Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 04:00:13
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE! (Przeczytany 34582 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
:
Luty 11, 2011, 08:36:46 »
Ostatnia aktualizacja efila (wersja: 1.0) Jest przystosowana do grania z
NOWYM ZESTAWEM DŹWIĘKÓW
Po 14 latach używania PG2 i po roku z OG doszedłem do wniosku, ze wreszcie mamy w miarę nowoczesną grę,
której jedynym słabym punktem są efekty dźwiękowe, nijak nie przystające do realiów XXI wieku. Dotychczasowe
dźwięki były, w niskiej jakości, w mono i z powodu ich niskiej rozdzielczości - 22000kHz - niewiele dało się z nimi
już zrobić. Co prawda OG pozwala na użycie plików mp3 - zamiast mel. ale te mp3 były zrobione z tych samych,
starych, dźwięków jeszcze z PG2.
Ponieważ nie widziałem sensu w wymianie ewolucyjnej, postanowiłem podjąć heroiczny wysiłek zrobienia
wszystkich dźwięków od nowa! Zaproponowałem taką akcję na JP's Panzers, niestety tamtejsza "rada mądrych"
podeszła do pomysłu jak pies do jeża. To znaczy - zgodzili się na dodanie nowych dźwięków, ale z zachowaniem
starych.
Taka operacja sprowadziłaby się do tego, że paczka z dźwiękami zawierałaby 670 starych i drugie 670 nowych plików
- jeśli by chcieć znaleźć odpowiednik dla każdego starego - jakoś nie mogłem sobie tego wyobrazić.
Zatem postanowiłem (wiedząc co ryzykuję) dokonać takiej wymiany w moim efilu, co oczywiście sprawi, że trzeba
będzie stosować do niego inną paczkę z dźwiękami niż do pozostałych efili. Trudno - zaryzykuję.
Argument z JP's Panzers, że: "nowe dźwięki oznaczają nową robotę dla autorów efili" - jakoś do mnie nie trafił, bo
w końcu cały OpenGen oznacza: "nową robotę dla autorów efili". Dodatkowo, nikt nie zapytał nawet czy mógłby
posłuchać tych dźwięków - nie bo nie - i już. Pewnie nie nazywam się Adler. Dlatego postanowiłem jak wyżej.
Tyle tytułem wyjaśnienia. A teraz - co robić:
1) Opróżnić katalog SFX
2) Wrzucić do niego nowe dźwięki z paczki - patrz strony Grega i Kowdara
3) Uaktualnić efila. Koniecznie. Nowe dźwięki i nowy efil to nierozłączna para!
4) W zasadzie to wszystko.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #1 :
Luty 11, 2011, 08:54:20 »
Możliwe komplikacje:
- Wrzucenie do kat. SFX dźwięków w formacie mp3, oznacza definitywne pożegnanie się ze wspólną instalacją (w tym samym katalogu) dla PG2 i OG, dla dalszej gry w starego PG2 trzeba zachować stary katalog SFX, ale już w innej instalacji/
- Nowe dźwięki
wystarczą dla grania na moim efilu
, jednak dla gry na innych efilach, należy ściągnąć paczkę z dźwiękami w formacie mp3, ze strony Luisa i
uzupełnić bnrakujące. Ale nie nadpisywać
!
- Niestety, w przypadku gry na innych efilach, część dźwięków będzie stara, a część nowa. Wynika to z braku porozumienia - o czym było wyżej.
- W razie gry na innych efilach mogą też pojawić się nieścisłości, ale raczej nie takie, że samolot odezwie się głosem czołgu. Najwyżej małe działo odezwie się grubym głosem lub odwrotnie. Dbałem o to, aby nowe dźwięki umieszczać pod numerami ich starych odpowiedników, ale niektóre są dość charakterystyczne np: nurkujący Stukas. Prosze nie mie pretensji, jeśli w innym efilu, tym głosem, odezwie się np: B-17.
Oczywiście i w moim jeszcze mogą pojawić się nieścisłości. Mimo wszystko to był kawał roboty z wymianą dźwięków dla prawie 4000 jednostek - u każdej po trzy.
