Kampanie OpenGeneral Strona główna | Pomoc | Szukaj | Zaloguj się | Rejestracja
Marzec 29, 2024, 05:37:35 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
 
 
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: RDM - Range Defense Modifier  (Przeczytany 4577 razy)
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« : Styczeń 04, 2021, 07:23:17 »

Grzebie ostatnio w pancerzach współczesnych czołgów. Staram się wygenerować jednolity algorytm dla pancerzy/penetracji.
Największy problem sprawia mi ustalenie właściwych parametrów współczynnika RDM.

W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że nie do końca wiem co ten parametr oznacza dla okresu WW2 (obecne wartości są dość chaotyczne).

Problem jest złożony, bo z jednej strony mamy mechanikę OG, a z drugiej "tradycyjne" ustawienia efila.
Zdecydowania wolałbym uniknąć istotnej ingerencji w parametry jednostek z okresu WW2.

Mechanika RDM jest względne prosta.
Poniżej uproszczony przykład:
Jeśli mamy dwie jednostki naziemne o zasięgu 2 heksów. To efektywna obrona jednostek na dystansie 1 heksa wynosi GD+RDM/2, a na dystansie 2 heksów GD+RDM.
W tym przypadku różnica między walką na 2 heksy i w zwarciu, to RDM/2.
Czysta obrona GD jest wykorzystywana wyłacznie przy ostrzale artylerii.

Czyli parametr GD to w praktyce obrona przeciwko artylerii, a obrona przeciwko jednostkom strzelającym ogniem bezpośrednim to GD+RDM lub GD+RDM/2.
W idealnym przypadku efilowy parametr GD reprezentowałby "odporność" jednostki na ostrzał artylerii, a parametr RDM odpowiadał by za dodatkową odporność na ostrzał bezpośredni.
Niestety nie tworzymy efila od początku, a ja nie zamierzam wprowadzać drastycznych zmian w jednostkach okresu WW2.

Na tą chwile w efilu parametr GD jednostek pancernych (dla okresu WW2) przekłada się bezpośrednio na opancerzenie.
Natomiast parametr RDM jest zwykle dość "umowną" wartością.
Wartości RDM są niskie (maksymalnie 6 punktów) więc ich wpływ nie rzuca się zbytnio w oczy.   

Jak już pisałem, wolałbym uniknąć drastycznych zmian w przedziale wartości RDM (przynajmniej dla okresu WW2), ale jednocześnie uważam, że przydałoby się te wartości w jakiś sposób uporządkować.

Zakładając, że nie zmieniamy interpretacji parametru GD (pancerz czołgu), trzeba się zastanowić jaki parametr/cechę pojazdu pancernego powinien reprezentować parametr RDM.

Na zdrowy rozsądek, RDM powinien reprezentować czynnik (lub czynniki) które zapewniają różnice w obronie jednostki (z pominięciem pancerza), w przypadku walki ogniem bezpośrednim na dystansie jednego i dwóch heksów (lub więcej).
Czyli w praktyce różnice w obronie na 500m / 1000m (i sporadycznie na 3000m).

Na początek eksperymentowałem z wymiarami sylwetki czołgów (dla uproszczenia/przyśpieszenia uwzględniałem wyłącznie szerokość i wysokość pojazdu). Rezultat okazał się dość ciekawy. Czołgi średnie (T-34, Sherman, Pz-IV) pozostały bez zmian (RDM=4), zyskały czołg lekkie, straciły czołgi ciężkie.
Jest to chyba najprostsze rozwiązanie, i w miarę kompatybilne z okresem WW2.

