Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 12:44:56 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Game Settings w Nowych Formatach  (Przeczytany 12898 razy)
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« : Wrzesień 17, 2012, 09:09:08 »

Trochę to głupio faktycznie brzmi, żeby zagrać kampanie z przetłumaczonym tekstem opisów muszę przełączyć się na angielską wersję.
Oczywiście zabiorę się za kolejne tłumaczenie, ale dopóki nie rozwiąże się sprawa spolszczenia dla nowego formatu to nie publikujmy tych tłumaczeń bo wprowadza to spory zamęt.
Zapisane

Nie bo nie Smiley
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #1 : Wrzesień 17, 2012, 10:08:49 »

A czy mógłbyś sprawdzić, czy u Ciebie działa ta kampania w polskiej wersji językowej gry?
Może to tylko ja mam taki problem?
Zapisane
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #2 : Wrzesień 17, 2012, 11:03:52 »

Dopiero wieczorem
Zapisane

Nie bo nie Smiley
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Wrzesień 17, 2012, 05:54:43 »

Pytanie od Luisa - czy w tym scenariuszu, w którym dostałeś tą lokomotywę, była włączona opcja zmodyfikowanej listy prototypów?
Poznasz po tym, że przy scenariuszu jest plik z rozszerzeniem "proto" i tą samą nazwą co scenariusz.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #4 : Wrzesień 17, 2012, 06:06:25 »

Jest już odpowiedź na tym Forum na to pytanie, ale odpowiem jeszcze raz.

Nie ma zmodyfikowanej listy prototypów, a jedynie rama czasowa (jeden miesiąc - styczeń 1940).
Akurat, pociąg wchodzi do użycia dokładnie w tym miesiącu. Ale nie jest w wykazie prototypów.

EDIT. Zrzut mogę przesłać na priv.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 17, 2012, 06:18:53 wysłane przez czata » Zapisane
majerek
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 838



« Odpowiedz #5 : Wrzesień 17, 2012, 07:01:49 »

A czy mógłbyś sprawdzić, czy u Ciebie działa ta kampania w polskiej wersji językowej gry?
Może to tylko ja mam taki problem?
Kampanie się uruchamiają ale po chwili wywala grę do pulpitu
Zapisane

Nie bo nie Smiley
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #6 : Wrzesień 17, 2012, 07:06:01 »

Cytuj
EDIT. Zrzut mogę przesłać na priv.

Myślę, że Luis sobie już pogada z MG43 - nie musimy robić za pośredników.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #7 : Wrzesień 19, 2012, 02:22:49 »


3. Niestety w AAR nie ma informacji o formacie kampanii. Taka informacja mogłaby się tam pojawić tylko pod warunkiem umieszczenia jej w nazwie kampanii.
O to Bohun mógłby poprosić Autora kampanii na innym forum  Grin.


Bohun napisał do Luisa:

"Uważam, że w AAR powinna byc zawarta informacja o regułach gry. Wraz z NF wprowadzono dużo zmian w regułach, pojawiło się wiele nowych mozliwości które stworzyły nową jakość gry. W chwili obecnej mamy trzy typy kampanii: PG2 mode, old OG i OGFM. Wkrótce moze się zdarzyć, ze stare kampanie będą dostępne nie w jednej czy dwóch ale nawet trzech wersjach. Żeby się w tym nie pogubić, dobrze by było aby AAR zawierał stosowne informacje. Byc moze wystarczyłoby umieścić w AAR informacje o ustawieniach gry (Game setings) które dostępne sa w opcji "Ustawienia scenariusza" (Scenario settings)? "

Luis odpisał Bohunowi:

Cytuj
Hi Bohun
...

Yes it is a good idea to include game settings in AAR, I'll add.
...

Best regards
Luis

Cheesy
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2012, 02:27:45 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #8 : Wrzesień 19, 2012, 06:37:14 »

Skopiowałem do instalki Kowdara efile Composite z Instalki od Luisa. (Open Composite v0.9.9z9) nie wiem czy to najnowsza wersja tego efila. Ale zauważyłem, ze kampania nie wywala się podczas używania dotychczasowego pliku spolszczenia.
Jednak przydałoby się dokonać spolszczenia tego Efila, gdyz używa on własnych lokalnych plików tekstowych, w których redefiniowane są niektóre standartowe parametry gry a przy okazji pojawiają się w tych plikach angielskie nazwy rodzaju terenu i klas jednostek.   Spolszczenie efila polegałoby więc tylko na zastąpieniu lokalnych angielskich nazw ich odpowiednikami z  głównego pliku spolszczenia (5 minut roboty i gotowe).

