Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 18, 2024, 02:01:10 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Mapy kafelkowe  (Przeczytany 28901 razy)
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #45 : Październik 26, 2016, 10:01:10 »

Czy ktoś może potwierdzić, że są kłopoty z suitą? - z najnowszą 5.0.55.0
Z ładowaniem map, jeśli wcześniej grzebało się w kafelkach?
U mnie na poprzedniej wersji wszystko - OK!
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #46 : Październik 26, 2016, 10:41:54 »

Ja mam tak jak Gustlik. Ale jeśli w pierwszym kroku załaduję efile: File -> Load equipment a następnie obrazek to widzę ten obrazek.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #47 : Październik 26, 2016, 02:04:41 »

A więc 100% suite ...
Coraz bardziej sprawdza się moja reguła - nie zmieniać wersji, dopóki to nie jest niezbędne ...
Jaro " doniesiesz" o tym Luisowi?
Zapisane
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #48 : Październik 27, 2016, 09:18:33 »

Doniosłem
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #49 : Październik 27, 2016, 09:50:16 »

Dzięki. Bo moje doniesienie było by jak w kawale o milicji  ...  ręka na tro.., trotu... , -  na chodniku  Grin
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #50 : Październik 30, 2016, 10:34:13 »

Pytanie brzmi - Czy czas już na mapy kafelkowe?
Mają jeszcze jeden plus w stosunku do tych wymienionych w 1 poście - szybkość prac nad scenariuszem.

Ale czy teraz robimy kreskę  i  .. przechodzimy na kafelki, czy to już ten czas?

A może hybryda - kafelki podrasowane w programie graficznym?  Huh
Oznaczało by to po zrobieniu scenariusza i wygenerowaniu ostatecznej wersji kafelków , dalszą obróbkę graficzną.
Mogło by to być - scalenie w jedną grafikę hex takiego samego typu położonych obok siebie .. , dopracowanie rzek, dróg ...  Huh
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #51 : Październik 30, 2016, 12:07:20 »

Pytanie brzmi - Czy czas już na mapy kafelkowe?
Mają jeszcze jeden plus w stosunku do tych wymienionych w 1 poście - szybkość prac nad scenariuszem.

Ale czy teraz robimy kreskę  i  .. przechodzimy na kafelki, czy to już ten czas?

Wykorzystanie map kafelkowych nie wymaga stawiania żadnych "kresek".
To alternatywna metoda wyświetlania mapy, niekoniecznie alternatywna wersja mapy.
Od strony technicznej mapa "czysto" kafelkowa, od zwykłej, różni się tylko brakiem poglądowego "obrazka".

Wykorzystanie w scenariuszu mapy kafelkowej o niczym nie przesądza, obrazek można dodać później.
Mapę wyłącznie kafelkową można wykorzystać zarówno jako rozwiązanie trwałe, ale również jako tymczasowe, do momentu powstania odpowiedniego "obrazka".

Daje to możliwość rozdzielenia procesu tworzenia map ("obrazków"), od procesu tworzenia scenariuszy.
Nie musi oznaczać wcale rezygnowania z "klasycznych" map.

Owszem, docelowy "obrazek" może wcale nie powstać, albo drastycznie opóźnić. Ale przynajmniej powstanie scenariusz, którego inaczej by nie było (z braku klasycznej mapy).

A może hybryda - kafelki podrasowane w programie graficznym?  Huh
Oznaczało by to po zrobieniu scenariusza i wygenerowaniu ostatecznej wersji kafelków , dalszą obróbkę graficzną.
Mogło by to być - scalenie w jedną grafikę hex takiego samego typu położonych obok siebie .. , dopracowanie rzek, dróg ...  Huh
W tych pomysłach wykraczasz poza możliwości techniczne.
Zastosowany mechanizm kafelków jest bardzo prosty, a możliwości są modyfikacji są minimalne.

Dostosowanie kafelków do konkretnego scenariusza raczej nie wchodzi w grę. W najlepszym razie dostosujesz kafelki do danego folderu efila.
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2016, 12:10:56 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #52 : Październik 30, 2016, 12:35:12 »

Jaro, jeszcze jedna sprawa, otóż - pracując z kafelkami na dużym mapxie, takim 60 x 70, Suite pożera mi aż 1,5 Giga RAM, do tego system 0,5 i w zasadzie, po 10 minutach pracy, mam po pamięci (2Gb całości).

Jest jakiś sposób żeby obniżyć tą pamięciożerność?

Wiem, że mam komputer nie z tej epoki (XP), ale bardzo go lubię i nie mam na razie ochoty się z nim rozstawać.   
Moim zdaniem, najlepsze rozwiązanie to nie pracować nad kafelkami, używając kafelków Wink

Zamiast "obrazka" mapy można wczytać jakąś podkładkę (np. mapa terenu z google) i pracować tak jak przy klasycznej mapie. Nie dość że będzie szybciej, to jeszcze wygodniej i dokładniej.

