Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 18, 2024, 12:24:31 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mapy kafelkowe  (Przeczytany 28900 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #15 : Październik 24, 2016, 09:38:08 »

Suita to logiczne, koncentrujesz się, więc o inne procesy mnie nie interesują. ale podczas gry czasem mam coś w tle, stąd pytam.
Jaro? Gustlik? Macie porównanie?
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #16 : Październik 24, 2016, 09:51:21 »

Ja mam taką maszynę,  że daje radę. Nigdy nie zaobserwowałem spowolnień. Zsamot popróbuj i jeśli będzie mulić to daj znać.
Ps
W chwili wolnej zerknę jak Suite u mnie obciąża pamięć.
Gustlik - zgaduję że masz system 32 bitowy
Sympatyk - dzięki za info odnośnie pamięci w Suite. Ile masz pamięci RAM i czy system jest 32 czy 64 bitowy
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #17 : Październik 24, 2016, 10:12:50 »

Win7  64 bit  8GB ram
Przy XP 32bit 2GB ram gra chodzi bez zastrzeżeń, jednak przy grzebaniu w grafice pamięci jest za mało - choć na początku nie było tak le - to wina systemu i tysięcy poprawek jakie przez ten czas zostały zainstalowane
Pierwsze mapy 3000x3000px robiłem właśnie na tamtym kompie i dało radę.
Jednak z biegiem czasu zaczęło wyraźnie brakować pamięci ...
Suite jest w/g mnie 32bitowa - środowisko programistyczne w jakim została napisana bardziej obciąża XP niż win7 ..
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #18 : Październik 24, 2016, 03:36:52 »

Cytuj
Win7  64 bit  8GB ram
Przy XP 32bit 2GB ram gra chodzi bez zastrzeżeń,

No widzisz - i to jest bardzo ciekawe, bo na 32 bitowym XP, na pececie, gra chodzi idealnie płynnie (głownie dlatego nie wymieniam), natomiast Suite ma kłopoty - jak opisałem.

Z kolei na moim laptopie o konfiguracji identycznej jak sympatyka (Win7/64, 8 RAM) - Suite się mniej grzeje, ale sama
gra pracuje gorzej niż na XP. Jednostki poruszają się "zrywami", podobnie mapa raczej "przeskakuje" niż się przewija.

Może nie jest to jakieś jaskrawe, ale widać kanciastość animacji.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #19 : Październik 24, 2016, 05:24:38 »

Tu powinien się wypowiedzieć jakiś fachowiec  ... ale wydaje się, że
trzeba brać pod uwagę cały komputer --> jeden element może zaważyć na całości.

Ważna jest też płyta główna ( przepustowość, magistrala między poszczególnymi elementami) oraz karta grafiki.
Oczywiście na taką grę , żadna specjalna - lecz znowu ważna jest pamięć karty i jej szerokość interfejsu ..

Jeśli karta ma pamięć współdzieloną i niski interfejs - to gorzej - niż gorsza od niej karta ale z pamięcią własną ...

A więc u mnie do win7 dochodzi  karta GeForce GTX 650 Gigabyte 2GB DVI&HDM&VGA

  GeForce GTX 650
wielkość pamięci    2048 MB
typ zastosowanej pamięci     GDDR5
taktowanie pamięci     5000 MHz
szyna danych pamięci    128 bit

wsparcie dla CUDA     tak

obsługiwane standardy    
    OpenGL 4.1
    HDCP
    DirectX 11
zaawansowane technologie    
    NVIDIA PureVideo
    NVIDIA CUDA
    NVIDIA PhysX Ready

RAMDAC     400 MHz

a, do XP
NVIDIA GeForce 9600 GT
Konfiguracja pamięci                             512 MB    
Szerokość interfejsu pamięci                    256-bit    
Przepustowość pamięci (GB/s)            57.6

I choć obie karty mają już dawno świetność za sobą, to były optymalnie dopasowane do całości...


Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #20 : Październik 24, 2016, 06:47:05 »

Otworzyłem sobie scenariusz Islandia z G40. W trybie kafelkowym mapy Suite zajmuje 63 MB pamięci. To tyle co nic... Ale ja mam Windows 7 64 bit i dedykowaną kartę graficzną.

PS
Zobaczcie sobie ta mapę w trybie kafelkowym - szczególnie brzegi mapy. Wymagało by to dodefiniowania.

PS2
W Suite można przełączać pomiędzy kafelkami wbudowanymi w Suite i tymi z efila - może zestaw wbudowany da mniejsze zajęcie pamięci. Jeśli nie, to pewnie trzeba by pisać do Luisa. Może dla32 bitowej wersji XP należy inaczej skompilować Suita...
Dobrze by było, aby ktoś jeszcze potwierdził zajęcie pamięci w trybie kafelkowym.
(Mapx editor -> use OpenGui/internal tiles & layers
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #21 : Październik 24, 2016, 09:31:24 »

Pomiary na mapie Island2
Mapa otwarta w edytorze - mapx + obrazek standart - 38,16 MB
Mapa otwarta przez scenariusz - kafelki Twoje Jaro - 57,12 MB
Mapa otwarta przez scenariusz - kafelki standart - 47,82 MB

Tak kolumna "0" i wiersz '0" - faktycznie błędny teren - nie było widać ...
Jeśli chodzi o kolumnę o numerze 70 - to na niej nie można ustawić żadnego terenu (przy obrazku standard)
Natomiast po przejściu do kafelków, jest funkcja co to wyczyści .. bo generują się śmieci ..

