Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 09, 2022, 10:07:08 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 ... 60 61 [62]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak w Gimie mapy robić.  (Przeczytany 232080 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1789


« Odpowiedz #915 : Czerwiec 21, 2021, 11:21:36 »

Teraz przedstawię jak takie górki piaskowe zrobić
Przyznam się, że dopiero poznaje nowe możliwości jakie daje GIMP 2.10 ..

Jakieś górki miałem - już dawno utworzone do innej mapy (1284)
Otworzyłem więc sobie ten stary plik, oraz w drugim okienku obecnie robiony
Na nowej warstwie(nie patrz na moje nazwy warstw) - za pomocą narzędzia klonowanie - w wyznaczonym obszarze namalowałem góry



Za pomocą balansu koloru - zmieniłem kolor gór i wybrałem tryb mieszania jako wartość HSV ( tego nie było poprzednio)



Następnie wybrałem krycie warstwy na 75% oraz powtórnie wartość HSV dla warstwy
Oczywiście można eksperymentować z kryciem



Ostatecznie ustawiłem krycie na 50%
Trzeba pamiętać, że warstwa będąca poniżej(na której jakby te góry będą) miała pod górami jednakowe tło jak na zaznaczonym  na czerwono obszarze



Jeszcze zastosowałem cień dla gór ( tego też nie było wcześniej - filtra - rzucanie cienia)



Wartości jakie wybrałem - widać na rysunku, ale można poeksperymentować ..




Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1789


« Odpowiedz #916 : Wrzesień 17, 2021, 02:09:49 »

Dostałem pytanie ...

Jak długo robi się mapę?
Dobre pytanie.
Mapa to mapx  +  obrazek
A więc najpierw przygotowanie
?
Aby zrobić obrazek należy mieć gotowy plan, mapę historyczną, pomysł, itp..
Może to być również wstępny mapx
Ile to czasu zajmuje ? dużo (ale inaczej w każdej mapie)

Teraz tworzenie obrazka
?
Im bardziej skomplikowana mapa pod względem terenu ( więcej użytych rodzai terenu, większa częstotliwość przechodzenia jednego terenu w inny ? pojedyncze heksy terenu zwłaszcza gór i wzgórz) tym mapa jest trudniejsza pod względem rysowania oraz późniejszego mapix
To przedłuża bardzo czas
Są tereny,  które trudniej rysować ? góry, pagórki, miasta
Rzeki wprowadzają szczególną uwagę na sąsiadowanie z drogami, koleją, miastami
W jednym heksie może być tylko jeden teren ? więc trzeba wybierać, a chciało by się i rzekę i drogę i kolej i jeszcze w górach ...
Mama większa - siłą rzeczy będzie proporcjonalnie robiona dłużej
Tu dochodzi też efekt ? mapa nie mieści się w całości na ekranie monitora i nie widać dobrze działania filtrów, zaznaczania i działanie narzędzi ..

Ostatnia rzecz robienie mapx
?
Dla mnie nadawanie nazw w języku, którego nie znam jest upierdliwe

Podsumowanie
Mapę małą robioną z szablonów z małą ilością różnych terenów można zrobić w jeden dzień(5- 10 godzin)
Mapy bardziej skomplikowane, większe mogą zając od 20 do 50, a nawet 100 godzin .. ale wszystko jest płynne
Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 707



« Odpowiedz #917 : Wrzesień 19, 2021, 02:12:39 »

Dziękuję za satysfakcjonującą odpowiedź. O kwestię ile czasu trzeba poświęcić na zrobienie mapy pytałem się czysto informacyjnie.

W swojej kampanii, na którą wciąż niestety pracuję, wykorzystuję następujące mapy (w tym dwie Twoje): 1328, 1497, 778, 1096, 805, 801, 802, 757. Z połowy z nich jestem niezadowolony, dokładnie z Brunete, Ebro, Malaga, Teruel. W suicie musiałem związku z tym wprowadzić małe poprawki na nich, albo zmiana terenu, albo wprowadzenie nazw. Również graficznie większość z nich nie jest dobra. Szczere mówiąc wolałbym w przyszłości zamiast nich mieć nowe mapy, bardziej pasujące tematycznie (grafika), nawiązujące do Algeciras lub Madrit Univercity.
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1789


« Odpowiedz #918 : Październik 14, 2021, 04:50:06 »

Powiedz dokładniej o co Tobie chodzi z tymi mapami?
Piszesz o tym  na open-general.com  Grin  Wink

Masz gotowy plan? - wiesz jak powinna mapa dokładnie wyglądać? A więc gotowy mapx?
To pokaż. Może coś pokombinujemy - zobaczy się
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1789


« Odpowiedz #919 : Listopad 06, 2021, 12:58:04 »

