Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 08:08:41 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowa możliwość w efilu - jednostki słabsze niż 10 - otwieram dyskusję.  (Przeczytany 6079 razy)
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« : Listopad 09, 2016, 04:53:29 »

Najnowsza testowa wersja Suite pozwala zdefiniować maksymalną i różną od 10 wartość siły nowo kupowanej jednostki.

Wyjaśniam - dotychczas można było to zrobić TYLKO DLA CAŁEGO, KONKRETNEGO SCENARIUSZA bez różnicy, które jednostki
i bez wpływu na inne scenariusze. Ewentualnie mógł to zrobić autor scenariusza przydzielając taką jednostkę.

Teraz każda jednostka może mieć swoje okienko, w którym, na poziomie efila zostanie ustalona jej maksymalna siła
dostępna w momencie zakupu. To będzie dotyczyć wszystkich kampanii i scenariuszy zbudowanych na tym efilu.

Otwieram zatem dyskusję - czy widzicie potrzebę wprowadzenia takiego ograniczenia, jeśli tak to dla jakich jednostek?
Jeśli chodzi o wartość, to chyba zgodzimy się, że jedyną sensowną jest = 5. Niższe nie mają sensu - nikt nie kupi, a wyższe
są nielogiczne. Oczywiście taka jednostka, mająca pięć belek, może być podniesiona do 10, ale za stosowną opłatą.

Dla mnie 5 mogłoby oznaczać jednostki działające na poziomie kompanijnym dlatego, celem rozruszania dyskusji,
moje pierwsze propozycje:

- "Schwere kompanie" - kompania ciężka z duża siłą ognia i wsparcia. W innych armiach ogólnie: "ciężkie kompanie"
- Kompania mostowa - odważna propozycja., wiem, ale z technicznego punktu widzenia to jednak nie był batalion
- Kompania sztabowa.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Listopad 09, 2016, 05:56:39 »

Pomysł ciekawy, ale podoba mi się tylko częściowo.

Co do jednostek pomocniczych jak "kompania mostowa", to jak najbardziej sensowny pomysł.

Analogicznie wspomniane rozwiązanie miałoby sens dla samolotów zwiadowczych, w szczególności pokładowych.
Dobry przykład zastosowania to myśliwce (w roli samolotów rozpoznawczych), startujące z włoskich okrętów pod koniec wojny. Długo zastanawiałem się jak je zrealizować i brakowało mi dobrego pomysłu. Jednostka o pełnych stanach zupełnie tu nie pasowała. Wspomniane ograniczenie załatwiłoby sprawę.

Co do "Schwere kompanie"' i innych jednostek liniowych ("ciężkie kompanie"), to zupełnie inna sytuacja. Ograniczenie maksymalnych stanów tych jednostek tworzyłoby potencjalne problemy.
Przede wszystkim w kwestii prognozowanych wyników i efektu "szarży". Jednostka o stanach 10/10 traktowana jest jako "kompletna", z prognozowanym rezultatem obrony minimum 1, czyli  odporna na "szarżę".
Każda jednostka o stanach niższych traktowana jest jako osłabiona i większość czołgów zniszczy ją z marszu.

Popieram pomysł dla jednostek pomocniczych, ale jestem przeciwko zmniejszaniu stanów jednostek liniowych.

BTW. Widzę ze muszę szybko narobić zaległości Wink.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #2 : Listopad 09, 2016, 06:01:08 »

Właśnie przeczytałem:
Zgadzam się z kolegą Waldziosem Smiley
Tak dla jednostek pomocniczych Smiley
Raczej nie dla jednostek typu  "Schwere kompanie"
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #3 : Listopad 09, 2016, 06:11:57 »

Cytuj
Przede wszystkim w kwestii prognozowanych wyników i efektu "szarży". Jednostka o stanach 10/10 traktowana jest jako "kompletna", z prognozowanym rezultatem obrony minimum 1, czyli  odporna na "szarżę".

Wiesz, co - może pogadaj z Luisem, może jednostka z takim efilowym obniżeniem siły jest jednak traktowana jako "kompletna"?
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Listopad 09, 2016, 08:10:07 »

Niestety:
Cytuj
No, combat formula is not changed, as only current unit's strength is used in combat formula, so a lower base-strength doesn't adjust the estimated losses.

