Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Kwiecień 25, 2024, 03:13:55 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: 1 2 [3] 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lekkie czołgi M24,M41,PT-76  (Przeczytany 9840 razy)
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #30 : Październik 29, 2022, 12:11:40 »

Można za to podyskutować o zasięgu wzroku. Ale to już i tak kwestia kompromisowa, bo zasadniczo czołgi powinny mieć zasięg widzenia 1. Ale nie róbmy rewolucji, gra ma bawić.
Minimum 2 heksy zasięgu widzenia dla większości jednostek wynikają przede wszystkim z ograniczeń AI.
Wszelkie próby ograniczenia zasięgu widzenia jednostek powodują poważne osłabienie rozpoznania AI (które już obecnie nie jest najlepsze). To było wielokrotnie testowane (ostatnio w temacie okrętów).
Dla gracza ograniczenie zasięgu widzenia miałoby sens, dla AI byłoby krytycznym problemem.

Co od zasięgu wzroku jednostek rozpoznawczych (wyposażonych w lekkie czołgi), można przyjąć że czołgi stanowią komponent bojowy, a za rozpoznanie odpowiada organiczna piechota. 
Dlatego tu nie propomuję żadnych zmian.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #31 : Październik 29, 2022, 01:20:57 »

Pierwsze próbne podejście.

Ikony w wariancie rozpoznawczym:

Widok w menu zakupów:


Widok w grze:
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #32 : Październik 29, 2022, 02:02:14 »

Za dobrze to nie wygląda, takie mam wrażenie.
Pokażesz jeszcze jak się reprezentuje znacznik na jakimś ciemnym tle w hexie, jak np. las jak w Novgorod czy Nordwid? Oraz poproszę screeny z włączonymi znacznikami terenu (L) na różnym terenie i na drodze, która idzie prosto ku górze?
Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #33 : Październik 29, 2022, 03:05:12 »

Pokażesz jeszcze jak się reprezentuje znacznik na jakimś ciemnym tle w hexie, jak np. las jak w Novgorod czy Nordwid? Oraz poproszę screeny z włączonymi znacznikami terenu (L) na różnym terenie i na drodze, która idzie prosto ku górze?
1. W poście masz zamieszczone gotowe ikony. Wystarczy zmienić nazwę, wrzucić do OPENDAT, i możesz testować do woli.
2. Szukanie terenu który będzie gorzej wyglądał, mija się z celem. To tylko OG, cudów nie będzie. Dla każdej ikony można znaleźć niekorzystny kolorystycznie teren.
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2022, 03:09:37 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #34 : Październik 29, 2022, 07:15:06 »

Randowe ma dla nas sugestię

http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=67&t=154&p=15297#p15297

Cytuj
    Lekkie czołgi M24,M41,PT-76

   
Cytuj
Trudno jednoznacznie powiedzieć. To kwestia do dopasowania i przetestowania w grze.
    Jeszcze nie robiłem nic konkretnego w temacie. Planuje zająć się tym w weekend.

    Jeśli miałbym szacować to pewnie 14x14px albo 16x16px.
Just an idea :howdy Regarding the recon tanks, you guys could use the vehicle + flag icons. If i am correct you do not use them for HQ units in the efile, so you could use them for recon units to distinguish from the tank class.

(In my opinion these flagged units look good. I use all of them and more newly created ones for HQ units)




Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #35 : Październik 29, 2022, 09:01:16 »

Nie jestem przekonany. Chorągiewka to dość drobny detal. Mam wątpliwości czy zagwarantuje sprawną identyfikacje wzrokową. Wypatrywanie czy jednostka ma chorągiewkę, może być dość uciążliwe. Zwłaszcza że widoczność elementów mocno zależy od wyświetlanego rzutu.

Na początku rozważałem podobne rozwiązanie (z anteną radiową), ale odrzuciłem ze względu na rozpoznawalność.
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2022, 09:20:02 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
sympatyk
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 2207


« Odpowiedz #36 : Październik 29, 2022, 09:21:40 »

Może po prostu inny kolor - brąz zamiast zielonego - coś w tym stylu
Albo jaśniejsza ikona, albo złota(piaskowa), albo np. z niebieską obwódką 2px?
Zapisane
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #37 : Październik 29, 2022, 09:30:14 »

Może po prostu inny kolor - brąz zamiast zielonego - coś w tym stylu
Albo jaśniejsza ikona, albo złota(piaskowa), albo np. z niebieską obwódką 2px?
Idziesz w złym kierunku.
Nie chodzi o to żeby ikony się różniły. To można osiągnąć względnie łatwo (na różne sposoby).

Chodzi o to, by gracz był w stanie zidentyfikować wersje rozpoznawczą (bez zaglądania w kartę jednostki).
Potrzebny jest jakiś symbol, oznaczenie, albo element charakterystyczny. Najlepiej uniwersalny i łatwo rozpoznawalny.

Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #38 : Październik 29, 2022, 09:48:04 »

BTW. Testowałem też wersje z lornetką "lotniczą".





Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #39 : Październik 30, 2022, 01:47:27 »

BTW. Testowałem też wersje z lornetką "lotniczą".






Dla mnie to z lornetką i lotniczą- wygląda równie dobrze. Stawiam na pierwszy wariant.

Nie ma sensu szukać innych odcieni. To nielogiczne.
Tak samo jak szukanie tła, gdzie wypadnie dana ikona źle- zawsze się takowa znajdzie. I zawsze jakiś teren będzie niekorzystny.
A my szukamy rozpoznawczego pojazdu, łatwo rozróżnialnego i ta pierwsza czy druga opcja idealnie ro różnicuje.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Alberich
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1008



« Odpowiedz #40 : Październik 30, 2022, 05:07:01 »

2. Szukanie terenu który będzie gorzej wyglądał, mija się z celem. To tylko OG, cudów nie będzie. Dla każdej ikony można znaleźć niekorzystny kolorystycznie teren.

