Ostatnie wiadomości

#31
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 27, 2025, 08:46:10 PM
W temacie zwiadu to poczekam na Luisa. Ma poprawić śmigłowce. Wtedy będzie git, bo będzie uzasadnienie dla manpadów. Własne samoloty i tak mają co robić i do czego strzelać.

Zwiad naziemny AI specjalnie dostał to, co ma aby AI nie było takie głupie. Dopóki nie ma artylerii balistycznej to nie ma problemu.

Natomiast odnośnie do pogody i deszczu... Nie mam wiedzy, która pozwoli mi ocenić, czy zablokowanie pogody na bezdeszczową będzie realne.

Pytanie główne - ułatwiać czy nie?
Miałeś frajdę z gry?
#32
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 27, 2025, 08:06:09 PM
CytatHTP=5. Rozumiem, że to ma powstrzymać plany Sympatyka :P.
CytatHTP - taki psikus Suite ;) - poprawiłem na 25
Nie użyłem, ani jednego ... :laff

Zagrałem na 175% - w tym scenie nie ma to znaczenia, bo nic nie kupiłem, nie uzupełniałem ...

CytatBeriev Be-12 - to był eksperyment, jak różne jednostki zachowają się w zwiadzie.
Zachowywał się całkiem dobrze - więc go zestrzeliłem

CytatW kwestii sprzętu przyczepiłbym się do samolotu P2:074 'Beriev Be-12'...
....
Ewentualnie możesz zmienić narodowość na USSR, na upartego przejdzie.
CytatZmieniłem na Mi-1 bo innych w tym czasie brak.
Te śmigłowce, to jakieś nieporozumienie - zostaw ten samolot

Natomiast ze zwiadem, to pojechałeś po bandzie --> każdy ma lidera i 8 heks widzenia --> to drobna przesada

I kwestia najważniejsza
Jeśli zaczyna padać, to wszystkie radary i cała mapa idzie spać --> to było dobre podczas 2 wojny, ale współcześnie?
Samolot zwiadowczy widzi tylko po jednym heksie ...
I co z tego, że samoloty mogą strzelać, jak nic nie widzą
Jak zdarzy to się w 9, 10, 11, 12 turze - do da się wytrzymać, ale jak, w 5. 6. 7 --> to jest porażka
Chyba jest taka funkcja - pogoda bez wpływu --> powinna przede wszystkim zapewnić widzenie, skuteczność strzelania w drugiej kolejności


Moje save z gry w załączniku

#33
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - W50 1.SS PZ....
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 27, 2025, 05:50:25 PM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: W50 1.SS PZ.DIV.LAH v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POLAND , #0 , Brilliant Victory , score:54  +++  Proto: Sd Kfz 8/Flak 18
 2   AA CHANNEL , #1 , Brilliant Victory , score:57
 3   NICE , #2 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Pzkpfw 39H 735(f)
 4   CORSICA , #3 , Brilliant Victory , score:55  +++  Proto: 21cm NbWf42
 5   YUGOSLAVIA , #4 , Brilliant Victory , score:53
--
Campaign score: 275  *  Average: 55

..
Current scenario: YUGOSLAVIA,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 800
Army cost: 1080 , Current prestige is 851
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 208
if BV: +500, KORINTH , cap 3000, 10 turns prestige: 50
if V : +350, KORINTH , cap 3000, 12 turns prestige: 60
if TV: +200, KORINTH , cap 3000, 15 turns prestige: 75
Ls: Loss , turn prestige: 75

Infantry
*  SS Pioniere , Opel Blitz 4x4 , SS-Pionier-Battaillon , 1 bars , 136 exp , Waffen SS , 8/10 ,     Fast Builder, 4 kill , 0 pp - U:003  [+46 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 , SS-Pz.--Grenadierreg. 1/1 , 1 bars , 194 exp , Waffen SS , 7/10 , 5 kill , 0 pp - U:004  [+39 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 , SS Pz.--Grenadierreg 1/2 , 1 bars , 155 exp , Waffen SS , 5/10 , Reconnaissance Movement  , 3 kill , 0 pp - U:005  [+32 exp]
*  SS Sniper , Opel Blitz 4x4 ,  SS-Pz.-Grenadierreg. 2/1  , 2 bars , 250 exp , Waffen SS , 5/10 ,   Support, 4 kill , 0 pp - U:006  [+45 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 , SS-Pz.-Grenadierreg. 2/2 , 3 bars , 307 exp , Waffen SS , 2/10 , 6 kill , 0 pp - U:007  [+38 exp]
*  SS Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 ,  , 4 bars , 444 exp , Waffen SS , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:018

