Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 24, 2024, 01:14:28 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Samoloty - ilośc heksów ruchu.  (Przeczytany 10957 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Wrzesień 09, 2014, 06:11:52 »

Możliwość stosowania większych map w kampaniach, wymusza zwiększenie ilości heksów na jaką latają samoloty.
Już na dotychczasowych mapach było śmiesznie kiedy na lotnisko trzeba było lecieć dwie tury, a teraz, niektóre samoloty, muszą lecieć z Katowic do Wrocławia trzy tury....

Dlatego mam prośbę do bieglejszych w matematyce - spróbujcie opracować algorytm/podzielnik według którego można by
dzielić rzeczywistą prędkość samolotu, tak aby otrzymać wielkość w heksach - sensowną do zastosowania w grze.
Trzeba pamiętać, że interesuje nas zakres prędkości od 150 do 2500km/h, dzielony co - no właśnie - co ile km na heks?

Ja wymyśliłem coś takiego, ale nie wiem czy jestem z tego zadowolony:

<200=11
200=12
250=13
300=14
350=15
400=16
450=17
500=18
550=19
600=20
650=21
700=22
750=23
800=24
900=25
1000=26
1100=27
1200=28
1300=29
1400=30
1500=31
1600=32
1800=33
2000=33
2200=34
2400=35

Najpierw dzielone jest co 50, potem co 100 i na końcu co 200, ale nie do końca o to mi chodzi, bowiem niespecjalnie zwiększa
to obecny zakres ruchu samolotów, tak że prezentuję to jako tabelę poglądową i wyjście do dalszych prac.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #1 : Wrzesień 09, 2014, 08:47:40 »

Fajny pomysł, a mógłbyś podać tez przykładowe typy, bo będzie lepiej pogadać na konkretach.  "Piję" pod innych rozmówców.
Powiem tak- klasa: myśliwiec- standardowy- Bf-109 powinien niewiele już się różnić od Spita czy Jak-9. Ale jak "nagrodzić" daleki zasięg  Mustanga?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2014, 08:50:35 wysłane przez Zsamot » Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #2 : Wrzesień 09, 2014, 08:50:53 »

Co do heksów to na nowych mapach staram się zachować ok 2 km na heks. Co do zasięgu samolotów to trudno coś pośredniego zaproponować podział prędkości jest sensowny ale np pokładowe samoloty japońskie górowały zasięgiem lotu nad samolotami aliantów w początkowej fazie wojny, zaś japońskie samoloty rozpoznawcze w zasadzie do końca wojny miały przewagę zasięgu nad innymi konstrukcjami. Nie wiem czy proste przełożenie prędkości na zasięg na mapie będzie ok ale to zawsze krok do przodu. Zawsze można niektóre typy samolotów nagrodzić 1 czy 2 heksami dodatkowymi. Na dużych mapach to nabierze znaczenia (grałem trochę na nowej mapie Guadalcanal).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2014, 09:03:06 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Wrzesień 09, 2014, 10:05:09 »

Cytuj
Fajny pomysł, a mógłbyś podać tez przykładowe typy, bo będzie lepiej pogadać na konkretach.

No to właśnie konkret masz w tabeli powyżej - szkielet przeliczenia który zaprojektowałem, ale to jest robota zupełnie na oko.
Jak mnie ktoś zapyta dlaczego do 1000km/h drabinka jest co 50, a potem co 100, a jeszcze potem co 200 - to powiem - nie wiem.
Tak mi się wydawało, ale może to jest źle....

Chodzi o sensowny algorytm przeliczenia rzeczywistej Vmax na heksy w grze i tyle - bez rozdrabniania się na dodatki i bonusy.

Zasięg nie ma nic do rzeczy - nawet przy mapach największych rozmiarów, to wciąż są obszary, które każdy samolot 'łyka" w całości. Nie gramy na tysiącach kilometrów.

To wciąż są kilometry liczone głównie tylko w dziesiątkach, a w szczególnych przypadkach w setkach, ale to jest 150 - 200 km najwyżej (licząc przekątną dużej mapy). To nie są dystanse na których zasięg Liberatora ma jakiekolwiek znaczenie.

