Menu główne

Ostatnie wiadomości

#91
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 14, 2025, 02:52:53 PM
Cytat: Waldzios w Październik 14, 2025, 02:23:16 PMZ punkt widzenia waszej kampanii, potencjalnie użyteczne mogą być samoloty Harrier.
'AV-8A Harrier' (1971-02) w trakcie kampanii i 'AV-8B Harrier II' (1987-01) jako prezent (prototyp oblatany w 1978).
Dzięki za info. Dodam je :)

I usunąłem M551TTS Sheridan  - żadna atrakcja, bo podobny można kupić
#92
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 14, 2025, 02:23:16 PM
BTW. Przypomniało mi się, o czym jeszcze możecie nie wiedzieć.

'US Marines' jest w efilu oddzielną nacją.
Dlatego sprzęt w wyłącznej dyspozycji 'US Marines', nie jest dostępny dla regularnej armii 'USA'.
Przy czym większość wspomnianego sprzętu, jest nadal teoretycznie dostępna w 'USA', ale z wyłączoną możliwością
zakupu (transportery LAV, śmigłowce Sea Cobra, samoloty Harrier etc).

Zdublowanie tych jednostek w 'USA' ma dwa cele. Zapewnienie dodatkowych prototypów, oraz zagwarantowanie zgodności kolorystycznej z jednostkami 'USA' ('US Marines' ma inny schemat kolorów).

Z punkt widzenia waszej kampanii, potencjalnie użyteczne mogą być samoloty Harrier.
'AV-8A Harrier' (1971-02) w trakcie kampanii i 'AV-8B Harrier II' (1987-01) jako prezent (prototyp oblatany w 1978).

BTW.2. Mam pomysł na dodatkową jednostkę przeciwpancerną.
Chodzi o naprowadzany laserowo pocisk artyleryjski M712 Copperhead.

Copperhead wszedł na uzbrojenie w 1982 roku, więc w kampanii mógłby pojawić jako prezent/prototyp (pocisk był gotowy w 1979).

Docelowa jednostka byłaby zrealizowana w formie tradycyjnej haubicy (w klasie ARTY).
Możliwości przeciwpancerne byłyby umiarkowane, rzędu ~600mm RHA (HA=~34), potencjalnie użyteczne w trakcie Fuldy, ograniczona użyteczność później.
Zasięg bez rewelacji, 16 km (6 heksów).
Amunicja skromna, 3 pociski (3 ammo).
Wsparcie prawdopodobnie wyłączone, ze względu na skromny poziom amunicji i sposób działania (wymóg podświetlenia celu).
Cena umożliwiająca darmowe przezbrojenie na tradycyjną haubice (niekoniecznie zaleta w przypadku prezentu).

Jednostka raczej nie ciekawa z punktu widzenia późniejszych kampanii, ale w trakcie Fuldy może być OK.
Dajcie znać, czy was interesuje.


#93
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 14, 2025, 01:40:11 PM
Cytat: Waldzios w Październik 13, 2025, 06:57:51 PMCo do konkretnych jednostek, to możesz wybrać praktycznie wszystko z połowy lat 80-tych, co będzie atrakcyjne dla gracza.

Rok 1979:
3555  '  M1 Abrams  [ TK  USA]  Cost: 1200
6037  '  M551TTS Sheridan  [ TK  USA]  Cost: 576
5532  '  SF (Green Berets) 1980  [INF  USA]  Cost: 960
5799  '  F-15C  [FTR  USA]  Cost: 1572
6066  '  AH-1F Cobra  [ TB  USA]  Cost: 1044
5879  '  M901 I-TOW  [ AT  USA]  Cost: 444
4315  '  M270 MLRS  [ATY  USA]  Cost: 912
3667  '  MIM-104A Patriot  [ AD  USA]  Cost: 1296


