Ostatnie wiadomości

#1
Różne inne zagadnienia / Odp: Życzenia
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Dzisiaj o 12:07:31 PM
Życzenia, czas zacząć

Zdrowych, pogodnych, udanych Świąt Bożego Narodzenia,
dla wszystkich wpadających tu sporadycznie, grających, piszących i tych co nie mają śmiałości, aby coś powiedzieć (ale po cichu grają),
dla tych, którym zależy - jeszcze zależy, na rozwoju gry,
dla tych, co znajdą się tu przypadkiem.
Jednym słowem dla wszystkich obecnych i przyszłych Generałów.
#2
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - D36 WESTERN ...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Grudzień 23, 2025, 03:37:37 PM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: 2.00 (2014)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\efile_gus_peg\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: D36 WESTERN CAMPAIGN REMAKE v.4.0b,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   Pusan , #0 , Brilliant Victory , score:59
 2   Taejon , #1 , Brilliant Victory , score:55
 3   Seoul , #2 , Brilliant Victory , score:62
 4   Chir , #5 , Brilliant Victory , score:60
 5   Volgograd , #3 , Brilliant Victory , score:62
 6   Kazan , #4 , Brilliant Victory , score:60
 7   Astrakhan , #6 , Brilliant Victory , score:58
 8   Kazan , #7 , Brilliant Victory , score:58
 9   Ekaterinburg , #8 , Brilliant Victory , score:55
10   Singapore , #9 , Brilliant Victory , score:60
11   Penang , #10 , Brilliant Victory , score:55
12   Bangkok , #11 , Brilliant Victory , score:59
13   Ho Chi Minh City , #12 , Brilliant Victory , score:60
14   Hanoi , #13 , Brilliant Victory , score:60
15   Almaty , #14 , Brilliant Victory , score:55
16   Irkutsk , #15 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 933  *  Average: 58

..
Current scenario: Irkutsk,  VH prestige is 400 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 6739 , Current prestige is 3037
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Defensive   Using map: 54
if BV: +1000, Ulan Ude , cap 11000, 4 turns prestige: 200
if V : +750, Ulan Ude , cap 11000, 5 turns prestige: 200
if TV: +500, Ulan Ude , cap 11000, 8 turns prestige: 200
Ls: Loss , turn prestige: 200

Infantry
*  Infanterie 2000 , AMX-10P ,  , 5 bars , 713 exp , United Nations , 14/14 , Infiltration Tactics  ,    Special Munition,   AntiTank, 12 kill , 0 pp - U:003  [+4 exp]
*  Rangers 2010 , GMV (Humvee) ,  , 5 bars , 651 exp , USA , 13/14 , Shock Tactics  ,    Special Munition,   AntiTank, 16 kill , 0 pp - U:004  [+2 exp]
*  HQ Unit , M1126 Stryker ,  , 3 bars , 362 exp , USA , 12/12 ,    Recon,   AntiTank, 2 kill , 0 pp - U:014
 Air Cavalry 2010 ,  , 2 bars , 289 exp , USA , 10/10 ,    Special Munition,   AntiTank, 12 kill , 624 pp - U:021

Tank
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1620 exp , USA , 14/14 , Determined Defense  ,   Support,    Special Munition, 88 kill , 0 pp - U:001  [+44 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1344 exp , USA , 13/13 , Bridging  ,   Support,    Special Munition, 73 kill , 0 pp - U:002  [+85 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1507 exp , USA , 13/14 , Combat Support  ,   Support,    Special Munition, 74 kill , 0 pp - U:005  [+58 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1611 exp , USA , 14/14 , Liberator  ,   Support,    Special Munition, 111 kill , 0 pp - U:006  [+112 exp]
*  M1A2A Abrams ,  , 5 bars , 1336 exp , United Nations , 13/13 , Street Fighter  ,   Support,    Special Munition, 86 kill , 0 pp - U:016  [+28 exp]

Recon
*  M3A2 Bradley ,  , 5 bars , 892 exp , US Marines , 13/13 ,    Recon,    Bridging, 25 kill , 0 pp - U:007  [+29 exp]

