Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: philip79 Czerwiec 22, 2017, 07:49:34



Tytuł: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 22, 2017, 07:49:34
Witam.

Jeśli nie przejzałem dokładnie wątków za podobnym problemem to przepraszm, bo jestem tutaj nowy.

Mam troche problemów z open general.

Pierwszy to dośc spore reakcja gry na przyciski itd (gram pod win 8,.1) próbowałem juz zmieniac tryby na XP i win7 pod prawami administratora, jednak bez skutku.

Drugi, nieco powazniejszy, gdyz gra często potrafi wieszać się, bez żadnego info o błedach, po prostu czysty "freeze" nawet ALT+F4 nie łapie, musze wyłączac pod managerem zadań. Zauwazyłem, że dzieje sie to podczas tury przeciwnika AI podczas kampanii.

To chyba wszystkie problemy jakie zdązyłem zauwazyć po 2 dniach gry.

Z góry chciałem pogratulować twórcom za genialny projekt, gdyz jestem z pokolenia wychowanym na panzerach.

pozdrawiam.



ps.

kozystając z okazji chciałem zapytac , jakie są zasadnicze róznice w rodzajach AI verssion??
(http://obrazki.elektroda.pl/7875650600_1498149511.png)


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Czerwiec 22, 2017, 08:23:10
Witaj - zgłaszając problem zawsze podawaj:
- wersję (datę) gry - znajdziesz ją w prawym, górnym rogu okienka "Settings"
- wersję efila - znajdziesz od razu po wejściu do gry pod głównymi przyciskami. 

Jest to gra robiona amatorsko, więc poprawiana jest na bieżąco, często wprowadzane są pomysły eksprymentalne, które powodują nieoczekiwane bugi - no i trzeba się z tym po prostu pogodzić - do czasu wydania nowej wersji. Zawsze można wrócić do starszej albo spytać kogoś tutaj czy ma bardziej stabilną. Zdarzyło mi się już grać kilka miesięcy na starszej wersji ignorując aktualizacje, bo walczono ciągle z tym samym bugiem... Tak niestety bywa.

Co do reakcji na przyciski - niestety zauważyłem to także w Win7 i w laptopie i dlatego cały czas piłuję stareńkiego PeCeta
ale z XP, na który wszystko działa płynnie. Mam ty idealną konfigurację ustawioną 7 lat temu i jak ją będę musiał zmienić to chyba się popłaczę. Ogólnie "generały" lubią XP i karty ATI Radeon - natomiast nie kochają się z nVidią.

Spróbuj w "Settings", wejść w "Screen Settings" i popracować delikatnie tymi suwakami, które tam znajdziesz. Czasem pomaga na płynność i reakcje.

O zawieszaniu się moglibyśmy porozmawiać gdybyś odkrył jakąkolwiek regularność - inaczej to tylko gdybanie....

Wersja AI musi być dopasowana do wersji jaką zaplanował autor kampanii. Nie należy tego zmieniać - to jest okienko do celów testowych i w sumie to powinno dawno być zlikwidowane. Gra i tak dopasuje sobie taką wersję jaką ma zapisaną w kampanii. Wymuszanie czegokolwiek na siłę może prowadzić do dziwnych zachowań.

Wytłumaczenie różnic między AI wymagałoby wprowadzenia w podstawy tworzenia kampanii i scenariuszy - a to dość długi wykład...

Jest taki dział tu na forum dział Edytor Suite... http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/0/ Tam trochę teorii znajdziesz. Jeśli będziesz chciał możemy do tego wrócić kiedyś.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: kowdar Czerwiec 22, 2017, 08:28:08
Witam na forum.

Miło widzieć, że kogoś OG jeszcze zainteresował.

Po pierwsze, na forum jest cały dział Open General, więc lepiej nie pisać w dziale dotyczącym PG2.
Problemy techniczne to najlepiej tutaj:

http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/0/

Jak chcesz to przeniosę tam ten wątek.

Działanie przycisków - używam OG na Win10 (przed aktualizacją Win7) i takich rzeczy nie zaobserwowałem.
Napisz może dokładniej o co chodzi, krok po kroku jak to sprawdzić, jaka wersja gry, kampanii itp.

Co do zamrożenia gry w turze AI, to ja się z tym spotkałem w kampaniach (scenariuszach) gdzie są spadochroniarze i/lub dużo samolotów. AI analizuje każdy możliwy ruch samolotów na całej mapie, a to trwa, a trwa bardzo długo wówczas gdy wszystkie te ruchy są zapisywane w logach. U mnie pomogło wyłączenie logowania.

