Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Grudzień 01, 2023, 11:07:51
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Konie, transport konny, kawaleria...
Strony: [
1
]
2
3
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Konie, transport konny, kawaleria... (Przeczytany 15690 razy)
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1628
Konie, transport konny, kawaleria...
«
:
Luty 09, 2016, 07:17:03 »
Polska taczanka ma półgąsienicowy typ ruchu. Czy nie powinna mieć terenowy, tak jak kawaleria?
«
Ostatnia zmiana: Luty 09, 2016, 09:20:26 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #1 :
Luty 09, 2016, 07:44:23 »
Cytat: Jaro Luty 09, 2016, 07:17:03
Polska taczanka ma półgąsienicowy typ ruchu. Czy nie powinna mieć terenowy, tak jak kawaleria?
Ta kwestia jest dość skomplikowana i zagmatwana.
Generalnie kawaleria ma w efilu ruch 'all terrain', ale to prawdopodobnie wynika głównie ze starej mechaniki gdzie piechota bez transportu domyślnie dostawała ruch 'all terrain' (wyłączony transport organiczny)..., więc jest to rodzaj zaszłości...
Trzeba zwrócić uwagę ze ruch 'all terrain' (wbrew nazwie) jest dość kiepski, tylko 'wheeled' ma gorsze statystki...
Dla porównania wozy konne dostają ruch 'leg', który ma najlepsze statystyki w grze...
W efekcie prowadzi to do skrajnych sytuacji, gdzie wóz konny holujący działo, lepiej sprawuje się w terenie niż kawaleria...
Pytanie jaki tryb ruchu powinna mieć taczanka, z jednej strony to dwuosiowy wóz (często na drewnianych kołach) co sugeruje ruch 'wheeled', z drugiej zaprzęg konny czyli ruch 'leg', ewentualnie jako całość jednostka "kawaleryjska" czyli ruch 'all terrain'...
Każdy wariant będzie zły, z 'wheeled' lub 'all terrain' będzie wolniejsza od km'u holowanego (przez konie), z 'leg' będzie szybsza od kawalerii...
Myślę ze najpierw trzeba by przedyskutować (najlepiej w oddzielnym wątku) kwestie "transportu konnego"....
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1628
Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #2 :
Luty 09, 2016, 07:57:21 »
Widzę, że sprawa jest dość skomplikowana. Lepiej teraz nie ruszać aż do zakończenia otwartych "projektów" zmian w efilu.
Tak przy okazji to jeszcze należało by zrewidować statystyki dla poszczególnych typów ruchu. Tyle, że to może mocno wpłynąć na kampanie i przyzwyczajenia graczy.
W takim razie do później
Zapisane
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive:
https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #3 :
Luty 10, 2016, 09:54:59 »
Przydałoby się jeszcze dowiedzieć co z tym ruchem "amphibious" - jak porządkować ruch, to kompleksowo. No ale mój pomysł leży na OGTF od pół roku bez reakcji.
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1342
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #4 :
Luty 10, 2016, 10:02:35 »
O tak-masz rację- to też jest istotna informacja (niestety dalej zajmują się pierdołami
)
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #5 :
Maj 13, 2016, 07:26:02 »
Odgrzebuje temat...
W mojej opinii, obecna kawaleria to takie trochę uniwersalne cudactwo...;
Po pierwsze, to praktycznie 'Recon', czyli 3 punkty wzroku i ruch fazowy..., po drugie, kombajn do min (dzięki ruchowi fazowemu rozbraja miny w tej samej turze)..., po trzecie, w odpowiednim terenie zabójca czołgów i bunkrów (używa 'close combat' na pełnym zasięgu ruchu)...
Osobiście uważam, że efil nie powinien powielać mitu o szarży kawalerii na czołgi
, szczególnie, że w obecnym wariancie jest to szarża zwykle udana (we właściwym terenie)...;
Jedyną praktyczną wadą obecnej kawalerii jest ruch 'all terrain', który sprawia, że kawaleria w terenie potrafi być wolniejsza od wozu konnego (obecnie ruch 'leg')...;
Już jakiś czas temu Gustlik wspominał o rozdzieleniu jednostki kawalerii, na jednostkę piechoty i transport konny...
