Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 11:06:41 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 153   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gustlik Efile dla Open General  (Przeczytany 712057 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #2220 : Marzec 16, 2021, 12:22:26 »

Dawno porządnie nie grałem... mea culpa.

Teraz trzaskam Blitzkrieg- dobry na odgrzanie silnika. ;-)

Samoloty rozpoznawcze. Na razie wrażenia po niemieckim sprzęcie.
- ruch fazowy- super sprawa, teraz nawet warto zainwestować kupę kasy w inne typy, a nie że tylko Storchy, bo one miały ruch fazowy, chce się rzec: WRESZCIE!

- parę typów rozpoznawczych, długo miałem Henschle i Ramę, potem przeszedłem na Messerschmitta 410. Rewelacja, zasięg i moc ataku, 

- Jak zagram inną kampanie, to się wypowiem, ale już teraz rzeknę- tu nic nie zmieniajcie.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #2221 : Marzec 16, 2021, 12:24:53 »

Czy prędkość czołgów FT-17 (Polska) wynosząca 2 jest w porządku? Ich prędkość na drodze to 7,7 km/h a w terenie 6 km/h czyli mniej więcej tyle co marsz człowieka. Piechota zwykła porusza się o 3 hexy.

Wedle obowiązującej tabeli ruchu mamy:
Kod:
hex min max
1 1 km/h 3 km/h
2 3 km/h 8 km/h
3 8 km/h 15 km/h
Dla pojazdów za podstawę wyliczeń przyjmujemy zwykle prędkość maksymalną na drodze.
Za prędkość w terenie teoretycznie odpowiadają dzielniki (efektywność tego mechanizmu to inna bajka).

W przypadku FT-17 mamy do czynienia z prędkością 7,7 km/h (po drodze), więc mieszcząca się w górnym przedziale ruchu 2-heksów. Więc w zasadzie jest prawidłowo.

Gdyby się bardzo upierać, teoretycznie można zaokrąglić prędkość do 8km/h i podnieść ruch do 3 heksów. Ale nie specjalnie widzę ku temu powód.

Co do piechoty to są dwie kwestie.
Po pierwsze, to wykorzystywanie prędkości piechoty (1-4 heksy) wynikają przede wszystkim ze zwykłej potrzeby stopniowania ruchu. Nie bardzo da się to rozwiązać inaczej. Uzgodniliśmy z Gustlikiem, że nie będziemy za bardzo w to wnikać (skoro działa), nawet jeśli wartości niekoniecznie będą konsekwentne.

Po drugie, nie do końca można tu powoływać się na prędkości marszu piechoty.
W większości innych jednostek korzystamy z prędkości maksymalnych (mimo że dla większości pojazdów, w tym samolotów, były osiągalne przez bardzo krótki czas).
Dlatego w przypadku piechoty należałoby stosować raczej prędkość biegu, niż marszu.
Współczesne normy sprawności dla wojska, to marszobieg 3km w czasie poniżej 20min (zależy od wieku i płci), czyli minimum 9km/h. Więc 3 heksy ruchu dla lekkiej piechoty wydają się osiągalne.
Dla wojsk specjalnych normą jest marszobieg 3km w czasie poniżej 12min (15km/h).  Więc nawet 4 heksy da się obronić.

Nic bym tu nie zmieniał.
Ruszysz FT-17- sprzęt małowartościowy w dodatku, nagle inne trzeba będzie zmieniać. Bo nagle padnie argument, ze skoro wolny FT-17 ma 3, to dlaczego o wiele lepszy np. Sherman tylko 6.  i tak dalej.
Zostawmy to.

Korekta błędów TAK, zmiany globalne, stanowczo nie.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #2222 : Marzec 16, 2021, 12:29:12 »

Rzeczpospolita Polska - Komandosi mają transport lotniczy z ruchem fazowym. Bardzo przyjemnie się nimi gra mając możliwość dolotu i desantu.
Natomiast możliwość udzielenia wsparcia w powietrzu nawet kilku jednostkom to moim zdaniem trochę przegięcie.

Transport lotniczy dla komandosów z ruchem fazowym jest ok ale może trzeba by im zabrać cechę wsparcia...

Jestem przeciw "zabieraniu", bo gracz może to wykorzystać.
A NIECH WYKORZYSTA, NIECH MA FRAJDĘ> ;-)

Kurcze, każdy z nas gra inaczej. Ja ograniczam pewne typy z gatunku s-f w swoich armiach, Hansen gra etatami, inny gra , bo lubi.
Nie zmieniajmy niczego, by dowalić graczowi. Każda cecha jednostki może się stać jej wada, ale i czasem da nową frajdę. Nie ma przymusu jej stosować.
Ja np. unikam dodatków. Bo tak. ;-)
Ale bym ich nie zabierał. A przecież lotnictwo ma opcję podwojenia amunicji! Hmmm.
Grajmy!
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #2223 : Maj 15, 2021, 10:12:47 »

Czołem!

