Ostatnie wiadomości

#51
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 23, 2025, 11:03:06 PM
AI 3.0 lepiej trzyma grupę w ataku na OH.
Pozostałe AI też z czasem się zmieniają mimo że Luis twierdzi inaczej.

Nie czekam na poprawę AI bo to zajmie wieki. Muszę rozegrać pierwszy scen i przetestować zachowanie śmigłowców rozpoznawczych i samolotów rozpoznawczych.
Dodałem ich kilka, jak Waldzios sugerował, ale nie ma z nich pożytku bo AI rusza je o 2 hexy. Masakra.

Dodałem trochę jednostek czerwonym aby urealnić składy grup bojowych. Niebiescy dostali też śmigłowce bojowe aby zrównoważyć czerwone czołgi.

Muszę to zagrać i zobaczyć jak jest.

Ps
Przydały by się manpady z cechą wyładowania i strzału po ruchu. To by je trochę uatrakcyjniło bo inaczej to łatwo je wymanewrować jak się ma zwiad lotniczy.
#52
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 23, 2025, 09:44:21 PM
AI "Ver: 3.0 (DEV)", to jak sama nazwa mówi to wersja rozwojowa. A wersja rozwojowa oznacza, że będzie się rozwijać, czyli zmieniać. Niekoniecznie na lepsze.

Preferujecie AI 3.0, to w porządku. Na pewno ma jakieś zalety. Kiedyś zapewne będzie dopracowane i przetestowane.
Ale w międzyczasie bądźcie przygotowani na problemy, zmiany w trakcie prac, i nieprzewidziane zachowania.
#53
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 23, 2025, 08:47:19 PM
Rozumiem, że trwa przerwa techniczna do czasu wyjaśnienia zachowania Al 3.0
#54
Ranking Generałów 2025 / Parabellum - W50 1.SS PZ.DIV.L...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 23, 2025, 12:04:47 PM
Gram zgodnie z zasadami i używam tylko samolotów, które mogę oficjalnie kupić. Nie będzie u mnie żadnych myśliwców.

Ponadto w tej wersji gram krótką drogą do celu, co oznacza, że w Kijowie wybieram Brilliant Victory.

OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\EFILE_GUS_Wx\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: W50 1.SS PZ.DIV.LAH v.4.6,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   POLAND , #0 , Brilliant Victory , score:54
--
Campaign score: 54  *  Average: 54

..
Current scenario: POLAND,  VH prestige is 240 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 240 , Current prestige is 516
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Defensive   Using map: 226
if BV: +500, AA CHANNEL , cap 2500, 9 turns prestige: 0
if V : +350, AA CHANNEL , cap 2500, 11 turns prestige: 0
if TV: +200, AA CHANNEL , cap 2500, 13 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
*  SS Pioniere , Opel Blitz 4x4 , Panzer-Pionierbatt. , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:005  [+40 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 , Panzer-Grenadier 1/1 , 0 bars , 65 exp , Waffen SS , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:006  [+65 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 , Panzer-Grenadier 1/2 , 0 bars , 26 exp , Waffen SS , 1/10 , 1 kill , 0 pp - U:007  [+26 exp]
*  SS Sniper , Opel Blitz 4x4 ,  Panzer-Grenadier Sniper , 0 bars , 42 exp , Waffen SS , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:008  [+42 exp]
*  SS Leibstandarte , Opel Blitz 4x4 ,  Panzer-Grenadier 1/3 , 1 bars , 100 exp , Waffen SS , 4/10 , 3 kill , 0 pp - U:009  [+100 exp]
*  SS Hauptquartier , Opel Blitz 4x4 ,  , 4 bars , 444 exp , Waffen SS , 14/2 , 0 kill , 0 pp - U:091

Recon
*  Aufklarer , Aufklaerer , 0 bars , 26 exp , Waffen SS , 7/10 , 1 kill , 0 pp - U:004  [+26 exp]
*  SS Krad ,  Panzer-Grenadier Krad , 0 bars , 28 exp , Waffen SS , 1/10 , 0 kill , 0 pp - U:010  [+28 exp]
*  ADGZ ,  , 0 bars , 23 exp , Waffen SS , 4/10 , 0 kill , 0 pp - U:092  [+23 exp]