Obecna paczka liczy sobie niewiele ponad 200 dźwięków i wiem, że to za mało i że
można odnieść wrażenie, że zbyt często się powtarzają
. Ale następne 200 jest już w obróbce, więc ta sytuacja długo nie potrwa.
Dźwięki zostały przeze mnie przetestowane w kilku kampaniach, ale siłą rzeczy nie dla wszystkich krajów. Np: dla Bułgarii kampanii jeszcze nie ma
Prosze traktować to wszystko jako rodzaj eksperymantu i wnosić wszystkie możliwe poprawki i pomysły.
W razie KOMPLETNEGO odrzucenia tego pomysłu posiadam cały czas kopię efila dostosowanego do starych dźwięków, więc nawet i taki powrót jest możliwy. Dlatego przez jakiś czas nie będzie poprawek parametrów jednostek w samym efilu, chodzi o to, by kopie były identyczne, a różniły się jedynie parametrem dźwięku.
UFFFF...............
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #2 :
Luty 12, 2011, 12:14:21 »
Tak czytam Twą relację Gustlik z tamtym forum- sam nie wchodzę, póki me małe Skarby nie opuszczą pieluchowej krainy- czyli pewnie z 30 miesięcy...- chroniczny brak czasu: wole grać, niż deliberować. ale do meritum: smutne, ze zamkniecie już jest w tej nowej grze. Co zabawne- nie jest ona ukończona, o czym świadczą poprawki Twórcy, a już zmiany budzą niepokój.
Zabawne zarazem, bo gdyby Louis wrzucił nowe dźwięki przy okazji aktualizacji pliku exe robiąc z tego paczkę- nikt by nawet nie oponował...
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #3 :
Luty 12, 2011, 12:40:45 »
A teraz pytanko- ściągam nową instalkę ze strony Louisa, tam nie ma Twego katalogu z efilem?
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #4 :
Luty 12, 2011, 01:05:35 »
A po co od Luisa,?
Ściągnij od Kowdara tam JEST mój efil.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #5 :
Luty 12, 2011, 01:25:51 »
Od Kowdara mam, ale potrzebuję lżejszą wersję do pracy... A raczej ZAMIAST.
Od Kowdara mam, właśnie będę wklejał pliki.
Niestety dopiero jutro je obsłucham. :/
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #6 :
Luty 12, 2011, 02:25:37 »
Nie, u Luisa nie ma mojego efila.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Greg
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 536
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #7 :
Luty 12, 2011, 10:19:36 »
Przetestowałem dżwięki na kilku kampaniach, żeby mieć obraz jednostek z dużej ilości krajów.
Dla mnie naprawdę nowa jakość, zdarza się, że jeden dźwięk np poruszanie się różnego typu transportu, jest dla wielu jednostek ten sam, ale jak napisałeś to dopiero połowa dźwięków.
Jeszcze raz podkreślę - zupełnie nowa jakość.
Jestem ZA !!!
Oddaje swój głos za wprowadzeniem tego na stałe pod Twój Efil.
Cytat: Gustlik Luty 11, 2011, 08:36:46
Zaproponowałem taką akcję na JP's Panzers, niestety tamtejsza "rada mądrych"
podeszła do pomysłu jak pies do jeża. To znaczy - zgodzili się na dodanie nowych dźwięków, ale z zachowaniem
starych.
Argument z JP's Panzers, że: "nowe dźwięki oznaczają nową robotę dla autorów efili" - jakoś do mnie nie trafił, bo
w końcu cały OpenGen oznacza: "nową robotę dla autorów efili". Dodatkowo, nikt nie zapytał nawet czy mógłby
posłuchać tych dźwięków - nie bo nie - i już. Pewnie nie nazywam się Adler. Dlatego postanowiłem jak wyżej.
Ale nazywasz się Gustlik - a to dla nas znaczy o wiele więcej.
Chrzanić ich.
My mamy swojego Efila i to ich problem, że OpenGeneral na jakim my będziemy grali będzie już w XXI wieku natomiast ich jeszcze w roku 1997
przynajmniej jeżeli chodzi o dźwięki.
Zapisane
Nowa strona OG
http://opengeneral.strefa.pl
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #8 :
Luty 12, 2011, 01:38:07 »
Możliwe problemy - c.d.
