Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Kwiecień 26, 2024, 11:25:53
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
Strony:
1
...
12
13
[
14
]
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne (Przeczytany 54471 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #195 :
Luty 27, 2017, 11:18:20 »
Moja refleksja po ostatnich zmianach z ckm-ami, gdy przeszły z klasy flak: nie oceniam tu samej zmiany, ALE:
-> komputer/ gracz (!!!) definitywnie utracił szansę obrony przed lotnictwem. Kiedyś nie można było bezkarnie wisieć nad celem, teraz nie ma niemal żadnego zagrożenia dla lotnictwa ze strony przeciwnika.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4749
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #196 :
Luty 28, 2017, 08:06:44 »
Cytat: Zsamot Luty 27, 2017, 11:18:20
-> komputer/ gracz (!!!) definitywnie utracił szansę obrony przed lotnictwem. Kiedyś nie można było bezkarnie wisieć nad celem, teraz nie ma niemal żadnego zagrożenia dla lotnictwa ze strony przeciwnika.
Chyba trochę niejasno się wyraziłeś....;
Na pewno, o żadnej "definitywnej" utracie obrony przed lotnictwem mowy nie ma. Holowane pelotki są tylko minimalnie droższe od ckm'ów (na przykład 'MG 34' 120pp vs '37mm flak' 132pp), więc zdecydowanie jest czym się bronić. Ckm'y plot i działka 20mm są w tej samej cenie, lub tańsze.
Ckm'y przestały być bronią plot, więc bezkarne wiszenie na nimi jest tak samo naturalne jak bezkarne wiszenie nad czołgiem czy moździerzem. Problemem może być co najwyżej ewentualny brak lub niedobór broni plot w scenariuszu.
Już dawno przyznałem, że różnica w niektórych (zwłaszcza "wczesnych") scenariuszach może być odczuwalna.
To jednak moim zdaniem jest kwestia wprowadzenia minimalnych poprawek do scenariuszy.
IMHO jeśli uważasz, że w którymś z scenariuszy obrona plot istotnie ucierpiała, poproś autor o poprawki. Nie sądzę by ktoś sprawiał większe problemy, szczególnie jeśli jasno sprecyzujesz problem w danym scenariuszu.
W przypadku gdy uważasz, że 1-heksowy ckm plot nie zastępuje wystarczająco oryginału, możesz zasugerować zastąpienie go pelotką o obniżonych stanach (na przykład wrześniowa "bateria artylerii przeciwlotniczej motorowej typu A" uzbrojona w '40 mm wz. 36', może mieć stany 4/4 i nadal lepiej sprawdzać się od starego ckm'u).
Szczerze mówiąc, zawsze uważałem ckm'y za raczej bezużyteczne z punktu widzenia obrony plot gracza i strasznie upierdliwe (choć niegroźne) z punktu wiedzenie obrony plot komputera.
Generalnie je ignorowałem (mimo że wkurzały mnie absurdalnymi krytykami), więc nawet gdybym się uparł, nie jestem w stanie wykazać istotnej różnicy w scenariuszach (i istotnie pomóc w poprawkach).
«
Ostatnia zmiana: Luty 28, 2017, 08:11:14 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #197 :
Luty 28, 2017, 09:42:12 »
Poza tym, o ile pamiętam, ckmy okopane, stałe, nadal mają zdolności plot. Więc w każdej chwili w scenariuszach można je wymienić.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #198 :
Luty 28, 2017, 06:13:53 »
Ok, no to powiem tak, w aktualnie granej kampanii : G38 "GERMAN ELITE UNIT - mocno ucierpiała obrona plot. komputera, wcześniej ckm-y chociaż przeganiały bezkarnie wiszące Storchy, teraz nawet tego nie ma.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Sorkvild
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
Offline
Wiadomości: 22
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #199 :
Marzec 19, 2017, 11:06:37 »
Ilekroć gram w jakąś kampanię to mam dylemat między wyborem 88'ek w AD czy Flak i najczęściej biorę flaki z uwagi na możliwość rażenia celów lądowych. Jaki jest sens istnienia działa 88 w wariancie AD? Jest jakiś ukryty haczyk? Ktoś może mi prosto wytłumaczyć te dwie klasy sprzętu?
