Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 23, 2024, 04:49:18 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ulepszenie czy podniesienie stanów - w jakiej kolejności jest to opłacalne  (Przeczytany 6829 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« : Lipiec 29, 2016, 01:19:25 »

upgrade jest chyba najkorzystniejsze gdy jednostka ma stan 1/10 ...
Ciekawa kwestia...;

Ulepszenie 1 punktowego "Scharnhorsta" do "Bismarca" to 188pp,  podniesienie stanów "Bismarca" do 13/10 to 3972pp, razem 4160pp;

Alternatywą jest podniesienie w pierwszej kolejności stanów "Scharnhorsta" do 13/10, czyli 3420pp, a dopiero potem ulepszenie  "Scharnhorsta" do "Bismarca", koszt 2450pp, razem 5870pp;

Rożnica to 1710pp na korzyść pierwszego rozwiązania...;

 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2016, 08:58:06 wysłane przez kowdar » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Lipiec 29, 2016, 01:41:58 »

A to ciekawe, bo pamiętam z wykładów teoretycznych jeszcze z PG2 zasadę - "Najpierw overstrength, potem upgrade".

Z tym, że tamte obliczenia były prowadzone dla jednostek 10 punktowych i więcej. Wtedy nie było opcji
"bez autouzupełniania" więc do 10 dostawałeś wyrównanie za free.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2016, 04:09:27 wysłane przez kowdar » Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #2 : Lipiec 29, 2016, 02:01:17 »

A to ciekawe, bo pamiętam z wykładów teoretycznych jeszcze z PG2 zasadę - "Najpierw overstrength, potem upgrade".
Raczej powinno być odwrotnie...;



Weźmy za przykład 'Pz IVF2' (360pp) i  'Tiger' (600pp), przy włączonym auto-uzupełnianiu, czyli ze stanami 10/10.

Podniesienie stanów 'Pz IVF2' będzie kosztować 36pp/SP.
Ulepszenie 'Pz IVF2'' do 'Tiger' 42pp/SP.
Podniesienie stanów 'Tiger' będzie kosztować 60pp/SP.

W przypadku "Najpierw overstrength, potem upgrade" koszt wyniesie:
- dla stanów 11/11;  overstrength 36pp + upgrade 462pp; w sumie 498pp;
- dla stanów 12/12;  overstrength 72pp + upgrade 504pp; w sumie 576pp;
- dla stanów 13/13;  overstrength 108pp + upgrade 546pp; w sumie 654pp;
- dla stanów 14/14;  overstrength 144pp + upgrade 588pp; w sumie 732pp;
- dla stanów 15/15;  overstrength 180pp + upgrade 630pp; w sumie 810pp;

W przypadku odwrotnym koszt wyniesie:
- dla stanów 11/11;  upgrade 420pp; overstrength 60p; w sumie 480pp;
- dla stanów 12/12;  upgrade 420pp; overstrength 120pp; w sumie 540pp;
- dla stanów 13/13;  upgrade 420pp; overstrength 180pp; w sumie 600pp;
- dla stanów 14/14;  upgrade 420pp; overstrength 240pp; w sumie 660pp;
- dla stanów 15/15;  upgrade 420pp; overstrength 300pp; w sumie 720pp;

W pierwszym przypadku sumaryczny koszt wynosi 78pp/SP, w drugim 60pp/SP. Rożnica to 18pp/SP, połowa wartości bazowej jednostki.



Przekładając to na wzory matematyczne:

przypadek 1
overstrength = (cost1 /10 *SP2) - (cost1 /10 *SP1);         
upgrade = (cost2/10 *SP2) - (cost1/10 * SP2)/2;             

total1 = (cost1 /10 *SP2) - (cost1 /10 *SP1) +  (cost2/10 *SP2) - (cost1/10 * SP2)/2; 
total1 = (cost1 /10 *SP2)/2 - (cost1 /10 *SP1) +  (cost2/10 *SP2) ; 

przypadek 2
upgrade = (cost2 /10 *SP1) - (cost1 /10 * SP1)/2;             
overstrength = (cost2 /10 *SP2) - (cost2 /10 *SP1);       