Smiley Uwielbiam ten żart. Czołem to się barany witają.

Właśnie gram na efilu Adlera Gambit Guderiana. Uważam, że efile Gustlika jest super grywalny całościowo, ale zauważam też, że inni mają całkiem niezłe pomysły.
Napisałem kilka linijek co mi się podoba, ale wykasowałem, bo te wszystkie przykłady prowadzą do stwierdzenia, że efile Gustlika jest najbardziej grywalny (mimo zasięgu arty Smiley )

I mam pytanie: jak działają jednostki depot (supply unit)?
Z góry dziękuję za odpowiedź Smiley

PS U Adlera piechota jest przydatna Smiley
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2021, 10:22:36 wysłane przez Rozprza » Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #2224 : Maj 15, 2021, 10:19:46 »

Rzeczpospolita Polska - Komandosi mają transport lotniczy z ruchem fazowym. Bardzo przyjemnie się nimi gra mając możliwość dolotu i desantu.
Natomiast możliwość udzielenia wsparcia w powietrzu nawet kilku jednostkom to moim zdaniem trochę przegięcie.

Transport lotniczy dla komandosów z ruchem fazowym jest ok ale może trzeba by im zabrać cechę wsparcia...

Jestem przeciw "zabieraniu", bo gracz może to wykorzystać.
A NIECH WYKORZYSTA, NIECH MA FRAJDĘ> ;-)

Kurcze, każdy z nas gra inaczej. Ja ograniczam pewne typy z gatunku s-f w swoich armiach, Hansen gra etatami, inny gra , bo lubi.
Nie zmieniajmy niczego, by dowalić graczowi. Każda cecha jednostki może się stać jej wada, ale i czasem da nową frajdę. Nie ma przymusu jej stosować.
Ja np. unikam dodatków. Bo tak. ;-)
Ale bym ich nie zabierał. A przecież lotnictwo ma opcję podwojenia amunicji! Hmmm.
Grajmy!

Nie tylko Hansen gra etatami Smiley Wziąłem z Niego przykład i od wielu lat gram tylko na etatach, gra przestała być nudna. Wielkie dzięki, Hansen Smiley

I jak w poście wyżej, grając etatami, musisz mieć piechotę, która jest żałośnie słaba u Gustlika.
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2021, 10:28:38 wysłane przez Rozprza » Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Rozprza
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 776



« Odpowiedz #2225 : Maj 15, 2021, 10:32:57 »

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem, gram coś na efilu Gustlika i straty prognozowane są raczej zgodne z realem, a na e filu adlera jest dramat, większość wyników jest dużo gorsza od prognozy. O co chodzi? Czy to jest tylko moje doświadczenie?
Zapisane

W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2226 : Maj 15, 2021, 10:59:33 »

mimo zasięgu arty Smiley
Co konkretnie masz na myśli?

I mam pytanie: jak działają jednostki depot (supply unit)?
To nie są jednostki, w sensie efilowym. Nie można ich kupić w grze.
To raczej funkcja/ustawienie, którą można przypisać dowolnej jednostce (teoretycznie tylko klasom GTP, NTP albo FORT) na poziomie scenariusza (w suite).

Jednostki z funkcjonalnością 'Depot' ('Can supply units in ZOC') na koniec tury zaopatrują sąsiadujące jednostki (lądowe i morskie).
Zaopatrywane jednostki nie podlegają klasycznym ograniczeniom. Zaopatrzenie odbywa się niezależnie od tego czy dana jednostka wykonała ruch i/lub strzelała, a poziom zaopatrzenia nie zależy od terenu i obecności wrogich jednostek w strefie kontroli.

Z tego co wiem, w naszym efilu jednostki 'depot' występują wyłacznie jako okręty zaopatrzeniowe (pojedyncze przypadki wykorzystania w kilku kampaniach morskich).
Nie kojarzę by ktoś wykorzystał w kampanii lądowy 'depot'.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #2227 : Czerwiec 04, 2021, 09:52:06 »

Nie wiedziałem trochę gdzie dać te zapytanie, a nie chciałem też tworzyć osobnego tematu. Co sądzicie o takiej grafice początkowej dla misji w kampanii: http://www.opengeneral.pl/upload/xlc_start.png
Zapisane

connor71
Generał dywizji (General Major)
*
Offline Offline

Wiadomości: 326


« Odpowiedz #2228 : Czerwiec 05, 2021, 10:56:05 »

Fajna, nastrojowa. Mnie pasuje.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2229 : Czerwiec 05, 2021, 12:35:09 »

Nie wiedziałem trochę gdzie dać te zapytanie, a nie chciałem też tworzyć osobnego tematu. Co sądzicie o takiej grafice początkowej dla misji w kampanii: http://www.opengeneral.pl/upload/xlc_start.png
Yes

BTW. Skoro robimy graficzny offtopic.

