 5 bars , 853 exp , 10 base , 13 curr , 0 pp
, PZL 53 IIB , 0 bars , 12 exp , 10 base , 9 curr , 600 pp
* FIRST STRIKE , PZL 53 IIB , 5 bars , 1044 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if , 0 pp
SNIPER , PZL 48 B Lampart , 5 bars , 1736 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 846 pp
, PZL 53 IIB , 5 bars , 879 exp , 10 base , 11 curr , 660 pp
, PZL 53 IIB , 5 bars , 794 exp , 10 base , 15 curr , 900 pp
, PZL 53 IIB , 5 bars , 766 exp , 10 base , 14 curr , 840 pp
* , PZL 48 B Lampart , 5 bars , 1122 exp , 10 base , 14 curr , 0 pp
, PZL 53 IIB , 5 bars , 799 exp , 10 base , 14 curr , 840 pp
Tactical Bomber
, LWS-3 Mewa [R] , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 276 pp
INFLU , PZL-37e Los , 5 bars , 1151 exp , 10 base , 10 curr , Influence - Has prestige modifier f , 648 pp
TANK KILLER , PZL-37e Los , 5 bars , 814 exp , 10 base , 12 curr , Skilled Ground Attack - Bonuses pro , 777 pp
DEF , PZL-37e Los , 5 bars , 1059 exp , 10 base , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 972 pp
RAIN MAN , PZL-46a Sum , 5 bars , 1479 exp , 10 base , 13 curr , All Weather Combat - Not affected b , 561 pp
Killed: AD 102 , AT 96 , ATY 228 , INF 514 , REC 66 , TK 231 , FTR 74 , TB 55 , Total: 1366
Lost : AD 5 , AT 9 , ATY 5 , INF 30 , REC 1 , TK 0 , FTR 1 , TB 3 , Total: 54
BV 10
V 7
TV 1
L 0
Player 1 has 57 units total:
Infantry : 9
Tank : 7
Recon : 1
Anti-tank : 4
FlaK : 2
Artillery : 12
Air Defense : 6
Fighter : 11
Tactical Bomber : 5
Player 2 has 13 units total:
Infantry : 10
Tank : 1
Artillery : 2
* <- original core or experienced prototype
pp <- prestige points
Jak pisałem wcześniej - poprawki są w trakcie realizacji.
Też wyszedłem z założenia, że większych przeróbek robił nie będę.
Poprawie na pewno:
- nazwy scenariuszy i plików txt (właściwie to już mam gotowe)
- zdejmę wszystkie niemiecki multimedia
- pozmieniam trochę briefingi
- unormuje prestiż przydzielany komputerowi i spróbuje trochę pogrzebać przy prestiżu dla gracza
- poprawie liniowość kampanii bo gdzieś jest błąd chyba po scenie Klin
- włączę w scenariuszach opcję Current / Basic Strenght i zmniejszę możliwości reinkarnacji komputera
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę pisać.
W przyszłości może wezmę się za jeszcze jedną z kampanii Bolesty, którąś z późniejszych.
Oczywiście za zgoda autora.
Zwróc uwagę na te małe flagi - przynajmniej na lotniskach - gdzie indziej to nie jest istotne, ale na lotniskach tak, bo się człowiek wysila żeby zdobyc heks lotniska, a tu flaga jest, ale się nie zmienia. Taka sytuacja jest wtedy gdy na heksie leży flaga - dajmy na to: Russia - ale w opcji "Owner" widac "None".
Nie zwróciłem uwagi na te lotniska, ale nie miałem nigdy problemów z korzystaniem z lotnisk... Zgadzam się Gustlik- część zalet tej kampanii to rzeczywiście wady dla innych. Ja akurat lubię czasami zagrać taką mega armią. Co nie zmienia faktu, ze czekam na poprawki- i tu WIELKIE podziękowania dla Grega;)
- zgadzam się z Gustlikiem, ale liczę na inwencje Grega, w końcu szkoda byłoby stracić kampanie do grania. Zwłaszcza, że mam sentyment do scenów SSI. I myslę, że nie tylko ja.
A propos bitwa pierwsza po klinie- ścieżka po taktyku w Klinie- ostry początek, potem niestety mocno słabiej, co aż dziwi, bo po przełamaniu przydałaby się niespodzianka, nie zaś poczucie, ze tylko teren i brak paliwa to prawdziwe zagrożenie dla Brylanta. Dostałem wreszcie prezent- idealnie, bo czołg, a tu Cytadela;) Będzie się działo;)
Cytat: Greg w Październik 29, 2009, 09:22:50 PM
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę pisać.
W przyszłości może wezmę się za jeszcze jedną z kampanii Bolesty, którąś z późniejszych. Oczywiście za zgoda autora.
- Mam sugestię, by jeszcze mocniej urozmaicić sprzęt u Rosjan,poza tym nie ma szans na żaden pociąg pancerny Rosjan, zwłaszcza że Rosjanie mieli ich całkiem sporo. Poza tym nieco posterunków i to asekurowanych, bowiem o wiele ciekawiej się gra, gdy nie atakuje Łosiem każdej wykrytej artylerii, tylko wpierw Mewa sprawdzam, czy nie jest wspierana plotką...
Żeby zastosowac pociąg pancerny, trzeba by przerobic mapy, a to już chyba byłaby zbyt daleko idąca zmiana.
