Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Potestowałem te MIG 25

Jeśli komputer widzi cel dla MIGA (tylko samoloty) i jest w zasięgu, to niezależnie od ustawień Fearless (przy agresywnym ustawieniu komputera) --> zaatakuje cel(samolot) tylko w tym przypadku, gdy cel nie jest silniejszy.
W moim przypadku - widzi 5807  Panavia Tornado, oraz 5806  F-4F Phantom II
Zawsze atakuje Phantona dwoma Migami i zawsze go niszczy

Jak przeniosłem Fhantoma w inne miejsce i widział tylko Panavia, to
przy ustawieniu  Fearless lecą Migi do VH, bez tego ustawienia parkują nad Fuldą pod osłoną swoich p-lot, lub w innym bezpiecznym miejscu (w/g komputera)

sympatyk

Opis i testy ( i film) z bitwy Migów z Panavia Tornado, oraz F-4F Phantom II dls Al 3,0
Pod starszymi Al - działania są całkiem inne
https://forum.open-general.com/viewtopic.php?p=21422#p21422

Waldzios

BTW. Mam potencjalny problem ze śmigłowcami transportowymi dla waszej kampanii.

Rzecz w tym, że w czerwcu 1979 roku do służby weszły śmigłowce UH-60A Blackhawk.
Teoretycznie powinny być dostępne od 1979-06, czyli na początku kampanii.

Problem w tym, że silnik wybiera transport śmigłowcowy automatycznie, w efekcie Blackhawk od momentu wprowadzenia staje się domyślnym HTP.

W 1979 US Army posiadała 15x UH-60A i 4000x UH-1. Więc masowe wykorzystanie Blackhawków (jako podstawowego śmigłowca) w kampanii jest mocno dyskusyjne.

Nie jestem pewien jak się do tego zabrać.
Macie jakieś pomysły  :huh?
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#198
Domyślny HTP, ale nie jedyny? --> nadal możliwy wybór --> zależnie od parametrów i ceny ...
W kampanii można dobrać sprzęt, ale co zrobi gracz - nigdy nie wiesz ...

Myślałem na początek o małej grupie spadochronowo-desantowej, rozwiniętej później do większej formacji
Jakie działa artyleryjskie wraz z transportem mogę dołączyć do grupy ? --> po wylądowaniu w terenie muszą się poruszać wraz z całą grupą

Waldzios

Cytat: sympatyk w Październik 19, 2025, 06:43:23 PMDomyślny HTP, ale nie jedyny? --> nadal możliwy wybór --> zależnie od parametrów i ceny ...
W kampanii można dobrać sprzęt, ale co zrobi gracz - nigdy nie wiesz ...
No właśnie jedyny. Nie ma wyboru. Klikasz i lecisz. Helikopter jest wybierany automatycznie.
Tak samo jak w przypadku samolotów dla spadochroniarzy, barek desantowych, czy pociągów.

Cytat: sympatyk w Październik 19, 2025, 06:43:23 PMMyślałem na początek o małej grupie spadochronowo-desantowej, rozwiniętej później do większej formacji
Jakie działa artyleryjskie wraz z transportem mogę dołączyć do grupy ? --> po wylądowaniu w terenie muszą się poruszać wraz z całą grupą
W tej chwili w kampanii nie ma dostępnej artylerii z cechą 'P' (jednostka desantowa).

Taką cechę powinna posiadać holowana haubica '105mm M102', i wszystkie moździerze.
Haubica '105mm M102' powinna też mieć dostępny transport desantowany.
Kwestia do poprawy/uzupełnienia.

Ze względu na słabe parametry haubicy 105mm, raczej nie oczekiwałbym pozytywnych rezultatów.

Potencjalnie (jeśli spreparuje ikony), pojawią się również samobieżne moździerze (107mm, 81mm), na podwoziu transportera M113. Ale tu również osiągi nie będą imponujące.

Sugerowałbym raczej wykorzystanie artylerii z transportem helikopterowym. Haubice 155mm sprawdzą się znacznie lepiej.
Istotnym ograniczeniem w ich przypadku, jest brak mobilności naziemnej. Z miejsca na miejsce, musisz transportować je helikopterami. Ale siła ognia równoważy wszelkie niedogodności.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Zaraz powiesz, że to niemożliwe ...

