Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 06:09:59 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 ... 35   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Aktualna wersja gry  (Przeczytany 354262 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #15 : Listopad 18, 2010, 12:38:15 »

Trzeba przyznać, że lUis jest ostatnio bardzo aktywny i pracowity

Nowa wersja: 17.11.2010

0.61c (17-Nov)

    * Units starting embarked were not increasing the pull of transports when disembarking
    * Replaying while pbem sometimes crashed to desktop
    * Those scenarios including a kind of stamp were making troubles as OG uses that supposedly unused space. Now stamp is removed when loading
    * There is a new check-box in Media Settings to allow playing videos using MCI instead of Direct Show

Z tego wszystkiego, ta pierwsza poprawka jest najistotniejsza, bo rzeczywiście lądujące oddziały nie "oddawały" uwolnionego transportu do puli dostępnych w scenariuszu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #16 : Grudzień 14, 2010, 06:14:07 »

Nowa wersja gry: 0.62, z 12.12.2010, z poprawką dzień później - ostatecznie: 0.62a


Update; 0.62a (13-Dec)

    * Game crashed if logs were enabled.

-----------------------------
Version:0.62 (12-Dec)

    * Bridges could not be blown up
    * VH defined as hidden with no owner player, was ignored by OG, while they prevent capture-any-flag-to-win-scenario condition on PG2
    * NoAiBuy attribute was wrongly used when purchasing/upgrading transports
    * when the game shows the newly available equipment, it showed ammo halved
    * Arrow for supporting country was always dark as if there is no supporting country. Also I've added a tip
    * Old PG2 bug making units with range of fire 1, returning fire if attacked in close terrain from range >=2, is fixed.
    * When map is narrow, text on top banner was overlapping, now it is adjusted to window width instead of map width
    * Ai infantry with recon ability was moving to scout, losing its entrenchment, even if enemies are close.
    * Stacks can be cycled by using INSERT key
    * All PG2 hotkeys are working now, except Shift+R and Shift+F
    * New feature to report errors from the game : Ctrl+E hotkey pops up a form to fill and send... can also attach a save game from there
    * Fixed an issue with XEml not aborting when entering a wrong password.
    * Explosions uses now a new graphic file replacing explode*.png files. It is loaded at start so it should play faster.
    * Fire animations also uses now a new graphic files which are also loaded at start in order to run combat faster.
    * If you find then going too fast, enter Screen Settings and adjust delay for explosions and unit fire animations.
    * Game will abort if not enough video memory is available, but will switch to the one requiring minimal memory.
    * If file RaiseLeader2 (.mp3/.wav) is found in SOUND folder, game will use when enemy leader is raised instead of standard.
    * Units entering unspotted minefields always take damage 1..4 now, depending experience and engineer/sapper.
    * That issue when using Simplified Chinese Windows XP is also fixed
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #17 : Grudzień 14, 2010, 06:24:15 »

PS - de facto plik w paczce ma datę jeszcze późniejszą - 14 grudnia. To znaczy, że Luis jeszcze coś poprawiał, o czym juz nie napisał. Jeśli ktoś ściągał bez zawiadomienia (12-go lub 13-go) i ma inną datę niech ściągnie tę ostatnią, najnowszą paczkę.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #18 : Grudzień 17, 2010, 12:26:46 »

Pojawił się także opis ostatnich zmian - tych z 14-go grudnia.

Update; 0.62b (14-Dec)

    * When Extended LOS rule is enable, unmovable units(bunkers, blocks and so) remain painted on map when get out of spotting although no stats can be checked and no strength is shown.
    * When any unit reveals a blown hex while moving, that unit cannot undo movement.
    * Game crashed on some scenarios when "N" or button to cycle to next units was clicked.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #19 : Grudzień 20, 2010, 08:42:59 »

...i kolejny update: z 19.12.2010

Version:0.63 (19-Dec)

    * Hotkeys B (turn info) and I (scenario intro) did not work during deploy mode. Now they work.
    * Prestige awarded for capture hex is shown on top banner
    * For campaigns & scenarios using equipment file (efile) not "openized":
          o OG settings are cleared
          o No new victory conditions will be checked
          o "Star Cap", "Start AI" and "Start Player" campaign's setting will work same than PG2
          o Prototypes will be same as PG2
    * Timer setting can be set at any value.
    * In HQ prestige awarded for each result is shown in addition of cap
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #20 : Grudzień 21, 2010, 09:47:17 »

Prace idą mocno do przodu i oto kolejna, oficjalna poprawka:

0.63a (20-Dec)

    * Some choice scenarios was not working same than PG2
    * Engineers could still blow hexes in Pg2Mode
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #21 : Grudzień 24, 2010, 10:01:12 »

Byłbym zapomniał, ale nie nadążam za Luisem....

