Ostatnie wiadomości

#1
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Grudzień 26, 2025, 05:40:06 PM
Jeśli początkowy skład armii jest problematyczny, może warto rozważyć zmianę koncepcji pierwszego scenariusza  :huh?.
Zamiast predefiniowanego składu jednostek CORE, można przydzielić graczowi środki na zakup armii wedle własnego uznania.
#2
Różne inne zagadnienia / Odp: Życzenia
Ostatnia wiadomość przez Mario - Grudzień 26, 2025, 01:08:41 PM
Dzięki.
Spokojnych Świąt, Rodzinnych.
W nowym Roku czasu na różne aktywności-oczywiście również na naszą ulubioną grę.
#3
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - D36 WESTERN ...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Grudzień 26, 2025, 12:37:07 AM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: D36 WESTERN CAMPAIGN REMAKE v.4.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pusan , #0 , Brilliant Victory , score:59
 2   Taejon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Seoul , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   Chir , #5 , Brilliant Victory , score:60
 5   Volgograd , #3 , Brilliant Victory , score:62
 6   Kazan , #4 , Brilliant Victory , score:60
 7   Astrakhan , #6 , Brilliant Victory , score:58
 8   Kazan , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   Ekaterinburg , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Singapore , #9 , Brilliant Victory , score:60
11   Penang , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Bangkok , #11 , Brilliant Victory , score:59
13   Ho Chi Minh City , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   Hanoi , #13 , Brilliant Victory , score:60
15   Almaty , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Irkutsk , #15 , Brilliant Victory , score:55
17   Ulan Ude , #17 , Brilliant Victory , score:58
18   Road to Vladivostok , #18 , Brilliant Victory , score:61
--
Campaign score: 1052  *  Average: 58

..
Current scenario: Road to Vladivostok,  VH prestige is 800 ,  All map prestige is: 1240
Army cost: 10519 , Current prestige is 308
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive   Using map: 51
if BV: +1000, Khabarovsk , cap 12000, 8 turns prestige: 400
if V : +750, Khabarovsk , cap 12000, 10 turns prestige: 400
if TV: +500, Khabarovsk , cap 12000, 12 turns prestige: 400
Ls: Loss , turn prestige: 400

Infantry
*  Infanterie 2000 , AMX-10P ,  , 5 bars , 745 exp , United Nations , 14/14 , Infiltration Tactics  ,    Special Munition,   AntiTank, 16 kill , 0 pp - U:003  [+7 exp]
*  Rangers 2010 , GMV (Humvee) ,  , 5 bars , 666 exp , USA , 13/14 , Shock Tactics  ,    Special Munition,   AntiTank, 20 kill , 0 pp - U:004  [+27 exp]
*  HQ Unit , M1126 Stryker ,  , 3 bars , 362 exp , USA , 12/12 ,    Recon,   AntiTank, 2 kill , 0 pp - U:014
 Air Cavalry 2010 ,  , 3 bars , 324 exp , USA , 10/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 14 kill , 624 pp - U:021  [+19 exp]
 Specnaz 2010 ,  , 1 bars , 190 exp , Russia , 10/10 ,   Support, 0 kill , 888 pp - U:042

Tank
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1826 exp , USA , 14/14 , Determined Defense  ,   Support,    Special Munition, 97 kill , 0 pp - U:001  [+23 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1417 exp , USA , 13/13 , Bridging  ,   Support,    Special Munition, 78 kill , 0 pp - U:002  [+44 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1660 exp , USA , 14/14 , Combat Support  ,   Support,    Special Munition, 86 kill , 0 pp - U:005  [+111 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1454 exp , USA , 14/14 , Liberator  ,   Support,    Special Munition, 115 kill , 0 pp - U:006  [+18 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1336 exp , United Nations , 13/13 , Street Fighter  ,   Support,    Special Munition, 100 kill , 0 pp - U:016  [+48 exp]
 M1A2A Abrams ,  , 2 bars , 277 exp , USA , 10/10 ,    Special Munition, 5 kill , 1320 pp - U:032  [+87 exp]

Recon
*  M3A2 Bradley ,  , 5 bars , 913 exp , US Marines , 13/13 ,    Recon,    Bridging, 28 kill , 0 pp - U:007  [+21 exp]

Dual-purpose
*  M6 Linebacker ,  , 5 bars , 1015 exp , USA , 13/13 , Camouflage Expert ,    Special Munition,   Support, 12 kill , 0 pp - U:015

