- samolot przez dłuższy czas funkcjonuje jako bombowiec konwencjonalny, a potem jest przeniesiony do zadań zwalczania żeglugi, co oznacza, że ma wersję klasyczną i torpedową, ale one nie funkcjonują równolegle - tylko jedna po drugiej. Częsty przypadek w UK.
Myślę, że to zależy od tego, czy okresy dostępności się pokrywają. Jeśli w żadnym momencie rozgrywki nie da się przeprowadzić przezbrojenia, albo ceny są rożne, wtedy możemy przyjąć, że to oddzielne maszyny.
- druga sprawa - samolot ma wersje klasyczną i torpedową, ale one mają osobne numeracje podtypów, które same już są elementem odróżniającym (patrz Niemcy - He-111 i Ju-88).
Analogicznie, myślę, że trzeba to uzależnić od możliwości przezbrojenia.
Poza tym uważam, że warto oznaczyć część samolotów specjalistycznych, nawet mimo braku wersji uzbrojenia.
Na przykład wszystkie obserwacyjne (nie mylić ze zwiadowczymi).
Przykładowo, w brytyjskich scenariuszach zwykle mam problem z wzrokowym rozpoznaniem Mosquito PR, co bywa to dość irytujące.
IMO można tez zrobić wyjątek dla niektórych maszyn wyglądających tak samo (identyczne ikony), by gracz mógł wzrokowo ocenić specyficzne zagrożenie.
W optymalnym przypadku maszyna bez dodatkowych oznaczeń symbolizowałaby klasyczny myśliwiec/bombowiec/samolot zwiadowczy, a wszystko co stanowi "nietypowe" zagrożenie byłoby oznaczone...;