Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 11:33:38 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Porównanie klas AirDefense i FlaK  (Przeczytany 10377 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #15 : Styczeń 08, 2015, 07:18:18 »

Pytanie do Waldziosa. Samolot to Japonia, czy USMC? Okręt to pewnie niszczyciel (czyli działa jak FLAK). Za pozwoleniem skopiuję obrazki i wyjaśnienia do pierwszego postu.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #16 : Styczeń 08, 2015, 07:58:27 »

Właśnie na takim poziomie brakuje paru detali w tym poradniku, co kiedys był zaczęty. Może byś podjął?
W tej chwili bardzo kiepsko u mnie z wolnym czasem, a dodatkowo mam na sumieniu rozgrzebaną i niedokończoną kampanie na Salomonach (opartą o nowe mapy morskie).
Pytanie do Waldziosa. Samolot to Japonia, czy USMC? Okręt to pewnie niszczyciel (czyli działa jak FLAK).
Samolot to USMC, okręt to japoński niszczyciel.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #17 : Styczeń 09, 2015, 10:55:24 »

Pierwszy post uaktualniony. Poprawiłem również opisy, aby były bardziej jednoznaczne.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2015, 11:03:57 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #18 : Styczeń 09, 2015, 11:07:55 »

Jak wygląda sprawa wielokrotnego przechwytywania i wsparcia ogniowego dla jednostek AD i FLAK? Z tego co kojarzę, to AD przechwytuje i wspiera wielokrotnie. A jak to jest dla FLAK?
Wnioskując z obecności lidera dla tj klasy ("FlaK Support": zapewnia wielokrotne przechwytywanie i wsparcie ogniowe) FLAK wspiera/przechwytuje tylko raz. Jeśli tak, to czy oznacza to tylko jedną akcję w turze, czy po jednej akcji z każdego typu (raz może przechwycić i raz może automatycznie bronić)?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #19 : Styczeń 09, 2015, 06:56:39 »

Wykonałem test w scenariuszu Ciechanów z kampanii G05. FlaK bez lidera automatycznie broni za każdym razem (uaktualniam porównanie). Po co w takim razie lider "FlaK Support"? A może jakaś opcja zmienia zachowanie klasy FlaK?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #20 : Styczeń 09, 2015, 08:09:37 »

Ja nie wiem, czy to nie dotyczy wsparcia lądowego.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #21 : Styczeń 09, 2015, 08:39:43 »

Niestety to jeden z mniej użytecznych leaderów, wielokrotne przechwytywanie działa tylko w teorii, w praktyce gracz/AI po pierwszym przechwyceniu rozpoznaje pozycje flaka i nie możliwe jest ponowne przechwycenie.
Bardziej użyteczna jest druga właściwość, czyli wsparcie ogniowe, w połączeniu z porządnym działem (np. 88mm FlaK 37) potrafi dać niezłe rezultaty przeciwko celom lądowym (3 hexy zasięgu).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #22 : Luty 02, 2015, 09:54:54 »

Właśnie przypadkiem odkryłem coś ciekawego, flak z leaderem 'Camouflage Expert' potrafi przechwytywać wielokrotnie i potrafi być naprawdę złośliwy (lotnictwo i artyleria są bezradne).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #23 : Luty 02, 2015, 10:03:59 »

To jeden z moich ulubionych liderów  Grin (jeśli ja go posiadam-u przeciwnika to prawdziwa zmora-przynajmniej do wykrycia co przeważnie okazuje się bardzo kosztowne Evil)
 A jak ta złośliwość się przejawia?
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #24 : Luty 02, 2015, 11:15:39 »

A jak ta złośliwość się przejawia?
Jak to flak, przechwytuje przelatujące samoloty, a skoro jest niewidzialny dla lotnictwa i artylerii, to jest praktycznie nietykalny.  Dodatkowo przemieszcza się, więc trudno określić jego pozycje w danej chwili bez narażenia samolotów.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Fan Blitzkriegu
Pułkownik (Colonel)
*
Offline Offline

Wiadomości: 227


« Odpowiedz #25 : Luty 04, 2015, 10:41:51 »

 Pewnie wielu zna ten trik, ale poznałem go ostatnio przypadkiem, grając kampanię Niemcami a sprawa tyczy się samojezdnej pelotki. Jak szybko to wyszkolić i przy okazji mieć z tego korzyści na froncie. Sposób był prosty, wieloturowa pułapka  Grin. Najpierw tradycyjnie, zwabiam bombowca i myśliwca pod jakiś łatwy kąsek. Najlepsza ciężka artyleria. Bombowiec wpada w pułapkę a my z pelotki strzelamy do myśliwca a potem wycofujemy współpracującą dwójkę (pelotka i artyleria) na tyły frontu. Oczywiście bombowiec znów się na to łasi a jak nie on to inny. Oczywiście nasza pelotka jest po za zasięgiem lornetek wroga a widzą tylko naszą przynętę. Zdobywanie doświadczenia idzie bardzo szybko, strzelamy do wyczerpania amunicji. Nie wiem czy działa w każdej bitwie, ale można spróbować jak ktoś nie znał tej sztuczki  Grin
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2015, 10:43:25 wysłane przez Fan Blitzkriegu » Zapisane
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #26 : Luty 04, 2015, 11:44:20 »

Czasem działa. Ale teraz często komp ma zwiad i ten trik odpada. Polecam skuteczniejszy. Zostawiasz bunkier wroga, podjeżdżasz do niego swą pelotką i niech ci ją atakują. Wink
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #27 : Luty 05, 2015, 12:13:58 »

Otóż trzeba zwrócić uwagę na różnicę w inteligencji dawnego PG2 i obecnego - OG.

W PG2 komputer wysyłał samoloty z założoną z góry misją. Jeśli leciały atakować, to atakowały niezależnie od tego, jaką osłonę zastały na miejscu. Jeśli leciały rozpoznać, to nie atakowały, nawet jeśli odkryły atrakcyjny cel. Teraz komputer potrafi modyfikować swoje zachowanie w zależności od zastanej sytuacji u celu misji.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #28 : Luty 07, 2015, 12:34:05 »

Naszła mnie jeszcze wątpliwość odnośnie możliwości oddania przez FlaK strzału po ruchu szczególnie do jednostek lotniczych. Zdawało mi się, że jedne mogą strzelać a inne nie. Sprawdziłem to sobie w testowym scenariuszu i wyszło mi, że po ruchu:
- FlaK może strzelać do jednostek naziemnych
- FlaK nie może strzelać do jednostek lotniczych

oraz:
możliwość strzału po ruchu do jednostek lotniczych otrzymamy dodatkowo
- dowódca Mechanized Veteran  (chyba może zostać przyznany jako losowy)
- oznaczenie jednostki jako Mechanized w efilu
- ruch fazowy o ile pozostał nam chociaż jeden heks do ruchu
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2015, 06:21:57 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #29 : Luty 09, 2015, 05:57:36 »

Co do FlaK: Nie grzebałbym za bardzo przy tym, bo  w efekcie z jednostki stosunkowo wąsko wyspecjalizowanej otrzymamy hiper oddział.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.069 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)