Slask Cieszynski (00)
B, V, T, L -> Bitwa pod Mlawa (01)
Bitwa pod Mlawa (01)
B, V -> Bitwa na luku Wkry (02)
T, L -> Bitwa nad Bzura (06)
Bitwa na luku Wkry (02)
B, V, T -> Obrona Warszawy (03)
L -> Bitwa nad Bzura (05)
Obrona Warszawy (03)
B, V -> Bitwa nad Bzura (04)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA
Bitwa nad Bzura (04)
B, V -> Ofensywa w Prusach (07)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA
Bitwa nad Bzura (05)
B, V -> Ofensywa w Prusach (07)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA
Bitwa nad Bzura (06)
B, V -> Ofensywa w Prusach (07)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA
Ofensywa w Prusach (07)
B -> Krolewiec (09)
V -> Zdobycie Trojmiasta (10)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA
Druga bitwa Warszawska (08)
B, V -> Odra (12)
T -> Lwow (14)
L -> PORAŻKA
Krolewiec (09)
B, V, T -> Lwow (13)
L -> PORAŻKA
Zdobycie Trojmiasta (10)
B, V -> Wal Pomorski (11)
T -> Lwow (14)
L -> PORAŻKA
Wal Pomorski (11)
B, V -> Odra (12)
T -> Lwow (14)
L -> PORAŻKA
Odra (12)
B, V -> Lwow (13)
T -> Novgorod (15)
L -> PORAŻKA
Lwow (13)
B, V, T -> Novgorod (15)
L -> PORAŻKA
Lwow (14)
B, V, T -> Novgorod (15)
L -> PORAŻKA
Novgorod (15)
B, V -> Volokolamsk (16)
T, L -> PORAŻKA
Volokolamsk (16)
B, V -> Klin (17)
T -> Stalingrad - Rosyjski mlot (21)
L -> PORAŻKA
Klin (17) tutaj jest warunek
B, V -> Stalingrad (19) lub Leningrad - pierwsza bitwa (18)
T -> Stalingrad - Rosyjski mlot (21)
L -> PORAŻKA
Leningrad - pierwsza bitwa (18)
B, V, T -> Stalingrad (19)
L -> PORAŻKA
Stalingrad (19)
B, V -> Jekaterinburg (20)
T, L -> PORAŻKA
Jekaterinburg (20)
B, V -> ZWYCIĘSTWO
T, L -> PORAŻKA
Stalingrad - Rosyjski mlot (21)
B, V, T -> Bitwa na luku Kurskim (22)
L -> PORAŻKA
Bitwa na luku Kurskim (22)
B, V, T -> Bitwa pod Kaniowem (23)
L -> PORAŻKA
Bitwa pod Kaniowem (23)
B, V, T -> Pskow (24)
L -> PORAŻKA
Pskow (24)
B, V, T -> Leningrad - zdobyc miasto! (25)
L -> PORAŻKA
Leningrad - zdobyc miasto! (25)
B, V, T -> Zdobycie Moskwy (26)
L -> PORAŻKA
Zdobycie Moskwy (26)
B, V, T -> ZWYCIĘSTWO
L -> PORAŻKA
B - brillant victory
V - victory
T - tactical victory
L - lose
Rysować nie będę.
Zwracam uwagę na to, że są trzy Bitwy nad Bzurą oraz dwa Lwowy.
Pozdrawiam, Czata
Serdecznie dziękuję czata, mam prośbę- jak Greg wstawi poprawioną wersję, to czy mógłbyś potem to uaktualnić? Porysuję sobie sam. ;)
Myślę, że udostępnianie takiej ścieżki mogłoby być tu regułą... To naprawdę ułatwia grę i uatrakcyjnia granie po raz który znanej już kampanii.
ps. czata- wyjaśnij proszę o co chodzi z tym Klinem, od czego zależy ten wybór???
Wybór w "Klinie" zależy od tego, czy grałeś "Królewiec (09)".
Wygląda na to, że jeśli grałeś Królewiec, to idziesz do "Stalingradu (19)", a jeśli go nie grałeś, to do "Leningrad - pierwsza bitwa (18)".
Pozdrawiam, Czata
Cytat: Gustlik w Październik 30, 2009, 09:54:38 AM
Żeby zastosowac pociąg pancerny, trzeba by przerobic mapy, a to już chyba byłaby zbyt daleko idąca zmiana.
Wiesz Gustlik, ja nie wypowiadam się na ten temat, bo prostu podaję tylko pomysły, a to dopiero Kreatorzy, jak Ty, czy Greg, będą studzić pewne zapędy. jednak uważam, że są bitwy, gdzie po prostu brak kolejowego wsparcia. Cały czas motywuję o umieszczenie w efilu- pociągu przeciwlotniczego....
ps. dziękuję czata!!!
CytatPoprawie na pewno:
- nazwy scenariuszy i plików txt (właściwie to już mam gotowe)
- zdejmę wszystkie niemiecki multimedia
- pozmieniam trochę briefingi
- unormuje prestiż przydzielany komputerowi i spróbuje trochę pogrzebać przy prestiżu dla gracza
- poprawie liniowość kampanii bo gdzieś jest błąd chyba po scenie Klin
- włączę w scenariuszach opcję Current / Basic Strenght i zmniejszę możliwości reinkarnacji komputera
Kampania Zaktualizowana
dostępna na stronie www.pg2.net.pl
To może lepiej zaniecham kontynuacji testów i zacznę od nowa? Pozdrawiam Greg, Serdeczne dzięki za masę pracy włożonej w te poprawki.
Tylko Greg napisz, że nazwy plików są inne i trzeba stare USUNĄĆ, bo się tworzą 2! kampanie o tej samej nazwie...
Cytat: Greg w Październik 30, 2009, 09:48:23 PM
Poprawie na pewno:
- nazwy scenariuszy i plików txt (właściwie to już mam gotowe)
Napisałem
Ale mi chodzi, by wspomnieć, że starą należy usunąć, zazwyczaj aktualizacja zastępowała poprzednie pliki- Ty zrobiłeś porządek z tym- pliki mają wreszcie te same oznaczenia, łatwo je skojarzyć, tyle, że gra widzi potem 2 kampanie. Pozdrawiam. Z.
Śląsk Cieszyński No to pierwsza bitwa już poprawionej wersji za mną. Niestety nie pamiętam wcześniejszej wersji, ale powiem wprost- gra się super, musiałem kupić 2 działa z zasięgiem na 6 i ckm, a na finał Łosia, którego intensywnie używałem, by dobił do 46 pkt. Na brylant szans nie miałem, bo niemal non- sto nie miałem sprzyjającej aury i nie mogłem dobić czy to recona, czy to czołgu, czy też piechoty, w efekcie miałem nowy- wzmocniony oddział odpowiednio przeze mnie doświadczony. Koszmar. Przede mną Mława- jestem przerażony... Bowiem mam nędzne lotnictwo, plotki żadnej- no 3 ckmy...
ps. nadal te SB2 jest k... urna niezniszczalne...
ps2. w końcu te SB2 zaatakowałem Łosiem i tu wymiękłem...
