Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Greg Lipiec 09, 2010, 06:10:52



Tytuł: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Greg Lipiec 09, 2010, 06:10:52
(http://gorczycki.w.interia.pl/PULPIT01.jpg)

Czy ktoś rozgryzł już wszystkie opcje z ustawień OpenGeneral?
 ??? ???


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 09, 2010, 08:19:54
Właśnie miałem pytać o różnice:
- zasięg 0 a zasięg 1..
- co to jest LOF, LOS, ZOC, BB, CV, BC?
- roads extended?
- pozwolenie na barrage ogień? Czyli jaki?
- o co chodzi z posiłkami?

Podpowiem, że czasem z panelu ulepszeń najłatwiej wyjść klawiszem esc.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 09, 2010, 10:01:01
No to jedziemy - od lewej - u góry:

Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
(Pozwól na wysadzanie, budowę naprawę)

Dotyczy funkcji inżynierskich, którzy w Open PG mogą zarówno budować jak i wysadzać oraz naprawiać wysadzone miasta, porty, lotniska oraz pola minowe. Ale do tego trzeba ustawić takie funkcje w efilu. Dopóki gramy na efilu od PG2 - bez znaczenia.

Teraz ta lista po prawej:

- True range 0 (Rzeczywisty zasięg 0) - w PG2 zasięg strzału 0 był traktowany tak samo jak zasięg 1. Czyli strzał tylko do sąsiedniego heksa. W momencie włączenia tej opcji - gra zacznie rozróżniać te zasięgi. Zero będzie rzeczywistym zerem.
- True spotting 0 - jak wyżej ale do zasięgu wzroku.
- Mountain Cities & Forest blocked direct LOF (line of fire) even if range >2 - pamiętacie z PG2 gdy ppance strzelające na trzy heksy mogły strzelać "przez przeszkody"? To blokuje ten błąd.
- Units blocks LOF - jak wyżej - zablokowanie strzału "przez jednostki"
- Extended LOS (line of spotting) rules - trudniejsze warunki obserwacji. Więcej ograniczeń (do późniejszego uściślenia)
- Air units extended ZOC - przywraca możliwość blokowania samolotów przeciwnika - jak w starym PG2 przed poprawką
- Air unit can be fired when entering AD range - w razie napotkania, na trasie przelotu, działa plot lub flaka - samolot zostanie ostrzelany (poprawka - ale tylko z jeśli przelatuje o 1 heks od takiego działa)
- BB CV BC can fire as flaks - okręty klas głównych mogą strzelać do samolotów na zasadzie FlaKów.
- Roads extended - rozszerzone zasady użycia dróg (do wyjaśnienia)
- Allow barrage fire - zezwól na ogień zaporowy. Niektóre działa mogą strzelać do nieodkrytych heksów (bombardowanie artyleryjskie). Jeśli jest tam nieprzyjacielska jednostka działają wtedy na nią jak bombowce strategiczne. Trzeba ustawić w efilu. Przy grze na klasycznym efilu - nie działa.
- Reinforces arrive when player is active - w PG2 posiłki dla przeciwnika przybywały w trakcie kolejki gracza. W ten sposób można było je utrącić zanim weszły do walki (jeśli wiedziało się gdzie są). Poprawka - Włączenie tej funkcji spowoduje, że posiłki dla AI przybędą w momencie gdy komputer ma ruch - dopiero wtedy się ujawnią i od razu wejdą do akcji.
- Allow bridges over impoassable rivers. Zezwól na budowę mostów nad heksami "Impassable River".

 


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 09, 2010, 10:23:09
Jeszcze jedno - dwie opcje u samej góry:

Use scenario settings - "Pozostaw ustawienia scenariusza". Wszystkie powyższe opcje może włączyć/wyłączyć twórca kampanii/scenariusza. Jesli zatem gramy kampanię pisaną pod OpenPG nalezy wybrać tę opcję, aby pozostać w zgodzie z intencjami twórcy. Wówczas wszystkie kratki zostaną zablokowane w pozycji ustawionej w scenariuszu.

Jeśli zaś gramy kampanię z PG2 i chcemy ją sobie trochę "zopenizować" wybieramy "Use registry settings" i dokonujemy ustawień samodzielnie - pamiętając jednak, że z efilem PG2 pewnych rzeczy zrobić się nie da .


