Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Gustlik Wrzesień 22, 2010, 10:47:38



Tytuł: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 22, 2010, 10:47:38
Wyciąłem ten link z innego tematu - bo skoro Luis dopuścił do publikacji "nieoficjalne" update'y gry, to czemu nie skorzystać.
Właśnie dziś poprawił błąd, który mu zgłosiłem, który pojawiał się bardzo rzadko , ale groził niespodziewaną utratą VHeksa - czasem nawet mimo obecności na nim własnej jednostki !!!. To się zdarzało rzadko, ale jednak. Także polecam ściągnąć stąd.

http://opengeneral.gilestiel.eu/OpenGenAdv.rar

Te wersje nie mają oficjalnych numerów - są zawsze pod tym samym, powyższym linkiem, a ja informację dostaję od Luisa mailem.
W tej chwili jest tam wersja z datą 22.09.2010 - dzisiejsza.

Póki co - jesteśmy chyba pierwsi i jedyni, którzy mają te update'y  :D

PS - prosze pamiętać, że to jest nieoficjalny, rozwojowy plik. Czasem bywa tak, że poprawiając coś na szybko można zwalić coś innego - tak że ściąga się na własne ryzyko (ale niewielkie). Osoby o małej odporności na błędy proszone są o ściąganie wersji oficjalnej ze strony Luisa.  ;D




Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 23, 2010, 07:48:42
Jak stwierdziłem, powyższy plik też zawiera pewien "błąd", który powstał przy kolejnej poprawce - mianowicie gra przyznaje prototypy po KAŻDYM BV. Więc bierzcie i korzystajcie, bo Luis jak się dowiedział, stwierdził, że poprawi to jak najszybciej i eldorado się skończy  :laff


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 23, 2010, 11:32:58
Znając me szczęście- ja pewnie i tak bym nie dostał. ;)


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 23, 2010, 06:08:33
jest nowa wersja - 23.09. g.18.00

Usuwa bug pojawiający sie podczas upgrade'u jednostek. O ten z prototypami - dyplomatycznie - nie pytałem... :)


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 23, 2010, 11:11:10
kolejny update z godz 22.30 - jest pod linkiem. Często dziś się zmieniało, ale myślę, że z paroma sprawami udało się uporać.

UWAGA - jeśli uaktualniacie plik exe, będąc w czasie gry - tzn "save" jest robiony na poprzedniej, a "load" z następnej wersji pliku - mogą pojawić się drobne przekłamania. Ale z doświadczenia wiem, że kolejne wejście do gry (save/load) poprawia rzeczy, które wydawały się błędami.


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 25, 2010, 03:19:28
Dzisiejsza aktualizacja (sobota 25.09) powinna usunąć błąd nadmiarowych liderów.


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 27, 2010, 03:22:06
Wgrałem nowy plik exe, swoja droga mógłby mieć tę samą nazwę, co poprzedni, by zastępował. Niestety nie mam save'a z Moskwy, by to sprawdzić, nad Anglią mam nadal myśliwca z marksmanem. ;)


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 27, 2010, 04:37:30
Przecież zawsze ma taką samą "OpenGen.exe"


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 27, 2010, 04:43:08
A poza tym, to jest już wersja DZISIEJSZA, tym razem znalazłem problem z jednostkami wysiadającymi z transportu w czasie ataku i tymi co miały NIE WYSIADAĆ. Gra sie myliła, ale jest już poprawione.

Tak że obowiązująca data pliku to: 27.09.2010


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 27, 2010, 07:49:51
Nie, była inna nazwa. Nowszą wersję pobrać z tego samego linka?


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 27, 2010, 08:15:04
Raz jeden jedyny Luis się pomylił i wysłał plik pod nazwą OpenPG zamiast OpenGen, ale to było w sierpniu. Dawno musiałeś nie aktualizować.... :D

Tak z tego samego - ZAWSZE z tego samego, z pierwszego postu.


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: kowdar Wrzesień 27, 2010, 08:15:11
Gustlik, zaintrygowała mnie Twoja informacja o save'ach:

... kilka jednostek o TYM samym numerze kolejnym "P001" ...

Ogólnie, nie zajmowałem się edytowaniem save'ów, więc trochę posprawdzałem
i faktycznie zapewne od którejś wersji OpenGen w zapisach nr jednostek, numery P001 są
powielane, ale w grze mają już dobre numery.
I jest tak w zapisach z różnych kampanii (także Twoich).