Dual-purpose
*  M6 Linebacker ,  , 5 bars , 1032 exp , USA , 13/13 , Camouflage Expert ,    Special Munition,   Support, 11 kill , 0 pp - U:015  [+72 exp]

Artillery
*  K9 Thunder ,  , 5 bars , 1318 exp , United Nations , 18/13 , Influence  ,    Special Munition,   AntiTank, 21 kill , 0 pp - U:008  [+48 exp]
*  K9 Thunder ,  , 5 bars , 1230 exp , USA , 14/13 , Influence  ,    Special Munition,   AntiTank, 20 kill , 0 pp - U:009  [+45 exp]
*  155mm M777A2 (Excalibur) , MTVR ,  , 5 bars , 1212 exp , US Marines , 18/13 , Influence  ,   Support,    Special Munition, 10 kill , 0 pp - U:010  [+31 exp]
 K9 Thunder ,  , 5 bars , 1115 exp , South Korea , 10/10 , Overwhelming Attack  ,    Special Munition,   AntiTank, 15 kill , 876 pp - U:019  [+29 exp]
 BM-30 Smerch 300mm ,  , 4 bars , 483 exp , USA , 14/10 , Bridging  ,   Support,    Special Munition, 16 kill , 1344 pp - U:020  [+28 exp]
*  9K720 Iskander ,  , 4 bars , 440 exp , USA , 14/10 ,   Support,    Special Munition, 13 kill , 0 pp - U:022  [+35 exp]
 9K720 Iskander ,  , 2 bars , 275 exp , Russia , 12/10 ,   Support,    Special Munition, 7 kill , 2275 pp - U:024  [+32 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 3 bars , 300 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 6 kill , 540 pp - U:025  [+18 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 3 bars , 301 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 5 kill , 540 pp - U:026  [+19 exp]
 BM-21 Grad 122mm ,  , 3 bars , 338 exp , Russia , 10/10 ,    Special Munition,      Fast Speed, 8 kill , 540 pp - U:027  [+18 exp]

Air Defense
*  MIM-104D Patriot ,  , 5 bars , 1121 exp , USA , 18/13 ,   Support,   Air Defense, 29 kill , 0 pp - U:013  [+80 exp]

Fighter
*  Harrier GR.9 ,  , 5 bars , 755 exp , United Nations , 8/10 ,    Recon,      Fast Speed, 38 kill , 0 pp - U:018  [+11 exp]
*  F-22 Raptor ,  , 2 bars , 278 exp , USA , 12/10 ,    Special Munition,   Air Defense, 9 kill , 0 pp - U:029  [+68 exp]

Tactical Bomber
*  AH-64D Longbow ,  , 5 bars , 1079 exp , USA , 14/14 , Combat Support  ,   Support,    Special Munition, 16 kill , 0 pp - U:011  [+42 exp]
*  AH-64D Longbow ,  , 5 bars , 1089 exp , USA , 11/15 , Fire Discipline  ,   Support,    Special Munition, 25 kill , 0 pp - U:012  [+42 exp]
*  Eurocopter Tiger HAD ,  , 5 bars , 1026 exp , United Nations , 13/13 ,   Support,    Special Munition, 24 kill , 0 pp - U:017  [+54 exp]
*  AC-130U Spooky ,  , 3 bars , 375 exp , USA , 13/10 ,    Recon,      Fast Speed, 8 kill , 0 pp - U:023  [+38 exp]

Level Bomber
*  B2 Spirit ,  , 2 bars , 238 exp , USA , 12/10 ,   Support,    Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:028  [+17 exp]

Player 1 : USA, , Russia, United Nations, New Zealand
Killed: INF:374  TNK:91   RCN:34   AT:39   FLAK:7    FORT:14   ATY:98   AD:146  FTR:37   TB:52   LB:1    DD:1      Total: 894
Lost  : INF:5    TNK:2    RCN:2    FLAK:1    ATY:1    FTR:1    TB:2      Total: 14

