Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 07:39:17 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Ankieta
Pytanie: Co dalej z OG  (Głosowanie skończone: Wrzesień 20, 2012, 08:25:14 )
Zecydowanie przechodzimy do nowej wersji - chętnie pomogę - 12 (66.7%)
Przechodzimy do nowej wersji - ale na pomoc nie liczcie - 2 (11.1%)
Zostajemy przy starej wersji OG - nie ma co się szarpać - 2 (11.1%)
Nie mam czasu na zajmowanie się OG - chciałbym, tylko czasem zagrać - 2 (11.1%)
Nie interesuje mnie to - wycofuję się z działań na forum. - 0 (0%)
Głosów w sumie: 17

Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowa wersja Open General - ANKIETA  (Przeczytany 44597 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Wrzesień 06, 2012, 08:25:14 »

Dziś po południu Luis opublikował nową wersję silnika gry, oraz edytora OpenSuite dla nowych formatów.

Jest to narzędzie pozwalające rozszerzyć możliwości gry w stopniu o jakim dotąd nikomu się nie śniło (dziesiątki nowych opcji)

W ten sposób, de facto, uzyskujemy ZUPEŁNIE NOWĄ GRĘ która nie jest kompatybilna ze starymi scenariuszami z OG,
tzn - można je na niej grać, ale do wykorzystania nowych możliwości trzeba przerobić scenariusze i efila - tak jak to miało
miejsce przy przejściu z PG2 na OG.

Ponieważ opanowanie tego wszystkiego wymaga mnóstwa pracy - mam pytanie: CZY W OGÓLE WARTO SIĘ ZA TO ZABIERAĆ?

Ostatnie doświadczenia z efilem, który wysłałem do Grega i Kowdara w niedzielę, a który dotąd nigdzie nie został opublikowany, wskazują na nikłe zainteresowanie tematem.

Można zatem zostać przy dotychczasowej wersji OG i na niej grać oraz robić kampanie - dla tych, którzy jeszcze w ogóle chcą.
Trzeba jednak mieć świadomość, że ta wersja OG nie będzie już rozwijana ani poprawiana, bo wszystkie prace pójdą w kierunku nowych formatów.

Zatem - moje pytanie brzmi - co dalej?


Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #1 : Wrzesień 06, 2012, 08:31:27 »

Czy mógłbyś, chociaż trochę, przybliżyć nowe opcje gry?
Zapisane
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #2 : Wrzesień 06, 2012, 08:43:35 »

Rozsądnym rozwiązaniem, które samo się narzuca jest zakończenie Open General i rozpoczęcie projektu Open General II.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #3 : Wrzesień 06, 2012, 08:47:12 »

Podejrzałem trochę zmiany na http://panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=48842

Open General II trzeba zaczynać od zera.
Zapisane
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 06, 2012, 08:53:09 »

Ostatnie doświadczenia z efilem, który wysłałem do Grega i Kowdara w niedzielę, a który dotąd nigdzie nie został opublikowany, wskazują na nikłe zainteresowanie tematem.
Zostałem wywołany do tablicy a więc:
Wielkie sory za spóźnienie ale już efil jest na stronie.
Z mojej strony zainteresowanie nie spadło (cały czas coś tam próbuję  majstrować przy moich kampaniach i mam pomysły na nowe - ale brakuje mi map)  tylko spadła moja aktywność na forum.
Mierzi mnie już czytanie kolejnych wywodów na temat  58 kampanii wojskami  niemieckimi - tego jest na innych stronach poświęconych PG2 na pęczki.
Natomiast Twoja kampania o wojnie 1920, w którą gram już po raz kolejny, została zupełnie przyjęta bez echa i jakiegokolwiek zainteresowania - a jest naprawdę dobra.
Zdecydowanie zagłosuję za opcją nr jeden - przejście z PG2 na OG było dobrym wyborem i myślę że kolejny krok będzie również krokiem naprzód.

PS.
Mam jeszcze pytanie odnośnie nowegoOpenSuite.
Czy  będzie miał w przyszłości możliwość lokalizacji tak jak OG po przez plik txt ??



Zapisane

Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Wrzesień 06, 2012, 09:04:18 »

Cytuj
Czy  będzie miał w przyszłości możliwość lokalizacji tak jak OG po przez plik txt ??

Jeszcze raz poproszę - jak dla ośmiolatka...... Grin Grin Grin
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Madlock
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 59


WWW
« Odpowiedz #6 : Wrzesień 06, 2012, 09:22:58 »

W ten sposób, de facto, uzyskujemy ZUPEŁNIE NOWĄ GRĘ która nie jest kompatybilna ze starymi scenariuszami z OG,
tzn - można je na niej grać, ale do wykorzystania nowych możliwości trzeba przerobić scenariusze i efila - tak jak to miało
miejsce przy przejściu z PG2 na OG.

Nowe możliwości, które przepadają, to te z OGv.0.90, czy w ogóle z OG i będzie się grało jak w PG2 w scenariusze pisane pod stare OG?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2012, 10:39:22 wysłane przez Madlock » Zapisane

czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #7 : Wrzesień 06, 2012, 09:25:59 »

Wszystkie stare kampanie i scenariusze (z PG2 i OG) powinno dać się grać na nowej wersji gry.

Nowe możliwości będzie można wykorzystać dopiero w nowych kampaniach i scenariuszach.
Zapisane
Greg
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 536



WWW
« Odpowiedz #8 : Wrzesień 06, 2012, 09:55:06 »

Cytuj
Czy  będzie miał w przyszłości możliwość lokalizacji tak jak OG po przez plik txt ??