No i druga bitwa za mną... Niestety Łoś został zwrócony do magazynu, bo nie miałem kasy na modernizacje/ wymianę moździerza i 65mm na samobieżne i i 155mm. Dodatkowo ulepszyłem oba myśliwce, by miały HA, inaczej nie mogę potem wykańczać Panzerwaffe..., ani nawet zaatakować artylerii w trakcie przebazowania. Najpierw odparłem lotniczy atak, koło VH cofnąłem obronę o 2 heksy, więc pierwszy atak dotknął nielicznych, potem męczyłem się na froncie wschodnim, bowiem mocno komputer napierał, w pewnym momencie nawet oskrzydlił, ale wtedy wreszcie przerzuciłem- po mocnych bojach, odziały z centrum i zacząłem spychać ich, aż do linii zasięgu artylerii, potem atak na plotkę i mocne zmiękczanie dział, by wreszcie przebić się do centrum. Na zachód nie miałem co dać i w efekcie mocno tam musiałem się nagimnastykować, by przetrwać, czołgi- czeski i czwóreczka, przebiły się na tyły i tylko fuksem- wpadały na me zasadzki, zlikwidowałem je całością sił.... Szczerze mówiąc obrona jest kompleksowa i dobrze, że już tam nie ma choćby ckm-u, bo bym chyba nie dał rady, juz sztab mi mocno mieszaszyki przy podejściu do VH w rogu...
Najgorsze, że aura nie dopisała,więc ledwo brylantowe zdobyłem. Ale jest nagroda- recon, niby nic, a cieszy, bo jednak to mobilne maleństwo, lepsze od Ursusów wz. 29.
Scen super, można go przejść na parę sposobów. Niestety nie mam zbyt dobrej pamięci, co zostało zmienione... Wspomnę na koniec tylko, że ja bym dodał siłom idącym na miasto z 1, 2 flaki...
Cytat: Greg w Październik 30, 2009, 09:48:23 PM
CytatPoprawie na pewno:
- włączę w scenariuszach opcję Current / Basic Strenght i zmniejszę możliwości reinkarnacji komputera
Czemu w pierwszym scenariuszu tylko dwie jednostki przeciwnika mają zmniejszone Basic Strenght?
Pozdrawiam, Czata
Cytatps2. w końcu te SB2 zaatakowałem Łosiem i tu wymiękłem...
Zeby już nie było takich jaj, wysyłam nową wersję efila (5.3.), z poprawkami z ostatnich dwóch miesięcy. Na razie jest na Gustlik Center, a do Grega też wysłałem, więc i na stronie będzie wkrótce.
Cytat: czata w Listopad 03, 2009, 04:18:25 PM
Czemu w pierwszym scenariuszu tylko dwie jednostki przeciwnika mają zmniejszone Basic Strenght?
Bo jest to wersja 0,9 ;)
A tak na prawdę to mam dylemat:
- czy poprawiać dalej na maxa
- czy zostawić wersje jak najbardziej zbliżoną do pierwotngo wyglądu kampanii
Jeśli można się wtrącić to ja bym ją zostawił tak jak jest, wszak nie każda kampania musi być taka sama. Jeśli się komuś nie spodoba to może zagrać w Jeszcze Polska :)
Greg, z całym szacunkiem, ale Twe poprawki zawsze były sensowne, więc nic nie sp...., zatem jeżeli masz czas i chęci- ja liczę na Twą inwencję ;) I myślę, że nie tylko ja.
Ja zacząłem od nowa i zobaczymy
Śląsk Cieszyński Ja jak zwykle zaczynam od kupna Łosia i lecę nim na to działo 149mm do tego wystawiam na podpuchę prawosławne załadowane na wozy. Poszło świetnie ponieważ miałem super pogodę (tylko 3 kolejki zachmurzenia i żadnego deszczu :) ) BV 2 kolejki przed. Mogłem sobie pozwolić nawet na nalot Łosiem na pelotkę, zdobył na niej belkę (niestety liderów brak). Dostałem w prezencie samobieżną pelotkę z zasięgiem na 3 :clap
Przed Mławą mam dylemat czy sprzedać drugiego Łosia i kupić p24 + może jakieś działo :huh?
No właśnie, w tym pierwszym scenie aura dużo może zmienić, ja na całe szczęście zainwestowałem w działo- zasięg 6, a gdybym wybrał Łosia to tylko by oglądał teren...
Bitwa na łuku Wkry- niestety druga rozgrywka- po Grega modyfikacjach- wybitnie pechowa. Idzie mi kurcze kiepsko- nędzne korelacje, do tego żadnych liderów- czuję, że będzie kiepsko, zainwestowałem tylko w ulepszenie piechoty i podwyższenie stanów... Początkowo- niemal 6 tur pozwalałem atakować likwidując sztormujące oddziały. na całe szczęście udało m się w miarę prędko- 3 tury- definitywnie zdominować w powietrzu. Potem miałem tylko problem, bo nie miałem Czapli i nie chciałem ryzykować, bo teren ciężki i recony nie zawsze dały rade pojechać i wrócić... ale jak się pojawił desant, to sobie raz dwa zlokalizowałem działa i zacząłem je atakować- 1 lider na myśliwcu się pojawił (aggr. att.) zatem super. Mało heksów zająłem, ale zapomniałem przeć tam reconami.
Nie wiem czy wcześniej był dostępny transport powietrzny, ale bez niego te ostatnie flagi na zachodzie są chyba nieosiągalne.
Bitwa na ... - mam WAŻNE pytanie, są w centrum 2 VH, ale jak zajmę ten bardziej centralny, to kończę scenariusz... A nie jest przecież SH, bo ma złotą obwódkę...
Obrona Warszawy- GREG- PILNA SPRAWA- każde niemal działo w artylerii niemieckiej ma najniższe stany- 1/8, 2/7?!?! To zamierzone? to bez sensu, bo przecież jedna moja tura i nic nie zostanie po stronie niemieckiej... Chwilowo nie gram, dopóki nie wyjaśni się ta kwestia...
Cytat: zsamot w Listopad 06, 2009, 07:33:53 PM
Obrona Warszawy- GREG- PILNA SPRAWA- każde niemal działo w artylerii niemieckiej ma najniższe stany- 1/8, 2/7?!?! To zamierzone? to bez sensu, bo przecież jedna moja tura i nic nie zostanie po stronie niemieckiej... Chwilowo nie gram, dopóki nie wyjaśni się ta kwestia...
