Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 10:43:40 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Ankieta
Pytanie: Co dalej z OG  (Głosowanie skończone: Wrzesień 20, 2012, 08:25:14 )
Zecydowanie przechodzimy do nowej wersji - chętnie pomogę - 12 (66.7%)
Przechodzimy do nowej wersji - ale na pomoc nie liczcie - 2 (11.1%)
Zostajemy przy starej wersji OG - nie ma co się szarpać - 2 (11.1%)
Nie mam czasu na zajmowanie się OG - chciałbym, tylko czasem zagrać - 2 (11.1%)
Nie interesuje mnie to - wycofuję się z działań na forum. - 0 (0%)
Głosów w sumie: 17

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowa wersja Open General - ANKIETA  (Przeczytany 44598 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #15 : Wrzesień 07, 2012, 12:31:44 »

No i jeszcze kilka wybranych ciekawostek:

- scenariusz nie będzie już wymagał pliku typu "xxxx.map", bo wszystkie dane mapy będą w pliku scn. Zatem nie trzeba będzie więcej tworzyć alternatywnych plików mapowych, gdy ktoś będzie chciał zmienić coś w terenie. Skończą się pytania typu: "gdzie znajdę plik hel2.map?" (moje ulubione)

- na mapie pojawią się heksy "kluczowe" (Trigge hexes). Kto pamięta PeG - ten wie. Nie są to VHeksy, ale wybrane małe flagi dające losową nagrodę (kasę, proto, doświadczenie i.t.p).

- każda jednostka może mieć przypisane do 4 ikon w różnym maskowaniu, które następnie można stosować w scenariuszu w zależności od okoliczności i pory roku.

- warunki lądowe zmieniające się po opadach.

- miny wreszcie będą należały do konkretnej strony

- do 100 scenariuszy w kampanii Smiley)))
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #16 : Wrzesień 08, 2012, 12:46:26 »

Serce podpowiada odpowiedź pierwszą, ale rozum wyciąga problemy.

Problemem nr 1 jest pytanie: "dla kogo robić?".
W ankiecie wzięło udział raptem 9 osób (na dzień 08-09-2012), a nie wszystkie one grają w tą grę.

Gracze h2h z trudem przechodzą na OG, a i gracze kampanijni wybierają raczej te kampanie, które w niewielkim stopniu wykorzystują nowe możliwości OG.

Gra poszła w kierunku jeszcze większej drobiazgowości, a tym samym stanie się bardziej skomplikowana.
Czy ktoś będzie chciał grać w jeszcze bardziej skomplikowane kampanie, gdzie będzie trzeba cały czas sprawdzać, czym się różnią poszczególne jednostki, szczególnie w sytuacji, gdy już teraz takich kampanii nie wybiera?

Z drobiazgowości wynika problem nr 2, czyli poprawki efila. Jak duże poprawki efila wprowadzić? Wszystko, co się da? A może nie iść na całość i wprowadzić jedynie te niezbędne?

Swoje pomysły zmian efila przedstawiam w innym miejscu.

Problem nr 3, to czasochłonność tworzenia kampanii. Dla przykładu, zapowiedź kampanii G29 1920 ukazała się 01.12.2011 r., a premiera 08.07.2012 r. A pamiętacie prace nad B02 12SS Hitlerjugend? Próby wprowadzenia nowinek cały czas przesuwały premierę tej kampanii.

Ile czasu będzie zajmowała praca nad nowymi kampaniami, z tak dużą ilością możliwości?

Na koniec problem nr 4.
Jak długo będzie trwała ta wersja gry? Jak szybko zostaną wprowadzone nowe zmiany? Jeśliby zostały "wchłonięte" możliwości PacGen (czego nb. jestem zwolennikiem), to wymusiłoby kolejne bardzo duże zmiany efila.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #17 : Wrzesień 08, 2012, 01:49:00 »

Cytuj
W ankiecie wzięło udział raptem 9 osób

7 osób na tak, to w zupełności wystarczająca liczba współpracowników. Jeśli każdy dołoży coś od siebie, to robota pójdzie szybko.

