Strona główna
|
Pomoc
|
Szukaj
|
Zaloguj się
|
Rejestracja
Marzec 29, 2024, 08:42:59
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
Czy dotarł do Ciebie
email aktywacyjny?
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
English
Polish
Forum OpenGeneral
>
Open General
>
Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
(Moderatorzy:
Gustlik
,
Waldzios
) >
Mapy kafelkowe
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: Mapy kafelkowe (Przeczytany 28226 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #90 :
Luty 20, 2024, 07:05:21 »
Cytat: sympatyk Luty 20, 2024, 06:43:58
Czyli którą?
Starszych wersji jest dwie - z ośmioma strefami klimatycznymi, oraz z jedną strefą ..
Tą która jest w instalce Kowdara (tą z "czerwonymi" plikami). Zgaduje (na podstawie ilości plików) ze to wersja z wieloma strefami.
Cytat: sympatyk Luty 20, 2024, 06:43:58
Teraz pytanie - Czy w którejś kampanii korzystaliśmy ze strefy klimatycznej powyżej 7?
Prawdopodobnie nie, ale nie mam pewności.
Nie mogę wykluczyć, że Gustlik wykorzystał je jednostkowo w którejś z nowszych kampanii.
Strefy klimatyczne rzadko są/były ustalane geograficznie. Zwykle były dobierane wedle potrzeb pogodowych.
Na przykład strefa "pustynna" tradycyjnie reprezentuje idealną pogodę, i rzadko ma związek z geografią.
Powiązanie kafelków ze strefami od początku uważałem za durny i szkodliwy pomysł. Pisałem o tym wielokrotnie.
Ta kwestia ostatecznie zniechęciła mnie do tematu kafelków. Dlatego nie jestem na bieżąco w temacie.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #91 :
Luty 20, 2024, 07:18:06 »
Cytat: Waldzios Luty 20, 2024, 07:05:21
Cytat: sympatyk Luty 20, 2024, 06:43:58
Czyli którą?
Starszych wersji jest dwie - z ośmioma strefami klimatycznymi, oraz z jedną strefą ..
Tą która jest w instalce Kowdara (tą z "czerwonymi" plikami). Zgaduje (na podstawie ilości plików) ze to wersja z wieloma strefami.
Te czerwone - to dwie wersje
wersja 0
- hex_tiles.png
- hex_tiles_sides.png
- hex_layers.png (wspólny dla obu wersji) - właśnie sprawdziłem empirycznie
wersja 1
- hex_layers.png (wspólny dla obu wersji)
- hex_tiles0.png do hex_tiles7.png
- hex_tiles_sides0.png do hex_tiles_sides7.png
«
Ostatnia zmiana: Luty 20, 2024, 08:01:34 wysłane przez sympatyk
»
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #92 :
Luty 20, 2024, 07:49:43 »
Cytat: sympatyk Luty 20, 2024, 07:18:06
wersja 0
- hex_tiles.png
- hex_tiles_sides.png
- hex_layers.png (wspólny dla obu wersji) - właśnie sprawdziłem empirycznie
Sprawdziłem.
Ta wersja (0) wydaje się funkcjonalna, i wystarczająca (dla mnie).
Mogę używać obu wersji (0 i 1). Dodatkowe zestawy kafelków mi nie przeszkadzają (choć powątpiewam w ich praktyczność).
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #93 :
Luty 20, 2024, 08:06:43 »
Dorzuciłem rysunki do poprzedniego posta - aby było jednoznacznie widoczne - obie wersje
Dodatkowe strefy robią to, że jak będzie inna strefa niż 3 - to zobaczysz inne drzewka, domki, zarośla .. itp
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #94 :
Luty 20, 2024, 08:22:17 »
Cytat: sympatyk Luty 20, 2024, 08:06:43
Dorzuciłem rysunki do poprzedniego posta - aby było jednoznacznie widoczne - obie wersje
Dzięki. Jeśli ktoś nie śledzi tematu, to łatwo się w tym pogubić.
Cytat: sympatyk Luty 20, 2024, 08:06:43
Dodatkowe strefy robią to, że jak będzie inna strefa niż 3 - to zobaczysz inne drzewka, domki, zarośla .. itp
Rozumiem to. Nie neguje użyteczności posiadania dodatkowych stref kafelków.
Oczywiście, lokalne kafelki powinny mieć inne detale.
Zgadzam się z generalną koncepcją, i początkowo byłem nastawiony optymistycznie.
Za problematyczne (z całej masy powodów) uważam ścisłe powiązanie stref kafelków ze strefami klimatycznymi.
Gdyby to były dwa rozdzielne ustawienia (w suite), popierałbym tą opcje w całości.
Obecne rozwiązanie jest dla mnie absurdalne (typowy szkodliwy pomysł Ljtvn/Csaby).