0.63b (22-Dec)

    * Cost to overstrenght next strenght point is shown on tip from on initial HQ.
    * Hotkeys screen (F1) reworked to include all hotkeys
    * Units mouving with transports having capture hex special were not capturing hexes when mounted.
    * Xlog file can be used to allow your pbem opponent replay your last turn, so when you win you can send him last xlog to show how you won.
    * There were a slight difference in pp cost when unit reassign versus over strength. Now if you spend some pp to buy and then over strength and later you reassign the unit, your prestige will be exactly the same again.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #22 : Styczeń 05, 2011, 09:26:01 »

Ale sie porobiło. Tydzień do Luisa nie zaglądałem, a tam dwie kolejne poprawki !!

Update 0.63d (5-Jan-2011) - aktualna!

    * Scenario intro was not working
    * Transport special "capture" is checked for units not having already that attribute and not able to capture.
    * AAR shows prestige and turns for each result.
    * Sometimes incomplete (due to download fault) jpg files, did crash the game
    * When changing efile, some units were read with bad coordinates and so moved to (1,1)

-----------------------------
Update 0.63c (2-Jan-2011)

    * After reasingning a unit in upgrade window, game crashed if you select a replacement without selecting first an existing unit.
    * While deploy is active units could embark. Now it is not allowed.
    * If picture map was bigger than 40x45 game crashed
    * Very minor tweaks in AI...
    * Units embarking while deploying was using transport pool, making it even negative.
    * Pbem: if player had units not deployed yet, player units status was not reset at start, so some weren't able to fire or move.
    * Replaying pbem game from strategic view, crashed the game
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #23 : Styczeń 05, 2011, 09:33:58 »

Przypomnienie - u Luisa, w dziale DOWNLOAD można pobrać grę na TRZY sposoby!



Open General Installer - instaluje PEŁNĄ WERSJĘ gry - jeśli ktoś chce instalować od nowa, np: po zmianie komputera

OpenGenExe - tylko uaktualnienie (oficjalne) pliku silnika gry i ewentualne dodatki graficzne dla katalogi OPENGUI

OpenGenAdv - jak wyżej, ale czasem jest to wersja "wyprzedzająca" wprowadzenie oficjalnych zmian...

Jeśli ktoś chce być ABSOLUTNIE na bieżąco - niech pobiera trzecią, ale pamietając, że może być niestabilna.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #24 : Styczeń 06, 2011, 10:45:58 »

Oj,  Gustlik uważaj z polecaniem pełnej instalki ze strony Luisa (link do surceforge.net)
czyli Open General Installer, (przynajmniej na razie) bo nie wiem czy się jej przyglądałeś.
Aby ją dostosować do grania na Twoim efilu, trzeba trochę pozmieniać.

Po pierwsze:
- jest to wersja wieloefilowa, czyli taka jak Ci się nie podoba ... no ale to Pikuś

Po drugie i WAŻNIEJSZE:
- ta wersja nie ma panzer.dat ale OpenIcons.dat     Huh   Huh   Huh

Czyli plik dat, bez ikon made by SSI (podmieniono je), ale co ważniejsze bez żadnych
dodatkowych elementów graficznych,
czyli związanych z krajami (flagi itd, ale także np. tła ekranu dossier itd).
I po wrzuceniu tylko standardowego, Twojego efila, albo w ogóle może się wykrzaczać,
albo co najmniej nie będzie Twoich flag i pozostałych elementów.
A Ty nie dystrybuujesz efila dla Open z tymi elementami do wrzucenia w OPENDAT,
czyli tak jak na stronie tego projektu jest to cały katalog EFILE_xyz.
Pomyśl w ogóle o takiej formie dystrybucji dla OG ... czyli efil + aktualne kampanie ... dużo to nie zajmuje
i uważam iż także to jest przyszłość dystrybucji efila i jego kampanii
np. tak jak tu
http://sites.google.com/site/themgbunker/Home/opengen-1

Może Ci pomóc i przygotować takie elementy graficzne, chociażby na przyszłość ?
Luis zrobił nową wersję Shp Tool, która robi część tych plików z shp
(ale uważam iż należałoby już pomyśleć o docelowym układzie krajów (większa ilość)
i przygotować docelowo elementy graficzne ... kiedyś Ci to proponowałem ... ponawiam propozycję)

Co prawda z tym problemem można sobie poradzić
i usunąć OpenIcons.dat i przegrać panzer.dat z Twoimi flagami
(nie wiem jak się gra zachowa mając oba te pliki - z którego będzie czytała ?).
Ale to już są "ręczne robótki" z którymi wielu sobie nie poradzi
i będziesz musiał (?) tłumaczyć na forum jak sobie poradzić.