Artillery
*  K9 Thunder ,  , 5 bars , 1462 exp , United Nations , 18/13 , Influence  ,    Special Munition,   AntiTank, 28 kill , 0 pp - U:008  [+58 exp]
*  K9 Thunder ,  , 5 bars , 1421 exp , USA , 18/13 , Influence  ,    Special Munition,   AntiTank, 26 kill , 0 pp - U:009  [+63 exp]
*  155mm M777A2 (Excalibur) , MTVR ,  , 5 bars , 1311 exp , US Marines , 18/13 , Influence  ,   Support,    Special Munition, 11 kill , 0 pp - U:010  [+70 exp]
 K9 Thunder ,  , 5 bars , 1269 exp , South Korea , 10/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition,   AntiTank, 16 kill , 876 pp - U:019  [+55 exp]
 BM-30 Smerch 300mm ,  , 5 bars , 579 exp , USA , 14/10 , Bridging  ,   Support,    Special Munition, 23 kill , 1344 pp - U:020  [+49 exp]
*  9K720 Iskander ,  , 5 bars , 528 exp , USA , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 17 kill , 0 pp - U:022  [+31 exp]
 9K720 Iskander ,  , 3 bars , 340 exp , Russia , 12/10 ,   Support,    Special Munition, 11 kill , 2275 pp - U:024  [+34 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 3 bars , 384 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 6 kill , 540 pp - U:025  [+40 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 3 bars , 344 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 8 kill , 540 pp - U:026  [+17 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 5 bars , 590 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 8 kill , 540 pp - U:027  [+218 exp]
 155mm M777A2 , MTV ,  , 2 bars , 249 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 612 pp - U:030  [+12 exp]
 BM-30 Smerch 300mm ,  , 2 bars , 220 exp , Russia , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 960 pp - U:031  [+30 exp]

Air Defense
*  MIM-104D Patriot ,  , 5 bars , 1219 exp , USA , 18/13 ,   Support,   Air Defense, 33 kill , 0 pp - U:013  [+55 exp]

Fighter
*  Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 760 exp , United Nations , 10/10 ,    Recon,      Fast Speed, 43 kill , 0 pp - U:018  [+31 exp]
*  F-22 Raptor ,  , 3 bars , 355 exp , USA , 12/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 14 kill , 0 pp - U:029  [+24 exp]

Tactical Bomber
*  AH-64D Longbow ,  , 5 bars , 1102 exp , USA , 14/14 , Combat Support  ,   Support,    Special Munition, 17 kill , 0 pp - U:011  [-31 exp]
*  AH-64D Longbow ,  , 5 bars , 1111 exp , USA , 15/15 , Fire Discipline  ,   Support,    Special Munition, 31 kill , 0 pp - U:012  [+75 exp]
*  Eurocopter Tiger HAD ,  , 5 bars , 1161 exp , United Nations , 13/13 ,   Support,    Special Munition, 27 kill , 0 pp - U:017  [+59 exp]
*  AC-130U Spooky ,  , 4 bars , 469 exp , USA , 13/10 ,    Recon,      Fast Speed, 12 kill , 0 pp - U:023  [+42 exp]

Level Bomber
*  B2 Spirit ,  , 3 bars , 312 exp , USA , 12/10 ,   Support,    Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:028  [+30 exp]

Player 1 : USA, , Russia, Japan
Killed: INF:427  TNK:110  RCN:42   AT:46   FLAK:7    FORT:14   ATY:116  AD:170  FTR:43   TB:57   LB:1    DD:1      Total: 1034
Lost  : INF:5    TNK:2    RCN:2    FLAK:1    ATY:1    FTR:1    TB:2      Total: 14

BV 18
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   5 Units *  2 Leaders      Total :   2287 exp,     52 kill,   1512 pp    Average:    457 exp,     10 kill,    302 pp
Tank           *   6 Units *  5 Leaders      Total :   7970 exp,    481 kill,   1320 pp    Average:   1328 exp,     80 kill,    220 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    913 exp,     28 kill,      0 pp    Average:    913 exp,     28 kill,      0 pp
Dual-purpose   *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1015 exp,     12 kill,      0 pp    Average:   1015 exp,     12 kill,      0 pp
Artillery      *  12 Units *  5 Leaders      Total :   8697 exp,    156 kill,   7687 pp    Average:    725 exp,     13 kill,    641 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :   1219 exp,     33 kill,      0 pp    Average:   1219 exp,     33 kill,      0 pp
Fighter        *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1115 exp,     57 kill,      0 pp    Average:    558 exp,     29 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  2 Leaders      Total :   3843 exp,     87 kill,      0 pp    Average:    961 exp,     22 kill,      0 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    312 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    312 exp,      8 kill,      0 pp
* Summary:     *  33 Units * 15 Leaders      Total :  27371 exp,    914 kill,  10519 pp    Average:    829 exp,     28 kill,    319 pp

