Ostatnie wiadomości

#71
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 20, 2025, 11:15:21 AM
CytatProblem w tym, że przydzielony transport zadziała tylko do chwili pierwszego wyładunku.

I tyle mi wystarczy
To nie jednostka specjalna, która ma lecieć , wypełnić misję i wrócić

Grupa ma polecieć za linie frontu i walczyć do końca scenariusza
Natomiast pozostała część wojsk będzie nacierała w innym kierunku, lub wesprze grupę z innej strony
#72
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - G24 1ST MARI...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 20, 2025, 12:16:41 AM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G24 1ST MARINES DIVISION v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   PROLOG , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: PB4Y-1 Liberator
 2   BATTLE OF ILU , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: F6F-3 Hellcat
 3   BLOODY RIDGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   MATANIKAU , #3 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: SBD-5 Dauntless
 5   BANZAI , #4 , Brilliant Victory , score:66
 6   KOKUMBONA , #5 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: SB2C Helldiver (r)
 7   CAPE GLOUCESTER , #6 , Brilliant Victory , score:72
 8   TALASEA , #7 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 508  *  Average: 63

..
Current scenario: TALASEA,  VH prestige is 200 ,  All map prestige is: 440
Army cost: 1296 , Current prestige is 347
Prestige available on map yet is 200 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive   Using map: 314
if BV: +200, PELELIU , cap 4600, 15 turns prestige: 120
if V : +150, PELELIU , cap 4600, 18 turns prestige: 120
if TV: +100, PELELIU , cap 4600, 21 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120

Infantry
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 2 bars , 251 exp , US Marines , 9/10 ,    Special Munition, 7 kill , 0 pp - U:001  [+37 exp]
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 1 bars , 181 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:002
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 1 bars , 187 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:003
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/5 , 1 bars , 115 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/5 , 2 bars , 264 exp , US Marines , 9/10 ,    Special Munition, 3 kill , 0 pp - U:005  [+47 exp]
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 2 bars , 215 exp , US Marines , 10/10 ,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:006
*  Marine Eng. 1941 , LVT-2 [W] , 1st Marine/1Eng , 2 bars , 256 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:008
*  HQ Unit , 1.5t Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011
*  Seabees , GMC CCKW , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 26 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013

Tank
*  M4A3 Flame , 1st Marine/1Tank , 3 bars , 382 exp , US Marines , 10/10 ,    Special Munition, 14 kill , 0 pp - U:009  [+39 exp]
 M4A3 ,  , 2 bars , 222 exp , US Marines , 10/10 ,    Special Munition, 11 kill , 300 pp - U:021  [+85 exp]

Recon
 M8 Greyhound ,  , 1 bars , 150 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 180 pp - U:020

Anti-tank
*  M10 GMC 3-inch  , 1st Marine/1SW , 2 bars , 241 exp , US Marines , 10/10 , Bridging  , 6 kill , 0 pp - U:010

Artillery
*  155mm M1 How , Diamond T , 1st Marine/11Art , 1 bars , 155 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007
*  155mm M1 How , Diamond T , 1st Marine/11Art , 2 bars , 270 exp , US Marines , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:012  [+31 exp]
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 1 bars , 186 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 408 pp - U:017
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 2 bars , 223 exp , US Marines , 10/10 , Combat Support  , 3 kill , 408 pp - U:018  [+5 exp]

Fighter
+  F6F-3 Hellcat ,  , 4 bars , 447 exp , US Marines , 9/10 ,    Special Munition,   Support, 12 kill , 0 pp - U:015  [+97 exp]

Tactical Bomber
+  SBD-5 Dauntless ,  , 4 bars , 455 exp , US Marines , 10/10 ,    Special Munition,   Support, 8 kill , 0 pp - U:016  [+66 exp]
+  SB2C Helldiver (r) ,  , 3 bars , 313 exp , US Marines , 9/10 ,    Special Munition,   Support, 1 kill , 0 pp - U:019  [+111 exp]

Level Bomber
+  PB4Y-1 Liberator ,  , 1 bars , 152 exp , US Marines , 10/10 ,   Support, 0 kill , 0 pp - U:014  [+30 exp]

