Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 28, 2024, 10:40:45 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problemy z gameplayem  (Przeczytany 12271 razy)
philip79
Gość
« : Czerwiec 22, 2017, 07:49:34 »

Witam.

Jeśli nie przejzałem dokładnie wątków za podobnym problemem to przepraszm, bo jestem tutaj nowy.

Mam troche problemów z open general.

Pierwszy to dośc spore reakcja gry na przyciski itd (gram pod win 8,.1) próbowałem juz zmieniac tryby na XP i win7 pod prawami administratora, jednak bez skutku.

Drugi, nieco powazniejszy, gdyz gra często potrafi wieszać się, bez żadnego info o błedach, po prostu czysty "freeze" nawet ALT+F4 nie łapie, musze wyłączac pod managerem zadań. Zauwazyłem, że dzieje sie to podczas tury przeciwnika AI podczas kampanii.

To chyba wszystkie problemy jakie zdązyłem zauwazyć po 2 dniach gry.

Z góry chciałem pogratulować twórcom za genialny projekt, gdyz jestem z pokolenia wychowanym na panzerach.

pozdrawiam.



ps.

kozystając z okazji chciałem zapytac , jakie są zasadnicze róznice w rodzajach AI verssion??
Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #1 : Czerwiec 22, 2017, 08:23:10 »

Witaj - zgłaszając problem zawsze podawaj:
- wersję (datę) gry - znajdziesz ją w prawym, górnym rogu okienka "Settings"
- wersję efila - znajdziesz od razu po wejściu do gry pod głównymi przyciskami. 

Jest to gra robiona amatorsko, więc poprawiana jest na bieżąco, często wprowadzane są pomysły eksprymentalne, które powodują nieoczekiwane bugi - no i trzeba się z tym po prostu pogodzić - do czasu wydania nowej wersji. Zawsze można wrócić do starszej albo spytać kogoś tutaj czy ma bardziej stabilną. Zdarzyło mi się już grać kilka miesięcy na starszej wersji ignorując aktualizacje, bo walczono ciągle z tym samym bugiem... Tak niestety bywa.

Co do reakcji na przyciski - niestety zauważyłem to także w Win7 i w laptopie i dlatego cały czas piłuję stareńkiego PeCeta
ale z XP, na który wszystko działa płynnie. Mam ty idealną konfigurację ustawioną 7 lat temu i jak ją będę musiał zmienić to chyba się popłaczę. Ogólnie "generały" lubią XP i karty ATI Radeon - natomiast nie kochają się z nVidią.

Spróbuj w "Settings", wejść w "Screen Settings" i popracować delikatnie tymi suwakami, które tam znajdziesz. Czasem pomaga na płynność i reakcje.

O zawieszaniu się moglibyśmy porozmawiać gdybyś odkrył jakąkolwiek regularność - inaczej to tylko gdybanie....

Wersja AI musi być dopasowana do wersji jaką zaplanował autor kampanii. Nie należy tego zmieniać - to jest okienko do celów testowych i w sumie to powinno dawno być zlikwidowane. Gra i tak dopasuje sobie taką wersję jaką ma zapisaną w kampanii. Wymuszanie czegokolwiek na siłę może prowadzić do dziwnych zachowań.

Wytłumaczenie różnic między AI wymagałoby wprowadzenia w podstawy tworzenia kampanii i scenariuszy - a to dość długi wykład...

Jest taki dział tu na forum dział Edytor Suite... http://www.forum.gildiageneralow.pl/edytor-open-suite/0/ Tam trochę teorii znajdziesz. Jeśli będziesz chciał możemy do tego wrócić kiedyś.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #2 : Czerwiec 22, 2017, 08:28:08 »

Witam na forum.

Miło widzieć, że kogoś OG jeszcze zainteresował.

Po pierwsze, na forum jest cały dział Open General, więc lepiej nie pisać w dziale dotyczącym PG2.
Problemy techniczne to najlepiej tutaj:

http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/0/

Jak chcesz to przeniosę tam ten wątek.

Działanie przycisków - używam OG na Win10 (przed aktualizacją Win7) i takich rzeczy nie zaobserwowałem.
Napisz może dokładniej o co chodzi, krok po kroku jak to sprawdzić, jaka wersja gry, kampanii itp.

Co do zamrożenia gry w turze AI, to ja się z tym spotkałem w kampaniach (scenariuszach) gdzie są spadochroniarze i/lub dużo samolotów. AI analizuje każdy możliwy ruch samolotów na całej mapie, a to trwa, a trwa bardzo długo wówczas gdy wszystkie te ruchy są zapisywane w logach. U mnie pomogło wyłączenie logowania.

Wchodzisz w ustawienia gry (zakładam, że wybrałeś sobie polską wersję językową więc piszę opcje po polsku, tak jak są w grze), do ustawień można wejść na ekranie powitalnym wciskając:  /
Następnie wybierasz "Ustawienia interfejsu" i tam masz dwie opcje:
Wyłącz logi tekstowe (Tury AI, debugowanie) -  tutaj na pewno powinno być zaptaszkowane
Wyłącz zapis logów (nie będzie można odtworzyć gry) - u mnie nie mam zaptaszkowanego, ale można spróbować postawić ptaszka.
Może to co powyżej to pomoże.

Co do wersji AI - jako gracz nie powinieneś tego zmieniać, chyba że tworzysz kampanie/bitwy, bo to jest ustalane przy ich tworzeniu i tak testowane. A zmiana wersji AI moze zmienić bardzo dużo.
Nie ma szczegółowego opisu różnic w tych wersjach (tak mi się wydaje), a wg mojej obserwacji:
w wersji 2.0 jest inna kolejność analizy działań jednostek przez AI i jest dodatkowy przebieg analizy ruchów
w wersji 2.0 są dostępne dodatkowe możliwości sterowania jednostkami z poziomu scenariusza - określania pkt. celu ruchu (OH) i różne inne opcje. I to tyle co ja wiem ...
Niekiedy AI w wersji 2.0 działa lepiej a czasami gorzej w danym ustawieniu jednostek (w danej bitwie).
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
philip79
Gość
« Odpowiedz #3 : Czerwiec 22, 2017, 09:44:05 »

Z góry przepraszam , jeśli rypnęłem wątek w nieodpowiednim miejscu i dziekuje za poprawienie.

Jeśli chodzi o instalacje to instalowałem jak leci z poniższego linka, zakładam, że są to aktualne wersje
http://www.opengeneral.pl/opengen.html

Tak to wyglada po instalacji:



Co do open generala, to myślałem, że projekt padł już ładnych pare lat temu Sad
tak więc, gdy zobaczyłem w jakim stanie obecnie to wygląda to nie ukrywam, że bardzo sie ucieszyłem, że znaleźli sie jeszcze ludzie, którzy maja na tyle pasji aby to pociagnąć.
Widzę, że od cholery rzeczy uległo rozbudowie, w kazdym razie z przyjemnością poświecę wolnego czasu na grę, jak za dawnych lat.
Z mojej strony szczere gratulacje dla ekipy, zarówno tworzącej projekt, jak i zajmujacej się prowadzeniem info na stronach www dotyczacych projektu.

Ja na prawde myslałem, że tylko niemcy cos tam jeszcze działają Smiley Smiley Smiley

Ja osobiscie jestem maniakiem gier startegicznych, najlepiej z okresu II wojny św. "Panzerek" co prawda ma juz swoje piekne lata juz dawno za sobą, co prawda wychodza nieudolne próby odnowienia pomysłu, ale wychodzi na to, że twórcy aktualnych gier, nie maja pojecia czym był panzer general i na czym polegał w ogóle klimat tej gry, dlatego własnie, co kolejna gra (jak np "order of war") to kolejna klapa i żadne wodotryski i 3D tutaj nie pomoże bo nie tędy droga.