Ogólnie myślę że OpenIcons.dat to przyszłość do której chcąc nie chcąc będzie się trzeba przystosować.
Więcej na:
http://sourceforge.net/projects/opengeneral/
http://opengeneral.sourceforge.net/icons.php
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 01:39:32 wysłane przez Gustlik » Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #25 : Styczeń 06, 2011, 01:46:21 »

Sorki, faktycznie - nie pomyslałem o tym. Dlatego pozwoliłem sobie podkreślić w Twoim poście jedno zdanie.

Nie żebym, nie lubił wieloefilowej wersji, tylko Suite jej nie lubi i nie da się z nim pracować. To znaczy może się i da, ale prawdopodobieństwo zrobienia błędu w edycji jest bardzo duże.

Cytuj
Może Ci pomóc i przygotować takie elementy graficzne, chociażby na przyszłość ?
Luis zrobił nową wersję Shp Tool, która robi część tych plików z shp
(ale uważam iż należałoby już pomyśleć o docelowym układzie krajów (większa ilość)

Oczywiście - jeśli chodzi o grafikę (flagi medale), będę wdzięczny za każdą pomoc, bo to jest to,
z czym jeszcze sobie w OpenGen nie radzę.

Cytuj
(nie wiem jak się gra zachowa mając oba te pliki - z którego będzie czytała ?).

O ile nic się nie zmieniło - priorytet ma wewnętrzny podkatalog efilowy. Dopiero jesli tam czegoś
nie znajdzie, będzie tego szukała w panzer2.dat.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #26 : Styczeń 06, 2011, 01:51:12 »

PS

Tak zwany Installer ma jeszcze jedną wadę (wiem o tym z wypowiedzi na JP's forum):

Nie pozwala instalować się w kilku lokalizacjach naraz. Teoretycznie to nie jest wada w
momencie kiedy wszystkie efile mamy w jednej grze, ale można sobie wyobrazić sytuację,
w której ktoś chce mieć OpenGen roboczy (np: do eksperymentów) i docelowy oficjalny.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #27 : Styczeń 06, 2011, 04:03:44 »

To który efil mam wybrać z tej instalki open???
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #28 : Styczeń 14, 2011, 04:12:35 »

Kolejne poprawki z ostatnich dni - na dziś (14.01.2011 aktualna wersja to:

Update 0.63h (11-Jan-2011)

    * Built facilities are now always spotted by owner
    * I forgot to include a couple of settings when saving to disk
    * After renaming a unit, Mount button was always re-enabled

-----------------------------
Update 0.63g (10-Jan-2011)

    * Oops I added a bug on New Equipment available ... but I fixed already
    * After disembark units became un-selected and so you might re-select in order to attack, it is fixed
    * Ports, forts and airfields built by sappers was shown on map, regardless spotting status, now they show only when spotted.
    * In Pbem Ports, forts and airfields was built in just 1 turn.

-----------------------------
Update 0.63f (9-Jan-2011)

    * F/F was read after reading units, so in campaign mode, prototypes was checked with ended scenario values instead of scenario loading
    * Country#31 units could not be purchaded !
    * Settings can be stored in file or registry now. Multiple intalls can use different methods, so some can share common registry settings and some can use specific file settings.
    * New equipment was checking F/F always for main country instead of supporting countries

-----------------------------
Update 0.63e (7-Jan-2011)

    * Prestige for hidden hexes is not shown anymore. Besides only prestige for active player is shown in map
    * AAR prestige was not including proper values for VH being also SH, Airfield or Port
    * Pbem: game was saved before updating building/repair, so things that takes more than one turn were never completed.
    * In purchase window, available class choices were not updated when switching to another country
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #29 : Styczeń 20, 2011, 04:06:04 »

I znów poprawki Luisa, które były szybsze ode mnie.... Smiley


Update 0.63j (16-Jan-2011)
   
    * Very minor tweaks to AI
    * High/Last scores was not working properly.
    * Cost of reinforce/over-strength was shown using the old formula yet and button was sometimes enabled when no action was actually possible

-----------------------------
Update 0.63i (13-Jan-2011)

    * While building unit is automatically omitted from cycling
    * Custom shading was not properly retrieved from configuration file
    * New hex_grid available, including "source" psd file. Check OPENGUI folder into the rar file.
    * File 2017.mp3 was missing for SFX.7z. Rar file includes SFX folder with this sound
    * OPENLOG folder was not automatically created sometimes, now it is
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2] 3 4 ... 35   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.077 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.011s, 1q)