Zauważyłem, że w raporcie który opublikował Czata jest inna wersja tego Efila, jeżeli jest to nowsza wersja to byc moze to ona jest przyczyną tego, że gra wiesza się podczas używania starego spolszczenia. Muszę to jeszcze sprawdzić.

Nie wiem,czy można takie wnioski wyciągać na podstawie pierwszego scenariusza. Może w dalszych scenariuszach sytuacja ulegnie zmianie, ale moim zdaniem jest lekkim nadużyciem  określanie tej kampanii jako NF. Z  NF to ona ma tylko tyle wspólnego, że jest zapisana w nowym formacie i ma włączoną opcję "weather can change ground condition".  Game Settings pokazują, ze nie ma w niej włączonych ani misji lotniczych ani extended naval rules i paru innych wynalazków, które pojawiły się wraz z wprowadzeniem NF. Ale może się mylę....




OpenGen 0.90.1. * (12 Sep 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneralNF\efile_composite\  * Efile version:Open Composite v0.9.9z9
Campaign: Arktyczne Burze,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
--
Campaign score: 0  *  Average: 0

Current scenario: The Shots of Mainila,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 120
Army cost: 0 , Current prestige is 0
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 1
AI stance is Aggressive
if BV: +600, Tolvajarvi , cap 740, 6 turns prestige: 200
if V : +600, Tolvajarvi , cap 740, 8 turns prestige: 200
if TV: +600, Tolvajarvi , cap 740, 10 turns prestige: 200
if Ls: +600, Tolvajarvi , cap 740, 10 turns prestige: 200

Infantry
*  Jaakari , Skis ,  , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
*  Jalkavaki , Skis ,  , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)

Anti-tank
*  14mm PstK/37 , Skis ,  , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)

FlaK
*  7.62mm ItK/31 , Kevyt Hevonen ,  , 0 bars , 0 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)

Fighter
*  Bristol Bulldog ,  , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:018)

Tactical Bomber
*  Fokker C.XI ,  , 0 bars , 50 exp , Finland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:017)

Killed: AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  0
V   0
TV  0
L   0

Infantry *  2 Units * 0 Leaders
 Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp
Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
Anti-tank *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
 Total :      0 exp,      0 kill,      0 pp
Average:      0 exp,      0 kill,      0 pp
Fighter *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
 Total :     50 exp,      0 kill,      0 pp
Average:     50 exp,      0 kill,      0 pp
Summary *  6 Units * 0 Leaders
 Total :    150 exp,      0 kill,      0 pp
 Average:     25 exp,      0 kill,      0 pp


Player 1  Finland   has 14 units total:
Infantry :  9
Anti-tank :  1
FlaK :  1
Fighter :  1
Tactical Bomber :  1
Carrier :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2012, 07:07:05 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #9 : Wrzesień 19, 2012, 06:47:32 »

Dla porównania zamieszczam w załączniku zrzut Game Settings z kampanii testowej Gustlika.

[załącznik usunięty przez administratora]
Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #10 : Wrzesień 19, 2012, 08:19:29 »

Masz starą wersję efila, jeszcze bez NF.

Nie wiem, czy nie uczekujesz zbyt dużo od NF.

Bez zmian w efilu można wprowadzić następujące opcje:
1. Extra heksy na mapie.
2. Listę prototypów między scenariuszowych.
Gracz tego nie zauważy.
3. Ustawionych konkretnych liderów, zamiast losowych.
Gracz tego nie zauważy.
4. Misje lotnicze.
Bez zmian w efilu, będzie tylko 50% mozliwości.
5. Opcje morskie.
Na razie próbujemy rozszyfrować, o co w nich chodzi.
6. Plik międzyscenariuszowy do wyboru ścieżki.
7. Nowy typ gruntu i zmiany gruntu w zależności od pogody.
8. Pola minowe przyporządkowane do konkretnej strony konfliktu.
1. Może nie być.
2. Jest.
3. Jest
4. Nie ma i raczej nie będzie - samoloty mają ustawione paliwo.
5. Raczej nie ma. Do tego są potrzebne odpowiednie scenariusze.
6. Brakuje dopiska: gracz tego nie zauważy. Nie ma - nie ma takiej potrzeby.
7. Jest
8. Jest.