BV 16
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   4 Units *  2 Leaders      Total :   2015 exp,     42 kill,    624 pp    Average:    504 exp,     11 kill,    156 pp
Tank           *   5 Units *  5 Leaders      Total :   7418 exp,    432 kill,      0 pp    Average:   1484 exp,     86 kill,      0 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    892 exp,     25 kill,      0 pp    Average:    892 exp,     25 kill,      0 pp
Dual-purpose   *   1 Units *  1 Leaders      Total :   1032 exp,     11 kill,      0 pp    Average:   1032 exp,     11 kill,      0 pp
Artillery      *  10 Units *  5 Leaders      Total :   7012 exp,    121 kill,   6115 pp    Average:    701 exp,     12 kill,    612 pp
Air Defense    *   1 Units *  0 Leaders      Total :   1121 exp,     29 kill,      0 pp    Average:   1121 exp,     29 kill,      0 pp
Fighter        *   2 Units *  0 Leaders      Total :   1033 exp,     47 kill,      0 pp    Average:    517 exp,     24 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  2 Leaders      Total :   3569 exp,     73 kill,      0 pp    Average:    892 exp,     18 kill,      0 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    238 exp,      7 kill,      0 pp    Average:    238 exp,      7 kill,      0 pp
* Summary:     *  29 Units * 15 Leaders      Total :  24330 exp,    787 kill,   6739 pp    Average:    839 exp,     27 kill,    232 pp

Player 1  USA, , Russia, United Nations, New Zealand   has 32 units total (core+aux):
Infantry :  4
Tank :  5
Recon :  1
Dual-purpose :  1
Artillery : 10
Air Defense :  1
Fighter :  3
Tactical Bomber :  5
Level Bomber :  2

Player 2  Communist China, India   has 15 units total (core+aux):
Infantry :  5
Recon :  1
Anti-tank :  1
Air Defense :  5
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2
#3
Gry dla frajdy / Hansen - H01 Gambit Guderiana/...
Ostatnia wiadomość przez Hansen - Grudzień 21, 2025, 08:23:55 PM
Kupiłem nowego laptopa i zainstalowałem najnowsze OG.
Generale Alberich,teraz wersja działa.
Niestety ale kampanię rozegram za jakiś czas...teraz w planach mam co innego  ;)
Wątek utworzyłem żeby nie zapomnieć  :laff
Zagram na 100%...ciekaw jestem,czy będzie trudno.
#4
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Grudzień 20, 2025, 09:58:20 PM
O rany M60A2 w klasie ATG - to jest dopiero wypas. Przecież to jest nawet lepsze od czołgu jeśli nie policzę overun.
Ten sam problem ikonowy (jak pisałeś wcześniej - na później).
#5
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Grudzień 20, 2025, 08:03:49 PM
Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 07:22:39 PMCzy myślisz, że ktoś przydzieli AI drona z UAV Launch? Czy AI w ogóle potrafi używać kontenerów? Czy skuma, że zasięg ruchu jest ograniczony i trzeba wrócić do matki? Raczej nie widzę, żeby rozumiał te jednostki jako dwie części całości.
Z góry zakładam, że AI sobie z tymi dronami nie poradzi. Celowo wykluczyłem te jednostki (pojazdy i drony) z listy zakupów AI (opcja 'No AI buy').
BTW. AI nie poradzi sobie również z samymi dronami (w tym wariancie). Zbyt niski poziom paliwa wykluczy je z listy jednostek rozpoznawczych.

Ale nie mogę całkowicie wykluczyć możliwości, że ktoś kiedyś wykorzysta te jednostki w scenariuszu/kampanii. Niekoniecznie zgodnie z przeznaczeniem.
Dlatego wolę zabezpieczyć się na przyszłość.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 07:22:39 PMCzy możesz też doszlifować kolor mostów pontonowych USSR? Te jaskrawe zielone ciapy są okropne.
Tu może być problem.
Radzieckie jednostki mają sporo takich dziwnych wariantów kolorystycznych (łaciatych albo jaskrawozielonych). Czasem trudno je obejść.
Obawiam się, że obecna ikona mostowa to jedyny dostępny wariant kolorystyczny tego pojazdu, a alternatyw po prostu nie ma (zgodnych z USSR).