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Greg Lipiec 09, 2010, 10:42:00
Parę razy piszesz Gustlik o efilu pod OpenPG, należy rozumieć, że efil też trzeba przerobić.
Czy to jest jakaś kosmetyczna przeróbka czy tworzenie od nowa - pytam pod Twoim kątem.

PS.
Dzięki za opis opcji - czy możesz opisać jeszcze te w dolnych ramkach


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 09, 2010, 11:01:38
Mozliwości jakie daje efil pod Open PG jest tyle, że przeczuwam iż na świecie pozostanie, tak naprawdę tylko jeden taki efil - Adlera - bo on już wziął się za tą robotę. 254 kraje + 32 Fronty + 32 frakcje, do wszystkiego flagi, zdjęcia, medale... Nie wiem jaki jest limit jednostek, ale ktoś mówił o 10.000.

Nowe opcja dla jednostek inżynierskich (buduj, burz, napraw). Opcja: "marine" - ruch po lądowaniu, opcja: "barrage fire" - czyli bombardowanie niewidocznych heksów, opcja "No Surrender"...

Wiesz ile byłoby dyskusji?

Popatrz - mój efil, w kształcie jaki ma w tej chwili powstawał 4 lata - z obszerną dyskusją. Ile zatem trwałoby "obrabianie" nowego?

Oczywiście można dodać kilka oczywistych funkcji do tego co jest, żeby go trochę "zopenizować", ale żeby na 100% wykorzystać możliwości OpenPG - trzeba stworzyć nowy efil. Oczywiście wszystko co jest w tej chwili (istniejące jednostki, ich dane, ikony) może zostać jako podstawa, ale to mniej niż połowa tego, co trzeba by zrobić.

=========================================================
Dalsze opcje:
"Test Dice" - "test kostki" - test generatora losowości rezultatów starcia
"Select AI" - wybierz AI - do testów - można wybrać rodzaj sztucznej inteligencji o ile zaimplementowano więcej niż jedną.
"Disable AI" - wyłacz AI - do testów do grania samemu ze sobą.

Te opcje w dolnych ramkach to są opcje
1) - wyświetlania dodatkowych wybuchów (gdy jednostka otrzymuje ostrzał obronny)
2) - zmiana widoku podwójnym kliknięciem
3) - pokazywanie rodzaju terenu (ale nie wiem gdzie)
4) - ładowanie animacji pogody do pamięci RAM (nie uzywam)
5) - pokazywanie animacji pogody (nie widziałem)

Dwie ostatnie na dole, to są opcję raportowania błędów gry (dla testerów)

Aha - proponuję sprawy efilowe dyskutować w nowym wątku. Tu jeszcze będzie dość zabawy z tymi opcjemi...




Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 10, 2010, 12:21:08
No to można przywrócić zasięg Jagdtiger 128mm- 3 heksy. ;) Wiesz Gustlik, myślę, że do dyskusji jest/ będzie tak naprawdę parę osób, które szanują Twój wkład i całej Reszty Bandy ;) Dla mnie to super wiadomość- kochana gra zyskuje nowy wymiar. ;)


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 10, 2010, 01:18:46
Jeszcze jedno:

Jesli macie w swoim głównym katalogu gry plik tekstowy "NATIONS.TXT" należy go
skasować! To jest plik, który ma przechowywać nazwy dla nowej listy krajów.

W przypadku gdy OpenPG znajduje w jednym katalogu zarówno plik GUI97 jak i NATIONS
- wówczas ten drugi ma priorytet. A tam jest lista krajów z efila Adlera!   

Jeśli NATIONS znajduje się w jakimś innym katalogu - nie ma problemu (może być w OPENTXT_SAMPLE).
Chodzi o to, żeby NATIONS i GUI97 nie były w tym samym.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 10, 2010, 06:24:07
Jeszcze mnie naszła refleksja- późna bo aura nie sprzyja myślowym procesom- by za jakiś czas ustalić, jakie ustawienia nas "obowiązują. Co by nikt nie był inaczej traktowany.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Lipiec 10, 2010, 10:39:59

5) - pokazywanie animacji pogody (nie widziałem)


Jeśli chodzi o strugi deszczu i płatki śniegu, to ja widziałem  ;D
Plus dźwięki. Dla mnie klimacik niepowtarzalny! Szczególnie zimowy wiatr...


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 11, 2010, 09:54:51
Cytuj
ustalić, jakie ustawienia nas "obowiązują.