Wchodzisz w ustawienia gry (zakładam, że wybrałeś sobie polską wersję językową więc piszę opcje po polsku, tak jak są w grze), do ustawień można wejść na ekranie powitalnym wciskając:  /
Następnie wybierasz "Ustawienia interfejsu" i tam masz dwie opcje:
Wyłącz logi tekstowe (Tury AI, debugowanie) -  tutaj na pewno powinno być zaptaszkowane
Wyłącz zapis logów (nie będzie można odtworzyć gry) - u mnie nie mam zaptaszkowanego, ale można spróbować postawić ptaszka.
Może to co powyżej to pomoże.

Co do wersji AI - jako gracz nie powinieneś tego zmieniać, chyba że tworzysz kampanie/bitwy, bo to jest ustalane przy ich tworzeniu i tak testowane. A zmiana wersji AI moze zmienić bardzo dużo.
Nie ma szczegółowego opisu różnic w tych wersjach (tak mi się wydaje), a wg mojej obserwacji:
w wersji 2.0 jest inna kolejność analizy działań jednostek przez AI i jest dodatkowy przebieg analizy ruchów
w wersji 2.0 są dostępne dodatkowe możliwości sterowania jednostkami z poziomu scenariusza - określania pkt. celu ruchu (OH) i różne inne opcje. I to tyle co ja wiem ...
Niekiedy AI w wersji 2.0 działa lepiej a czasami gorzej w danym ustawieniu jednostek (w danej bitwie).


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 22, 2017, 09:44:05
Z góry przepraszam , jeśli rypnęłem wątek w nieodpowiednim miejscu i dziekuje za poprawienie.

Jeśli chodzi o instalacje to instalowałem jak leci z poniższego linka, zakładam, że są to aktualne wersje
http://www.opengeneral.pl/opengen.html (http://www.opengeneral.pl/opengen.html)

Tak to wyglada po instalacji:
(http://obrazki.elektroda.pl/8399449600_1498161673_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/8399449600_1498161673.png)


Co do open generala, to myślałem, że projekt padł już ładnych pare lat temu :(
tak więc, gdy zobaczyłem w jakim stanie obecnie to wygląda to nie ukrywam, że bardzo sie ucieszyłem, że znaleźli sie jeszcze ludzie, którzy maja na tyle pasji aby to pociagnąć.
Widzę, że od cholery rzeczy uległo rozbudowie, w kazdym razie z przyjemnością poświecę wolnego czasu na grę, jak za dawnych lat.
Z mojej strony szczere gratulacje dla ekipy, zarówno tworzącej projekt, jak i zajmujacej się prowadzeniem info na stronach www dotyczacych projektu.

Ja na prawde myslałem, że tylko niemcy cos tam jeszcze działają :) :) :)

Ja osobiscie jestem maniakiem gier startegicznych, najlepiej z okresu II wojny św. "Panzerek" co prawda ma juz swoje piekne lata juz dawno za sobą, co prawda wychodza nieudolne próby odnowienia pomysłu, ale wychodzi na to, że twórcy aktualnych gier, nie maja pojecia czym był panzer general i na czym polegał w ogóle klimat tej gry, dlatego własnie, co kolejna gra (jak np "order of war") to kolejna klapa i żadne wodotryski i 3D tutaj nie pomoże bo nie tędy droga.

Moim zdaniem jest szansa wydania Panzera, który mógłby odnieść sukces i tzw wielki comeback :) jednak twórcy, po pierwsze musieli by całkowicie zaufać fanom, aby odzyskać klimat gry.
Drugą sprawa jest to, że niestety panzera trzeba by było znacznie rozbudować, pod wzgledem ilości statystyk, dostepności opcji, rozkazów jednostek (coś na zasadzie "The Operational Art of War III"),
do tego zróżnicowania terenu i jego wpływu na walkę, a także rozbudowania systemudziałania sił powietrznych.

A to wszystko przy zachowaniu klimatu starej gry.
Moim zdaniem jest to jedyna mozliwośc aby Panzer odzyskał blask.
Inaczej dalej będa wychodzić kolejne panzero podobne bubelki.


PS.

Czyli zostawiłem V2 AI

Pytanie poza tematem jeszcze?
jakie znaczenie, wpływ i zasięg działania maja jednostki dowodzenia?


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Czerwiec 23, 2017, 01:03:15
Cytuj
jakie znaczenie, wpływ i zasięg działania maja jednostki dowodzenia?