total2 = (cost2/10 *SP1) - (cost1 /10 * SP1)/2 + (cost2 /10 *SP2) - (cost2 /10 *SP1);
total2 = - (cost1 /10 * SP1)/2 + (cost2 /10 *SP2);             

różnica:
total2 - total1 = - (cost1 /10 * SP1)/2 + (cost2 /10 *SP2) - ((cost1 /10 *SP2)/2 - (cost1 /10 *SP1) +  (cost2/10 *SP2));
total2 - total1 = - (cost1 /10 * SP1)/2 + (cost2 /10 *SP2) - (cost1 /10 *SP2)/2 + (cost1 /10 *SP1) -  (cost2/10 *SP2);
total2 - total1 =  (cost1 /10 * SP1)/2 - (cost1 /10 *SP2)/2;
total2 - total1 =   cost1 /10 * (SP1-SP2) /2;                     

total1 - total2 = (cost1 /10 *SP2)/2 - (cost1 /10 *SP1) +  (cost2/10 *SP2) - (- (cost1 /10 * SP1)/2 + (cost2 /10 *SP2));
total1 - total2 =  (cost1 /10 *SP2)/2 - (cost1 /10 *SP1) +  (cost2/10 *SP2) + (cost1 /10 * SP1)/2 -(cost2 /10 *SP2);
total1 - total2 = (cost1 /10 *SP2)/2 - (cost1 /10 *SP1)/2 ;
total1 - total2 =  cost1 /10 * (SP2-SP1) /2;                   

Z tego wynika, że w stosując zasadę "Najpierw overstrength, potem upgrade" za każdy podniesiony punkt stanów bazowej jednostki, tracimy połowę wartości tego punktu;
Dla Pz IVF2' (360pp) będzie to 18pp/SP, dla  'Tiger' (600pp) 30pp/SP a dla 'Scharnhorsta'(2856pp) nawet 142pp/SP;

Czyli nawet przy włączonym auto-uzupełnianiu,  na podniesieniu 'Scharnhorsta' do do 15 SP (przed ulepszeniem), można stracić jednorazowo 710pp;

Co ciekawe, przy porównywaniu obu metod, wartość jednostki do której ulepszamy nie ma znaczenia;

IMHO prawidłowa zasada powinna brzmieć "Najpierw upgrade, potem overstrength".
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2016, 04:09:39 wysłane przez kowdar » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Ponury
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1067



« Odpowiedz #3 : Lipiec 29, 2016, 05:18:15 »

Czyli nieważne, czy jednostka ma 10 czy 15 punktów siły, to koszt upgrade'u jest taki sam? Mnie się na czuja na podstawie gry wydawało, że im więcej punktów, tym droższy upgrade. Ale żadnych twardych obliczeń nigdy nie robiłem Smiley
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Lipiec 29, 2016, 05:38:36 »

Czyli nieważne, czy jednostka ma 10 czy 15 punktów siły, to koszt upgrade'u jest taki sam? Mnie się na czuja na podstawie gry wydawało, że im więcej punktów, tym droższy upgrade. Ale żadnych twardych obliczeń nigdy nie robiłem Smiley
W żadnym razie !
Jeśli mówimy o samym ulepszeniu, to oczywistą oczywistością jest, że upgrade jednostki 15 punktowej będzie droższy od 10 punktowej;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #5 : Wrzesień 05, 2018, 07:04:07 »

Waldzios, możesz mi (i nie tylko mi) przypomnieć jaki jest ogólny algorytm obliczania ceny upgradu jednostki 10 punktowej?

Bo on tu gdzieś w szczegółach zaginął... Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Wrzesień 05, 2018, 08:26:50 »

Waldzios, możesz mi (i nie tylko mi) przypomnieć jaki jest ogólny algorytm obliczania ceny upgradu jednostki 10 punktowej?

Bo on tu gdzieś w szczegółach zaginął... Smiley
Algorytm jest prosty, to cena ulepszonej jednostki minus połowa wartości jednostki ulepszanej.

Dla jednostki 10 punktowej to będzie:
upgrade =  cost2  -  ( cost1 /2 )

Czyli ulepszając jednostkę dostajesz zwrot połowy wartości bazowej jednostki. Ten zwrot jest odejmowany od ceny nowej jednostki.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.063 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.009s, 1q)