Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 12:04:43 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.  (Przeczytany 141797 razy)
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #150 : Marzec 05, 2013, 12:01:46 »

Ale jeżeli wziąc pod uwagę inteligencje AI to 10:1 nie jest juz przepaścią.  A 40:1 to kto wie,bardzo prawdopodobne, że  masz racje że to przepaść.
Ale w sumie, taki scenariusz dawałby graczowi duże pole do popisu. Umocnienia na które miałby czas nie sa wliczone w  budżet.  To samo z okopaniem które mogłyby nabyć w tym czasie jednostki. Do tego dochodzi przemyślana taktyka człowieka, manewrowanie, pola minowe, działania opóźniające itp. Unieruchomienie niemieckiego czołgu na wąskim zaminowanym przejściu zamyka tę drogę do końca scenariusza Cheesy.

W założeniach, w takim scenariuszu nie chodziłoby o zwycięstwo, tylko o przetrwanie jak najdłużej bijąc się "do ostatniego".
Poza tym to miałoby być coś nowego, bitwa polegajaca na założeniach których chyba do tej pory w zadnym scenariuszu OG nie było. No i przede wszystkim dalsza popularyzacja legendy 40:1 Smiley

Jest wiele mitóe w II wojnie św.  Polskie zwycięstwo pod Monte Casino jest po części równiez takim mitem. Polacy walczyli tam wspaniale, ale w rzeczywistości bylo tak, że Niemcy w końcu dostali rozkaz aby wycofać sie i zaprzestac obrony.
Są relacje uczestników tamtych walk, że Niemcy jeszcze przez długi czas mogli bronic się. A wtedy polski korpus zostałby zluzowany przez inne wojska i zwycięstwo przypadłoby byc może komuś innemu.
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2013, 05:30:48 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #151 : Marzec 05, 2013, 04:51:51 »

Też uważam, że duże mapy dają większe możliwości  dla twórców - może na niej być więcej szczegółów.
A dla mnie jako gracza  więcej szczegółów (opisanych nazwami miejscowości, wiosek itp.) to lepszy klimat- więc popieram takie pomysły.
I jeszcze raz wielkie podziękowania dla Sympatyka Grin
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #152 : Marzec 05, 2013, 05:09:47 »

Wydaje się, że jedynym problem jest to, że wraz ze skalą mapy nie skalują się takie parametry jednostek jak: zasięg ognia, zasięg ruchu i spotting (zasięg widzenia).

Pisał o tym chyba Gustlik.  Jeżeli zrobić mapę o skali kompanijnej czy nawet plutonowej to okaże się, ze zasięg ognia armat powinien być kilkanaście heksów a nie kilka bo na takiej mapie jeden heks to mogło by być na przykład 200-250 m.
To samo jeżeli chodzi o zasięg ruchu jednostek. Problemów mogłoby być sporo z urealnieniem tych parametrów.

Ale z drugiej strony jeśli traktować tę grę jako typową planszówkę strategiczną to można przejść nad takimi nieścisłościami do porządku dziennego.  Bo w sumie po co gracz ma sobie zaprzątać głowę  interpretowaniem ile metrów w rzeczywistości zajmuje jeden heks ?  Może traktować mapę jak planszę do gry uformowaną na wzór jakiegoś realnego terenu a nie jako fizyczną symulację w której wszystkie parametry jednostek muszą zgadzać się ze wszystkimi parametrami realnego terenu.
Zapisane

Gratia gratiam parti
Pioniere
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 469


« Odpowiedz #153 : Marzec 05, 2013, 05:12:07 »

Można by na nich tak umieszczać  wrogie jednostki by dojeżdżały jako wsparcie na miejsce bitwy, a nie nagle pojawiały się wokół i wewnątrz  przemieszczających się oddziałów (i nie chodzi tu o wrogi desant z powietrza), które właśnie opanowały jakiś przyczółek - co wynika z braku miejsca na mapach.
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #154 : Marzec 05, 2013, 05:19:12 »

Można by na nich tak umieszczać  wrogie jednostki by dojeżdżały jako wsparcie na miejsce bitwy, a nie nagle pojawiały się wokół i wewnątrz  przemieszczających się oddziałów (i nie chodzi tu o wrogi desant z powietrza), które właśnie opanowały jakiś przyczółek - co wynika z braku miejsca na mapach.
Masz racje.
Pojawiające się znikąd posiłki  to duża zmora Evil (zdarzyło mi się to kilka razy)
Po drugie daje to większe szanse dla transportu kolejowego (dla którego można wprowadzić jeszcze dodatkowe zmiany o  których dyskutowaliśmy przy innej okazji)
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
FilipDnk
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 248



« Odpowiedz #155 : Marzec 05, 2013, 05:44:34 »

Sympatyk, kawał świetnej roboty!. Smiley
Mam małą uwagę, co do zieleni. Wydaje mi się trochę zbyt fluorescencyjna, ale to być może tylko moje subiektywne odczucie.
(Ps. moja uwaga jest mam nadzieję konstruktywna, nie chciałbym, żebyś odebrał to w ten sposób, że się wymądrzam.
Sam z pewnością nie potrafił bym zrobić takiej mapy. Jeszcze raz - kawał świetnej roboty.  Smiley)
Zapisane

"Bądźmy realistami, żądajmy tego co niemożliwe"
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #156 : Marzec 05, 2013, 07:39:04 »

...
Czekam aż ktoś się skusi i zrobi porządną dużą mapę dla Bitwy na Bzurą.
Kiedyś chciałem zrobić kampanie (3 scenariusze) tylko o tej bitwie ale brak dobrej mapy mnie zniechęcił.
Jest jedna mapa ale bardzo okrojona.