Anti-tank
*  MG 34 , Opel Blitz 4x4 ,  Panzer-Grenadier MG , 0 bars , 8 exp , Waffen SS , 6/10 , 0 kill , 0 pp - U:011  [+8 exp]
*  4.7cm PaK36(t) , Protze , Panzerjaeger 1 , 0 bars , 21 exp , Waffen SS , 8/10 , 1 kill , 0 pp - U:015  [+21 exp]
*  3.7cm PaK36 , Protze , Panzerjaeger 2 , 0 bars , 35 exp , Waffen SS , 7/10 , 2 kill , 0 pp - U:016  [+35 exp]

Dual-purpose
*  SdKfz 6/2 , Schwere FlaK Zug 1 , 0 bars , 74 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:017  [+74 exp]
*  2cm FlaK30 , Protze , Leichte FlaK Zug 2 , 0 bars , 80 exp , Waffen SS , 5/10 , 2 kill , 0 pp - U:018  [+80 exp]

Artillery
*  15cm sIG33 , SdKfz 7 ,   Artillerie Schwere Bat. , 0 bars , 43 exp , Waffen SS , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:002  [+43 exp]
*  10.5cm sK18 , SdKfz 7 , Artillerie Bat. 1 , 0 bars , 25 exp , Waffen SS , 7/10 , 0 kill , 0 pp - U:012  [+25 exp]
*  7.5cm FK18 , Opel Blitz 4x4 , Artillerie Bat. 2 , 0 bars , 69 exp , Waffen SS , 2/10 , 0 kill , 0 pp - U:013  [+69 exp]
*  10.5cm leFH18 , SdKfz 7 , Artillerie Bat. 3 , 0 bars , 81 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:014  [+81 exp]

Tactical Bomber
 Fi 156 ,  , 0 bars , 11 exp , Waffen SS , 10/10 ,   AntiTank, 0 kill , 240 pp - U:019  [+11 exp]

Player 1 : Waffen SS
Killed: INF:10   TNK:2    RCN:14   AT:5    FORT:5    ATY:5    AD:1    FTR:1    TB:1      Total: 44
Lost  : TNK:1    RCN:2      Total: 3

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   6 Units *  0 Leaders      Total :    717 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    120 exp,      2 kill,      0 pp
Recon          *   3 Units *  0 Leaders      Total :     77 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     26 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank      *   3 Units *  0 Leaders      Total :     64 exp,      3 kill,      0 pp    Average:     21 exp,      1 kill,      0 pp
Dual-purpose   *   2 Units *  0 Leaders      Total :    154 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     77 exp,      1 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    218 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     55 exp,      0 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   1 Units *  0 Leaders      Total :     11 exp,      0 kill,    240 pp    Average:     11 exp,      0 kill,    240 pp
* Summary:     *  19 Units *  0 Leaders      Total :   1241 exp,     16 kill,    240 pp    Average:     65 exp,      1 kill,     13 pp

Player 1  Waffen SS   has 37 units total (core+aux):
Infantry : 10
Tank :  4
Recon :  4
Anti-tank :  4
Dual-purpose :  2
Artillery :  7
Fighter :  2
Tactical Bomber :  4