Na to nie ma reguły. Jeśli pojawią się kampanie na Open PG, wówczas ustawienia będą zadane przez twórcę scenariusza. Wtedy wystarczy włączyć opcję: "Use scenario settings", aby wszystko było zgodne z zamierzeniami autora. Natomiast grając na Open kampanię napisaną na PG2, trudno powiedzieć, które opcje ułatwią, a które utrudnią grę.

Nie da się tego jakoś komisyjnie zatwierdzić i na sztywno ustalić, bo nie wiadomo, czy scenariusze nie staną się przez to zbyt łatwe - lub odwrotnie. Każdy musi sobie sprawdzić to sam.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 20, 2010, 09:25:39
Pojawiła się opcja Show spotted hexes on map. Pomysł jest świetny, choć nie jest nowy. Jednak nie jest do końca dopracowany.
1.   Pokazuje pola widzenia wojsk własnych, ale bez punktów ich położenia. Dlaczego? U przeciwnika pokazuje jedynie pola widzenia flag, a nie pokazuje pól widzenia rozpoznanych jednostek. Dlaczego?
2.   Podczas ruchu przeciwnika komputer "odwraca" pola widzenia. Widać wtedy pola widziane oczami komputera. Dzięki temu, doświadczony gracz, będzie wiedział, w którym miejscu stoją jednostki przeciwnika. Przykład. W kampanii Kowdara nie wykonujcie w pierwszej turze ruchu, a potem włączcie ruch przeciwnika. Miejsca ustawienia jednostek komputera będzie widać, jak na dłoni.

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 21, 2010, 03:48:20
W fazie ruchu komputera, po najechaniu kursorem na punkt nie oznaczony przez lornetkę, widać nazwę jednostki przeciwnika. To już poważny błąd!


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 22, 2010, 12:23:36
Zobacz najnowszy update - jest z dzisiaj - 12 lipca. Jak nie pomoże, to napiszę do Luisa.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 22, 2010, 05:17:06
Sprawdziłem - nie widziałem czegoś takiego, pisałem nawet do Luisa, ale on też nic o tym nie wie. Sprawdź jeszcze raz, z nowym exe.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 23, 2010, 12:34:32
http://w460.wrzuta.pl/obraz/6i1D0kz88sW/schowek01

W fazie ruchu przeciwnika najechałem kursorem na puste pole nad dużą flagą (pole 12,9). Na dole wyświetliły się wszelkie dane dotyczące wrogiej jednostki. Na innych pustych polach między lornetkami stoją następne jednostki komputera.

Pozdrawiam, Czata

PS. Poproszę fachowców o wstawienie zdjęcia na forum. Robię to tak rzadko, że zapomniałem.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 23, 2010, 09:12:37
Ok. prześlę Luisowi

EDIT - prześlij mi tego screena pocztą, bo z Wrzuty nie chce się kopiować.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: czata Lipiec 24, 2010, 11:32:23
Podczas ruchu przeciwnika nie widać już pól widzianych przez niego. Można też zrezygnować z lornetek przy flagach; niczego one nie dają.
Ale demaskowanie jednostek podczas ruchu przeciwnika występuje nadal. Na zdjęciu widać wszystkie informacje o wrogiej jednostce.
http://w951.wrzuta.pl/obraz/8SR8m86dXDS/schowek02

Pozdrawiam, Czata


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Lipiec 24, 2010, 11:39:06
Ja miałem dziwne zdarzenie- pokazywał wyniki starcia jakby dla wparcia- to znaczy IS atakował piechtę, wspierał AT- mignęły flagi z wynikiem a potem był dopiero wynik walki zasadniczej...


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 25, 2010, 01:14:48
Cytuj
ustalić, jakie ustawienia nas "obowiązują.

Na to nie ma reguły. Jeśli pojawią się kampanie na Open PG, wówczas ustawienia będą zadane przez twórcę scenariusza. Wtedy wystarczy włączyć opcję: "Use scenario settings", aby wszystko było zgodne z zamierzeniami autora. Natomiast grając na Open kampanię napisaną na PG2, trudno powiedzieć, które opcje ułatwią, a które utrudnią grę.

Nie da się tego jakoś komisyjnie zatwierdzić i na sztywno ustalić, bo nie wiadomo, czy scenariusze nie staną się przez to zbyt łatwe - lub odwrotnie. Każdy musi sobie sprawdzić to sam.

