Ostatnie wiadomości

#1
Ranking Generałów 2025 / Parabellum - D36 WESTERN CAMPA...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Listopad 19, 2025, 09:57:09 PM
Alberich zainspirował mnie i dlatego po raz pierwszy gram w kampanię PEG.
Nie mam pojęcia, czy projektanci mają skłonność do tworzenia scenariuszy trudnych do rozegrania, czy też poziom trudności jest niski. W każdym razie odstrasza mnie No-Auto-Refit i mam do tego wielki szacunek. Po wielu kampaniach z czasów II wojny światowej akcja przenosi się do współczesnej wojny. Dlatego na swoją pierwszą próbę wybieram 100% prestiżu.

Przetłumaczono z DeepL.com (wersja darmowa)

OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: D36 WESTERN CAMPAIGN REMAKE v.4.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pusan , #0 , Brilliant Victory , score:59
--
Campaign score: 59  *  Average: 59

..
Current scenario: Pusan,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 1120
Army cost: 876 , Current prestige is 198
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive   Using map: 76
if BV: +2000, Taejon , cap 5000, 7 turns prestige: 350
if V : +1000, Taejon , cap 5000, 8 turns prestige: 350
if TV: +500, Taejon , cap 5000, 9 turns prestige: 350
if Ls: +0, Taejon , cap 5000, 9 turns prestige: 350

Infantry
*  Infanterie 2000 , AMX-10P ,  , 4 bars , 490 exp , United Nations , 14/14 , Infiltration Tactics  , 0 kill , 0 pp - U:003
*  Rangers 2000 , GMV (Humvee) ,  , 4 bars , 446 exp , USA , 14/14 , Shock Tactics  , 1 kill , 0 pp - U:004  [+4 exp]
*  HQ Unit , M1126 Stryker ,  , 2 bars , 238 exp , USA , 4/12 , 1 kill , 0 pp - U:022  [+22 exp]

Tank
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 516 exp , USA , 14/14 , Determined Defense  , 4 kill , 0 pp - U:001  [+34 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 3 bars , 351 exp , USA , 8/13 , 0 kill , 0 pp - U:002  [+37 exp]
*  M1A1 Abrams ,  , 5 bars , 513 exp , USA , 14/14 , Combat Support  , 4 kill , 0 pp - U:005  [+72 exp]
*  M1A1 Abrams ,  , 5 bars , 518 exp , USA , 11/14 , Liberator  , 4 kill , 0 pp - U:006  [+95 exp]
*  AMX-56 Leclerc II ,  , 4 bars , 484 exp , United Nations , 12/13 , Street Fighter  , 7 kill , 0 pp - U:036  [+103 exp]

Recon
*  M3A2 Bradley ,  , 3 bars , 357 exp , US Marines , 12/13 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+37 exp]

Dual-purpose
*  M6 Linebacker ,  , 3 bars , 375 exp , USA , 13/13 , 1 kill , 0 pp - U:035  [+3 exp]

Artillery
*  K9 Thunder ,  , 3 bars , 362 exp , United Nations , 13/13 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+26 exp]
*  K9 Thunder ,  , 3 bars , 344 exp , USA , 13/13 , 0 kill , 0 pp - U:009  [+21 exp]
*  155mm M777A2 (Excalibur) , MTVR ,  , 4 bars , 442 exp , US Marines , 13/13 , 0 kill , 0 pp - U:010  [+47 exp]
 K9 Thunder ,  , 0 bars , 42 exp , South Korea , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:068  [+32 exp]

Air Defense
*  MIM-104D Patriot ,  , 3 bars , 394 exp , USA , 13/13 , 3 kill , 0 pp - U:013  [+32 exp]

Fighter
*  Harrier GR.9 ,  , 3 bars , 332 exp , United Nations , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:038  [+19 exp]

Tactical Bomber
*  AH-64A Apache ,  , 4 bars , 465 exp , USA , 14/14 , Combat Support  , 0 kill , 0 pp - U:011  [+60 exp]
*  AH-64D Longbow ,  , 5 bars , 640 exp , USA , 10/15 , Fire Discipline  , 0 kill , 0 pp - U:012  [+92 exp]
*  Eurocopter Tiger HAD ,  , 4 bars , 433 exp , United Nations , 10/13 , 1 kill , 0 pp - U:037  [+40 exp]

Player 1 : USA, , South Korea, US Marines, United Nations
Killed: INF:22   TNK:4    RCN:2    AT:2    FLAK:2    ATY:7    AD:8    FTR:3    TB:1    DD:1      Total: 52
Lost  : INF:2      Total: 2

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1174 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    391 exp,      1 kill,      0 pp
Tank           *   5 Units *  4 Leaders      Total :   2382 exp,     19 kill,      0 pp    Average:    476 exp,      4 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    357 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    357 exp,      1 kill,      0 pp
Dual-purpose   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    375 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    375 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1190 exp,      1 kill,    876 pp    Average:    298 exp,      0 kill,    219 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    394 exp,      3 kill,      0 pp    Average:    394 exp,      3 kill,      0 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    332 exp,      2 kill,      0 pp    Average:    332 exp,      2 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  2 Leaders      Total :   1538 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    513 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  19 Units *  8 Leaders      Total :   7742 exp,     30 kill,    876 pp    Average:    407 exp,      2 kill,     46 pp

Player 1  USA, , South Korea, US Marines, United Nations   has 37 units total (core+aux):
Infantry :  6
Tank :  7
Recon :  1
Dual-purpose :  1
Artillery :  5
Air Defense :  2
Fighter :  5
Tactical Bomber :  3
Destroyer :  4
Carrier :  1
Cruiser :  2

Player 2  North Korea, Communist China   has 1 units total (core+aux):
Destroyer :  1
#2
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Listopad 18, 2025, 10:35:19 PM
Wrzuciłem GusOpen774.zip. Uzupełnione LWP.

