Ostatnie wiadomości

#21
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 28, 2025, 09:41:40 PM
Cytat: Jaro w Październik 28, 2025, 09:06:05 PMŚmigłowce stały się bardziej ruchliwe. Jedno, co im można zarzucić, to że kończą bez osłony myśliwskiej w polu widzenia wroga.
Jeśli ustawisz śmigłowcowi OH, to możesz wysłać podążający za nim myśliwiec ('follow unit's pos').
Nie sprawdzałem, czy to działa bez OH  :huh? .

Cytat: JaroNatomiast co z robić z rzeczywistymi stanami? Zostawić, jak jest czy obniżyć do tych wynikających z doświadczenia (belek).
To już zależy od Ciebie. Są różne podejścia.
 
Możesz zostawić (jeśli różnice nie będą duże, to nikt nie zwróci uwagi), możesz obniżyć stany, albo podnieść doświadczenie/belki.

Osobiście preferuje stany zgodne z poziomem belek.

BTW. Unikałbym pierwszo-liniowych jednostek (piechota, czołgi) ze stanami <10, bo są zbyt podatne na mechanizm szarży.
#22
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 28, 2025, 09:06:05 PM
Cytat: sympatyk w Październik 28, 2025, 03:08:57 PMNie wiedziałem, że proponując przeniesienie kampanii na większe mapy wywołam lawinę ...
Teraz faktycznie zostaje czekać na Waldziosia w kwestii zmian efilowych, oraz na Luisa w kwestii zmian w grze i suite
Z tą lawiną to nie przesadzaj. Zmiany efilowe nie stopują prac. Brakujące jednostki zostały pożyczone.
Co do Luisa, to najważniejsze zmiany już zrobił. Rekony powinny teraz wykorzystywać zasięg ruchu i widzenia. I wykorzystują. Śmigłowce stały się bardziej ruchliwe. Jedno, co im można zarzucić, to że kończą bez osłony myśliwskiej w polu widzenia wroga.

@Waldzios
Cytat: JaroBazowe stany AI obniżone do wartości losowych. Miły 10 bo nie wiedziałem, że Gustlik zwykle daje Sowietom mniej.
Natomiast co z robić z rzeczywistymi stanami? Zostawić, jak jest czy obniżyć do tych wynikających z doświadczenia (belek).
#23
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 28, 2025, 07:37:57 PM
Cytat: Jaro w Październik 27, 2025, 08:54:23 PMWrzucam moje zapisy gry.
Przejrzałem i zrobiłem filmik z tego (tury po kolei - mapa strategiczna)
Ja zagrałem - przyjmując inną strategię

https://drive.google.com/file/d/1kfx4iR-Kuz9xmArtkaKtOOqJc25XGQAJ/view?usp=sharing
#24
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - W50 1.SS PZ....
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 28, 2025, 05:42:37 PM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: W50 1.SS PZ.DIV.LAH v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POLAND , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Sd Kfz 8/Flak 18
 2   AA CHANNEL , #1 , Brilliant Victory , score:57
 3   NICE , #2 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Pzkpfw 39H 735(f)
 4   CORSICA , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 21cm NbWf42
 5   YUGOSLAVIA , #4 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Pz IVE
 6   KORINTH , #5 , Brilliant Victory , score:55
--
Campaign score: 330  *  Average: 55

..
Current scenario: KORINTH,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 480
Army cost: 1080 , Current prestige is 1786
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive   Using map: 98
if BV: +500, TARTER DITCH , cap 3500, 12 turns prestige: 1210
if V : +350, TARTER DITCH , cap 3500, 15 turns prestige: 1510
if TV: +200, TARTER DITCH , cap 3500, 18 turns prestige: 1810
Ls: Loss , turn prestige: 1810