Ups - chyba z rozpędu ustawiłem na odwrót.
Czyli na razie testy "Stop" do czasu poprawy i zaktualizowania na stronie.
Ale na to potrzebuje kilka dni. Muszę też sprawdzić resztę scenariuszy czy nie ma babolców tego typu.
Cytat: zsamot w Listopad 06, 2009, 07:33:53 PM
Obrona Warszawy- GREG- PILNA SPRAWA- każde niemal działo w artylerii niemieckiej ma najniższe stany- 1/8, 2/7?!?! To zamierzone? to bez sensu, bo przecież jedna moja tura i nic nie zostanie po stronie niemieckiej... Chwilowo nie gram, dopóki nie wyjaśni się ta kwestia...
POPRAWIONE - dostępne na stronie
Greg daj info może na stronę, ze poprawiłeś, bo nie wiem, czy potem ktoś może czekać na wspomniane poprawki.
Pozdrawiam. Z.
ps. zatem wracam do gry, jak tylko znajdę czas, wyhamuję me rosyjskie oddziały i wracam tutaj;)
@ Greg.
Czemu zabrałeś desant powietrzny w pierwszym scenariuszu??!
Pozdrawiam, Czata
Nie tylko w pierwszym, w kolejnych - np. Bitwa na łuku Wkry- tez już nie ma. A tak ładnie ur desantowałem, dorabiając do skromnego żołdu. ;)
Cytat: czata w Listopad 10, 2009, 04:05:48 PM
Czemu zabrałeś desant powietrzny w pierwszym scenariuszu??!
Dla jednego Ura uznałem, że nie ma sensu.
Będzie bardziej wiarygodnie.
Możliwość desantu pojawia się od scenariusza "Lwow"
Greg w scenariuszu Lwów (po Królewcu) kawaleria sowiecka ma transport - ciężarówki (w innym wątku wyjaśnione że to nie błąd e-fila tylko scenariusza) poza tym skąd tam tyle specnazu - to twój wkład w kampanię ?
Cytat: majerek w Listopad 12, 2009, 08:35:34 AM
Greg w scenariuszu Lwów (po Królewcu) kawaleria sowiecka ma transport - ciężarówki (w innym wątku wyjaśnione że to nie błąd e-fila tylko scenariusza) poza tym skąd tam tyle specnazu - to twój wkład w kampanię ?
Koniki poprawione nie będą już jechać na ciężarówkach :)
Natomiast w oryginale wszędzie gdzie masz "Specnaz" była "Gvardiejskaja" ale ona u Gustlika wchodzi dopiero w marcu 42 a scenariusz jest rozgrywany w lipcu 40.
Więc nic innego nie przyszło mi na myśl do zamiany ???
A może dać zwykłą piechotę z tym że zwiększyć jej doświadczenie o 2 belki, ewentualnie zostawić 1-2 Specnaz dla urozmaicenia
Belki to za mało, liderami lepiej ją podrasować.
Jak na razie, po poprawkach Grega, wcale nie gra się łatwiej.
Slask Cieszynski
Jednak bardziej sprawdza się ciężka armata od Łosia.
- jest tańsza (dwie kosztują niewiele więcej niż jeden Łoś)
- ma więcej amunicji
- nie jest uzależniona od lotniska oraz pogody.
Czemu tylko ciężka polska armata ma tak mało amunicji w porównaniu do rywali?
Tym razem miałem sporo szczęścia. Dzięki temu zdarzyłem o czasie i zająłem wszystkie punkty.
Mimo to, kasy mam bardzo mało. Starczyło jedynie na wymianę artylerii.
Bitwa pod Mlawa.
Teoretycznie powinno być łatwiej. Część niemieckiej artylerii jest wymieniona i doszły Polakom zasieki. Jednak z znienacka pojawia się myśliwiec o sile 15! Zmusiło mnie to do podszkolenia się w robieniu zasadzek.
Wydaje mi się, że teraz przeciwnik atakuje na różnych kierunkach. Przez to mnie zaskoczył, gdyż zmiótł moje natarcie na kierunku pomocniczym.
Wygrałem jedynie V, ale zdobyłem wszystkie flagi.
Posterunek nadal jest z innego państwa, niż pozostałe jednostki.
Pozdrawiam, Czata
Bitwa na luku Wkry.
Połowę sił rzuciłem na zachód, połowę na południe.
Scenariusz dość prosty. Obie strony dzieli rzeka, którą można przekroczyć raptem w czterech miejscach. Wystarczy zablokować wszystkie cztery i dopisywać sobie zniszczone jednostki wroga. Gorzej, że samemu też nie można się przebić. Jedyna szansa to górą.
I taka szansa się pojawia. Kwatera główna przysyła nam desant spadochronowy. Jest on na tyle wcześnie, że można zdobyć BV.
Zastanawia mnie nazewnictwo. Wkra pojawia się w kontekście Armii Wielkopolska, a potem w briefingu jest wzmianka, że 8 Armia została pobita na linii Warty i Wkry. Cóż to za linia? Wkra to piękna rzeka. Ale na pewno nie płynie w Wielkopolsce!
Obrona Warszawy.
Większość wojska jest od początku otoczona, bez większych szans na manewr. Artylerii niemieckiej jest tyle, że skutecznie odstrasza od prób kontrowania. Domyślam się, że w oryginale artyleria była jeszcze mocniejsza.
Przeciwni naciera falami. Jednak własnej artylerii też jest sporo. Szczególnie bezcenny okazał się ciężki moździerz z podwójnym strzałem.
Jednostki corowe rozstawia się poza kotłem. Na wschodzie przeciwnik jest najsłabszy. Po krótkich walkach przełamaniowych, można atakować na północ. Wielkiego natarcia nie da się rozwinąć, bo teren nie pozwala, ale można próbować wyjść na tyły przeciwnika.
Natarcie przeciwnika słabnie tak około ósmej tury. Można wyjść z dziupli i go pogonić. Akurat zdąży się zająć wszystkie flagi i wygrać V.
Czemu scenariusz nazywa się w obronie Warszawy? Przecież do Warszawy jeszcze daleko.
Podejrzałem mapę następnego scenariusza. Nie czepiam się, że Bzura jest prawym dopływem Wisły (a może mapa jest do góry nogami, tzn. północ jest na dole, a południe na górze). Ale czemu nazwy miast są po francusku?
