Kampania: "Znak Orła"

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 13, 2007, 12:04:43 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

czata

Falaise. Bardzo dużo wojska skupione na stosunkowo małej przestrzeni. Zaczynam wyjątkowo spokojnie. Niemiec jest tu mocny i trzeba go często okładać samolotami i artylerią. Gdy zaczęło mi się wydawać, że obrona przełamana, nagle moje jednostki pod Falaise znalazły się w okrążeniu! Jednak, mimo wielu strat, udaje mi się ukończyć w ostatniej turze. I to bez stresu, że nie zdążę.

Chambois. Na początku trzeba się okopać. Komputer musi się tu wyszaleć, gdyż jest bardzo agresywny. Najtrudniej jest pod Maczugą, bo wojska tam mało, a przeciwnik pojawia się momentami z trzech stron.
W odpowiednim momencie trzeba ruszyć do natarcia, ale powoli, bo Niemiec się odgryza. Czasu tu nie brakuje. Tylko trzeba uważać, żeby nie wybić wszystkich jednostek przeciwnika. Bardziej opłaca się wygrać poprzez zdobycie punktów.
Wymieniam bombowce. Wydaje mi się, że w drodze Andersa prototypy i nowe zakupy były z belkami. A teraz chyba nie są?

Gandawa. W tego typu scenariuszach zawsze mam cykora, że wyjdzie mi jakieś obce wojsko na plecy. Tym bardziej, gdy dobrze idzie, wszystkie jednostki z zasięgu wzroku zniszczone, a jeszcze nie koniec scenariusza. Jednak w spokoju dograłem ostatnie sześć tur. Nic mi nie wyskoczyło.

Terneuzen. W jaki sposób widzi samolot? Mój myśliwiec, mający Spotting Range o wartości 3, nie zauważył jednostki naziemnej dwa pola od siebie.

Pozdrawiam, Czata

majerek

Cytat: czata w Lipiec 06, 2009, 01:21:46 PM
Terneuzen. W jaki sposób widzi samolot? Mój myśliwiec, mający Spotting Range o wartości 3, nie zauważył jednostki naziemnej dwa pola od siebie.
To zależy od pogody jeśli było overcast to widoczność samolotów jest o połowę mniejsza z zaokrąglaniem w dół wartości połowicznych, natomiast w śniegu i deszczu samoloty widzą na 1 heks
Nie bo nie :)

czata

Terneuzen c.d. Nie pamiętam, jaka była pogoda. Ale obcą jednostkę wykrył recon, znajdujący się dalej od niej, niż samolot.

W którymś momencie zrobiłem mały blizkrieg. Moje wojska pancerne obeszły umocnione punkty, a piechota została. Nie wyszło mi to za dobrze. Wojsko się rozdrobniło i musiałem tanki wycofać. Na szczęście, pod koniec była piękna pogoda i moje samoloty były bezkarne.
Niby płasko, ale teren sprzyja obrońcom. No i piękna wyrzutnia.
Przed końcem scenariusza zdobyłem liberatora. Gdy zajął pozycję do zdobycia ostatniego miejsca, właśnie zniszczyłem ostatnią wrogą jednostkę.

Pozdrawiam, Czata

majerek

Cytat: czata w Lipiec 08, 2009, 09:25:55 AM
Terneuzen c.d. Nie pamiętam, jaka była pogoda. Ale obcą jednostkę wykrył recon, znajdujący się dalej od niej, niż samolot.
Ponieważ w "overcast" jednostki lądowe "widzą" normalnie połowa widoczności dotyczy tylko samolotów
Nie bo nie :)

