(08) Niemcy / GermanyFronty:
System frontów podzielony jest na dwie niezależnie działające części.
Lewa strona ekranu zawiera pełne fronty "historyczne", prawa pozwala tworzyć i modyfikować fronty "fikcyjne".
Obie strony działają niezależnie od siebie. Znajomość działania obu nie jest konieczna.
Fronty "historyczne":Fronty "historyczne" zawierają gotowe zestawy jednostek dostępnych dla danego "frontu".
Podstawowe fronty:
#Europe#Afrika Korps#Legion Condor#Norwegenchyba nie wymagają tłumaczenia...
Specyficznym frontem jest front
#45+.
Teoretycznie wszystkie fronty niemieckie pozwalają toczyć walki po 45 roku (część jednostek dostępnych jest do 1955), ale tylko front
#45+ wprowadza nowe fikcyjne jednostki...
Jeśli scenariusz/kampania wykracza o kilka miesięcy poza historyczny koniec IIWŚ, ale końcowy rezultat wojny jest bez zmian, wystarczy wykorzystać standardowe fronty.
Ale jeśli zakładamy alternatywny przebieg wojny i oczekujemy nowych fikcyjnych jednostek, wskazane jest użycie frontu
#45+.
Fronty "fikcyjne":Mechanizm tworzenia frontów "fikcyjnych" jest nieco bardziej skomplikowany.
Podstawą systemu są "fronty bazowe", zawierające najbardziej podstawowe jednostki dla danej nacji (base units)...
"Fronty bazowe" nie zawierają jednostek zdobycznych, specjalnych czy prototypowych.
Użycie samego "frontu bazowego" jest możliwe, ale daje dostęp tylko do podstawowych jednostek.
W przypadku nacji 'Germany', mamy obecnie trzy "fronty bazowe":
#Europe (base units) - zawiera wszystkie jednostki bazowe dostępne w Europie;
#Outside (base units) - zawiera jednostki dostępne pozą Europą (czyli brakuje na przykład transportu konnego i większości jednostek paramilitarnych);
#45+ (base units) - zawiera fikcyjne jednostki dostępne po 45 roku, działa analogicznie do frontu
#45+"Fronty bazowe" można rozszerzyć o dodatkowe pakiety/zestawy jednostek:
#+Special Forces - pozwala decydować czy w danym scenariuszy chcemy wykorzystywać jednostki specjalne (np. komandosów)...
#+Elite units - pozwala decydować czy w danym scenariuszy chcemy wykorzystywać jednostki elitarne (np. piechotę Gepanzert)...
#+Prototypes - pozwala decydować czy w danym scenariuszu chcemy wykorzystywać jednostki prototypowe lub bardzo rzadkie (np. czołg Maus)...
#+Captured - (nazwa kraju
) - pozwala decydować czy w danym scenariuszu chcemy wykorzystywać jednostki zdobyczne z danego kraju (np. T-34, gdy w fikcyjnej kampanii w danym momencie nie toczymy wojny z USSR)...
Frakcje:
Frakcje podstawowe:
@Flugzeuge - lotnictwo;
@Schwere Bombers - ciężkie bombowce;
@Flotte - stara frakcja morska, zawiera okręty i lotnictwo morskie, nie zawiera lotniskowców;
@Fallschrim - jednostki spadochronowe;
@Gebirgsjaeger - jednostki górskie;
@Kriegsmarine Feld - jednostki naziemne Kriegsmarine;
@Luftwaffe Feld - jednostki naziemne Luftwaffe;
@Pz.Div. - jednostki dywizji pancernej;
@Inf. Div - jednostki dywizji piechoty;
@Schwere PzAbt - ciężkie czołgi;
@Schwere Art - ciężka artyleria;
@Paramilitär - jednostki paramilitarne;
@Wunderwaffe - jednostki Wunderwaffe;
@Ski brigade - jednostki narciarskie;
@Panzerzug - pociągi pancerne;
@Eisenbahngeschütze - działa kolejowe;
Nowe modularne frakcje morskie:
@Flotte (aviation) - lotnictwo morskie (bazujące na lądzie);
@Flotte (carriers+aviation) - lotniskowce i lotnictwo pokładowe;
@Flotte (submarines) - okręty podwodne;
@Flotte (deep naval) - okręty pełnomorskie (ruch 'deep naval');
@Flotte (naval) - okręty pełnomorskie (ruch 'naval');
@Flotte (coastal) - okręty przybrzeżne i rzeczne (ruch 'coastal');
System podziału okrętów na podstawie trybu ruchu ma na celu umożliwienie dostosowania listy okrętów do terenu dostępnego na mapie, czyli na przykład wyłączenie dostępności okrętów pełnomorskich jeśli na mapie nie ma terenu 'Ocean'...