Tak się trochę pobawiłem ustawianiem nowych opcji i mam jeden wniosek.
Ogólnie, zgadzam się, że omawiane ustawienia powinny być brane z ustawień scenariusza,
ale biorąc pod uwagę, że bez sprawdzenia w Suite jakie one są, kampanie grałoby się w ciemno,
sugeruję, aby ustalić standard,  jak kampanie dla efila Gustlika powinny być ustawiane (albo przynajmniej
autor kampanii informuje jaki ustawienia stosuje). Inną opcją jest np. w briefingu umieścić np. uzgodnioną listę
oznaczeń opcji, aby było wiadomo, które są aktywowane.

W każdym razie, dla moich konwersji i kompanii zamierzam stosować ustawienia (chyba że ustalony zostanie inny standard, do którego się dostosuję - uważam iż najważniejsze aby gracz wiedział czy samoloty są ostrzeliwane w trakcie lotu czy nie - dużo to zmienia w grze):

NIE - True range 0
NIE - True spotting 0
TAK - Mountain Cities & Forest blocked direct LOF (line of fire) even if range >2
TAK - Units blocks LOF
NIE - Extended LOS (line of spotting) rules
NIE - Air units extended ZOC
TAK - Air unit can be fired when entering AD range
TAK - BB CV BC can fire as flaks
TAK - Roads extended
TAK - Allow barrage fire
TAK - Reinforces arrive when player is active
NIE - Allow bridges over impoassable rivers

TAK - Allow to BLOW
TAK - Allow to REPAIR
TAK - Allow to BUILD

(oczywiście w/w trzy funkcje wymagać będą jednostki saperów z tymi funkcjami w efilu, ale posprawdzałem sobie,
jak one działają - wg mnie "bosko" - ale mogą zmienić bardzo efekt gry - pytanie czy AI będzie je sensownie wykorzystywać ?). Jest tylko jedno niebezpieczeństwo - można sobie wyobrazić, że nie mając saperów, dany scenariusz może stać się niewygrywalny - np. wysadzenie jedynych mostów na "nieprzekraczalnej" rzece.
Masz saperów - naprawisz. Nie masz - nic z tego. Tak sobie myślę, że funkcje saperów najbardziej wpłyną na ew. grę pomiędzy ludźmi - coś nie za bardzo wierzę, aby w AI można było sensownie zaimplementować granie tymi funkcjami (stawianie min w celu ochrony odwrotu, niszczenie mostów przy odwrocie, itp) - ale wg mnie, bardzo urozmaicają one grę.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Lipiec 25, 2010, 01:43:12
Cytuj
Inną opcją jest np. w briefingu umieścić np. uzgodnioną listę oznaczeń opcji, aby było wiadomo, które są aktywowane.

Przecież wystarczy w czasie grania kliknąć na "Settings" i widać, które opcje są włączone....


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: kowdar Lipiec 25, 2010, 01:54:09
Faktycznie masz rację, a ja nie sprawdziłem  >:(
Myślałem, że są widoczne tylko wtedy, gdy ustawienia są z rejestru.
Ale są także czytane ze scenariusza.
Tak więc faktycznie, jakieś informowanie i/lub oznaczenie nie ma sensu.
Ale sądzę, że warto byłoby stosować i tak jednolite ustawienia dla nowych kampanii.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: PitekWaleczny Sierpień 10, 2010, 12:14:50
Skusiłem się na tego Opena. :-)  Małe taki pytanko odnośnie ustawień. Jest możliwość .... spowolnienia gry? Chodzi dokładnie o ruch jednostek. O ile animacja związana ze strzałem, ogniem, dymkiem, itd chodzi dobrze to ruch jednostki z pkt A do pkt B odbywa się błyskawicznie. Momentami wygląda to jak ... teleportacja. Znika z jednego punktu by pojawić się w drugim. Można ruch jednostek spowolnić ?   OpenPG pobrałem ze strony Luisa, więc mam aktualną wersję ( chyba ? ) .