Zsamot

Ja mam akurat z tym niemiłe doświadczenia, ze po wgraniu save- jak np. musiałem na moment przerwać grę- topotem recon z liderem- 7! pól zasiegu- nie widział działa za rzeką (scen Breda) oddalonego o 2 heksy...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Cytat: zsamot w Lipiec 08, 2009, 10:27:57 AM
Ja mam akurat z tym niemiłe doświadczenia, ze po wgraniu save- jak np. musiałem na moment przerwać grę- topotem recon z liderem- 7! pól zasiegu- nie widział działa za rzeką (scen Breda) oddalonego o 2 heksy... Aura- overcast
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Breda. Dzielę siły na różne kierunki. Częścią najlepszą planuje obejść punkty oporu od wschodu z zamiarem wyjścia na tyły. Wszystko to okazuje się niepotrzebne, bo pojawiających się jednostek jest całe mnóstwo. Większość wchodzi z boków mapy, ale zdarzają się też takie, które pojawiają się w środku wojennego zamętu.
Nie udało mi się zająć wszystkich punktów. Dwa, w tym SH, nie dałem rady.

Kapelsche Veer. Tym razem wystawiam dwie artylerie ciągnione, dwie piechoty i dwa czołgi. Jednego czołga puściłem górą, ale nie był to dobry pomysł, gdyż przez to bardzo późno wszedł do walki. Trzeba się tu pilnować, żeby nie zaangażować się w walkę z zasiekami. Bardzo skutecznie przeszkadzają.

Wilhelmshaven. Podzieliłem swoje siły w celu prowadzenia natarcia na głównych kierunkach i nawet udało mi się utrzymać porządek i dyscyplinę. Jednak z rundy na rundę jest tu coraz trudniej. A same "magazyny" wyglądają koszmarnie.
Wygrać jest tu stosunkowo łatwo, ale zdobyć maksymalną pulę dużo trudniej.

Pozdrawiam, Czata

czata

Flensburg. Naładowałem wszystkie jednostki na maksa.
Niespodzianka, Niemiec jest tu agresywny. Trzeba się spieszyć, żeby się za bardzo nie rozlazł.
Scenariusz ten to jedna wielka masakra. Myślałem, że tylko Japończycy byli samobójcami. Okazuje się także, że i Niemcy.

Armia:

Campaign: Sign Of The Eagle , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Mokra  Tactical Victory
02 Borowa Gora  Brilliant Victory
03 Minsk Mazowiecki  Brilliant Victory
04 Kock  Brilliant Victory
05 Wybor drogi  Victory
18 Montmirail  Brilliant Victory
19 Montbard  Brilliant Victory
20 Szkocja  Brilliant Victory
21 Cwiczenia "Snaffle"  Brilliant Victory
22 Falaise  Brilliant Victory
23 Chambois  Brilliant Victory
24 Gandawa  Brilliant Victory
25 Terneuzen  Brilliant Victory
26 Breda  Brilliant Victory
27 Kapelsche Veer  Brilliant Victory
28 Wilhelmshaven  Brilliant Victory

Current scenario: Flensburg , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 8742 , Current prestige is 704
BV: Win , turn prestige: 240
V : Win , turn prestige: 300
TV: Win , turn prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360

Infantry
*  , Saperzy [M3A1 [W]] , 2 bars , 265 exp , Poland , 10 base , 12 curr , 4 kill , 0 pp (U:002)
* "Wolynska" BK , S.K. Commando [M][M3A1 [W]] , 5 bars , 857 exp , Poland , 10 base , 14 curr , 16 kill , 0 pp (U:005)
* "Wolynska" BK , S.K. Commando [M][M3A1 [W]] , 5 bars , 972 exp , Poland , 10 base , 15 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 32 kill , 0 pp (U:006)
* "Wolynska" BK , S.K. Commando [M][M3A1 [W]] , 5 bars , 1054 exp , Poland , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 34 kill , 0 pp (U:023)
*  , Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 202 exp , Poland , 10 base , 12 curr , 0 kill , 0 pp (U:034)

Tank
*  , Firefly , 3 bars , 312 exp , Poland , 10 base , 12 curr , 14 kill , 0 pp (U:001)
, Challenger , 5 bars , 572 exp , Poland , 10 base , 15 curr , Liberator - User gets more prestige , 36 kill , 612 pp (U:028)
*  , Challenger , 5 bars , 657 exp , Poland , 10 base , 15 curr , Determined Defense - Defense values , 29 kill , 0 pp (U:038)