Infantry
*  SS Pioniere , Opel Blitz 4x4 , SS-Pionier-Battaillon , 1 bars , 136 exp , Waffen SS , 10/10 ,     Fast Builder, 4 kill , 0 pp - U:003
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 , SS-Pz.--Grenadierreg. 1/1 , 2 bars , 209 exp , Waffen SS , 3/10 ,    Special Munition, 5 kill , 0 pp - U:004  [+15 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 , SS Pz.--Grenadierreg 1/2 , 2 bars , 201 exp , Waffen SS , 1/10 , Reconnaissance Movement  ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:005  [+46 exp]
*  SS Sniper , Opel Blitz 4x4 ,  SS-Pz.-Grenadierreg. 2/1  , 2 bars , 255 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Special Munition,   Support, 5 kill , 0 pp - U:006  [+5 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 , SS-Pz.-Grenadierreg. 2/2 , 3 bars , 319 exp , Waffen SS , 9/10 ,    Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:007  [+12 exp]
*  SS Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 ,  , 4 bars , 444 exp , Waffen SS , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:018

Tank
 Pz IVD , SS-Pz.-Reg. 1 LSSAH 1/1 , 3 bars , 370 exp , Waffen SS , 5/10 , Bridging  ,    Special Munition, 26 kill , 420 pp - U:017  [+83 exp]
 Pz IVD , SS-Pz.-Reg. 1 LSSAH 1/2 , 3 bars , 392 exp , Waffen SS , 6/10 , Extended Front  ,    Special Munition, 36 kill , 420 pp - U:022  [+145 exp]
+  Pz IVD , SS-Pz.-Reg. 1 LSSAH 1/3 , 2 bars , 246 exp , Waffen SS , 3/10 ,    Special Munition, 19 kill , 0 pp - U:023  [+55 exp]
+  Pz IVE , SS-Pz.-Reg. 1 LSSAH 2/1 , 0 bars , 75 exp , Waffen SS , 1/10 ,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:025  [+75 exp]

Recon
*  ADGZ , SS-Aufklärungsabt. I , 1 bars , 198 exp , Waffen SS , 7/10 ,    Recon, 3 kill , 0 pp - U:002  [+60 exp]
*  ADGZ , SS-Aufklärungsabt. II , 2 bars , 285 exp , Waffen SS , 7/10 ,    Recon, 8 kill , 0 pp - U:008  [+48 exp]
*  ADGZ , SS-Aufklärungsabt. III , 2 bars , 256 exp , Waffen SS , 4/10 , Combat Support  ,    Recon, 3 kill , 0 pp - U:019  [+12 exp]

Anti-tank
*  MG 34 , Opel Blitz 4x4 , SS-Pz.-Jäger-Abt. 1/1 , 3 bars , 345 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+23 exp]
*  StuG IIIA , SS-StuG-Abt. 1/1 , 4 bars , 409 exp , Waffen SS , 5/10 ,    Special Munition,   Support, 4 kill , 0 pp - U:013  [+103 exp]
*  StuG IIIA , SS-StuG-Abt. 1/2 , 2 bars , 296 exp , Waffen SS , 8/10 ,    Special Munition,   Support, 7 kill , 0 pp - U:014  [+89 exp]
+  Sd Kfz 8/Flak 18 , SS-Pz.-Jäger-Abt. 1/2 , 2 bars , 294 exp , Waffen SS , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:020  [+41 exp]

Dual-purpose
*  SdKfz 6/2 , SS-Flak-Abt. 1/1 , 3 bars , 374 exp , Waffen SS , 8/10 , Shock Tactics  , 9 kill , 0 pp - U:015  [+66 exp]
*  2cm FlaK30 , Protze , SS-Flak-Abt. 1/2 , 2 bars , 212 exp , Waffen SS , 9/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+2 exp]

Artillery
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , SS-Art.-Reg. 1/1 , 2 bars , 245 exp , Waffen SS , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 5 kill , 0 pp - U:001  [+57 exp]
*  10.5cm sK18 , SdKfz 7 , SS-Art.-Reg. 1/2 , 2 bars , 262 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:010  [+62 exp]
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , SS-Art.-Reg. 1/3 , 3 bars , 312 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Special Munition, 6 kill , 0 pp - U:011  [+55 exp]
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , SS-Art.-Reg. 1/4 , 2 bars , 290 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Special Munition, 8 kill , 0 pp - U:012  [+54 exp]
+  21cm NbWf42 , Sdkfz 11 , SS-Nebelwerfer-Abt. 1 , 0 bars , 72 exp , Waffen SS , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:024  [+47 exp]