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Sierpień 10, 2010, 08:13:25
Wejdź do ''settings'', a tam do ''screen settings'' i pokombinuj z tymi pięcioma suwakami. Niestety nie ma na te ustawienia jakiejś uniwersalnej recepty, trzeba sobie dobrać samemu, w zależności od rozdzielczości i mocy grafiki.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Wrzesień 20, 2010, 06:30:27
Gustlik, zrobiłem małe zmiany w kampanii Blitz i po pierwszym scenie dostałem prototyp 10.leFH18M Waffen SS. Chyba znaczenie opcji "Use OpenGen Fronts" to spowodowało? Ale moje pytanie: jakie to niesie za sobą konsekwencje i czy używać tej opcji?


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 20, 2010, 07:33:38
Ja bym wyłączył, bo bez sensu mieć sprzęt Waffen SS, który przez długi czas będzie gorszy, a potem tylko droższy...


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 20, 2010, 08:04:46
Cytuj
Gustlik, zrobiłem małe zmiany w kampanii Blitz i po pierwszym scenie dostałem prototyp 10.leFH18M Waffen SS. Chyba znaczenie opcji "Use OpenGen Fronts" to spowodowało? Ale moje pytanie: jakie to niesie za sobą konsekwencje i czy używać tej opcji?

Jeszcze raz powiem - Waffen SS, to OSOBNY "KRAJ", natomiast fronty występują W OBRĘBIE TEGO SAMEGO KRAJU.

Pojawienie się prototypu z "kraju" Waffen SS jest związane z tym, że w następnym scenariuszu "Ciechanów" biorą udział "kraje" Niemcy i Waffen SS. Samo pojawienie się tego prototypu nie niesie żadnych konsekwencji dla gry, ale jeśli chcesz, żeby takie rzeczy się nie zdarzały, w panelu głównym scenariusza, po prostu wyłącz Waffen SS jako kraj wspomagający - czego ja zapomniałem zrobić. Jesli chcesz wprowadzić do scenariusza jednostki z kraju wspomagającego, to ustaw ten kraj jako aktywny na czas budowy scenariusza, a jak już rozstawisz jego jednostki, to wyłącz go w panelu główych ustawień scenariusza przed zapisaniem. W ten sposób jednostki zostaną na mapie ale gracz nie będzie mógł ich kupić, również nie będą pojawiały się jako prototypy.

Fronty natomiast, staną się istotne w scenariuszach afrykańskich, ale do tego jeszcze masz kawałek roboty.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: kowdar Wrzesień 21, 2010, 02:06:26
Będzie trochę off-topic, ale tylko trochę.

Jak zapewne wiecie (albo i nie) w OpenGen można sobie ustawić dowolny obrazek *.png jako ekran startowy.
Wystarczy taki obrazek zapisać w katalogu OPENDAT pod nazwą zaczynającą się start_   czyli np. start_OG_GUS.png
Wg moich testów, jeżeli jest kilka obrazków w katalogu zaczynających się od start, to wczytywany jest pierwszy alfabetycznie.

A teraz to off-topic.

Znacie tą stronę ? http://www.brooksart.com/ (http://www.brooksart.com/)
Kopalnia wspaniałych grafik, jak np. ta http://www.brooksart.com/Coldfront.html (http://www.brooksart.com/Coldfront.html)
Nic tylko, zapisać obrazek, przekonwertować w dowolnym edytorze z jpg na png
i mamy dodatkowe wrażenia artystyczne przy grze.

Oczywiście tych grafik raczej nie wolno rozpowszechniać, ale na swój domowy użytek, to chyba zawsze wolno,
skoro są dostępne na tej stronie.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 19, 2010, 02:00:20
Jak przyspieszyć działanie OpenPG - dotyczy słabszych komputerów (by Luis Guzman & JP' Panzers)

1. Wyłącz widok siatki heksów na mapie  (hexsgrid OFF)
2. Wyłacz zapis logów w grze (Disable logs) - zwłaszcza gdy Twój HD nie jest dość szybki (poniżej 7000 obr/min)
3. Używaj rozdzielczości 800x600 lub 1024x768, zwłaszcza na starszych kartach
4. Granie w trybie "full video mode" jest szybsze niż w trybie "Win video mode" (okienkowym).
5. Ustaw timer odświeżania (Settings/Screen Settings/Refresh ratio-timer) na 40ms. Ruch będzie mniej płynny, ale oszczędzisz procesor
6. W tym samym panelu Screen Settings ustaw "Delay for rotation" na 0. Jednostki nie będą się odwracać płynnie tylko skokami
7. Wyłącz pamięciożerne programy w tle.
8. Wyłącz animacje pogody.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Hansen Październik 31, 2010, 09:03:19
Zacząłem pierwszą moją kampanię OG-Case Red....budowanie lotnisk itp. fajna rzecz...zaskoczyła mnie ''znikająca artyleria'' po oddaniu strzału...ale mam pytanie o co chodzi z AI? Bo rozumiem że prestiż jest jak kiedyś max. do 300% A AI?...25%...czy wtedy komputer jest głupszy a jak więcej procent to mądrzejszy?