Player 2  Republic of Poland   has 12 units total (core+aux):
Infantry :  5
Tank :  1
Recon :  1
Anti-tank :  1
Dual-purpose :  2
Artillery :  2
#55
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 22, 2025, 01:24:55 PM
Ustawiłem datę dostępności transportowego Black Hawka na 1983-01.
W efekcie, domyślnym HTP w kampanii będzie UH-1 Huey.
Kwestie HTP uważam za tymczasowo zamkniętą.
#56
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - G24 1ST MARI...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 22, 2025, 01:27:33 AM
Zakończyłem i poproszę o punkty.
#57
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - G24 1ST MARI...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 22, 2025, 01:26:44 AM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G24 1ST MARINES DIVISION v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   PROLOG , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: PB4Y-1 Liberator
 2   BATTLE OF ILU , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: F6F-3 Hellcat
 3   BLOODY RIDGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   MATANIKAU , #3 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: SBD-5 Dauntless
 5   BANZAI , #4 , Brilliant Victory , score:66
 6   KOKUMBONA , #5 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: SB2C Helldiver (r)
 7   CAPE GLOUCESTER , #6 , Brilliant Victory , score:72
 8   TALASEA , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   PELELIU , #8 , Brilliant Victory , score:58  +++  Proto: F7F-4N Tigercat
10   OKINAWA , #9 , Brilliant Victory , score:68
--
Campaign score: 634  *  Average: 63

..
Current scenario: OKINAWA,  VH prestige is 640 ,  All map prestige is: 720
Army cost: 6588 , Current prestige is 1125
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 9
AI stance is Aggressive   Using map: 104
BV: Win , turn prestige: 130
V : Win , turn prestige: 130
TV: Win , turn prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Infantry
 Marine Inf. 1944 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 360 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 240 pp - U:001  [+5 exp]
*  Marine Inf. 1944 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 2 bars , 279 exp , US Marines , 10/10 , Extended Front  , 3 kill , 0 pp - U:002
 Marine Inf. 1944 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 357 exp , US Marines , 9/10 , 0 kill , 240 pp - U:003  [+2 exp]
 Marine Inf. 1944 , GMC CCKW ,  , 4 bars , 426 exp , US Marines , 6/10 , 1 kill , 240 pp - U:004  [+71 exp]
 Marine Inf. 1944 , GMC CCKW ,  , 3 bars , 368 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 240 pp - U:005  [+13 exp]
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 3 bars , 312 exp , US Marines , 8/10 , Street Fighter  ,      Fast Speed, 7 kill , 0 pp - U:006  [+4 exp]
*  Marine Eng. 1944 , M3A1 [W] , 1st Marine/1Eng , 3 bars , 399 exp , US Marines , 7/10 , Aggressive Maneuver  , 11 kill , 0 pp - U:008  [+6 exp]
*  HQ Unit , 1.5t Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011

Tank
 M26 Pershing ,  , 4 bars , 440 exp , USA , 8/10 , 11 kill , 480 pp - U:009  [+85 exp]
 M26 Pershing ,  , 4 bars , 447 exp , USA , 8/10 , 9 kill , 480 pp - U:013  [+92 exp]
 M4A3/76 ,  , 3 bars , 366 exp , USA , 9/10 , 1 kill , 348 pp - U:023  [+11 exp]
 M4A3/76 ,  , 4 bars , 410 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 348 pp - U:024  [+55 exp]

Anti-tank
*  M10 GMC 3-inch  , 1st Marine/1SW , 4 bars , 414 exp , US Marines , 4/10 , Bridging  , 10 kill , 0 pp - U:010  [+72 exp]

Artillery
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 4 bars , 403 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 408 pp - U:007  [+48 exp]
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 3 bars , 385 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 408 pp - U:012  [+30 exp]
 155mm M1 Howitzer , Diamond T ,  , 3 bars , 396 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 456 pp - U:014  [+41 exp]
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 3 bars , 381 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 408 pp - U:017  [+26 exp]
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 3 bars , 330 exp , US Marines , 10/10 , Combat Support  , 7 kill , 408 pp - U:018  [+55 exp]
 M7 HMC 105mm ,  , 4 bars , 401 exp , USA , 8/10 , 0 kill , 312 pp - U:020  [+46 exp]
 M7 HMC 105mm ,  , 3 bars , 369 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 312 pp - U:025  [+14 exp]

Fighter
+  F6F-3 Hellcat ,  , 5 bars , 710 exp , US Marines , 9/10 , Devastating Fire  ,    Special Munition,   Support, 17 kill , 0 pp - U:015  [+116 exp]
 F6F-5 Hellcat ,  , 3 bars , 381 exp , US Marines , 10/10 ,    Special Munition, 1 kill , 552 pp - U:021  [+26 exp]