Tactical Bomber
 Fi 156 , SS-Nachrichten-Abt. /  Art.-Beobachter , 1 bars , 154 exp , Waffen SS , 9/10 ,   Support, 1 kill , 240 pp - U:021  [+29 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:105  TNK:12   RCN:43   AT:28   FLAK:7    FORT:12   ATY:44   AD:5    FTR:10   TB:3      Total: 269
Lost  : INF:6    TNK:2    RCN:6    FTR:2      Total: 16

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1564 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    261 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   4 Units *  2 Leaders      Total :   1083 exp,     83 kill,    840 pp    Average:    271 exp,     21 kill,    210 pp
Recon          *   3 Units *  1 Leaders      Total :    739 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    246 exp,      5 kill,      0 pp
Anti-tank      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1344 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    336 exp,      6 kill,      0 pp
Dual-purpose   *   2 Units *  1 Leaders      Total :    586 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    293 exp,      6 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  1 Leaders      Total :   1181 exp,     23 kill,      0 pp    Average:    236 exp,      5 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    154 exp,      1 kill,    240 pp    Average:    154 exp,      1 kill,    240 pp
* Summary:     *  25 Units *  6 Leaders      Total :   6651 exp,    177 kill,   1080 pp    Average:    266 exp,      7 kill,     43 pp

Player 1  Waffen SS   has 36 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank :  4
Recon :  4
Anti-tank :  4
Dual-purpose :  3
Artillery :  6
Air Defense :  1
Fighter :  3
Tactical Bomber :  2

Player 2  United Kingdom, Greece   has 5 units total (core+aux):
Infantry :  2
Dual-purpose :  1
Tactical Bomber :  2
#25
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 28, 2025, 04:14:50 PM
Cytat: sympatyk w Październik 28, 2025, 03:08:57 PMChodziło mi o dodanie cechy "Pogoda bez wpływu na wartość widzenia" na wzór "Pogoda bez wpływu na wartość bojową"
Nie wiem, czy to przejdzie ... Luis został zbombardowany różnymi wiadomościami
Widzę znikome szanse na dodanie zupełnie nowej cechy.
Byłyby niewielkie szanse gdyby chodziło o (opcjonalne) rozszerzenie funkcjonalności istniejącej cechy.

Cytat: sympatyk w Październik 28, 2025, 03:08:57 PMNie wiem też, co Luis ma namyśli pisząc
"Recon attachment now makes any unit to move phased"
https://forum.open-general.com/viewtopic.php?p=21488#p21488
Straszny pomysł, aż trudno mi sobie wyobrazić wszystkie potencjalne problemy.

EDIT. Przetestowałem. Na wypadek gdybym źle zrozumiał.
W najnowszej wersji silnika, dodatek obserwacyjny dodaje (dowolnej) jednostce ruch fazowy :banghead ,

EDIT.2. Luis wycofał się z tego pomysłu.
#26
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 28, 2025, 03:08:57 PM
Nie wiedziałem, że proponując przeniesienie kampanii na większe mapy wywołam lawinę ...
Teraz faktycznie zostaje czekać na Waldziosia w kwestii zmian efilowych, oraz na Luisa w kwestii zmian w grze i suite

CytatA jeśli chodzi o deszcz i widoczność bez kary dla określonych jednostek, to trzeba się udać do Luisa

I udałem się, ale nie wiem, czy dobrze to wyjaśniłem ... i czy nie zaginie w wielości postów (tak dużo ludzkich użytkowników w jednym czasie, już dawno nie widziałem na forum)
Chodziło mi o dodanie cechy "Pogoda bez wpływu na wartość widzenia" na wzór "Pogoda bez wpływu na wartość bojową"
Nie wiem, czy to przejdzie ... Luis został zbombardowany różnymi wiadomościami