Ale wsadzam działo samobieżne do śmigłowca i mówi, że wagi są ok ...


Waldzios

#201
Cytat: sympatyk w Październik 19, 2025, 09:29:07 PMZaraz powiesz, że to niemożliwe ...

Ale wsadzam działo samobieżne do śmigłowca i mówi, że wagi są ok ...
Znalazłeś lukę w Suite (nie jestem pewien czy nową).

Jednostki które nie mają aktywnego transportu helikopterowego (nieaktywna opcja 'Helo Transported'), mają domyślnie zerowe wagi transportowe HTP.
Zerowa waga jest zgodna z każdym transportem ('0 match any unit'), więc ta część jest jak najbardziej możliwa.
Problem w tym, że Suite najwyraźniej nie weryfikuje (w tym oknie), czy jednostka ma aktywną opcje 'Helo Transported'.

BTW. To co pokazujesz, nie wpływa w żaden sposób na wspomniany przeze mnie problem.
W suite możesz przydzielić jednostce dowolny transport nieorganiczny.
Problem w tym, że przydzielony transport zadziała tylko do chwili pierwszego wyładunku.
Jeśli wyładujesz, i załadujesz jednostkę z powrotem, to system przydzieli nowy transport automatycznie.



GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Pytanie brzmi dlaczego gra wybiera ten a nie inny transport htp jeśli są dostępne dwa?
A może dla htp przyjąć datę wprowadzenia jako datę stania się głównym transportem htp.
Są jakieś istotne różnice w tych transportach?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatProblem w tym, że przydzielony transport zadziała tylko do chwili pierwszego wyładunku.

I tyle mi wystarczy
To nie jednostka specjalna, która ma lecieć , wypełnić misję i wrócić

Grupa ma polecieć za linie frontu i walczyć do końca scenariusza
Natomiast pozostała część wojsk będzie nacierała w innym kierunku, lub wesprze grupę z innej strony

Jaro

Nie rób takich akcji. Jednostka ma korzystać z właściwego transportu - szczególnie helikopterowego. Wyjątek to AI choć też bym tego unikał. Przecież ktoś może zechcieć wylądować wcześniej i potem już nie odleci. Albo odleci w innym transporcie i będzie tysiące pytań abo zdziwienie że nowy transport ma krótszy zasięg.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#205
Cytat: Jaro w Październik 19, 2025, 11:19:20 PMPytanie brzmi dlaczego gra wybiera ten a nie inny transport htp jeśli są dostępne dwa?
A może dla htp przyjąć datę wprowadzenia jako datę stania się głównym transportem htp.
Są jakieś istotne różnice w tych transportach?
Gra wybiera pierwszy transport, który spełnia wymagania (wagi trasportowe i data dostępności).

Transporty w ramach jednej wagi różnią datą dostępności.

Jeśli dostępne są dwa transporty o pokrywających się wagach i datach dostępności, gra wybierze pierwszy (na liście jednostek).

W praktyce gra zwykle nie ma prawdziwego wyboru. Autor efila ustawia daty dostępności tak by wybór transportu był jednoznaczny.
Na przykład:
'UH-1D Huey' - waga 01 - 1962/08-1979/05;
'UH-60A Black Hawk' - waga 01 - 1979/06-2015/12;

W 99% przypadków to działa idealnie. Gdyby wasza kampania toczyła się kilka lat później/wcześniej wszystko byłoby w najlepszym porządku.

Mechanika jest w porządku.

Cały kłopot polega na tym, że przy "prawidłowych" ustawieniach od daty 1979-06 cała armia przesiada się na Black Hawki.
Co jest problematyczne historycznie.
To trochę tak, jakby od 1980-02 wszystkie czołgi w armii automatycznie zmieniły się w Abramsy.

Cytat: sympatyk w Październik 20, 2025, 11:15:21 AMI tyle mi wystarczy
To nie jednostka specjalna, która ma lecieć , wypełnić misję i wrócić

Grupa ma polecieć za linie frontu i walczyć do końca scenariusza
Natomiast pozostała część wojsk będzie nacierała w innym kierunku, lub wesprze grupę z innej strony
W grze gracz może kupić jednostki helikopterowe. Kampania pozwala na ich użycie (HTP>0).
Z mojego doświadczenie (raporty na forum) gracze używają helikopterów dość powszechnie.
Nawet jeśli Ty z nich nie korzystasz, te helikoptery muszą funkcjonować w przewidywalny sposób.

