Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Marzec 29, 2024, 01:24:34
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
13
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Jak zrobić mapę do gry - poradnik. (Przeczytany 141801 razy)
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #30 :
Kwiecień 11, 2011, 10:09:56 »
Gustlik jeszcze ci pomarudzę
Jak mam tą mapę obrobić tzn. odpaliłem w suicie i chciałem zrobić jej terrain i nazwy, ale coś mi nie wychodzi. Jak możesz to napisz jak to zrobić.
pozdrawiam
mara
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #31 :
Kwiecień 12, 2011, 12:18:28 »
Najpierw zgłoś się do Steve'a po numer, bo jak sprawdzałem w Suite, to on wymaga numeru mapy, przy zapisaniu pracy.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #32 :
Kwiecień 12, 2011, 05:27:45 »
Włączamy tryb edycji mapy - pierwszy czarny przycisk
1
od prawej, obok pytajnika.
Wykonujemy "Load Bitmap", z menu "Map File Editor" wczytując grafikę mapy
Po lewej stronie mamy przycisk "Acitve Mode"
2
domyślnie jest tam "Terrain", co oznacza, że jesteśmy w trybie modyfikacji terenu.
Świeża mapa jest cała typu "Clear" - zatem tego typu terenu ustawiać już nie musimy, zaznaczamy te tylko hexy, które mają być inne niż "Clear". Z rozwijanego sub menu "Terrain Options"
3
, wybieramy więc inny rodzaj terenu (np: Mountain" czy "Forest") i klikając prawym na heks przypisujemy mu żądaną wartość.
Potwierdzenie tego faktu widzimy obok zielonego sześciokąta "Terrain"
4
, który po ponownym najechaniu kursorem na heks powinien pokazać już nową wartość.
Przy "Terrain Options" można rozwinąć sub menu funkcji pomocniczych i tam możemy ustawić "Mark hexes matching current selected terrain type". Wtedy zmienione heksy pokażą się jako zaznaczone odpowiednią ikonką terenu.
Kiedy juz wyznaczymy cały obszar mapy, przechodzimy do kolejnego etapu.
Klikamy na Active Mode
2
, który z "Terrain" zmieni się na "Names", ale to na razie opuszczamy i klikamy raz jeszcze. "Active Mode" zmieni się na "Roads".
O drogach w nastepnym odcinku....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #33 :
Kwiecień 12, 2011, 06:51:43 »
Wielkie dzięki - miałem problem z wprowadzaniem zmian, a jest napisane że prawym klawiszem wprowadza się zmiany
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #34 :
Kwiecień 15, 2011, 10:58:50 »
Wyznaczanie dróg
Klikamy "Active Mode"
2
i przestawiamy tryb na "Roads" (przeskakując "Names"), uaktywni sie okno nr
5
Teraz trzeba zrobić dwie rzeczy:
- wcisnąć klawisz A (automat)
- z rozwijanego menu przy "Roads" uaktywnić opcję pokazywania heksów z drogami "Mark Roads"
Klikając prawym, wzdłuż narysowanej drogi, zaczną pojawiać się czerwone znaczniki (jak powyżej)
Kiedy już drogę mamy wyznaczoną, klikamy "A>R" a Suite automatycznie połączy zaznaczone heksy drogą.
Jeśli potrzebujemy ręcznego skorygowania przebiegu drogi, wyłączamy automat
"A"
i ustawiamy przebieg drogi na heksie, naciskając odpowiednie klawisze kierunkowe znajdujące się wokół
"A"
potem kliknięcie prawym na heks ustawi na nim drogę zgodnie z ręcznym wyznaczeniem.
«
Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2011, 11:00:36 wysłane przez Gustlik
»
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #35 :
Kwiecień 21, 2011, 10:09:38 »
A co z names (zatrzymałem się na nazwach i nie wiem jak je modyfikować)?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #36 :
Kwiecień 22, 2011, 11:17:47 »
Przestawiasz się na tryb
"Active Mode Names"
i uruchamia się okienko
6
Czarnym trójkącikiem koło
"Name Options"
, rozwijasz boczne menu i tam masz
"Add New Name To a Combo"
Wpisujesz żądaną nazwę i kiedy jest wyświetlona w okienku kilkasz prawym na heks, który ma być tak nazwany.
Jeśli sie pomylisz (a masz już kilka nazw na liście) możesz przewijać listę w okienku "Name Options", na niej są zapisane wszystkie wprowadzone do tego momentu nazwy.
Jeśli chcesz skasować nazwę nie wprowadzając innej, wybierasz pierwszą pozycję z listy, czyli "None".
Po nazwaniu wszystkich potrzebnych heksów, z menu (u góry)
"Scenario/Savegame"
, wybierasz submenu
"Map & Unit Names"
i tam jest opcja
"Export Names..."