Pozdrawiam, Czata
Rozumiem, że muszę cofnąć się o 1 scenariusz przed warszawę, by móc ją rozegrać na poprawionym- ściągniętym z twej strony,- scenie. U mnie działa niemieckie nadal mają 1/8, czyli stary zapis zapewne...
Bitwa nad Bzura.
Bardzo dużo punktów rozstawienia. Scenariusz za każdym razem może być inaczej rozgrywany.
Rozstawiam najlepsze jednostki na dole, gdyż tam właśnie najłatwiej przekroczyć rzekę. Jednak sukcesy osiągam równe na wszystkich kierunkach. Mimo, że przeciwnik broni się mądrze i wyprowadza skuteczne kontrataki, pierścień okrążenia powoli się zaciska. Najcięższe walki były o centralne lotnisko.
Nie wszystkie punkty trzeba zająć, żeby wygrać. Przekonałem się o tym boleśnie, tracąc przez to trochę kasy.
Są trzy scenariusze o nazwie Bitwa nad Bzura. Na pierwszy rzut oka niczym się od siebie nie różnią.
Ofensywa w Prusach.
Briefing sugeruje zakupy sprzętu zagranicznego, ja decyduję się jedynie na wymianę. Nie jestem przekonany, czy to dobra decyzja, ponieważ czuję w trakcie scenariusza, że mam za mało jednostek.
Początkowo osiągam szybko sukces i zajmuję lotnisko. Potem jest dużo gorzej. Przeciwnik często pojawia się znienacka i burzy moje misterne plany. Długo nie mogę zdobyć punktów zwycięstwa. Wreszcie udaje mi się w ostatniej turze TV.
Nie wiem, czy nie powtarzać scenariusza, bo najlepiej jest tu wygrać V.
W drugiej bitwie warszawskiej jest zdrajca, polska jednostka po stronie przeciwnika.
Druga bitwa Warszawska.
Trzeba uważać, żeby nie wpuścić przeciwnika za rzekę. Nie jest to specjalnie trudne, choć jest jedna luka w obronie. Po zapełnieniu jej, ataki przeciwnika to właściwie ataki samobójcze.
Na północy jest dziwne lotnisko. Niby jest flaga, a nie da się zaopatrywać samolotów.
Miejscowości mają nazwy angielskie.
Odra.
W briefingu jest napisane, że można kupować jednostki brytyjskie. Nie jest to prawdą.
Trzy pola rozstawienia są za rzeką. Jednostki, które zostaną tam rozstawione, znajdują się od razu w pułapce. W innym miejscu, zaraz przy polskich punktach rozstawienia, stoi jednostka niemiecka.
Jak już pisałem przy innych kampaniach, Odra jest trudna do sforsowania. W dodatku odczuwam brak jednostek. Jak już strzelą wszystkie moje jednostki wsparcia i zabezpieczenia, to nie ma komu szturmować. Co prawda, to moja wina, ale nie za bardzo mam za co kupować.
Dobrze, że pojawia się desant. Choć wolałbym dostać go w odwrotnej kolejności (najpierw ten dalszy). Wtedy oba weszłyby do walki w tej samej chwili.
Mimo najwyższych wysiłków, wygrywam jedynie TV. Znowu kilka scenariuszy będę w plecy.
Pozdrawiam, Czata
Novgorod.
Zacząłem dość spokojnie, tak jak w oryginale. Czasu niby jest dużo, ale to tylko pozory. Ze względu na silne nawodnienie, teren jest trudno dostępny, a punkty zwycięstwa daleko.
Dobrym pomysłem jest zrzucenie desantu spadochronowego w pobliże południowego lotniska, zajęcie tego lotniska, a następnie zapakowanie skoczków do samolotu i próba zajęcia nimi ostatniego punktu.
Na północy jest radziecka artyleria 12/12. Jest męcząca i nie udało mi się zniszczyć.
Volokolamsk.
Trochę zawaliłem sprawę zajęcia tytułowego miasta i potem nie udało mi się wygrać BV. Z resztą, najlepiej wygrać tu TV, ponieważ po tym zwycięstwie do grania jest jeszcze sześć scenariuszy. Ale tego też mi się nie udało, gdyż wygrałem poprzez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika, po jego samobójczym ataku.
Jest coraz gorsza pogoda, często pada śnieg i to też trzeba brać pod uwagę podczas planowania ofensywy.
Klin.
Próbowałem szybko iść do przodu, ale w tym scenariuszu to akurat samobójstwo. Trzeba się okopać i czekać na ataki przeciwnika. Ponieważ mocno sunie on do przodu, ciężko tu wygrać BV. Mnie się nie udało.
Znowu dużo śniegu. Jednak, tym razem, można to wykorzystać. Przeciwnik ma bardzo silne lotnictwo i lepiej najpierw zmiękczyć je pelotką.
Stalingrad.
Widać poprawki Grega, dużo zasieków przed ostatnim punktem.
Gra się trochę dziwnie. Przez cały czas pada śnieg i jest bardzo ograniczona widoczność. Przez to jednostki są w stanie mijać się wzajemnie. Na szczęście, udało mi się nie zostawić przeciwnika za plecami. Przez to dość łatwy brylant.
Tylko, co robią Włosi w ugrupowaniu obronnym Rosjan?
Jekaterinburg.
Polska jednostka w służbie Rosjan, a i nazwy miejscowości mało rosyjskie.
Na wejściu jesteśmy otoczeni, w dodatku przeciwnik ma dużo artylerii. Ale nie jest to specjalnie groźnie. Komputer gra tutaj dosyć chaotycznie. Część wojska rzuca do ataku, część ucieka w popłochu.
Zwycięstwo nie jest specjalnie trudne.
Mój szlak bojowy.
Campaign: Kampania Polska , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Played Scenarios:
01 Slask Cieszynski Brilliant Victory
02 Bitwa pod Mlawa Victory
03 Bitwa na luku Wkry Brilliant Victory
04 Obrona Warszawy Victory
05 Bitwa nad Bzura Brilliant Victory
08 Ofensywa w Prusach Tactical Victory
09 Druga bitwa Warszawska Brilliant Victory
13 Odra Tactical Victory
16 Novgorod Brilliant Victory
17 Volokolamsk Victory
18 Klin Victory
Current scenario: Jekaterinburg , VH prestige is 80 , All hex prestige is 280
Total army value: 10392 , Current prestige is 4010
Tym razem nie podaję armii. Przy kampaniach nieliniowych nie ma ona tak wielkiego znaczenia.