Tactical Bomber
+  SBD-5 Dauntless ,  , 5 bars , 689 exp , US Marines , 9/10 ,    Special Munition,   Support, 15 kill , 0 pp - U:016  [+120 exp]
+  SB2C Helldiver (b) ,  , 5 bars , 595 exp , US Marines , 9/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 5 kill , 0 pp - U:019  [+108 exp]
 PBJ1-H Mitchell ,  , 4 bars , 407 exp , US Marines , 5/10 ,   Support, 1 kill , 708 pp - U:022  [+52 exp]

Player 1 : US Marines, USA
Killed: INF:108  TNK:5    RCN:1    AT:20   FLAK:9    FORT:45   ATY:40   AD:6    FTR:5    TB:8    SUB:4    DD:3    BS:2    CV:1    CRs:3      Total: 260
Lost  : INF:1    FORT:1    DD:3    CRs:2      Total: 7

BV 10
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   8 Units *  3 Leaders      Total :   2842 exp,     24 kill,    960 pp    Average:    355 exp,      3 kill,    120 pp
Tank           *   4 Units *  0 Leaders      Total :   1663 exp,     25 kill,   1656 pp    Average:    416 exp,      6 kill,    414 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    414 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    414 exp,     10 kill,      0 pp
Artillery      *   7 Units *  1 Leaders      Total :   2665 exp,      8 kill,   2712 pp    Average:    381 exp,      1 kill,    387 pp
Fighter        *   2 Units *  1 Leaders      Total :   1091 exp,     18 kill,    552 pp    Average:    546 exp,      9 kill,    276 pp
Tactical Bomber *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1691 exp,     21 kill,    708 pp    Average:    564 exp,      7 kill,    236 pp
* Summary:     *  25 Units *  7 Leaders      Total :  10366 exp,    106 kill,   6588 pp    Average:    415 exp,      4 kill,    264 pp

Player 1  US Marines, USA   has 51 units total (core+aux):
Infantry : 13
Tank :  4
Anti-tank :  1
Dual-purpose :  1
Artillery :  8
Fighter :  6
Tactical Bomber :  6
Destroyer :  4
Battleship :  2
Carrier :  2
Cruiser :  4

Player 2  Japan   has 33 units total (core+aux):
Infantry : 21
Dual-purpose :  1
Fortification :  1
Artillery :  2
Tactical Bomber :  2
Destroyer :  4
Battleship :  1
Cruiser :  1
#58
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - G24 1ST MARI...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 21, 2025, 03:52:58 PM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G24 1ST MARINES DIVISION v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   PROLOG , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: PB4Y-1 Liberator
 2   BATTLE OF ILU , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: F6F-3 Hellcat
 3   BLOODY RIDGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   MATANIKAU , #3 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: SBD-5 Dauntless
 5   BANZAI , #4 , Brilliant Victory , score:66
 6   KOKUMBONA , #5 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: SB2C Helldiver (r)
 7   CAPE GLOUCESTER , #6 , Brilliant Victory , score:72
 8   TALASEA , #7 , Brilliant Victory , score:70
 9   PELELIU , #8 , Brilliant Victory , score:58
--
Campaign score: 566  *  Average: 62

..
Current scenario: PELELIU,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 240
Army cost: 3240 , Current prestige is 483
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Defensive   Using map: 194
if BV: +250, OKINAWA , cap 5600, 17 turns prestige: 100
if V : +180, OKINAWA , cap 5600, 20 turns prestige: 100
if TV: +100, OKINAWA , cap 5600, 23 turns prestige: 100
Ls: Loss , turn prestige: 100

