Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 24, 2024, 08:31:11 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kontenery  (Przeczytany 28240 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #15 : Marzec 26, 2015, 04:24:56 »

No dobrze, ale przecież to gracz decyduje. Jak sobie zrobi chaos - to będzie miał chaos.

Jak nie chce - zawsze może kupić piechocie konwencjonalny transport, który po prostu
znika - a potem znowu jest... Na pstryknięcie i w dowolnym miejscu.
Dlatego nie pisałem ze jestem na nie, raczej ze mam poważne wątpliwości.
Należało by ten pomysł solidnie przetestować przed wprowadzeniem na stale, bo potrafię sobie wyobrazić kilka mocno problematycznych sytuacji.
Wyobrażam sobie armie z kilkunastoma BWP pełnymi piechoty, i ilość  manewrów koniecznych by je rozładować, przeprowadzić atak i ponownie załadować trochę mnie przeraża.

Do tego dochodzi, rozregulowanie pewnych prostych mechanizmów. Zawsze jako problem widziałem fakt ze załadunek jakiegoś ultra ciężkiego działa jest błyskawiczny, po prostu ładujesz i jedziesz w tej samej turze.
Sytuacja się pogorszy gdy załadunek zmechanizowanej piechoty stanie się porównywalnie dłuższy.
Przeciętny cykl załadunku będzie wyglądał tak: ustaw piechotę w dostępnym miejscu, doprowadź BWP na sąsiedni hex, załaduj piechotę, wycofaj BWP...

Gdyby rozwiązanie z kontenerami, pozwalało całkowicie wyeliminować znikający/pojawiający się transport pewnie byłbym bardziej przychylnie nastawiony, ale takie pośrednie rozwiązanie budzi moje wątpliwości.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #16 : Marzec 26, 2015, 04:54:57 »

Cytuj
ustaw piechotę w dostępnym miejscu, doprowadź BWP na sąsiedni hex

Dlaczego na sąsiedni? Jaśnie panowie mogą podejść te 3 hexy, co?

Naprawdę gram całą Delta Force mając dwie piechoty konwencjonalne, dwie helikopterowe i dwie na Bradleyach i nie widzę
problemów. Generalnie, to ekipy z Brad'ów mają zakaz odchodzenia dalej niż na trzy heksy od wozów. A jak się komuś armia rozłazi to już nie moja wina. Przecież nie będziemy każdego niańczyć.

Cytuj
ilość  manewrów koniecznych by je rozładować, przeprowadzić atak

Znów to samo - ilość manewrów jest TAKA SAMA jak dotąd - podjazd, wysiad i akcja - w tej samej kolejce.
W drugiej kolejce, w drugą stronę: wsiad i odjazd. Tyle że ten wysiad i wsiad  trzeba zrobić ręcznie, kliknięciem.

W konwencjonalnym GTP jest tak, że zwykła piechota, nie wysiada aż do następnej kolejki - choćby nie wiem co.
A jeśli mają Disembark After Move - to z kolei wysiadają - tez choćby nie wiem co.

Tutaj natomiast SAM DECYDUJESZ czy po dojechaniu klikniesz "wysiad" - czy nie - i zaatakujesz samym BWP.

Słuchaj, czy Ty w ogóle grałeś taką piechotą? Czy ja tu rozwiewam trochę z sufitu wzięte wątpliwości?

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #17 : Marzec 26, 2015, 06:44:58 »

Cytuj
Słuchaj, czy Ty w ogóle grałeś taką piechotą?
A masz już gotową deltę z taką piechotą?

Ja akurat w delcie używałem głównie piechoty transportowanej śmigłowcami. Bradleye nie miały za wiele do roboty, bo zanim przybyły na pole walki, to było po ptokach - samoloty i lekka piechota a szczególnie komandosi czyścili wszystko.  Chciałbym zobaczyć śmigłowce jako kontenery i całkowity brak organicznych śmigłowców. Wreszcie musiał bym uważać na śmigłowce, aby ich nie zestrzelono. Skończyły by się też rajdy w stylu uderz i odskocz w jednej turze.
Ach rozmarzyłem się...