Pomysł brzmi sensownie, ma spore uzasadnienie historyczne i nie jest specjalnie problematyczny do realizacji...;
Generalnie przychylam się ku temu pomysłowi...;
Kłopoty zaczynają się przy określeniu funkcjonalności nowej jednostki...(szczególnie w porównaniu do starej);
Podstawowe pytanie brzmi, czy po ewentualnych zmianach, cechy i parametry kawalerii powinny kierować się w kierunku grywalności (zapewnienie kawalerii interesujących cech podnoszących użyteczność), czy bardziej w kierunku realizmu (zwykła piechota używająca koni jako transportu)...?;
Oba warianty zakładają konie kawaleryjskie jako transport;
W wariancie realistycznym, byłaby to po prostu zwykła piechota, dysponująca transportem konnym..., żadnych fajerwerków...;
transport podnosił by inicjatywę, byłby uzbrojony i pozwalał na atak po ruchu (ale już bez 'close combat'), tylko tyle;
W wariancie grywalnym, można rozważyć dodanie jednostce specjalnych cech, na przykład 'Dismount after move'(opuszcza transport po ruchu), czy 'Partisan'(unika pułapek)...; generalnie sztuczek mających na celu zwiększenie użyteczności...;
Szczegóły można ustalić później, najbardziej interesuje mnie wasza opinia na temat generalnego kierunku...;
Co o tym myślicie...?
«
Ostatnia zmiana: Maj 13, 2016, 10:55:33 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
connor71
Generał dywizji (General Major)
Offline
Wiadomości: 320
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #6 :
Maj 13, 2016, 07:54:38 »
Cytat: Waldzios Maj 13, 2016, 07:26:02
Odgrzebuje temat...
W wariancie realistycznym, byłaby to po prostu zwykła piechota, dysponująca transportem konnym..., żadnych fajerwerków...;
transport podnosił by inicjatywę, byłby uzbrojony i pozwalał na atak po ruchu (ale już bez 'close combat'), tylko tyle;
Wg mojej opinii, to poszedłbym w realizm. Skoro motocyklistów rozdzieliliśmy na piechotę i transport, to kawalerię również. No chyba, że byłaby to kawaleria z I wojny światowej lub wcześniejsza.
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6900
"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #7 :
Maj 13, 2016, 10:07:12 »
Cytuj
W wariancie realistycznym, byłaby to po prostu zwykła piechota, dysponująca transportem konnym...,
Zaraz zaraz - ale przecież piechota od początku ma transport konny... Z tym, że w formie wozów. Ten transport "konny" kawalerii, to musiałby być inny "konny", niż klasyczny "konny" realizowany wozami.
Ja proponowałbym zatem coś takiego
- kawaleria jest jednostką, której transport konny jest szybszy niż ten na wozach (5 heksów zamiast 4)
- kawaleria może atakować z koni z SA równym pieszemu - ale bez HA.
- jeśli to by się nie podobało, to może faktycznie wysiadanie (zsiadanie) - po ruchu
- szkoda mi tylko ruchu fazowego, tego "odskoku" po szarży, ale może zastosować "exploit succes"? Daje podobną możliwość, a nie zmienia jednostki w recon...
Zapisane
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"
EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2090
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #8 :
Maj 13, 2016, 10:23:39 »
Cytat: Waldzios Maj 13, 2016, 07:26:02
Odgrzebuje temat...
...
Podstawowe pytanie brzmi, czy po ewentualnych zmianach, cechy i parametry kawalerii powinny kierować się w kierunku grywalności (zapewnienie kawalerii interesujących cech podnoszących użyteczność), czy bardziej w kierunku realizmu (zwykła piechota używająca koni jako transportu)...?;
W wariancie grywalnym, można rozważyć użycie specjalnych cech, na przykład 'Dismount after move'(opuszcza transport po ruchu), czy 'Partisan'(unika pułapek)...; generalnie sztuczek mających na celu zwiększenie użyteczności...;
W wariancie realistycznym, byłaby to po prostu zwykła piechota, dysponująca transportem konnym..., żadnych fajerwerków...;
transport podnosił by inicjatywę, byłby uzbrojony i pozwalał na atak po ruchu (ale już bez 'close combat'), tylko tyle;
Szczegóły można ustalić później, najbardziej interesuje mnie wasza opinia na temat generalnego kierunku...;
Co o tym myślicie...?
Tak, jestem za wariantem realistycznym ? piechota na koniach jako transort.