Są jednostkami w zasadzie biernymi (nie mogą atakować) choć potrafią się skutecznie bronić, ale ich największą zaletą jest
Combat Support - czyli "pożyczanie" belek doświadczenia jednostkom stojącym na sąsiednich heksach.

W niektórych kampaniach Sztab jest ustawiony także jako jednostka, która "musi przeżyć" każdą bitwę - czyli utrata sztabu kończy kampanię.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 23, 2017, 11:37:42
Cytuj
jakie znaczenie, wpływ i zasięg działania maja jednostki dowodzenia?

Są jednostkami w zasadzie biernymi (nie mogą atakować) choć potrafią się skutecznie bronić, ale ich największą zaletą jest
Combat Support - czyli "pożyczanie" belek doświadczenia jednostkom stojącym na sąsiednich heksach.

W niektórych kampaniach Sztab jest ustawiony także jako jednostka, która "musi przeżyć" każdą bitwę - czyli utrata sztabu kończy kampanię.

Mam nadzieję, że znajdzie sie ktoś kto bedzie miał na tyle cierpliwości aby udzielać mi odpowiedzi na nurtujace pytania, gdyż gra podoba mi sie i zalezy mi na poznaniu wszystkich zmian.
A może ktoś się szarpnął i zrobił instrukcję w PDF, z pewnością nie był by to zły pomysł.
Dziwie się w ogóle, że po tylu zmianach nie ma szerszego zainteresowania grą,
chyba macie slabego PRowca  :P bo na tą chwilę mogę z czystym sercem powiedziec, że w takiej postaci open g. jest jedna z najlepszych turowych pozycji. Zajmuję się grami już prawie 30 lat i raczej jestem na bieżąco z obecnym stanem na rynku gier.
Bardzo bym prosił, nie traktować tego jako jakies przechwałki z mojej strony,
ja po prostu jestem maniakiem do kwadratu i tak mi zostanie chyba już na starość bo powoli zbliża się 40tka,
a ja dalej siedzę w grach :)

Wracając do gry:

Zauwazyłem, że często utrata dowództwa może kończyć sie porażka scenariusza.
Jednak gdy tak nie jest, jaki wpływ na jednostki ma utrata staffu?

Jeśli chodzi o wersję AI, w przypadku gier single. którą wersje wybierać najlepiej? domyślną???
I jesli takową wybiorę, jak dużo stracę w kwestii dodatkowych opcji.
(zakładam, że nie tworzę scenariuszy, na razie chcę tylko przejść wszystkie kampanie w trybie single)

Jesli nie macie nic przeciwko będe na bieżąco dopisywał pytania w tym wątku... licząc że nie stracicie w koncu cierpliwości :)

Muszę też rozwiazac koniecznie problem wieszania się gry (zawsze podczas tury przeciwnika)
Problem dotyczy chyba wszystkich scenariuszy. Przypone że uzywam win 8.1, obecnie przełączyłem na tryb zgodnosci z XP na prawach admina ale raczej bez skutku :(



ps.
czy jest możliwość edycji wyświetlania postów w odwrotnej kolejności czasowej?
czyli najstarsze na górze.
Przyzwyczaiłem sie na innych forach i bardzo mi to utrudnia sprawę.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 23, 2017, 12:01:13
Zauwazyłem, że często utrata dowództwa może kończyć sie porażka scenariusza.
Jednak gdy tak nie jest, jaki wpływ na jednostki ma utrata staffu?
Sama utrata sztabu w większości przypadków jest symboliczna, nie powoduje bezpośrednich konsekwencji.

Jeśli chodzi o wersję AI, w przypadku gier single. którą wersje wybierać najlepiej? domyślną???
I jesli takową wybiorę, jak dużo stracę w kwestii dodatkowych opcji.
(zakładam, że nie tworzę scenariuszy, na razie chcę tylko przejść wszystkie kampanie w trybie single)
Już ktoś pisał, opcja wyboru AI jest dostępna ponieważ gra jest w stale w fazie rozwojowej. Sporadycznie bywa przydatna dla twórców kampanii i scenariuszy.

Gracz może i powinien ją zignorować.

"Trybie single" nie ma tu żadnego znaczenia, autor scenariusza/kampanii ustawił takie AI jakie było jego zdaniem niezbędne, więc grzebanie w tej opcji może doprowadzić do nieprzewidzianych konsekwencji.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 23, 2017, 12:18:03
No tak, ale jakąś opcję AI trzeba zostawić?
Nie ma wyboru żadnej opcji i coś trzeba zaznaczyć.
Do wyboru jest tam bodajże:  domyślny, V1, V2 i chyba jeszcze jakiś.

