Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 02:25:49 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak zrobić mapę do gry - poradnik.  (Przeczytany 143011 razy)
Madlock
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 59


WWW
« Odpowiedz #45 : Wrzesień 08, 2012, 02:44:13 »

@Sympatyk
Czy ten filtr do gimpa to Hex Grid? U mnie siatka którą on robi nie przystaje do siatki OG. Wyciąłem więc ze screenshota i zrobiłem pattern, sprawdziłem, pokrywa idealnie.
http://img715.imageshack.us/img715/6633/hexgridog.png
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2012, 02:52:00 wysłane przez Madlock » Zapisane

sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #46 : Wrzesień 08, 2012, 05:26:52 »

@Sympatyk
Czy ten filtr do gimpa to Hex Grid? U mnie siatka którą on robi nie przystaje do siatki OG. Wyciąłem więc ze screenshota i zrobiłem pattern, sprawdziłem, pokrywa idealnie.
http://img715.imageshack.us/img715/6633/hexgridog.png
Tak to ten filtr. Filtr daje heksy wynikające z matematyki. W poziomie tworzone przez niego oczka siatki pokrywają się co do px. Natomiast w pionie  rzeczywiście nie przystają. Według wzoru wysokość heksa powinna być 30 x pierwiastek z 3 co daje 51,96. W grze jest  50px. Szerokość natomiast wynosi 60px.
Pięknie, że zrobiłeś ten deseń. Może robisz jakąś mapę? Chętnie skorzystam z Twojego doświadczenia
Zapisane
Madlock
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 59


WWW
« Odpowiedz #47 : Wrzesień 08, 2012, 06:31:03 »

Nie, właśnie ta siatka to jedyne co do tej pory zrobiłem. A zastanawiam się jak by tu zrobić małą mapkę do multi i się nie narobić. Może gotowe hexy z Panzer General Forever? Mają taką samą wielkość jak te w OG  Evil
Zapisane

sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #48 : Wrzesień 08, 2012, 07:53:27 »

@Madlock
Pracujesz w Gimpie? - z ciekawości pytam, bo na forum mało wypowiedzi na tematy techniczne - całej otoczki gry -robienia  grafiki, muzyki, filmików, scenariuszy itp. Ten wątek to jeden z niewielu. Zresztą nic dziwnego - większość chce po prostu grać
Rozumiem też, że z http://img715.imageshack.us/img715/6633/hexgridog.png można korzystać - bo to lepsze niż filtr.
Zapisane
Madlock
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 59


WWW
« Odpowiedz #49 : Wrzesień 08, 2012, 09:16:03 »

Jeszcze nie doszedłem do etapu robienia tego w Gimpie, ale jak dojdę to sobie chyba poradzę. Najpierw muszę zaprojektować mapę i jakoś zrobić z niej scenariusz, i nie wiem czy z tym dam sobie radę, bo nie ma żadnych tutoriali. Dopiero po przetestowaniu zacznę ewentualnie bawić się w wygląd szczegółowy mapy. Okazuje się, że po tych .jpg w katalogu MAP można normalnie rysować choćby w paincie i wszystko to pojawia się w grze.

Generalnie to też wolałbym grać, a nie modować.

Ten hexgridop.png ja zapisałem u siebie jako .pat i skopiowałem do C:\Program Files\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\patterns
I mam jako deseń do kubła. Chyba tak najlepiej używać.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2012, 09:23:18 wysłane przez Madlock » Zapisane

sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #50 : Wrzesień 08, 2012, 09:37:57 »

....  Okazuje się, że po tych .jpg w katalogu MAP można normalnie rysować choćby w paincie i wszystko to pojawia się w grze...