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: kowdar Październik 31, 2010, 09:59:38
Wg mojej opinii, ustawienia dla AI dotyczą tylko i wyłącznie ilości zdobywanych pkt. za "flagi",
a więc ustawienie np. na 25% spowoduje, że AI będzie zdobywał 25% pkt.
W OpenGen inaczej niż w PG2, AI zużywa pkt. na uzupełnienia jednostek, a nie tylko na zakupy,
więc to ustawienie ma wpływ na grę AI - mniej pkt. = mniej możliwości ...

Zapraszam do wątku o kampanii Case Red ... i namawiam do pięknych i ciekawych opisów  ;)

http://www.forum.gildiageneralow.pl/opengen/kampania-w27-case-red/0/ (http://www.forum.gildiageneralow.pl/opengen/kampania-w27-case-red/0/)

Co do znikającej artylerii, nie wiem na jakiej wersji Open Gen grasz. Jeżeli niższej niż 0.60c,
to radzę ściągnąć tą najnowszą wersję. Zmieniła ona "znikanie wspierającej artylerii".
Teraz nie znika całkowicie, ale jest pokazywana bez parametrów ...



Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Rozprza Październik 31, 2010, 10:55:11
Wg mojej opinii, ustawienia dla AI dotyczą tylko i wyłącznie ilości zdobywanych pkt. za "flagi",
a więc ustawienie np. na 25% spowoduje, że AI będzie zdobywał 25% pkt.
W OpenGen inaczej niż w PG2, AI zużywa pkt. na uzupełnienia jednostek, a nie tylko na zakupy,
więc to ustawienie ma wpływ na grę AI - mniej pkt. = mniej możliwości ...

Zapraszam do wątku o kampanii Case Red ... i namawiam do pięknych i ciekawych opisów  ;)

http://www.forum.gildiageneralow.pl/opengen/kampania-w27-case-red/0/ (http://www.forum.gildiageneralow.pl/opengen/kampania-w27-case-red/0/)

Co do znikającej artylerii, nie wiem na jakiej wersji Open Gen grasz. Jeżeli niższej niż 0.60c,
to radzę ściągnąć tą najnowszą wersję. Zmieniła ona "znikanie wspierającej artylerii".
Teraz nie znika całkowicie, ale jest pokazywana bez parametrów ...


Żeby zobaczyć parametry "widocznej inaczej ;)" artylerii wystarczy podjechać jednostką, która ma odpowiedni zasięg widzenia (recon, samolot rozpoznawczy lub kuchnia polowa  ;D).
Co do ustawień % to zawsze dotyczą przyznawanego prestiżu!!! Ale dzięki OpenPG to MA ZNACZENIE!! Komputer inaczej dysponuje prestiżem za Heksy i tury (można poeksperymentować sobie na jakimś scenie i zobaczycie różnice!).


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Listopad 01, 2010, 12:18:14
Cytuj
o co chodzi z AI? Bo rozumiem że prestiż jest jak kiedyś max. do 300% A AI?...25%...czy wtedy komputer jest głupszy a jak więcej procent to mądrzejszy?

Nie, po prostu będzie miał mniej kasy. Przypominam, że w OpenGen komputer płaci za wszystko - tak jak gracz. Koniec darmochy a la PG2


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Hansen Listopad 01, 2010, 06:48:12
Dziękuję za odp....ściągnąłem najnowszą wersję i rzeczywiście po oddaniu strzału przez art. wroga już ją widać.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Luty 14, 2011, 12:05:54
Słuchajcie - zauważyłem problem, który chyba występował już od jakiegoś czasu, ale spostrzegłem dopiero teraz, porządkując katalogi, że OpenGen z włączoną funkcją automatycznego sprawdzania i ściągania map do kampanii, robi to ZAWSZE - nawet jeśli gram kampanię po raz n-ty i dawno już wszystkie mapy mam. Nic go nie obchodzi, po prostu ściąga i cześć.