«
Ostatnia zmiana: Luty 20, 2024, 08:24:18 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #95 :
Luty 21, 2024, 09:57:58 »
Kafelki od wersji 1 są związane ze strefą klimatyczną - właśnie określone lasy/dżungla, budownictwo(kamień/drzewo) i inne w naturalny sposób są związane z regionem, a więc i z pogodą
Jest taka mnogość (22) strefy - można się umówić i zaadaptować któreś strefy dla swoich potrzeb - np. bez opadów --> odpowiednie ustawienie w pliku cfg
Poproszę o wypowiedzi innych użytkowników
- czy grasz na kafelkach?
- którą wersję preferujesz?
- czy chcesz mieć możliwość wyboru wersji alternatywnej?
Zapisane
connor71
Generał dywizji (General Major)
Offline
Wiadomości: 326
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #96 :
Luty 21, 2024, 10:54:57 »
- czy grasz na kafelkach?
Nie, wolę mapy malowane
- którą wersję preferujesz?
Jeżeli już to tą bardziej rozbudowaną, chociaż góry są beznadziejne (sorka) i faktycznie czasami jest tam za dużo małych szczegółów
- czy chcesz mieć możliwość wyboru wersji alternatywnej?
Nie ma znaczenia, jeżeli można to zrobić z poziomu gry, a to raczej oznacza interwencję w kod gry.
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #97 :
Luty 21, 2024, 01:39:11 »
Cytat: sympatyk Luty 21, 2024, 09:57:58
Kafelki od wersji 1 są związane ze strefą klimatyczną - właśnie określone lasy/dżungla, budownictwo(kamień/drzewo) i inne w naturalny sposób są związane z regionem, a więc i z pogodą
Nie ma w tym niczego naturalnego.
Strefa klimatyczna nie jest naturalnie powiązana z jednym regionem.
Pierwszy przykład z rzędu. Pustynia.
Pominę nawet kwestie używania "pustyni" do symulacji idealnej pogody (Csaba tradycyjnie ma w dupie istniejące kampanie i ich autorów).
Pierwsze pustynie które przychodzą do głowy (gdzie mogą toczyć się walki): Sahara, Gobi, Wielka Pustynia Piaszczysta (Australia), Negew. Każda z nich znajduje się w innym rejonie świata. Wszystkie różnią się lokalnym budownictwem, roślinnością, nawet kolorem piasku i/lub skał.
Analogicznie region nie jest koniecznie powiązany z jedną strefą klimatyczną.
Przykładowo Rosja, Chiny, czy Australia, każdy z tych krajów to kilka lub kilkanaście (w zależności od zastosowanego podziału) stref klimatycznych.
To regiony które powinny posiadać specyficzną stylistykę, tymczasem zestaw kafelków będzie musiał być dobrany na podstawie istniejącej strefy klimatycznej.
Obecne rozwiązanie jest absurdalne i nie praktyczne. Potencjalnie mogłoby działać tylko wtedy, gdyby stworzyć kilkaset zestawów kafelków (wszystkie kombinacje klimatów i regionów).
Naturalnym rozwiązaniem było rozdzielenie kafelków od pogody. Wtedy 21 zestawów kafelków i 21 stref klimatycznych pozwalałoby na olbrzymią swobodę konfiguracji.
Niestety bzdurne pomysły Csaby tradycyjnie wygrywają z logiką.
Zgrzytam zębami gdy myślę o zmarnowanym potencjale.
Cytat: connor71 Luty 21, 2024, 10:54:57
Nie ma znaczenia, jeżeli można to zrobić z poziomu gry, a to raczej oznacza interwencję w kod gry.
Zakładam, że "opcja alternatywna" przypomina obecne rozwiązanie.
W instalce Kowdara mamy pliki wersji 0 i 1, a domyślnie używana jest wersja 1.
Alternatywną wersje można uzyskać kasując odpowiednie pliki (w lokalnym folderze OPENGUI).
Skasowanie części plików prowadzi do wersji 0, skasowanie wszystkich do wersji 2.
«
Ostatnia zmiana: Luty 21, 2024, 01:54:22 wysłane przez Waldzios
»
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #98 :
Luty 21, 2024, 02:06:09 »
Dla formalności:
Cytat: sympatyk Luty 21, 2024, 09:57:58
Poproszę o wypowiedzi innych użytkowników
- czy grasz na kafelkach?
- którą wersję preferujesz?
- czy chcesz mieć możliwość wyboru wersji alternatywnej?
- sporadycznie (gdy zależy mi na precyzyjnym odwzorowaniu terenu);
- 0 lub 1;
- tak;
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #99 :
Luty 21, 2024, 06:15:33 »
Ja też dla formalności
- nie gram na kafelkach (mam wszystkie mapy)
- preferuję wersję 0
- tak , chce mieć wybór alternatywny
Dalej aktualne
Poproszę o wypowiedzi innych użytkowników
- czy grasz na kafelkach?
- którą wersję preferujesz?
- czy chcesz mieć możliwość wyboru wersji alternatywnej?