. Wtedy program wyeksportuje nazwy do pliku tekstowego, który trzeba nazwać zgodnie z numerem mapy "Mapxxx.txt" i potem dołączyć do przesyłki
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #37 :
Kwiecień 22, 2011, 10:04:44 »
Wielkie dzięki, mogę dłubać dalej
Zapisane
narsilion
Sierżant (Sergeant)
Offline
Wiadomości: 18
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #38 :
Październik 26, 2011, 12:12:58 »
Co do skalowania map i sprawdzania, czy miejsce pasuje do heksów - można to prosto rozwiązać, jeśliby się wiedziało, jaki dokładnie wymiar w pikselach ma heks.
Potrzebny jest jednak program typu photoshop albo gimp (ten drugi jest darmowy), któy obsługuje warstwy.
Można wtedy zrobić siatkę heksagonalną o pożądanej wielkości (i pożądanej pozycji heksów) na osobnej warstwie, ponad rysowaną mapą.
Jeśli zrobiliśmy czarno-białą siatkę, ustawić warstwie tryb mieszania "multiply" czy też po polsku - "mnożenie". Dzięki temu zniknie biel z tła siatki, zostaną same czarne linie na tle mapy pod spodem.
Teraz zablokować warstwę, żeby nie przeszkadzała.
I od razu łatwiej będzie mapę klecić, kiedy widać, gdzie będą wypadały heksy.
Na koniec niepotrzebną warstwę z siatką wywalamy do kosza. Zostaje samo tło, czyli mapa.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #39 :
Październik 26, 2011, 01:04:12 »
No właśnie tego mi brakowało - nigdy nie umiałem pracować na warstwach....
Inna sprawa, że samo zrobienie takiej czystej siatki, to sporo roboty.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #40 :
Październik 26, 2011, 01:17:39 »
PS wysłałem Ci zrzut widoku fragmentu mapy (z heksami) na maila.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #41 :
Maj 24, 2012, 04:03:21 »
Zwracam tylko uwagę, że WSPÓŁCZESNE odwzorowanie terenu, często znacznie różni się od jego stanu sprzed 70 lat.
Dlatego znacznie bardziej wierzę zbiorom:
http://www.mapywig.org/
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #42 :
Sierpień 19, 2012, 12:54:14 »
Cytat: Gustlik Kwiecień 10, 2011, 10:54:18
No niestety, ale jest problem, okazuje się, ża moje palety pracują tylko z Photoshopem, albo Paint Shop Pro. Dla Infra - nie ma.
Więc może Ty mi przyślij obrazek (w bmp) a ja Ci go skonwertuję tak, żeby się nadawał do pracy ze Suite. O ile nie będziesz już nic zmieniał w grafice, tylko wyznaczał heksy, to tak może zostać.
Jest taka paleta pod irfanview. Sprawdziłem - działa
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #43 :
Sierpień 19, 2012, 12:59:37 »
Cytat: narsilion Październik 26, 2011, 12:12:58
Co do skalowania map i sprawdzania, czy miejsce pasuje do heksów - można to prosto rozwiązać, jeśliby się wiedziało, jaki dokładnie wymiar w pikselach ma heks.
Potrzebny jest jednak program typu photoshop albo gimp (ten drugi jest darmowy), któy obsługuje warstwy.
Można wtedy zrobić siatkę heksagonalną o pożądanej wielkości (i pożądanej pozycji heksów) na osobnej warstwie, ponad rysowaną mapą.
Jeśli zrobiliśmy czarno-białą siatkę, ustawić warstwie tryb mieszania "multiply" czy też po polsku - "mnożenie". Dzięki temu zniknie biel z tła siatki, zostaną same czarne linie na tle mapy pod spodem.
Teraz zablokować warstwę, żeby nie przeszkadzała.
I od razu łatwiej będzie mapę klecić, kiedy widać, gdzie będą wypadały heksy.
Na koniec niepotrzebną warstwę z siatką wywalamy do kosza. Zostaje samo tło, czyli mapa.
Wiadomo bok heksa to 30 px
Sam rysowałem w Gimpie taką siatkę ale ... niepotrzebnie. Jest filtr co to załatwia.
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.
«
Odpowiedz #44 :
Sierpień 19, 2012, 01:17:33 »
Do Gimpa też paletę PG2 posiadam. Jest program Kolorgenerator po polsku, który palety z photoshopa do Gimpa konwertuje.
Jeszcze co do IrfanView to paleta PG2MAP_for_PSP.pal oraz PG2_for_PSP6x.pal doskonale pasuje. Ta druga daje więcej kolorów.
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
13
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...