Ale Gustlikowi chodziło o pracę w suicie nad kampanią/scenariuszem i wtedy faktycznie zajętość pamięci wzrasta ..
Program VisualStudio jest za to odpowiedzialny ..

Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #22 : Październik 24, 2016, 09:41:13 »

Sympatyk - Visual Studio to w tym wypadku Suite. Luis nie zadbał o nadanie poprawnej nazwy temu programowi. Dlatego w wielu miejscach zamiast Suite wyświetla się visual studio. Mówiłem mu o tym ale albo zapomniał albo nie ma to dla niego znaczenia.
Zajętość pamięci, o której pisałem to przy edycji scenariusza. Natomiast kolumnie 70 w trybie kafelkowym i trybie mapy da się ustawić teren. Tylko trzeba pobrać najnowszy Suite (55.0)
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #23 : Październik 24, 2016, 10:15:45 »

Pomiary na mapie Island2 - komp z XP
Mapa otwarta w edytorze - mapx + obrazek standart - 38,82 MB
Mapa otwarta przez scenariusz - kafelki Twoje Jaro - 77,24 MB
Mapa otwarta przez scenariusz - kafelki standart - 76,46 MB

Po otwarciu/zamknięciu kilku scen i map zajętość pojechała do około 90 MB
Tak wiem suite = Visual --> chciałem tylko zwrócić uwagę, że zależnie od systemu bierze inaczej pamięć ...

Myślę, że to koniec tych rozważań ...
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #24 : Październik 24, 2016, 10:25:30 »

Zainspirowałeś mnie i sprawdziłem czy Suite nie pęcznieje w pamięci w trakcie otwierania kolejnych scenariuszy. W Win7 nie pęcznieje - pamięć jest zwalniana. Jak otworzę mniejszą mapę, to pamięć się zmniejsza. Ciekawe, czy na XP jest podobnie. Jeśli tak, to wszystko jest ok.
Może Suite ma gdzieś "wycieki pamięci" ale żeby to złapać trzeba by zapamiętywać kolejne kroki i sprawdzać zajętość pamięci.
Ciężki temat. Do znalezienia tylko przez kogoś, kto dużo używa.

Najbardziej mnie martwi sytuacja u Gustlika bo 1,5 GB to okropnie dużo.

@Gustlik - używasz Suite w wersji 55.0?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #25 : Październik 24, 2016, 10:36:32 »

Sprostowanie - napisałem na początku, że wykręciłem 0,7 Gb --> miało być 0,07GB
Jaro-  jak otworzysz scen i niezależnie od tego inną mapę przez mapx, wprowadzasz zmiany - przechodzisz do innego scena - wracasz do pierwszego ... to podkręcisz trochę  Evil
Gustlik, a ty patrzysz gdzie na tą pamięć? -  na procesach, jak my - czy na wydajności całego kompa?

I jeszcze może to ważne ?
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=51225&p=757183#p757179
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #26 : Październik 24, 2016, 10:48:49 »

Cytuj
Ale Gustlikowi chodziło o pracę w suicie nad kampanią/scenariuszem i wtedy faktycznie zajętość pamięci wzrasta ..

Nie, NAD MAPĄ! Nad samą jedyną kafelkową mapą.....

Cytuj
Gustlik, a ty patrzysz gdzie na tą pamięć? -  na procesach, jak my - czy na wydajności całego kompa?

A mam taki monitorek pracujący w tle...
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #27 : Październik 24, 2016, 11:06:54 »

W załączniku lekcja poglądowa - niebieska linia wznosząca pokazuje wzrost zużycia RAM'u w trakcie rysowania tego,
co widać czyli: miasto, cztery heksy lasu i droga. To było nie więcej niż 5 minut - i już połowy RAM'u nie ma.

Żeby było jeszcze ciekawiej - jak widać na ostatnim kafelku - nie ma drogi, mimo że checkboxy po lewej są zaznaczone
- z góry na dół, tak jak wcześniejsze.

Niestety często mu się zdarza nie narysować tego co zaznaczam i dopiero po ponownym wejściu i otwarciu mapy widzę
czy zrobił to, co chciałem, czy w ogóle olał sprawę. Taka bestia. Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #28 : Październik 25, 2016, 06:36:54 »

Ale to - ten graf odnosi się do całości, a nie do samej suite ... tak to wygląda
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #29 : Październik 25, 2016, 06:54:30 »

Gustlik, dzięki. Powtórzyłem u siebie i namierzyłem problem. Dam znać Luisowi.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.09 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)