Menu główne

Ostatnie wiadomości

#1
Cytat: sympatyk w Październik 20, 2025, 11:15:21 AM
CytatProblem w tym, że przydzielony transport zadziała tylko do chwili pierwszego wyładunku.

I tyle mi wystarczy
To nie jednostka specjalna, która ma lecieć , wypełnić misję i wrócić


Mówię o jednostkach, które nie mają transportu powietrznego
Dlaczego raz w scenariuszu nie mogę np. do 3824  CH-47 Chinook - HTP USA, załadować saperów?
To takie wielkie naruszenie zasad?

CytatZ tą grupą, nie masz racji. Grupę spadochronową na "lewych" transportach można by jeszcze zaakceptować.
Ale grupa helikopterowa będzie lądować i startować co najmniej kilka razy w trakcie scenariusza (bo nie potrzebuje lotnisk).
Po pierwszym lądowaniu grupa porzuci przydzielone (w Suite) transporty, a po ponownym starcie przesiądzie się na transporty przydzielone automatycznie (przez grę).

Ja mówię o grupie jednostek - raz przetransportowanych w określone miejsce( nie mają transportu powietrznego z zasady)
Więc po lądowaniu porzuci transport, i nie dostanie automatycznie innego
#2
Plik graficzny do nowej kampanii B08_FULDA

#3
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 20, 2025, 11:08:09 PM
Cytat: Jaro w Październik 20, 2025, 10:36:28 PMMoże i lepiej, bo jeśli Sympatyk zbuduje flotę 25 jednostek w śmigłowcach to mogliby pozamiatać z powietrza i bez lądowania  :rollin
Moim zdaniem, im więcej śmigłowców w scenariuszu tym lepiej.
Większość obrony plot krótkiego zasięgu nie nadaje się do zwalczania odrzutowców.
Obecność śmigłowców (wszelkiego rodzaju) nadaje sens istnienia lekkim systemom plot.
Bez śmigłowców systemy lufowe są mało użyteczne, a manpadsy stanowią bezużyteczny balast.
#4
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 20, 2025, 10:36:28 PM
Cytat: Waldzios w Październik 20, 2025, 10:16:33 PMDlatego właśnie pytałem was o zdanie. Dla waszej kampanii robi to różnicę.
W zależności od ustawień efila, albo wszystkie jednostki będą używać Huey'a, albo Black Hawka.
Jestem gotowy pójść wam na rękę, cokolwiek zdecydujecie.

A po wszystkim zrzucę na was winę, jeśli ktoś będzie się skarżył :P.
Dla mnie HTP służy do transportu. Nie planuję nimi atakować ani wystawiać na ataki. To co dla mnie robi różnicę to zasięg i ruch fazowy. Zasięg jest taki sam a ruch fazowy to kwestia związana z jednostką transportowaną - dla komandosów.
Widzę sporą różnicę w opancerzeniu i w przypadku ataku to ma znaczenie. Jednak te jednostki nie powinny się pokazywać.
Dla mnie mogą być UH-1. Może i lepiej, bo jeśli Sympatyk zbuduje flotę 25 jednostek w śmigłowcach to mogliby pozamiatać z powietrza i bez lądowania  :rollin

#5
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 20, 2025, 10:16:33 PM
Cytat: Jaro w Październik 20, 2025, 06:09:32 PMI tu kombinuję aby nowszy śmigłowiec transportowy miał większy numer niż ten starszy. Oba by były dostępne ale gra wybierała by starszy. Jak starszy przestanie być dostępny to automatycznie przerzucimy się na nowszy.
Niepotrzebnie kombinujesz. Datę zmiany mogę ustawić jaką będę chciał, to nie jest problem.
Wszystko sprowadza się do uzgodnienia właściwej daty.

Równoczesna dostępność dwóch transportów nie jest wskazana. W przypadku helikopterów, będzie to prowadzić do dziwnych sytuacji, gdy autor ustawi inny transport, a gra przydzieli inny.
Poza tym US Army wycofała UH-1 dopiero w 2016 (USAF pożegnała ostatnie miesiąc temu), więc to by nie zadziałało.

Z punktu widzenia efila data zmiany nie jest specjalnie istotna. Wystarczy że późniejsze (i wcześniejsze) kampanie będą mieć właściwe helikoptery.
Na pewno chciałbym mieć Black Hawki dostępne najpóźniej w 1983 (Inwazja na Grenadę).

Dlatego właśnie pytałem was o zdanie. Dla waszej kampanii robi to różnicę.
W zależności od ustawień efila, albo wszystkie jednostki będą używać Huey'a, albo Black Hawka.
Jestem gotowy pójść wam na rękę, cokolwiek zdecydujecie.

A po wszystkim zrzucę na was winę, jeśli ktoś będzie się skarżył :P.

Cytat: Jaro w Październik 20, 2025, 06:09:32 PMA druga opcja to, jak pisałem wcześniej, nowy śmigłowiec dostaje datę dostępności odpowiednią do momentu, gdy stał się głównym środkiem transportu.
Łatwo powiedzieć, trudniej ustalić konkretną datę.