Przyglądałem się .. sprawa nie jest taka prosta.
Taka mapa powinna mieć około 160 km szerokości, co przy obecnym maksymalnym rozmiarze mapek dla OG (66x60hex) daje 2,4 km  na hex.
Dale nie ma takiej jednej mapy, która by obejmowała w/w obszar. Trzeba by składać - mapy cięte na arkusze nie są prostokątami, lecz mają zaokrąglone boki. Dodatkowo mogą być oparte o różne siatki.
Trzeba też mieć sporą wiedzę do zrobienia odpowiedniego mapx  ..   Taka mapka to duże wyzwanie.

...
Mam małą uwagę, co do zieleni. Wydaje mi się trochę zbyt fluorescencyjna, ale to być może tylko moje subiektywne odczucie.
(Ps. moja uwaga jest mam nadzieję konstruktywna, nie chciałbym, żebyś odebrał to w ten sposób, że się wymądrzam.
.....   )

Nie wymądrzasz się - tak jest, bo to przeróbka poprzez filtry poprzedniej mapki ( musiał bym warstwę drzew robić od nowa - a chcieliśmy wykorzystać mapx, który już był). Warstwa miast została zrobiona od nowa. Warstwa rzek poprawiona, tory drogi od nowa, podświetlenia ...
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #157 : Marzec 05, 2013, 07:39:51 »

Cytuj
eżeli zrobić mapę o skali kompanijnej czy nawet plutonowej to okaże się, ze zasięg ognia armat powinien być kilkanaście heksów a nie kilka bo na takiej mapie jeden heks to mogło by być na przykład 200-250 m.
To samo jeżeli chodzi o zasięg ruchu jednostek. Problemów mogłoby być sporo z urealnieniem tych parametrów.

Tak naprawdę, to nie jest wielki problem, bo można zrobić osobnego efila, w którym KAŻDY PARAMETR byłby pomnożony przez 3 czy 4. Suite może to zrobić automatycznie, poprzez edycję "globalną". Wtedy różnice w parametrach zostałyby zachowane, a skala zmniejszona.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #158 : Marzec 05, 2013, 08:28:10 »

...
Czekam aż ktoś się skusi i zrobi porządną dużą mapę dla Bitwy na Bzurą.
Kiedyś chciałem zrobić kampanie (3 scenariusze) tylko o tej bitwie ale brak dobrej mapy mnie zniechęcił.
Jest jedna mapa ale bardzo okrojona.

Przyglądałem się .. sprawa nie jest taka prosta.
Taka mapa powinna mieć około 160 km szerokości, co przy obecnym maksymalnym rozmiarze mapek dla OG (66x60hex) daje 2,4 km  na hex.
Dale nie ma takiej jednej mapy, która by obejmowała w/w obszar. Trzeba by składać - mapy cięte na arkusze nie są prostokątami, lecz mają zaokrąglone boki. Dodatkowo mogą być oparte o różne siatki.
Trzeba też mieć sporą wiedzę do zrobienia odpowiedniego mapx  ..   Taka mapka to duże wyzwanie.

Jak trzeba by było coś pomóc to służę.
A z Twoich dotychczasowych map to która ma największy rozmiar ??
Zapisane

sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #159 : Marzec 05, 2013, 08:55:45 »

Największa to  2985x3000px (66x60hex)
1070 wersja zimowa
 http://przeklej.net/down/410785895233646760768825246945294971692a780defb2d3b7d4409.html
oraz 1078 ( przeróbka na letnią)
http://przeklej.net/down/62177154497593167390594298625051810d8db120c005e30732b6c1d.html

Będzie jeszcze jedna 2985x2600px - właśnie robimy mapx i opublikujemy (razem z Marą) - Mara robi zimowa kampanię - nowe mapy,  nowy teren ...
Dostaliśmy kredyt od Gustlika ..  z tabelą dla terenu Snow ..  to wszystko potrwa ..
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #160 : Marzec 18, 2013, 10:46:49 »

Przekopiowuję z innego wątku, bo wydaje mi się, że zostało niezauważone.