Recon
, Wz-29 , 5 bars , 577 exp , Poland , 10 base , 8 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 18 kill , 144 pp (U:029)

Anti-tank
* "Wolynska" BK , Achilles , 5 bars , 591 exp , Poland , 10 base , 15 curr , Liberator - User gets more prestige , 12 kill , 0 pp (U:026)

FlaK
, Crusader II [F] , 3 bars , 365 exp , Poland , 10 base , 13 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 3 kill , 374 pp (U:024)
* "Wolynska" BK/ckm , MG [FPST][Jeep [TW]] , 5 bars , 875 exp , Poland , 10 base , 15 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 9 kill , 0 pp (U:027)

Artillery
, 7.2 inch Mk VI[Scammell Pioneer] , 4 bars , 473 exp , Poland , 10 base , 14 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 18 kill , 755 pp (U:003)
, 7.2 inch Mk VI[Scammell Pioneer] , 5 bars , 502 exp , Poland , 10 base , 14 curr , 10 kill , 755 pp (U:010)
* 21 DAK , 7.2 inch Mk VI[Scammell Pioneer] , 5 bars , 738 exp , Poland , 10 base , 15 curr , 23 kill , 0 pp (U:016)
, Sexton , 0 bars , 66 exp , Poland , 10 base , 10 curr , 2 kill , 336 pp (U:037)

Air Defense
, Bofors 40 [G][Bren] , 4 bars , 407 exp , Poland , 10 base , 14 curr , 4 kill , 403 pp (U:020)

Fighter
*  , Mosquito FB VI , 5 bars , 737 exp , Poland , 10 base , 14 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 14 kill , 0 pp (U:018)
, Mosquito F II , 5 bars , 1081 exp , Poland , 10 base , 15 curr , 17 kill , 900 pp (U:030)
, Mosquito FB VI , 5 bars , 923 exp , Poland , 10 base , 14 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 23 kill , 957 pp (U:032)
*  , Mustang IV , 1 bars , 113 exp , Poland , 10 base , 7 curr , 0 kill , 0 pp (U:039)

Tactical Bomber
, B-25H , 3 bars , 369 exp , Poland , 10 base , 13 curr , 13 kill , 920 pp (U:004)
, B-25H , 5 bars , 563 exp , Poland , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 8 kill , 1062 pp (U:019)
*  , B-25H , 5 bars , 614 exp , Poland , 10 base , 15 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 18 kill , 0 pp (U:022)

Level Bomber
, B-24 Liberator [L] , 0 bars , 99 exp , Poland , 10 base , 10 curr , 0 kill , 1524 pp (U:025)

Killed: AD 73 ,  AT 54 ,  ATY 87 ,  INF 297 ,  REC 34 ,  TK 44 ,  FTR 14 ,  TB  7 ,  Total: 610
Lost  : AD  3 ,  AT  4 ,  ATY  2 ,  INF 51 ,  REC  4 ,  TK  7 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  71

BV 14
V   1
TV  1
L   0

Infantry *  5 Units * 2 Leaders
Total :   3350 exp,     86 kill,      0 pp
Average:    670 exp,     17 kill,      0 pp

Tank *  3 Units * 2 Leaders
Total :   1541 exp,     79 kill,    612 pp
Average:    514 exp,     26 kill,    204 pp

Recon *  1 Units * 1 Leaders
Total :    577 exp,     18 kill,    144 pp

Anti-tank *  1 Units * 1 Leaders
Total :    591 exp,     12 kill,      0 pp

FlaK *  2 Units * 2 Leaders
Total :   1240 exp,     12 kill,    374 pp
Average:    620 exp,      6 kill,    187 pp

Artillery *  4 Units * 1 Leaders
Total :   1779 exp,     53 kill,   1846 pp
Average:    445 exp,     13 kill,    462 pp

Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
Total :    407 exp,      4 kill,    403 pp

Fighter *  4 Units * 2 Leaders
Total :   2854 exp,     54 kill,   1857 pp
Average:    714 exp,     14 kill,    464 pp

Tactical Bomber *  3 Units * 2 Leaders
Total :   1546 exp,     39 kill,   1982 pp
Average:    515 exp,     13 kill,    661 pp

Level Bomber *  1 Units * 0 Leaders
Total :     99 exp,      0 kill,   1524 pp

Summary * 25 Units * 13 Leaders
Total :  13984 exp,    357 kill,   8742 pp
Average:    559 exp,     14 kill,    350 pp

Europa wyzwolona!!!

Pozdrawiam, Czata



Gustlik

No, no - armia jak się patrzy...

Widzę, że Waści protosami sypnęło szczodrze, a i liderzy nie od parady. Nie jakieś tam "Superiour Manouver", czy "Infkluence" (na ostatnim etapie upgrade'u). 2xLiberator, 2x Devastator i drżyjcie narody!

Edit

Dopiero zauważyłem, że Wz-29 przejechał cała kampanię - prosze, co znaczy zawieszenie z Ursusa :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#549
W ostatnim specjalnym numerze Techniki Wojskowej  (o broni pancernej) jest opis walk 1D.Panc. w 1945, ciekawie wygląda epizod walk na wyspie- ja bym nieco zmodyfikował ten scen, na z możliwością przegrania. Wszak wyspa pozostała przez Polaków nie zajęta. Podczas opisu- nudnego- p.Lalak nie jest niestety porywający- wspomniano o ostrzale 210-tkami, moze cos takiego dodać, nic zbyt silnego, ot, jako nekający ogień?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

#550
Ścieżka " Gen. Maczka"
Current scenario: Flensburg , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 5976 , Current prestige is 360

Infantry
* S.K. Commando [M][Bren [W]] , 5 bars , 937 exp , 10 base , 9 curr , 16 kill , 0 pp
* S.K. Commando [M][Bren [W]] , 5 bars , 1175 exp ,10 base , 10 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 21 kill , 0 pp
* S.K. Commando [M][M3A1 [W]] , 5 bars , 1003 exp , 10 base , 9 curr , First Strike - Unit fires first if  , 22 kill , 0 pp
* Sztab [AEC][PF 508/518] , 2 bars , 220 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp

Tank
Challenger , 5 bars , 764 exp , 10 base , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 61 kill , 408 pp
Challenger , 5 bars , 1439 exp , 10 base , 15 curr,Determined Defense-Defense values , 139 kill , 408 pp
Challenger , 5 bars , 710 exp , 10 base , 15 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 65 kill , 408 pp

Recon
Staghound 37 , 5 bars , 756 exp , 10 base , 5 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 11 kill , 192 pp
Staghound 37 , 4 bars , 492 exp , 10 base , 9 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 8 kill , 192 pp

Anti-tank
Achilles  , 2 bars , 279 exp , 10 base , 12 curr , 3 kill , 324 pp
* Achilles , 5 bars , 798 exp , 10 base , 15 curr , Street Fighter - Bypass city entren , 20 kill , 0 pp

FlaK
* MG [FPST][Jeep [TW]] , 5 bars , 1174 exp , 10 base , 15 curr , 10 kill , 0 pp
MG [FPST][Jeep [TW]] , 5 bars , 620 exp , 10 base , 15 curr , 4 kill , 192 pp

Artillery
7.2 inch Mk VI[Scammell Pioneer] , 5 bars , 582 exp , 10 base , 15 curr , 6 kill , 540 pp
5.5 inch[AEC Matador] , 1 bars , 101 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 420 pp
* 7.2 inch Mk VI[Scammell Pioneer] , 5 bars , 884 exp , 10 base , 15 curr , 18 kill , 0 pp
Sexton , 3 bars , 392 exp , 10 base , 13 curr , 1 kill , 336 pp
Sexton , 5 bars , 577 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 2 kill , 336 pp
7.2 inch Mk VI[Scammell Pioneer] , 3 bars , 340 exp , 10 base , 13 curr , 11 kill , 540 pp