Zapisane
Ponury
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1067
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #200 :
Marzec 20, 2017, 12:31:25 »
Sprzęt w klasie AD broni jednostki lądowe przed atakiem z powietrza na całym swoim zasięgu (np. 3). Zaś sprzęt w klasie FlaK chroni tylko sąsiednie jednostki, nawet gdy ma zasięg np. 3. Oba mogą aktywnie strzelać do celów powietrznych na pełnym zasięgu. AD za to nie może strzelać do jednostek lądowych. Coś za coś
Ja w ogóle nie używam sprzętu w klasie FlaK. Słabsze od niszczycieli czołgów i pepanców, do obrony plot. słabo się nadają. Wolę porządne działo plot. (najlepiej samobieżne) plus dobry niszczyciel czołgów.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4749
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #201 :
Marzec 20, 2017, 12:31:43 »
Cytat: Sorkvild Marzec 19, 2017, 11:06:37
Ilekroć gram w jakąś kampanię to mam dylemat między wyborem 88'ek w AD czy Flak i najczęściej biorę flaki z uwagi na możliwość rażenia celów lądowych. Jaki jest sens istnienia działa 88 w wariancie AD? Jest jakiś ukryty haczyk? Ktoś może mi prosto wytłumaczyć te dwie klasy sprzętu?
Kwestia 88'ek to temat rzeka. Sporo zostało napisane w tym i kilku innych wątkach. Wersje są podwójne (czasem potrójne) ponieważ różnią się przeznaczeniem i funkcjonalnością.
Docelowo planujemy ograniczyć ilość wersji, ale kwestia nie jest priorytetowa, a poza tym chwilowo temat utknął (czekam na decyzje w kwestii kilku zmian dotyczących obrony plot, zaproponowanych na forum JP).
Co do różnic między klasami FLAK i AD.
Klasa FLAK:
- może atakować cele naziemne i powietrzne (na pełnym zasięgu);
- zapewnia obronę plot na dystansie maksymalnie 2 heksów (przy domyślnym ustawieniu efila);
- atakowane jednostki (w tym samoloty) odpowiadają ogniem (o ile FLAK jest w zasięgu);
- FLAK atakowany przez samolot strzela pierwszy;
- domyślny leader zapewnia wsparcie ogniowe (przeciwko celom naziemnym);
Klasa AD:
- nie może atakować celów naziemnych;
- zapewnia obronę plot na pełnym zasięgu (3 heksy dla 88'ek);
- atakowane jednostki (samoloty) nie odpowiadają ogniem (ogień pośredni);
- gdy AD atakowany jest przez samolot, walka odbywa się symultanicznie;
- udzielając wsparcia (obrona plot) klasa AD otrzymuje +3 punkty bonusu do ataku;
- czerpie korzyści z dodatku 'Forward observer';
- domyślny leader zapewnia strzał po ruchu (do celów lotniczych);
W skrócie:
- klasa AD jest bardziej wyspecjalizowana i zapewnia skuteczniejszą obronę plot;
- klasa FLAK jest bardziej uniwersalna, skutecznie atakuje cele naziemne i powietrzne, jest odporniejsza na ataki samolotów (w obronie strzela pierwsza), ale zasięg i skuteczność obrony plot są mniejsze;
BTW. Od pewnego czasu w większości kampanii włączone jest strzelanie zza własnych jednostek, więc 3-heksowe 88'ki w klasie FLAK mają niezły potencjał jako broń strzelająca z drugiej lub trzeciej linii...;
«
Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2017, 12:57:26 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6916
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #202 :
Marzec 20, 2017, 08:27:20 »
Te Flaki 88-mki warto mieć, ale tylko o zasięgu 3heksy.
Ja czasem mam 1-2 takie oddziały, ale do tego większość samobieżnych pelotek (AD).
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Sorkvild
Starszy sierżant (Staff Sergeant)
Offline
Wiadomości: 22
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #203 :
Marzec 20, 2017, 12:23:00 »
Serdeczne dzięki za wyjaśnienia, chyba czas zacząć stawiać na AD w kwestii obrony p-lot.
