Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 07:58:00
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Porównanie klas AirDefense i FlaK
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Porównanie klas AirDefense i FlaK (Przeczytany 10544 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Porównanie klas AirDefense i FlaK
«
:
Styczeń 07, 2015, 02:34:24 »
Pozwoliłem sobie zebrać posiadaną wiedzę na temat obu typów jednostek. Post uaktualniony o informacje zebrane w trakcie dyskusji. W razie uwag, piszcie a ja naniosę aktualizacje.
AirDefense
FlaK
Zasięg przechwytywania jednostek lotniczych *
1 heks
1 heks
Automatyczny atak jeśli jednostka lotnicza kończy ruch w odległości 1 heksa*
Tak
Tak
Automatyczna obrona jednostek lądowych
Pełny zasięg
1 heks **
Limit ilości automatycznych obron jednostek lądowych
Brak
Brak
Możliwość atakowania jednostek lotniczych
Pełny zasięg
Pełny zasięg
Jednostka lotnicza odpowiada jeśli zaatakowana przez AirDefense lub FlaK
Nie
Tak
Odpowiada jeśli zaatakowana przez jednostkę lotniczą
Tak
Tak
Możliwość atakowania jednostek naziemnych
brak
Pełny zasięg
Odpowiada jeśli zaatakowana przez jednostkę naziemną
Pełny zasięg
Pełny zasięg
*
Przechwytywanie i automatyczny atak nie następuje, jeśli AirDefense lub FlaK są widoczne oraz w przypadku lidera w klasie bombowców.
**
jeżeli flak_ex2=0 to jeden heks od FlaK
jeżeli flak_ex2=1 to jeden heks od bronionej jednostki
flak_ex2 ustawia się w pliku cfg gry, efila, kampanii lub scenariusza.
Przykłady działania FlaK przy ustawionej opcji flak_ex2=1 (czyli FlaK automatycznie broni w zasięgu liczonym od bronionej jednostki):
Samolot to USMC, a na lądzie Japończycy
FlaK mimo zasięgu 1 będzie bronił jednostkę piechoty przed atakującym ją samolotem rakietowym, który jest w odległości 1 heks od niej.
W przypadku ustawionej opcji flak_ex2=0 samolot znajdujący się poza zasięgiem FlaK nie został by ostrzelany.
Samolot to USMC, okręt to japoński niszczyciel.
Niszczyciel (działa jak FlaK) mimo zasięgu 1 będzie bronił jednostkę desantową przed atakującym ją samolotem torpedowym, który jest w odległości 1 heks od niej.
W przypadku ustawionej opcji flak_ex2=0 samolot znajdujący się poza zasięgiem niszczyciela nie został by ostrzelany.
Okręt desantowy znajduje się poza zasięgiem automatycznej obrony niszczyciela, więc nie jest broniony.
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2015, 12:50:59 wysłane przez Jaro
»
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Fan Blitzkriegu
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 227
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #1 :
Styczeń 07, 2015, 03:07:08 »
Wygląda dobrze
. Ja często mylę możliwości jednego i drugiego, stawiam raczej na osłonę z powietrza.
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #2 :
Styczeń 07, 2015, 03:17:21 »
Ja używam pary: samobieżny AD o zasięgu co najmniej 2 (SDKFZ 6/2) i silnego o dużym zasięgu (88mm). Przynajmniej do czasu pojawienia się silnych samobieżnych. Sdkfz służy jako odstraszacz podczas przemarszu a 88 do zadania poważnych obrażeń jak się ktoś napatoczy.
Myśliwce natomiast zawsze są potrzebne gdzie indziej, a poza tym jeśli nie atakują (bo osłaniają artylerię), to nie zdobywają doświadczenia. I mają zasięg ochrony 1. Poza tym nie mogę się oprzeć, aby myśliwiec ostrzelał jakąś jednostkę wroga
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #3 :
Styczeń 07, 2015, 04:43:30 »
Cytuj
*Przechwytywanie i automatyczny atak nie następuje, jeśli AD lub FLAK są widoczne.
+
** W przypadku lidera w klasie bombowców nie występuje przechwytywanie w przypadku przelecenia obok jednostki plot/flak.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #4 :
Styczeń 07, 2015, 06:18:26 »
Poprawione. Dzięki
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Fan Blitzkriegu
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 227
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #5 :
Styczeń 07, 2015, 06:52:05 »
Jak już na flakach i pelotkach jesteśmy, mam pytanko. Podczas ataku takiej jednostki na cele powietrzne, te podczas obrony "używają" obrony lądowej, obrony przeciwlotniczej a może obydwie?