Jeszcze raz poproszę - jak dla ośmiolatka...... Grin Grin Grin
Lokalizacja na język Polski inaczej mówiąc spolszczenie  Cheesy
Zapisane

Madlock
Starszy chorąży (Warrant Officer 4)
*
Offline Offline

Wiadomości: 59


WWW
« Odpowiedz #9 : Wrzesień 06, 2012, 10:33:13 »

Lista najważniejszych nowości z punktu widzenia gracza (tylko w nowozrobionych kampaniach/scenariuszach):

- podejmowanie decyzji w kampaniach na osobnej mapie
- max rozmiar map 60x70 heksów
- nowe rodzaje ruchu: kolejowy, śmigłowiec
- nowe rodzaje transportu: kolejowy (może być wymóg załadunku na stacji), śmigłowcowy
- dodatkowe różne umiejętności dla jednostek
- nowy stan podłoża/pogody: błoto
- opcjonalny nowy system lotniczy oparty na misjach (przebazowanie, ruch, atak, bombardowanie,  zwalczanie obrony przeciwlotniczej, zwiad, zaopatrywanie jednostek lądowych)
- poszczególne heksy mogą wywoływać określone zdarzenia (uzupełnienie i zaopatrzenie jednostki, dodanie doświadczenia, uzyskanie prototypu, lidera, prestiżu). To chyba ma być przeznaczone do tych map między scenariuszami (punkt 1).
- nowa umiejętność i system ognia kontrbateryjnego. W skrócie polega to na tym, że artyleria może strzelać z połową siły do strzelającej artylerii wroga
- opcjonalny system zrzutu spadochronowego - w zależności od pogody, doświadczenia jednostki i lidera zrzut może być wykonany na losowym, ale dostępnym, sąsiednim polu, a nie na tym co wskażemy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2012, 10:41:54 wysłane przez Madlock » Zapisane

derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #10 : Wrzesień 06, 2012, 10:40:49 »

Pracę nad aktualizacją spolszczenia dla nowych formatów ruszą gdy tylko pojawia się nowe wersje plików zawierających stringi w języku angielskim.

Głosuję zdecydowanie za opcja nr 1.
Nie widzę żadnego problemu w związku z rewolucją jaka ma miejsce wraz z wprowadzeniem NF.
Stare kampanie mogą pozostać, wszak na nowym silniku da się w nie grać.
Nowe kampanie powinny powstawać raczej w  NF ale w sumie dla gracza to jest bez różnicy w jakim formacie powstaną nowe kampanie. Grając w stare kampanie po prostu nie będzie miał dostępu do opcji NF.

Moim zdaniem, można sukcesywnie przerabiać stare kampanie na NF ale zmiany powinny być nie tylko w zmianie formatu plików scenariuszy, ale również  w ich treści. Chodzi o to, żeby  uwzględnić  opcje i możliwości właściwe dla NF, a to będzie de facto oznaczało, że powstaną nowe kampanie. I tak na przykład obok kampanii "Prawdziwi Patrioci"  będziemy mieli kampanię "Prawdziwi Patrioci NF"


P.S.
 Aktualne spolszczenie w wersji 1.03 całkiem poprawnie funkcjonuje z najnowszą wersją silnika (przynajmniej podczas rozgrywania kampanii w starym formacie). Na razie zaobserwowałem pojawienie się tylko kilku nowych komunikatów w języku angielskim.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2012, 11:24:27 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Wrzesień 06, 2012, 11:35:38 »

Cytuj
P.S.
 Aktualne spolszczenie w wersji 1.03 całkiem poprawnie funkcjonuje z najnowszą wersją silnika (przynajmniej podczas rozgrywania kampanii w starym formacie). Na razie zaobserwowałem pojawienie się tylko kilku nowych komunikatów w języku angielskim.

Ale Gregowi chodziło raczej o mozliwe spolszczenie OpenSuite, a z tym, to chyba nie będzie tak prosto. Przynajmniej nie słyszałem o takich pracach.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #12 : Wrzesień 06, 2012, 11:54:49 »

No dobra - to na zachętę - oto nowe możliwości (atrybuty) jednostek

Can Drop mines
- minuje
Can Clear mines
- rozminowywuje
Can Blow
- wysadza
Sappers
- tylko buduje
(jak widać dotychczasowy kombajn saperski został rozbity na poszczególne elementy, które można przydzielić osobno)
Lasting suppression
- trwałe tłumienie (dotychczas tylko atrybut klasy LB)
All weather Combat
- walczy w każdą pogodę (dotychczas tylko jako lider)
Overrun toggle
- overrun włącz/wyłącz. Można wyłączyć u niektórych czołgów lub włączyć u nieczołgowych.
No run out ammo penalty
- nie ma kary za brak amunicji
Intercept toggle
- przechwytywanie włącz/wyłącz
No naval attack attribute
- brak naval attack
Partisan (battlefield Intelligence)
-atrybut "partyzanta" (Battlefield Int - dotychczas jako lider)
NoNeedStation
- nie potrzebuje stacji do załadunku/rozładunku z pociągu
Counter battery fire
- daje ogień przeciwbateryjny
Current Torpedo will be renamed as Rocket Bomber
True torpedo ability
- rozdział funkcji Torpedo i Rocket
"Exploit success"
- po pokonaniu przeciwnika, zajmuje jego heks.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #13 : Wrzesień 07, 2012, 12:05:25 »

Proponuję przenieść te tłumaczenia do wątku dot. zmian w nowej wersji. Tutaj będa trudne do odszukania w przyszłosci.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2012, 12:07:24 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Wrzesień 07, 2012, 12:10:22 »

Na razie niech zostaną, bo to JEDYNY wątek o nowej wersji. Żeby głosujący wiedzieli na co głosują.

Jak sprawa się wyjaśni - skopiuję do bardziej adekwatnego tematu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.074 sekund z 25 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)