Cytuj
Problem nr 3, to czasochłonność tworzenia kampanii. Dla przykładu, zapowiedź kampanii G29 1920 ukazała się 01.12.2011 r., a premiera 08.07.2012 r.

Zły przykład - to była kampania na sprzęt, który trzeba było dopiero zrobić w efilu i powstawał on równolegle z tworzeniem samej kampanii.

Cytuj
Problem nr 3, to czasochłonność tworzenia kampanii.

Lwią część czasu zajmują testy i poziom szczegółów testowanych. Jeśli przyjmiemy, że testujemy WYŁACZNIE grywalność, bez czepiania się o pojedyncze jednostki, to pójdzie szybciej.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #18 : Wrzesień 08, 2012, 02:51:44 »

Cytuj
W ankiecie wzięło udział raptem 9 osób
7 osób na tak, to w zupełności wystarczająca liczba współpracowników. Jeśli każdy dołoży coś od siebie, to robota pójdzie szybko.
Współpracowników - tak.

Ale mnie chodziło o ogólne zainteresowanie ankietą przez potencjalnych graczy. 

Cytuj
Problem nr 3, to czasochłonność tworzenia kampanii. Dla przykładu, zapowiedź kampanii G29 1920 ukazała się 01.12.2011 r., a premiera 08.07.2012 r.
Zły przykład - to była kampania na sprzęt, który trzeba było dopiero zrobić w efilu i powstawał on równolegle z tworzeniem samej kampanii.
Podałem ten przykład, bo łatwo mi było znaleźć daty. Równie dobrze mogłem podać każdy inny.

Cytuj
Problem nr 3, to czasochłonność tworzenia kampanii.
Lwią część czasu zajmują testy i poziom szczegółów testowanych. Jeśli przyjmiemy, że testujemy WYŁACZNIE grywalność, bez czepiania się o pojedyncze jednostki, to pójdzie szybciej.
Ja uważam, ze testy powinny eliminować błędy. Ewentualnie, wypróbowywać jakieś nowe rozwiązania.

Bo do kwestii GRYWALNOŚCI każdy gracz podchodzi inaczej i ciężko znaleźć jakieś wspólne rozwiązanie.   
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #19 : Wrzesień 08, 2012, 09:54:08 »

Mam pytanie - czy w nowej wersji gry nadal będzie obowiązywała paleta PG2 do robienia map do gry? Czy też mapy będą bardziej kolorowe?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #20 : Wrzesień 09, 2012, 03:13:45 »

Nie - każdy układ barw jaki wynika z pliku png, lub jpg jest akceptowalny.
Z tym, że taka mapa będzie niedostępna dla graczy w PG2
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
marekreaktywacja
Podporucznik (Second Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Odpowiedz #21 : Wrzesień 09, 2012, 03:54:26 »

Witam wszystkich to moje pierwsze logowanie. OG mam od kilku miesięcy ze strony Kowdara (bardzo dziękuję za ten zestaw z kompletem kampanii i efilem Gustlika). Forum czytam od kilku lat ale wcześniej grywałem w PG 1,2,3.  Jeszcze całego zestawu nie przerobiłem a tu informacja, że nowy system już jest Banghead ale w razie czego będę się starał pomóc. Oczywiście gram tylko z komputerem.
Zapisane
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #22 : Wrzesień 09, 2012, 01:11:08 »

- poszczególne heksy mogą wywoływać określone zdarzenia (uzupełnienie i zaopatrzenie jednostki, dodanie doświadczenia, uzyskanie prototypu, lidera, prestiżu). To chyba ma być przeznaczone do tych map między scenariuszami (punkt 1).
Także: zamiana change u komputera (na razie, wywala mnie z gry po ustawieniu tego typu heksa - muszę jeszcze nad tym popracować) oraz extra widzenie!