Wystarczy po skończonej pracy przełączyć na 'Tile Map'.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #53 : Październik 30, 2016, 04:10:11 »

A może hybryda - kafelki podrasowane w programie graficznym?  Huh
Oznaczało by to po zrobieniu scenariusza i wygenerowaniu ostatecznej wersji kafelków , dalszą obróbkę graficzną.
Mogło by to być - scalenie w jedną grafikę hex takiego samego typu położonych obok siebie .. , dopracowanie rzek, dróg ...  Huh
W tych pomysłach wykraczasz poza możliwości techniczne.
Zastosowany mechanizm kafelków jest bardzo prosty, a możliwości są modyfikacji są minimalne.

Dostosowanie kafelków do konkretnego scenariusza raczej nie wchodzi w grę. W najlepszym razie dostosujesz kafelki do danego folderu efila.
Nie do końca zrozumiałeś Sympatyka - mam wrażenie. O ile dobrze ja rozumiem, to można mapę kafelkową wyeksportować ze Suite jako jpg i dalej upiększyć w programie graficznym. Czy to będzie lepiej, czy szybciej od tworzenia mapy od podstaw to nie wiem - nie mam doświadczeń. Pomysł wart rozważenia. Tyle, że i zwykłe mapy obrazkowe można tworzyć od podstaw tak, aby teren był jednoznacznie rozpoznawany.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #54 : Październik 30, 2016, 05:30:06 »

Cytuj
Moim zdaniem, najlepsze rozwiązanie to nie pracować nad kafelkami, używając kafelków Wink

Niestety, kolejną wadą Suite jest to, że czasem nie przyjmuje polecenia wrysowania drogi, torów, czy wręcz terenu....
Kliknięcie wydaje się OK, niestety teren czy droga nie pojawiają się. Po ponownym najechaniu na heks okazuje się, że
teren jest dziewiczy "clear" - dlatego wolę widzieć co rysuję.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #55 : Październik 30, 2016, 05:48:54 »

Niestety, kolejną wadą Suite jest to, że czasem nie przyjmuje polecenia wrysowania drogi, torów, czy wręcz terenu....
Kliknięcie wydaje się OK, niestety teren czy droga nie pojawiają się. Po ponownym najechaniu na heks okazuje się, że
teren jest dziewiczy "clear" - dlatego wolę widzieć co rysuję.
Przy kafelkach - ważne jest co w mapx zostanie zapisane - na tej podstawie wygeneruje się rysunek ..
Widzisz to -  jeśli masz włączony podgląd dróg, terenu, kolei ..

Na mapie 21( tej co Gustlik w 1 poście przedstawił) - tylko z kafelkami Jarka, przedstawiam , o co chodzi ..
Mapa hybrydowa - miała by zachować plusy map kafelkowych, lecz z trochę/bardziej zmienionym obrazkiem ..
Tu na przykładzie wody ... ( załącznik)
Kolejno - mapa 21 - mapa 21kafelki - mapa 21 kafelki modyfikowane .
Zwracam uwagę, że kafelki się generują w trochę innym rozmiarze niż oryginał .. , a dla największych map ucinają 15 px po szerokości ..
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2016, 05:50:28 wysłane przez sympatyk » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #56 : Październik 30, 2016, 06:38:05 »

Niestety, kolejną wadą Suite jest to, że czasem nie przyjmuje polecenia wrysowania drogi, torów, czy wręcz terenu....
Kliknięcie wydaje się OK, niestety teren czy droga nie pojawiają się. Po ponownym najechaniu na heks okazuje się, że
teren jest dziewiczy "clear" - dlatego wolę widzieć co rysuję.
Widzę tu pewien problem. Rysując bezpośrednio mapę kafelkową rysujesz w dużym stopniu "na oko".
Klasyczny "obrazek" mapy jest/był mimo wszystko jakimś odniesieniem (zwykle stworzonym na podstawie autentycznych map).
Bez wczytanego klasycznego "obrazka" mapy, albo zastępstwa w formie obrazka referencyjnego (mapy, zdjęcia) tracisz masę czasu na odtworzenie topografii terenu, rozkładu dróg, miast itd.