Generator Losowych Map - stworzyć mechanizm który sam będzie układać wszystkie klocki tak aby powstała logiczna i spójna mapa. Coś takiego byłoby idealne przy walkach toczonych w multi gracz vs. gracz. Pytanie tylko czy coś takiego jest możliwe do stworzenia ?
Rozmawiają o tym JP's Panzers: http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=49426&start=50

Myślę, że to ciekawy temat dotyczący map. Temat nabiera rozpędu. Pooglądałem .... i jak dobrze pójdzie, to każdy sobie mapę zrobić będzie mógł ...
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #161 : Kwiecień 14, 2013, 05:21:19 »

Ponieważ skończyłem mapę dla Grega - Bzura_1939 (numer 1091), to kilka uwag do niej.
Mapa jest przeskalowana - inaczej nie można było ująć wszystkich etapów bitwy na tej mapce.
Obszar objęty mapą to 180x180 km. Są na niej zaznaczone lotniska (lądowiska) zapasowe ( nie wszystkie). Były to lotniska trawiaste, więc wprowadziłem specjalny rysunek - może się to nie podobać. Lotnisko w lewym górnym rogu jest przeniesione zza Torunia(ponieważ Toruń znalazł się poza krawędzią mapy). Lotnisko "Michałków" - to wypadkowa trzech lotnisk, które w czasie wojny funkcjonowały na tym obszarze. Pozostałe lotniska pod różnymi nazwami w czasie wojny działały.
Mapka jest "ciasna" - przeskalowanie daje znać - normalnie 1 heks to około 2,5 km2, a tu ponad 8 km2. Dlatego Greg będzie musiał wybierać jaki teren na heksie umieścić. Oprócz tego, co wynikało z mapy podkładowej( mapa lotnicza z 1936 i 1937 roku) umieściłem dużo terenu Bocage, zwłaszcza pod torami, aby mi po torach - jak po drogach nie jeździli. Wszystkie drzewka są na nowo zrobione i po raz pierwszy publikowane. Część budynków jest także nowa - część autentyczna dla danych miejscowości. Rysunek terenu jaki zastosowałem (trawiasty) ma ułatwić wybór, co Autor scena na danym heksie umieści (jaki teren). W ten sposób mapka jest bardziej uniwersalna. W pewnym sensie strategiczna  ..
Jak by ktoś chciał obejrzeć jpg   ...
http://przeklej.net/down/517809656443725716667789453382944722fde53329a1b22f1c3ea72.html
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #162 : Kwiecień 14, 2013, 07:02:19 »

Cytuj
dużo terenu Bocage, zwłaszcza pod torami, aby mi po torach - jak po drogach nie jeździli

Tylko pamiętaj, że teren "Bocage" ogranicza nie tylko ruch, ale i strzał na wprost, na 2 heksy. Co prawda w tych czasach nie ma nic, co by tak strzelało prócz 88mki, ale wykorzystanie tej mapy do innych czasów może spowodować niepotrzebne komplikacje. Chyba lepiej użyć terenu "Rough" pod torami.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #163 : Kwiecień 14, 2013, 10:50:22 »

A z terenem to Autorzy będą wojować - przecież teraz można zmieniać teren , nie zmieniając mapx ...
A jeśli o przyszłość chodzi, to OG tak szybko się zmienia, że może każdy będzie sobie mapkę sam generował ...
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #164 : Kwiecień 15, 2013, 08:54:05 »

Ponieważ skończyłem mapę dla Grega - Bzura_1939 (numer 1091), to kilka uwag do niej.
Mapa jest przeskalowana - inaczej nie można było ująć wszystkich etapów bitwy na tej mapce.
Obszar objęty mapą to 180x180 km. Są na niej zaznaczone lotniska (lądowiska) zapasowe ( nie wszystkie). Były to lotniska trawiaste, więc wprowadziłem specjalny rysunek - może się to nie podobać. Lotnisko w lewym górnym rogu jest przeniesione zza Torunia(ponieważ Toruń znalazł się poza krawędzią mapy). Lotnisko "Michałków" - to wypadkowa trzech lotnisk, które w czasie wojny funkcjonowały na tym obszarze. Pozostałe lotniska pod różnymi nazwami w czasie wojny działały.
Mapka jest "ciasna" - przeskalowanie daje znać - normalnie 1 heks to około 2,5 km2, a tu ponad 8 km2. Dlatego Greg będzie musiał wybierać jaki teren na heksie umieścić. Oprócz tego, co wynikało z mapy podkładowej( mapa lotnicza z 1936 i 1937 roku) umieściłem dużo terenu Bocage, zwłaszcza pod torami, aby mi po torach - jak po drogach nie jeździli. Wszystkie drzewka są na nowo zrobione i po raz pierwszy publikowane. Część budynków jest także nowa - część autentyczna dla danych miejscowości. Rysunek terenu jaki zastosowałem (trawiasty) ma ułatwić wybór, co Autor scena na danym heksie umieści (jaki teren). W ten sposób mapka jest bardziej uniwersalna. W pewnym sensie strategiczna  ..
Jak by ktoś chciał obejrzeć jpg   ...
http://przeklej.net/down/517809656443725716667789453382944722fde53329a1b22f1c3ea72.html

Obejrzałem.
Jest bardzo dobra.
Super szczegóły- lubię tak dokładne mamy -fajnie się na nich gra Grin.
Jak ostatnio -wielki podziw za dużą  Bow(pewnie b.dużą pracę)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2013, 09:02:40 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.114 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)