Ponieważ OG do grania dźwięków używa domyślnego odtwarzacza w komputerze użytkownika - np Windows Media Playera, zdarza się, że po jakimś czasie, przeładowana pamięć wewnętrzna odmawia posłuszeństwa. Niektóre dźwięki urywają się, a czasem przez chwilę nie gra nic w ogóle. W takiej sytuacji radzę rozważyć ustawienie jakiegoś "lżejszego" odtwarzacza jako domyślnego dla mp3 - np: Media Player Classic - do znalezienia w sieci.
Na pocieszenie powiem, że z starymi mel'ami też tak bywało.
Standartowy WMP to maszyna ciężka i nieruchawa, a tu potrzeba czegoś, co będzie w stanie błyskawicznie zmikosować ze sobą trzy, cztery parosekundowe dźwięki naraz. I tak przy każdej strzelaninie.
Konieczne będzie oczywiście podłubanie nieco w ustawieniach parametrów dźwięku, aby osiągnąć najlepszy efekt, ale to już musi zrobić każdy sam, w zależności od posiadanych głośników i warunków odsłuchowych.
Ogólnie mówiąc - te dźwięki są znacznie bardziej czułe na ustawienia basów, wysokich, czy różnych surroundów - niż stare.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rozprza
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 776
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #9 :
Luty 12, 2011, 04:58:20 »
Ja używam
TYLKO
e-filu Gustlika
, więc wypada mi się tylko cieszyć! I grzecznie podziękować.
Zapisane
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #10 :
Luty 12, 2011, 05:37:49 »
Dźwięki, używając TYLKO Twój efile nie mam żadnych problemów. Tylko mój laptop się "spóźniał" i czasem nie mam dźwięków. Chyba jest nawet efekt stereo.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #11 :
Luty 12, 2011, 07:08:23 »
Tylko nie zapomnijcie....
Bo jak kiedyś komuś przyjdzie ochota zagrać na innym efilu, to się zdziwi....
A tak w ogóle, najlepiej, to ściągnąć sobie od Luisa paczkę klasycznych starych mp3
i trzymać ją sobie gdzieś z boku. Potem (w razie potrzeby) wystarczy tylko je wymienić.
Bo tak naprawdę z efilem np: Adlera to te moje mogą się niespecjalnie zgadzać, poza tym
nawet gdyby dodać brakujące w starej wersji, to zrobi się kociokwik - część będzie stara
a część nowa.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #12 :
Luty 13, 2011, 04:11:35 »
Mam taki problem z dwoma dźwiekami nr 3002 i 3003.
To są dźwięki zniszczenia / wybuchu pojazdów lekkich (3002) i ciężkich (3003).
Czy Wam też to brzmi jak odgłos tłuczonego szkła? To miały być kawałki metalu i -
kiedy odpalam te dźwięki poza grą - takie są, ale w grze, mam nieustanne wrażenie,
że zamiast wybuchającego samochodu pancernego, albo czołgu, ktoś rozpieprza
rodzinny serwis.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #13 :
Luty 13, 2011, 05:48:30 »
Cytat: Gustlik Luty 13, 2011, 04:11:35
Mam taki problem z dwoma dźwiekami nr 3002 i 3003.
To są dźwięki zniszczenia / wybuchu pojazdów lekkich (3002) i ciężkich (3003).
Czy Wam też to brzmi jak odgłos tłuczonego szkła? To miały być kawałki metalu i -
kiedy odpalam te dźwięki poza grą - takie są, ale w grze, mam nieustanne wrażenie,
że zamiast wybuchającego samochodu pancernego, albo czołgu, ktoś rozpieprza
rodzinny serwis.
potwierdzam, córka "na słuchawkach" tak opisywała dźwięki: ktoś strzela, coś jedzie, wybuch, o ktoś stłukł szkło
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: NOWE DŹWIĘKI W GRZE - PILNE!
«
Odpowiedz #14 :
Luty 13, 2011, 07:02:28 »
Laptop mi i tak psuje frajdę- dźwięki do dupy... Dziwny jest dźwięk pojazdu dla armii francuskiej- piechota i artyleria.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...