Player 1  USA, , Russia, Japan   has 43 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank :  7
Recon :  2
Dual-purpose :  1
Artillery : 12
Air Defense :  1
Fighter :  4
Tactical Bomber :  4
Level Bomber :  1
Destroyer :  1
Battleship :  1
Carrier :  1
Cruiser :  1
Auxiliary Ship :  2

Player 2  Communist China   has 4 units total (core+aux):
Infantry :  2
Tank :  1
Artillery :  1
#4
Różne inne zagadnienia / Odp: Życzenia
Ostatnia wiadomość przez connor71 - Grudzień 25, 2025, 09:37:16 PM
Wzajemnie
#5
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Grudzień 25, 2025, 08:31:48 PM
CytatPrzyspieszenie samolotu rozpoznawczego nic nie da, chyba że będzie dostępny od początku.
No, to daj

CytatNie wiem co mazz na myśli klasyczne rozgrywanie
Normalnie - to gracz dostaje jednostki, które rozwija/unowocześnia, dokupuje nowe
Najpierw ucieszyłeś się z czołgu saperskiego, a następnie go sprzedajesz ...
Zadbaj o to , aby gracz miał jednostki jakie są mu potrzebne
Nie wszyscy robią analizę jak Ty ...

CytatZawsze w drugim scenariuszu sprzedaję jednostki, których nie lubię.
Ale to jest większość jednostek ...

Coś mi się wydaje, że za bardzo podrasowałeś czerwonych

CytatA teraz uwaga: odpaliłem scenariusz i samoloty zignorowały OH.
Może komputer za dużo widział?



#6
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Grudzień 25, 2025, 07:26:47 PM
W przypadku drugiej bitwy strata doświadczenia nie jest dotkliwa.
Przyspieszenie samolotu rozpoznawczego nic nie da, chyba że będzie dostępny od początku. Na etapie planowania trzeba wiedzieć czy będzie się miało rozpoznanie czy nie.

Nie wiem co mazz na myśli klasyczne rozgrywanie. Ja zawsze w obronie stawiam na dużą ilość artylerii. Zawsze w drugim scenariuszu sprzedaję jednostki, których nie lubię. Bez artylerii może być ciężko. Nie musi być tak ekstremalna liczba dzial jak u mnie ale większa ilość się przyda.
#7
Różne inne zagadnienia / Odp: Życzenia
Ostatnia wiadomość przez Hansen - Grudzień 25, 2025, 03:11:20 PM
Dziękuję i Wzajemnie  :toast
#8
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Grudzień 25, 2025, 11:11:48 AM
CytatSprzedałem większość jednostek i kupiłem takie, które pasują do mojego planu gry.
CytatDużo zależy co dostaję jako prototyp. Harier dał mi możliwość rezygnacji z drona obserwacyjnego.

Jako alternatywny sposób rozegrania tego scenariusza - fajna możliwość
Normalnie przy rozgrywaniu kampanii nikt nie sprzedaje w ten sposób (pomijając już doświadczenie)... i nie koniecznie dostanie odpowiednią nagrodę ...

A przy klasycznym rozgrywaniu, było by też tak fajnie?
Jeśli trzeba przyspieszyć pojawienie się samolotu rozpoznawczego - to powinno się to zrobić ...

#9
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - D36 WESTERN ...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Grudzień 25, 2025, 10:45:04 AM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: D36 WESTERN CAMPAIGN REMAKE v.4.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pusan , #0 , Brilliant Victory , score:59
 2   Taejon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Seoul , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   Chir , #5 , Brilliant Victory , score:60
 5   Volgograd , #3 , Brilliant Victory , score:62
 6   Kazan , #4 , Brilliant Victory , score:60
 7   Astrakhan , #6 , Brilliant Victory , score:58
 8   Kazan , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   Ekaterinburg , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Singapore , #9 , Brilliant Victory , score:60
11   Penang , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Bangkok , #11 , Brilliant Victory , score:59
13   Ho Chi Minh City , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   Hanoi , #13 , Brilliant Victory , score:60
15   Almaty , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Irkutsk , #15 , Brilliant Victory , score:55
17   Ulan Ude , #17 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 991  *  Average: 58