         Width      Height      WxH              RDM   
   PzKpfw I      2,06      1,72      3,54      6   
   7TP      2,43      2,3      5,59      5   
       
   T-34      3      2,45      7,35      4   
   KW-1      3,25      2,64      8,58      3   
       
   PzKpfw III      2,95      2,5      7,38      4   
   PzKpfw IV      2,88      2,68      7,72      4   
   Panther      3,43      3,1      10,63      2   
   Tiger I      3,56      3      10,68      2   
       
   M4 Sherman      2,62      2,94      7,70      4   
       
   T-72      3,46      2,19      7,58      4   
   M1 Abrams      3,66      2,44      8,93      3   
   Merkava      3,7      2,75      10,18      2   
       
   Maus      3,67      3,66      13,43      0   
       
   3.7cm PaK36      1,65      1,17      1,93      7   
   7,5 cm PaK 40      2      1,37      2,74      7   
   Marder I      1,88      2      3,76      6   
   Marder III      2,06      2,5      5,15      5   
   StuG IV      2,95      2,2      6,49      4   
   Jagdpanther      3,27      2,72      8,89      3   
   JagdTiger      3,625      2,945      10,68      2   

BTW. W oryginalnym PG2 założenie chyba było podobne  (Pz-I/Pz-II RDM=5, Pz-III/Pz-IV RDM=4, Tiger/Panther RDM=3, King Tiger RDM=2, Maus RDM=1).

Oczywiście jestem otwarty na inne pomysły/sugestie.
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #1 : Styczeń 06, 2021, 09:38:10 »

Przyjmując założenie, że RDM dla okresu WW2 nie jest zależny od pancerza, opracowałem nowe zestawienie.

Dla okresu WW2 (<250mm) parametr RDM jest stały (zależny od innych czynników).
Dla okresu współczesnego (>=250mm) cześć GD (połowa przyrostu) przechodzi dodatkowo jako bonus do RDM (parametr opisany w tabeli jako "+x").
W rezultacie suma GD+RDM nie ulega zmianie. Zmniejsza się nieznacznie suma GD+RDM/2.

Dla czasów współczesnych powinno to zauważalnie zwiększyć znaczenie dystansu w walce, i nieco osłabić "niezniszczalne" czołgi z najwyższej półki (kilka punktów bonusu za walkę na krótki dystans).

Poniżej zestawienie dla bazowego RDM=4.
Jeśli oprzemy się na rozmiarze sylwetki (tabela z poprzedniego postu), to w tej kategorii zmieszczą się przykładowo czołgi PzKpfw IV, T-34, M4 Sherman, a dla czasów współczesnych T-72.

