Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 09:04:48 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Konie, transport konny, kawaleria...  (Przeczytany 17319 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #15 : Maj 14, 2016, 01:23:58 »

Jeżeli popatrzysz sobie w efilu na moją piechotę z pierwszej wojny to ja tam zastosowałem podobne rozwiązanie.
Piechota w marszu i piechota okopana - jako transport plus jednostka. 

Przy czym piechota "w marszu" wygląda jak normalna piechota, z tym że w rzeczywistości jest TRANSPORTEM.
Natomiast piechota po ruchu przybiera postać "Entrenchment Inf." i w tej formie nie może się ruszać.

Myślę, że kawaleria mogłaby działać podobnie - duża mobilność jako transport, a mała po zejściu z koni.
Dwa - może nawet jeden heks.... Oczywiście jeśli wykonałaby wtedy udany atak, to "Exploit succes"
pozwoliłby jej wtedy ruszyć się dalej.   

Cytuj
Wyładowanie po ruchu ma jedną elementarną wadę, jednostka po ruchu jest ponownie piechotą, więc w trudnym terenie używa 'close combat'

No ale kawaleria wrześniowa TYM W ISTOCIE BYŁA. Piechotą na koniach. Przy czym do walki raczej wchodzili spieszeni.

Podsumowując: oto moje propozycje:

Kawaleria jako piechota taka sama jak inne ale z mniejszą mobilnością bez koni, za to większą na koniach - z możliwością ataku na miękkie cele. Po zejściu z koni, atak jak inne jednostki piechoty, z nieco większą inicjatywą i cechą "exploit success". 

 
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #16 : Maj 14, 2016, 02:02:28 »

Myślę, że kawaleria mogłaby działać podobnie - duża mobilność jako transport, a mała po zejściu z koni.
To oczywista oczywistość..., przecież nikt nie sugerował niczego innego...  Dunno;

Cytuj
Wyładowanie po ruchu ma jedną elementarną wadę, jednostka po ruchu jest ponownie piechotą, więc w trudnym terenie używa 'close combat'
No ale kawaleria wrześniowa TYM W ISTOCIE BYŁA. Piechotą na koniach. Przy czym do walki raczej wchodzili spieszeni.
 
Pisałem wyłącznie o atrybucie 'dismount after move'....; który powodowałby brak  możliwości użycia wersji innej niż spieszonej; w efekcie użycie transportu mijałoby się z celem;

Podsumowując: oto moje propozycje:

Kawaleria jako piechota taka sama jak inne ale z mniejszą mobilnością bez koni, za to większą na koniach - z możliwością ataku na miękkie cele. Po zejściu z koni, atak jak inne jednostki piechoty, z nieco większą inicjatywą i cechą "exploit success". 
Czyli wariant podstawowy + "Exploit success";

EDIT.
Dla jasności (bo chyba się nie zrozumieliśmy Wink ), miałem na myśli coś w tym rodzaju (screen z uwzględnieniem pomysłu Zsamota w kwestii ikon):


BTW. Co do ewentualnych dodatkowych cech (jesli pójdziemy w tym kierunku), to zamiast 'Exploit success' sugerowałbym raczej cechę 'Can overrun', która moim zdaniem bardziej  pasuje sposobem działania (kawaleria nie odskakuje na maksymalny zasięg), jak i nazwą  ("Umiejętność szarżowania")...;
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2016, 11:39:03 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #17 : Maj 14, 2016, 02:21:42 »

Witam,
nie było minie kilka dni a tu taka ciekawa dyskusja Smiley
Dodanie cechy 'Can overrun' to ciekawy pomysł (ale chyba jego użyteczność będzie mocno ograniczona przy możliwości przemieszczenia tylko na 2 hexy)
Może zostawić cechę Recon dla jednostki w transporcie?
Wydaje mi się, że parametry obronne powinny być dla jednostki w transporcie trochę niższe niż wyładowanej Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #18 : Maj 14, 2016, 02:32:13 »

Dodanie cechy 'Can overrun' to ciekawy pomysł (ale chyba jego użyteczność będzie mocno ograniczona przy możliwości przemieszczenia tylko na 2 hexy)
Może zostawić cechę Recon dla jednostki w transporcie?
Już to kilkakrotnie tłumaczyłem, cechy takie jak 'Can overrun', 'Exploit succes' czy 'Recon' działają tylko przydzielone bazowej jednostce i zachowują swoją funkcjonalność gdy jednostka jest w transporcie;
przydzielanie ich transportowi nie ma żadnego sensu...;