..
Current scenario: Ulan Ude,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 1000
Army cost: 8512 , Current prestige is 1199
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive   Using map: 73
if BV: +1000, Road to Vladivostok , cap 12000, 8 turns prestige: 400
if V : +750, Road to Vladivostok , cap 12000, 9 turns prestige: 400
if TV: +500, Road to Vladivostok , cap 12000, 11 turns prestige: 400
Ls: Loss , turn prestige: 400

Infantry
*  Infanterie 2000 , AMX-10P ,  , 5 bars , 777 exp , United Nations , 12/14 , Infiltration Tactics  ,    Special Munition,   AntiTank, 13 kill , 0 pp - U:003  [+64 exp]
*  Rangers 2010 , GMV (Humvee) ,  , 5 bars , 639 exp , USA , 14/14 , Shock Tactics  ,    Special Munition,   AntiTank, 18 kill , 0 pp - U:004  [+5 exp]
*  HQ Unit , M1126 Stryker ,  , 3 bars , 362 exp , USA , 12/12 ,    Recon,   AntiTank, 2 kill , 0 pp - U:014
 Air Cavalry 2010 ,  , 3 bars , 305 exp , USA , 9/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 14 kill , 561 pp - U:021  [+16 exp]

Tank
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1803 exp , USA , 14/14 , Determined Defense  ,   Support,    Special Munition, 93 kill , 0 pp - U:001  [+183 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1373 exp , USA , 13/13 , Bridging  ,   Support,    Special Munition, 75 kill , 0 pp - U:002  [+29 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1589 exp , USA , 13/14 , Combat Support  ,   Support,    Special Munition, 84 kill , 0 pp - U:005  [+120 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1436 exp , USA , 14/14 , Liberator  ,   Support,    Special Munition, 113 kill , 0 pp - U:006  [-175 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1288 exp , United Nations , 13/13 , Street Fighter  ,   Support,    Special Munition, 98 kill , 0 pp - U:016  [-48 exp]

Recon
*  M3A2 Bradley ,  , 5 bars , 892 exp , US Marines , 13/13 ,    Recon,    Bridging, 27 kill , 0 pp - U:007

Dual-purpose
*  M6 Linebacker ,  , 5 bars , 1073 exp , USA , 11/13 , Camouflage Expert ,    Special Munition,   Support, 12 kill , 0 pp - U:015  [+41 exp]

Artillery
*  K9 Thunder ,  , 5 bars , 1404 exp , United Nations , 18/13 , Influence  ,    Special Munition,   AntiTank, 24 kill , 0 pp - U:008  [+86 exp]
*  K9 Thunder ,  , 5 bars , 1358 exp , USA , 18/13 , Influence  ,    Special Munition,   AntiTank, 23 kill , 0 pp - U:009  [+128 exp]
*  155mm M777A2 (Excalibur) , MTVR ,  , 5 bars , 1241 exp , US Marines , 18/13 , Influence  ,   Support,    Special Munition, 10 kill , 0 pp - U:010  [+29 exp]
 K9 Thunder ,  , 5 bars , 1214 exp , South Korea , 10/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition,   AntiTank, 16 kill , 876 pp - U:019  [+99 exp]
 BM-30 Smerch 300mm ,  , 5 bars , 530 exp , USA , 14/10 , Bridging  ,   Support,    Special Munition, 21 kill , 1344 pp - U:020  [+47 exp]
*  9K720 Iskander ,  , 4 bars , 497 exp , USA , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 16 kill , 0 pp - U:022  [+57 exp]
 9K720 Iskander ,  , 3 bars , 306 exp , Russia , 12/10 ,   Support,    Special Munition, 9 kill , 2275 pp - U:024  [+31 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 3 bars , 344 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 6 kill , 540 pp - U:025  [+44 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 3 bars , 327 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 7 kill , 540 pp - U:026  [+26 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 3 bars , 372 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 8 kill , 540 pp - U:027  [+34 exp]
 155mm M777A2 , MTV ,  , 2 bars , 237 exp , USA , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 612 pp - U:122  [+57 exp]
 155mm M777A2 , MTV ,  , 2 bars , 236 exp , USA , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 612 pp - U:123  [+56 exp]
 155mm M777A2 , MTV ,  , 2 bars , 206 exp , USA , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 612 pp - U:124  [+26 exp]

Air Defense
*  MIM-104D Patriot ,  , 5 bars , 1164 exp , USA , 18/13 ,   Support,   Air Defense, 31 kill , 0 pp - U:013  [+43 exp]