It is the same as if designer would set certain units with a lower/higher strength-base in scenario design, except that this setting can be defined at efile level and thus is propagated to units purchased in game.

Z tego wynika ze podstawowa formuła się nie uległa zmianie. Jeśli kupisz jednostkę z maksymalna silą 5 (ustawioną z poziomu efila), to tak jakbyś ustawił jednostkę 5/5 w scenariuszu (w suite).
Taka jednostka będzie rozjeżdżana przez czołgi.
Czyli do przedstawienia jednostek rozmiaru kompanii ta metoda raczej się nie sprawdzi.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #5 : Listopad 17, 2016, 07:26:57 »

Tylko czy komp nie będzie jeszcze chętniej polował na taki sztab? A most to może być ostra sprawa w kontekście łatwego zniszczenia... co może mieć fajny klimat.

Niemniej bojowe... cholera, co ja zrobię taką 5-tką? Jeden strzał z artylerii i po...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Listopad 17, 2016, 01:57:28 »

Niemniej bojowe... cholera, co ja zrobię taką 5-tką? Jeden strzał z artylerii i po...
Dlatego raczej niechętnie patrzę na wprowadzenie jednostek bojowych słabszych niż 10.


Główne zastosowanie dla "5-tek" jakie widzę w grze to samoloty zwiadowcze, przede wszystkim pokładowe. 
"5-punktowy" Ar 196 startujący z pancernika, ma większy sens niż jednostka "10-punktowa".
BTW. "5 punktów" to tylko przykład na potrzeby dyskusji, to równie dobrze docelowo może być nawet 2 punkty...;

Główną zaletą i jednocześnie wadą byłaby niska cena takich maszyn.
Optymistycznie zakładam (przydałyby się testy), że AI byłby bardziej skłonny kupować maszyny zwiadowcze gdyby cena była odpowiednio niska. A jak wiadomo, głównym problemem AI w OG jest ślepota.

Niestety, z punktu widzenia gracza nie wygląda to już tak dobrze.

Po pierwsze, rozpoznanie gracza ma już i tak wielką przewagę nad AI. Dwukrotne (lub większe) obniżenie ceny samolotów rozpoznawczych drastycznie wpłynęło by poziom trudności. Efil ma już stosunkowo niskie ceny,  ten mechanizm znacząco by je obniżył.

Po drugie, ograniczenie do "5-punktów" byłoby banalne do obejścia. Wystarczyłoby kupić minimalnie droższą "10-punktową" maszynę i downgrade'ować ją do docelowej jednostki, skutecznie (i minimalnym kosztem) omijając ograniczenie. Czyli użycie samolotu rozpoznawczego,  jako maszyny bojowej, nadal byłoby możliwe i efektywne.

Trochę nie racjonalne wydaje mi się wprowadzanie "5-punktowych" jednostek, tylko po to by gracz kombinował jak je najszybciej zamienić na "10-punktowe"...;

Po trzecie, prototypy (i darmowe jednostki Core) mają istotne znaczenie dla przebiegu wielu kampanii, zwłaszcza tych "starej szkoły" z rygorystycznym CAP'em.
Jednostka "5-puktowa" otrzymana jako prototyp byłaby bolesnym ciosem w skład armii.

Dlatego, rozważam jeszcze inną opcję, polegającą na pozostawieniu jednostek gracza bez zmian, ale zdublowaniu części jednostek w formie jednostek  "5-puntkowych" dostępnych tylko dla AI.
Przykładowo 'Ar 196' kupiony przez gracza nadal miałby 10 punktów, a ten kupiony przez AI 2-5 punktów; gracz nie byłby zmuszony do podejrzanych kombinacji, a AI otrzymałby istotny bonus do rozpoznania...;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #7 : Listopad 17, 2016, 07:43:06 »

Trochę wykraczając poza temat i czysto teoretycznie  Wink-może:
jednostki główne 15 pkt Grin
rozpoznawcze, "Schwere kompanie"10pkt  Grin
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #8 : Listopad 17, 2016, 08:01:10 »

Już kiedyś proponowałem bazę 15, bo wtedy, w systemie batalionowym, 15/3 = 5 = kompania.  Cheesy

No, ale to byłaby jeszcze większa dysproporcja.