Ponieważ gra uruchamia się z domyślnie włączoną funkcją "Check & DL automatic", ZANIM wybierzecie kampanię do gry należy ją odznaczyć. No chyba że ta kampania jest grana pierwszy raz.

Zobaczcie sobie do katalogu MAP ile tam macie pewnie zipów z mapami. To jest właśnie efekt nadgorliwości OG. Ściąga, a ponieważ potem pewnie stwierdza, że już takie są, więc nawet ich nie rozpakowuje.

Już o tym napisałem do Luisa


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: kowdar Luty 14, 2011, 12:16:39
Zabić się za to nie dam, ale OpenGen ściąga mapy w jpg, które nie są pakowane w zip.
W zip'ach ściąga mapy LG Suite.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Luty 14, 2011, 12:21:17
No więc właśnie tez tak myślałem, ale przed chwilą włączyłem cztery różne kampanie - nie dotykając Suite - i miałem dwie tony zipów w katalogu MAP. To pewne. Spróbuj sobie..... Zdziwisz się.  ;D

Zresztą Suite usuwa Zipy


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: kowdar Luty 14, 2012, 07:38:39
Silnik gry MUSI być co najmniej w wersji 0.71.0.14

Aby ustawić grę na język polski, nalezy wejść do ustawień (settings) gry (ikona na ekranie startowym gry)
i kliknąć USER INTERFACE SETTINGS:

(http://www.opengeneral.pl/screen/PL_1.jpg)

Potem wybieramy w polu Select UI Language: STRINGS-PL aby wybrać język polski.

(http://www.opengeneral.pl/screen/PL_2.jpg)

Potem akceptujemy i zamykamy kolejne okna.
I możemy się cieszyć polskim tekstami w okienkach np. jak tutaj:

(http://www.opengeneral.pl/screen/PL_3.jpg)

Jak chcemy wrócić do języka agielskiego, postępujemy analogicznie tylko wybieramy "Default (English)"

(http://www.opengeneral.pl/screen/PL_4.jpg)

I to by było na tyle  ;)


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Exiter Kwiecień 16, 2012, 12:37:34
U mnie do wyboru jest tylko angielski, ktoś może wie dlaczego? może dlatego, ze ręcznie modyfikowałem plik MISC


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: derwiszx Kwiecień 16, 2012, 07:21:50
Musisz do folderu OPENGUI w głównym katalogu gry skopiować plik STRINGS-PL.TXT.  Jeśli grę instalowałes z instalki Kowdara to odpowiedni plik powinien już być na swoim miejscu i powinieneś mieć opcję wyboru języka. A jeśli miałeś inną instalkę to musisz odpowiedni dla swojej wersji gry plik ściągnąć,


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: czata Kwiecień 16, 2012, 08:05:24
Kopę lat!
Dobrze by było, gdybyś miał najnowszy silnik gry.
Najnowsze spolszczenie nie jest kompatybilne ze starszymi silnikami.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: biku30 Grudzień 16, 2013, 04:30:47
Panowie chciałbym się dowiedzieć, dlaczego ustawiając pełny ekran, nadal widzę pasek menu start, a w zakładce wraca "okno". Scaliłem zapis rejestru, resetujący ustawienia graficzne OG, lecz nic to nie dało. PS: Wrażenie mam, że stanę się trutniem tego forum :D

Edit: No ja Was najmocniej przepraszam, ale jesli ktoś nie potrfi wykonać dwukliku na zaznaczonej opcji, to cóż...:D


Tytuł: Domyślne ustawienia kampanii
Wiadomość wysłana przez: kowdar Grudzień 20, 2013, 06:40:39
Przeniosłem wpis do wątku dotyczącego ustawień.
Bardziej pasuje ...

Kampanie konwertowane przez Kowdara bodajże wszystkie mają wyłączoną opcję "Allow roads on any terrain". Trzeba ją włączyć samemu lub napisać o tym do Kowdara, bo inaczej gra ma poważnego buga, który bardzo utrudnia rozgrywkę.
(ps. oczywiście można kupić jednostkę mostową i dzięki niej przejechać, ale po co wchodzić przez okno skoro drzwi są otwarte? (jest most) )

Poprawię to we wszystkich kampaniach Wx, czyli ustawię włączone "Allow roads on any terrain".
Publikacja będzie wraz z nowym silnikiem, o ile taki się w najbliższym czasie pojawi.