Z tym, że widzę, iż coś się mocno zmienia w formacie save'ów bo dzisiaj stwierdziłem, że save'y 
Open Gen 0.60 z dnia 25.09.2010 nie są w ogóle poprawnie odczytywane przez Suite w wersji 4.27w,
tak więc sądzę, że te powielone numery jednostek, mogą być spowodowane jakąś niekompatybilnością Suite.
Save'y z wersji oficjalnej OpenGen czyli 0.59z są odczytywane przez Suite (ale często z powielonym numerem jedn. P001)


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Zsamot Wrzesień 27, 2010, 08:25:34
Wiesz Gustlik- działa- nie kombinuję, nie działa- smęcę na forum.  ;D
Zatem proponuję ten link dodać do innych, związanych z OG, by w jednym miejscu- z krótkim opisem każdy laik mógł wejść i sobie łatwo całość pobrać.


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 27, 2010, 08:30:36
Nie dodam go do innych (stałych), bo to jest tymczasowy link, który skończy działać jak skończy się intensywna praca nad błędami, wtedy wróci pobieranie ze strony Luisa. Myślę, że w pierwszym poście, u góry tego tematu, podałem link i napisałem wyraźnie, żeby pobierać ciągle z tego samego linku.

Cytuj
ogóle poprawnie odczytywane przez Suite w wersji 4.27w,

Suite ma w tej chwili już wersję "4.27z"


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: kowdar Wrzesień 27, 2010, 08:43:39
Nie zauważyłem, dzięki za info.

Faktycznie, wersja "z" Suite, czyta bez problemu save'y.


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 29, 2010, 05:00:45
Plik "hex_grids.png", który wysyłany jest razem z plikiem OpenGen.exe należy wrzucić (zaktualizować) w katalogu OPENGUI. W żadnym innym nie powinni go być! Jest to plik modyfikujący niektóre elementy grafiki w grze i posiadanie nieaktualnej wersji, albo dwóch takich plików w różnych miejscach, może spowodować dziwne efekty graficzne na ekranie.


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 04, 2010, 06:31:01
W związku z tym, że od 30 września jest oficjalna nowa wersja OpenPG na stronie Luisa, wersja spod tutejszego linku przestaje obowiązywać. Jednak sam link i temat zostaje, bo pewnie znów pojawią się wersje pośrednie i nieoficjalne poprawki - przed kolejną oficjalną wersją i wtedy znów stąd będzie trzeba je pobierać.

Zatem na razie, temat zamykam.


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Październik 20, 2010, 10:24:56
20 października - Jest nowa nieoficjalna wersja, z poprawką błędu, który przytrafił się Zsamotowi. Patrz ostatnie posty w temacie
"Czym będzie..." czyli - dyskusja o nieruchomych saperach.

Opis bęłdu tu:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/opengen/czy(m)-bedzie-panzer-general-iv/msg13780/#msg13780

A grę pobieramy z linka:
http://opengeneral.gilestiel.eu/OpenGenAdv.rar

Zawarte w paczce dodatkowe pliki graficzne należy wrzucić do kat OPENGUI




Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Kwiecień 05, 2011, 02:21:56
Luis opublikował nieoficjalny update gry. Jest to wersja testowa, czyli "Advanced" bez nowego numeru seryjnego.

INSTALUJECIE NA WŁASNE RYZYKO!!!

- Poprawiona inteligencja komputera w zakresie używania własnych posiłków (czata się ucieszy  ;) )
- Dodana funkcja śledzenia trasy przejazdu/przelotu jednostki do wybranego punktu. W tym celu należy:
  a) - załączony plik "hex grids" wrzucić do kat OPENGUI
  b) - wskazując jednostce punkt docelowy trzymać SHIFT - pokazana zostanie jej trasa
  c) - wykonać ruch, lub zrezygnować - naciskając prawy przycisk

Do pobrania stąd:
http://opengeneral.gilestiel.eu/OpenGenAdv2.rar


Tytuł: Odp: Nieoficjalny update OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Wrzesień 28, 2011, 10:35:23
Luis przygotował nowy nieoficjalny update silnika gry. Póki co, nie dotyczy on żadnych kwestii samej walki, ale ma odciążać pamięć karty graficznej i systemu poprzez ładowanie tylko wymaganej grafiki do określonej gry - a nie całości - jak dotychczas.

Przypominam - wersja jest testowa i instalujecie na własne ryzyko!
Gorąco polecam zachować sobie gdzieś "z boku" dotychczasowy plik exe.

Wnioski Luisowi na pewno bardzo się przydadzą.

Do pobrania stąd: http://luis-guzman.com/OpenPG2/OpenGenAdv2.rar