Mówicie, że flak nie może strzelać zza jednostek, a na załączonym obrazku chciałem pokazać, że flaki stojące za jednostkami mają możliwość rażenia celu. Obecnie mam najświeższą instalkę, ale grając w poprzednim roku miałem taką sytuację, że flak był schowany na przeszkodą terenową w postaci wzniesienia, a po rozpoznaniu terenu reconem mógł razić zza tej przeszkody jak jakiś moździerz
Trochę absurd, chętnie bym to pokazał ale wykasowałem całe poprzednie archiwum z sejwami.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4749
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #204 :
Marzec 20, 2017, 12:52:16 »
Cytat: Sorkvild Marzec 20, 2017, 12:23:00
Mówicie, że flak nie może strzelać zza jednostek,
Coś pomieszałeś, nie kojarzę by ktoś coś takiego pisał.
Cytat: Sorkvild Marzec 20, 2017, 12:23:00
flak był schowany na przeszkodą terenową w postaci wzniesienia, a po rozpoznaniu terenu reconem mógł razić zza tej przeszkody
Gra nie uwzględnia wysokości terenu, więc nie istnieje coś takiego jak "wzniesienie".
Bezpośrednią linię ognia (DLOF) blokują tylko określone rodzaje terenu: MIASTO, PORT, LAS, ZAROŚLA i GÓRY.
Ten mechanizm dotyczy wszystkich jednostek strzelających ogniem bezpośrednim.
Teren typu WZGÓRZE blokuje tylko zasięg widzenia (LOS).
W opisanym przypadku, jednostki które mógł razić Flak mogły też znajdować się na terenie blokującym widzenie.
Jednostki lądowe nie mogą rozpoznawać terenu typu LAS z dystansu >1 heks, a tereny MIASTO, PORT, WZGÓRZE i GÓRY z dystansu >2 heksy.
Więc jeśli przeciwnik znajdował się w jednym z wymienionych terenów, to 88'ka (mimo 3 heksów wzroku) nie była w stanie wypatrzeć przeciwnika z dystansu (do momentu rozpoznania terenu przez inną jednostkę).
«
Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2017, 03:28:26 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
besiu
Generał (General)
Offline
Wiadomości: 556
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #205 :
Marzec 20, 2017, 02:10:07 »
Cytat: Waldzios Marzec 20, 2017, 12:31:43
BTW. Od pewnego czasu w większości kampanii włączone jest strzelanie zza własnych jednostek,
Waldzios: Z tego chyba można było wysnuć - moim zdaniem - wniosek, że nie strzelają. Chociaż chodziło o to, że teraz już jednak strzelają.
Odnośnie tego ostrzału ponad wzgórze, to właśnie pamiętam w PG 3D - Scorched Earth, była funkcja, że jeśli jednostka była po drugiej stronie góry, to nie dało się w nią strzelać. Nawet wzniesienie. Pagórki też wyłączały strzelanie. Bo nie było możliwości strzału na wprost, np. pancerem, czy właśnie flakiem, ustawianym do strzału na wprost.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4749
"Let me see your war face."
Odp: Duże zmiany w grze, Flak 8.8 i inne - pilne
«
Odpowiedz #206 :
Marzec 20, 2017, 03:14:25 »
Cytat: besiu Marzec 20, 2017, 02:10:07
Cytat: Waldzios Marzec 20, 2017, 12:31:43
BTW. Od pewnego czasu w większości kampanii włączone jest strzelanie zza własnych jednostek,
Waldzios: Z tego chyba można było wysnuć - moim zdaniem - wniosek, że nie strzelają. Chociaż chodziło o to, że teraz już jednak strzelają.
Strzelanie zza własnych jednostek dotyczy wszystkich jednostek (strzelających ogniem bezpośrednim), nie tylko Flaków, więc nie bardzo rozumiem jak z tego stwierdzenia można wyciągnąć wniosek, że akurat Flaki nie strzelają.
Cytat: besiu Marzec 20, 2017, 02:10:07
Odnośnie tego ostrzału ponad wzgórze, to właśnie pamiętam w PG 3D - Scorched Earth, była funkcja, że jeśli jednostka była po drugiej stronie góry, to nie dało się w nią strzelać. Nawet wzniesienie. Pagórki też wyłączały strzelanie. Bo nie było możliwości strzału na wprost, np. pancerem, czy właśnie flakiem, ustawianym do strzału na wprost.
Są różne gry i rożne podejścia...
W OG góry blokują strzelanie przez heks (LOF - linie ognia) i widzenie za heksem (LOS - linie wzroku).
natomiast "wzgórza" ('Hills') ograniczają tylko widzenie za heksem (LOS).
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Strony:
1
...
12
13
[
14
]
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...