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #6 :
Styczeń 08, 2015, 12:31:02 »
Cytuj
Umieść cytat
Jak już na flakach i pelotkach jesteśmy, mam pytanko. Podczas ataku takiej jednostki na cele powietrzne, te podczas obrony "używają" obrony lądowej, obrony przeciwlotniczej
Przed artyleria plot, samoloty bronią się przy pomocy GD.
Jedno uściślenie:
Flak rzeczywiście broni automatycznie na jeden heks, ale ten heks może być rozumiany jako odległość od jednostki bronionej, a nie od samolotu atakującego. W sytuacji z załączonego obrazka, flak będzie bronił piechoty, choć de facto stoi o 2 heksy od atakującego samolotu.
Tę opcję można włączyć/wyłączyć w kampanii lub efilu poprzez plik cfg. Ja mam ją akurat włączoną, żeby podnieść atrakcyjność flaków.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #7 :
Styczeń 08, 2015, 12:57:59 »
A co tam masz na flaku? 20mm? Ono tutaj ma zasięg 2 heksy?
Jak włączyłeś te oznaczenia liczebności jednostki?
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #8 :
Styczeń 08, 2015, 12:58:13 »
A tak z ciekawości
-do czego samolotom służy CD i RD (wiem, że większość ma 0 i 1 ale niektóre mają 1 i 2 a niektóre współczesne dużo większy)?
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #9 :
Styczeń 08, 2015, 01:35:16 »
Cytuj
A co tam masz na flaku? 20mm? Ono tutaj ma zasięg 2 heksy?
Jak włączyłeś te oznaczenia liczebności jednostki?
No właśnie przecież o tym piszę, że nie ma, ale ten jeden heks jest rozumiany jako 1 heks od jednostki bronionej...
Może to zły obrazek, bo samolot powinien być rakietowy, żeby atakować z sąsiedniego heksa - ale taki akurat
miałem pod ręką.
A te oznaczenia to Suite tak wyświetla.
Cytuj
do czego samolotom służy CD i RD
Właśnie się niedawno dowiedziałem, że do niczego.... Równie dobrze może być 0
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #10 :
Styczeń 08, 2015, 08:41:08 »
Cytat: Gustlik Styczeń 08, 2015, 12:31:02
Flak rzeczywiście broni automatycznie na jeden heks, ale ten heks może być rozumiany jako odległość od jednostki bronionej, a nie od samolotu atakującego. W sytuacji z załączonego obrazka, flak będzie bronił piechoty, choć de facto stoi o 2 heksy od atakującego samolotu.
A dla jednostek AD jest tak samo? Np. jednostka AD o zasięgu 1 broni w zasięgu 1 od jednostki bronionej a nie od swojego położenia?
Cytuj
Tę opcję można włączyć/wyłączyć w kampanii lub efilu poprzez plik cfg. Ja mam ją akurat włączoną, żeby podnieść atrakcyjność flaków.
Jak się nazywa ta opcja?
Rozumiem, że bez włączenia tej opcji FLAK automatycznie broni jeśli samolot znajduje się w jego zasięgu. A jaki wpływ ma ta opcja na AD?
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2015, 12:23:10 wysłane przez Jaro
»
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4749
"Let me see your war face."
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #11 :
Styczeń 08, 2015, 12:50:28 »
Opcja nazywa się
flak_ex2
(domyślnie flak_ex2=1), dotyczy wyłącznie flaków i pochodnych (niszczycieli).
Rozszerza zasięg obrony mobilnego flaka (ruch >1) na obszar 1 hexa wokół bronionej jednostki.
W praktyce umożliwia obronę przeciwko samolotom rakietowym/torpedowym (domyślnie atakują spoza zasięgu flaka).
Przykład działania:
Kwestia zasięgu:
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2015, 12:52:28 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #12 :
Styczeń 08, 2015, 01:57:39 »
Dzięki za info. Tabelka zaktualizowana.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #13 :
Styczeń 08, 2015, 05:41:21 »
Waldzios - super post.
Idealnie obrazuje clue zagadnienia.
Właśnie na takim poziomie brakuje paru detali w tym poradniku, co kiedys był zaczęty. Może byś podjął?
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Fan Blitzkriegu
Pułkownik (Colonel)
Offline
Wiadomości: 227
Odp: Porównanie klas AD i FLAK
«
Odpowiedz #14 :
Styczeń 08, 2015, 06:22:19 »
Rewelka, jeszcze wkleić to wszystko w pierwszy post
Zapisane
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...