Do pobrania:
Pliki efila: GusOpen774.zip;
Pliki ikon: EquipIcons771.zip;
#3
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Listopad 17, 2025, 10:02:25 PM
Wszystko, chyba nabiera tempa
Pobrałem i zaczem zainstalowałem, następna wersja  :toast
#4
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Listopad 16, 2025, 06:37:55 PM
Wrzuciłem nowego efila.
Uporządkowane/uzupełnione USA i FRG.
Uzupełnione DDR.

Do końca daleko, ale więcej energii już dziś nie mam.

EDIT. Wrzuciłem GusOpen772.zip. Trochę poprawek na które zabrakło mi wczoraj czasu. DDR powinno być stosunkowo dobrze skompletowane.

Do pobrania:
Pliki efila: GusOpen772.zip;
Pliki ikon: EquipIcons771.zip;
#5
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Listopad 14, 2025, 10:32:19 PM
Ja w obu przypadkach miałem zaznaczoną opcję podążania. Coś nie tak z kolejnością poruszania jednostek.

Wogóle Luis ma dzikie pomysły z kolejnością działań. Myśliwce broniące bombowca aktywują się w kolejności ich numeru w efilu lub scenariuszu. Kiedyś, jak dobrze pamiętam, kolejność była zgodna z zegarem zaczynając do północy.
#6
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Listopad 14, 2025, 12:17:25 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2025, 11:06:32 PMPrzy okazji wykryłem problem z podążaniem manpadów AD za wyznaczoną jednostką (artyleria). Gra najpierw ustala punkt docelowy dla manpada a potem rusza artylerię. (nie wiem czy dla wszystkich kombinacji).
W przypadku zestawów samobieżnych najpierw poruszana jest artyleria a potem AD.
Z tego co pamiętam, to gdy ostatnio testowałem, opisane zachowanie zależało od ustawienia 'follow unit's pos'.
Bez aktywnej opcji jednostka podążała do ostatniej pozycji jednostki od której dziedziczyła OH.

Co do prawidłowej kolejności działania, to trudno powiedzieć. Opisy działania AI na stronie Luisa tego nie precyzują. Jednostki ATY, Flak i AD są wymieniane wspólnie jako kategoria "Defender".
Nie mam pojęcia co decyduję o kolejności działania w ramach tej grupy jednostek.

Jeśli miałbym zgadywać to powiedziałbym, że kolejność na liście jednostek. Ale to najprostsze rozwiązanie, więc znając istniejący kod, prawdopodobnie błędne ;).


Poniżej mój pierwszy test działania opcji 'follow unit's pos'.
Cytat: Waldzios w Lipiec 11, 2016, 02:07:32 PMWariant 2 (AI 2.00):
'Kawachi' - domyślne ustawienia;
'Yugumo #1' - 'obj. from unit' = 'Kawachi' ; 'follow unit's pos' = off;
'Yugumo #2' - 'obj. from unit' = 'Kawachi' ;  'follow unit's pos' = on;
'Yugumo #3' - - domyślne ustawienia;

W wariancie 2 pancernik nie ma ustawionego celu (OH), płynie w kierunku portu przeciwnika (VH), niszczyciel #1 płynie do poprzedniej pozycji pancernika, niszczyciel #2 podąża za pancernikiem, niszczyciel #3 "błądzi" po mapie;


#7
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Listopad 13, 2025, 11:06:32 PM
A tak lubiłem F-16 za jego uniwersalność i zasięg...
Inne myśliwce staną się bardziej atrakcyjne.

PS
Przy okazji wykryłem problem z podążaniem manpadów AD za wyznaczoną jednostką (artyleria). Gra najpierw ustala punkt docelowy dla manpada a potem rusza artylerię. (nie wiem czy dla wszystkich kombinacji).
W przypadku zestawów samobieżnych najpierw poruszana jest artyleria a potem AD.
#8
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Listopad 13, 2025, 08:44:41 PM
Cytat: Jaro w Listopad 13, 2025, 06:31:35 PMCzy któryś z zachodnioniemieckich myśliwców stracił 1 hex zasięgu strzału w nowym efilu czy mi się zdaje?
Tak. Panavia IDS i F-16A straciły zasięg strzału. Trzy heksy zasięgu powinny mieć samoloty z zdolnościami BVR (Beyond Visual Range). Oba wspomniane samoloty, na tym etapie rozwoju nie miały takich możliwości.
Nie przenosiły uzbrojenia które uzasadniało by 3 heksy zasięgu.
#9
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Listopad 13, 2025, 06:31:35 PM
Czy któryś z zachodnioniemieckich myśliwców stracił 1 hex zasięgu strzału w nowym efilu czy mi się zdaje?
#10
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Mario - Listopad 13, 2025, 02:32:06 PM
Cytat: Waldzios w Listopad 12, 2025, 11:51:17 PMDla mnie 2 albo 4. Ze wskazaniem na 4.
Zgadzam się 4 jest ok.