   RHA      HA      GD            RDM      GD+RDM      GD+RDM/2   
   10 mm      1      5            4      9      7   
   20 mm      2      6            4      10      8   
   30 mm      3      7            4      11      9   
   40 mm      4      8            4      12      10   
   50 mm      5      9            4      13      11   
   60 mm      6      10            4      14      12   
   70 mm      7      11            4      15      13   
   80 mm      8      12            4      16      14   
   90 mm      9      13            4      17      15   
   100 mm      10      14            4      18      16   
   110 mm      11      15            4      19      17   
   120 mm      12      16            4      20      18   
   130 mm      13      17            4      21      19   
   140 mm      14      18            4      22      20   
   150 mm      15      19            4      23      21   
   160 mm      16      20            4      24      22   
   170 mm      17      21            4      25      23   
   180 mm      18      22            4      26      24   
   190 mm      19      23            4      27      25   
   200 mm      20      24            4      28      26   
   210 mm      21      25            4      29      27   
   220 mm      22      26            4      30      28   
   230 mm      23      27            4      31      29   
   240 mm      24      28            4      32      30   
   250 mm      25      29      +0      4      33      31   
   260 mm      26      29      +1      5      34      32   
   270 mm      26      29      +1      5      34      32   
   280 mm      27      30      +1      5      35      33   
   290 mm      27      30      +1      5      35      33   
   300 mm      28      30      +2      6      36      33   
   310 mm      28      30      +2      6      36      33   
   320 mm      29      31      +2      6      37      34   
   330 mm      29      31      +2      6      37      34   
   340 mm      29      31      +2      6      37      34   
   350 mm      30      31      +3      7      38      35   
   360 mm      30      31      +3      7      38      35   
   370 mm      31      32      +3      7      39      36   
   380 mm      31      32      +3      7      39      36   
   390 mm      31      32      +3      7      39      36   
   400 mm      32      32      +4      8      40      36   
   410 mm      32      32      +4      8      40      36   
   420 mm      32      32      +4      8      40      36   
   430 mm      33      33      +4      8      41      37   
   440 mm      33      33      +4      8      41      37   
   450 mm      33      33      +4      8      41      37   
   460 mm      34      33      +5      9      42      38   
   470 mm      34      33      +5      9      42      38   
   480 mm      34      33      +5      9      42      38   
   490 mm      34      33      +5      9      42      38   
   500 mm      35      34      +5      9      43      39   
   510 mm      35      34      +5      9      43      39   
   520 mm      35      34      +5      9      43      39   
   530 mm      36      34      +6      10      44      39   
   540 mm      36      34      +6      10      44      39   
   550 mm      36      34      +6      10      44      39   
   560 mm      36      34      +6      10      44      39   
   570 mm      37      35      +6      10      45      40   
   580 mm      37      35      +6      10      45      40   
   590 mm      37      35      +6      10      45      40   
   600 mm      37      35      +6      10      45      40   
   610 mm      38      35      +7      11      46      41   
   620 mm      38      35      +7      11      46      41   
   630 mm      38      35      +7      11      46      41   
   640 mm      38      35      +7      11      46      41   
   650 mm      39      36      +7      11      47      42   
   660 mm      39      36      +7      11      47      42   
   670 mm      39      36      +7      11      47      42   
   680 mm      39      36      +7      11      47      42   
   690 mm      39      36      +7      11      47      42   
   700 mm      40      36      +8      12      48      42   
   710 mm      40      36      +8      12      48      42   
   720 mm      40      36      +8      12      48      42   
   730 mm      40      36      +8      12      48      42   
   740 mm      40      36      +8      12      48      42   
   750 mm      41      37      +8      12      49      43   
   760 mm      41      37      +8      12      49      43   
   770 mm      41      37      +8      12      49      43   
   780 mm      41      37      +8      12      49      43   
   790 mm      41      37      +8      12      49      43   
   800 mm      42      37      +9      13      50      44   
   810 mm      42      37      +9      13      50      44   
   820 mm      42      37      +9      13      50      44   
   830 mm      42      37      +9      13      50      44   
   840 mm      42      37      +9      13      50      44   
   850 mm      43      38      +9      13      51      45   
   860 mm      43      38      +9      13      51      45   
   870 mm      43      38      +9      13      51      45   
   880 mm      43      38      +9      13      51      45   
   890 mm      43      38      +9      13      51      45   
   900 mm      43      38      +9      13      51      45   
   910 mm      44      38      +10      14      52      45   
   920 mm      44      38      +10      14      52      45   
   930 mm      44      38      +10      14      52      45   
   940 mm      44      38      +10      14      52      45   
   950 mm      44      38      +10      14      52      45   
   960 mm      44      38      +10      14      52      45   
   970 mm      45      39      +10      14      53      46   
   980 mm      45      39      +10      14      53      46   
   990 mm      45      39      +10      14      53      46   
   1000 mm      45      39      +10      14      53      46   
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2021, 06:32:10 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #2 : Styczeń 06, 2021, 10:31:00 »

Dla czasów współczesnych powinno to zauważalnie zwiększyć znaczenie dystansu w walce, i nieco osłabić "niezniszczalne" czołgi z najwyższej półki (kilka punktów bonusu za walkę na krótki dystans).
Podoba mi się.
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #3 : Styczeń 09, 2021, 02:29:08 »

Czy mogę prosić jeszcze o doprecyzowanie RDM...
Jednostka lądowa (każda - niezależnie od zasięgu jej strzału) broni się przed:
- artylerią - używając GD
- jednostką lądową inna niż artyleria atakującą z 1 hex GD+RDM/2 (każda niezależnie czy ma zasięg strzały 1 czy więcej)
- jednostką lądową inna niż artyleria atakującą z ponad 1 hex GD+RDM.

Czy tak?
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #4 : Styczeń 09, 2021, 06:08:53 »

To trochę bardziej skomplikowane.

Stosowanie RDM zależy przede wszystkim od klasy jednostki atakującej.
Musi to być tylko jednostka z przedziału klas od INF do TPT. Czyli nie obejmuje to ARTY, AD.
Dodatkowo obrońcą musi być jednostka naziemna.

Dalej wszystko zależy od zasięgów jednostek.
Dla każdej jednostki uwzględnianie są dwie statystyki, bazowy zasięg jednostki i aktualny zasięg walki.