Natomiast nie jestem przekonany do tych podejrzeń o downgrade'owaniu żeby mieć 10-punktową jednostkę.

Powiedzmy:
- najtańszy, 10-punktowy, samolot (A) kosztuje 300pp
- najtańszy, 5-punktowy, samolot (B) kosztuje 250pp : 2 = 125pp

Naprawdę ktoś będzie wydawał 300pp i zmieniał samolot na gorszy, tylko po to, żeby mieć 10-punktowy?
Tracąc przy tym możliwość ataku? Skoro nawet dwie 5 punktowe może mieć za mniejsza cenę (250)?
Przecież w rozpoznaniu, tak naprawdę, liczy się ilość. Lepiej mieć dwa po 5 niż jeden 10-punktowy.  Tak sądzę.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Listopad 17, 2016, 08:53:50 »

Już kiedyś proponowałem bazę 15, bo wtedy, w systemie batalionowym, 15/3 = 5 = kompania.  Cheesy
Niestety, o ile z jednostkami poniżej 10 problem polega na zbytniej wrażliwości na szarżę, to z jednostkami rzędu 15+ problem jest przeciwny.
Taka jednostka nawet jeśli straci 1/3 stanów (15->10) nadal będzie na szarżę odporna.

Naprawdę ktoś będzie wydawał 300pp i zmieniał samolot na gorszy, tylko po to, żeby mieć 10-punktowy?
Tracąc przy tym możliwość ataku? Skoro nawet dwie 5 punktowe może mieć za mniejsza cenę (250)?
Przecież w rozpoznaniu, tak naprawdę, liczy się ilość. Lepiej mieć dwa po 5 niż jeden 10-punktowy.  Tak sądzę.
Ja bym wydał na pewno Wink.

Samolot rozpoznawczy łatwo wpada w pułapki plot (zwłaszcza w lasach i miastach) i zdarza się że ucieka z minimalnymi stanami, w takich sytuacjach 5-punktów stanów to często różnica miedzy życiem a śmiercią.
Pelotki rzadko mają stany powyżej 10, więc jednorazowa strata 10 punktów jest mało prawdopodobna, natomiast 7-8 punktów to normalka.

Poza tym, w kampaniach standardową taktyką (przynajmniej dla mnie) jest początkowy zakup samolotów zwiadowczych, a dopiero z czasem (gdy nazbierają doświadczenia, wzrośnie CAP albo otrzymają leadera) przezbrojenie ich w bombowce.
5-punktowy samolot zwiadowczy w kampanii do końca musiałby pozostać samolotem zwiadowczym.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #10 : Listopad 17, 2016, 11:41:41 »

Cytuj
5-punktowy samolot zwiadowczy w kampanii do końca musiałby pozostać samolotem zwiadowczym.

Dobra, tym wygrałeś..... Smiley
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #11 : Listopad 19, 2016, 05:33:14 »

Chyba, żeby dostał fajnego lidera i dojechał do 500 PD, wtedy taki 10/5 z all weather czy devastating fire i tak ma sens...
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #12 : Listopad 19, 2016, 06:09:08 »

Chyba, żeby dostał fajnego lidera i dojechał do 500 PD, wtedy taki 10/5 z all weather czy devastating fire i tak ma sens...
No widzisz, sam kombinujesz ja z '5-tki' zrobić '10-tke'... Wink
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #13 : Listopad 23, 2016, 07:35:14 »

Nie kombinuję, tylko to jest oczywisty scenariusz, gdy będę miał taką sytuację... Jest to przecież najnormalniejsza praktyka podbijania stanu, uczciwa i w ramach normalnych zasad gry.

Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #14 : Listopad 23, 2016, 01:31:00 »

Nie kombinuję, tylko to jest oczywisty scenariusz, gdy będę miał taką sytuację... Jest to przecież najnormalniejsza praktyka podbijania stanu, uczciwa i w ramach normalnych zasad gry.
Pisząc "kombinujesz' miałem na myśli znaczenie potoczne << szukać rozwiązania problemu, zastanawiając się nad nim>> Wink
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2016, 01:32:54 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.091 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.007s, 1q)