Infantry
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 2 bars , 266 exp , US Marines , 3/10 , 11 kill , 0 pp - U:001  [+15 exp]
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 2 bars , 279 exp , US Marines , 1/10 , Extended Front  , 3 kill , 0 pp - U:002  [+98 exp]
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 2 bars , 278 exp , US Marines , 4/10 , 4 kill , 0 pp - U:003  [+91 exp]
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/5 , 1 bars , 167 exp , US Marines , 2/10 , 2 kill , 0 pp - U:004  [+52 exp]
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/5 , 2 bars , 293 exp , US Marines , 3/10 , 3 kill , 0 pp - U:005  [+29 exp]
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 3 bars , 308 exp , US Marines , 6/10 , Street Fighter  ,      Fast Speed, 7 kill , 0 pp - U:006  [+93 exp]
*  Marine Eng. 1941 , LVT-2 [W] , 1st Marine/1Eng , 3 bars , 393 exp , US Marines , 4/10 , Aggressive Maneuver  , 11 kill , 0 pp - U:008  [+137 exp]
*  HQ Unit , 1.5t Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011
*  Seabees , GMC CCKW , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 74 exp , US Marines , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:013  [+48 exp]
 Marine Inf. 1944 ,  , 2 bars , 215 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 180 pp - U:025  [+4 exp]

Tank
*  M4A3 Flame , 1st Marine/1Tank , 4 bars , 473 exp , US Marines , 9/10 , 22 kill , 0 pp - U:009  [+91 exp]
 M4A3/76 ,  , 3 bars , 337 exp , USA , 10/10 , 12 kill , 348 pp - U:021  [+126 exp]

Anti-tank
*  M10 GMC 3-inch  , 1st Marine/1SW , 3 bars , 342 exp , US Marines , 8/10 , Bridging  , 10 kill , 0 pp - U:010  [+101 exp]

Artillery
*  155mm M1 How , Diamond T , 1st Marine/11Art , 2 bars , 273 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+118 exp]
*  155mm M1 How , Diamond T , 1st Marine/11Art , 3 bars , 322 exp , US Marines , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:012  [+52 exp]
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 2 bars , 247 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 408 pp - U:017  [+61 exp]
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 2 bars , 275 exp , US Marines , 8/10 , Combat Support  , 5 kill , 408 pp - U:018  [+52 exp]

Fighter
+  F6F-3 Hellcat (CV),  , 5 bars , 594 exp , US Marines , 10/10 , Devastating Fire  ,    Special Munition, 14 kill , 0 pp - U:015  [+147 exp]

Tactical Bomber
+  SBD-5 Dauntless ,  , 5 bars , 569 exp , US Marines , 10/10 ,    Special Munition,   Support, 13 kill , 0 pp - U:016  [+114 exp]
+  SB2C Helldiver (r) ,  , 4 bars , 487 exp , US Marines , 10/10 , Fire Discipline  ,    Special Munition,   Support, 3 kill , 0 pp - U:019  [+174 exp]
 SB2C Helldiver (r) ,  , 2 bars , 245 exp , US Marines , 9/10 , 0 kill , 468 pp - U:020  [+34 exp]
 NE-1 Cub ,  , 2 bars , 263 exp , US Marines , 6/10 , 0 kill , 228 pp - U:085  [+52 exp]

Level Bomber
+  PB4Y-1 Liberator (b) ,  , 1 bars , 154 exp , US Marines , 9/10 , 0 kill , 0 pp - U:014  [+2 exp]

Destroyer
 Porter DD ,  , 2 bars , 284 exp , US Marines , 9/10 , 4 kill , 1200 pp - U:084  [+73 exp]

Player 1 : US Marines, USA
Killed: INF:78   TNK:2    AT:13   FLAK:6    FORT:41   ATY:26   AD:2    FTR:4    TB:5    SUB:4    DD:3    BS:2    CV:1    CRs:3      Total: 190
Lost  : FORT:1    DD:2    CRs:2      Total: 5