Rok 1980:
3522  '  M1A1 Abrams  [ TK  USA]  Cost: 1224
5533  '  SF (Green Berets) 1985  [INF  USA]  Cost: 1008
4314  '  F-15C-II  [FTR  USA]  Cost: 1596
3649  '  AH-64A Apache  [ TB  USA]  Cost: 1188
6916  '  M901 TOW 2  [ AT  USA]  Cost: 456
4315  '  M270 MLRS  [ATY  USA]  Cost: 912
3667  '  MIM-104A Patriot  [ AD  USA]  Cost: 1296
#94
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 13, 2025, 09:22:14 PM
Tak. Teraz szlifuję 3.
#95
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez sympatyk - Październik 13, 2025, 08:17:00 PM
Cytat: Jaro w Październik 13, 2025, 05:58:47 PMSympatyk - zwróć uwagę na skupienie moich sił w 4 turze - w samym środku walk. Wszystkie jednostki są chronione przez 6 sztuk własnej artylerii - zerknij na zasięg - i dodatkowo aux. Piechota w lesie a reszta za lasem i za rzeką. Czołgi w luce. Przy ataku wroga co najmniej 6 sztuk artylerii daje wsparcie. Piechota wroga od razu ginie a czołgi dostają tłumienie i są mniej skuteczne.
U ciebie wojsko było rozciągnięte w jedną linię i nie wykorzystałeś pełnego potencjału całej artylerii do wsparcia.

https://opengeneral.pl/upload/Zrzut ekranu 2025-10-13 174941.png
Bardzo fajne, czyli, co - 1 i 2 scenariusz zaliczony?
#96
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Waldzios - Październik 13, 2025, 06:57:51 PM
Cytat: Jaro w Październik 13, 2025, 05:27:55 PMA śmigłowce nie mogły by mieć zasięgu strzału ppanc 3 Hex?
Nie. To by całkowicie rozwaliło funkcjonalność obrony plot krótkiego zasięgu. Wszelkie MANPADSy straciłyby użyteczność.
Osobiście uważam, że już 2 heksy mogły być błędem. Ale zachowuje je ze względu na tradycje.

Cytat: Jaro w Październik 13, 2025, 05:27:55 PMZastanawia mnie cała klasa ppanc - jest niezła w obronie ale w ataku kiepska. Po stronie nieprzyjaciela z dodaną odpowiednim doświadczeniem i okopaniem stanowi wyzwanie. Czołgi muszą uważać.
Natomiast kiedy my atakujemy brak nam okopania a jednostki słabo się doświadczają. Brak im przewagi zasięgu, ruchu fazowego i po ruchu dostają karę do inicjatywy. Do tego AI chętniej je atakuje niż nasze czołgi. Często się też zdarza, że AI zasłoni je pierwszą linią np. piechoty i dalej ich czołgi poczynają sobie beztrosko.

Takie sobie luźne myśli prowokujące rewolucję w samobieżnej artylerii ppanc.
Tu nie specjalnie jest o czym dyskutować. Wszystko co opisałeś, to zamierzone elementy mechaniki tej klasy.
Mechaniki nie zmienisz, więc rewolucji nie będzie.

Cytat: Jaro w Październik 13, 2025, 05:43:38 PM
Cytat: Waldzios w Październik 03, 2025, 12:44:48 PMPotrzebujecie dwie list prototypów (jeśli nie zmienił się rozkład czasowy scenariuszy).
...
- custom protos (1979): 'M1 Abrams', 'Ah-1F Cobra', 'M901 I-TOW' , 'M109A4', 'M270 MLRS', 'MIM-104A Patriot', 'F-15C'
- custom protos (1980): 'M1A1 Abrams', 'AH-64A Apache', 'M901 TOW 2', 'M109A5', 'M270 MLRS' 'MIM-104A Patriot', 'F-15C-II'
Tu nasuwa się pytanie jakie lata uwzględnić w prototypach dla 1979 a jakie w 1980.
Ja przyjąłem dla roku
- 1979 lata 1979 i 1980
- 1980 lata 1980 i 1981
Widzę, że proponujesz dużo szerszy okres na prototypy. Możesz powiedzieć ile lat do przodu wziąć? No chyba, że przyjmę Twoją bazę i dorzucę jakieś jednostki piechoty specjalnej i będzie git.
Oczywiście. W czasach współczesnych okres od opracowania prototypu do wprowadzenia do służby to często nawet kilkanaście lat.
Na przykład: 'AH-64A Apache', prototyp 1975, początek produkcji 1982, wprowadzenie do służby 1986.
Klasyczny 9-miesięczny system prototypów kompletnie się nie sprawdza.