Ale do rzeczy...

Zastanawiałem się nad wątpliwościami Waldziosa i wyszło mi na to samo, co pisze Gustlik. Jedno co ma znaczenie a nie pisaliśmy o tym, co odróżnia piechotę z transportem organicznym od tej z kontenerowym BWP to 2 jednostki zamiast jednej. Dwa ataki są zawsze skuteczniejsze niż jeden. Pytanie teraz o ceny. Jeśli oba zestawy będą w tej samej cenie to wybiorę zestaw kontenerowy.
Pewnie ceny trzeba będzie ustawić w poniższym stylu:
- piechota + transport organiczny Bradley - najtaniej
- piechota + transport kontenerowy Bradley - średnio
- piechota na ciężarowce + Bradley - najdrożej (no chyba, że piechota Bradley zniknie w ogóle)
to powinno dać możliwości wyboru w stylu coś za coś.

Edit:
Cytuj
- piechota na ciężarowce + Bradley - najdrożej
jako dwie niezależne jednostki a nie żeby jedną w drugą Evil
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2015, 07:15:52 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #18 : Marzec 26, 2015, 07:04:00 »

Tak piechota sprawuje się rewelacyjnie w połączeniu z BWP. Dlatego popieram tą opcję, w pierwszej wersji kontenera dawało się radę wsadzić na BWP czołg. Evil Evil Ale to poprawione zostanie. Bardziej ekscytujący jest dla mnie test nowego transportu morskiego Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes Roll Eyes
Bradley to BWP nie da rady wozić nim piechoty z ciężarówką jako transportem organicznym. O BWP powinniśmy myśleć jak o BWP czyli piechota plus walczący środek transportu. Bez fanaberii w stylu BWP plus piechota najlepiej z transporterem jako desant Wink Wink

Dla mnie i tak podstawą jest mobilność więc taki zestaw to w zasadzie taki dodatek do sił mobilnych. Interesuje mnie kwestia nowych śmigłowców choć tu akurat nic bym nie zmieniał. Choć z tego co pisze Luis będą 3 kontenery morski, lądowy i lotniczy, Co otwiera kwestię transportu lotniczego. NP jak 3 transporty lotnicze to faktycznie 3 samoloty transportowe przydzielone do scenariusza. W razie zestrzelenia lipa z transportem Evil Evil Evil Evil
« Ostatnia zmiana: Marzec 26, 2015, 07:18:55 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #19 : Marzec 26, 2015, 07:24:13 »

Cytuj
A masz już gotową deltę z taką piechotą?

No przecież tutaj, poniżej w temacie: "Nowe opcje transportu..." podpinałem parę dni temu. Rudel prosił.
Jest tam zapięte - gdzieś w połowie dyskusji.

Z tym, że to nie jest Delta z taką piechotą, tylko efil ma być z taką piechotą - ale tam jest jedno i drugie.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #20 : Marzec 26, 2015, 07:33:03 »

Słuchaj, czy Ty w ogóle grałeś taką piechotą? Czy ja tu rozwiewam trochę z sufitu wzięte wątpliwości?
Oczywiście, grałem w nową wersje delty (która ostatnio zamieściłeś) i całkiem przyzwoicie to działało, szczególnie w początkowych scenariuszach (rozegrałem tylko kilka pierwszych misji), ale to tak naprawdę niczego nie dowodzi.

Moje wątpliwości nie dotyczą sytuacji gdy mamy kilkanaście jednostek na całej mapie, ale rozbudowanych intensywnych scenariuszy gdzie będzie kilkadziesiąt jednostek na stronę, plus kilkanaście transportów kontenerowych.
W skrócie, obawiam się tego co się stanie, gdy na mapie zrobi się ciasno!
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #21 : Marzec 26, 2015, 07:36:20 »

o ja roztargniony  Banghead
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #22 : Marzec 26, 2015, 07:39:56 »

Cytuj
W skrócie, obawiam się tego co się stanie, gdy na mapie zrobi się ciasno!

