Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 01:21:26
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
Strony:
1
...
8
9
[
10
]
11
12
13
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Jak zrobić mapę do gry - poradnik. (Przeczytany 143010 razy)
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #135 :
Luty 21, 2013, 08:31:54 »
Moim zdaniem super. Ciekawe jak się będzie na niej grało
Zapisane
Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #136 :
Luty 21, 2013, 08:59:09 »
Ładne, ale mam parę uwag:
- budynki nadal powinny być mniej kontrastowe. Bardziej blade. Będą się mieszały z jednostkami.
- Jastarnia, to był ważny port wojenny, co warto by pokazać.
- w Pucku była baza wodnostamolotów
- pod Redą było polskie lotnisko.
- w okolicach Żarnowca trzeba by zrobić pas startowy dla Niemców (samoloty nadlatujące z zachodu).
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #137 :
Luty 22, 2013, 10:35:24 »
Wszystko wziąłem pod uwagę i do porównania zimowa i letnia wersja
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/Wej_lato_4_2.jpg
http://open_nfog.sympatyk.strefa.pl/1070.jpg
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #138 :
Luty 22, 2013, 11:39:42 »
majstersztyk!
Zapisane
Gratia gratiam parti
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #139 :
Luty 24, 2013, 04:39:03 »
To się okaże jak na niej (mapie) coś rozegrasz ...
Na razie jest możliwość rozegrania scenariusza autorstwa Mary - Osterode na innej mapce i oceny ..... obu -> scenariusza i mapy ..
Czekamy na WASZE opinie !!! Zachęcam wszystkich .. no chyba, że Was to nie interesuje ....
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #140 :
Luty 24, 2013, 09:57:00 »
No, pięknie!
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #141 :
Luty 27, 2013, 01:10:55 »
Gilestiel znowu wznowił działalność i zebrał wszystkie mapy do 24 lutego2013 (39 szt) i u siebie na serwerze zamieścił
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #142 :
Marzec 02, 2013, 08:27:08 »
no wreszcie!
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2207
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #143 :
Marzec 03, 2013, 08:22:03 »
Cytat: Gustlik Marzec 02, 2013, 08:27:08
no wreszcie!
No i naprawdę prędko - 3 godziny i mapka na obu serwerach.
A tak przy okazji, Gustlik napisał, że duża mapa ma same zalety ...
No, ma i minusy zwłaszcza przy robieniu - widać około 1/4 mapy w programie jak się ją robi - łatwo coś przeoczyć.
Potrzebuje sporo pamięci Ram - potrafi zająć 2 - 4 Gb - więc na starszych maszynach potrafi się zwalić. Duży monitor jest nieodzowny.
Obróbka w OS to dopiero wyzwanie - Mara napisał, że ze 30 razy wywaliło ... i zaczynaj od nowa.
Tak dla porównania - ostatnia mapa to 2985x3000 px, co daje 66x60 = 3960 hex. Z tego 2488 hex ma nadane nazwy własne, z ponad 200 różnych. No i dlatego nawet po opublikowani, choć się staraliśmy można znaleźć przeoczenia ... za co przepraszamy.
Chcieliśmy oddać rzeczywistość historyczną - używaliśmy map wojskowych z tamtego czasu, a to prowadzi do tego, że na jednym heksie i rzeka, i las, i góra, i droga i tory być mogą. Wybaczcie więc, że z włączonymi etykietami trzeba grać( tak niektórzy mówią, ale faktycznie mapa jest "przepakowana") - jednak dla autorów scenariuszy to wygodne, bo mogą według uznania oznaczyć i rzekę, i las, i górę, i drogę i tory.
A dla Was Jakie mapy powinny być? - bardziej czytelne, mniej szczegółów?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #144 :
Marzec 04, 2013, 09:30:25 »
Cytuj
a to prowadzi do tego, że na jednym heksie i rzeka, i las, i góra, i droga i tory być mogą.
Dlatego zawsze trzeba sprawdzać także KONTEKST HISTPRYCZNY mapy. O ile oczywiście robisz ją pod konkretną bitwę.
Jeśli okaże się, ze właśnieo o tę górkę toczyły się walki - to wybierasz "góra" jako wartość heksa. Jeśli to rzeka sprawiała problemy - to wybierasz "river".
W tej chwili jest to o tyle ułatwione, że korekty może wprowadzić autor scenariusza...
Cytuj
A dla Was Jakie mapy powinny być? - bardziej czytelne, mniej szczegółów?
To się jeszcze okaże. Na razie jesteś PIERWSZYM na świecie, który robi nowe, duże mapy.
Mając więcej heksów - zawsze masz dwa wyjścia:
- robić mapy w tej samej skali (a więc większy obszar mapy przy tej samej wielkości obszaru na 1 heks)
- robić bardziej szczegółowe mapy (czyli ten sam obszar co poprzednio, ale mniejszy obszar na jeden heks)
Tylko trzeba pamiętać, żeby - w tej drugiej wersji - nie popaść w przesadę (patrz mapa Westerplatte) i żeby nie okazało się, że średnie działo (5 heksów zasięgu) nie doniesie z przedmieść do centrum miasta....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #145 :
Marzec 04, 2013, 06:23:08 »
Współczesne doktryny przewidują:
- dla batalionu pas o szerokości ok 5 km i głębokości 3-4
- dla pułku - 10-15 km szerokości i głębokości ok 10
Na podstawie podręcznika MON 1995.
