Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 19, 2024, 01:21:36
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
14
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne (Przeczytany 54330 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #15 :
Czerwiec 15, 2015, 07:36:01 »
Cytuj
Przetestowałem obronę z dwóch hexów, wygląda na to ze działa OK:
A kto był ofiarą? Bo nieźle dostał....
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #16 :
Czerwiec 15, 2015, 07:47:15 »
Cytat: Gustlik Czerwiec 15, 2015, 07:36:01
A kto był ofiarą? Bo nieźle dostał....
G3M Nell, z przyzwyczajenia eksperymenty robię na pierwszym scenariuszu W17.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #17 :
Czerwiec 15, 2015, 09:06:05 »
Cytat: Gustlik Czerwiec 15, 2015, 07:33:14
Cytuj
Rozumiem, że z większych kalibrów to tylko chyba Bofors i rosyjska 37mm ( plus odpowiedniki) będą miały ruch 1.
O ruchu, to akurat jeszcze nie mówiliśmy ani słowa.....
Jak już ustalimy co ma być w klasie Flak, a co w AD, to przyjdzie czas i na ruch....
O ruchu tylko tak napomknąłem, bo teraz sobie sklejam parę rzeczy i oglądałem wózki do przewozu 88-mki, tylko wersja pepanc jest realnie mobilna, mimo że to niezgodne z regulaminem.
Wiem, ze to głupio zabrzmi, ale skoro działko 20 mm ma zasięg jeden, to ckm nie powinien mieć też takiego zasięgu?
Ew. osobno zrobić jednostkę piechoty (?) z zasięgiem 2, która ma właśnie ckm.
Tak tylko na głos myślę, po prostu nie chciałbym "uszkodzić" ckm-u, ale może wtedy w plot 20mm dać 2 zasięgu TYLKO do celów powietrznych? Bo skoro potem taki amerykański M17 ma też zasięg 1?
Problem byłby tylko w przypadku kampanii, gdzie obrońcy nie mają innych możliwości niż właśnie ckm-y... to wtedy jednostka z ckm2, a plot 1?
Przepraszam za chaos wypowiedzi.
«
Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2015, 09:09:47 wysłane przez Zsamot
»
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #18 :
Czerwiec 15, 2015, 09:38:34 »
Cytat: Zsamot Czerwiec 15, 2015, 09:06:05
Wiem, ze to głupio zabrzmi, ale skoro działko 20 mm ma zasięg jeden, to ckm nie powinien mieć też takiego zasięgu?
Ew. osobno zrobić jednostkę piechoty (?) z zasięgiem 2, która ma właśnie ckm.
Raczej sensownie byłoby zwiększyć zasięg działka 20mm (i większości flaków) do 2 hexów.
Nie ma sensu by po przeniesieniu jednostek istniała rozbieżność w zasiegu miedzy obecnymi FLAK'ami i byłymi AD (z których większość ma 2 hexy zasięgu).
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #19 :
Czerwiec 15, 2015, 09:39:26 »
O tej niekonsekwencji w ckm-ach, to już kilka razy było i sam nieraz broniłeś tezy, żeby ckm miał 2 heksy,
tak aby mógł dawać osłonę, bo inaczej będzie całkiem bezużyteczny. No więc strzelał na dwa heksy po lądzie
a z racji Flak'a miał obronę AD ograniczoną do 1.
Ale teraz kiedy AD Flaka będzie rozszerzone do 2-3(?) heksów, może warto faktycznie zastanowić się, czy
ckm nie będzie za silny i czy te 2 - to nie za dużo.
Zwłaszcza w kontekście, o którym piszesz - gdy większość cięższego sprzętu nadal ma 1.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #20 :
Czerwiec 15, 2015, 09:54:40 »
Cóż dobre zmiany się szykują. Co do zasięgów i wspierania przez nowe działa
plot to taka mała dygresja pod Tułą szpica pancerna Guderiana została zmasakrowana przez okopane w lesie 37mm plotki.Te nowe działa dają nowe możliwości konfigurowania obrony plot jak i zarazem ppanc. Teraz tylko jasne kryteria odnośnie zasięgów ognia plot i ppanc i można iść w bój. Generalnie myślę że skuteczność dział plot jako ppanc sprawdzała się ze względu na masowość ognia (szybkostrzelność). Pomyśleć wypada o zasięgu ognia plot i ppanc a nie były one takie same.
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #21 :
Czerwiec 15, 2015, 11:22:46 »
Cytat: Rudel Czerwiec 15, 2015, 09:54:40
Cóż dobre zmiany się szykują. Co do zasięgów i wspierania przez nowe działa
plot to taka mała dygresja pod Tułą szpica pancerna Guderiana została zmasakrowana przez okopane w lesie 37mm plotki.Te nowe działa dają nowe możliwości konfigurowania obrony plot jak i zarazem ppanc. Teraz tylko jasne kryteria odnośnie zasięgów ognia plot i ppanc i można iść w bój. Generalnie myślę że skuteczność dział plot jako ppanc sprawdzała się ze względu na masowość ognia (szybkostrzelność). Pomyśleć wypada o zasięgu ognia plot i ppanc a nie były one takie same.
Tak, zmiany zapowiadają się ciekawie-dadzą nowe możliwości
.
A co miałeś na myśli-że "zasięg" ognia pelot i ppanc powinien być inny (i jak to chcesz zrealizować w jednym dziale?)
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #22 :
Czerwiec 16, 2015, 12:25:19 »
A mam na myśli o ile to możliwe taką konfigurację 88 mm (3 zasięg plot i 2 zasięg do celi naziemnych czyli ppanc). To tylko przykład ale rzecz warta przemyślenia. Tak samo z CKM i działkami do 30mm trzeba tu coś pomyśleć może, bo warto uporządkować ten temat. Działka 20 mm mogą działać w obronie naziemnej jak CKM tylko być od nich ciut bardziej mordercze dla piechoty i transportu.
«
Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2015, 12:31:24 wysłane przez Rudel
»
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #23 :
Czerwiec 16, 2015, 12:51:29 »
Cytat: Rudel Czerwiec 16, 2015, 12:25:19
A mam na myśli o ile to możliwe taką konfigurację 88 mm (3 zasięg plot i 2 zasięg do celi naziemnych czyli ppanc).
To nie działa w ten sposób, globalny zasięg FLAKów ustawiany w EQUIP.cfg to maksymalny zasięg na jakim FLAK może bronic jednostki przeciwko atakom powietrznym, przy czym ten zasięg nie może przekroczyć konwencjonalnego zasięgu FLAKa.
.
Zasięg obrony przeciwlotniczej można wydłużyć tylko do maksymalnego zasięgu działa.
Przykładowo, przy 'flak_range = 2':
- FLAK z zasięgiem 1, strzela na 1 hex do celów naziemnych/powietrznych i broni obszar w promieniu 1 hexa przeciwko atakom z powietrza,;
- FLAK z zasięgiem 2, strzela na 2 hexy do celów naziemnych/powietrznych i broni obszar w promieniu 2 hexów przeciwko atakom z powietrza;
- FLAK z zasięgiem 3, strzela na 3 hexy do celów naziemnych/powietrznych i broni obszar w promieniu 2 hexów przeciwko atakom z powietrza;
itd.
«
Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2015, 12:56:40 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #24 :
Czerwiec 16, 2015, 12:55:56 »
Cytuj
A mam na myśli o ile to możliwe taką konfigurację 88 mm (3 zasięg plot i 2 zasięg do celi naziemnych czyli ppanc)
Nie, tak się nie da.
Zasadą klasy Flak było strzelanie we własnej kolejce na pełny zasięg - pełny i ten sam dla celów lądowych i powietrznych - ale w obronie tylko na jeden heks - do celów powietrznych.
To co teraz miałby ulec zmianie to ta druga wartość.
Zatem Flak strzela do celów lądowych i powietrznych nadal na tyle samo
natomiast broni na ilość zdefiniowaną,
ale nie większą niż jego maksymalny zasięg
.
Zatem nie może zaistnieć sytuacja gdy Flak miałby strzelać dalej w powietrze niż po ziemi.
Odwrotnie tak ale
tylko w obronie.
a) - Zdefiniowanie
zasięgu obronnego
dla flaków następuje na poziomie całego efila - poprzez plik cfg.
b) - Zdefiniowanie
aktywnego zasięgu ataku
następuje na poziomie konkretnej jednostki
Jeżeli b) jest mniejsze od a) - to obowiązuje b)
Jeśli na przykład zasięg obrony Flaków ustawimy na 2 heksy, to:
- Flaki o zasięgu 3, będą atakować na 3, a bronić na 2
- Flaki o zasięgu 2, będą atakować na 2 i bronić na 2
- Flaki o zasięgu 1, będą atakować na 1 i bronic na 1
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1193
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #25 :
Czerwiec 16, 2015, 07:34:23 »
To i tak postęp bardzo ta rola dwoistości Flak mi się podoba, nawet jeżeli nie ma rozbicia na zasięgi do celi plot i ppanc. No to te działa będą chyba w składzie każdej armii nieco większej ilości
niż do tej pory
Zapisane
Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #26 :
Czerwiec 16, 2015, 07:19:47 »
Cytat: Gustlik Czerwiec 15, 2015, 09:39:26
O tej niekonsekwencji w ckm-ach, to już kilka razy było i sam nieraz broniłeś tezy, żeby ckm miał 2 heksy,
tak aby mógł dawać osłonę, bo inaczej będzie całkiem bezużyteczny. No więc strzelał na dwa heksy po lądzie
a z racji Flak'a miał obronę AD ograniczoną do 1.
Ale teraz kiedy AD Flaka będzie rozszerzone do 2-3(?) heksów, może warto faktycznie zastanowić się, czy
ckm nie będzie za silny i czy te 2 - to nie za dużo.
Zwłaszcza w kontekście, o którym piszesz - gdy większość cięższego sprzętu nadal ma 1.
Toteż sam piszę ostrożnie, by nie zabrać waloru broni, która w wielu kampaniach ma duże znaczenie.
Reasumując:
- byłoby idealnie, gdyby zasięg do celów naziemnych był mniejszy/równy powietrznym. Z preferencją na mniejszy.
Bo jeżeli np. plotka 37mm strzela do czołgu z 2 heksów, to czemu on mając np. działko 50mm może to uczynić tylko z jednego heksu?
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #27 :
Czerwiec 16, 2015, 07:46:40 »
Cytuj
Reasumując:
- byłoby idealnie, gdyby zasięg do celów naziemnych był mniejszy/równy powietrznym. Z preferencją na mniejszy.
Bo jeżeli np. plotka 37mm strzela do czołgu z 2 heksów, to czemu on mając np. działko 50mm może to uczynić tylko z jednego heksu?
Pytanie godne filozofa.... albo przynajmniej "1 z 10".
Niejeden post na ten temat zostanie tu zaraz napisany. Niestety - nie mam gotowej odpowiedzi.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4746
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #28 :
Czerwiec 16, 2015, 09:12:21 »
Widzę to w ten sposób:
- zakładam że działa przeciwpancerne strzelają na jeden hex, nie dlatego ze taki mają zasięg maksymalny, ale dlatego ze na tym zasięgu mają optymalną penetracje pancerza;
przykładowo: 5 cm Pak 38 w efilu ma 11 HA, co odpowiada penetracji na dystansie 100-500m (w zależności od amunicji); gdyby działo strzelało na dwa hexy HA musiałoby by spaść do około 2-3 punktów;
- działa FLAK, przede wszystkim strzelają do celów powietrznych, efektywny zasięg powinien być odpowiednio większy,
atak na cele lądowe jest tu cechą drugorzędna, dlatego należałoby penetracje dział FLAK dostosować do zasięgu (tak jak to jest zrobione w artylerii);
przykładowo: 3.7cm PaK36 strzela na 1 hex ale ma penetracje 7HA, natomiast 37mm FlaK36 strzela na 2 hexy ale penetracja spada do 2HA (17 mm na dystansie 1500m); oczywiście tych wartości nie trzeba traktować dosłownie, odpowiednie uśrednienie w zupełności wystarczy;
Podsumowując, proponowałbym zasięg większości flaków ustawić na 2 hexy, jednocześnie odpowiednio zmodyfikować parametry ataku (zwłaszcza HA), tak by atak odpowiadał strzałowi na dystansie większym niż 1 hex.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6915
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #29 :
Czerwiec 16, 2015, 09:22:25 »
Cytat: Waldzios Czerwiec 16, 2015, 09:12:21
Widzę to w ten sposób:
- zakładam że działa przeciwpancerne strzelają na jeden hex, nie dlatego ze taki mają zasięg maksymalny, ale dlatego ze na tym zasięgu mają optymalną penetracje pancerza;
przykładowo: 5 cm Pak 38 w efilu ma 11 HA, co odpowiada penetracji na dystansie 100-500m (w zależności od amunicji); gdyby działo strzelało na dwa hexy HA musiałoby by spaść do około 2-3 punktów;
- działa FLAK, przede wszystkim strzelają do celów powietrznych, efektywny zasięg powinien być odpowiednio większy,
atak na cele lądowe jest tu cechą drugorzędna, dlatego należałoby penetracje dział FLAK dostosować do zasięgu (tak jak to jest zrobione w artylerii);
przykładowo: 3.7cm PaK36 strzela na 1 hex ale ma penetracje 7HA, natomiast 37mm FlaK36 strzela na 2 hexy ale penetracja spada do 2HA (17 mm na dystansie 1500m); oczywiście tych wartości nie trzeba traktować dosłownie, odpowiednie uśrednienie w zupełności wystarczy;
Podsumowując, proponowałbym zasięg większości flaków ustawić na 2 hexy, jednocześnie odpowiednio zmodyfikować parametry ataku (zwłaszcza HA), tak by atak odpowiadał strzałowi na dystansie większym niż 1 hex.
Bardzo sensowna odpowiedź. Zgadzam się.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
14
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...