Z tą grupą, nie masz racji. Grupę spadochronową na "lewych" transportach można by jeszcze zaakceptować.
Ale grupa helikopterowa będzie lądować i startować co najmniej kilka razy w trakcie scenariusza (bo nie potrzebuje lotnisk).
Po pierwszym lądowaniu grupa porzuci przydzielone (w Suite) transporty, a po ponownym starcie przesiądzie się na transporty przydzielone automatycznie (przez grę).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: Waldzios w Październik 20, 2025, 01:56:10 PMJeśli dostępne są dwa transporty o pokrywających się wagach i datach dostępności, gra wybierze pierwszy (na liście jednostek).
I tu kombinuję aby nowszy śmigłowiec transportowy miał większy numer niż ten starszy. Oba by były dostępne ale gra wybierała by starszy. Jak starszy przestanie być dostępny to automatycznie przerzucimy się na nowszy.

A druga opcja to, jak pisałem wcześniej, nowy śmigłowiec dostaje datę dostępności odpowiednią do momentu, gdy stał się głównym środkiem transportu.
 
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Zastanawiam się na zmianie posiłkowych jednostek wroga.
Zamiast przybywać w turze 5 dałbym je od razu na mapie z opcją czekaj do tury 5.

Dlaczego? Aby graczowi, który robi rozpoznanie mapy i wysyła desant powietrzem lub lądem, wrogie posiłki nie zmaterializowały się obok jego jednostek i wystawiły je na ostrzał systemów dalekiego zasięgu.

Co o tym myślicie?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Wszystko co zapobiega-niespodziewanemu pojawieniu się znikąd posiłków jest wskazane :clap
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

#209
Cytat: Jaro w Październik 20, 2025, 06:09:32 PMI tu kombinuję aby nowszy śmigłowiec transportowy miał większy numer niż ten starszy. Oba by były dostępne ale gra wybierała by starszy. Jak starszy przestanie być dostępny to automatycznie przerzucimy się na nowszy.
Niepotrzebnie kombinujesz. Datę zmiany mogę ustawić jaką będę chciał, to nie jest problem.
Wszystko sprowadza się do uzgodnienia właściwej daty.

Równoczesna dostępność dwóch transportów nie jest wskazana. W przypadku helikopterów, będzie to prowadzić do dziwnych sytuacji, gdy autor ustawi inny transport, a gra przydzieli inny.
Poza tym US Army wycofała UH-1 dopiero w 2016 (USAF pożegnała ostatnie miesiąc temu), więc to by nie zadziałało.

Z punktu widzenia efila data zmiany nie jest specjalnie istotna. Wystarczy że późniejsze (i wcześniejsze) kampanie będą mieć właściwe helikoptery.
Na pewno chciałbym mieć Black Hawki dostępne najpóźniej w 1983 (Inwazja na Grenadę).

Dlatego właśnie pytałem was o zdanie. Dla waszej kampanii robi to różnicę.
W zależności od ustawień efila, albo wszystkie jednostki będą używać Huey'a, albo Black Hawka.
Jestem gotowy pójść wam na rękę, cokolwiek zdecydujecie.

A po wszystkim zrzucę na was winę, jeśli ktoś będzie się skarżył :P.

Cytat: Jaro w Październik 20, 2025, 06:09:32 PMA druga opcja to, jak pisałem wcześniej, nowy śmigłowiec dostaje datę dostępności odpowiednią do momentu, gdy stał się głównym środkiem transportu.
Łatwo powiedzieć, trudniej ustalić konkretną datę.

Formalnie UH-60 stał się głównym środkiem transportu w momencie wprowadzenia do służby. Tylko, że proces pełnej wymiany trwał kilkanaście lat.

Jedyna konkretna informacja jaką kojarzę w temacie produkcji, to w 1989 oficjalnie ogłoszono wyprodukowanie pierwszego tysiąca Black Hawków.
Uwzględniając, że docelowa (obecna) liczna maszyn w US Army to 2,135 (około 3tys we wszystkich rodzajach amerykańskich wojsk), to w 1989 nie wypełniono nawet połowy zapotrzebowania.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons