Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Marzec 29, 2024, 02:10:54
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
Strony: [
1
]
2
3
...
14
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne (Przeczytany 54016 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
:
Czerwiec 15, 2015, 01:50:52 »
Ponieważ ostatnia wersja silnika gry pozwala zlikwidować ograniczenia zasięgu obrony dla Flaków. Jest wreszcie okazja by uporządkować efila i zlikwidować podwójne, albo i potrójne jednostki typów Flak/AD.
Najpierw trochę historii - skąd one się wzięły?
Otóż wzięły się stąd, że każda klasa AT, AD i Flak - ma (miała) swoje zady i walety. Żadna z nich nie pozwalała w pełni pokazać właściwości "Dual purpose gun" - i tak:
-AT z możliwością ataku AD - niezłe, ale nie dawał automatycznej obrony plot.
-AD z możliwością ataku lądowego - niestety walił przez budynki, lasy i góry. Okazało się, że AD używa ognia nie wprost - jak ART.
-Flak - prawie by było, ale w obronie plot strzelał tylko na 1 heks, co dla działa 75-88mm było zwykła obrazą.
No i tak, żeby wykorzystać różne aspekty tych możliwości - sporo dział plot, miało swoje alter ego w klasie Flak, tylko po to
żeby mogło jednak strzelać do celów naziemnych. Niemiecka 8.8 ma nawet TRZY wersje - po jednej, w każdej z klas - AT, AD Flak.
Od dzisiaj, dzięki nowemu silnikowi gry i wpisie w cfg, Flaki mogą bronić TAK SAMO JAK AD - na pełny zasięg (albo taki jaki im się ustawi).
Wszystkie działa "dual purpose" - mogą zatem zostać w jednym egzemplarzu, w klasie Flak
Nie ma potrzeby dalszego utrzymywania podwojonych albo i potrojonych jednostek.
Problem polega jedynie na tym
jak i czym mądrze je zastąpić
- z uwagi na istniejące kampanie.
Oczywiście to głownie dotyczy kampanii niemieckich, bo tam tych 88 jest najwięcej.
Otwieram zatem dyskusję
- świadom tego, że być może będzie to wymagało także przerabiania sporej części kampanii. Niemniej zysk dla przejrzystości i logiki efila będzie chyba ogromny.
Nawiasem mówiąc po tych zmianach olbrzymia większość dział przeciwlotniczych mogłaby zostać przeniesiona do klasy
Flak i czasem pieprznąć w jakiś czołg. W AD pozostałyby tylko takie działa, które
absolutnie nie miały możliwości prowadzenia ognia do celów lądowych.
«
Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2015, 05:09:56 wysłane przez Gustlik
»
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Duże zmiany w grze! Flak 8.8 i inne - pilne!
«
Odpowiedz #1 :
Czerwiec 15, 2015, 02:11:45 »
Na początek różnice, którą należy wziąć pod uwagę:
- flak automatycznie broni jednostek lądowych a AD nie
- samolot zaatakowany przez flak odpowie ogniem, a przy ataku przez AD nie odpowie
A teraz na temat sposobu zmian.
Może przyjąć zasadę, że jednostki wycofywane z efila oznaczane są jako "no buy" dla AI i gracza. Wciąż będzie można je spotkać w istniejących kampaniach, ale dzięki temu nie zostanie zachwiana grywalność. Autorzy kampanii będą mogli w odpowiednim czasie dokonać zmiany.
Pozostaje jeszcze tylko kwestia nazewnictwa dla wycofanych jednostek, aby można je łatwo wychwycić podczas gry i aby nie myliły. Można na przykład nazwę wziąć w nawias kwadratowy [].
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze! Flak 8.8 i inne - pilne!
«
Odpowiedz #2 :
Czerwiec 15, 2015, 02:56:54 »
Co do zastąpienia, to może być kłopotliwe w przypadku jednostek zdublowanych, ze względu na wsteczną kompatybilność starszych kampanii, pewnie najlepiej będzie po prostu wyłączyć możliwość kupna tych jednostek...
W przypadku jednostek niemieckich mamy 23 jednostki w klasie AD, z tego 3 mogą tam pozostać, 16 można bezpiecznie przenieść do klasy flak, pozostają 4 problematyczne zdublowane 88mm (2x 88mm FlaK 36/40, 2x 88mm FlaK 37)...
Pozostałe nacje maja zwykle po jednej takiej jednostce (85mm M 39 L/52 dla USSR, 40mm Bofors dla większości pozostałych).
Myślę ze wyłączenie możliwości kupna dla tych kilku/kilkunastu jednostek powinno tymczasowo załatwić sprawę..., a w międzyczasie można będzie aktualizować starsze kampanie...
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze! Flak 8.8 i inne - pilne!
«
Odpowiedz #3 :
Czerwiec 15, 2015, 03:00:11 »
Cytuj
- flak automatycznie broni jednostek lądowych a AD nie
No jak nie broni - a od czego jest AD, jak nie od obrony jednostek lądowych?
Cytuj
Co do zastąpienia, to może być kłopotliwe w przypadku jednostek zdublowanych, ze względu na wsteczną kompatybilność starszych kampanii,
Jedną na pewno będzie można zastąpić przez działo 5cm Flak - działo plot zostanie na swoim miejscu - tyle że słabsze.
«
Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2015, 03:01:52 wysłane przez Gustlik
»
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1652
Odp: Duże zmiany w grze! Flak 8.8 i inne - pilne!
«
Odpowiedz #4 :
Czerwiec 15, 2015, 03:02:20 »
no dobra... chodziło o obronę jednostek lądowych przed atakiem z lądu. Sorki.
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze! Flak 8.8 i inne - pilne!
«
Odpowiedz #5 :
Czerwiec 15, 2015, 03:19:01 »
Cytuj
no dobra... chodziło o obronę jednostek lądowych przed atakiem z lądu. Sorki.
Ale Suport Fire dla flaków jest do włączenia / wyłączenia, przy pomocy okienka "Support".
CKMy ją akurat mają, ale wiele innych flaków nie.....
Cytuj
- samolot zaatakowany przez flak odpowie ogniem, a przy ataku przez AD nie odpowie
Ale jeśli Flak będzie mógł atakować z pełnego zasięgu, a przynajmniej z dwóch heksów, to samoloty
będą milczały, chyba że wejdą w bliski kontakt z 1 heksa.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze! Flak 8.8 i inne - pilne!
«
Odpowiedz #6 :
Czerwiec 15, 2015, 03:49:14 »
Cytat: Gustlik Czerwiec 15, 2015, 03:00:11
Jedną na pewno będzie można zastąpić przez działo 5cm Flak - działo plot zostanie na swoim miejscu - tyle że słabsze.
Tez dobry pomysł. Przy czym proponuje zastępować wersje FLAK (zamiast AD), wpływ na całokształt obrony plot będzie mniejszy.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze! Flak 8.8 i inne - pilne!
«
Odpowiedz #7 :
Czerwiec 15, 2015, 04:55:58 »
Czekaj, czekaj - bo nie rozumiem, ale ja właśnie chciałem, żeby 8.8 zostały jako Flaki - ze względu na swoją "dualistyczną" użyteczność.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #8 :
Czerwiec 15, 2015, 05:12:26 »
Próbnego efila, z próbnym "cfg" zapiąłem w temacie efilowym
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/gustlik-efile-dla-open-general/msg35972/#new
Flaki powinny móc bronić z dwóch heksów.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze! Flak 8.8 i inne - pilne!
«
Odpowiedz #9 :
Czerwiec 15, 2015, 05:15:46 »
Cytat: Gustlik Czerwiec 15, 2015, 04:55:58
Czekaj, czekaj - bo nie rozumiem, ale ja właśnie chciałem, żeby 8.8 zostały jako Flaki - ze względu na swoją "dualistyczną" użyteczność.
Nie o to mi chodziło....
Mamy 88mm FlaK 36/40 (FLAK) i 88mm FlaK 36/40(AD),
zamiast zastępować 88mm FlaK 36/40(AD) -> 5 cm FlaK 41(FLAK) i osłabić obronę plot w starych kampaniach,
sugerowałem zastąpienie 88mm FlaK 36/40(FLAK) -> 5 cm FlaK 41(FLAK), i przeniesienie 88mm FlaK 36/40(AD) -> 88mm FlaK 36/40(FLAK), w ten sposób zmiany w obronie plot powinny być mniej dotkliwe...
Cytat: Gustlik Czerwiec 15, 2015, 05:12:26
Flaki powinny móc bronić z dwóch heksów.
Dwa hexy to ograniczenie próbne czy ostateczne?
«
Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2015, 05:19:10 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #10 :
Czerwiec 15, 2015, 05:49:09 »
Nie, nie - absolutnie próbne.
Tak tylko, żeby zobaczyć jak to działa i z czym to sie je....
Zresztą w klasie Flak, jak na razie, są raczej te drobniejsze sprzęty....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #11 :
Czerwiec 15, 2015, 05:51:54 »
Aha - jeszcze taka dygresja - gdyby rzeczywiście zdecydować się na takie zmiany, to chyba trzeba by zmienić tę nieszczęsną nazwę klasy z Flak na "Działa uniwersalne" (wersja pol.), "Dual Purpose Art." (wersja ang.)
Prawdę mówiąc, to ta nazwa Flak nie ma sensu i teraz
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #12 :
Czerwiec 15, 2015, 06:24:00 »
Przetestowałem obronę z dwóch hexów, wygląda na to ze działa OK:
Cytuj
=========
Air Defense ... U:29 (no name) 8.8 FlaK 36/40 [FlaK]
Dist:2
<Str=10 AA:13>
.. Odds firing U:29:
.. U:29 EffAtk=13 EffDef=6 | U:28 EffAtk=0 EffDef=7
.. Loses on U:28 EffDef:7 by U:29 EffStr:10 EffAtk:13
DiceToKill >= 15 DiceToSuppress >= 11 Diff:+4 10 Dices(1,20)
Dice , +10, +13, +14, +9, +18, +18, +15, +5, +13, +14
Result , +14, +17, +18, +13, +22, +22, +19, +9, +17, +18 | Destroy:7 Supress:5
* Total: Destroy:7 Supress:3
Experience: | U:29=+7 U:28=+14
* Attack broken by AirDefense!
Result Attacker: U:28 * Destroyed 7 Suppressed 3
Result Defender: U:30 * Destroyed 0 Suppressed 0
----------------------------------------------------
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #13 :
Czerwiec 15, 2015, 07:27:53 »
Cytat: Gustlik Czerwiec 15, 2015, 05:51:54
Aha - jeszcze taka dygresja - gdyby rzeczywiście zdecydować się na takie zmiany, to chyba trzeba by zmienić tę nieszczęsną nazwę klasy z Flak na "Działa uniwersalne" (wersja pol.), "Dual Purpose Art." (wersja ang.)
Prawdę mówiąc, to ta nazwa Flak nie ma sensu i teraz
No- zmiana nazwy byłaby też czytelniejsza do całego zagadnienia.
Bardzo fajna wizja walk, gdzie nareszcie siły plot będą zagrożeniem, nie zaś "chłopcami do bicia". Zwłaszcza, że mając słabe współczynniki w obronie będą wybitnie defensywną jednostką.
Rozumiem, że z większych kalibrów to tylko chyba Bofors i rosyjska 37mm ( plus odpowiedniki) będą miały ruch 1.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #14 :
Czerwiec 15, 2015, 07:33:14 »
Cytuj
Rozumiem, że z większych kalibrów to tylko chyba Bofors i rosyjska 37mm ( plus odpowiedniki) będą miały ruch 1.
O ruchu, to akurat jeszcze nie mówiliśmy ani słowa.....
Jak już ustalimy co ma być w klasie Flak, a co w AD, to przyjdzie czas i na ruch....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: [
1
]
2
3
...
14
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...