Dlatego powtarzam chodzi mi o proste propozycje typu - "Prędkość rzeczywistą podziel przez 20", albo: "Prędkość rzeczywistą podziel przez 20 i dodaj 3", "Prędkość rzeczywistą podziel przez 20 dla zakresu do 1000, a powyżej podziel przez 25". Chodzi o to, żeby ktoś pomógł mi przetestować tego typu rozwiązania pod kątem sensowności w grze.

Cytuj
Co do heksów to na nowych mapach staram się zachować ok 2 km na heks.

No i to niestety nie jest najlepsze wyjście. Na Guadalcanalu czasem na obszarze 10 km rozgrywała się cała bitwa - czyli na 5 heksach? 2 kilometry to jedno kotwicowisko w Pearl Harbor - jak ma wpłynąć kilka okrętów na jeden heks?

Zawsze powtarzam - zanim zacznie się robić mapę trzeba się zastanowić DO JAKIEJ BITWY będzie ona potrzebna??
JAKIE DZIAŁANIA MAJĄ BYĆ NA NIEJ POKAZANE?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #4 : Wrzesień 10, 2014, 01:10:39 »

Prosta tabela podobna do tej pierwszej ..
Następny przedział wyznaczamy powiększając go o 11,5% w stosunku do poprzedniego( zaokrąglenie do 10km/h)

heksy   prędkości
11      200
12      225
13      250
14      280
15      310
16      350
17      390
18      430
19      480
20      540
21      600
22      670
23      740
24      830
25      920
26      1030
27      1150
28      1280
29      1420
30      1590
31      1870 1770
32      1970
33      2200
34      2450
35      2730
36      3040
.......  --> itd

Najlepiej było by podzielić na dwie grupy - samoloty drugiej wojny i nowsze ..
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2014, 06:39:53 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Wrzesień 10, 2014, 03:19:45 »

A spróbuj jeszcze wersji na 10% - wydaje mi się, że nic się nie stanie jeśli współczesne samoloty będą latać na 40 heksów...
Sam bym spróbował, ale muszę pędzić do roboty na popołudnie.

Aha - a podział nie ma sensu, dlatego, że często samoloty z IIWW były używane jeszcze długo w czasach "odrzutowych".
Granica jest bardzo nieostra.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #6 : Wrzesień 10, 2014, 06:35:23 »

Proszę bardzo --> tabela na 10%



Kod:
		10%	
heksy prędkości zaokrąglona

11 200      200
12 220      230
13 242      250
14 266,2      270 
15 292,82      300
16 322,102      330
17 354,3122 360
18 389,74342 390
19 428,717762 430
20 471,5895382 480
21 518,748492 520
22 570,6233412 580
23 627,6856753 630
24 690,4542429 700
25 759,4996672 760
26 835,4496339 840
27 918,9945973 920
28 1010,894057 1020
29 1111,983463 1120
30 1223,181809 1230
31 1345,49999 1350
32 1480,049989 1490
33 1628,054988 1630
34 1790,860487 1800
35 1969,946535 1970
36 2166,941189 2170
37 2383,635308 2390
38 2621,998838 2630
39 2884,198722 2890
40 3172,618594 3180
41 3489,880454 3490
42 3838,868499 3840
43 4222,755349 4230
44 4645,030884 4650


Jak pisałem o podziale --> to chodziło o zmianę współczynnika dla samolotów przekraczających prędkość dźwięku

I to widział bym tak --> zmiana z 11,5% na 10% po przekroczeniu ostatniego zakresu poddźwiękowego

Kod:
		11,5 / 10%		
heksy prędkości zaokrąglona

11 200 200
12 223       230
13 248,645    250
14 277,239175 280
15 309,1216801 310
16 344,6706733 350
17 384,3078008 390
18 428,5031979 430
19 477,7810656 480
20 532,7258882 540
21 593,9893653 600
22 662,2981423 670
23 738,4624287 740
24 823,385608 830
25 918,0749529 920
26 1023,653572 1030
27 1141,373733 1150
28 1255,511107 1260 zmiana
29 1381,062217 1390
30 1519,168439 1520
31 1671,085283 1680
32 1838,193811 1840
33 2022,013192 2030
34 2224,214512 2230
35 2446,635963 2450
36 2691,299559 2700
37 2960,429515 2970
38 3256,472466 3260
39 3582,119713 3590
40 3940,331684 3950
41 4334,364853 4340
42 4767,801338 4770
43 5244,581472 5250
44 5769,039619 5770
 