Dopóki nie napiszesz (ew. Kowdar), że plik spolszczający jest w pełni kompatybilny, dopóty pozostanę przy wersji angielskiej.
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #11 : Wrzesień 19, 2012, 08:42:17 »

Masz starą wersję efila, jeszcze bez NF.

Tego się obawiałem. Zobaczę czy wraz z nową wersją pojawią się problemy ze spolszczeniem. Na pewno nie ulegnie zmianie sytuacja z zastosowaniem nowinek. A misje lotnicze i  nowe opcje morskie są jednymi z istotniejszych zmian.

Dobrze, że Luis wkrótce doda do AAR informacje zawarte w game setings, na podstawie raportu  będzie widać z jakim stylem gry mamy do czynienia w danej kampanii.
Moim zdaniem taka szczegółowa informacja powinna być zamieszczona również w forumowych opisach gotowych kampanii


Dopóki nie napiszesz (ew. Kowdar), że plik spolszczający jest w pełni kompatybilny, dopóty pozostanę przy wersji angielskiej.

Rozmawiałem o tym z Luisem.  Zmodyfikowane pliki do aktualizacji wersji narodowych wkrótce zostana udostępnione.
Z tego co zdążylem zauważyć, w aktualnej wersji spolszczenia brakuje tylko kilku stringów.  Na razie nie zauważyłem, żeby wieszała grę, ale zbyt duzo nie eksperymentowałem. Póki co, sprawdziłem ją na testowej kampanii Gustlika i na tym starszym efilu Composite. Dzisiaj sprawdzę ja na najnowszej wersji Efila. 

Nie wiem co masz na mysli mówiąc "Dopóki nie napiszesz....".

Nawet, po opublikowaniu nowej wersji spolszczenia trudno będzie napisać, że jest ona w pełni kompatybilna. Będzie ona w pełni kompatybilna z nową wersja silnika gry ale nie ze wszystkimi Efilami.
Jeżeli autor Efila uzywa lokalnych plików konfiguracyjnych, to będą pojawiały się angielskie nazwy: rodzaju terenu, klas jednostek i warunków pogodowych. Problemy z angielskimi nazwami znikną dopiero po spolszczeniu wspomnianych plików konfiguracyjnych.
Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #12 : Wrzesień 19, 2012, 10:23:26 »

Dobrze, że Luis wkrótce doda do AAR informacje zawarte w game setings, na podstawie raportu  będzie widać z jakim stylem gry mamy do czynienia w danej kampanii.
Moim zdaniem taka szczegółowa informacja powinna być zamieszczona również w forumowych opisach gotowych kampanii
Nie.
Może być tak, że każda kampania będzie miała inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?

Także umieszczenie opcji w AAR-ze mnie nie przekonuje. Po co tam pisać coś, co jest zbiorczo napisane gdzie indziej?
Zapisane
derwiszx
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 884


« Odpowiedz #13 : Wrzesień 19, 2012, 10:37:58 »

Może być tak, że każda kampania będzie miała inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?
Także umieszczenie opcji w AAR-ze mnie nie przekonuje. Po co tam pisać coś, co jest zbiorczo napisane gdzie indziej?

Właśnie o to chodzi, że każda kampania może mieć inne opcje i dlatego powinny być one umieszczone w opisie gotowych kampanii na forum jak również w pliku readme.txt dołączanym przez autora do pakietu kampanii, aby gracz wiedział czego szuka i co znajduje.

Umieszczenie opcji w AAR jest konieczne, chociażby po to aby, zaglądając do opublikowanego raportu od razu mieć jasność, z jaką grą (stylem) mamy do czynienia.

Za chwilę pojawią się różnorakie konwersje starych kompanii, uwzględniające w mniejszym lub większym stopniu nowe właściwości.  I wtedy wspomniane informacje pozwolą uniknąć bałaganu związanego z mnogością różnych wersji i różnych reguł obowiązujących nie tylko w konwersjach ale i we wszystkich kampaniach.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2012, 10:45:58 wysłane przez derwiszx » Zapisane

Gratia gratiam parti
czata
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1097


« Odpowiedz #14 : Wrzesień 20, 2012, 08:17:25 »

Sorry, popełniłem potężny błąd, który wypaczył sens mojej wypowiedzi..
Powinna ona wyglądać tak:
Może być tak, że każdy scenariusz będzie miał inne opcje. Co wtedy umieścić w opisie kampanii?

Zamiast zaglądać do AAR, można zajrzeć do Game Settings.
Po co jeszcze powielać te informacje w raporcie?
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.063 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)