Player 1 : US Marines
Killed: INF:59   TNK:1    AT:12   FLAK:1    FORT:27   ATY:20   AD:2    FTR:4    TB:5    DD:3    BS:2    CV:1    CRs:3      Total: 140
Lost  : FORT:1    DD:2    CRs:2      Total: 5

BV  8
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   9 Units *  0 Leaders      Total :   1836 exp,     32 kill,      0 pp    Average:    204 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    604 exp,     25 kill,    300 pp    Average:    302 exp,     13 kill,    150 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    150 exp,      0 kill,    180 pp    Average:    150 exp,      0 kill,    180 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    241 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    241 exp,      6 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    834 exp,     26 kill,    816 pp    Average:    209 exp,      7 kill,    204 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    447 exp,     12 kill,      0 pp    Average:    447 exp,     12 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    768 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    384 exp,      5 kill,      0 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    152 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    152 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  21 Units *  2 Leaders      Total :   5032 exp,    110 kill,   1296 pp    Average:    240 exp,      5 kill,     62 pp

Player 1  US Marines   has 22 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Fortification :  1
Artillery :  4
Fighter :  1
Tactical Bomber :  2
Level Bomber :  1

Player 2  Japan   has 6 units total (core+aux):
Anti-tank :  1
Fortification :  5
#73
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 19, 2025, 11:19:20 PM
Pytanie brzmi dlaczego gra wybiera ten a nie inny transport htp jeśli są dostępne dwa?
A może dla htp przyjąć datę wprowadzenia jako datę stania się głównym transportem htp.
Są jakieś istotne różnice w tych transportach?
#74
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 19, 2025, 10:25:48 PM
Cytat: sympatyk w Październik 19, 2025, 09:29:07 PMZaraz powiesz, że to niemożliwe ...

Ale wsadzam działo samobieżne do śmigłowca i mówi, że wagi są ok ...
Znalazłeś lukę w Suite (nie jestem pewien czy nową).

Jednostki które nie mają aktywnego transportu helikopterowego (nieaktywna opcja 'Helo Transported'), mają domyślnie zerowe wagi transportowe HTP.
Zerowa waga jest zgodna z każdym transportem ('0 match any unit'), więc ta część jest jak najbardziej możliwa.
Problem w tym, że Suite najwyraźniej nie weryfikuje (w tym oknie), czy jednostka ma aktywną opcje 'Helo Transported'.

BTW. To co pokazujesz, nie wpływa w żaden sposób na wspomniany przeze mnie problem.
W suite możesz przydzielić jednostce dowolny transport nieorganiczny.
Problem w tym, że przydzielony transport zadziała tylko do chwili pierwszego wyładunku.
Jeśli wyładujesz, i załadujesz jednostkę z powrotem, to system przydzieli nowy transport automatycznie.



#75
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 19, 2025, 09:29:07 PM
Zaraz powiesz, że to niemożliwe ...

Ale wsadzam działo samobieżne do śmigłowca i mówi, że wagi są ok ...

#76
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 19, 2025, 08:58:05 PM
Cytat: sympatyk w Październik 19, 2025, 06:43:23 PMDomyślny HTP, ale nie jedyny? --> nadal możliwy wybór --> zależnie od parametrów i ceny ...
W kampanii można dobrać sprzęt, ale co zrobi gracz - nigdy nie wiesz ...
No właśnie jedyny. Nie ma wyboru. Klikasz i lecisz. Helikopter jest wybierany automatycznie.
Tak samo jak w przypadku samolotów dla spadochroniarzy, barek desantowych, czy pociągów.

Cytat: sympatyk w Październik 19, 2025, 06:43:23 PMMyślałem na początek o małej grupie spadochronowo-desantowej, rozwiniętej później do większej formacji
Jakie działa artyleryjskie wraz z transportem mogę dołączyć do grupy ? --> po wylądowaniu w terenie muszą się poruszać wraz z całą grupą
W tej chwili w kampanii nie ma dostępnej artylerii z cechą 'P' (jednostka desantowa).

Taką cechę powinna posiadać holowana haubica '105mm M102', i wszystkie moździerze.
Haubica '105mm M102' powinna też mieć dostępny transport desantowany.
Kwestia do poprawy/uzupełnienia.