Moim zdaniem jest szansa wydania Panzera, który mógłby odnieść sukces i tzw wielki comeback Smiley jednak twórcy, po pierwsze musieli by całkowicie zaufać fanom, aby odzyskać klimat gry.
Drugą sprawa jest to, że niestety panzera trzeba by było znacznie rozbudować, pod wzgledem ilości statystyk, dostepności opcji, rozkazów jednostek (coś na zasadzie "The Operational Art of War III"),
do tego zróżnicowania terenu i jego wpływu na walkę, a także rozbudowania systemudziałania sił powietrznych.

A to wszystko przy zachowaniu klimatu starej gry.
Moim zdaniem jest to jedyna mozliwośc aby Panzer odzyskał blask.
Inaczej dalej będa wychodzić kolejne panzero podobne bubelki.


PS.

Czyli zostawiłem V2 AI

Pytanie poza tematem jeszcze?
jakie znaczenie, wpływ i zasięg działania maja jednostki dowodzenia?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2017, 10:09:53 wysłane przez philip79 » Zapisane
Gustlik
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6900


"Pyrkosz, pyrkosz, a nie jedziesz..."


« Odpowiedz #4 : Czerwiec 23, 2017, 01:03:15 »

Cytuj
jakie znaczenie, wpływ i zasięg działania maja jednostki dowodzenia?

Są jednostkami w zasadzie biernymi (nie mogą atakować) choć potrafią się skutecznie bronić, ale ich największą zaletą jest
Combat Support - czyli "pożyczanie" belek doświadczenia jednostkom stojącym na sąsiednich heksach.

W niektórych kampaniach Sztab jest ustawiony także jako jednostka, która "musi przeżyć" każdą bitwę - czyli utrata sztabu kończy kampanię.
Zapisane

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/
philip79
Gość
« Odpowiedz #5 : Czerwiec 23, 2017, 11:37:42 »

Cytuj
jakie znaczenie, wpływ i zasięg działania maja jednostki dowodzenia?

Są jednostkami w zasadzie biernymi (nie mogą atakować) choć potrafią się skutecznie bronić, ale ich największą zaletą jest
Combat Support - czyli "pożyczanie" belek doświadczenia jednostkom stojącym na sąsiednich heksach.

W niektórych kampaniach Sztab jest ustawiony także jako jednostka, która "musi przeżyć" każdą bitwę - czyli utrata sztabu kończy kampanię.

Mam nadzieję, że znajdzie sie ktoś kto bedzie miał na tyle cierpliwości aby udzielać mi odpowiedzi na nurtujace pytania, gdyż gra podoba mi sie i zalezy mi na poznaniu wszystkich zmian.
A może ktoś się szarpnął i zrobił instrukcję w PDF, z pewnością nie był by to zły pomysł.
Dziwie się w ogóle, że po tylu zmianach nie ma szerszego zainteresowania grą,
chyba macie slabego PRowca  Tongue bo na tą chwilę mogę z czystym sercem powiedziec, że w takiej postaci open g. jest jedna z najlepszych turowych pozycji. Zajmuję się grami już prawie 30 lat i raczej jestem na bieżąco z obecnym stanem na rynku gier.
Bardzo bym prosił, nie traktować tego jako jakies przechwałki z mojej strony,
ja po prostu jestem maniakiem do kwadratu i tak mi zostanie chyba już na starość bo powoli zbliża się 40tka,
a ja dalej siedzę w grach Smiley

Wracając do gry:

Zauwazyłem, że często utrata dowództwa może kończyć sie porażka scenariusza.
Jednak gdy tak nie jest, jaki wpływ na jednostki ma utrata staffu?