Nie wiem też, co Luis ma namyśli pisząc
"Recon attachment now makes any unit to move phased"
https://forum.open-general.com/viewtopic.php?p=21488#p21488

Dalej napisał 50 miesięcy na prototyp, a zrobił faktycznie 60(jak poprosiłem) ... widać, że działa pod presją czasu ... a to nic dobrego nie wróży



#27
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 28, 2025, 01:25:36 PM
Cytat: Jaro w Październik 27, 2025, 08:46:10 PMNatomiast odnośnie do pogody i deszczu... Nie mam wiedzy, która pozwoli mi ocenić, czy zablokowanie pogody na bezdeszczową będzie realne.
Kiedyś to było proste, ustawiałeś strefę klimatyczną na pustynie, i było gotowe.
Niestety, odkąd pewien idiota wymyślił by połączyć strefy klimatyczne z kafelkami, to sprawy się skomplikowały.
Możesz mieć pustynny klimat, ale jednocześnie musisz korzystać z pustynnych kafelków.

Cytat: sympatyk w Październik 27, 2025, 09:26:17 PMJeśli chodzi o rozpoznawcze śmigłowce, to manpady nigdy nie będą uzasadnione --> zrobi ruch do końca widzenia - 1, zobaczy i cofnie się --> tak to działa --> poprawka dotyczy tylko uwzględnienie w algorytmie dodatkowego widzenia(obecnie nie były uwzględnione dodatki)--> zawsze zachowa możliwość wycofania się --> to może działać tylko na śmigłowce transportowe, lub bojowe ...
Jeśli "zobaczy i cofnie się", to znaczy że MANPADSy spełniły swoją rolę.
Minimalnym kosztem zabezpieczyłeś swoje jednostki przed atakiem śmigłowca (i opcjonalnie przed podleceniem bliżej i wypatrzeniem co chowasz w pobliskim lesie).

Cytat: Jaro w Październik 27, 2025, 08:46:10 PMPytanie główne - ułatwiać czy nie?
Na razie bym się wstrzymał. Zmiany w czołgach na pewno trochę namieszają w balansie.
Poza tym, po kilku rozgrywkach, nie jesteś obiektywny. Zbyt dobrze znasz edytowane scenariusze.
#28
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 27, 2025, 09:26:17 PM
Nie , nie bawi mnie granie n-ty raz tego samego

Jeśli chodzi o rozpoznawcze śmigłowce, to manpady nigdy nie będą uzasadnione --> zrobi ruch do końca widzenia - 1, zobaczy i cofnie się --> tak to działa --> poprawka dotyczy tylko uwzględnienie w algorytmie dodatkowego widzenia(obecnie nie były uwzględnione dodatki)--> zawsze zachowa możliwość wycofania się --> to może działać tylko na śmigłowce transportowe, lub bojowe ...

A jeśli chodzi o deszcz i widoczność bez kary dla określonych jednostek, to trzeba się udać do Luisa
Jak w 6 turze chciało padać - to wczytałem jeszcze raz grę z końca 5 --> tym razem zmiana na pochmurno (przez kilka tur)
Szósta tura była dla mnie kluczowa - zacząłem powoli robić porządki 
#29
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 27, 2025, 08:54:23 PM
Wrzucam moje zapisy gry.
#30
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 27, 2025, 08:46:10 PM
W temacie zwiadu to poczekam na Luisa. Ma poprawić śmigłowce. Wtedy będzie git, bo będzie uzasadnienie dla manpadów. Własne samoloty i tak mają co robić i do czego strzelać.

Zwiad naziemny AI specjalnie dostał to, co ma aby AI nie było takie głupie. Dopóki nie ma artylerii balistycznej to nie ma problemu.

Natomiast odnośnie do pogody i deszczu... Nie mam wiedzy, która pozwoli mi ocenić, czy zablokowanie pogody na bezdeszczową będzie realne.

Pytanie główne - ułatwiać czy nie?
Miałeś frajdę z gry?