No ale możliwości bojowe współczesnego batalionu są daleko większe.
Jednak sądzę, że ten sposób odwzorowania daleko nas nie zaprowadzi, bo czym innym był batalion czołgów, czym innym batalion piechoty, czym innym batalion (dywizjon) artylerii, albo artylerii przeciwlotniczej. A w grze będzie to zawsze jedna ikona i jeden heks.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Greg
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 536
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #146 :
Marzec 04, 2013, 07:34:48 »
Uważam, że duża mapa to jest nowe otwarcie dla gry. Będzie można kilka obecnych scenariuszy zaplanować jako jeden z dużą ilością tur i jednostek.
Czekam aż ktoś się skusi i zrobi porządną dużą mapę dla Bitwy na Bzurą.
Kiedyś chciałem zrobić kampanie (3 scenariusze) tylko o tej bitwie ale brak dobrej mapy mnie zniechęcił.
Jest jedna mapa ale bardzo okrojona.
Zapisane
Nowa strona OG
http://opengeneral.strefa.pl
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #147 :
Marzec 04, 2013, 10:24:58 »
A ja zawsze marzylem o podwójnym scenariuszu na kanwie bitwy pod Wizną.
W moim zamysle idea byłaby taka żeby na dużej mapie odwzorować dokładnie okolice Wizny i zasymulowac bitwę w której (ilościowy lub/i budżetowy) stosunek sił byłby 40:1 na rzecz Niemców. Przy czym interesowałyby mnie dwa warianty, historyczny i fantastyczny.
Fantastyczny polegałby na tym, ze gracz dostałby do dyspozycji budżet w wysokości 1/40 wartości armii AI i kilka/kilkanascie kolejek czasu na przygotowanie własnej linii obrony (ewentualnie mógłby dostać tymczasowe wsparcie inżynieryjne do tego celu) . A sama gra polegałaby na jak najdłuższym utrzymaniu pozycji.
Zapisane
Gratia gratiam parti
Rozprza
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 776
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #148 :
Marzec 05, 2013, 08:30:22 »
Cytat: Greg Marzec 04, 2013, 07:34:48
Czekam aż ktoś się skusi i zrobi porządną dużą mapę dla Bitwy na Bzurą.
Kiedyś chciałem zrobić kampanie (3 scenariusze) tylko o tej bitwie ale brak dobrej mapy mnie zniechęcił.
Jest jedna mapa ale bardzo okrojona.
Bzura River 147 obejmuje właściwie cały teren bitwy. Zrobiłem scen z III fazy bitwy (użyłem go też w kampanii "Za III Rzeszę"), ale można się pokusić o zrobienie bitwy od 9 IX.
Zapisane
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Rozprza
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 776
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #149 :
Marzec 05, 2013, 08:49:32 »
Cytat: derwiszx Marzec 04, 2013, 10:24:58
A ja zawsze marzylem o podwójnym scenariuszu na kanwie bitwy pod Wizną.
W moim zamysle idea byłaby taka żeby na dużej mapie odwzorować dokładnie okolice Wizny i zasymulowac bitwę w której (ilościowy lub/i budżetowy) stosunek sił byłby 40:1 na rzecz Niemców. Przy czym interesowałyby mnie dwa warianty, historyczny i fantastyczny.
Fantastyczny polegałby na tym, ze gracz dostałby do dyspozycji budżet w wysokości 1/40 wartości armii AI i kilka/kilkanascie kolejek czasu na przygotowanie własnej linii obrony (ewentualnie mógłby dostać tymczasowe wsparcie inżynieryjne do tego celu) . A sama gra polegałaby na jak najdłuższym utrzymaniu pozycji.
Każdy pomysł na nowy scen czy kampanię jest mile widziany, ale moim
bardzo osobistym
zdaniem, ta bitwa jest trochę zbyt "zmitologizowana" (40:1 to dobry kawałek muzyki
). Rozkaz o wycofaniu nie dotarł do wszystkich, przeciwnik właściwie nie atakował, tylko czekał na zbudowanie przepraw dla nadciągających jednostek, a propaganda komunistyczna (aż trudno uwierzyć, że wychwalali
sanacyjnych
żołnierzy, chociaż nie jedyny raz) zrobiła z tego "polskie Termopile". Nawet uczestnicy tej bitwy, w przeciwieństwie do innych kombatantów, nie robili z tego powodu żadnych obchodów, spotkań itp.
Sam pomysł na scen jest ciekawy (czas i środki na przygotowanie obrony, to naprawdę super pomysł
), ale ta proporcja 40:1, to raczej by się nie sprawdziła (chyba,że masz na myśli Polska 40, Niemcy 1). Nawet dziesięciokrotna przewaga w wartości jednostek byłaby zbyt drastyczna. To jest przepaść.
«
Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2013, 08:56:44 wysłane przez Rozprza
»
Zapisane
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Strony:
1
...
8
9
[
10
]
11
12
13
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...