Ze względu na słabe parametry haubicy 105mm, raczej nie oczekiwałbym pozytywnych rezultatów.

Potencjalnie (jeśli spreparuje ikony), pojawią się również samobieżne moździerze (107mm, 81mm), na podwoziu transportera M113. Ale tu również osiągi nie będą imponujące.

Sugerowałbym raczej wykorzystanie artylerii z transportem helikopterowym. Haubice 155mm sprawdzą się znacznie lepiej.
Istotnym ograniczeniem w ich przypadku, jest brak mobilności naziemnej. Z miejsca na miejsce, musisz transportować je helikopterami. Ale siła ognia równoważy wszelkie niedogodności.
#77
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 19, 2025, 06:43:23 PM
Domyślny HTP, ale nie jedyny? --> nadal możliwy wybór --> zależnie od parametrów i ceny ...
W kampanii można dobrać sprzęt, ale co zrobi gracz - nigdy nie wiesz ...

Myślałem na początek o małej grupie spadochronowo-desantowej, rozwiniętej później do większej formacji
Jakie działa artyleryjskie wraz z transportem mogę dołączyć do grupy ? --> po wylądowaniu w terenie muszą się poruszać wraz z całą grupą
#78
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - G24 1ST MARI...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 19, 2025, 01:36:12 PM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G24 1ST MARINES DIVISION v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   PROLOG , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: PB4Y-1 Liberator
 2   BATTLE OF ILU , #1 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: F6F-3 Hellcat
 3   BLOODY RIDGE , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   MATANIKAU , #3 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: SBD-5 Dauntless
 5   BANZAI , #4 , Brilliant Victory , score:66
 6   KOKUMBONA , #5 , Brilliant Victory , score:60  +++  Proto: SB2C Helldiver (r)
 7   CAPE GLOUCESTER , #6 , Brilliant Victory , score:72
--
Campaign score: 438  *  Average: 62

..
Current scenario: CAPE GLOUCESTER,  VH prestige is 280 ,  All map prestige is: 520
Army cost: 1296 , Current prestige is 799
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 6
AI stance is Defensive   Using map: 313
if BV: +600, TALASEA , cap 3600, 15 turns prestige: 130
if V : +450, TALASEA , cap 3600, 18 turns prestige: 130
if TV: +300, TALASEA , cap 3600, 21 turns prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130

Infantry
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 2 bars , 214 exp , US Marines , 8/10 , 7 kill , 0 pp - U:001  [+69 exp]
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 1 bars , 181 exp , US Marines , 6/10 , 3 kill , 0 pp - U:002  [+23 exp]
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/1 , 1 bars , 187 exp , US Marines , 7/10 , 3 kill , 0 pp - U:003  [+6 exp]
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/5 , 1 bars , 115 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:004
*  Marine Inf. 1942 , GMC CCKW , 1st Marine/5 , 2 bars , 217 exp , US Marines , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:005  [+70 exp]
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 2 bars , 215 exp , US Marines , 9/10 ,      Fast Speed, 6 kill , 0 pp - U:006  [+20 exp]
*  Marine Eng. 1941 , LVT-2 [W] , 1st Marine/1Eng , 2 bars , 256 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:008  [+46 exp]
*  HQ Unit , 1.5t Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011
*  Seabees , GMC CCKW , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 26 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013

Tank
*  M4A3 Flame , 1st Marine/1Tank , 3 bars , 343 exp , US Marines , 10/10 , 14 kill , 0 pp - U:009  [+68 exp]
 M4A3 ,  , 1 bars , 137 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 300 pp - U:076  [+17 exp]

Recon
 M8 Greyhound ,  , 1 bars , 150 exp , USA , 10/10 ,    Bridging, 0 kill , 180 pp - U:075  [+30 exp]

Anti-tank
*  M10 GMC 3-inch  , 1st Marine/1SW , 2 bars , 241 exp , US Marines , 10/10 , Bridging  , 6 kill , 0 pp - U:010  [+57 exp]