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #7 : Wrzesień 10, 2014, 07:25:47 »

Dobra, ale teraz do wszystkiego dodałbym 1 żeby się zaczynało od 12, bo jednak dawno temu ale trochę tego żelastwa poniżej 200km/h jeszcze latało i dla nich zarezerwowałbym wartości 10 i 11, OK?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #8 : Wrzesień 10, 2014, 09:16:25 »

Według życzenia --> tak to wygląda (10 i 11 to tylko propozycja)

Kod:
		11,5 / 10%		
heksy prędkości zaokrąglona

10                       150 
11                     180
12 200      200
13 223       230
14 248,645        250
15 277,239175 280
16 309,1216801 310
17 344,6706733 350
18 384,3078008 390
19 428,5031979 430
20 477,7810656 480
21 532,7258882 540
22 593,9893653 600
23 662,2981423 670
24 738,4624287 740
25 823,385608 830
26 918,0749529 920
27 1023,653572 1030
28 1141,373733 1150
29 1255,511107 1260 zmiana
30 1381,062217 1390
31 1519,168439 1520
32 1671,085283 1680
33 1838,193811 1840
34 2022,013192 2030
35 2224,214512 2230
36 2446,635963 2450
37 2691,299559 2700
38 2960,429515 2970
39 3256,472466 3260
40 3582,119713 3590
41 3940,331684 3950
42 4334,364853 4340
43 4767,801338 4770
44 5244,581472 5250
45 5769,039619 5770
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #9 : Wrzesień 10, 2014, 09:30:10 »

Dzięki, tyle to już sam zrobiłem  Cheesy 
Tylko wprowadziłem jeszcze jedną poprawkę - tam jest jedna nieścisłość w zaokrągleniu w efekcie której
pierwsze szczebelki są niekonsekwentne 30-20-30-20-30. 

223 powinno chyba być zaokrąglone w dół.

Więc ostatecznie wyszło mi tak:

10=130
11=160            
12=190
13=220   
14=250   
15=280   
16=310

Potem już schodki konsekwentnie rosną.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #10 : Wrzesień 10, 2014, 09:51:29 »

No to poprawka i całość

Kod:
	11,5 / 10%
heksy prędkości

10 130
11 160
12 190
13 220
14 250
15 280
16 310
17 350
18 390
19 430
20 480
21 540
22 600
23 670
24 740
25 830
26 920
27 1030
28 1150
29 1260
30 1390
31 1520
32 1680
33 1840
34 2030
35 2230
36 2450
37 2700
38 2970
39 3260
40 3590
41 3950
42 4340
43 4770
44 5250
45 5770

Samoloty końca wojny do 26 heksów
Nasze obecne myśliwce w okolicach 36 hex - z jednego lotniska położonego centralnie - wszystkie mapy w zasięgu

I dobrze.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #11 : Wrzesień 10, 2014, 10:21:38 »

No to gotowe..
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #12 : Wrzesień 10, 2014, 10:38:08 »

No to poprawka i całość

Kod:
	11,5 / 10%
heksy prędkości

10 130
11 160
12 190
13 220
14 250
15 280
16 310
17 350
18 390
19 430
20 480
21 540
22 600
23 670
24 740
25 830
26 920
27 1030
28 1150
29 1260
30 1390
31 1520
32 1680
33 1840
34 2030
35 2230
36 2450
37 2700
38 2970
39 3260
40 3590
41 3950
42 4340
43 4770
44 5250
45 5770

Samoloty końca wojny do 26 heksów
Nasze obecne myśliwce w okolicach 36 hex - z jednego lotniska położonego centralnie - wszystkie mapy w zasięgu

I dobrze.
Jak oś się zmieni zasadniczo zasięg? Np. Stukasa? Któryś typ zyskał?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #13 : Wrzesień 10, 2014, 11:42:49 »

Zasadniczo wszystkie zyskały, bo i taki był tego cel.

Konkretne przykłady mogę podać jutro - a może jeszcze dziś w nocy, o ile dam radę nad tym posiedzieć.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #14 : Wrzesień 11, 2014, 12:46:03 »

Spitfire I - z 17 na 21
SBD-2 Dauntless - z 14 na 17
P-11c - z 13 na 17
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.079 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.012s, 1q)