Zapisane
Mario
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 1353
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #100 :
Luty 21, 2024, 06:57:55 »
Nie gram na kafelkach.
Zapisane
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
kowdar
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2646
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #101 :
Luty 21, 2024, 07:28:34 »
Ja też nie gram i nie będę grał na kafelkach,
więc reszta pytań dla mnie nie ma znaczenia, w kwestii moich preferencji.
Malowane mapy to było coś co wg mnie wyróżniało PG2 z innych gier na hexach
(nie twierdzę że innych nie było, ale swego czasu PG2 było tym co mi wpadło w ręce i innych gier już praktycznie nie szukałem.
Zapisane
Polecam moją stronę z kampaniami OpenGen na Gustlik efile:
https://opengeneral.pl
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #102 :
Luty 21, 2024, 10:15:08 »
Mniej więcej wiemy więc jakie jest nasze podejście do kafelków ...
Teraz jak to się przedstawia w ostatniej instalce
Główny OPENGUI
- kafelki wersja 2
EFILE_GUS\OPENGUI
- wersja 0
- wersja 1
EFILE_GUS_PEG\OPENGUI
- wersja 0
- wersja 1
EFILE_GUS_Wx\OPENGUI
- wersja 0
- wersja 1
EFILE_GUS_Zx\OPENGUI
- wersja 0
- wersja 1
- wersja 2
Trzeba więc ustalić - co do katalogu głównego, a co ewentualnie do poszczególnych katalogów lokalnych OPENGUI ...
Jakieś propozycje? - ułatwi to Kowdarowi podjecie decyzji ...
Zapisane
sympatyk
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 2187
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #103 :
Luty 22, 2024, 09:53:06 »
Jesli byśmy chcieli zachować odtwarzanie z kafelkami - jak do tej pory to
Należy zostawić w katalogu głównym OPENGUI
kafelki 2 (Jak jest)
W EFILE_GUS_Zx\OPENGUI
skasować wszystkie wersje kafelków
W pozostałych EFILACH
pozostawić kafelki 1,
a skasować
- hex_tiles.png
- hex_tiles_sides.png
lub
w katalogu głównym OPENGUI
- skasować wersję 2
- wgrać wersję 1
W EFILE_GUS_Zx\OPENGUI
- skasować wersję 0 i 1
- wgrać wersję 2
W pozostałych EFILACH
- skasować wszystkie wersje kafelków
Można też oczywiście inaczej to zrobić
Jakieś propozycje?
Czy nie należało by gdzieś umieścić kafelków na serwerze, aby każdy mógł pobrać wersję - jaką chce i samemu konfigurować grę?
Ja osobiście widział bym to tak
katalog główny OPENGUI
- tylko wersja 1
Efilowe katalogi OPENGUI
- brak kafelków
Możliwość pobrania innych wersji kafelków z serwera
«
Ostatnia zmiana: Luty 22, 2024, 11:28:20 wysłane przez sympatyk
»
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
Offline
Wiadomości: 4742
"Let me see your war face."
Odp: Mapy kafelkowe
«
Odpowiedz #104 :
Luty 22, 2024, 05:43:21 »
Cytat: sympatyk Luty 22, 2024, 09:53:06
katalog główny OPENGUI
- tylko wersja 1
Uwaga techniczna.
Modyfikacja zawartości głównego katalogu OPENGUI jest niewskazana.
Główny OPENGUI jest wykorzystywany przez wszystkie efile (nie tylko nasz).
Gracz może korzystać z naszej instalki, ale mieć zainstalowane również efile innych autorów.
Nawet jeśli (po modyfikacjach) zapewnimy pełną kompatybilność z naszym efilem, to nie będziemy mieć pewności co do funkcjonalności innych efili.
Wszelkie modyfikacje plików systemowych powinny ograniczyć się do lokalnych folderów.
Zapisane
GusOpen - aktualizacje/updates:
EFile
,
EquipIcons
Strony:
1
...
5
6
[
7
]
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Panzer General 2 i inne gry z serii Generals SSI
-----------------------------
=> Panzer General 2
=> Panzer General 2 - kampanie
=> Akademia Wojskowa
-----------------------------
Open General
-----------------------------
=> Edytor Open Suite
=> Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne
=> Akademia Wojskowa
=> Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje
=> Kampanie nierankingowe - śmieszne, ćwiczebne i.t.p.
=> Kampanie gotowe - prezentacje i opisy autorów, uwagi i postulaty zmian
=> Ranking Generałów 2024
=> Ranking Generałów 2023
=> Ranking Generałów 2022
=> Ranking Generałów 2021
=> Ranking Generałów 2020
=> Ranking Generałów 2019
=> Ranking Generałów 2018
=> Ranking Generałów 2017
=> Ranking Generałów 2016
=> Ranking Generałów 2015
=> Archiwum Rankingu Generałów 2011-2014
=> Gry dla frajdy
=> Różne inne zagadnienia
Ładowanie...