Artillery
*  155mm M1 How , Diamond T , 1st Marine/11Art , 1 bars , 155 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp - U:007  [+25 exp]
*  155mm M1 How , Diamond T , 1st Marine/11Art , 2 bars , 239 exp , US Marines , 10/10 , 11 kill , 0 pp - U:012  [+39 exp]
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 1 bars , 186 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 408 pp - U:017  [+8 exp]
 155mm M1 How , Diamond T ,  , 2 bars , 218 exp , US Marines , 10/10 , Combat Support  , 3 kill , 408 pp - U:018  [+25 exp]

Fighter
+  F6F-3 Hellcat ,  , 3 bars , 350 exp , US Marines , 8/10 , 9 kill , 0 pp - U:015  [+38 exp]

Tactical Bomber
+  SBD-5 Dauntless ,  , 3 bars , 389 exp , US Marines , 10/10 ,    Special Munition,   Support, 8 kill , 0 pp - U:016  [+109 exp]
+  SB2C Helldiver (r) ,  , 2 bars , 202 exp , US Marines , 9/10 ,    Special Munition,   Support, 0 kill , 0 pp - U:019  [+82 exp]

Level Bomber
+  PB4Y-1 Liberator ,  , 1 bars , 122 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:014

Player 1 : US Marines, USA
Killed: INF:54   TNK:1    AT:12   FORT:24   ATY:16   AD:2    FTR:3    TB:5    DD:3    BS:2    CV:1    CRs:3      Total: 126
Lost  : FORT:1    DD:2    CRs:2      Total: 5

BV  7
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   9 Units *  0 Leaders      Total :   1752 exp,     32 kill,      0 pp    Average:    195 exp,      4 kill,      0 pp
Tank           *   2 Units *  0 Leaders      Total :    480 exp,     16 kill,    300 pp    Average:    240 exp,      8 kill,    150 pp
Recon          *   1 Units *  0 Leaders      Total :    150 exp,      0 kill,    180 pp    Average:    150 exp,      0 kill,    180 pp
Anti-tank      *   1 Units *  1 Leaders      Total :    241 exp,      6 kill,      0 pp    Average:    241 exp,      6 kill,      0 pp
Artillery      *   4 Units *  1 Leaders      Total :    798 exp,     25 kill,    816 pp    Average:    200 exp,      6 kill,    204 pp
Fighter        *   1 Units *  0 Leaders      Total :    350 exp,      9 kill,      0 pp    Average:    350 exp,      9 kill,      0 pp
Tactical Bomber *   2 Units *  0 Leaders      Total :    591 exp,      8 kill,      0 pp    Average:    296 exp,      4 kill,      0 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :    122 exp,      0 kill,      0 pp    Average:    122 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  21 Units *  2 Leaders      Total :   4484 exp,     96 kill,   1296 pp    Average:    214 exp,      5 kill,     62 pp

Player 1  US Marines, USA   has 27 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank :  2
Recon :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  4
Fighter :  3
Tactical Bomber :  3
Level Bomber :  1
Destroyer :  2
Carrier :  1

Player 2  Japan   has 17 units total (core+aux):
Infantry :  5
Anti-tank :  2
Fortification :  8
Artillery :  2
#79
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 19, 2025, 01:30:48 PM
BTW. Mam potencjalny problem ze śmigłowcami transportowymi dla waszej kampanii.

Rzecz w tym, że w czerwcu 1979 roku do służby weszły śmigłowce UH-60A Blackhawk.
Teoretycznie powinny być dostępne od 1979-06, czyli na początku kampanii.

Problem w tym, że silnik wybiera transport śmigłowcowy automatycznie, w efekcie Blackhawk od momentu wprowadzenia staje się domyślnym HTP.

W 1979 US Army posiadała 15x UH-60A i 4000x UH-1. Więc masowe wykorzystanie Blackhawków (jako podstawowego śmigłowca) w kampanii jest mocno dyskusyjne.

Nie jestem pewien jak się do tego zabrać.
Macie jakieś pomysły  :huh?
#80
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 18, 2025, 09:31:01 PM
Opis i testy ( i film) z bitwy Migów z Panavia Tornado, oraz F-4F Phantom II dls Al 3,0
Pod starszymi Al - działania są całkiem inne
https://forum.open-general.com/viewtopic.php?p=21422#p21422