Spróbuje wykorzystać zielony wariant 'M60 AVLB', ale muszę najpierw zweryfikować jak to wygląda w grze.
#6
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Grudzień 20, 2025, 07:22:39 PM
Czy myślisz, że ktoś przydzieli AI drona z UAV Launch? Czy AI w ogóle potrafi używać kontenerów? Czy skuma, że zasięg ruchu jest ograniczony i trzeba wrócić do matki? Raczej nie widzę, żeby rozumiał te jednostki jako dwie części całości.
Czy możesz też doszlifować kolor mostów pontonowych USSR? Te jaskrawe zielone ciapy są okropne.

---------------------------

Rozegrałem drugi scenariusz. W 4 turze miałem pozamiatane i straciłem motywację do gry. Flagi do zdobycia puste.
A więc zmiany.
Po pierwsze wywaliłem sowiecki SH - listy zakupowe nie działają poprawnie. Suite mówi, że jak się wrzuci tylko jeden transport to AI nie będzie nic kupowało. Super. Zalała mnie fala ruskich ciężarówek. Zakupi AI nie są mi tutaj do niczego potrzebne.

Dwa: dodałem nieprzyjacielowi czołgów klasy T72, T80 po jednym na grupę


Trzy: dodałem więcej śmigłowców rozpoznawczych nieprzyjacielowi (drugi rzut jako uzupełnienia).

Cztery: przesunąłem większość zakotwiczonych jednostek sowieckich do płatnych flag formując obronę. Jak gracz chce trochę prestiżu to niech powalczy a nie wysyła zwiad do zajęcia flag.

Pięć: dodałem silny desant spadochronowy jako uzupełnienie i grupę Alfa zdobywającą lotnisko we Frankfurcie.

Dodanie mobilnej wyrzutni Lance zmienia obraz bitwy. Dzięki niej z łatwością eliminują obronę plot npla czy najcięższą artylerię. TOW na jeepie to kolejna fajna rzecz. Tanio a nieźle wspiera.

A teraz uwaga: odpaliłem scenariusz i samoloty zignorowały OH.


#7
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Grudzień 20, 2025, 06:17:02 PM
Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 03:59:40 PMUAV Launch - no jest mylący. Przenieś do innej klasy. A swoją drogą to ruch fazowy mógłby mu dodać trochę użyteczności.
Ruch fazowy sprawia, że AI traktuje jednostkę jako rozpoznawczą. Prowadzenie aktywnego rozpoznania za pomocą wyrzutni dronów, nie jest pożądanym zachowaniem.

Testowałem te drony, nie jest rewelacyjnie, ale nie jest tragicznie. Zasięg ruchu pozwala na rozpoznanie porównywalne z lekkim samolotem WW2, i powrót do hangaru w tej samej turze.
Finansowo też jest nieźle. Podstawowy zestaw (pojazd + dron) kosztuje 456pp (348pp + 108pp), czyli taniej niż dostępne alternatywy lotnicze.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 03:59:40 PMA już myślałem, że jest opcja sprzedaży w trakcie bitwy. Czasami nie mam np. samolotu rozpoznawczego i go kupię przed bitwą a w 4 turze dostanę jako wsparcie. Wtedy bym sprzedał ;)
Gdyby istniała taka opcja, większość kampanii rozpoczynałbym od wyprzedaży przydzielonych jednostek ;).
Początkowe scenariusze potrafią być koszmarem, ze względu na początkowy skład i rozstawienie armii.

#8
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Grudzień 20, 2025, 03:59:40 PM
Zerknę na A-10A Warthog. Kiedyś go bardzo lubiłem jako kilera czołgów - ostatnio powierzyłem tą funkcją śmigłowcom.
UAV Launch - no jest mylący. Przenieś do innej klasy. A swoją drogą to ruch fazowy mógłby mu dodać trochę użyteczności.
Jeśli planujesz transport powietrzny M60A1 - nie planuję - pytałem dla porządku.
A już myślałem, że jest opcja sprzedaży w trakcie bitwy. Czasami nie mam np. samolotu rozpoznawczego i go kupię przed bitwą a w 4 turze dostanę jako wsparcie. Wtedy bym sprzedał ;)
#9
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Grudzień 20, 2025, 02:19:58 PM
Zwróć również uwagę na 'A-10A Warthog' podrasowałem mu statystyki ataku.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- Krka 20mm - ma zapewne niepotrzebną cechę H
Niewielki detal. Pozostałość przenoszenia miedzy klasami. Do poprawy.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- UAV Launch - ma zapewne niepotrzebną cechę r (jest w klasie recon)
Opis w grze jest mylący.
Małe 'r' (w przeciwieństwie do dużego 'R') oznacza wyłączony ruch fazowy.