Jednostka z  'Can overrun' będzie w stanie wykonać szarże niezależnie czy będzie piesza (2 hexy zasięgu), czy w transporcie (5 heksów);
Różnica będzie taka, że w transporcie jednostka nie będzie masakrować czołgów i bunkrów (brak 'close combat'); wiec użyteczność szarży będzie ograniczona do niedobitków i celów w rodzaju artylerii..;

Wydaje mi się, że parametry obronne powinny być dla jednostki w transporcie trochę niższe niż wyładowanej Smiley
Parametry są na razie tylko przykładowe, docelowo trzeba je odnieść i porównać do innych transportów; ale podejrzewam ze wartości będą podobne, bo transport otrzyma bonus za mobilność;
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2016, 02:39:21 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #19 : Maj 14, 2016, 03:00:51 »

Jednak zapytam się ? Czy robisz Jarkowi na złość? - wiesz że dostosowuje Znak Orła  ..
Już zacznał dwa razy od początku ze względu na zmiany efila (choćby ckm)
Zmiana w kawalerii ma bardzo duże znaczenie w starych kampaniach
Na pewno nie robię nic nikomu na złość...;

Po pierwsze
Przepraszam Waldziosia za niefortunne sformułowanie --> to pytanie miało zabrzmieć żartobliwie i zwrócić uwagę, że szkoda kilkakrotnie robić tą samą pracę. ..
Dlaczego nie zrobicie tak, jak już to było praktykowane ? stare kampanie zostają + efil przed zmianami , powiedzmy z tamtego roku, ustalona wersja i już.
Wszystkie wyższe numery efila są dostosowane do już nowych kampanii ... 
 ...  To tylko moje zdanie ..
Moim zdaniem, takie rozwiązanie wymaga sporej dozy arogancji...; Trzeba by założyć że efil w danej wersji jest już idealny i ostateczny...;  Niestety ja nie potrafię podjąć takiej decyzji...;
Tu też chyba nieporozumienie ..
W danej chwili wiadomo tylko, że po przetestowaniu kampanie są grywalne .. , a wraz z czasem i zmianami  ... No właśnie, czy W04 była kiedyś grywalna, wraz z wyrażnie niedostosowaną mapą?
A teraz?

Dobrze, nie powinienem myśleć o wpływie na  poprzednie kampanie (bo nie taki był temat) ...
Jeszcze raz przepraszam.




Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #20 : Maj 14, 2016, 03:29:19 »

Nie było sprawy...;

W danej chwili wiadomo tylko, że po przetestowaniu kampanie są grywalne .. , a wraz z czasem i zmianami  ... No właśnie, czy W04 była kiedyś grywalna, wraz z wyrażnie niedostosowaną mapą?
A teraz?
Tu cie zdziwię, była taka od początku (w archiwum zachowanych jest kilka rozgrywek z 2011),
po prostu dawniej gracze zadowalali się wynikiem TV bez specjalnego narzekania;
teraz z jakiegoś powodu stali się bardziej wybredni i wyczuleni na detale...  Evil;

Poza tym, wbrew pozorom i mimo błędów, scenariusz był jednak wygrywalny... (raport Pioniere);

Teraz mapa będzie poprawiona, więc to chyba zmiana na plus...;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #21 : Lipiec 16, 2016, 01:03:35 »

Odrobina komentarza do jednostek kawalerii użytych w testowym efilu: Wersja 6.9.4

Zdecydowałem się na maksymalnie kompromisowe rozwiązanie.

Obecne jednostki kawalerii (dla wstecznej kompatybilności kampanii) zmieniają się w jednostki zwiadowcze (klasa RECON).

Jednostka zachowuje większość cech i parametrów (traci umiejętność usuwania min).
Nazwa zmienia się z 'Cavalry xx', na 'Cavalry Scouts xx'.
Najważniejszą różnicą względem oryginalnej jednostki jest utrata właściwości charakterystycznych dla klasy piechoty, czyli głównie zdolności 'Close combat'.


Nowe jednostki kawalerii (w klasie piechoty) składają się z jednostki bazowej i transportu.
Jednostka bazowa to odział spieszony o parametrach analogicznych dla równolegle dostępnych jednostek piechoty, dodatkowo posiadający cechę 'Can Overrun',

Transport to jednostka konna o parametrach dotychczasowej kawalerii, minus cechy dodatkowe (tak czy inaczej nie działają dla transportu).


Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #22 : Lipiec 17, 2016, 10:11:45 »

Bardzo ciekawe rozwiązanie! Nie tylko realizm, ale i grywalość. Super.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #23 : Lipiec 25, 2016, 11:32:31 »

Klasyczne pytanie Wink, testował ktoś?

Podstawowo mechanika jednostki wydaje się w porządku. Tu raczej nie będzie problemu.

Wątpliwości mogą pojawić się co do cechy 'Can overun' ("Umiejętność szarżowania"). Cecha na pewno dodaje jednostce sporo funkcjonalności (działa jak "szarża" w czołgach).
Pytanie tylko czy niezbyt dużo. Kawaleria staje się do pewnego stopnia "czołgiem dla ubogich". Nie jestem pewien, w jakim stopniu to akceptowalne...;

Jakieś wrażenia, sugestie...?
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #24 : Lipiec 26, 2016, 11:25:09 »

Powiem tak, jeśli nie chcemy przyczyniać się do nawet mimowolnego, ale jednak utrzymywania mitu o magicznych możliwościach kawalerii, to powinniśmy z overruna zrezygnować.

O ile ma on sens w kawalerii z Pierwszej Wojny, premiując jej  mobilność ale NA TLE innych jednostek, to w czasach coraz powszechniejszego transportu samochodowego jest całkiem nieuzasadniony. Zwłaszcza w sytuacji gdy kawalerię miałyby de facto tworzyć oddziały spieszone - czyli jedynie transportowane, ale nie walczące wierzchem.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #25 : Lipiec 26, 2016, 11:33:50 »

Po namyślę ponawiam propozycję "Exploit Success", co da jej bonus za mobilność, a  nie zamieni w - jak to powiedziałeś - "czołg dla ubogich".

No bo tak sobie myślę, jeśli kawaleria miałaby być wystarczająco mobilna żeby mieć "overrun", to co powiedzieć o Rangersach i wielu współczesnych jednostkach, które potrafią przemieszczać sie na quadach, motocyklach i.t.p.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #26 : Lipiec 27, 2016, 12:55:56 »

Powiem tak, jeśli nie chcemy przyczyniać się do nawet mimowolnego, ale jednak utrzymywania mitu o magicznych możliwościach kawalerii, to powinniśmy z overruna zrezygnować.
Najchętniej nie dawałbym żadnych umiejętności. Pełny realizm. Ale gdy pytałem o opinie, zdecydowana większość była za dodaniem jakiegoś "dodatku".

Tak naprawdę, wcale na  "Overrun" nie nalegam.  To jedna z opcji.
Moim zdaniem minimalnie lepsza od alternatyw, a dodatkowo w polskiej wersji idealnie się nazywa ("Umiejętność szarżowania")  Wink.

Po namyślę ponawiam propozycję "Exploit Success", co da jej bonus za mobilność, a  nie zamieni w - jak to powiedziałeś - "czołg dla ubogich".

No bo tak sobie myślę, jeśli kawaleria miałaby być wystarczająco mobilna żeby mieć "overrun", to co powiedzieć o Rangersach i wielu współczesnych jednostkach, które potrafią przemieszczać sie na quadach, motocyklach i.t.p.
Moim zdaniem "Exploit Success" jest znacznie gorszy niż "Overrun".
Po "Overrun'ie" kawaleria przejedzie dodatkowy hex, rzadko dwa, po "Exploit Success" będzie mieć ponownie cały ruch, czyli przejedzie nawet 10heksów w ciągu tury.

IMHO umiejętność"Exploit Success" jest jedną z najbardziej przegiętych pod względem mobilności, pasuje do wszelkiej maści komandosów, ale niespecjalnie nadaje się dla kawalerii.

Osobiście uważam że  "Overrun" byłby minimalnie lepszy od "Exploit Success". Wole by jednostka szarżowała (szarża przy ograniczonym ruchu kawalerii nie jest zbyt imponująca, zwłaszcza gdy jednostka korzysta z transportu), niż żeby przejeżdżała 10heksów na turę (>100km/h).

Wybór jest prosty, kawaleria po pokonaniu przeciwnika może albo zaatakować kolejnego przeciwnika (*Overrun") , albo odjechać na pełen dystans 5 heksów ("Exploit Success"), można też całkowicie zrezygnować z "dodatków".