Pozdrawiam, Czata
PS. Przecież po Klinie grałem Stalingrad! Czemu nie ma go w dossier?
Podobnie jak Czata, ponownie, zgodnie z deklaracjami-dwie kampanie wcześniej ;) - zacząłem od nowa te kampanię testować. Nie pędzę na brylanta, bo parokrotnie miałem mocne rozczarowania w wynikach i w efekcie większość moich core'owych jednostek kontynuowała walki już od 3,4 tury na poziomie 3/10 itp. A ponieważ wole zakupić nowy niż przetrzebione uzupełniać, to i tak to wygląda. Nie gra się wcale łatwiej. Co akurat cieszy.
Śląsk Cieszyński
- standardowy zakup to działo z zasięgiem na 6, który to zakup potem dubluję na zachodnim kierunku, na środku dodaje ckm i plotkę, by przegonić znad moich wojsk te lotnictwo. O dziwo myśliwca komputer sukcesywnie uzupełnia, poprawia stan ilościowy, bombowce porzuca, wiszą nad VH i tyle- ćwiczę na nich plotkę...
- w efekcie strat, o czym wspomniałem- m. in. 7TP na poziomie 4/10, dałem sobie spokój i na taktyku wszedłem, za to myśliwce zyskały po belce, podobnie jak taczanka.
Bitwa pod Mlawa.
Ulepszam PZL7 do standardu 24G i starcza mi jeszcze na kolejny ckm i ulepszenie 7TP do standardu z działem 37mm. Ten myśliwiec 15/10 ostro mnie paraliżuję, niemniej od razu atakuje bombowce, co by je "obniżyć" do poziomu 3, 4. Dokupuję kolejnego PZL 24G i bronię się... W mieście cofam wszystko poza zasieg dział i po prostu staram się na 1 turę chociaż jeden oddział przeciwnika definitywnie wyeliminować, w centrum ostro... moje siły poharatane, na skrzydle wschodnim przedziera się "czwóreczka" D, która sobie hasa, na całe szczęście skombinowana drużyna- prawosławna, 37mm Bofors, kolarze i recon robią zasadzkę i po sprawie... Ale było groźnie..W końcu niebo jest moje, a me o dziwo mało lotnictwo postrzępione... Tylko źle mi idzie z tymi działami, uparłem sie na czołowe ataki i zamiast sukcesów mam straty, bo się sztab przypałętał, co o tyle mnie wkurza, ze na transporcie również widzi na 4... Zaatakowałem go Czapla- wynik 5:0 dla sztabu- szok... chyba ją mapnikiem zdjęli... i to definitywnie...
Zgadzam się z Czatą: Wydaje mi się, że teraz przeciwnik atakuje na różnych kierunkach. Przez to mnie zaskoczył, gdyż zmiótł moje natarcie na kierunku pomocniczym.
Wygrałem jedynie TV, bo z takimi korelacjami ataków na działa, to i Long tomami bym nic nie zdziałał... Ale mocno doświadczyły się siły;) A to zaprocentuje.
Nie mogę czasami użyć ckm w posterunku...
Odwołuję swe oświadczenie- użycie ckm-u- chodzi o posterunek + ckm- jest po prostu najprostsze przez wejście do kwatery głównej i opcja- odesłania do konkretnego oddziału... Ech, wstyd, takie przeoczenie...
Ale jest to trochę uciążliwe szczególnie jeśli jest kilka takich jednostek to nie wiadomo która gdzie stoi.
:offtopic
Przypomniało mi się że grając kiedyś kampanię Toily`ego (nie pamiętam którą) zastosował on ciekawą kombinację polegającą na tym że działo miało za transport p-panca (czy jakąś armatkę przeciwpiechotną) i jak chciało się użyć tego p-panca to ładowało się działo na transport i następowała zamiana, należało tylko pamiętać żeby na koniec tury przełączyć na odpowiednią jednostkę.
Musiałem zacząć od nowa, ale niestety nie miałem wyboru- nadpisałem save'a :o Ale chyba teraz będzie lepiej, ponazywałem jednostki dla lepszego rozeznania, zatem klasycznie, tylko piwa do gry brak. Ale do meritum.
Bitwa na luku Wkry. Zakupiłem PWS jako rozpoznawczy i od teraz Czaplę odradzam, nie ma ona HA, a często tym PWS 26 kończyłem żywot niedobitka z dumnej Panzerwaffe. >:D Łatwo tutaj zamarudzić z przebiciem na drugi brzeg. Właściwie nigdy nie ma odpowiedniego momentu. Mi ie przydał prezent- ppanc z zasięgiem na 2. Co pokazuje, dany scenariusz- grany wielokrotnie zmienia się w zależności od otrzymanej jednej jednostki. Gromi to działo kolejne pojazdy pancerne, dobijam czołgiem, po prostu fenomen. Nie zajmuje wszystkich heksów, ale po prostu nie daje rady. Brylant bez prezentu. Mały skandal, ale cierpliwie milczę. Pogoda do d..., dobrze, że hurricane miał lidera "all weathe combat", kolejny plus to francuska plotka z liderem rec. manouver, co tylko potwierdza me stwierdzenie o zalecie PG2 i jego nielinearności przez przydziały losowe. Lotnictwem - moim, skromnym- 3 myśliwce- gromię artylerię na drugim brzegu, potem dokupuję Łosia i zabawa nabiera tempa. Niem,niej asekuracja moich działań nieodzowna, inaczej jest ciężko. Bardzo dobry scen.
Obrona Warszawy.
Jeden z lepszych scenariuszy, bowiem pozornie wszystko jest proste- zniszczyć działa, odeprzeć oblężenie, ale przeciwnik jest zbyt liczny i ostro daje odpór. Z lotnictwem daję sobie radę w dużej mierze dzięki przydzielonym działom. Ale i moja własna obrona plot mocno wspiera i daje radę. Pośrodku tylko markuje atak głównie na tę artylerię i na lotnisko nacieram- Char jest idealny, zaś me siły, w tym Ur otrzymują bolesne nauczki, bo nie zawsze jestem w stanie je asekurować. Zdobywam brylant, ale po srodze kupuje kolejny czołg, recon- musiałem odeprzeć PSW 222, co się przedarł. A moi chłopcy mocno doświadczeni, głodni wrażeń zostali nareszcie docenieni- choć skromnie- eksperymentalny recon dołączył do całości sił.