Mapa 778 Malaga - powiększona do rozmiarów 2460x3000px (obrazek zawiera wbudowany obrazek mapy 778)
https://drive.google.com/file/d/1-4xZK92nB6OfREC2SUnglbLgcHP5K_Wf/view?usp=sharing

do tego mapiX
https://drive.google.com/file/d/1-7U0a2rmG_1qbGO56970IJOTkW_TUHOR/view?usp=sharing

Trochę zmienione obrzeża poprzedniej mapy(małej)
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2021, 08:42:17 wysłane przez sympatyk » Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1789


« Odpowiedz #920 : Listopad 26, 2021, 07:10:27 »

Czy można szybko zrobić mapę?   Huh
Oczywiście, że tak!  Yes

Jak zaczynałem pracę z obrazkami map - to wszystko było nowe
Uczyłem się Gimpa, uczyłem się co to jest mapa do gry i jakie kryteria musi spełniać.
Moje pierwsze obrazki map nie przypadły do gustu ..
 ... a ja ciągle szukałem możliwości i nowych rozwiązań.   Evil

Był etap map budowanych z puzzli - na modę map kafelkowych
Był też etap map(obrazków) budowanych w oparciu o szablony

A więc czy można szybko zrobić mapę? A, całą serię?
W oparciu o szablony zrobiłem od września do listopada 60 map (rysunków)
Były to prace dla PEG. To była wymiana starych rysunków na nowe (zgodnie z plikami *.map)

To były mapki o maksymalnej wielkości do 1920x1920 px

----------------------------------- 
Pokażę jak to robiłem    
Od Michaela dostawałem obrazek do przeróbki i plik *.map.
Np. dostałem ten obrazek.



Na podstawie pliku .map wygenerowałem obrazek.



Teraz zabieramy się do pracy -> te dwa zdjęcia dla Gimpa (oczywiście powiększamy drugie do rozmiaru mapy)
Najpierw tworzę siatkę heksów. ( na nowej warstwie)



Następnie tworze nową warstwę -> poszczególnymi kolorami oznaczam odrębne tereny - nadajemy nazwę  - roboczy.
Ustawiam krycie warstwy na około 60% - aby widzieć tereny do oznaczenia.



Wstawiam pierwszą warstwę - szablon - trawa. (przezroczystość 100.0%)



Wstawiam następną warstwę - drugi szablon- ziemia (krycie74,1%)



Następna warstwa - trzeci szablon - filtr zielony (krycie 55,7%) Tryb - barwa HSV



Teraz wyznaczymy teren - pola
duplikat warstwy ziemia- krycie 100% - nazwa pola
przesuwamy warstwę nieznacznie wg pierwotnego położenia
na warstwie robocza - tam gdzie mają być pola (kolor brązowy)- robimy zaznaczenie wg koloru - powiększamy zaznaczenie 3px
odwracamy zaznaczenie



przechodzimy na warstwę pola
naciskamy delete
ponownie powiększamy zaznaczenie o 3px
korzystamy z filtra - rozmycie Gaussa (wartość 7 ? 9)
korzystamy z filtra- szum-- rozrzuć (wartość max 7)
odznaczamy zaznaczenie - warstwa pól jest gotowa



Aby pola były ładniejsze potrzeba zasadzić rośliny
Tworzymy nową przeźroczystą warstwę - pola zielone
Dobieramy odpowiedni pędzel, ustawiamy jego parametry i rysujemy
Tak to wygląda



Aby obraz nabrał trójwymiaru  - stosujemy na zasadzoną roślinność filtr - światło i cień - Efekt Xach (kolor podświetlenia e8ebc2,  kolor cienia 000000, )
Jeszcze odpowiednie przesunięcie i poziom rozmycia
Ustawiamy po zastosowaniu filtra odpowiednie krycie warstw - 32,9% oraz 42,4%



Tworzymy następną warstwę -kolor 90bf3e krycie warstwy 19,6%, tryb - połączenie ziarna - jest to czwarty szablon (ja  kopiuję tę warstwę)



Następna warstwa - nakłada nierówności  - szablon piąty - ziemia tekstura (też kopiuję)



Następny warstwa - zmieniająca podłoże pod miasta - kolor d9c773, krycie 43,5%
Oczywiście na obrzeżach używam filtru -rozrzucenia i rozmycia Gaussa .. ( wyznaczam z warstwy roboczej - kolor żółty - miasta)



Skoro mamy przygotowaną całą powierzchnię   Smiley - można robić zagłębienia - wyznaczam rzekę
Następnie stosuję filtr - światło i cień- Efekt Xach (kolor podświetlenia 25460d, kolor cienia czarny)



Podobnie postępuję z drogami - wyznaczam na nowej warstwie i zastosuje filtr  Efekt Xach



Teraz na nowej warstwie wklejam lotniska (pasy startowe, które mam przygotowane)
Następna warstwa to miasta ( z przygotowanych wcześniej plików) +  Efekt Xach



Następne warstwy to las, oraz jungla ( oczywiście  Efekt Xach na obie warstwy i jeszcze kolorowanie jungla)



Na koniec lekka korekta całego obrazu - rozjaśnienie i poprawa kontrastu



To wszystko. Obraz gotowy ..