Jeśli chodzi o wersję AI, w przypadku gier single. którą wersje wybierać najlepiej? domyślną???
I jesli takową wybiorę, jak dużo stracę w kwestii dodatkowych opcji.
(zakładam, że nie tworzę scenariuszy, na razie chcę tylko przejść wszystkie kampanie w trybie single)

Jesli nie macie nic przeciwko będe na bieżąco dopisywał pytania w tym wątku... licząc że nie stracicie w koncu cierpliwości Smiley

Muszę też rozwiazac koniecznie problem wieszania się gry (zawsze podczas tury przeciwnika)
Problem dotyczy chyba wszystkich scenariuszy. Przypone że uzywam win 8.1, obecnie przełączyłem na tryb zgodnosci z XP na prawach admina ale raczej bez skutku Sad



ps.
czy jest możliwość edycji wyświetlania postów w odwrotnej kolejności czasowej?
czyli najstarsze na górze.
Przyzwyczaiłem sie na innych forach i bardzo mi to utrudnia sprawę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2017, 11:55:25 wysłane przez philip79 » Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #6 : Czerwiec 23, 2017, 12:01:13 »

Zauwazyłem, że często utrata dowództwa może kończyć sie porażka scenariusza.
Jednak gdy tak nie jest, jaki wpływ na jednostki ma utrata staffu?
Sama utrata sztabu w większości przypadków jest symboliczna, nie powoduje bezpośrednich konsekwencji.

Jeśli chodzi o wersję AI, w przypadku gier single. którą wersje wybierać najlepiej? domyślną???
I jesli takową wybiorę, jak dużo stracę w kwestii dodatkowych opcji.
(zakładam, że nie tworzę scenariuszy, na razie chcę tylko przejść wszystkie kampanie w trybie single)
Już ktoś pisał, opcja wyboru AI jest dostępna ponieważ gra jest w stale w fazie rozwojowej. Sporadycznie bywa przydatna dla twórców kampanii i scenariuszy.

Gracz może i powinien ją zignorować.

"Trybie single" nie ma tu żadnego znaczenia, autor scenariusza/kampanii ustawił takie AI jakie było jego zdaniem niezbędne, więc grzebanie w tej opcji może doprowadzić do nieprzewidzianych konsekwencji.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
philip79
Gość
« Odpowiedz #7 : Czerwiec 23, 2017, 12:18:03 »

No tak, ale jakąś opcję AI trzeba zostawić?
Nie ma wyboru żadnej opcji i coś trzeba zaznaczyć.
Do wyboru jest tam bodajże:  domyślny, V1, V2 i chyba jeszcze jakiś.

Kolejna sprawa - podczas odpalania nowej kampanii, dość często wyskakują takie informacje, czy to jest normalne?



oraz:




Jeszcze co do jednostki dowodzenia - czy ona na ta chwile pełni rolę statysty, czy moze posiada jakies dodatkowe umiejętności, rozkazy???


« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2017, 12:20:28 wysłane przez philip79 » Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #8 : Czerwiec 23, 2017, 12:37:28 »

W głównym katalogu gry (jak instalowałeś ją z mojej strony, opengeneral.pl),
jest katalog DOC który zawiera kilka manuali - warto je poczytać.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #9 : Czerwiec 23, 2017, 12:38:44 »

No tak, ale jakąś opcję AI trzeba zostawić?
Nie ma wyboru żadnej opcji i coś trzeba zaznaczyć.
Do wyboru jest tam bodajże:  domyślny, V1, V2 i chyba jeszcze jakiś.
Nie, trzeba zostawić tą opcje w spokoju!

Grzebanie w tej opcji w najlepszym razie coś zepsuje...

Kolejna sprawa - podczas odpalania nowej kampanii, dość często wyskakują takie informacje, czy to jest normalne?
Jak najbardziej.