Air Defense
Bofors 40 [G][Bren] , 4 bars , 449 exp , 10 base , 14 curr , Resilience - Harder to Destroy , 4 kill , 288 pp

Fighter
*Mosquito FB VI , 5 bars , 779 exp , 10 base , 15 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 15 kill , 0 pp
Mosquito FB VI , 5 bars , 1001 exp , 10 base , 12 curr , Determined Defense - Defense values , 23 kill , 684 pp
*Mosquito FB VI , 2 bars , 246 exp , 10 base , 11 curr , 4 kill , 0 pp

Tactical Bomber
B-25H , 1 bars , 140 exp , 10 base , 9 curr , 2 kill , 708 pp
*B-25H , 5 bars , 906 exp , 10 base , 15 curr , 12 kill , 0 pp

Killed: AD 77 ,  AT 54 ,  ATY 96 ,  INF 301 ,  REC 35 ,  TK 45 ,  FTR 15 ,  TB  5 ,  Total: 628
Lost  : AD  0 ,  AT  2 ,  ATY  1 ,  INF 20 ,  REC  2 ,  TK  6 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:  32
BV 14
V   1
TV  1
L   0
Infantry *  4 Units * 2 Leaders Total :   3335 exp,     59 kill,      0 pp  Average:    834 exp,     15 kill,      0 pp
Tank *  3 Units * 3 Leaders  Total :   2913 exp,    265 kill,   1224 pp Average:    971 exp,     88 kill,    408 pp
Recon *  2 Units * 2 Leaders  Total :   1248 exp,     19 kill,    384 pp Average:    624 exp,     10 kill,    192 pp
Anti-tank *  2 Units * 1 Leaders  Total :   1077 exp,     23 kill,    324 pp  Average:    539 exp,     12 kill,    162 pp
FlaK *  2 Units * 0 Leaders  Total :   1794 exp,     14 kill,    192 pp Average:    897 exp,      7 kill,     96 pp
Artillery *  6 Units * 1 Leaders  Total :   2876 exp,     39 kill,   2172 pp Average:    479 exp,      7 kill,    362 pp
Air Defense *  1 Units * 1 Leaders  Total :    449 exp,      4 kill,    288 pp
Fighter *  3 Units * 2 Leaders  Total :   2026 exp,     42 kill,    684 pp Average:    675 exp,     14 kill,    228 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 0 Leaders  Total :   1046 exp,     14 kill,    708 pp Average:    523 exp,      7 kill,    354 pp
Summary * 25 Units * 12 Leaders
Total :  16764 exp,    479 kill,   5976 pp
Average:    671 exp,     19 kill,    239 pp
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Wilhelmshaven- super scenariusz, tylko dodałbym jakieś zasieki po drodze, poza tym ująłbym pare jednostek aux, a Flensberg- tylko moje, poza posterunkami i tymi na obrzeżach.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

No a teraz ścieżka afrykańska:
reasumując- cały czas uważam, ze Firefly'e pojawiają sie nieco za późno, poza tym czytałem, ze Dywizja maczka używałą Stuarty ze zdjętą wieżą i tylko wyposażone w broń ręczna, może więc coś takiego umieścic w efilu?
Poza tym dałbym w momentach zmiany na wyposażenie innego kraju (w tym przypadku: brytyjskie) możliwość ulepszenia sztabu, by nie jeździli wszędzie Fiatem;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Tobruk- pokazywany jest nowy, dostepny sprzęt- francuski, którego i tak nie mozna kupic, można to jakoś poprawić? Cholernie irytuje, gdy nastawiam sie na kupno kolejnego Schneidera 155mm, a tu nic.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Niestety - nie da się nic z tym zrobić. Między scenariuszami jest duża przerwa i sprzęt z Francji '40, zdążył już być i zdążył się też skończyć.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/