Teraz już dokładnie nie pamiętam( to był rok 2017)wszystkich parametrów, ale dla ciekawych można to odtworzyć i poćwiczyć ..
Przeglądając katalog z rysunkami map --> można zobaczyć (po datach), że mapki były nieraz robione codziennie po jednej ( po pracy --> wieczorem robiłem całą mapę ..)  Wink

https://drive.google.com/drive/folders/0B3haxaK-W8MGaTFPV0IzQnBtalE?resourcekey=0-oqrOzXdJqEWVSn57hHMjFw&usp=sharing
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2021, 07:23:11 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 707



« Odpowiedz #921 : Czerwiec 30, 2022, 03:19:34 »

Aby tworzyć mapy do Open General to oczywiście można korzystać z różnych map, czy to historycznych czy tych ogólnie dostępnych jak mapy google. Lecz chciałbym pokazać dwie strony, które nie są wyszczególnione w linkach dotyczących zasobów: http://forum.open-general.com/viewtopic.php?p=110#p110.

Pierwsza strona to topoView - https://ngmdb.usgs.gov/topoview/viewer/ - strona obejmująca mapy z terenów USA i na której można znaleźć też historyczne mapy z tych terenów.
Druga strona to rosyjski Retromap - http://retromap.ru - któremu chcę poświęcić większą uwagę.

W tym poście zamieszczam ogólne informację co można znaleźć i jakie są narzędzia. W następnym poście zamieszczę różne przykłady dostępnych map z podziałem na szczegóły i zakres obejmowania mapy.

Widok ogólny z krótkim opisem:

I - aktualna mapa
II - etykiety aktualnej mapy
III - inne mapy do wyboru, pasek interaktywny ze względu na położenie
IV - powiększenie, pomniejszenie, aktualny poziom zoomu
V - praca z różnymi trybami

Można powiększyć screen przez kliknięcie w niego, wtedy się otworzy on w nowej karcie.



Tutaj widać kartę do pracy z różnymi trybami:



Tryb inwersji:



Tryb czarno biały:



Tryb światło 1:



Tryb światło 2:



Wyłączenie przeźroczystości (poziom 0%) da nam widok do drugiej mapy tutaj Open Streen Standart Map:



Oczywiście tę drugą mapę można też ustawiać na własną wybraną:



Obie mapy można ustawiać różnymi trybami i różną przeźroczystością:



Na przykład czarno-biała 25% wyjściowa i druga ustawiona na inwersję:

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2022, 04:27:27 wysłane przez Alberich » Zapisane
Alberich
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 707



« Odpowiedz #922 : Czerwiec 30, 2022, 04:21:09 »

Lista najciekawszych map według mnie z różnych okresów czasowych i z różnych krajów. Wśród nich znajdziemy mapy brytyjskie, amerykańskie, niemieckie, francuska z czasów Rewolucji, przede wszystkim są to rosyjskie oraz sowieckie. Dodałem też informację o skali mapy i pokazuję też zakres jaki poszczególne mapy obejmują. Interesującym akcentem są też niektóre mapy z zaznaczonymi działaniami wojennymi (Sowiecka ofensywa na Rostów 1942).

Można powiększyć screen przez kliknięcie w niego, wtedy się otworzy on w nowej karcie.



Francuska, Francja 1790, 1:375 000




Niemiecka, Europa Zachodnia 1838, 1:500 000




Niemiecka, Europa 1940, 1:1 000 000




Niemiecka, Rosja 1942, 1:300 000




Niemiecka, Kaukaz 1942, 1:200 000




Sowiecka, Świat 1985, 1:20 000





Sowiecka RKKA, Europa Wschodnia 1936, 1:200 000




Sowiecka RKKA, Europa Wschodnia 1941, 1:100 000




Rosyjska, Europa Wshodnia-Ural 1832, 1:420 000




Sowiecka ofensywa na Rostów 1942 z zaznaczonymi jednostkami, 1:100 000



Rosyjska, Rosja 2001, 1:200 000 z przejściem do 1:25 000





Rosyjska Mapa Szuberta, Europa Wschodnia 1860, 1:126 000




Rosyjska Mapa Szuberta, Europa Wschodnia 1872, 1:126 000




Sowiecka, Mapa topologiczna ZSRR 1989, 1:100 000




Brytyjska, Europa 1944, 1:500 000




Amerykańska, Europa Wschodnia 1954. 1:250 000


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2022, 04:50:05 wysłane przez Alberich » Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1789


« Odpowiedz #923 : Czerwiec 30, 2022, 10:26:33 »

Ciekawe rzeczy
Choć potrzebna by była znajomość języka ... jakoś trudno mi się porusza po tej rosyjskiej nawigacji ...
Zapisane
Strony: 1 ... 60 61 [62]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.08 sekund z 22 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.01s, 1q)