Jeszcze co do jednostki dowodzenia - czy ona na ta chwile pełni rolę statysty, czy moze posiada jakies dodatkowe umiejętności, rozkazy???
Gustlik już to pisał. Sztab ma funkcje 'Combat support'. Sąsiadujące jednostki otrzymując bonus doświadczenia, czyli do ich doświadczenia dodawane są belki doświadczenia sztabu.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #10 : Czerwiec 23, 2017, 01:37:32 »

A najbardziej aktualne informacje o możliwościach gry (bo manuale mogą być nieaktualne w drobnych szczegółach) znajdziesz tutaj:

http://luis-guzman.com/OpenGen_Features.html

PS.
Nie znalazłem opcji, aby można było sobie zmienić wyświetlanie wpisów na forum od najnowszych do najstarszych w danym wątku. Można tylko sobie posortować datami wątki. Dla mnie najwygodniej jest korzystać z niebieskiego przycisku "nowe" który kieruje do najnowszych wpisów w danym wątku.
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
philip79
Gość
« Odpowiedz #11 : Czerwiec 23, 2017, 02:29:27 »

A najbardziej aktualne informacje o możliwościach gry (bo manuale mogą być nieaktualne w drobnych szczegółach) znajdziesz tutaj:

http://luis-guzman.com/OpenGen_Features.html

PS.
Nie znalazłem opcji, aby można było sobie zmienić wyświetlanie wpisów na forum od najnowszych do najstarszych w danym wątku. Można tylko sobie posortować datami wątki. Dla mnie najwygodniej jest korzystać z niebieskiego przycisku "nowe" który kieruje do najnowszych wpisów w danym wątku.

dziekuje ci bardzo Smiley

Czy tymczasowe utraty dźwieku i muzyki często zdarzaja sie podczas gry?

Tak więc podsumowując moją obecną sytuację to, są to moje błędy (chyba już wszystkie) w grze, z którymi muszę sobie jakoś poradzić:

1. Crash (freeze) podczas ruchu przeciwnika - ratuje tylko wyłaczenie procesu przez manager zadań
2. Jak wyżej, utraty dźwieku (zwykle tymczasowe i wraca np po 1-2 turach)
3. Wspominane już opóźnienie interfejsu (z biegiem gry stają się coraz większe)

Wszystkie wymienione problemy zauwazyłem, że są niezalezne od rozgrywanego scenariusza czy kampanii, także rodzaju AI i chyba wszystkich trybów zgodności.
Nie bawiłem się w ptaszkowanie opcji w zakładce zgodności.



Jeszcze zastanawiam się czy może nie mam zainstalowanego jakiegoś dodatkowanego softu (w stylu jakiegos frameworka, c++, czy dotnet), ale te główne mam wszystkie poinstalowane.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2017, 02:31:04 wysłane przez philip79 » Zapisane
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2646



WWW
« Odpowiedz #12 : Czerwiec 23, 2017, 05:42:22 »

Czy wyłączyłeś logowanie tak jak pisałem ? Nic to nie pomogło ?

A może z tym zawieszaniem właśnie wiążą się media i ich odtwarzanie ?

Ja mam wyłączona muzykę i efekty dźwiękowe oraz pogodowe.
Wszystkie moje ustawienia są pokazane tutaj:

http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/moje-ustawienia-gry/0/
Zapisane

Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
philip79
Gość
« Odpowiedz #13 : Czerwiec 23, 2017, 07:17:28 »

U mnie wyglada to tak:





Nie sądziłem, że doczekam czasu kiedy zwykły panzer bedzie miał tyle opcji  Grin
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #14 : Czerwiec 23, 2017, 07:36:07 »


Ten ekran sugeruje, że masz włączony tryb debugowania (ALT-F5). Domyślnie nie powinieneś mieć w tym miejscu możliwości modyfikowania AI, ani tym bardziej testu kości.

Tryb debugowania w zależności od wersji dodaje różne funkcje testowe, które mogą być użyteczne dla testerów, ale równie dobrze mogą powodować nieprzewidziane problemy.

Sugeruje uruchomić dowolny scenariusz, wyłączyć tryb debugowania (ALT-F5) i ponownie uruchomić grę.

Ekran powinien wyglądać tak (opcje wyboru AI wyszarzone):


Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.087 sekund z 24 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 1q)