Tank
 Pz IVD , SS-Pz.-Reg. 1 LSSAH 1/1 , 2 bars , 287 exp , Waffen SS , 7/10 , Bridging  ,    Special Munition, 17 kill , 420 pp - U:017  [+91 exp]
 Pz IVD , SS-Pz.-Reg. 1 LSSAH 1/2 , 2 bars , 247 exp , Waffen SS , 7/10 ,    Special Munition, 25 kill , 420 pp - U:022  [+41 exp]
+  Pz IVD , SS-Pz.-Reg. 1 LSSAH 1/3 , 1 bars , 191 exp , Waffen SS , 7/10 ,    Special Munition, 18 kill , 0 pp - U:023  [+104 exp]

Recon
*  ADGZ , SS-Aufklärungsabt. I , 1 bars , 138 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Recon, 2 kill , 0 pp - U:002  [+23 exp]
*  ADGZ , SS-Aufklärungsabt. II , 2 bars , 237 exp , Waffen SS , 8/10 ,    Recon, 6 kill , 0 pp - U:008  [+78 exp]
*  ADGZ , SS-Aufklärungsabt. III , 2 bars , 244 exp , Waffen SS , 7/10 , Combat Support  ,    Recon, 3 kill , 0 pp - U:019  [+35 exp]

Anti-tank
*  MG 34 , Opel Blitz 4x4 , SS-Pz.-Jäger-Abt. 1/1 , 3 bars , 322 exp , Waffen SS , 9/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+52 exp]
*  StuG IIIA , SS-StuG-Abt. 1/1 , 3 bars , 306 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 0 pp - U:013  [+23 exp]
*  StuG IIIA , SS-StuG-Abt. 1/2 , 2 bars , 207 exp , Waffen SS , 6/10 , 6 kill , 0 pp - U:014  [+58 exp]
+  Sd Kfz 8/Flak 18 , SS-Pz.-Jäger-Abt. 1/2 , 2 bars , 253 exp , Waffen SS , 9/10 , 7 kill , 0 pp - U:020  [+61 exp]

Dual-purpose
*  SdKfz 6/2 , SS-Flak-Abt. 1/1 , 3 bars , 308 exp , Waffen SS , 10/10 , Shock Tactics  , 6 kill , 0 pp - U:015  [+34 exp]
*  2cm FlaK30 , Protze , SS-Flak-Abt. 1/2 , 2 bars , 210 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:016

Artillery
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , SS-Art.-Reg. 1/1 , 1 bars , 188 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Special Munition, 4 kill , 0 pp - U:001  [+36 exp]
*  10.5cm sK18 , SdKfz 7 , SS-Art.-Reg. 1/2 , 2 bars , 200 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:010  [+29 exp]
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , SS-Art.-Reg. 1/3 , 2 bars , 257 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Special Munition, 2 kill , 0 pp - U:011  [+38 exp]
*  15cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , SS-Art.-Reg. 1/4 , 2 bars , 236 exp , Waffen SS , 10/10 ,    Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:012  [+32 exp]
+  21cm NbWf42 , Sdkfz 11 , SS-Nebelwerfer-Abt. 1 , 0 bars , 25 exp , Waffen SS , 10/10 ,   Support,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:024  [+25 exp]

Tactical Bomber
 Fi 156 , SS-Nachrichten-Abt. /  Art.-Beobachter , 1 bars , 125 exp , Waffen SS , 4/10 ,   Support, 1 kill , 240 pp - U:021  [+42 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:74   TNK:8    RCN:42   AT:25   FLAK:6    FORT:12   ATY:38   AD:4    FTR:7    TB:3      Total: 219
Lost  : INF:5    TNK:2    RCN:6    FTR:2      Total: 15

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  1 Leaders      Total :   1486 exp,     22 kill,      0 pp    Average:    248 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   3 Units *  1 Leaders      Total :    725 exp,     60 kill,    840 pp    Average:    242 exp,     20 kill,    280 pp
Recon          *   3 Units *  1 Leaders      Total :    619 exp,     11 kill,      0 pp    Average:    206 exp,      4 kill,      0 pp
Anti-tank      *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1088 exp,     20 kill,      0 pp    Average:    272 exp,      5 kill,      0 pp
Dual-purpose   *   2 Units *  1 Leaders      Total :    518 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    259 exp,      4 kill,      0 pp
Artillery      *   5 Units *  0 Leaders      Total :    906 exp,     17 kill,      0 pp    Average:    181 exp,      3 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :    125 exp,      1 kill,    240 pp    Average:    125 exp,      1 kill,    240 pp
* Summary:     *  24 Units *  4 Leaders      Total :   5467 exp,    139 kill,   1080 pp    Average:    228 exp,      6 kill,     45 pp