....Ten hexgridop.png ja zapisałem u siebie jako .pat i skopiowałem do C:\Program Files\GIMP-2.0\share\gimp\2.0\patterns
I mam jako deseń do kubła. Chyba tak najlepiej używać. ....
Rysować można, ale do tej pory mapy były zapisywane w trzech formatach -.png, -.jpg, -.shp i musiały być zgodne z paletą do PG2 - więc po skonwertowaniu do niej może spotkać Cię przykra niespodzianka. Jednak idzie nowe i może definitywnie pożegnamy się z kompatybilnością z PG2 i można będzie używać dowolnej palety.

Jeśli chodzi o heksy to dokładnie tak jak napisałeś
Zapisane
Madlock
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 59


WWW
« Odpowiedz #51 : Wrzesień 08, 2012, 10:34:59 »

W jpg też obowiązuje ta paleta? Przecież przy zapisie do jpg każda paleta idzie w diabły.
Zapisane

Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #52 : Wrzesień 09, 2012, 03:12:19 »

W jpg i png paleta NIE OBOWIĄZUJE jednak takie mapy będą czytane tylko przez OG.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #53 : Wrzesień 09, 2012, 03:31:48 »

W jpg i png paleta NIE OBOWIĄZUJE jednak takie mapy będą czytane tylko przez OG.
A ja myślałem, że paleta PG2 jest obligatoryjna. Sugerowały to wypowiedzi choćby z tego wątku
Rozdział V - Przygotowanie tła
.....
Następnie wczytujemy zrobiony zrzut pod Paint Shop'a, wycinamy tak aby pozostał tylko obszar samej mapy
(bez pasków narzędziowych i innych śmieci z ekranu, które załapały się na zrzut), konwertujemy poprzez paletę
dla PG2 i zapisujemy jako plik typu .bmp - to ważne!!! ........

Pytanie
Mam mapę w pliku JPG (i BMP) - co dalej? Próbowałem w Suicie dorobić plik map, ale jak chciałem zapisać to wyczytałem że plik musi być ustawiony na 256 kolorów, ustawiłem na 256 i zrobiła mi się sieczka Huh
I odpowiedz
Na etapie, kiedy jeszcze jest to bmp, trzeba wczytać paletę do PG2 i tak zapisać. Dopiero taki plik zostanie zrozumiany przez Suite jako grafika do mapy.
Mara robił tą mapę do Zielonych Diabłów a to kampania pod OG, więc paleta PG2 była potrzebna, bo wymagała tego Suita?
A więc już teraz nie trzeba robić map 256 kolorów bo nowa Suite tego nie wymaga?
Zapisane
Madlock
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 59


WWW
« Odpowiedz #54 : Wrzesień 09, 2012, 05:16:26 »

Właśnie  udało mi się zrobić... hm, powiedzmy, że scenariusz. Robione od wczoraj na nowym OpenSuite + gimp, pod nowe OG beta 0.90. Mapa to .png + .mapx, żadnych palet nie trzeba. Efile wziąłem z czegoś co się nazywa EFILE_OPENAK (nawet nie wiem co to jest, wziąłem, bo nazwa sugeruje, że jest robione pod OG  Evil). Ale ten efil i tak nie jest chyba kompatybilny z nowymi opcjami z bety 0.90.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2012, 05:22:30 wysłane przez Madlock » Zapisane

Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #55 : Wrzesień 10, 2012, 04:44:11 »

Cytuj
A ja myślałem, że paleta PG2 jest obligatoryjna. Sugerowały to wypowiedzi choćby z tego wątku

Bo jest, jeśli chcesz aby mapa służyła również graczom w PG2. Jeśli zrobisz mapę w kolorach dowolnych będzie ona rozpoznawalna tylko przez OG. Ten wątek był jednak zakładany dość dawno. Choć ja dotąd, robiąc mapy, robię je tak, żeby dało się je stosować i tu, i tu - więc z palet korzystam.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #56 : Wrzesień 12, 2012, 09:06:36 »

Cytuj
A ja myślałem, że paleta PG2 jest obligatoryjna. Sugerowały to wypowiedzi choćby z tego wątku

Bo jest, jeśli chcesz aby mapa służyła również graczom w PG2. Jeśli zrobisz mapę w kolorach dowolnych będzie ona rozpoznawalna tylko przez OG. Ten wątek był jednak zakładany dość dawno. Choć ja dotąd, robiąc mapy, robię je tak, żeby dało się je stosować i tu, i tu - więc z palet korzystam.