Kolejna sprawa - podczas odpalania nowej kampanii, dość często wyskakują takie informacje, czy to jest normalne?

(http://obrazki.elektroda.pl/8887894700_1498212916.png)

oraz:

(http://obrazki.elektroda.pl/3096181400_1498212916.png)


Jeszcze co do jednostki dowodzenia - czy ona na ta chwile pełni rolę statysty, czy moze posiada jakies dodatkowe umiejętności, rozkazy???




Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: kowdar Czerwiec 23, 2017, 12:37:28
W głównym katalogu gry (jak instalowałeś ją z mojej strony, opengeneral.pl),
jest katalog DOC który zawiera kilka manuali - warto je poczytać.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 23, 2017, 12:38:44
No tak, ale jakąś opcję AI trzeba zostawić?
Nie ma wyboru żadnej opcji i coś trzeba zaznaczyć.
Do wyboru jest tam bodajże:  domyślny, V1, V2 i chyba jeszcze jakiś.
Nie, trzeba zostawić tą opcje w spokoju!

Grzebanie w tej opcji w najlepszym razie coś zepsuje...

Kolejna sprawa - podczas odpalania nowej kampanii, dość często wyskakują takie informacje, czy to jest normalne?
Jak najbardziej.

Jeszcze co do jednostki dowodzenia - czy ona na ta chwile pełni rolę statysty, czy moze posiada jakies dodatkowe umiejętności, rozkazy???
Gustlik już to pisał. Sztab ma funkcje 'Combat support'. Sąsiadujące jednostki otrzymując bonus doświadczenia, czyli do ich doświadczenia dodawane są belki doświadczenia sztabu.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: kowdar Czerwiec 23, 2017, 01:37:32
A najbardziej aktualne informacje o możliwościach gry (bo manuale mogą być nieaktualne w drobnych szczegółach) znajdziesz tutaj:

http://luis-guzman.com/OpenGen_Features.html

PS.
Nie znalazłem opcji, aby można było sobie zmienić wyświetlanie wpisów na forum od najnowszych do najstarszych w danym wątku. Można tylko sobie posortować datami wątki. Dla mnie najwygodniej jest korzystać z niebieskiego przycisku "nowe" który kieruje do najnowszych wpisów w danym wątku.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 23, 2017, 02:29:27
A najbardziej aktualne informacje o możliwościach gry (bo manuale mogą być nieaktualne w drobnych szczegółach) znajdziesz tutaj:

http://luis-guzman.com/OpenGen_Features.html

PS.
Nie znalazłem opcji, aby można było sobie zmienić wyświetlanie wpisów na forum od najnowszych do najstarszych w danym wątku. Można tylko sobie posortować datami wątki. Dla mnie najwygodniej jest korzystać z niebieskiego przycisku "nowe" który kieruje do najnowszych wpisów w danym wątku.

dziekuje ci bardzo :)

Czy tymczasowe utraty dźwieku i muzyki często zdarzaja sie podczas gry?

Tak więc podsumowując moją obecną sytuację to, są to moje błędy (chyba już wszystkie) w grze, z którymi muszę sobie jakoś poradzić:

1. Crash (freeze) podczas ruchu przeciwnika - ratuje tylko wyłaczenie procesu przez manager zadań
2. Jak wyżej, utraty dźwieku (zwykle tymczasowe i wraca np po 1-2 turach)
3. Wspominane już opóźnienie interfejsu (z biegiem gry stają się coraz większe)

Wszystkie wymienione problemy zauwazyłem, że są niezalezne od rozgrywanego scenariusza czy kampanii, także rodzaju AI i chyba wszystkich trybów zgodności.
Nie bawiłem się w ptaszkowanie opcji w zakładce zgodności.

(http://obrazki.elektroda.pl/7824514700_1498220906_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/7824514700_1498220906.png)

Jeszcze zastanawiam się czy może nie mam zainstalowanego jakiegoś dodatkowanego softu (w stylu jakiegos frameworka, c++, czy dotnet), ale te główne mam wszystkie poinstalowane.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: kowdar Czerwiec 23, 2017, 05:42:22
Czy wyłączyłeś logowanie tak jak pisałem ? Nic to nie pomogło ?

A może z tym zawieszaniem właśnie wiążą się media i ich odtwarzanie ?