Działa w zwykłym scenariuszu. Co więcej, taki heks nie wyróżnia się niczym szczególnym!
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #23 : Wrzesień 09, 2012, 01:19:21 »

Zmiana zachowania komputera (z agr. na def. - albo odwrotnie)  jako skutek zdobycia heksa, to - jak dla mnie - trochę za bardzo udziwnione. No, ale pewnie można sobie wyobrazić, że po utracie jakiegoś miasta przeciwnik zmienia plany i przechodzi do obrony.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #24 : Wrzesień 10, 2012, 01:07:10 »

Wybrałem: Nie mam czasu na zajmowanie się OG - chciałbym, tylko czasem zagrać
Dlaczego? Powody są zasadniczo DWA. :
1. Bo mnie te zmiany zaczynają przerastać. Z gry- skromnie osadzonej w opcje- zaczyna być to jakiś mega zestaw opcji,  teraz ten mało zrozumiały (dla mnie, może głupi jestem? ) koszmarek z lotnictwem... Niedługo pewnie będzie konieczność wymiany opon na zimowe, bo dostanę karę do pojazdów w zimowym scenariuszu...  Huh

2. Do tego w życiu prywatnym bezrobocie Żony skłoniło mnie do dodatkowych fuch,  zatem- na pewno będę pogrywał rankingowo, bo to "sól ziemi" tego Forum, prócz rzecz jasna polem z Wami. Wink Niemniej chyba bym tylko solidnie wszystko opóźniał, niż pomagał...   Angry

Naprawdę uwzględnijcie- że znów- moim zdaniem- brnie się z OG w zaułek pt. tylko dla wtajemniczonych.

Jeżeli można- proponuję, po wszystkim usiąść wspólnie i zrobić takie FAQ. Co Wy na to?
I podczepiać je pod Efile, instalkę, by KAŻDY miał szansę je otrzymać.

Co do tych zmian zachowania kompa po zdobyciu VH- świetny zamysł. Zdobyłem- osiądę, będę bronił. Wink   Grin
Tylko ja bym w info na początku pisał, jakie ma ustawienia komp, nie każdy gracz zna / używa Suity.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #25 : Wrzesień 10, 2012, 01:56:31 »

Przecież ustawienie komputera jest w raporcie.
Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #26 : Wrzesień 10, 2012, 04:41:41 »

Zapomniałem, przeoczyłem...  Roll Eyes
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #27 : Wrzesień 10, 2012, 04:51:55 »

Cytuj
koszmarek z lotnictwem...

Wiesz co, Tomek, to zdecyduj się - bo najpierw piszesz, że Ci się misje nie podobają, potem, że jednak podobają, a teraz - ten "koszmarek"...

Cytuj
Niedługo pewnie będzie konieczność wymiany opon na zimowe

A ja pamiętam takie czasy, kiedy wzdychaliśmy do tego, żeby był transport kolejowy, helikoptery, ogień przeciwbateryjny...
Teraz to wszystko jest, a Ty z zimówkami wyjeżdżasz.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #28 : Wrzesień 10, 2012, 05:15:31 »

Moim zdaniem ankieta to dobra zabawa ale jej wynikami nie należny się zbytnio przejmować. W ankiecie bierze udział kilka osób a w OG gra i będzie grało tysiące. Ważne aby każdy mógł dla siebie coś ciekawego znaleźć.

Jest tylko jedna opcja. Idziemy do przodu. Postępu nie da się zatrzymać. Pozostać przy starym formacie, to  jak pozostać przy czarno-białej TV w epoce telewizji cyfrowej.

Nowe formaty to nowe możliwości, krok milowy w rozwoju tej gry. Narzekanie na skomplikowanie jest racjonalnie nieuzasadnione.  Twórcy kampanii będą mieli większe możliwości a czy z nich skorzystają to tylko od nich zależy. A gracze? Oni również maja wybór. Nikt ich nie będzie zmuszał do wybierania takich a nie innych kampanii. Zechcą grać w nowym stylu wybiorą kampanię NF, zechcą pograć w stylu PG2 wybiorą kampanie PG2 a jeśli zażyczą sobie granie w starym OG to tez będą mieli wybór.
Zapisane

Gratia gratiam parti
mara
Generał broni (General Lieutenant)
*
Offline Offline

Wiadomości: 434


« Odpowiedz #29 : Wrzesień 10, 2012, 05:24:36 »

Poza tym jedyna "trudność" dla gracza to w zasadzie obsługa misji powietrznych, którą trzeba sobie przyswoić, ale jak ktoś używał saperów to chyba z obsługą w/w sobie poradzi.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.139 sekund z 25 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.011s, 1q)