Proponowałem nawet Luisowi prostą modyfikację Suite (wydłużenie okienka prototypu do kilkudziesięciu miesięcy), ale temat utknął.

Co do konkretnych jednostek, to możesz wybrać praktycznie wszystko z połowy lat 80-tych, co będzie atrakcyjne dla gracza.

Najdalej do przodu to chyba 'AH-64A Apache' (1986-08).
'B1-B Lancer' (1986-10) też wydaje się OK (prototyp oblatany w 1974), ale to LB (więc trochę zbyt drogi na prezent).

Dyskusyjne są 'F-117 Nighthawk' (prototyp oblatano w 1981) i 'M1A1' (licencje na armatę 120mm kupiono dopiero w 1981). Ale można przyjąć, że w realiach wojennych pewne kwestie przyśpieszono.
#97
Ranking Generałów 2025 / Odp: Parabellum - G24 1ST MARI...
Ostatnia wiadomość przez Parabellum - Październik 13, 2025, 06:18:30 PM
OpenGen 0.93.4.RC5.1 * 27 Feb 2022  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\OpenGeneral Gustlik Efile\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.4.1
Campaign: G24 1ST MARINES DIVISION v.4.1e,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   PROLOG , #0 , Brilliant Victory , score:61  +++  Proto: PB4Y-1 Liberator
 2   BATTLE OF ILU , #1 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 117  *  Average: 58

..
Current scenario: BATTLE OF ILU,  VH prestige is 80 ,  All map prestige is: 200
Army cost: 0 , Current prestige is 249
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive   Using map: 914
if BV: +400, BLOODY RIDGE , cap 1000, 7 turns prestige: 30
if V : +250, BLOODY RIDGE , cap 1000, 9 turns prestige: 30
if TV: +100, BLOODY RIDGE , cap 1000, 11 turns prestige: 30
Ls: Loss , turn prestige: 30

Infantry
*  Marine Inf. 1942 , 1st Marine/1 , 0 bars , 53 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:001
*  Marine Inf. 1942 , 1st Marine/1 , 0 bars , 79 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:002
*  Marine Inf. 1942 , 1st Marine/1 , 0 bars , 59 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:003
*  Marine Inf. 1942 , 1st Marine/5 , 0 bars , 44 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:004
*  Marine Inf. 1942 , 1st Marine/5 , 0 bars , 71 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp - U:005
*  Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 1 bars , 129 exp , US Marines , 4/10 , 1 kill , 0 pp - U:006  [+39 exp]
*  Marine Eng. 1941 , LVT-2 [W] , 1st Marine/1Eng , 1 bars , 108 exp , US Marines , 5/10 , 3 kill , 0 pp - U:008  [+30 exp]
*  HQ Unit , 1.5t Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp - U:011
*  Seabees , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:013

Tank
*  M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 1 bars , 102 exp , US Marines , 8/10 ,    Special Munition, 1 kill , 0 pp - U:009  [+61 exp]

Anti-tank
*  M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 0 bars , 41 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:010

Artillery
*  75mm , 1st Marine/11Art , 0 bars , 23 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:007  [+23 exp]
*  155mm M1 How , Diamond T , 1st Marine/11Art , 0 bars , 97 exp , US Marines , 8/10 , 2 kill , 0 pp - U:012  [+26 exp]

Level Bomber
+  PB4Y-1 Liberator ,  , 0 bars , 0 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp - U:014

