Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 20, 2024, 04:17:39
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje (Przeczytany 12003 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
:
Wrzesień 22, 2012, 01:11:27 »
Ponieważ OGNF pozwala na wprowadzenie nowego rodzaju ruchu (póki co nazwanego "custom"), chciałem zapytać jaki on powinien być. Przypominam, że do tej pory, dostępne są następujące rodzaje ruchu:
* 1 Tracked,
* 2 Half Tracked,
* 3 Wheeled,
* 4 Leg,
* 5 Towed,
* 6 Air,
* 7 Deep Naval,
* 8 Coastal,
* 9 All Terrain,
* 10 Amphibious,
* 11 Naval,
* 12 Mountain (Leg)
Zastanawiając się jaki mógłby być ten trzynasty wymyśliłem dwie propozycje:
a) Alpine - dla komandosów - mogliby wchodzić na niedostępne dotąd heksy "Escarpement" (urwisko)
b) Hovering - poduszkowiec - mógłby poruszać się bez ograniczeń po wodzie i dowolnym płaskim terenie, ale bez wzgórz i gór.
Wadą pierwszego jest jego minimalne wykorzystanie (niewiele map ma heksy urwiska)
Wadą drugiego - dostępność tylko dla współczesnych jednostek.
Jakieś głosy - lub inne propozycje?
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #1 :
Wrzesień 22, 2012, 01:29:17 »
* 7 Deep Naval,
* 8 Coastal,
* 10 Amphibious
Tych trzech rodzajów ruchu to chyba nie było w starych formatach?
Domyślam się, że ten 13 rodzaj ruchu zdefiniujesz w efilu w lokalnych plikach konfiguracyjnych.
Nie wiem, jak Luis podejdzie do nowej wersji plików pozwalających stworzyć narodowe wersje gry, czy na przykład lokalne pliki rekonfiguracyjne w EFILU , będą mogły istnieć w dwóch wersjach językowych (do opcjonalnego wyboru). Jeżeli będzie tak jak do tej pory, czyli będą tylko w jednej wersji, to wydaje się, że wskazane byłoby używać w Efilu polskich nazw, czyli np: "alpejski" "poduszkowy" itp.
Niestety, takie postępowanie ma wady i zalety. Umożliwi poprawne funkcjonowanie spolszczenia, ale nie będzie pasowało dla tych którzy zechcą grać w wersji anglojęzycznej i na odwrót jeżeli w efilu użyjesz nazw angielskich.
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2012, 03:26:07 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #2 :
Wrzesień 22, 2012, 08:18:51 »
Cytuj
Tych trzech rodzajów ruchu to chyba nie było w starych formatach?
Całe zycie były... Jeszcze nawet w PG2
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #3 :
Wrzesień 22, 2012, 08:33:37 »
Cytat: Gustlik Wrzesień 22, 2012, 01:11:27
Jakieś głosy - lub inne propozycje?
Może: po śniegu?
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #4 :
Wrzesień 22, 2012, 12:28:39 »
Mnie podoba się Alpine ale jak napisałeś - wada mało terenów z heksami "Escarpement" (urwisko).
Rozumiem, że nie da się np. połączyć właściwość Alpine z ułatwieniami w poruszaniu się po śniegu?
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
mara
Generał broni (General Lieutenant)
Offline
Wiadomości: 434
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #5 :
Wrzesień 22, 2012, 12:40:31 »
Podoba mi się pomysł Gustlika z tym Alpine, ale pomysł z tym poruszaniem się po śniegu jest też ciekawy. Moje subiektywne odczucie jest takie że jednostki takie jak narciarze nie wyróżniają się jeżeli chodzi o prędkość poruszania w zimie.
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2012, 12:51:40 wysłane przez mara
»
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #6 :
Wrzesień 22, 2012, 01:24:32 »
Cytuj
Może: po śniegu?
