Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Sierpień 17, 2022, 07:30:22 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ustawienia globalne kampanii i konwersji.  (Przeczytany 7315 razy)
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #15 : Styczeń 30, 2016, 04:56:14 »

Co do portów to tylko mi chodzi by nie były ułatwieniem scenariusza pozwalającą na wystawienie armii po jego zdobyciu. Jako porty są generalnie związane z flotą pozwalającą uzupełnić amunicję i ewentualnie podnieść stan okrętu. Więc to co napisał Waldzios mi wyjaśniło tą kwestię.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1487


« Odpowiedz #16 : Luty 25, 2016, 04:29:52 »

A co myślicie o opcji "Air units extended ZOC (as ground units)?

Obecnie wiele kampanii nie korzysta z tej opcji. powoduje to, że można przelecieć obok myśliwca (sąsiedni hex) i nie zostać przechwyconym. Nie można też otoczyć wrogiego samolotu i uniemożliwić mu ucieczkę.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Seta
Generał (General)
*
Offline Offline

Wiadomości: 723


« Odpowiedz #17 : Luty 25, 2016, 04:42:50 »

Jeśli samoloty przeciwnika też nie są przechwytywane przez nasze myśliwce to równowaga jest zachowana, ja wole jak mnie nic w powietrzu nie zatrzymuję, a już pelotki to czasem mnie do szału doprowadzają. Bardziej istotna moim zdaniem jest opcja z ograniczonym paliwem, nie wiem jak się nazywa.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #18 : Luty 25, 2016, 05:17:31 »

A co myślicie o opcji "Air units extended ZOC (as ground units)?

Obecnie wiele kampanii nie korzysta z tej opcji. powoduje to, że można przelecieć obok myśliwca (sąsiedni hex) i nie zostać przechwyconym. Nie można też otoczyć wrogiego samolotu i uniemożliwić mu ucieczkę.
Nie kojarzę by którakolwiek z kampanii Gustlika (Gx) albo Kowdara (Wx) używała tej opcji..., raczej nie była nigdy stosowana...
Podobnie z innymi efilami, nie pamiętam bym kiedykolwiek się spotkał z jej użyciem..., więc trudno mi się konkretnie wypowiadać.

Możliwość unieruchomienia wrogiego samolotu w powietrzu nie wydaje mi się specjalnie realistyczna, ani potrzebna...

Co do możliwości przelotu bez przechwycenia, to ZOC  nie ma tu raczej nic do rzeczy, co najwyżej spowoduje zatrzymanie samolotu, przechwycenia na pewno nie spowoduje...
Za przechwytywanie w ruchu odpowiada opcja 'Air units can be intercepted when moving'...
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2016, 05:33:45 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #19 : Luty 25, 2016, 05:30:53 »

To była jedna z najgłupszych opcji w PG2 i najszybciej skorygowana w poprawce.

Pamiętam, jak trzema samolotami blokowało się przeciwnika, co było o wiele łatwiejsze
niż próba walki z nim, bo taki "złapany" samolot rzadko kiedy próbował walczyć, a
otwarta walka z RAF pod Tobrukiem - to było samobójstwo.

Nawet jeśli taki więzień próbował strzelać, to raczej nigdy nie zbijał ofiary do zera,
a wtedy uszkodzony samolot odsyłałem na lotnisko, a na jego miejsce przylatywał
pilnować inny...

To jest absurdalna opcja, pomijając już taki fakt, że walkę powietrzną należy rozpatrywać
nie w przestrzeni dwuwymiarowej (jak lądową) a trójwymiarowej. Należałoby zatem
zablokować delikwenta z przodu, z tyłu, z boków, z góry i z dołu...  Bez sensu.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Rudel
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1193


« Odpowiedz #20 : Luty 25, 2016, 05:53:31 »

Z opcji najbardziej pożądanych dla AI niestety w sferze marzeń jeszcze to jest opcja typu Search&Destroy i/lub opcja ustawiania lotnictwa AI w tryb patrolowy.
Zapisane

Prawo do ran i śmierci mają nie tylko odważni
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2611



WWW
« Odpowiedz #21 : Maj 06, 2016, 08:24:48 »

Odgrzeję wątek, tak w kontekście uwag do W04 Zsamota.
Jak nie będzie dużych sprzeciwów to w następnej wersji ustawię dla wszystkich kampanii Wx
następujące opcje (w postaci rysunku, bo jestem wzrokowcem, a opcje ustawiamy w Suite),
które uważam że powinniśmy przyjąć jako domyślne (ale oczywiście każdą można zmienić jak autor
dla danej kampanii będzie tak uważał - w kampaniach Wx te opcje nie były traktowane nigdy indywidualnie):



Jedno wyjaśnienie co do portów, bo było dużo różnych głosów.
Uważam że obie opcje zaznaczamy, czyli port nie działa jak SH i ne pozwala na wystawienie okrętów,
bo jak chcemy inaczej to mamy proste metody. Port zaznaczyć także jako SH oraz hexy wokół niego jako DH.
A zawsze można te blokady (jedną czy obie wyłączyć).