No to już sobie będzie musiał dowódca wybrać - co woli. Sprzęt trzeba dobrać do warunków terenowych.
Jak będzie wyglądało na to, że jest ciasno, to może kupić piechocie ciężarówki. W Delcie można na SHeksach
upgrade'ować jednostki.

Generalnie taki transport będzie dotyczył głównie nowoczesnych kampanii, gdzie nie gra się już takimi tłumami.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #23 : Marzec 26, 2015, 07:43:17 »

Na wszelakie problemy odpowiedzą nam testy. A kontenerów może się trochę zrobić na mapie to nie ulega wątpliwościom. Z drugiej strony silnik da radę z 800 jednostkami na mapie choć mało map taki tłum pomieści.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #24 : Marzec 27, 2015, 02:28:38 »

Obiecałem opisać jak kwestie kto kogo może wozić rozwiązane są w SPWaW.
Otóż każda jednostka ma dwie wagi:
- waga własna
- dopuszczalna masa ładunku
I właściwie to powinno wystarczyć, choć w grze definicja jest szersza.
Waga i masa ładunku określona jest trzema cyframi:
- 0xx - jednostki lekkie - jeep;  (piechota moździerz) (miejsce zajmowane na pace ciężarówki)
- 1xx - jednostki średnie - np holownik średni lub działo atg 37mm (100 - uciąg xx - miejsce na pace dla załogi holowanej jednostki)
- 2xx - jednostki najcięższe np. holownik ciężki lub 88mm atg (200 - uciąg xx - miejsce na pace dla załogi holowanej jednostki)

I tak aby holować działo o masie 125 holownik musi być co najmniej 125 lub 225. Holownik może holować tylko jedną jednostkę o masie >100. Natomiast holownik może przewozić kilka jednostek o masie < 100 i/lub holować działo. Do obliczenia wolnego miejsca na jednostki lekkie bierze się pod uwagę sumę wagi określoną 2 ostatnimi cyframi dla wszystkich jednostek.

Przykłady:
Holownik o uciągu 50 może przewozić 5 jednostek o masie 10 lub dwie o masie 25
Holownik o uciągu 150 może również przewozić 5 jednostek o masie 10 lub dwie o masie 25 (bo 100 nie liczy się dla miejsca "na pace")
Holownik o uciągu 150 może ciągnąć działo o masie 130 i dodatkowo 2 jednostki o masie 10

Jak bym wyrażał się niezbyt precyzyjnie to piszcie - dam więcej wyjaśnień i przykładów.
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2015, 02:32:44 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #25 : Marzec 27, 2015, 02:41:59 »

Obiecałem opisać jak kwestie kto kogo może wozić rozwiązane są w SPWaW.
To rozwiązanie pochodzące jeszcze z czasów pierwszej części Steel Panthers.
SPWaW to tylko jeden z klonów (równolegle istnieje SPWW2).
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #26 : Marzec 28, 2015, 11:38:38 »

Tak trochę myślałem o kontenerach lotniczych. Brakuje nam w nowoczesnym uzbrojeniu np samolotów przeciw-radiolokacyjnych, przeciw-okrętowych. Można to rozwiązać dając odpowiednim samolotom możliwość przenoszenia odpowiednich rakiet. Jak to byśmy rozwiązali znaczy ile rakiet na samolot czy ile za taką rakietę i gdzie ją załadować. Przy takich możliwościach może i współczesną kampanię morską by można opracować Evil
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #27 : Marzec 28, 2015, 12:08:09 »

Kontenery lotnicze przenoszące pociski (bomby, rakiety, torpedy) to m.in. poniższe zagadnienia do rozwiązania:

1. sposób poruszania się pocisków
- albo bezpośrednio do celu w jednej turze - po linii prostej (np. torpeda)
- albo po wytyczanej ścieżce w jednej turze - np. rakieta manewrująca
(obecnie nie możemy tego limitować)
- albo przez wiele tur (rakiety dalekiego zasięgu): ruch automatyczny do wyznaczonego na początku celu czy ręcznie możemy nimi sterować