Prawdopodobnie przeniosę go do innej klasy, żeby uniknąć takich pytań w przyszłości ;).
To stary problem. Z tego powodu jednostki balonowe są w piechocie, a holowane radary w fortyfikacjach, itd.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- Bridgelayer - nie mógł by mieć koloru czołgów?
Da się zrobić. Zmienię ikonę.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- M60A1 nie da się transportować powietrznie? Nowsze modele da się.
Prawdopodobnie chodziło o uniknięcie nieporozumień. M60A1 jest dostępny od 1962, a samolot (C-5 Galaxy) który miałby go transportować, jest dostępny dopiero od 1970.
Dlatego transport lotniczy mają domyślnie czołgi dostępne po 1970.

Jeśli planujesz transport powietrzny M60A1, to nie widzę przeciwwskazań by transport dodać.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- M551A1 Sheridan występuje w dwóch klasach. Jak je łatwo rozróżnić w bitwie?
Kwestia na przyszłość. Jeśli rozróżnienie będzie stanowić istotny problem, pomyślimy nad jakimś dodatkowym oznaczeniem/symbolem. Na razie szkoda czasu.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 01:00:06 PM@Waldzios - wspominałeś, że saperów od razu byś sprzedał podczas scenariusza. Nie widzę takiej możliwości. Coś do ustawienia w opcjach scenariusza, czy muszę dotrzeć do SH?
Nie pisałem tego w znaczeniu dosłownym.
Miałem na myśli ograniczoną użyteczność tradycyjnych saperów, w porównaniu do 'M728 CEV'.
Nie kojarzę opcji sprzedaży jednostek w trakcie scenariusza, Raczej nie ma takiej opcji.
Sprzedałbym saperów dopiero po zakończeniu scenariusza ;).
#10
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Grudzień 20, 2025, 01:00:06 PM
Poprawiłem raport w oryginalnym poście. Nie wiem czemu, ale ustawienia raportu mi się skopały.

Właśnie myślę, jak się przezbroić do następnej misji. Planuję się okopać i pozwolić wrogowi wykrwawić się na mojej artylerii. Bój manewrowy raczej nie wchodzi w grę, bo za dużo jednostek idzie na Frankfurt i jeśli ich nie zatrzymam to przejadą po nim jak po maśle. Do tego są za blisko Frankfurtu i nie będzie czasu na ich obejście z flanki i eliminację artylerii. Rozpoznanie lotnicze i Lance pozwoliły by mi pozbyć się upierdliwej artylerii i pelotek.

Artyleria w całości zamieniona na lufową. Razem 6 sztuk. Nie za mało?
Obrona plot wyrzucona (jest dosyć już rozstawionych)
Rozpoznanie j.w. (dokupię, jak rozpocznę kontratak)
Zamieniłem czołg inżynieryjny (sprzedałem) na M60A3.

I tu się drapię po głowie:
Kupić Lance? - raczej tak - da dużą przewagę w zwalczaniu wrogiej artylerii i plot.
Kupić samolot rozpoznawczy Hawkeye? Przydał by się ale potem dostanę Blackbirda (teoretycznie o tym nie wiem i dlatego potrzebuję info czy da się go sprzedać w trakcie scenariusza). Bronco się nie sprawdza bo ma za mały zasięg aby zrobić zwiad i się schować przed wrogimi plot i myśliwcami.

Przydał by się jeszcze jakiś ATG z zasięgiem 3 hex.
No i myśliwiec.
Mało kasy kruca bomba.

@Waldzios - wspominałeś, że saperów od razu byś sprzedał podczas scenariusza. Nie widzę takiej możliwości. Coś do ustawienia w opcjach scenariusza, czy muszę dotrzeć do SH?