Fighter
*  Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 729 exp , United Nations , 10/10 ,    Recon,      Fast Speed, 40 kill , 0 pp - U:018  [+27 exp]
*  F-22 Raptor ,  , 3 bars , 331 exp , USA , 12/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 11 kill , 0 pp - U:029  [+53 exp]

Tactical Bomber
*  AH-64D Longbow ,  , 5 bars , 1193 exp , USA , 12/14 , Combat Support  ,   Support,    Special Munition, 17 kill , 0 pp - U:011  [+114 exp]
*  AH-64D Longbow ,  , 5 bars , 1061 exp , USA , 14/15 , Fire Discipline  ,   Support,    Special Munition, 29 kill , 0 pp - U:012  [+74 exp]
*  Eurocopter Tiger HAD ,  , 5 bars , 1102 exp , United Nations , 13/13 ,   Support,    Special Munition, 25 kill , 0 pp - U:017  [+76 exp]
*  AC-130U Spooky ,  , 4 bars , 427 exp , USA , 13/10 ,    Recon,      Fast Speed, 10 kill , 0 pp - U:023  [+52 exp]

Level Bomber
*  B2 Spirit ,  , 2 bars , 282 exp , USA , 12/10 ,   Support,    Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:028  [+44 exp]

Player 1 : USA
Killed: INF:403  TNK:102  RCN:38   AT:42   FLAK:7    FORT:14   ATY:112  AD:162  FTR:42   TB:53   LB:1    DD:1      Total: 977
Lost  : INF:5    TNK:2    RCN:2    FLAK:1    ATY:1    FTR:1    TB:2      Total: 14

BV 17
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  2 Leaders      Total :   2083 exp,     47 kill,    561 pp    Average:    521 exp,     12 kill,    140 pp
Tank           *   5 Units *  5 Leaders      Total :   7489 exp,    463 kill,      0 pp    Average:   1498 exp,     93 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    892 exp,     27 kill,      0 pp    Average:    892 exp,     27 kill,      0 pp
Dual-purpose   *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1073 exp,     12 kill,      0 pp    Average:   1073 exp,     12 kill,      0 pp
Artillery      *  13 Units *  5 Leaders      Total :   8272 exp,    143 kill,   7951 pp    Average:    636 exp,     11 kill,    612 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :   1164 exp,     31 kill,      0 pp    Average:   1164 exp,     31 kill,      0 pp
Fighter        *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1060 exp,     51 kill,      0 pp    Average:    530 exp,     26 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  2 Leaders      Total :   3783 exp,     81 kill,      0 pp    Average:    946 exp,     20 kill,      0 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    282 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    282 exp,      8 kill,      0 pp
* Summary:     *  32 Units * 15 Leaders      Total :  26098 exp,    863 kill,   8512 pp    Average:    816 exp,     27 kill,    266 pp

Player 1  USA   has 35 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank :  5
Recon :  1
Dual-purpose :  1
Artillery : 13
Air Defense :  1
Fighter :  5
Tactical Bomber :  4
Level Bomber :  1

Player 2  Communist China, India   has 2 units total (core+aux):
Infantry :  2
#10
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Grudzień 24, 2025, 04:45:40 PM
No to mamy gotowy drugi scenariusz.
Kluczem do mojego plany była duża ilość artylerii. Postawiłem na zasięg.
Sprzedałem większość jednostek i kupiłem takie, które pasują do mojego planu gry.
Zobaczymy, czy zostawię tą artylerię w następnych bitwach.
Dużo zależy co dostaję jako prototyp. Harier dał mi możliwość rezygnacji z drona obserwacyjnego.

Czołgi, szczególnie T80 są twarde i ciężko je zlikwidować z ziemi. Nawet TOWy nie bardzo pomagają.

W pierwszej kolejności skupiam się na artylerii, bo ta może narobić najwięcej kłopotu. Czołgi same się wykrwawiają atakując moje jednostki. Statystyka i krytyki działają. A jak wsparcia udziela 10-12 jednostek artylerii i dwa TOW-y to szansa na krytyka jest spora. A i tak wróg zadaje spore straty moim czołgom zanim wykrwawi się. Najlepszą bronią na nie są śmigłowce.

Kluczem jest rozpoznanie i znalezienie wyrwy w obronie. Zlikwidowanie AD, o ile to możliwe, a potem atak z powietrza. A jak niemożliwe to eliminacja artylerii.

Smaczki z desantem dodają scenariuszowi dynamiki.