Bitwa nad Bzurą- VH Chateu jest zaznaczony złotą obwódka, a wcale nie jest VH, inne można zająć, pozostawiając ten w niemieckich rękach... Broni pancernej jest bez liku... Sukces zawdzięczam w dużej mierze lotnictwu (dokupuję drugiego Łosia...) i ppancowi z zasięgiem 2... Ma on już ponad 200pd i po prostu deklasuje Panzerwaffe. ;)
Ofensywa w Prusach. - Super, ze są wreszcie zawarte informacje, co będzie dostępne, ja zawsze się piszę na Chary, bo to sprzęt idealny do natarć i obronę wspiera sprawnie, taki ppanc i czołg zarazem. Trochę się męczę z podejściem, na cal szczęście Niemcy maja tylko na początku 10,5cm, toteż je z dystansu, plotkę na lotnisku masakruję i tłumię Łosiem, on sam ledwo to przeżywa, ale mogę w efekcie całość zdominować resztą sil, wtedy wjazd Charami, w efekcie turę później lotnisko jest moje, Łosie mogę przebazować na uzupełnienie... Z SH wysyłam drogą morska Chara, czasem wspieram go myśliwcem ,ale on sam ładnie wybija Grenzwacht. Potem podrzucam mu - droga powietrzną recon i moździerz brytyjski- zostawiam je- zrzut spadochronowy jest nieoceniony, a am Brem with mortar- szybki i całkiem skuteczny. Zresztą pomagają zniszczyć 15-stkę na tyłach północnego Vh. A na koniec te desantowe trio podąża na lotnisko, ale sama plotka plus jakaś marna piechota to właściwie z rozpędu jest rozjechana. Kolejny SH jest nie do zajęcia... wkurza to, bo niepotrzebnie pcham tam siły... Środkiem pędzę do VH na północnym zachodzie, w efekcie w mieście zostaje odosobniona piechota, wspierana działem, dopiero na końcu wolnymi siłami kończę z nimi- niedobitkami i Boforsem 37mm.
Dobry scenariusz, dla mnie początek wymagający, ale daje mnóstwo frajdy.
Królewiec- strasznie długo podejście trwa, nic właściwie, bo nieliczne jednostki rozstrzeliwuje działami, ew. reconami. Pogoda denna, więc jak jestem pod miastem , to zajmuje się najpierw działami- najpierw zmiękczam te z ograniczoną liczebnością, bo nie odbuduje przeciwnik, potem ryzykownie wjeżdżam czołgami w miasto, ostro się asekurując, ale coś po stronie przeciwnika niemrawo. Lotnictwo w krótkich chwilach zdejmuje podstawionymi plotkami, wespół z myśliwcami.
Tutaj me postulaty- może parę bunkrów, pól minowych, może 88- mka ppanc? , recony???, nie ma czołgów... na wody wt\rzuciłbym okręt, nawet 2;)
Podpowiem, ze pojawia się Jastrząb wersja B- od razu kupuję 2 ;)
Lwów- rumuński sprzęt- warto polskie działo z zasięgiem na 6 ulepszyć na rumuńskie- lepsze pod każdym względem, do tego planuje kupić z jedna 88mkę plot, będzie jak znalazł na front wschodni, do strzelania w czołgi;) Początek jest spokojny, mam za mało plotek, muszę, myśliwcami odpierać Rosjan, a na ziemi byłyby bardziej potrzebne... Ale całe środki poszły na ulepszenia sprzętu i nie zakupiłem świetnych samobieżnych plotek z zasięgiem na 3 ;( I tu musiałem przerwać- proza życia.
Pytanie ja gram ścieżkę na brylantach, to najdłuższa ścieżka?
Nowogród - powiem, ze to jeden z trudniejszych scenariuszy w tej kampanii, zwłaszcza po zredukowaniu roli dział o dalekim zasięgu. gra się super, tylko dodałbym siło rosyjskim z dwa recony, na południu ckmy, moździerze. Poza tym jakiś samobieżny ppanc, ale to urozmaicenia;)
Wołokomsk - po zdjęciu sił przydzielonych całkowicie zmieniam taktykę, zresztą czas ogromnie spieszy... Centralny VH stanowczo ma za słabą obronę. Brak plot, poza tym może dodać z dwie wieże obserwacyjne, by utrudnić podejście pod ten VH?
Przede mną Klin ;)
Klin- po prostu super, co prawda uważam, że wiele zależy od pogody, bo gdyby nie losie, to mogłoby być kiepsko, ale... po prostu jest super. Może i ciężko, ale sprzęt urozmaicony, wzorowo. No i zaraz po nim niewypał:
Stalingrad - dla mnie po prostu ofiara przeniesienia Defending the Reich bez uwzględnienia, ze już armia silna, przeciwnik to żaden, ot tyle by uważać... Stalingrad- wielkie słowa, jestem na zadupiu...do miasta daleko, ew. na podejściu do Stalingradu...
Jekaterinburg ogólnie ok, acz brakuje tam reconów, lżejszych czołgów, właściwie nie istnieje druga linia obrony, aż się prosi o bunkry, pola minowe... Do tego polscy(?) spadochroniarze??? W poprzednim scenie też była jednostka ze złego kraju- piechota okopana koło VH-u.