Tak powinno być w nowoczesnym efilu.
Jednak zapytam się ? Czy robisz Jarkowi na złość? - wiesz że dostosowuje Znak Orła ..
Już zacznał dwa razy od początku ze względu na zmiany efila (choćby ckm)
Zmiana w kawalerii ma bardzo duże znaczenie w starych kampaniach
Dlaczego nie zrobicie tak, jak już to było praktykowane ? stare kampanie zostają + efil przed zmianami , powiedzmy z tamtego roku, ustalona wersja i już.
Wszystkie wyższe numery efila są dostosowane do już nowych kampanii ...
... To tylko moje zdanie ..
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #9 :
Maj 13, 2016, 10:25:24 »
Cytat: Gustlik Maj 13, 2016, 10:07:12
Zaraz zaraz - ale przecież piechota od początku ma transport konny... Z tym, że w formie wozów. Ten transport "konny" kawalerii, to musiałby być inny "konny", niż klasyczny "konny" realizowany wozami.
Oczywiście, chodzi o specjalny transport "kawaleryjski", prawdopodobnie z ikoną dzisiejszej kawalerii; uznałem że to jest domyślne...;
Cytat: Gustlik Maj 13, 2016, 10:07:12
Ja proponowałbym zatem coś takiego
- kawaleria jest jednostką, której transport konny jest szybszy niż ten na wozach (5 heksów zamiast 4)
To też jest raczej oczywiste...;
Cytat: Gustlik Maj 13, 2016, 10:07:12
- kawaleria może atakować z koni z SA równym pieszemu - ale bez HA.
Pamiętaj, że transport jako taki nie jest piechotą, więc nawet bez zmniejszenia statystyk ma w znacznym stopniu ograniczoną skuteczność...; przede wszystkim nie korzysta z efektu 'close combat', więc ma znikomą efektywność przeciwko czołgom i bunkrom niezależnie od parametrów;
Cytat: Gustlik Maj 13, 2016, 10:07:12
- jeśli to by się nie podobało, to może faktycznie wysiadanie (zsiadanie) - po ruchu
- szkoda mi tylko ruchu fazowego, tego "odskoku" po szarży, ale może zastosować "exploit succes"? Daje podobną możliwość, a nie zmienia jednostki w recon...
No to jest właśnie to o co pytałem...; Czy zostawiamy surowy transport, czy "ulepszamy" w jakiś sposób transport/jednostkę?
«
Ostatnia zmiana: Maj 13, 2016, 11:03:06 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #10 :
Maj 13, 2016, 10:51:58 »
Cytat: sympatyk Maj 13, 2016, 10:23:39
Tak, jestem za wariantem realistycznym ? piechota na koniach jako transort.
Tak powinno być w nowoczesnym efilu.
Chyba muszę przeformułować post, bo kolejne osoby źle go interpretują
;
Oba warianty zakładają konie kawaleryjskie jako transport;
Wariant realistyczny, to wariant surowy, po prostu piechota + transport;
natomiast wariant alternatywny zakłada dodanie dodatkowych cech, zwiększających grywalność/atrakcyjność jednostki i/lub transportu;
Cytat: sympatyk Maj 13, 2016, 10:23:39
Jednak zapytam się ? Czy robisz Jarkowi na złość? - wiesz że dostosowuje Znak Orła ..
Już zacznał dwa razy od początku ze względu na zmiany efila (choćby ckm)
Zmiana w kawalerii ma bardzo duże znaczenie w starych kampaniach
Na pewno nie robię nic nikomu na złość...;
Do zmian w kawalerii jest jeszcze daleko, to na razie teoretyczna dyskusja w celu ustalenia ogólnej koncepcji;
Cytat: sympatyk Maj 13, 2016, 10:23:39
Dlaczego nie zrobicie tak, jak już to było praktykowane ? stare kampanie zostają + efil przed zmianami , powiedzmy z tamtego roku, ustalona wersja i już.
Wszystkie wyższe numery efila są dostosowane do już nowych kampanii ...
... To tylko moje zdanie ..