Ja mam wyłączona muzykę i efekty dźwiękowe oraz pogodowe.
Wszystkie moje ustawienia są pokazane tutaj:

http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/moje-ustawienia-gry/0/


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 23, 2017, 07:17:28
U mnie wyglada to tak:


(http://obrazki.elektroda.pl/1712178300_1498238219_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/1712178300_1498238219.png) (http://obrazki.elektroda.pl/1929870100_1498238219_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/1929870100_1498238219.png) (http://obrazki.elektroda.pl/1645513800_1498238219_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/1645513800_1498238219.png) (http://obrazki.elektroda.pl/9362759300_1498238219_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/9362759300_1498238219.png) (http://obrazki.elektroda.pl/7576851600_1498238219_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/7576851600_1498238219.png)


Nie sądziłem, że doczekam czasu kiedy zwykły panzer bedzie miał tyle opcji  ;D


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 23, 2017, 07:36:07
(http://obrazki.elektroda.pl/9362759300_1498238219_thumb.jpg) (http://obrazki.elektroda.pl/9362759300_1498238219.png)
Ten ekran sugeruje, że masz włączony tryb debugowania (ALT-F5). Domyślnie nie powinieneś mieć w tym miejscu możliwości modyfikowania AI, ani tym bardziej testu kości.

Tryb debugowania w zależności od wersji dodaje różne funkcje testowe, które mogą być użyteczne dla testerów, ale równie dobrze mogą powodować nieprzewidziane problemy.

Sugeruje uruchomić dowolny scenariusz, wyłączyć tryb debugowania (ALT-F5) i ponownie uruchomić grę.

Ekran powinien wyglądać tak (opcje wyboru AI wyszarzone):
(http://www.opengeneral.pl/waldzios/og_game_settings.jpg)



Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Czerwiec 23, 2017, 07:38:41
Wersja z 23 kwietnia... Ona niestety sama z siebie gubiła dźwięk i mogła mieć problem ze złym odczytywaniem
katalogów, stąd te komunikaty. Zwiechy prawdopodobnie tez stąd.

O ile wiem Kowdar nie wstawiał nowej do instalki, bo ma z kolei inny błąd - tym razem graficzny.

Ale gdybyś chciał, to możesz spróbować pociągnąć sam najnowszy plik exe ze strony "producenta" czyli
Luisa Guzmana - i tak:

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenAdv.rar - wersja stabilna z końca maja

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenTest.rar - wersja testowa z tego tygodnia. Ma "test" w nazwie i
może funkcjonować "obok" wersji oficjalnej (w tym samym katalogu) a Ty wybierasz z której startujesz.

Zobacz - może któraś pomoże.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 23, 2017, 08:57:26
Wersja z 23 kwietnia... Ona niestety sama z siebie gubiła dźwięk i mogła mieć problem ze złym odczytywaniem
katalogów, stąd te komunikaty. Zwiechy prawdopodobnie tez stąd.

O ile wiem Kowdar nie wstawiał nowej do instalki, bo ma z kolei inny błąd - tym razem graficzny.

Ale gdybyś chciał, to możesz spróbować pociągnąć sam najnowszy plik exe ze strony "producenta" czyli
Luisa Guzmana - i tak:

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenAdv.rar - wersja stabilna z końca maja

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenTest.rar - wersja testowa z tego tygodnia. Ma "test" w nazwie i
może funkcjonować "obok" wersji oficjalnej (w tym samym katalogu) a Ty wybierasz z której startujesz.

Zobacz - może któraś pomoże.
Wersja z 23 kwietnia... Ona niestety sama z siebie gubiła dźwięk i mogła mieć problem ze złym odczytywaniem
katalogów, stąd te komunikaty. Zwiechy prawdopodobnie tez stąd.

O ile wiem Kowdar nie wstawiał nowej do instalki, bo ma z kolei inny błąd - tym razem graficzny.

Ale gdybyś chciał, to możesz spróbować pociągnąć sam najnowszy plik exe ze strony "producenta" czyli
Luisa Guzmana - i tak:

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenAdv.rar - wersja stabilna z końca maja

http://luis-guzman.com/OpenGen/OpenGenTest.rar - wersja testowa z tego tygodnia. Ma "test" w nazwie i
może funkcjonować "obok" wersji oficjalnej (w tym samym katalogu) a Ty wybierasz z której startujesz.

Zobacz - może któraś pomoże.



wrzuciłem stabilną i chyba problem został rozwiązany.
A co ciekawego zawiera ta druga testowa wersja?