Player 1  Waffen SS   has 46 units total (core+aux):
Infantry : 16
Tank :  4
Recon :  6
Anti-tank :  5
Dual-purpose :  2
Artillery :  8
Air Defense :  2
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2

Player 2  Yugoslavia, United Kingdom   has 8 units total (core+aux):
Infantry :  7
Fighter :  1
#34
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 27, 2025, 05:07:02 PM
HTP - taki psikus Suite ;) - poprawiłem na 25
Bunkry i checkpointy - obniżone base SP=1

Bazowe stany AI obniżone do wartości losowych. Miły 10 bo nie wiedziałem, że Gustlik zwykle daje Sowietom mniej.
Natomiast co z robić z rzeczywistymi stanami? Zostawić, jak jest czy obniżyć do tych wynikających z doświadczenia (belek).

Beriev Be-12 - to był eksperyment, jak różne jednostki zachowają się w zwiadzie. Zmieniłem na Mi-1 bo innych w tym czasie brak.

Rozpoznawcze Migi podmienione flagami.

Dzięki za czas i uwagi.
#35
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 27, 2025, 03:43:36 PM
Cytat: Jaro w Październik 26, 2025, 06:17:21 PMCiekaw jestem opinii Sympatyka po rozegraniu i Waldziosa na podstawie szybkiego przeglądu.
Przejrzałem. Ogólnie wygląda dobrze.

Mam kilka drobnych uwag.

HTP=5. Rozumiem, że to ma powstrzymać plany Sympatyka :P.

Przydałoby się obniżyć bazowe SP bunkrów. Te które zostały po Gustliku mają 10/5, twoje 10/10.
Osobiście zwykle ustawiam zwykle 10/1, ale to kwestia gustu.
Tu chodzi o to by bunkry nie naprawiały się w trakcie walki.

Ogólnie bazowe stany jednostek AI są dość wysokie (nietypowo wysokie jak na Gustlika). Nie wiem czy to jakiś zamysł (potężne uzupełnia sowietów), czy kwestia niedopracowania.

W kwestii sprzętu przyczepiłbym się do samolotu P2:074 'Beriev Be-12'.
Po pierwsze, to była lódź latająca przeznaczona do działań morskich (patrolowanie i ASW).
Po drugie, (o ile mi wiadomo) nie była na wyposażeniu DDR.
Jeśli to ma być jednostka DDR, to pożyczyłbym sowiecki helikopter 'Mi-1', 'Mi-4' albo 'Mi-8'.
Ewentualnie możesz zmienić narodowość na USSR, na upartego przejdzie.

Jednostki P2:072 'MiG-21R' i P2:073 'MiG-25R' zamieniłbym narodowościami. DDR używało rozpoznawczych MiG-21, nie posiadali MiG-25 (w żadnej wersji).
Po zamianie flag powinno być OK.
#36
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 27, 2025, 07:32:08 AM
3.0
Ma zaznaczone 0 czyli bierze AI z ustawień kampanii.
#37
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 26, 2025, 10:58:39 PM
A, ten scenariusz to pod jakim Al sprawdzać - ma zaznaczone 0 ...
#38
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 26, 2025, 08:47:25 PM
Zapomniałem...
Przy okazji podmieniłem śmigłowce.
#39
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 26, 2025, 07:47:11 PM
CytatPodsyłam kolejną wersję pierwszego scenariusza

A, gdzie to jest?
Załącznika nie ma ...
#40
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 26, 2025, 06:48:25 PM
Cytat: Jaro w Październik 26, 2025, 06:17:21 PMDałem Niemcom śmigłowce AH-1 Cobra ale nie pasują barwą. Przydały by się natywne niemieckie...
Roboczo możesz użyć irackich śmigłowców Alouette III (E:8594). Kolor i statystyki powinny się pokrywać z niemieckimi odpowiednikami.
Niemieckie śmigłowce (przed wprowadzeniem PAH-1) będą sprowadzać się do kilku wersji Alouette II/III.
Warianty przeciwpancerne będą uzbrojone w pociski SS.11 (HA=~15), więc bez rewelacji.

BTW. Gdybyś nadal potrzebował amerykańskich śmigłowców w szarych barwach, to możesz pożyczyć jednostki 'US Marines'.