Niektórzy pewnie zauważyli, że w menu "ustawienia użytkownika" od jakiegoś czasu znajdują się opcje:
'Mark hexes with air units, when Airmode is active' oraz 'Mark Aifrield hexes  with same shadow than air units'.
Wspomniane opcje pozwalają aktywować dodatkowe cienie dla jednostek lotniczych i/lub lotnisk.

Wykorzystanie opcji wymaga wymiany pliku hex_blend.png.

Niestety są dwa problemy.
Plik dostarczony przez Luisa wykorzystuje inną kolorystykę cieni niż przywykliśmy (osobiście kolory mi nie pasują), oraz różni się ilością kolumn od oryginału (nie jest w pełni kompatybilny z wersją silnika OpenGenDD).

Stary plik (4 kolumny, 4 rzędy):
Oficjalny plik  (3 kolumny, 5 rzędów)::

Dlatego przy okazji ostatnich zabaw z ikonami, spreparowałem nowy plik.


Testowałem opcje przez kilka dni.
Dodatkowe cienie samolotów umiarkowanie przypadły mi do gustu (raczej nie będę korzystał), ale cienie lotnisk to naprawdę wygodna sprawa.


Jeśli ktoś ma ochotę wypróbować opcje, to plik hex_blend.png należy wrzucić do folderu OPENGUI efila.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #2230 : Czerwiec 05, 2021, 04:49:30 »

Nie wiedziałem trochę gdzie dać te zapytanie, a nie chciałem też tworzyć osobnego tematu. Co sądzicie o takiej grafice początkowej dla misji w kampanii: http://www.opengeneral.pl/upload/xlc_start.png

Super mi pasuje Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #2231 : Czerwiec 07, 2021, 05:30:04 »

Nie wiedziałem trochę gdzie dać te zapytanie, a nie chciałem też tworzyć osobnego tematu. Co sądzicie o takiej grafice początkowej dla misji w kampanii: http://www.opengeneral.pl/upload/xlc_start.png

Wszystko OK!
Wiesz, to zawsze jest sprawa gustu ..
Taka minimalistyczna kolorem grafika - ma swój urok
Zapisane
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #2232 : Sierpień 20, 2021, 10:21:15 »

Ostatnio dokonałem edycji plików elifowych i pododawałem kilkanaście nowych krajów do Gustlik Efile, których dotychczas nie było. Uzupełniłem państwa europejskie dodając do tego jako osobny twór UE. Dodałem też Noworosję ze względu na konflikt w Donbasie. Kraj Basków reprezentuje twór autonomiczny z czasów Hiszpańskiej Wojny Domowej. Kazachstan i Kuba reprezentują kraje, które gdzieś się pojawiają w konwersjach kampanii z People's General. Pozostałe kraje z Ameryki reprezentują te, która można uznać za najważniejsze w rejonie (Meksyk i Brazylia też walczyły podczas Drugiej Wojny). Etiopia to tradycyjnie wiadomo dlaczego.

W skład plików wchodzą: plik z dużymi flagami, plik z małymi flagami do mapy strategicznej, plik z symbolami liderów, dwa pliki z nazwami generałów oraz plik z nazwami. Niestety nie podejmowałem się na tworzeniem obrazków dla poszczególnych generałów/przywódców oraz medali.

Cytuj
Unia Europejska
Kraj Basków
Portugalia
Austria
Słowacja
Słowenia
Dania
Irlandia
Albania
Kazachstan
Noworosja
Kuba
Meksyk
Brazylia
Chile
Etiopia
   

Flagi i symbole liderów nowych krajów według powyższej kolejności:
PS. Liderzy słowaccy i słoweńscy są zamienieni na obrazku, w plikach są dobrze.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2021, 12:05:49 wysłane przez Alberich » Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2233 : Sierpień 20, 2021, 11:56:56 »

oraz plik z nazwami.
Mała uwaga techniczna.
Plik NATIONS.TXT występuje w dwóch wersjach.
W głównym folderze efila mamy angielskojęzyczny plik NATIONS.TXT, a w podfolderze TEXT-PL znajduje się plik polskojęzyczny.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #2234 : Sierpień 20, 2021, 12:11:28 »

Tak, wiem doskonale o polskiej lokalizacji. W załączniku plik dla tego folderu.
Zapisane

Strony: 1 ... 147 148 [149] 150 151 ... 153   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.061 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)