Tylko ciemniejsze tło będzie absorbować czarną ikonę, szczególnie jak się zwiększy rozdzielczość wyświetlania gry (np. w 1920x1080).

I moje podejrzenia się sprawdziły, tutaj w powiększeniu:



A tu cały ekran gry:

http://www.opengeneral.pl/upload/iconrcc_wld_002.png

Jak dla mnie, jako gracza, to nie wygląda zbyt dobrze.

Nie ma sensu szukać innych odcieni. To nielogiczne.
Tak samo jak szukanie tła, gdzie wypadnie dana ikona źle- zawsze się takowa znajdzie. I zawsze jakiś teren będzie niekorzystny.
A my szukamy rozpoznawczego pojazdu, łatwo rozróżnialnego i ta pierwsza czy druga opcja idealnie ro różnicuje.

Czyli uważasz, że sprawdzanie jak dana grafika prezentuje się w grze w różnych kontekstach mija się celem? Piszesz, że szukamy czegoś łatwo rozróżnialnego - lecz ja mam co do tego uwagi, patrz powyższe screeny.
Zapisane

Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #41 : Październik 30, 2022, 06:23:47 »

Jak dla mnie, jako gracza, to nie wygląda zbyt dobrze.
Patrze i szczerze mówiąc nie widzę problemu. Symbole są wyraźnie widoczne (przynajmniej dla mnie).
Na twoich screenach symbole wyglądają dużo lepiej niż się spodziewałem (w tym terenie).
Z użytkowego punktu widzenia wydają się być w pełni funkcjonalne.
Nawet "alternatywne" oznaczenia terenu (ja używam "klasycznych" napisów) wydają się współgrać OK.

Owszem estetyka jest dyskusyjna. Nie wkluczam, że symbol ostatecznie się zmieni. Ale nie widzę problemu z funkcjonalnością.

Możesz doprecyzować gdzie dokładnie widzisz problem?
« Ostatnia zmiana: Październik 30, 2022, 06:26:00 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6916



« Odpowiedz #42 : Październik 30, 2022, 07:45:45 »

2. Szukanie terenu który będzie gorzej wyglądał, mija się z celem. To tylko OG, cudów nie będzie. Dla każdej ikony można znaleźć niekorzystny kolorystycznie teren.

Tylko ciemniejsze tło będzie absorbować czarną ikonę, szczególnie jak się zwiększy rozdzielczość wyświetlania gry (np. w 1920x1080).

I moje podejrzenia się sprawdziły, tutaj w powiększeniu:



A tu cały ekran gry:

http://www.opengeneral.pl/upload/iconrcc_wld_002.png

Jak dla mnie, jako gracza, to nie wygląda zbyt dobrze.

Nie ma sensu szukać innych odcieni. To nielogiczne.
Tak samo jak szukanie tła, gdzie wypadnie dana ikona źle- zawsze się takowa znajdzie. I zawsze jakiś teren będzie niekorzystny.
A my szukamy rozpoznawczego pojazdu, łatwo rozróżnialnego i ta pierwsza czy druga opcja idealnie ro różnicuje.

Czyli uważasz, że sprawdzanie jak dana grafika prezentuje się w grze w różnych kontekstach mija się celem? Piszesz, że szukamy czegoś łatwo rozróżnialnego - lecz ja mam co do tego uwagi, patrz powyższe screeny.
No dla mnie nie ma problemu, zwłaszcza, że ja gram bez tych irytujących lornetek-zasięgu widzenia.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #43 : Październik 31, 2022, 04:11:21 »

2. Szukanie terenu który będzie gorzej wyglądał, mija się z celem. To tylko OG, cudów nie będzie. Dla każdej ikony można znaleźć niekorzystny kolorystycznie teren.

Tylko ciemniejsze tło będzie absorbować czarną ikonę, szczególnie jak się zwiększy rozdzielczość wyświetlania gry (np. w 1920x1080).

I moje podejrzenia się sprawdziły, tutaj w powiększeniu:



A tu cały ekran gry:

http://www.opengeneral.pl/upload/iconrcc_wld_002.png

Jak dla mnie, jako gracza, to nie wygląda zbyt dobrze.

Nie ma sensu szukać innych odcieni. To nielogiczne.
Tak samo jak szukanie tła, gdzie wypadnie dana ikona źle- zawsze się takowa znajdzie. I zawsze jakiś teren będzie niekorzystny.
A my szukamy rozpoznawczego pojazdu, łatwo rozróżnialnego i ta pierwsza czy druga opcja idealnie ro różnicuje.

Czyli uważasz, że sprawdzanie jak dana grafika prezentuje się w grze w różnych kontekstach mija się celem? Piszesz, że szukamy czegoś łatwo rozróżnialnego - lecz ja mam co do tego uwagi, patrz powyższe screeny.
No dla mnie nie ma problemu, zwłaszcza, że ja gram bez tych irytujących lornetek-zasięgu widzenia.

Hej, podobnie jak Tomek skłaniam się do  I wersji lornetki.
Moim zdaniem wygląda to nieźle.
Również gram bez lornetek/zasięgu widzenia Smiley
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Online Online

Wiadomości: 4747


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #44 : Listopad 01, 2022, 11:50:41 »

Z ciekawości przetestowałem wariant z dodatkowym detalem na kadłubie (dodatkowa antena):
To była robota na "szybko", więc ikona jest niedopracowana.

Rezultat zgodnie z przewidywaniami nie najlepszy:
Na upartego można dotrzeć różnice, ale trzeba się przyglądać.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Strony: 1 2 [3] 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.084 sekund z 23 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.011s, 1q)