W GRZE NIE MA TRERENU: "SNOW" (śnieg). Do tej pory śnieg był tworzony sztucznie, na mapach zimowych wstawiano teren SAND (piach), a nazwy heksów zmieniano na SNOW, ale w istocie był to teren SAND. W tej sytuacji narciarze równie dobrze spisywaliby się....w Afryce.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
czata
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1097
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #7 :
Wrzesień 22, 2012, 01:56:08 »
Wiem. Nie miałem na myśli terenu typu SAND, a zachowanie po opadach śniegu.
Choć zdaję sobie sprawę, że Movement dotyczy jedynie typów terenu.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #8 :
Wrzesień 22, 2012, 07:51:24 »
Słuchajcie, słuchajcie, słuchajcie!!!
Właśnie otrzymałem maila od Luisa, który stwierdza co następuje:
Okazało się, że jest miejsce ZARÓWNO na nowy ruch jak i na nowy teren.
Czyli można zdefiniować teren "Snow" i ruch "Ski"
Jest tylko jeden problem - z uwagi na ograniczenia gry - ten ruch musi się
na razie nazywać "Custom", niezależnie od tego, co miałby naprawdę oznaczać.
I druga sprawa - jak pisał derwiszx - ruch jednostek niekolejowych po heksach
z torami nie musi być zdefiniowany tak samo jak po drodze. tory mogą mieć osobne
wartości ruchu dla pojazdów i ludzi.
Tylko w sytuacji, gdy na tym samym heksie są tory i droga - jednostki niekolejowe,
będą się poruszać jak po drodze.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #9 :
Wrzesień 22, 2012, 08:45:08 »
I
Cytuj
druga sprawa - jak pisał derwiszx - ruch jednostek niekolejowych po heksach
z torami nie musi być zdefiniowany tak samo jak po drodze. tory mogą mieć osobne
wartości ruchu dla pojazdów i ludzi.
Cieszy mnie to bardzo. Podejrzewałem, że taka mozliwość istnieje przy wykorzystaniu lokalnych plików z katalogu Efila redefiniujących wybrane koszty ruchu.
Dzięki takiej modyfikacji ruch kolejowy zyska na znaczeniu, zwłaszcza gdy kolej będzie przebiegać w trudnym terenie i obok nie będzie jakiejś alternatywnej autostrady.
Zapisane
Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #10 :
Wrzesień 22, 2012, 08:50:09 »
Na razie musze sobie poradzić z modyfikacja TERRAIN.TXT, bo się przesunęły linie i się wszystko rozjechało... Kaszana....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #11 :
Wrzesień 22, 2012, 09:01:43 »
OK - opanowałem sytuację. Jest tam jednak jedna zagwozdka - ten nowy rodzaj terenu musi iść "poprzez" STRINGS_EFILE, którego ja dotąd nie używałem.... W przeciwnym razie będzie się wyświetlał jako: "CUSTOM"
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #12 :
Wrzesień 22, 2012, 09:22:08 »
Masz na myśli Strings_Efile.txt z katalogu Efila? Obejrzyj sobie analogiczny plik z Efila Composite. Nie musisz mogyfikować wszystkich sekcji.
Dobrze by było, żeby modyfikowane sekcje były spolonizowane według wzoru ze spolszczenia.
«
Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2012, 09:25:14 wysłane przez derwiszx
»
Zapisane
Gratia gratiam parti
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #13 :
Wrzesień 22, 2012, 09:25:46 »
Tak - już to mam i nawet działa.
No cóż - jutro sie zajmę określaniem ruchu, bo akurat mam "wolną" niedzielę. Choć dłubanie w takich plikach przypomina mi zabawy domorosłego chemika. Mam nadzieję, że nie wysadzę wszystkiego w powietrze....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
derwiszx
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 884
Odp: nowy rodzaj ruchu w OGNF - propozycje
«
Odpowiedz #14 :
Wrzesień 22, 2012, 09:27:19 »
Oj tam, nie będzie źle, to tylko stringi
.
Jak już zrobisz te modyfikacje to je potestuję.
Zapisane
Gratia gratiam parti
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...