OpenGen 25.10.31.0 * 31 Oct 2025  *  AI version: 3.0  (Dev3)
Efile folder: C:\Users\jarek\OneDrive\OpenGeneral\efile_gus_b08\  * Efile version: GusOpen ver. 7.7.8
Campaign: B08 FULDA  v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1  FULDA , #0 , Brilliant Victory  +++  Proto: AV-8A Harrier
2  FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory

..
Current scenario: #1  FRANKFURT,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 680
Army cost: 8712 , Current prestige is 802
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive  Using map: 1520
if BV: +1250, #2  PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 425
if V : +750, #2  PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 425
if TV: +100, #2  PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 425
Ls: Loss , turn prestige: 425

..
Core Units for USA, RFN:
  *  -> original core (don't count against cap)
  +  -> BV prototype
  pp  -> prestige points


Piechota
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 79 exp , USA , 10/10 ,1 kill,79 exp ,0 pp ,U:003 ,Scen: [+1 kill] [+14 exp] 
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 8/10 ,2 kill,133 exp ,0 pp ,U:004 ,Scen: [+0 kill] [+26 exp] 
*  Engineers 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 8/10 ,1 kill,94 exp ,0 pp ,U:005 ,Scen: [+1 kill] [+4 exp] 
*  Rangers 1974 , M151 MUTT [WM] ,  , 1 bars , 183 exp , USA , 6/10 ,4 kill,183 exp ,0 pp ,U:006 ,Scen: [+2 kill] [+48 exp] 
Air Cavalry 1973 ,  , 0 bars , 72 exp , USA , 9/10 ,1 kill,72 exp ,564 pp ,U:041 ,Scen: [+1 kill] [+12 exp] 

Czołg
*  M60A3 ,  , 2 bars , 240 exp , USA , 6/10 , Fire Discipline ,10 kill,240 exp ,0 pp ,U:001 ,Scen: [+6 kill] [+93 exp] 
M60A3 ,  , 1 bars , 119 exp , USA , 5/10 ,5 kill,119 exp ,684 pp ,U:002 ,Scen: [+5 kill] [+59 exp] 
M60A3 ,  , 1 bars , 152 exp , USA , 9/10 ,4 kill,152 exp ,684 pp ,U:007 ,Scen: [+4 kill] [+92 exp] 

Artyleria ppanc.
M60A2 ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 10/10 ,4 kill,120 exp ,672 pp ,U:265 ,Scen: [+4 kill] [+60 exp] 

Artyleria
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 2 bars , 225 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement ,1 kill,225 exp ,564 pp ,U:008 ,Scen: [+1 kill] [+165 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 175 exp , USA , 10/10 ,2 kill,175 exp ,564 pp ,U:009 ,Scen: [+2 kill] [+115 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 161 exp , USA , 10/10 ,1 kill,161 exp ,564 pp ,U:010 ,Scen: [+1 kill] [+101 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 10/10 ,1 kill,123 exp ,564 pp ,U:013 ,Scen: [+1 kill] [+63 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 114 exp , USA , 10/10 ,3 kill,114 exp ,564 pp ,U:014 ,Scen: [+3 kill] [+54 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 138 exp , USA , 10/10 ,1 kill,138 exp ,564 pp ,U:263 ,Scen: [+1 kill] [+78 exp] 
MGM-52 Lance ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 10/10 ,3 kill,120 exp ,1584 pp ,U:264 ,Scen: [+3 kill] [+60 exp] 

Myśliwiec
*  F-4E Phantom II ,  , 1 bars , 176 exp , USA , 10/10 ,6 kill,176 exp ,0 pp ,U:012 ,Scen: [+4 kill] [+64 exp] 
+  AV-8A Harrier ,  , 1 bars , 135 exp , USA , 10/10 ,5 kill,135 exp ,0 pp ,U:015 ,Scen: [+5 kill] [+75 exp] 
*  F-4G Wild Weasel V ,  , 2 bars , 265 exp , USA , 5/10 , Support ,1 kill,265 exp ,0 pp ,U:149 ,Scen: [+1 kill] [+85 exp] 
F-4E Phantom II ,  , 1 bars , 140 exp , USA , 5/10 , Fire Discipline ,3 kill,140 exp ,1140 pp ,U:266 ,Scen: [+3 kill] [+80 exp] 

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra ,  , 1 bars , 168 exp , USA , 8/10 , Support ,2 kill,168 exp ,0 pp ,U:011 ,Scen: [+2 kill] [+55 exp]