Na mapie 21( tej co Gustlik w 1 poście przedstawił) - tylko z kafelkami Jarka, przedstawiam , o co chodzi ..
Mapa hybrydowa - miała by zachować plusy map kafelkowych, lecz z trochę/bardziej zmienionym obrazkiem ..
Tu na przykładzie wody ... ( załącznik)
Kolejno - mapa 21 - mapa 21kafelki - mapa 21 kafelki modyfikowane .
Zwracam uwagę, że kafelki się generują w trochę innym rozmiarze niż oryginał .. , a dla największych map ucinają 15 px po szerokości ..
Rozumiem, ale mimo to niespecjalnie dostrzegam zalety tego rozwiązania.
W porównaniu do mapy "rysowanej' poprawa jakości jest minimalna, a w zamian tracimy podstawową zaletę mapy kafelkowej, czyli idealne odwzorowanie terenu. To już nie będzie generowana mapa, ale statyczny "obrazek", czyli wszystkie zalety kafelków przepadną.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #57 : Październik 30, 2016, 07:40:12 »

Jeśli dobrze się poprawi mapę kafellową to nie stracisz jednoznacznej identyfikacj hexa. Np wewnątrz dużego obszaru gór można podłożyć rysunek dużej góry lub jak pokazał Sympatyk usunąć kiepskie łączenia pomiędzy rzekami lub namalować szeroką rzekę w zależności od tego co jest lub było w realu.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #58 : Październik 30, 2016, 07:42:15 »

Klasyczne mapy powstawały tak (większość):
Najpierw rysunek, później mapx, na końcu scenariusz .
Ja pokazuję, że można zrobić - najpierw mapx i scenariusz, a później rysunek( na podstawie kafelków)

No i jest 3 sposób - tylko i wyłącznie kafelki.
Jednak kafelki to radykalne odejście od dotychczasowej praktyki.
Czy jesteśmy na to gotowi? - myślę o wszystkich .... jeśli tak,  --> to następna kampania powinna być na kafelkach i tyle .,.

Oczywiście nie ma co wyważać drzwi i pisać, że można nadal tworzyć mapy klasyczne ( a nawet w kolorach indeksowanych jak do PG)  Grin

Dlatego właśnie, jak napisałem trochę wyżej ...
Cytuj
Pytanie brzmi - Czy czas już na mapy kafelkowe?
  Huh

Cyba nie ma półśrodków - jeden scen na kafelkach , drugi klasycznie i tak w kratkę?  Huh
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4746


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #59 : Październik 30, 2016, 08:54:52 »

Jeśli dobrze się poprawi mapę kafellową to nie stracisz jednoznacznej identyfikacj hexa. Np wewnątrz dużego obszaru gór można podłożyć rysunek dużej góry lub jak pokazał Sympatyk usunąć kiepskie łączenia pomiędzy rzekami lub namalować szeroką rzekę w zależności od tego co jest lub było w realu.
Tylko w teorii. Klasyczna mapę też można poprawić by miała jednoznaczną identyfikacją heksa. Ale w praktyce już jest różnie.
W momencie gdy stworzysz "poprawioną" mapę, stanie się mapą statyczna. Zamiast mapy kafelkowej, będziesz miał brzydką mapę rysowaną...;
Wystarczy, że po jakimś czasie, ktoś na potrzeby scenariusza poprawi kilka heksów, i będziesz miał mapę nie tylko brzydką ale i niejednoznaczną...;

Cyba nie ma półśrodków - jeden scen na kafelkach , drugi klasycznie i tak w kratkę?  Huh
Źle na to patrzysz.

Zapewne większość graczy preferuje klasyczne mapy, czy to ze względów estetycznych, czy ze zwykłego przyzwyczajenia.
Jednak w przypadku gdy dla konkretnej kampanii/scenariusza "obrazek" mapy po prostu nie istnieje, wybór wydaje się jasny.
Lepiej stworzyć  "kafelkową" kampanie/scenariusz, niż narzekać na brak "klasycznej" mapy i zrezygnować z realizacji.

Przy obecnym uproszczonym mechanizmie kafelków nie ma mowy by mapy kafelkowe dorównały klasycznym pod względem estetycznym.
Kafelki w OG nigdy nie miały być docelowym rozwiązaniem. Luis jakiś czas temu tłumaczył że chodziło wyłącznie o doraźne umożliwienie działania silnika bez umieszczania w instalce "obrazków" map (często wątpliwych pod względem autorskim).  Dlatego zastosowane rozwiązanie jest tak bardzo minimalistyczne.
Systemy kafelkowe z prawdziwego zdarzenia są wielokrotnie bardziej skomplikowane...;

Dlatego, moim zdaniem mapy "czysto" kafelkowe mają największy sens, gdy ich wykorzystanie umożliwia stworzenie scenariusza w innym przypadku niemożliwego do zrealizowania z powodu braku odpowiedniego "obrazka" mapy.

Nie oznacza to wcale ze mapy "kafelkowe" muszą cokolwiek zmienić w kwestii klasycznych map.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.112 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.014s, 1q)