2. Dwa rodzaje czasu życia
- jedna tura lub mniej - de facto taki pocisk powinien zginąć zaraz po utracie fokusu / kliknięciu w inną jednostkę (torpeda)
- wiele tur (rakiety dalekiego zasięgu)

3. Jak przechwytywać wystrzelone pociski (rakiety) oraz:
- co zrobić jeśli pocisk dalekiego zasięgu na swej drodze napotka inną wrogą jednostkę

4. Doświadczenie
- pociski powinny brać doświadczenie z jednostki je wystrzeliwującej
- trafienie pociskiem powinno dawać doświadczenie  jednostce wystrzeliwującej pocisk
- zdobywanie lidera

5. Jednostki strzelające pociskami powinny móc wspierać ogniem - czyli automatyczne wystrzeliwanie pocisków

6. Magazynowanie pocisków
- podczas zakupu do jednostki np. lotniczej albo do lotniskowca
- w trakcie gry przenoszenie pomiędzy np. samolotem a lotniskowcem / lotniskiem
- w trakcie zakupów pomiędzy scenariuszami przenoszenie pomiędzy lotniskami/lotniskowcami/samolotami/magazynem??

7. Rozwiązanie problemów
- co zrobić jeśli pocisk dalekiego zasięgu po osiągnięciu celu nie znajdzie nic do trafienia
- co zrobić jeśli cel uniknie (evade) ataku

8. Pociski wielogłowicowe...

Zebrałem tylko część faktów odnośnie zagadnienia pocisków. Dla zwolenników pocisków jako osobne jednostki polecam odpowiedź na pytanie co miały by one robić a co nie jest dostępne teraz.

List możliwości jakie dały by pociski i  propozycje ich rozwiązania w oparciu o obecny silnik gry
1. Atak rakietowy z poza zasięgu innych jednostek
Rozwiązanie: zwiększenie zasięgu jednostki rakietowej

2. Rozróżnienie typu ataku np. dla niszczyciela artyleria/torpedy
Rozwiązanie: ??
Komentarz: Na szczeblu jednostki takie rozróżnienie jest konieczne ale czy na szczeblu batalionu?

3. Przezbrajanie jednostek
Rozwiązanie: Darmowy upgreade w SH/Lotnisku/Lotniskowcu

Resztę zostawiam dla Was.
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2015, 03:26:01 wysłane przez Jaro » Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #28 : Marzec 28, 2015, 12:28:41 »

Co do przechwytywania rakiet to silnik gry daje sobie z tym radę (posty na JP). Nie ma potrzeby prowadzić rakiety przez parę tur mamy mapy największe to 180x160 km. Każda rakieta to przeleci Evil Evil Evil migiem. Raczej nie koncentrować się na doświadczeniu strzelającego taką rakietę (np. Super Etendard i MM40 Exocet), bo samolot może walczyć klasycznie. Z niszczycielami i nowoczesną flotą to zagwozdka bo zasięg rażenia nowoczesnych środków walki może swobodnie objąć całą mapę.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2015, 12:41:36 wysłane przez Rudel » Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #29 : Marzec 28, 2015, 12:50:10 »

. Raczej nie koncentrować się na doświadczeniu strzelającego taką rakietę (np. Super Etendart i MM40 Exocet), bo samolot może walczyć klasycznie.
A to już nie jest takie oczywiste. Doświadczenie znacznie wpływa na walkę. Jeśli torpedy będą pociskami to samoloty torpedowe w kampaniach morskich nie będą zdobywać doświadczenia (pomijam obronę przed myśliwcami). i staną się łatwym łupem. Jeśli nie zostanie rozwiązany problem przekazania doświadczenia od samolotu do np. torpedy to doświadczenie samolotów (pilotów) nie będzie wpływać na wynik walki. Pojawi się niespójność i część graczy będzie się tego domagać...
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.092 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)