Player 1 : US Marines
Killed: INF:8    AT:2    FORT:4    ATY:1      Total: 15
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Infantry       *   9 Units *  0 Leaders      Total :    884 exp,      7 kill,      0 pp    Average:     98 exp,      1 kill,      0 pp
Tank           *   1 Units *  0 Leaders      Total :    102 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    102 exp,      1 kill,      0 pp
Anti-tank      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     41 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     41 exp,      0 kill,      0 pp
Artillery      *   2 Units *  0 Leaders      Total :    120 exp,      2 kill,      0 pp    Average:     60 exp,      1 kill,      0 pp
Level Bomber   *   1 Units *  0 Leaders      Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp    Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *  14 Units *  0 Leaders      Total :   1147 exp,     10 kill,      0 pp    Average:     82 exp,      1 kill,      0 pp

Player 1  US Marines   has 16 units total (core+aux):
Infantry :  9
Tank :  1
Anti-tank :  1
Artillery :  2
Air Defense :  1
Tactical Bomber :  1
Level Bomber :  1

Player 2  Japan   has 5 units total (core+aux):
Anti-tank :  1
Fortification :  2
Artillery :  1
Fighter :  1
#98
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 13, 2025, 05:58:47 PM
Sympatyk - zwróć uwagę na skupienie moich sił w 4 turze - w samym środku walk. Wszystkie jednostki są chronione przez 6 sztuk własnej artylerii - zerknij na zasięg - i dodatkowo aux. Piechota w lesie a reszta za lasem i za rzeką. Czołgi w luce. Przy ataku wroga co najmniej 6 sztuk artylerii daje wsparcie. Piechota wroga od razu ginie a czołgi dostają tłumienie i są mniej skuteczne.
U ciebie wojsko było rozciągnięte w jedną linię i nie wykorzystałeś pełnego potencjału całej artylerii do wsparcia.

#99
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 13, 2025, 05:44:32 PM
Cytat: sympatyk w Październik 13, 2025, 05:42:08 PM
Cytat: Jaro w Październik 13, 2025, 05:30:04 PM
Cytat: sympatyk w Październik 13, 2025, 11:37:30 AMRównież dodałem trochę sprzętu NRF --> więc
Tu pojawia się pytanie czy sprzęt niemiecki powinien być do kupienia dla gracza... Lepszy, ułatwi grę, pozwoli go poznać ale zamiast amerykańskiej będziemy mieli niemiecką kampanię...
Może warto?
Ja nie dodaje ich jako core i są to jednostki aux. Są niedostępne do kupienia dla gracza.
Wojna toczy się na ziemiach NRF - więc sprzęt niemiecki w drużynie amerykańskiej, jako pomocniczy, dostępny od zaraz (nie trzeba z za oceanu taszczyć) - jest jak znalezione złote jajko ...

A ja się zastanawiam na możliwością posiadania ich jako core...
#100
Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p. / Odp: Fulda #2 - prace budowlan...
Ostatnia wiadomość przez Jaro - Październik 13, 2025, 05:43:38 PM
Cytat: Waldzios w Październik 03, 2025, 12:44:48 PMPotrzebujecie dwie list prototypów (jeśli nie zmienił się rozkład czasowy scenariuszy).
...
- custom protos (1979): 'M1 Abrams', 'Ah-1F Cobra', 'M901 I-TOW' , 'M109A4', 'M270 MLRS', 'MIM-104A Patriot', 'F-15C'
- custom protos (1980): 'M1A1 Abrams', 'AH-64A Apache', 'M901 TOW 2', 'M109A5', 'M270 MLRS' 'MIM-104A Patriot', 'F-15C-II'
Tu nasuwa się pytanie jakie lata uwzględnić w prototypach dla 1979 a jakie w 1980.
Ja przyjąłem dla roku
- 1979 lata 1979 i 1980
- 1980 lata 1980 i 1981
Widzę, że proponujesz dużo szerszy okres na prototypy. Możesz powiedzieć ile lat do przodu wziąć? No chyba, że przyjmę Twoją bazę i dorzucę jakieś jednostki piechoty specjalnej i będzie git.