Formalnie UH-60 stał się głównym środkiem transportu w momencie wprowadzenia do służby. Tylko, że proces pełnej wymiany trwał kilkanaście lat.

Jedyna konkretna informacja jaką kojarzę w temacie produkcji, to w 1989 oficjalnie ogłoszono wyprodukowanie pierwszego tysiąca Black Hawków.
Uwzględniając, że docelowa (obecna) liczna maszyn w US Army to 2,135 (około 3tys we wszystkich rodzajach amerykańskich wojsk), to w 1989 nie wypełniono nawet połowy zapotrzebowania.
#6
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Mario - Październik 20, 2025, 07:10:10 PM
Wszystko co zapobiega-niespodziewanemu pojawieniu się znikąd posiłków jest wskazane :clap
#7
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 20, 2025, 06:57:42 PM
Zastanawiam się na zmianie posiłkowych jednostek wroga.
Zamiast przybywać w turze 5 dałbym je od razu na mapie z opcją czekaj do tury 5.

Dlaczego? Aby graczowi, który robi rozpoznanie mapy i wysyła desant powietrzem lub lądem, wrogie posiłki nie zmaterializowały się obok jego jednostek i wystawiły je na ostrzał systemów dalekiego zasięgu.

Co o tym myślicie?
#8
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 20, 2025, 06:09:32 PM
Cytat: Waldzios w Październik 20, 2025, 01:56:10 PMJeśli dostępne są dwa transporty o pokrywających się wagach i datach dostępności, gra wybierze pierwszy (na liście jednostek).
I tu kombinuję aby nowszy śmigłowiec transportowy miał większy numer niż ten starszy. Oba by były dostępne ale gra wybierała by starszy. Jak starszy przestanie być dostępny to automatycznie przerzucimy się na nowszy.

A druga opcja to, jak pisałem wcześniej, nowy śmigłowiec dostaje datę dostępności odpowiednią do momentu, gdy stał się głównym środkiem transportu.
 
#9
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 20, 2025, 01:56:10 PM
Cytat: Jaro w Październik 19, 2025, 11:19:20 PMPytanie brzmi dlaczego gra wybiera ten a nie inny transport htp jeśli są dostępne dwa?
A może dla htp przyjąć datę wprowadzenia jako datę stania się głównym transportem htp.
Są jakieś istotne różnice w tych transportach?
Gra wybiera pierwszy transport, który spełnia wymagania (wagi trasportowe i data dostępności).

Transporty w ramach jednej wagi różnią datą dostępności.

Jeśli dostępne są dwa transporty o pokrywających się wagach i datach dostępności, gra wybierze pierwszy (na liście jednostek).

W praktyce gra zwykle nie ma prawdziwego wyboru. Autor efila ustawia daty dostępności tak by wybór transportu był jednoznaczny.
Na przykład:
'UH-1D Huey' - waga 01 - 1962/08-1979/05;
'UH-60A Black Hawk' - waga 01 - 1979/06-2015/12;

W 99% przypadków to działa idealnie. Gdyby wasza kampania toczyła się kilka lat później/wcześniej wszystko byłoby w najlepszym porządku.

Mechanika jest w porządku.

Cały kłopot polega na tym, że przy "prawidłowych" ustawieniach od daty 1979-06 cała armia przesiada się na Black Hawki.
Co jest problematyczne historycznie.
To trochę tak, jakby od 1980-02 wszystkie czołgi w armii automatycznie zmieniły się w Abramsy.

Cytat: sympatyk w Październik 20, 2025, 11:15:21 AMI tyle mi wystarczy
To nie jednostka specjalna, która ma lecieć , wypełnić misję i wrócić

Grupa ma polecieć za linie frontu i walczyć do końca scenariusza
Natomiast pozostała część wojsk będzie nacierała w innym kierunku, lub wesprze grupę z innej strony
W grze gracz może kupić jednostki helikopterowe. Kampania pozwala na ich użycie (HTP>0).
Z mojego doświadczenie (raporty na forum) gracze używają helikopterów dość powszechnie.
Nawet jeśli Ty z nich nie korzystasz, te helikoptery muszą funkcjonować w przewidywalny sposób.

Z tą grupą, nie masz racji. Grupę spadochronową na "lewych" transportach można by jeszcze zaakceptować.
Ale grupa helikopterowa będzie lądować i startować co najmniej kilka razy w trakcie scenariusza (bo nie potrzebuje lotnisk).
Po pierwszym lądowaniu grupa porzuci przydzielone (w Suite) transporty, a po ponownym starcie przesiądzie się na transporty przydzielone automatycznie (przez grę).
#10
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 20, 2025, 12:47:35 PM
Nie rób takich akcji. Jednostka ma korzystać z właściwego transportu - szczególnie helikopterowego. Wyjątek to AI choć też bym tego unikał. Przecież ktoś może zechcieć wylądować wcześniej i potem już nie odleci. Albo odleci w innym transporcie i będzie tysiące pytań abo zdziwienie że nowy transport ma krótszy zasięg.