Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Wrzesień 29, 2023, 09:56:59
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
13
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Jak zrobić mapę do gry - poradnik. (Przeczytany 131472 razy)
CrissRS
Gość
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #15 :
Luty 20, 2011, 07:02:41 »
Cytat: Gustlik Luty 19, 2011, 11:00:07
Można - moja Warsaw East jest częścią mapy Warsaw z dobudowaną częścią wschodnią. Podobnie robilem przy jednej z map Berlina, którą zrobiłem łącząc po prostu mapy Berlin i Seelow
Chodziło mi raczej o dodanie dróg i linii kolejowych. Przykładem jest mapa 387 Białystok. Dróg jak na lekarstwo a kolei żadnych.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #16 :
Luty 20, 2011, 07:13:05 »
Drogi w sensie fizycznym, to jest tylko kwestia zmiany pliku definicji heksów: "Bialystok.map" - a nie samej grafiki. Bo graficznie, to one tam są.
Natomiast "koleje" to odwrotna sprawa - nie ma takiego rodzaju heksa jak "railroad" można tory narysować, ale komputer nie będzie wiedział jak ich używać. Realizuje się to sztucznie poprzez zdefiniowanie heksów z torami jako "port", a pociągi pancerne mają ruch "naval".
Tak więc kwestia dróg, to jest kwestia zmiany pliku typu "map", ale taką zamianę może zrobić autor scenariusza i dołączyć zmodyfikowany do kampanii. Na poziomie archiwum map raczej nalezy unikać umieszczania zbyt wielu plików "map" odnoszących się do tego samego obrazka.
Natomiast narysowanie torów - jak najbardziej jest możliwe, tylko ich heksy muszą być typu "port"
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #17 :
Luty 20, 2011, 07:21:38 »
No i najważniejsza rzecz - PRZED NADANIEM MAPIE NUMERU - należy bezwzględnie zgłosić ten fakt do Steve'a Browna, który jako jedyny zarządza wolnymi numerami map. Chodzi o to, by dwie osoby jednocześnie, nie wyprodukowały mapy o tym samym numerze. Dopiero
po jego potwierdzeniu i przydziale numeru
- kończymy robotę.
Prośbę o numer - zgłaszamy w tym temacie:
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=46822&p=665966#p665966
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #18 :
Luty 22, 2011, 11:55:18 »
Z jakiego pliku OG pobiera nazwy miejscowości?
Zapisane
CrissRS
Gość
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #19 :
Luty 22, 2011, 11:59:50 »
Cytat: mara Luty 22, 2011, 11:55:18
Z jakiego pliku OG pobiera nazwy miejscowości?
Większość map ma zdefiniowane przez autorów nazwy na mapie. Są one w pliku tekstowym który można pobrać wraz z mapą. Na etapie budowy scenariusza wczytujesz te nazwy.
Zapisane
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #20 :
Luty 22, 2011, 12:48:42 »
Mam taki problem, pobrałem ze stronki gilestiel's mapę i plik tekstowy (w PG2 wrzucałem go do katalogu bodajże MAPFILES i działało)wrzuciłem go do scenario i mapfile, potem jeszcze do map i nie działa. Poza tym plik tekstowy jest niekompatybilny z tą mapą więc potrzebuję go trochę przerobić. Stąd pytanie czy i jak to zrobić w suicie
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #21 :
Luty 22, 2011, 01:15:33 »
W oknie scenerio/savegame jest Map & Units names. Musisz kliknąć Import names to Map i znaleźć na dysku właściwy plik tekstowy.
Zapisane
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #22 :
Luty 22, 2011, 01:23:09 »
ale ze mnie matołek, próbowałem to zrobić z panelu głównego scena
dzięki stary
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #23 :
Luty 22, 2011, 05:35:47 »
Cytuj
Większość map ma zdefiniowane przez autorów nazwy na mapie. Są one w pliku tekstowym który można pobrać wraz z mapą. Na etapie budowy scenariusza wczytujesz te nazwy.
Cytuj
Mam taki problem, pobrałem ze stronki gilestiel's mapę i plik tekstowy (w PG2 wrzucałem go do katalogu bodajże MAPFILES i działało)wrzuciłem go do scenario i mapfile, potem jeszcze do map i nie działa. Poza tym plik tekstowy jest niekompatybilny z tą mapą
Żebyśmy się dobrze zrozumieli - plik tekstowy do mapy (z nazwami geograficznymi), w żadnym wypadku NIE STANOWI funkcjonalnego elementu gry. Jest potrzebny TYLKO na etapie budowy scenariusza, aby Suite zassał sobie z niego nazwy.
Dlatego może znajdować się GDZIEKOLWIEK, tylko wykonując funkcję "Import Nsmes" musisz Suicie wskazać SKĄD (z jakiego pliku) ma sobie pobrać nazwy. Jak juz Suite zaimportuje nazwy, ten plik przestaje mieć jakiekowiek znaczenie, a nazwy zostają zapisane (łącznie z nazwami jednostek) w pliku: "scenariusz.txt". Dalej pracujesz już tylko na tym pliku.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #24 :
Kwiecień 10, 2011, 06:44:05 »
Mam mapę w pliku JPG (i BMP) - co dalej? Próbowałem w Suicie dorobić plik map, ale jak chciałem zapisać to wyczytałem że plik musi być ustawiony na 256 kolorów, ustawiłem na 256 i zrobiła mi się sieczka
[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #25 :
Kwiecień 10, 2011, 09:08:42 »
Na etapie, kiedy jeszcze jest to bmp, trzeba wczytać paletę do PG2 i tak zapisać. Dopiero taki plik zostanie zrozumiany przez Suite jako grafika do mapy.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #26 :
Kwiecień 10, 2011, 09:46:42 »
Jak to zrobić używam Irfana, ale podejrzewam że opcje ma zbliżone do standardowych programów?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #27 :
Kwiecień 10, 2011, 10:17:06 »
Jeżeli ma opcje "Load Color Palette", lub cos podobnego, to paletę mogę Ci podesłać, ale jesli nie ma, no to gorzej. Ja robię w Paint Shop Pro
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #28 :
Kwiecień 10, 2011, 10:23:25 »
Ma Import palette, jak możesz to mi podeślij
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #29 :
Kwiecień 10, 2011, 10:54:18 »
No niestety, ale jest problem, okazuje się, ża moje palety pracują tylko z Photoshopem, albo Paint Shop Pro. Dla Infra - nie ma.
Więc może Ty mi przyślij obrazek (w bmp) a ja Ci go skonwertuję tak, żeby się nadawał do pracy ze Suite. O ile nie będziesz już nic zmieniał w grafice, tylko wyznaczał heksy, to tak może zostać.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
13
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...