Gdybyście uważali że w którejś z kampanii Wx powinienem przejrzeć indywidualnie scenariusze i zmienić coś np. w przypadku portów, to wpiszcie w jakich i tak zrobię.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #22 : Maj 06, 2016, 08:52:50 »

W takim razie, też w kontekście uwag do W04 Zsamota, poruszę zbliżona kwestie...

Dzięki włączeniu opcji 'allow roads on any terrain' saperzy będą mogli wejść na teren 'Głeboka rzeka'/'Impassable'..., ale nie umożliwią bezpośredniej przeprawy (most pontonowy), będą mieli jedynie możliwość budowy mostu (2 tury)...

Równocześnie, Istnieje opcja '$allow_pontoon_ex=1', którą można włączyć z poziomu pliku cfg efila lub kampanii...
Opcja umożliwia saperom użycie mostów pontonowych w terenie 'Impassable'...

Pytanie, czy w przypadku terenu 'Impassable' wystarczy tylko pierwsza opcja (budowa mostu), czy należałoby się zastanowić również nad drugą (most pontonowy)... ?



Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #23 : Maj 06, 2016, 09:17:27 »

Kowdar - świetna inicjatywa.  Clap

Ja bym dał opcję tego "pontonu". Uatrakcyjni to tylko posiadanie jednostek "mostowych". rozumiem, że te samobieżne mosty będą się zachowywały tak jak saperzy???
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #24 : Maj 06, 2016, 09:42:24 »

Uatrakcyjni to tylko posiadanie jednostek "mostowych". rozumiem, że te samobieżne mosty będą się zachowywały tak jak saperzy???
Uatrakcyjni na pewno, pytanie tylko czy zbytnio nie ułatwi niektórych scenariuszy...?

Tak, przy aktywnej opcji samobieżne mosty również będą przekraczać teren 'Impassable' i stawiać mosty pontonowe...
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #25 : Maj 06, 2016, 09:47:53 »

Myślę że jednak na rzece typu impassable trzeba trochę bardziej popracować. Tzn wybudować stały most

Ale to nie jest problem - ja cały czas podkreślam, że obecnie istnieje przecież możliwość zmiany charakteru poszczególnych heksów na etapie scenariusza. Można zatem zachować konieczność zbudowania mostu TRWAŁEGO na heksach typu "Impassable", ale jednocześnie ustawić na takiej rzece kilka heksów jako "River" w charakterze płycizn czy brodów.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6705



« Odpowiedz #26 : Maj 06, 2016, 11:37:24 »

A tak zapytam, jak jest de facto różnica dla transportu most pontonowy vs stały: w tym drugim tracę prestiż, czas, ale jest/ powinien być / pełnić funkcję podobną do pontonowego, a ten pierwszy w czym ma ustępować stałemu??? I dlaczego ma ustępować?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1487


« Odpowiedz #27 : Maj 07, 2016, 07:11:56 »

Koszt ruchu na moście pontonowym to 2 a na stałym 1.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4170


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #28 : Maj 07, 2016, 10:13:10 »

A tak zapytam, jak jest de facto różnica dla transportu most pontonowy vs stały
Dla mnie zawsze podstawową zaletą mostu stałego była żywotność... W grze przeciwko AI, stały most jest praktycznie niezniszczalny... Wystarczy pilnować żeby żadna jednostka nie kończyła ruchu na moście i mamy gwarancje trwałości... AI nie będzie bombardować pustego heksa...

Koszt ruchu na moście pontonowym to 2 a na stałym 1.
Jesteś pewien? Z tego co pamiętam (testowałem dawno temu) koszt był ten sam...

Pamiętaj, że jest różnica między mostem stojącym w "szczerym polu", a mostem wpiętym w sieć drogową (połączonym z drogą)... Most stały będzie miał koszt ruchu=1 tylko wtedy gdy zbudujesz go w miejscu połączonym z drogą...
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2016, 10:37:15 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.058 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.008s, 1q)