Moim zdaniem, takie rozwiązanie wymaga sporej dozy arogancji...; Trzeba by założyć że efil w danej wersji jest już idealny i ostateczny...; Niestety ja nie potrafię podjąć takiej decyzji...;
Podobne rozwiązania są stosowane na JP i w efekcie forum praktycznie umiera. Dla mnie to naprawianie na siłę problemu którego niema. Jeśli ktoś chce grać w starą wersje gry/efila/kampanii, nikt nie zabrania mu jej ściągnąć i grać...; ale przymuszanie do tego reszty to dla mnie absurd...;
Efil Gustlika od początku spodobał mi się właśnie ze względu na brak takich niepraktycznych rozwiązań.
«
Ostatnia zmiana: Maj 13, 2016, 11:22:09 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6898
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #11 :
Maj 13, 2016, 11:24:40 »
Nie sądzę, by ulepszanie/ zmiany miały na celu robienie komukolwiek na złość. Darujmy sobie takie wycieczki osobiste, ok?
1. Kawaleria: dwie ikony: piechota z koniem, dla odróżnienia: zwykła piechota, może z wyższą inicjatywą jako oddanie jednak lepszego wyszkolenia.
2. Cecha: wykorzystanie sukcesu: fajny pomysł.
3. Konie jako transport, z cechą: wyładowanie po ataku.
Z racji ruchliwości zostawiłbym 3 zasięg wzroku.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #12 :
Maj 13, 2016, 11:38:56 »
Cytat: Zsamot Maj 13, 2016, 11:24:40
1. Kawaleria: dwie ikony: piechota z koniem, dla odróżnienia: zwykła piechota, może z wyższą inicjatywą jako oddanie jednak lepszego wyszkolenia.
Masz na myśli coś w tym rodzaju?
Ciekawy pomysł, ale to wymagało by sporo pracy nad nowymi ikonami...(jest sporo różnych jednostek kawalerii);
Zobaczę co się da zrobić, ale na razie traktujmy to opcjonalnie;
Co do inicjatywy, to jednostka z transportem używa wyższej inicjatywy, czyli w przypadku transportu kawaleryjskiego wystarczyłoby dać wysoką inicjatywę koniom;
Cytat: Zsamot Maj 13, 2016, 11:24:40
2. Cecha: wykorzystanie sukcesu: fajny pomysł.
Przetestowałem właśnie "wykorzystanie sukcesu" w kontekście takiego zastosowania;
Cecha działa gdy jednostka korzysta z transportu; ale musi być przydzielona podstawowej jednostce (nie działa przydzielona transportowi);
Czyli kawaleria z "wykorzystaniem sukcesu" mogłaby korzystać z tej cechy również nie posiadając transportu (bez koni);
Pytanie, czy to akceptowalne?
Cytat: Zsamot Maj 13, 2016, 11:24:40
3. Konie jako transport, z cechą: wyładowanie po ataku.
Wyładowanie po ruchu ma jedną elementarną wadę, jednostka po ruchu jest ponownie piechotą, więc w trudnym terenie używa 'close combat' (przeciwnik broni się z użyciem obrony Close Defence), czyli wracamy do szarży na czołgi...;
Cytat: Zsamot Maj 13, 2016, 11:24:40
Z racji ruchliwości zostawiłbym 3 zasięg wzroku.
Pamiętaj, że podobnie jak w motocyklach, można wprowadzić równolegle zwiadowców konnych, uzupełniających lukę w zwiadzie;
«
Ostatnia zmiana: Maj 14, 2016, 12:27:23 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 6898
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #13 :
Maj 14, 2016, 12:43:36 »
1. Ikona idealna.
2. Dla mnie akceptowalne. Czasem trzeba pamiętać : to tylko gra.
3. Właśnie dałbym 3 zasięgu. skoro taki KOP ma 3, to jednostka ruchliwa z założenia może mieć 3 również.
Zapisane
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4590
"Let me see your war face."
Odp: Konie, transport konny, kawaleria...
«
Odpowiedz #14 :
Maj 14, 2016, 12:51:35 »
Cytat: Zsamot Maj 14, 2016, 12:43:36
3. Właśnie dałbym 3 zasięgu. skoro taki KOP ma 3, to jednostka ruchliwa z założenia może mieć 3 również.
Jeszce dla doprecyzowania, w kwestii zasięgu wzroku, masz na myśli spieszoną jednostkę, jednostkę w transporcie (transport konny), czy też obie... ?
«
Ostatnia zmiana: Maj 14, 2016, 12:53:29 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Strony: [
1
]
2
3
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...