Ścieżka dla "Brylantowej ścieżki";)
Campaign: Not found , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Jekaterinburg , VH prestige is 160 , All hex prestige is 160
Army value including initial Core and Prototypes: 13524
Total Army Cost: 8820 , Current prestige is 1315
Infantry
*Spadochroniarze [P][PF 508/518] , 4 bars , 420 exp , 10 base , 6 curr , 2 kill , 0 pp
* Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 299 exp , 10 base , 10 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 0 kill , 0 pp
* Pionierzy [AE][PF 621L] , 4 bars , 445 exp , 10 base , 10 curr , First Strike - Unit fires first if , 8 kill , 0 pp
Saperzy B [PZInz 703] , 0 bars , 91 exp , 10 base , 7 curr , 1 kill , 180 pp
Tank
B1-bis s , 5 bars , 652 exp , 10 base , 14 curr , 52 kill , 264 pp
B1-bis s , 5 bars , 919 exp , 10 base , 14 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 98 kill , 264 pp
B1-bis s , 5 bars , 599 exp , 10 base , 15 curr , 43 kill , 264 pp
*B1-bis s , 5 bars , 903 exp , 10 base , 12 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 109 kill , 0 pp
*14TP wz 41 , 2 bars , 275 exp , 10 base , 9 curr , 13 kill , 0 pp
Recon
4TP wz40 , 5 bars , 540 exp , 10 base , 4 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 16 kill , 192 pp
Scout Carrier [P] , 2 bars , 289 exp , 10 base , 9 curr , 6 kill , 132 pp
TKS wz 40 , 2 bars , 209 exp , 10 base , 9 curr , 1 kill , 168 pp
*TKS wz 40 , 5 bars , 634 exp , 10 base , 8 curr , Resilience - Harder to Destroy , 25 kill , 0 pp
*4TP wz41 , 0 bars , 5 exp , 10 base , 9 curr , 1 kill , 0 pp
4TP wz40 , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 192 pp
*TKS wz 40 , 4 bars , 466 exp , 10 base , 8 curr , 9 kill , 0 pp
Anti-tank
*202/wz39 kal75 S , 5 bars , 643 exp , 10 base , 8 curr , 7 kill , 0 pp
*202/wz39 kal75 S , 5 bars , 678 exp , 10 base , 15 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 16 kill , 0 pp
FlaK
*Taczanka [FSR] , 3 bars , 364 exp , 10 base , 10 curr , 8 kill , 0 pp
*CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 5 bars , 742 exp , 10 base , 15 curr , 14 kill , 0 pp
CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 2 bars , 246 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 168 pp
Artillery
149mm K-1[Citroen-Kegresse] , 5 bars , 594 exp , 10 base , 15 curr , 11 kill , 444 pp
Bren mortar [P] , 2 bars , 205 exp , 10 base , 8 curr , 3 kill , 120 pp
*C8P/St40kal120 , 5 bars , 716 exp , 10 base , 11 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra , 11 kill , 0 pp
*C7P/St40kal120 , 5 bars , 519 exp , 10 base , 14 curr , Resilience - Harder to Destroy , 5 kill , 0 pp
155mm wz.17 Schneider [PZInz 342] , 4 bars , 480 exp , 10 base , 14 curr , 7 kill , 444 pp
155mm wz.17 Schneider [PZInz 342] ,3 bars,345 exp,10 base,13 curr,Overwhelming Attack-Some suppress,8 kill,444 pp
* C8P/St40kal120 , 2 bars , 262 exp , 10 base , 12 curr , 2 kill , 0 pp
155mm wz.17 Schneider [PZInz 342] , 2 bars , 293 exp ,10 base,12 curr,Bridging - Units treat rivers as ro , 5 kill , 444 pp
Air Defense
wz37/75/342 , 4 bars , 435 exp , 10 base , 14 curr , 7 kill , 336 pp
wz37/75/342 , 0 bars , 56 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 336 pp
88mm FlaK 37 [AG][Citroen-Kegresse] , 3 bars , 347 exp , 10 base , 13 curr , 8 kill , 432 pp
wz37/75/342 , 3 bars , 357 exp , 10 base , 6 curr , 2 kill , 336 pp
Fighter
PZL 53 IIB , 5 bars , 714 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra , 10 kill , 600 pp
*PZL 53 IIA , 5 bars , 1204 exp , 10 base , 14 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 24 kill , 0 pp
PZL 50 Jastrzab B , 4 bars , 429 exp , 10 base , 12 curr , 11 kill , 480 pp
PZL 50 Jastrzab B , 3 bars , 343 exp , 10 base , 6 curr , 8 kill , 480 pp
*PZL 53 IIB , 5 bars , 1616 exp , 10 base , 13 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra , 23 kill , 0 pp
PZL 53 IIB , 5 bars , 871 exp , 10 base , 14 curr , 22 kill , 600 pp
Tactical Bomber
PZL-37c Los , 5 bars , 598 exp , 10 base , 6 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 12 kill , 624 pp
PZL-37c Los , 4 bars , 404 exp , 10 base , 13 curr , 3 kill , 624 pp
PWS-26 [R] , 5 bars , 527 exp , 10 base , 15 curr , 5 kill , 252 pp
Killed: AD 75 , AT 46 , ATY 150 , INF 293 , REC 31 , TK 100 , FTR 41 , TB 22 , Total: 758
Lost : AD 1 , AT 9 , ATY 1 , INF 23 , REC 1 , TK 1 , FTR 0 , TB 0 , Total: 36
BV 12
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 4 Units * 2 Leaders
Total : 1255 exp, 11 kill, 180 pp
Average: 314 exp, 3 kill, 45 pp
Tank * 5 Units * 2 Leaders
Total : 3348 exp, 315 kill, 792 pp
Average: 670 exp, 63 kill, 158 pp
Recon * 7 Units * 2 Leaders
Total : 2143 exp, 58 kill, 684 pp
Average: 306 exp, 8 kill, 98 pp
Anti-tank * 2 Units * 1 Leaders
Total : 1321 exp, 23 kill, 0 pp
Average: 661 exp, 12 kill, 0 pp
FlaK * 3 Units * 0 Leaders
Total : 1352 exp, 24 kill, 168 pp
Average: 451 exp, 8 kill, 56 pp
Artillery * 8 Units * 4 Leaders
Total : 3414 exp, 52 kill, 1896 pp
Average: 427 exp, 7 kill, 237 pp
Air Defense * 4 Units * 0 Leaders
Total : 1195 exp, 19 kill, 1440 pp
Average: 299 exp, 5 kill, 360 pp
Fighter * 6 Units * 3 Leaders
Total : 5177 exp, 98 kill, 2160 pp
Average: 863 exp, 16 kill, 360 pp
Tactical Bomber * 3 Units * 1 Leaders
Total : 1529 exp, 20 kill, 1500 pp
Average: 510 exp, 7 kill, 500 pp
Summary * 42 Units * 15 Leaders
Total : 20734 exp, 620 kill, 8820 pp
Average: 494 exp, 15 kill, 210 pp
* <- original core or experienced prototype
pp <- prestige points