Opis nowej funkcji OpenGen.
Odtwarzanie gry w kampanii - wg mnie jest super.
Zamiast opisywać jak się grało, można zamieścić te logi i inni mogą pooglądać,
a co najciekawsze, to po zakończeniu odtwarzania, mogą pograć dalej
(no chyba, że ktoś nie chce zdradzić swojego warsztatu
)
Gorąco chciałbym Was namówić do dzielenia się takimi doświadczeniami.
Ja osobiście chętnie bym pooglądał jak grają inni - żaden opis nie jest w stanie zastąpić tego co może dać odtworzenie gry.
Uwaga: wszelkie odniesienia do katalogów, dotyczą katalogów w katalogu danego EFILE gdzie jest dana kampania.Warunkiem korzystania jest posiadanie silnika gry co najmniej o numerze 0.70.8 z dnia 25.12.2011 lub wyższej.Aby gra automatycznie zapisywała logi (xlog), w Ustawieniach Interfejsu (User Interface Settings),
należy mieć
ODZNACZONĄ opcję wskazaną strzałką myszki tak jak na poniższych rysunkach
(w wersji angielskiej i polskiej).
Open Gen zapisuje logi z kampanii w katalogu OPENLOG. Nazywa je podobnie jak pliki zapisu.
Czyli rozgrywka od początku kampanii, przykładowo: WR19_ww2.xlog (bo plik kampanii miał nazwę W19_ww2.cam).
Log ciągłej gry od startu kampanii jest jedynym przypadkiem, gdy do odtworzenia gry nie potrzeba także pliku zapisu xcsv
Jeżeli zagramy od zapisu (przykładowo z pliku W19_Lugo_II_t1.xcsv), to plik logu będzie się nazywał: W19_Lugo_II_t1.xlog
i przy odtwarzaniu będzie potrzebował także pliku zapisu.
Dlatego też, jak chcemy zapamiętać lub przesłać komuś taki zapis do odtworzenia, to w większości wypadków potrzeba pliku xlog (z katalogu OPENLOG) oraz odpowiadający mu plik xcsv z katalogu SAVE.
Jak odtwarzamy swoje gry i nic nie kasowaliśmy (logów i zapisów) to nie musimy robić żadnych operacji oprócz wybrania opcji odtwarzania z głównego menu i wskazania odpowiedniego pliku xlog.
Odtwarzanie zapisanych logów, poprzez przycisk z głównego menu:
"Load commands logged to file (xlog file)". (w polskiej wersji "Odtwórz gre z logów")
Po każdej turze, każdej ze stron, należy potwierdzić kontynuowanie odtwarzania poprzez zaakceptowanie komunikatu
(tak jak w normalnej grze).
Jak odtwarzanie się zakończy, to można dalej kontynuować grę.
Wydaje mi się, że jeżeli w trakcie odtwarzania naciśniemy dowolny klawisz (albo ENTER) to odtwarzanie się zatrzymuje,
i także można kontynuować. Z tym że przy kontynuacjach jest ryzyko, że "zepsujemy sobie" xlog'a, bo kontynuacja będzie dopisywana do pliku xlog.
Podobnie, otwarcie gry z tego samego pliku zapisu powoduje NADPISANIE xlog'a z poprzedniego otwarcia.
Trzeba na to uważać (ja przykładowo zmieniam sobie nazwy xlog'ów które chcę zapamiętać).
Wydaje mi się że dobra praktyką i najmniej angażująca (a także pewnym standardem np. podczas wymieniania się xlog'ami) jest wykorzystanie faktu, że gra automatycznie zapisuje xcsv z zakończenia bitwy (scenariusza).
Takie pliki mają nazwy z informacją o poziomie zwycięstwa, przykładowo: W19_ww2_013_Brilliant Victory.xcsv
Wówczas, po przerwie w grze, najlepiej zaczynać grę od takich zapisów (czyli zaczynamy od HQ w kolejnym scenariuszu)
plik loga będzie miał nazwę: W19_ww2_013_Brilliant Victory.xlog.
Potem jak chcemy to wykorzystać to przesyłamy koledze lub upubliczniamy takie dwa pliki jak powyżej, które nas w ogóle nie angażują w jakieś operacje zapisywania/nazywania plików podczas gry.
Mam nadzieję, że za dużo nie namieszałem, ale jak będą pytanie/problemy, to postaram się pomóc i wyjaśnić.