O ile ma on sens w kawalerii z Pierwszej Wojny, premiując jej  mobilność ale NA TLE innych jednostek, to w czasach coraz powszechniejszego transportu samochodowego jest całkiem nieuzasadniony. Zwłaszcza w sytuacji gdy kawalerię miałyby de facto tworzyć oddziały spieszone - czyli jedynie transportowane, ale nie walczące wierzchem.
Argument o mobilności odnosi się zdecydowanie bardziej do "Exploit Success" niż "Overrun". To "Exploit Success" jest bardziej "mobilną" cechą...;

Jakiejkolwiek cechy użyjemy, będzie się ona odnosić zarówno do jednostki jak i transportu.
Niestety dopóki Luis jest na wakacjach nie mogę spytać o możliwość modyfikacji tego mechanizmu..;


BTW. Niekoniecznie w właściwy sposób patrzysz na sens tego testu.

"Exploit Success" znamy dość dobrze i w zasadzie wiadomo jak działa; wszelkiej maści komandosów używamy dość często i raczej nie odkryjemy nic nowego;

Natomiast "Overrun"  nie był dotąd stosowany/testowany z jednostką piechoty i transportem (a przynajmniej się nie spotkałem)...;
Dlatego "testowy" efil ma zadanie przetestowanie tej opcji...;

Rezultatem testów wcale nie musi być utrzymanie przez kawalerie cechy "Overrun", równie dobrze możemy uznać ze cecha się nie nadaje do użytku i wprowadzać wariant realistyczny;

Na razie z moich testów, nie wynika że kawaleria z "Overrun" jest przesadnie potężna...; ale być może nie trafiłem na właściwą sytuacje;
puki co nie mogę jednoznacznie stwierdzić, że "Overrun" się nie nadaje...; być może muszę to przetestować w bardziej lądowej kampanii...;

Celowo stworzyłem wersje testową, ale niestety nie ma zbyt wielu chętnych do testowania...;
Chętnie bym usłyszał opinie innych graczy, ale ...;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2187


« Odpowiedz #27 : Lipiec 27, 2016, 11:57:30 »

Ponieważ efil rozciąga się w czasie, na różne epoki to ...   Grin

Historycznie jazda(kawaleria) była używana do przełamywania obrony wroga i wielokrotnie decydowała o zwycięstwie .. To husaria właśnie, była protoplastą dzisiejszej pięści pancernej --> czołgów --> szarża jest związana z kawalerią...
Jednak z biegiem czasu kawaleria została zastąpiona przez czołgi, a ona sama stała się mobilną piechotą ..

Tak jak napisałem - efil rozciąga się w czasie --> istnieje więc chyba potrzeba kawalerii w starym stylu - z szarżą jako podstawowym atakiem i kawalerii jako mobilnej piechoty .. i tylko piechoty.
Autor scenariusza poprzez fronty i frakcje powinien określać który typ w danym scenie będzie ..   Wink

A na dzień dzisiejszy myślę, że czołgi powoli tracą swoją rolę kawalerii na rzecz śmigłowców ...

To tylko teoretyczne rozważania, bo nie testowałem tego
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #28 : Lipiec 27, 2016, 12:26:42 »

Teoretyzowanie nie ma sensu, trzeba przetestować. Wtedy ta dyskusja będzie miała sens...;

Żeby przetestować temat kawalerii, wystarczy wgrać testowego efila i włączyć dowolną amerykańską lub japońską kampanie...; jednostki kawalerii są tanie i dostępne praktycznie od początku;

Rozumiem, że nie każdy musi mieć czas, albo ochotę testować zmiany w jednostkach morskich...; to w sumie dość czasochłonne i wymaga ogrania jednostkami morskimi;
ale zmiany w kawalerii, czy nowe ikony samolotów (warianty uzbrojenia) to kwestia poświęcenia kilku lub kilkunastu minut...;

Jak już tłumaczyłem Gustlikowi, cecha 'overrun' ("szarża") znalazła się w testowym efilu w celu sprawdzenia jej ewentualnej przydatności dla "nowej" kawalerii; wcale na nią nie nalegam, wręcz przeciwnie osobiście wolałbym "czystą" jednostkę kawalerii bez dodatków...; IMHO uzbrojony transport z aktywnym atakiem powinien być wystarczającym bonusem...;

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #29 : Lipiec 27, 2016, 09:37:12 »

USA Cavalry 1943 - niezgodność wagi z końmi w wersji 43, w efekcie nie mają czym jeździć.

Ale po czterech pierwszych scenariuszach kampanii FOW powiem tak - kawaleria w armii
amerykańskiej jest akurat najmniej mobilnym oddziałem. Jeżdżą gdzieś w ogonie
stawki i jak dotąd zrobili jednego overruna na jakichś 1-punktowych arabskich buntownikach.

Poprawiłem sobie te 43 i gram dalej.

Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.132 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)