BV  9
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *  10 Units *  3 Leaders      Total :   2614 exp,     43 kill,    180 pp    Average:    261 exp,      4 kill,     18 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    810 exp,     34 kill,    348 pp    Average:    405 exp,     17 kill,    174 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    342 exp,     10 kill,      0 pp    Average:    342 exp,     10 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1117 exp,     28 kill,    816 pp    Average:    279 exp,      7 kill,    204 pp
Fighter        *   1 Units *  1 Leaders      Total :    594 exp,     14 kill,      0 pp    Average:    594 exp,     14 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   4 Units *  1 Leaders      Total :   1564 exp,     16 kill,    696 pp    Average:    391 exp,      4 kill,    174 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    154 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    154 exp,      0 kill,      0 pp
Destroyer      *   1 Units *  0 Leaders      Total :    284 exp,      4 kill,   1200 pp    Average:    284 exp,      4 kill,   1200 pp
* Summary:     *  24 Units *  7 Leaders      Total :   7479 exp,    149 kill,   3240 pp    Average:    312 exp,      6 kill,    135 pp

Player 1  US Marines, USA   has 27 units total (core+aux):
Infantry : 11
Tank :  2
Anti-tank :  1
Artillery :  4
Fighter :  1
Tactical Bomber :  4
Level Bomber :  1
Destroyer :  1
Carrier :  2

Player 2  Japan   has 9 units total (core+aux):
Fortification :  2
Submarine :  7
#59
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 21, 2025, 01:48:18 PM
Cytat: sympatyk w Październik 21, 2025, 11:20:37 AMMówię o jednostkach, które nie mają transportu powietrznego
Dlaczego raz w scenariuszu nie mogę np. do 3824  CH-47 Chinook - HTP USA, załadować saperów?
To takie wielkie naruszenie zasad?
Saperzy nie są jednostką helikopterową. Więc nie dotyczy ich temat rozmowy.
W Suite możesz ich załadować w dowolny transport. Mogą jechać oklep na Godzilli.

Nie ma żadnego naruszenia zasad. Z punktu widzenia efila, kompletnie nie ma znaczenia w jaki transport ich załadujesz.

BTW. Saperzy nie mają w efilu transportu helikopterowego, bo w domyśle wykorzystują ciężki sprzęt który na taki transport nie pozwala. Na przykład w 1979 roku batalion inżynierów/saperów miał na wyposażeniu 8 pojazdów inżynieryjnych M728 CEV (58 ton), 2 pojazdy ewakuacyjne M88 (50 ton) i 6 mostów samobieżnych M60 AVLB (48 ton).

Cytat: sympatyk w Październik 21, 2025, 11:20:37 AMJa mówię o grupie jednostek - raz przetransportowanych w określone miejsce( nie mają transportu powietrznego z zasady)
Więc po lądowaniu porzuci transport, i nie dostanie automatycznie innego
Możesz sobie załadować dowolną jednostkę, w dowolny transport. Tylko twoja wyobraźnia jest limitem.

Nie zmienia to faktu, że jednocześnie istnieją "legalne" jednostki helikopterowe, które gracze będą wykorzystywać w scenariuszach. O mechanice tych jednostek rozmawiamy.

Jeśli jednostka po lądowaniu porzuci transport, i nie dostanie automatycznie innego, to nie ma żadnego związku z tematem rozmowy.
#60
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 21, 2025, 11:20:37 AM
Cytat: sympatyk w Październik 20, 2025, 11:15:21 AM
CytatProblem w tym, że przydzielony transport zadziała tylko do chwili pierwszego wyładunku.

I tyle mi wystarczy
To nie jednostka specjalna, która ma lecieć , wypełnić misję i wrócić


Mówię o jednostkach, które nie mają transportu powietrznego
Dlaczego raz w scenariuszu nie mogę np. do 3824  CH-47 Chinook - HTP USA, załadować saperów?
To takie wielkie naruszenie zasad?

CytatZ tą grupą, nie masz racji. Grupę spadochronową na "lewych" transportach można by jeszcze zaakceptować.
Ale grupa helikopterowa będzie lądować i startować co najmniej kilka razy w trakcie scenariusza (bo nie potrzebuje lotnisk).
Po pierwszym lądowaniu grupa porzuci przydzielone (w Suite) transporty, a po ponownym starcie przesiądzie się na transporty przydzielone automatycznie (przez grę).

Ja mówię o grupie jednostek - raz przetransportowanych w określone miejsce( nie mają transportu powietrznego z zasady)
Więc po lądowaniu porzuci transport, i nie dostanie automatycznie innego