Jako standardowe dla każdej kampanii będę ustawiał tak jak na załączonym obrazku.
Jeżeli uważacie inaczej - proszę o opinie.

EDIT: mała poprawka na obrazku.

[załącznik usunięty przez administratora]


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: kowdar Grudzień 24, 2013, 01:41:22
Poczytałem, przemyślałem i jednak zmieniam zdanie.
Uważam iż opcja że warunki pogodowe wpływają na teren
zmienia zbyt dużo w grze w daną kampanię i nie można wprowadzać
jej bez testów i weryfikacji pogody w każdej kampanii.
Tak więc wyłączę tę opcję we wszystkich kampaniach Wx,
tak jak poprzednio włączyłem :).

A jej użycie będzie wprowadzane do kampanii w sposób zindywidualizowany,
a nie masowy.


Tytuł: Odp: Ustawienia Open Gen (opcje, grafika, wybór języka)
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Grudzień 24, 2013, 01:53:18
Dobra decyzja.


Tytuł: Ustawienia Open Gen (Allow roads on any terrain)
Wiadomość wysłana przez: Jaro Sierpień 17, 2015, 01:08:08
I Korpus Pancerny SS po ciężkich walkach pod Caen właśnie ustabilizował linię frontu. Czas spuścić łomot wrogowi. Rozkazy są jednoznaczne: wykonać rozpoznanie celem przeprowadzenia kontrataku. Verflucht. Czy nawet pogoda musi im sprzyjać? Po kilku dniach deszczu teren rozmiękł i zamienił się w błoto. Na szczęście są drogi, więc da się atakować. Ale co to do ? nędzy? Nie mogę przejechać przez most?!

Jeżeli warunki terenowe są ustawione na błoto (mud) to wg. pliku terrain.txt koszt przekroczenia rzeki wynosi 255. Jak wiadomo 255 oznacza teren nie do przejścia nawet jeśli znajduje się tam droga. Oznacza to, że jeśli mamy błotnisty teren, to nie jesteśmy w stanie przekroczyć rzeki nawet po drodze (moście). Jest jednak wyjście. Mamy w scenariuszu dostępną opcję ?Allow roads on any terrain??. Dzięki niej koszt przekroczenia rzeki po drodze równy jest kosztowi poruszania się po drodze. Ta opcja chyba powinna być standardem w scenariuszach, chyba że mamy do czynienia z terenem, gdzie mosty są zmywane przez błoto i wodę.

A tak przy okazji to tak wygląda tabela dla rzeki podczas, gdy jest błotniście:
* RIVER
255      *Tracked
255      *Half Tracked
255      *Wheeled
255      *Leg
254    *towed
254      *All Terrain
254      *Mountain (Leg)
255    *Rail
255      *Ski

Skoro toczone działo (pchane przez ludzi) może poruszać się, to i ludzie (leg) też powinni.
Czy powinna być różnica pomiędzy All Terrain i Tracked? Warto by to zweryfikować (w domyślnym pliku u Luisa mają 255)

Ps
Może by warto zmienić plik definicji terenu na nowy format?


Tytuł: Odp: Domyślne ustawienia kampanii
Wiadomość wysłana przez: Jaro Sierpień 17, 2015, 01:10:51
Przeniosłem wpis do wątku dotyczącego ustawień.
Bardziej pasuje ...

Kampanie konwertowane przez Kowdara bodajże wszystkie mają wyłączoną opcję "Allow roads on any terrain". Trzeba ją włączyć samemu lub napisać o tym do Kowdara, bo inaczej gra ma poważnego buga, który bardzo utrudnia rozgrywkę.
(ps. oczywiście można kupić jednostkę mostową i dzięki niej przejechać, ale po co wchodzić przez okno skoro drzwi są otwarte? (jest most) )

Poprawię to we wszystkich kampaniach Wx, czyli ustawię włączone "Allow roads on any terrain".
Publikacja będzie wraz z nowym silnikiem, o ile taki się w najbliższym czasie pojawi.

Jako standardowe dla każdej kampanii będę ustawiał tak jak na załączonym obrazku.
Jeżeli uważacie inaczej - proszę o opinie.

EDIT: mała poprawka na obrazku.

Warto odznaczyć opcję "Friend units also block LOF"