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Czerwiec 23, 2017, 09:49:03
Cytuj
A co ciekawego zawiera ta druga testowa wersja?

Szczerze powiedziawszy - nie wiem :)

Robiłem dużo innych rzeczy i nawet nie zwróciłem uwagi, że wrzucił coś nowego.

Luis czasami robi wersję testową żeby sprawdzić pomysł nawet jednej osoby i niekoniecznie jakoś szerzej to opisuje -
dyskutuje o tym z zainteresowanym. Opisy testowych wersji wrzuca do tego http://panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=50857 tematu, na froum JP's Panzers. Ale, jak widzę, nawet tam czerwcowej wersji nie opisał. Czasami coś testuje sam dla siebie...



Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 24, 2017, 01:46:32
W grze poza jednostkami HQ, pokazało sie sporo jednostek paramilitarnych, jak np partyzanci, lub jednostki, które można by nazwać "wyspecjalizowanymi", zakładam, że dane jednostki powinny posiadać unikalne umiejętności, lub bonusy, do walki w konkretnym terenie lub w konkretnych okolicznościach.

Jeśli takowe bonusy/umiejętności istnieją, to gdzie mogę je znaleźć? Jeszcze ciężko mi sie połapać ze wszystkimi info wyświetlanymi głównie na obrzeżach ekranu.

Chciałem sie także zapytać o możliwości edytora, mam tu na mysli tworzenie nowych map.
Skoro Open G. jest tak ładnie rozbudowany to zasługuje także, na  tworzenie realistycznych map w oparciu o zdjęcia lotnicze z okresu historycznego, bądź obrazów satelitarnych.

Czy był prowadzony juz jakiś temat w tej kwestii?


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 25, 2017, 12:41:41
W jaki sposób aktywuje sie umiejętności specjalne (np ustwienie pola minowego przez saperów) ???


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 25, 2017, 01:20:04
W jaki sposób aktywuje sie umiejętności specjalne (np ustwienie pola minowego przez saperów) ???
Kup saperów, wystaw na mapie i sam się przekonaj...;



Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 25, 2017, 03:04:18
W jaki sposób aktywuje sie umiejętności specjalne (np ustwienie pola minowego przez saperów) ???
Kup saperów, wystaw na mapie i sam się przekonaj...;



Nie wiem, np w przypadku saperów, mam taka ikonkę, ae np nie wiem jak ja zaktywować, lub jak wydac polecenie rozminowania pola. itd itd:   
(http://i.imgur.com/26WDoqv.png)


Mnie to trzeba jak chłopu na granicy.

@Waldzios, napisałem PW do ciebie ale nie wiem czy poszło..


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Waldzios Czerwiec 25, 2017, 04:20:27
Wszystkie dostępne w danym momencie opcje "specjalne" masz wyświetlone nad aktywną jednostką. Jeśli jakaś opcja się nie wyświetla, to albo jednostka nie posiada danej umiejętności, albo dana umiejętność nie działa w konkretnym terenie.

Co do rozbrajania min (wcześniej pytałeś o ich ustawianie), to jednostka musi znajdować się na heksie z minami. Wszystkie umiejętności "budowlane" dotyczą heksa na którym znajduje się jednostka.


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Czerwiec 25, 2017, 06:21:06
Cytuj
ae np nie wiem jak ja zaktywować, lub jak wydac polecenie

Klawiszem numerycznym odpowiadającym danej komendzie - tak jak ci się wyświetla po najechaniu na jednostkę np:

2 - Repair
5 - Build Airfield

To co pokazałeś na rysunku to jest 1 - Blow. A więc klawiszem "1" - wysadzasz.

UWAGA - kursor musi pozostawać na jednostką w momencie wydawania polecenia - inaczej możesz długo naciskać........

Przykład wyświetlania umiejętności specjalnych - na załączonym obrazku. Trzeba tam najechać kursorem a wyskoczy
okienko podpowiedzi


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: philip79 Czerwiec 25, 2017, 07:57:40
Ja pierdziele, rzeczywiście, mogłem sie domyśleć  :P

Dzięki serdeczne


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: xselos Grudzień 13, 2017, 12:17:35
Witam
Podczas ataku mapa wyśrodkowuje na jednostce która aktualnie atakuje co mnie nieco irytuje.
Czy jest możliwość wyłączenia takiego zachowania?


Tytuł: Odp: Problemy z gameplayem
Wiadomość wysłana przez: Gustlik Grudzień 13, 2017, 06:27:29
Witam

O ile mi wiadomo - nie ma.