A można zrobić to w ten sposób - mapa dla PG2 ( plik shp) w kolorach w odpowiedniej palecie, a pliki w formacie png i jpg w palecie 32 kolor?  W ten sposób OG dostanie mapę bez redukcji kolorów a PG2 mapę zredukowaną do 256 kolorów
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #57 : Wrzesień 13, 2012, 06:32:10 »

Proszę, czy może ktoś to skomentować lub poprawić

Mapa( plik graficzny) w palecie 256-kolor służy dla PG2, OG i OG2( OGNF)
Mapa w dowolnej palecie służy do OG i OG2
Mapa w postaci *.shp potrzebna była tylko dla PG2
Mapa w postaci *.png lub *.jpg potrzebna jest dla OG i OG2
Plik Map potrzebny jest w PG2 i OG
Plik txt potrzebny jest w PG2 i OG ? a jak z OG2?
Narzędzie SuitePg2 potrzebowało plików Map i shp - można było grać pod OG z plikami jpg, ale nie można było nic zmienić nie mając plików shp
Jeśli nie zrobi się pliku Map to mapa będzie czytana tylko przez OG2
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #58 : Wrzesień 13, 2012, 11:50:06 »

Cytuj
Mapa( plik graficzny) w palecie 256-kolor służy dla PG2, OG i OG2( OGNF)

Tak

Cytuj
Mapa w dowolnej palecie służy do OG i OG2

Tak

Cytuj
Mapa w postaci *.shp potrzebna była tylko dla PG2

Tak, aczkolwiek OG i OGNF też potrafi na niej grać

Cytuj
Mapa w postaci *.png lub *.jpg potrzebna jest dla OG i OG2

Tak

Cytuj
Plik Map potrzebny jest w PG2 i OG

tak, w OGNF, tę rolę pełni plik mapx, aczkolwiek OGNF potrafi również czytać klasyczne map

Cytuj
Plik txt potrzebny jest w PG2 i OG ? a jak z OG2?

Ten plik jest zawsze potrzebny ponieważ z niego importuje się nazwy geograficzne.
Oczywiście mapa będzie działać i bez nich, ale przyjęło się, że porządnie zrobiona mapa
musi mieć ten plik.

Cytuj
Narzędzie SuitePg2 potrzebowało plików Map i shp - można było grać pod OG z plikami jpg, ale nie można było nic zmienić nie mając plików shp

Tak

Cytuj
Jeśli nie zrobi się pliku Map to mapa będzie czytana tylko przez OG2

O ile zamiast "map" będzie posiadała plik "mapx"

Mapa czy do jednej, czy drugiej gry - ZAWSZE składa się z dwóch rodzajów plików
- opisowego (map lub mapx)
- graficznego (shp, jpg, png). Przy czym w przypadku shp, to było kilka plików.

To że do grania w OGNF nie potrzeba pliku mapx, to nie znaczy, że on nie musi istnieć. Jest potrzebny na etapie budowy scenariusza, bo zawiera informacje o mapie, które następnie w czasie projektowania scena, są zasysane do pliku xscn
i tak wysyłane graczowi. On rzeczywiście mapx nie potrzebuje, ale twórca kampanii jeszcze tak.

Ale ogólnie zdałeś na 5  Cheesy Cheesy Cheesy
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2012, 11:57:18 wysłane przez Gustlik » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #59 : Wrzesień 14, 2012, 12:33:51 »

Bardzo Ci dziękuję.
Zawsze  można na Ciebie liczyć w tych sprawach.
Miałem do Ciebie napisać, ale chyba lepiej aby odpowiedzi były na forum - może się komuś przydadzą ..
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.072 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)