Jeśli bazowy zasięg atakującego różni się od zasięgu walki, lub zasięg walki jest mniejszy lub równy 1, to obrońca dostaje bonus RDM/2, w przeciwnym wypadku obrońca otrzymuje pełen bonus RDM.

Jeśli bazowy zasięg obrońcy różni się od zasięgu walki, to atakujący dostaje bonus RDM/2, w przeciwnym wypadku atakujący otrzymuje pełen bonus RDM.

Dodatkowo jeśli atakujący należy do klasy AT, to otrzymuje zerowy bonus RDM po ruchu.

Próbowałem to sobie rozpisać.
Rezultat wygląd tak:

a) zasięg walki=1                              
         A.range=1      A.range=2   
   D.range=1      A.def=GD+RDM      A.def=GD+RDM   
   D.range=2      A.def=GD+RDM/2      A.def=GD+RDM/2   
         A.range=1      A.range=2   
   D.range=1      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2   
   D.range=2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2   
         

                     
b) zasięg walki=2                              
         A.range=1      A.range=2   
   D.range=1      A.def=GD+RDM/2      A.def=GD+RDM/2   
   D.range=2      A.def=GD+RDM      A.def=GD+RDM   
         A.range=1      A.range=2   
   D.range=1      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM   
   D.range=2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM   
                              
^wyszarzone są niemożliwe przypadki (atakujący lub obrońca ma zbyt krótki zasięg);


Podsumowanie:
a) dla obrońcy sprawa jest względnie prosta:
  • jeśli walka toczy się na dwa heksy, to obrońca otrzymuje pełen bonus RDM;
  • jeśli walka toczy się na jeden heks, to obrońca otrzymuje bonus RDM/2;
b) dla atakującego jest trochę trudniej:
  • jeśli walka toczy się na dwa heksy, to atakujący otrzymuje pełen bonus RDM;
  • jeśli walka toczy się na jeden heks, a obrońca ma jeden heks zasięgu, to atakujący otrzymuje pełen bonus RDM;
  • jeśli walka toczy się na jeden heks, a obrońca ma dwa heksy zasięgu, to atakujący otrzymuje bonus RDM/2;
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #5 : Styczeń 16, 2021, 10:07:19 »

BTW. Dla zainteresowanych, analogiczne zestawienie uwzględniające 3-heksowe jednostki.


   nrange=1   
         A.range=1      A.range=2      A.range=3   
   D.range=1      A.def=GD+RDM      A.def=GD+RDM      A.def=GD+RDM   
   D.range=2      A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2      
   D.range=3      A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2      
                                       
         A.range=1      A.range=2      A.range=3   
   D.range=1      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2   
   D.range=2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2   
   D.range=3      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2   
                                       

   nrange=2   
         A.range=1      A.range=2      A.range=3   
   D.range=1      A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2      
   D.range=2      A.def=GD+RDM      A.def=GD+RDM      A.def=GD+RDM   
   D.range=3      A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2      
                                       
         A.range=1      A.range=2      A.range=3   
   D.range=1      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM       D.def=GD+RDM/2   
   D.range=2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM       D.def=GD+RDM/2   
   D.range=3      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM       D.def=GD+RDM/2   
                                       

   nrange=3   
         A.range=1      A.range=2      A.range=3   
   D.range=1      A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2      
   D.range=2      A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2         A.def=GD+RDM/2      
   D.range=3      A.def=GD+RDM      A.def=GD+RDM      A.def=GD+RDM   
                                       
         A.range=1      A.range=2      A.range=3   
   D.range=1      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM    
   D.range=2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM    
   D.range=3      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM/2      D.def=GD+RDM    
Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Jaro
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1652


« Odpowiedz #6 : Styczeń 17, 2021, 11:52:32 »

Dzięki. Przyda się. Smiley
Zapisane

Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #7 : Grudzień 29, 2023, 07:12:34 »

Mam pytanie odnośnie holowanych pepanców.
Jeden ma inicjatywę 9;
Obronę lądową 10; Bliską obronę 0; modyfikator obrony 10.

Drugi ma inicjatywę 10;
Obronę lądową 6; Bliską obronę 6; modyfikator obrony 8.

