Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Listopad 28, 2022, 11:44:29 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak dodać nazwy do mapy/scenariusza  (Przeczytany 16332 razy)
Homer
Gość
« : Wrzesień 13, 2010, 02:55:44 »

Generałowie!
Mam pytanie dotyczące grania kampanii w Open General. Ściągnąłem sobie kilka pod OG(najnowszy datup oraz e-file Gustlika) . Podczas pierwszego odpalenia ściągnęły się mapki. Po rozpoczęciu gry, na mapie nie ma zaznaczonych nazw miast, rzek itd. ( są tylko nazwy ogóle- City, River). Co zrobić, aby owe nazwy wyświetlały się na mapie? Dzięki z góry za odpowiedź i pozdrawiam!
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Wrzesień 13, 2010, 04:22:51 »

Niestety - nic nie zrobisz. Te nazwy wpisuje się do scenariusza na etapie budowy kampanii.

Oczywiście - później można "dorobić" je przy pomocy edytora LG Suite, ale wymaga do poprawiania wszystkich scenariuszy - nie wiem czy chcesz to robić. W każdym razie - nie jest to błąd gry.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Homer
Gość
« Odpowiedz #2 : Wrzesień 13, 2010, 05:50:10 »

Dzięki za szybką odpowiedź. Chciałbym jednak pobawić się tym edytorem, już go ściągnąłem. Mam w związku z tym pytanie- jak to zrobić? Jest może gdzieś jakiś tutorial, czy może działanie programu jest dość intuicyjne? A może krótka porada wystarczy:)?Pozdrawiam
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Wrzesień 13, 2010, 06:22:38 »

Jest - tu obok, w subforum: "Gustlik Center" znajdziesz dwa tematy -"Robimy scenariusz" i "Robimy kampanię" - tam jest rozebrane na czynniki pierwsze sporo funkcji tego edytora, z tym że jest jeszcze w nim wiele zaawansowanych opcji.

A nazwy dodaje się tak:

Musisz najpierw ściągnąć od Gilestiela (tam skąd mapy) zipowaną paczkę "mapnames.zip" (UWAGA - NIE - mapfiles, a właśnie mapnames). Tam są nazwy geograficzne, do wszystkich map, do których ich autorzy takowe stworzyli. Czasem niestety autor mapy zapomniał o nazwach i wtedy autor scenariusza też ich nie dodał - bo nie miał skąd (no chyba, że ręcznie ale to sporo roboty).

Musisz tę paczkę ściągnąć i rozpakować - najlepiej do katalogu MAP (z tym że to jest mnóstwo plików, więc może sprawdź numery map, których używasz i rozpakuj tylko te pliki z nazwami. które będą Ci potrzebne)

Odpalasz LG Suite, ładujesz kampanię wybierasz (dwuklikiem) scenariusz z listy i przechodzisz do widoku mapy
(zielony przycisk), sprawdzasz w lewym górnym rogu numer mapy (podkreśliłem na czerwono) i rozwijasz menu jak pokazałem. Po kliknięciu "Import" edytor zapyta o plik tekstowy (z paczki) z nazwami. Trzeba wskazać plik z takim samym numerem co mapa i nazwy zostaną automatycznie zassane.

Potem trzeba tylko zapisać scenariusz. Niestety - ma to tę wadę, że teraz scenariusz został już zmieniony przez Ciebie i gdybyś kiedyś ściągał któreś pliki lub całą kampanię jeszcze raz, to oczywiście wrócą stare pliki

Co zrobić kiedy nie ma pliku z nazwami?

Wtedy zamiast "Import" używasz funkcji "Add Name".
Stawiasz podświetlenie na żądanym heksie, uruchamiasz Add Name i wpisujesz ręcznie - no, ale to jest mrówcza praca.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.041 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.003s, 1q)