Który będzie skuteczniejszy w obronie- i które parametry będą miały na to wpływ?

Z tego co zrozumiałem w opisach będzie to też zależało od terenu.

Zastanawiam się nad udoskonaleniem pierwszego w wersję drugą.

Kolejne pytanie jak dużo dodatek FE zwiększy możliwości obronne i czy ma jakiś wpływ na możliwości ofensywne?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2023, 07:19:48 wysłane przez Mario » Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Waldzios
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 4742


"Let me see your war face."


« Odpowiedz #8 : Grudzień 29, 2023, 10:00:38 »

Holowane ppance to złożona kwestia.

Wiele zależy od tego w jaki sposób zamierzasz je wykorzystywać.
Bezpieczna, defensywna metoda (wykorzystanie w drugiej linii), sprawia ze parametry obrony stają trzeciorzędną wartością (po ofensywie i mobilności).
Wykorzystanie w pierwszej linii jest trudniejsze. Często większe znaczenie potrafi mieć defensywa transportu, niż bazowej jednostki. Wrażliwość podczas transportu jest główną słabością tych jednostek.

Co do inicjatywy, to kwestia bardzo względna. Nie istnieje bezpośrednia korzyść z posiadania wysokiej inicjatywy. Potrzebujesz inicjatywy wyższej od jednostek przeciwnika.
Przykładowo, jeśli czołgi przeciwnika mają INI=5, to generalnie wygrasz test inicjatywy, niezależnie czy twoja inicjatywa wynosi 9 czy 10 punktów.
Analogicznie jeśli czołgi przeciwnika mają INI=15, to test przegrasz, i różnica jednego punktu inicjatywy niewiele zmieni.

Co do bliskiej obrony, to odnosi się wyłacznie do jednostki (w tym przypadku ppanca) atakowanej przez piechotę w trudnym terenie (las, miasto, góry). Walka w zwarciu sprawia, że jednostka broni się współczynnikiem CD (zamiast GD).
CD jest zwykle znacząco niższy. Dlatego generalnie niewskazane jest umieszczanie wrażliwych jednostek w takim terenie.

W konkretnym przypadku, pierwszy ppanc będzie defensywnie lepszy, dopóki będziesz trzymał się otwartego terenu.
Drugi to idealna jednostka do wykorzystania w trudnym terenie. Optymalna do zastawiania pułapek w lasach i miastach.
Bliska obrona 6, to bardzo wysoka wartość, bardzo rzadko spotykana w naszym efilu.
Hipotetyczny ppanc z GD=6/CD=6 byłby skrajnie odporny na ataki piechoty (teren nie robiłby mu różnicy).

Dodatek 'Fast Entrench' zwiększa bazowe okopanie jednostki o dwa punkty. Czyli efektywnie jednostka zyskuje dwa dodatkowe punkty okopania. Możliwości defensywne oczywiście wzrosną, ale trzeba pamiętać że okopanie zmniejsza się po każdym ataku. Więc bonus nie przetrwa wielokrotnego ataku.
Na możliwości ofensywne dodatek nie ma wpływu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2023, 10:02:35 wysłane przez Waldzios » Zapisane

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons
Mario
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 1353


« Odpowiedz #9 : Grudzień 30, 2023, 11:27:01 »

Wielkie dzięki Smiley
To akurat lekkie pepance z efile Basekorp (37mm Pak35/36 drugi to 80mm PAW)

Dla porównania z naszym Blitzkriegiem gram w kampanię 01.  Axis at War.
W tym efilu lekkie pepance mając cechę U (opuszczają transport po ruchu).
Zapisane

Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.
Zsamot
Administrator
Marszałek (General of Army)
*
Offline Offline

Wiadomości: 6915



« Odpowiedz #10 : Styczeń 09, 2024, 12:19:31 »

Ta cecha- U, jest bardzo fajna, bo taki Bofors, czy Pak 36 to naprawdę lekki sprzęt.
Zapisane

http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Kampanie Open General | Grupa Open General na Facebooku
Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Strona wygenerowana w 0.256 sekund z 25 zapytaniami. (Pretty URLs adds 0.013s, 2q)